Barbossa Napisano 6 października 2011 Udostępnij #351 Napisano 6 października 2011 a czy PUR przed napyleniem posiada już właściwości ciepłochronne?jeżeli nie, to po (potencjalnym) zniszczeniu struktury, która powoduje takie a nie inne właściwości, może się okazać, że również niezapewne od określonej frakcji granulat może posiadać własciwości ciepłochronne, ale mielony PUR to dla mnie to samo, co mielona wełna, czyli śmieci Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 października 2011 Udostępnij #352 Napisano 6 października 2011 Chodzi Ci o gotowe maty (płyty) wykonane z tej pianki?Jeśli tak, to znów pytanie z którym się borykałeś – jak toto umocować i położyć na tej „kuli” ?Sama idea „piankowania” jest chyba najbardziej optymalna dla Twojego przypadku.Pozostaje kwestia jej grubości i „gładkości”, oraz wykończenia powierzchni – jeśli zdecydujesz się na „baranka”, to też będzie dobrze. Link do komentarza
Barbossa Napisano 6 października 2011 Udostępnij #353 Napisano 6 października 2011 Ryszardzie, Kolega płynnie przechodzi od tematu pokrycia (kopułowania)izolacją do izolacji w posadzce,sam się gubię na co odpowiadasza co do mocowania, to przyszedł mi do głowy w sumie prosty sposóbcoś w stylu stopek do podłóg podniesionych, zakotwionych do konstrukcji, "sprężonych" tak, aby nic się nie zsuwałoale to taka luźna myśl Link do komentarza
autorushd Napisano 6 października 2011 Autor Udostępnij #354 Napisano 6 października 2011 chodzi o piankę w proszku jak w linku http://forum.muratordom.pl/entry.php?42115...ASYWNY-quot-dom Cytat a co do mocowania, to przyszedł mi do głowy w sumie prosty sposóbcoś w stylu stopek do podłóg podniesionych, zakotwionych do konstrukcji, "sprężonych" tak, aby nic się nie zsuwałoale to taka luźna myśl Rozwiń A jak to wygląda? Może jakiś link Link do komentarza
Barbossa Napisano 6 października 2011 Udostępnij #355 Napisano 6 października 2011 nie wiem jak podlinkować na forum wprost moich luźnych myslia jeżeli chodzi o podłogi podniesione to wklep w googleidziesz w piankę, więc trzymaj się tego, bo będziesz miał niemce w domu :-)a co do pianki na kopule to jak widzisz (albo Pan Projektant) wykończenie powierzchni (tylko powłoką anty UV?)a co ze strefą przyziemia, czyli cokołem? powiedzmy do poziomu +2m ppt, gdzie narażone to będzie na uszkodzenia mechaniczne? Link do komentarza
autorushd Napisano 6 października 2011 Autor Udostępnij #356 Napisano 6 października 2011 Tam myślałem dać styrodur. Link do komentarza
Barbossa Napisano 6 października 2011 Udostępnij #357 Napisano 6 października 2011 chociaż, trochę bez sensu tem moje pytanienie wiem jakie oferty dostałeś, ale zazwyczaj jest tam opisane, że są to dwie(?) warstwy o różnej gęstości ta wierzchnia jest gęstsza(?), twardością chyba całkiem całkiem, tyle tylko, że te fale dunaju, o których wspominał bajbagaswoją drogą możesz spróbować zrobić od pewenej wysokości zmianę grubości o symboliczny cent i zrobić wyprawę jak na styro Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 października 2011 Udostępnij #358 Napisano 6 października 2011 Cytat a co do pianki na kopule to jak widzisz (albo Pan Projektant) wykończenie powierzchni (tylko powłoką anty UV?)a co ze strefą przyziemia, czyli cokołem? powiedzmy do poziomu +2m ppt, gdzie narażone to będzie na uszkodzenia mechaniczne? Rozwiń Na uwadze należy mieć też to, że cała powierzchnia kopuły jest w zasadzie powierzchnią dachu, a „rynną” jest grunt wokół kopuły. Link do komentarza
