Jarek13 Napisano 28 lipca 2010 #1 Napisano 28 lipca 2010 Witam,Mam pytanie natury technicznej. Mieszkam w trzydziestoletnim drewnianym domu - typowy szwedzki styl.Dom jest pietrowy a ponad znajduje sie poddasze. Dach jest typowym dachem spadzistym (trojkat). Na poddaszu jest ulozona (nie nowa) izolacja na podlodze (sam dach jest nieocieplony). Mimo to wyczuwalna jest zdecydowana roznica temperatur pomiedzy parterem a pokojami na pietrze (chlodniej w zime, gorecej w lato). 1. Czy ma sens aby dodac warstwe izolacji podlogowej na poddaszu? 2. Czy zmieni to w sposob zauwazalny roznice temperatur pomiedzy pietrem a parterem? 3. Jaki material izolacyjny uzyc aby mialo to sens? 4. Czy zastosowac jakiegos typu ekrany cieplne (aby cieplo z domu zostawalo natomiast np. goraco spod dachu - w upalne dni - bylo blokowane)?.Zastanawiam sie czy jesli zainwestuje prace i koszty materialu to rzeczywiscie bede w stanie osiagnac jakis zadowalajacy resultat.Z gory dziekuje za radyJarek
vega1 Napisano 28 lipca 2010 #2 Napisano 28 lipca 2010 a jaki rodzaj ocieplenia teraz tam masz? I jaka grubość?
daggulka Napisano 28 lipca 2010 #3 Napisano 28 lipca 2010 Cytat 1. Czy ma sens aby dodac warstwe izolacji podlogowej na poddaszu? z wpisu wnioskuje, że masz ta izlolację na podłodze stryszku ... i pytanko .... a skosy? czy masz dużo skosów w pokojach pięterka pod stryszkiem? czy są czymś zaizolowane?
Jarek13 Napisano 2 sierpnia 2010 Autor #4 Napisano 2 sierpnia 2010 Witam ponownie,Wiec odpowiadajac na pytania (staralems ie wyslac odpowiedzi bezposrednio, ale chyba mi sie nie udalo):- aktualna izolacja to jakies 10 cm welny - oczywiscie zabezpieczonej foliami,- dach ma oczywiscie skosy, wiec pokoje na pieterku bokami granicza z malymi "schowkami". Boki tcyh schowkow sa zabezpieczone - tutaj chyba zostal zastosowany styropian - takze zabezpieczony jaks folia.Podsumowujac, wyglada to dosc profesjonalnie - choc jak wspomnialem nie jest nowe - jednak ciagle roznica kilku stopni (zarowno w zime na minus, jak i w lato na plus) pomiedzy parterem a pieterkiem jest zbyt duza.PozdrawiamJarek
ja14 Napisano 3 sierpnia 2010 #5 Napisano 3 sierpnia 2010 Cytat ...- aktualna izolacja to jakies 10 cm welny... To zdecydowanie zbyt malo. Minimum, przy obecnych (niskich) cenach welny to 25 cm.
T. Brzęczkowski Napisano 5 sierpnia 2010 #6 Napisano 5 sierpnia 2010 (edytowany) Izolacja poddasza to 50 cm wełny. Mniej to goraco latem i drogo zimą . 0.08W/m2xK zdaje egzamin. Edytowano 5 sierpnia 2010 przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Jarek13 Napisano 6 sierpnia 2010 Autor #7 Napisano 6 sierpnia 2010 Czytajc Wasze podpowiedzi widze ze faktycznie jest tego ocieplenia zbyt malo. Wiec drugi krok.Zdecydowalem zeby dolozyc warstwe welny. zaznaczam ze jest juz polozona jedna warstawa zaizolowana foliami z obu stron. Czy ta druga warstwe (dla przypomnienia, jest to ocieplenie podlogi na nieuzywanym poddaszu) rowniez powinienenm oblozyc folia z obu stron? Z uwagi na pierwsza warstwe chyba nie bedzie tam pary/wilgoci przedostajacej sie od spodu? Taka warstwa folii to koszt a nie jestem pewien czy jest to niezbedne.Z gory dziekuje za odpowiedz - jako "niefachowcowi" bez doswiadczenia Wasze uwagi naprawde pomagaja!Pozdrawiam
ja14 Napisano 6 sierpnia 2010 #8 Napisano 6 sierpnia 2010 Cytat ... Czy ta druga warstwe (dla przypomnienia, jest to ocieplenie podlogi na nieuzywanym poddaszu) rowniez powinienenm oblozyc folia z obu stron? ... Moim zdaniem nie ma takiej konieczności.