Barbossa Napisano 6 października 2011 Udostępnij #359 Napisano 6 października 2011 fucktno tabędzie to narażone na ciągłe "spłukiwanie" Link do komentarza
autorushd Napisano 7 października 2011 Autor Udostępnij #360 Napisano 7 października 2011 Już wróciłem:Porównywałem wagę tych wiaderek , w jednym jest perlit a w drugim pur. Wszło tak:waga perlitu 1725gwaga pur 2330gWaga najcięższego worka to ok 13kg Link do komentarza
3jb Napisano 11 października 2011 Udostępnij #361 Napisano 11 października 2011 Oj dawno nie byłem - ostatnio full innej pracy wyszło a pogoda mocno nieprzewidywalna :-(Jak tak myślę o tym ociepleniu to idąc już dalej to skoro aż tak szalejemy z tym tematem to czemu nie pójść tą drogą:przygotować sobie z laminatu formę w kształcie wycinka kopuły i dzięki niej wyprodukować sobie cały zestaw kształtek z pianki którymi obłoży się całą chałupkę. Trochę potrwa wyprodukowanie tego, ale efekt gwarantowany i podejrzewam największa równomiernosć powłoki zewnętrznej w porównaniu z każdym innym rozwiązaniem z oparciu o piankę.Amerykanie stosują piankę ale jest ona natryskiwana na dmuchany balon od środka. Wtedy mają gładko a balon zapewnia zarazem ochronę przed UV który potrafi na dłuższą metę wszystko wykończyć.Pomysł z formą wpadł mi po obejrzeniu programu na discovery jak kajak produkowali.Sam właśnie w weekend walczyłem z kabiną prysznicową (klasyczny chinol) - problemem było to że po wejściu do środka wszystko trzeszczy i lata. Postanowiłem więc wszystko od spodu wypiankować. A że całość już sklejona więc jedyne co można było zrobić to wyłożyć podłogę folią (żeby pianka nie przykleiła się do płytek) i na to nastrzyknąć piankę żeby zrobić podstawę do brodzika. Na razie schnie ale już widać że stabilność zdecydowanie wzrosła.Tak więc moja propozycja:Forma o odpowiedniej grubości, wykładamy to folią lub nastrzykujemy coś (jeszcze nie wiem co, ale się dowiem :-) ) żeby pianka nie przykleiła się do formy , i lejemy w to piankę. Jak stężeje to wyjmujemy i jedziemy z następnym kawałkiem. Łączenie kawałków też przy pomocy pianki - ale już dosłownie odrobiny żeby nie wyszło tam gdzie nie potrzeba :-)No i tak można też wyprodukować 2 warstwy - grubsza bardziej miekka od środka i druga sztywniejsza cieńsza od zewnątrz. Formatki obu warstw przesunięte względem siebie więc nawet ewentualnych mostków by nie było.A jak pomysł wypali to takie formy możesz "wypożyczać" odpłatnie innym entuzjastom - jedyne co to będą musieli budowac tylko kopuły zbliżonej wielkości :-) Link do komentarza
autorushd Napisano 12 października 2011 Autor Udostępnij #362 Napisano 12 października 2011 To nie takie proste. Gdyby kopuła nie miała okien tylko te dachowe to ok. Można by o tym pomyśleć. Inaczej krztałt jest zbyt nieregularny. Ale oczywiście to jakiś pomysł Link do komentarza
3jb Napisano 13 października 2011 Udostępnij #363 Napisano 13 października 2011 Cytat To nie takie proste. Gdyby kopuła nie miała okien tylko te dachowe to ok. Można by o tym pomyśleć. Inaczej krztałt jest zbyt nieregularny. Ale oczywiście to jakiś pomysł Rozwiń też nie jest to zbyt duży problem. Należałoby tylko ograniczyć ilość rozmiarów okien (idealnie do 1 rodzaju). Wtedy forma na cały obrys okienka (no może w 2 kawałkach żeby było łatwiej manewrować) i jedziemy. "kołnierz" formy okienka na tyle duży żeby sięgnął na tych na piętrze. Te na parterze to wtedy zostaną przycięte o zbyteczną część w czasie montażu. Ciekawe tylko czym to kleić w czasie montażu ? Ale to pewnie są tu jacyś fachmerzy którzy nam to podpowiedzą :-)Wtedy zostaje już tylko jeden problem - czym to machnąć na wierzchu :-) Co prawda kolega opowiadał że w czasie montarzu na dachu w jednym z hipermarketów trafił na dach wykończony w ten sposób. I chyba nic na nim już nie było więcej oprócz tej pianki. Wrażenie ponoć niesamowite.Chociaż ta pianka jakoś tak nie przemawia do mnie. Wolałbym wełnę w bloczkach i to przyszpilić do kopuły.Szkoda że to lato było takie nijakie i późno się zaczęło. Z moich eksperymentów nici wyszły - muszę czekać na następny sezon :-( Link do komentarza
autorushd Napisano 14 października 2011 Autor Udostępnij #364 Napisano 14 października 2011 W temacie ocieplenia dachu płaskiego to jeden z kolegów na FM zrobił to właśnie sproszkowanym pur. Jakby co znajdę link Odnośnie pur to ja tez nie jestem na 100% zadowolony z tej technologii, ale myślę sobie tak. - na pewno będzie dom super ocieplonym tu wątpliwości brak- jednak jakby coś z tą pianka sie złego działo, to położę na nią siatkę i otynkuje.W skrócie chodzi o to że mam zawsze pole manewru. Autorus Link do komentarza
autorushd Napisano 14 października 2011 Autor Udostępnij #365 Napisano 14 października 2011 to ja może jeszcze powiem coś o zmiękczaczach bo akurat miałem odkamienianie pieca gazowego dwufuncyjnego.I przyznam sie ze miłe zaskoczenie. Wymiennik od cw pomimo ze nigdy go nie czyściłem od 10 lat, czysty idealnie. To działanie właśnie zmiękczacza który wypłukał kamień.Natomiast wymiennik od co to już standard, pomimo, że syf jakich mało, a przecież tam woda krążyła ze 4 lata i jej nie wylewałem. Od razu napuściłem ze zmiękczacza.Taki sam zamontuje od rzau w kopule Link do komentarza
autorushd Napisano 24 października 2011 Autor Udostępnij #366 Napisano 24 października 2011 Jednak nie dam styropianu w podłodze:Odnośnie styropianu dobrze napisał kolega Tomek B"Styropian to przede wszystkim powietrze, które jest zamknięte w jego porach. Kiedy ocieplamy podłogę w temp. otoczenia wyższej od temp. podłogi dochodzi do kondensacji pary wodnej zawartej w powietrzu, zostaje to wszystko na zawsze na izolacji przeciwwilgociowej (folia, papa). W przypadku uruchomienia płyty grzejnej w okresie grzewczym zaczyna się kradzież ciepła. Ciepło z płyty grzejnej przenika przez pory styropianu doprowadzając tę wilgoć ponownie do stanu gazowego, która migrując przenosi ciepło z płyty grzejnej do chudziaka. Na powierzchni izolacji, która zawsze ma temp. 10 stopni (ponieważ leży na chudziaku), dochodzi do ponownej kondensacji, cykl się powtarza a złodziej ciepła jest bardzo syty i lubi wilgoć, ponieważ to bardzo dobry przewodnik.Na ścianie, będzie podobnie, szczególnie jeśli dom zostanie bardzo dokładnie ocieplony a wilgoć z domu nie jest odprowadzana we właściwy sposób, dlatego co niektórym nawet grzyb rośnie.Można położyć te płyty styropianowe, ale należy to zrobić w temperaturze otoczenia zbliżonej do temperatury wylewki betonowej (chudziaka), wtedy przy braku gradientu temperatur, nie dojdzie do kondensacji.Zimą styropian jest prawie suchy. " Link do komentarza
daggulka Napisano 24 października 2011 Udostępnij #367 Napisano 24 października 2011 Cytat Jednak nie dam styropianu w podłodze: Rozwiń a co w zamian? Link do komentarza
autorushd Napisano 24 października 2011 Autor Udostępnij #368 Napisano 24 października 2011 perlit lub "pur" sproszkowany, pisałem o tym wyżej. Link do komentarza
daggulka Napisano 24 października 2011 Udostępnij #369 Napisano 24 października 2011 Cytat perlit lub "pur" sproszkowany, pisałem o tym wyżej. Rozwiń ok, dzięki ... doczytam ... Link do komentarza
autorushd Napisano 8 listopada 2011 Autor Udostępnij #370 Napisano 8 listopada 2011 Znalazłem polskiego producenta ciepłego parapetu, cena całkiem akceptowalna, ok 49zł/szthttp://klinar.pl/index.php?page=shop.brows...1&Itemid=54 Link do komentarza
autorushd Napisano 18 listopada 2011 Autor Udostępnij #371 Napisano 18 listopada 2011 Dotarł do mnie ciepły parapet Kilka fotek.Zrobiłem też test sproszkowanego PUR z wodą.1) do wody dodałem pur2) wodę wylałem na purCelem doświadczenia jest sprawdzenie czy pur podciąga wodę. Link do komentarza
autorushd Napisano 25 listopada 2011 Autor Udostępnij #372 Napisano 25 listopada 2011 Wiec zaczynam mieć niezrozumiałe kłopoty. Mam przydział mocy 3kw, umowę podpisaną. Architekt twierdzi , że muszę mieć podpisana umowę na całą moc tj 22kW bo inaczej nie można złożyć dokumentów aby dostać pozwolenie na budowę. Znaczy sie urząd odrzuci taki projekt.Byłem w PGE i oni nie rozumieją problemu. Z resztą ja także. Link do komentarza
kalumet Napisano 25 listopada 2011 Udostępnij #373 Napisano 25 listopada 2011 Cytat Wiec zaczynam mieć niezrozumiałe kłopoty. Mam przydział mocy 3kw, umowę podpisaną. Architekt twierdzi , że muszę mieć podpisana umowę na całą moc tj 22kW bo inaczej nie można złożyć dokumentów aby dostać pozwolenie na budowę. Znaczy sie urząd odrzuci taki projekt.Byłem w PGE i oni nie rozumieją problemu. Z resztą ja także. Rozwiń z energetyką umowę podpisałem dopiero gdy miałem uprawomocnione PnBtylko że ja miałem od razu prąd docelowy Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 26 listopada 2011 Udostępnij #374 Napisano 26 listopada 2011 Cytat Wiec zaczynam mieć niezrozumiałe kłopoty. Mam przydział mocy 3kw, umowę podpisaną. Architekt twierdzi , że muszę mieć podpisana umowę na całą moc tj 22kW bo inaczej nie można złożyć dokumentów aby dostać pozwolenie na budowę. Znaczy sie urząd odrzuci taki projekt.Byłem w PGE i oni nie rozumieją problemu. Z resztą ja także. Rozwiń nie rozumiem...u nas do PNB trzeba tylko do projektu dopiąć warunki techniczne, nie trzeba żadnej umowy. Link do komentarza
bajbaga Napisano 26 listopada 2011 Udostępnij #375 Napisano 26 listopada 2011 A co tu do zrozumienia. On ma koncepcje „artystyczne”, a przepisy mają się do niego „dostosowywać”. On jest w takim samym stadium emocjonalnym, jak dziewczyna przed inicjacją – piszę tak na podstawie dyskusji z Nim, jaką mieliśmy na FM. Link do komentarza
autorushd Napisano 26 listopada 2011 Autor Udostępnij #376 Napisano 26 listopada 2011 Cytat z energetyką umowę podpisałem dopiero gdy miałem uprawomocnione PnBtylko że ja miałem od razu prąd docelowy Rozwiń a u mnie jest tak ze mam docelowy 3kw. Tylko jakie to am znaczenie, skoro moge zwiekrzyc moc w PGE bez problemu. Bo przeciez warunki techniczne sie nie zmienia jak mam mala moc to nie znaczy ze dostane cienszy przewod bo przeciez kiedys moge sobie chciec podniesc ta moc i PGE by musial wykopywac przewod i zmieniac na grubszy Link do komentarza
bajbaga Napisano 26 listopada 2011 Udostępnij #377 Napisano 26 listopada 2011 Chwiluńka – jeśli jest to moc docelowa, określona w warunkach technicznych ZE, to ponad nią, nie będziesz mógł nic zwiększać, ale to jest Twój problem związany z eksploatacją budynku i nijak się ma do wymagań w zakresie „składania kwitów”. Link do komentarza
autorushd Napisano 26 listopada 2011 Autor Udostępnij #378 Napisano 26 listopada 2011 masz rację ale jak to jest moc docelowa to czemu jej nie będzie można zwiększyć?Przecież gdybym sobie zamówił np 22kw to nie ma problemu żeby ją zwiększyć. Ale masz rację w tym sensie ze aby ja zwiększyć muszę znów wystąpić o warunki ale dla tego ze to była stara umowa z 2010 roku. Tak mi wytłumaczono w PGE. Link do komentarza
bajbaga Napisano 26 listopada 2011 Udostępnij #379 Napisano 26 listopada 2011 Bywa i tak, że moc docelową „kształtują” możliwości sieci ZE, które są „ogranicznikiem”.Osobiście spotkałem się z przypadkiem odmowy dostaw, ze względu na brak możliwości „przesyłowej” sieci – mimo bezproblemowych warunków, dla wykonania samego przyłącza.W wielu wioskach w moim regionie, maksymalna moc („przyłączeniowa”), możliwa do „uzyskania” na przyłączu, to 5 – 8kW. Link do komentarza
Barbossa Napisano 26 listopada 2011 Udostępnij #380 Napisano 26 listopada 2011 Cytat A co tu do zrozumienia. On ma koncepcje „artystyczne”, a przepisy mają się do niego „dostosowywać”. On jest w takim samym stadium emocjonalnym, jak dziewczyna przed inicjacją – piszę tak na podstawie dyskusji z Nim, jaką mieliśmy na FM. Rozwiń wiec tak to jest jak ciapy (chciałem napisać pi..., ale to niecenzuralne) do tego się zabierająAutora można tylko prosić o "głębsze" wprowadzenie w poruszanych tematach, bo z takiego przekazu jak teraz nic nie wynikawiec następnym razem, Autorze, staraj się bardziej wyjaśniać o co Ci chodzi,oczywiście, jeżeli chciałbyś pomocy, a nie tylko podzielić się ze społeczeństwem forumowym swoją traumą Link do komentarza
autorushd Napisano 26 listopada 2011 Autor Udostępnij #381 Napisano 26 listopada 2011 Najważniejsze że zostałem naprowadzony. W poniedziałek będę rozmawiał z elektrykiem (dziś go poznałem) wiec jak będę miał dylematy na pewno napiszę W każdym razie dzięki wszystkim. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 listopada 2011 Udostępnij #382 Napisano 26 listopada 2011 Cytat Wiec zaczynam mieć niezrozumiałe kłopoty. Mam przydział mocy 3kw, umowę podpisaną. Architekt twierdzi , że muszę mieć podpisana umowę na całą moc tj 22kW bo inaczej nie można złożyć dokumentów aby dostać pozwolenie na budowę. Znaczy sie urząd odrzuci taki projekt.Byłem w PGE i oni nie rozumieją problemu. Z resztą ja także. Rozwiń Też nie wiem o co chodzi ale ja do PnB musiałem dostarczyć tylko zapewnienie dostawy energii ,fakt ja miałem 16 kW docelowo i zabezpieczenie 25A a umowę podpisałem po prawie dwóch latach od uzyskania PnB z mocą do 10 kW na okres budowy. Dziwi mnie trochę,że Ty masz tylko 3 kW.I jeszcze jedno nie słuchaj się architekta tylko udaj się do starostwa i tam Ci wszyściutko wyjaśnią. Cytat Chwiluńka – jeśli jest to moc docelowa, określona w warunkach technicznych ZE, to ponad nią, nie będziesz mógł nic zwiększać, ale to jest Twój problem związany z eksploatacją budynku i nijak się ma do wymagań w zakresie „składania kwitów”. Rozwiń Może moc zwiększyć (o ile jest taka możliwość a raczej jest) tylko wiąże się to niestety z kasą i czasem. Bo zwiększając moc procedura odbywa się tak samo jakby się od nowa ubiegało o przyłącze. Opisuję to tak jak to na moim terenie działa, w innym ZE może być całkiem inaczej. Dlatego ja od razu wziąłem 16 kW aby później w razie czego nie potrzebnie nie bulić Link do komentarza
autorushd Napisano 27 listopada 2011 Autor Udostępnij #383 Napisano 27 listopada 2011 (edytowany) Może jeszcze podam z warunków przyłączeniowych, że - przyłącze kablowe typu YAKXS 4x120mm2Takim przewodem można przesłać ciągle zgodnie z tym co czytałem 275A czyli spokojnie ponad 100kWhttp://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1658712.htmlZ tego wnioskuję, że jak złoże papiery o nowe warunki ale na inna moc dostane dokładnie te same warunki tylko zamiast 3kw będzie 22kw.. Odnośnie 3 kw spróbuje wytłumaczyć bo to nie ja zamówiłem taką moc.Człowiek który sprzedawał mi działkę miał ich w sumie 6szt, i do każdej zamówił przyłącze energetyczne.Aby nie narazić się na koszt a każdej działce zamówił właśnie 3kw. I to całe wytłumaczenie. Edytowano 27 listopada 2011 przez autorushd (zobacz historię edycji) Link do komentarza
autorushd Napisano 1 grudnia 2011 Autor Udostępnij #384 Napisano 1 grudnia 2011 Dotarły cegły, konkretnie 6tys , miało być w transporcie 2 razy więcej. Ale cóż, piec w cegielni zalało. Następne mogą być dopiero po nowym roku. I wszytko by było dobrze gdyby nie fatalna jakość tych cegieł, popękane, ale co 2-3 podczas wyciągania z palety mi pękała w rękach. Muszę coś z tym zrobić. Ogólnie mi to na cały dzień humor popsuło :(A niby to klasa15 i nawet certyfikat mam :( i co z tego :( Link do komentarza
SRX Napisano 7 grudnia 2011 Udostępnij #385 Napisano 7 grudnia 2011 Wow ale tam szaroburo u Ciebie. Link do komentarza
autorushd Napisano 14 grudnia 2011 Autor Udostępnij #386 Napisano 14 grudnia 2011 Zostało 6 dni do oddania projektu, kto fizycznie oddaje projekt? Link do komentarza
autorushd Napisano 27 grudnia 2011 Autor Udostępnij #387 Napisano 27 grudnia 2011 Dziś PGE zrobiło mi prezent :P a mianowicie na działce ni z tego ni z owego bez zapowiedzi przyjechali Panowie z chęcią kopania. Ogólnie jestem bardzo zadowolony :woohoo: Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 27 grudnia 2011 Udostępnij #388 Napisano 27 grudnia 2011 Jak prezent to rozumiem ,że za friko te wykopy Link do komentarza
autorushd Napisano 27 grudnia 2011 Autor Udostępnij #389 Napisano 27 grudnia 2011 hm, no w sumie ja za to nie place. Dokladnie to byly koszty ukryte podczas zakupu dzialki Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 27 grudnia 2011 Udostępnij #390 Napisano 27 grudnia 2011 No to życzę aby więcej takich kosztów ukrytych Link do komentarza
autorushd Napisano 28 grudnia 2011 Autor Udostępnij #391 Napisano 28 grudnia 2011 Dziś miałem telefon z PGE, w związku z moim pismem odnośnie nowych warunków przyłączeniowych, gdzie chciałem dostać 22kw. No i gostek z rozbrajająca szczerością powiedział ze na ta chwile nie może mi dac tyle bo by go ludzie w okolicy zamordowali. Może dać max 20kw chyba, że poczekam 1,5roku to wtedy dostane tyle ile chce bo siec będą przebudowywać.Stwierdziłem ze poczekam, i tak wcześniej mi prąd potrzebny w takiej ilości nie będzie. A jak teraz tego nie załatwię to będę sie bujał do nie powiem czego ;) Gostek stwierdził ze jak ma być sklep to musi dać taryfę firmowa c12 czy jakoś tak, ogólnie chodzi o to ze jest to to samo co prąd budowlany, tzn ogólne zasady sa nawet ciut leprze niż dla taryfy G12 ale dodatkowo za każdy KW mocy będę miesięcznie płacił po 5zł, czyli wychodzi za 22kw dodatkowo 120zł + vat jak mniemam. Jedyne pytanko jakie mi sie nasuwa to od kiedy zacznę za to płacić? Bo jest to moc planowana a na czas budowy wziąłem 3kw. Rozumiem ze dopiero po odbiorze budynku.No i nie dodałem, ze już na działce wszystko ładnie pozakopywane i ustawiona skrzynka Link do komentarza
retrofood Napisano 28 grudnia 2011 Udostępnij #392 Napisano 28 grudnia 2011 Ja bym brał 20kW. Link do komentarza
autorushd Napisano 28 grudnia 2011 Autor Udostępnij #393 Napisano 28 grudnia 2011 A czemu tak? Nie lepiej poczekać aż rozbudują? I tak datę będę miał w papierach. Link do komentarza
retrofood Napisano 28 grudnia 2011 Udostępnij #394 Napisano 28 grudnia 2011 Przede wszystkim należałoby sprawdzić jakie zabezpieczenie przedlicznikowe oferują przy 20 kW, a jakie przy 22 kW. Jeśli takie samo, to tylko zaoszczędzisz kasę. Link do komentarza
autorushd Napisano 28 grudnia 2011 Autor Udostępnij #395 Napisano 28 grudnia 2011 Wiec mają 32A a potem od razu 40A. Ja celuję w te 40A, wtedy biorąc 22kw będę miał do dyspozycji 27kw. Link do komentarza
retrofood Napisano 28 grudnia 2011 Udostępnij #396 Napisano 28 grudnia 2011 Czyli masz rację, jeśli tak. Link do komentarza
Barbossa Napisano 28 grudnia 2011 Udostępnij #397 Napisano 28 grudnia 2011 dużo tych waciorów jak na pasywniaka Link do komentarza
autorushd Napisano 28 grudnia 2011 Autor Udostępnij #398 Napisano 28 grudnia 2011 (edytowany) Mam pytanko do kolegi, jakim przewodem połączyć dom z domofonem? Czy kabel telekomunikacyjny XzTKMXpw 5x2x0,8mm może być? Czy jednak lepiej dać zwykły ale w peszlu ziemnym?A może wystarczy zwykły żelowany o żyle 0,5mm? Edytowano 28 grudnia 2011 przez autorushd (zobacz historię edycji) Link do komentarza
retrofood Napisano 28 grudnia 2011 Udostępnij #399 Napisano 28 grudnia 2011 Żadnego peszla. Ten telekomunikacyjny jest bardzo dobry. Link do komentarza
autorushd Napisano 29 grudnia 2011 Autor Udostępnij #400 Napisano 29 grudnia 2011 A czy nie wystarczyłby taki przewód?Kabel XzTKMXpw 5x2x0,5 ( czy ja dobrze licze ze on ma 10 żył po 0,5mm2?)http://allegro.pl/kabel-xztkmxpw-5x2x0-5-m...2007399975.html Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się