TINEK Napisano 23 marca 2011 #9 Napisano 23 marca 2011 Witam"Odgrzeję" wątek, treść tematu może nie za bardzo pasuje do mojego problemu, ale tytuł jak najbardziej.Otóż chcę kupić wełnę mineralną na ocieplenie poddasza. Wełna będzie: na skosach 2x15cm na suficie (poddasza) 3x15cm. I teraz problem: czy wełna - lambda 0,039, czy dopłacić do wełny 0,033. Różnica w koszcie wełny na całe poddasze to 2500 zł. Nie potrafię policzyć ile zaoszczędzę energii na lepszej izolacji, ile to jest w przeliczeniu na złotówki/sezon (ogrzewanie groszkiem), czy latem będzie się mniej nagrzewać poddasze w stopniu odczuwalnym. Podsumowując, czy warto dołożyć te 2,5 kzłProszę o pomocpozdrawiamTINEK
bobiczek Napisano 23 marca 2011 #10 Napisano 23 marca 2011 Cytat Witam"Odgrzeję" wątek, treść tematu może nie za bardzo pasuje do mojego problemu, ale tytuł jak najbardziej.Otóż chcę kupić wełnę mineralną na ocieplenie poddasza. Wełna będzie: na skosach 2x15cm na suficie (poddasza) 3x15cm. I teraz problem: czy wełna - lambda 0,039, czy dopłacić do wełny 0,033. Różnica w koszcie wełny na całe poddasze to 2500 zł. Nie potrafię policzyć ile zaoszczędzę energii na lepszej izolacji, ile to jest w przeliczeniu na złotówki/sezon (ogrzewanie groszkiem), czy latem będzie się mniej nagrzewać poddasze w stopniu odczuwalnym. Podsumowując, czy warto dołożyć te 2,5 kzłProszę o pomocpozdrawiamTINEK ja drogi Tinku! miałem ładnych parę lat temu lambdę tak wyliczoną - że musiałem dać zgodnie z projektem 15cm na skosach i pod dachówką (miały być ocieplane) i 15cm na płytami G-K sufitu.Na cholerę mnie było te ocieplanie 270m2 dachu i skosów? Przecoeż to poddasze miałem nieużytkowe - to nie potrafiłem zajarzyć i zdecydowałem tak.Skosy niech se stygną - myszkom tylko zaszkodzą.A na płyty G-K ułożyłem 7 cm w formie płyt.Później między wiązarami 18cm z rolki (z dylatacją 0.5 m) - i już.Mam nad głową 25cm ciepełka..... oże za dużo - nie wiem - ale i tak oszczędziłem na ocieplaniu niepotrzebnego poddasza.Ja bym jednak poszukał 0.33 współczynnika - tym bardziej że poddasze masz użytkowe zrozumiałem - a nad nim strych jeszcze - tak?A będziesz tam pranie wieszał że chcesz je ocieplać? te skosy????.
TINEK Napisano 23 marca 2011 #11 Napisano 23 marca 2011 Prezes, ja za karton gipsem na poddaszu użytkowym będe mieć 30 cm, a nad głową za karton gipsem 45 cm. a tego nieużytkowego na samej górze (ten trójkątny stryszek) nie ocieplam wcale, tak będzie zrobione, tak postanowiłem, tylko się zastanawiam czy 0,039 czy 0,033 na ile to polepszy, jeśli sporo to OK, a jeśli "o piczy włos" to szkoda kasy.
vega1 Napisano 23 marca 2011 #12 Napisano 23 marca 2011 i tak bym właśnie do tego podszedł. To jest o piczy włos...
TINEK Napisano 23 marca 2011 #13 Napisano 23 marca 2011 Cytat i tak bym właśnie do tego podszedł. To jest o piczy włos... właśnie o to mi chodzi, jeśli bym był przekonany, że będzie lepiej, to bym się nie zastanawiał na wydaniem kasy
bobiczek Napisano 23 marca 2011 #14 Napisano 23 marca 2011 Cytat Prezes, ja za karton gipsem na poddaszu użytkowym będe mieć 30 cm, a nad głową za karton gipsem 45 cm. a tego nieużytkowego na samej górze (ten trójkątny stryszek) nie ocieplam wcale, tak będzie zrobione, tak postanowiłem, tylko się zastanawiam czy 0,039 czy 0,033 na ile to polepszy, jeśli sporo to OK, a jeśli "o piczy włos" to szkoda kasy. jak nieużytkowe to to pierdziel...Szkoda piniendzy.....Ocieplaj to - co naprawdę jest potrzebne.Na nieużytkowy stryszek wynieś latem narty - zimą rowery - i niech się tam grzeją i marzną......Nawet bym dał najtańsze co się da kupić dzisiaj i tyle..... Nawet nie 15cm chyba........
TINEK Napisano 23 marca 2011 #15 Napisano 23 marca 2011 no też ocieplam to co potrzeba, to uzytkowe poddasze (3 sypialnie i łazienka na poddaszu), i tego poddasza moje zapytanie dotyczy (nie tego stryszku na samej górze, którego nie ocieplam)
Jani_63 Napisano 23 marca 2011 #16 Napisano 23 marca 2011 Spróbujmy policzyć.Przy tej samej grubości ocieplenia 30cm współczynnik przenikania ciepła będzie wynosił- λ0,039W/mK = "U"- 0,13W/mK- λ0,033W/mK = "U" - 0,11W/mKRóżnica 0,02W/mK przy powierzchni Twojego dachu (dane z projektu, musisz pomniejszyć o nawisy) daje nam oszczędność przy założeniu że średnia temperatura w okresie grzewczym to 0 oC ~1,8kWh/24hZnowu zakładamy standardowo że sezon grzewczy to 200dni, więc otrzymujemy 360kWh oszczędności na energii.Do tej wartości podstaw sobie średni koszt wytworzenia kWh przy nośniku ciepła jaki chcesz zastosować i wyjdzie Ci wymierna oszczędność w "zł"Dla prądu w taryfie G11 (0,55zł/kWh) tradycyjnie wyjdzie najwięcej - około 200zł/sezonSpójrzmy teraz na komfort latem.Powierzchnia dachu bez problemu rozgrzewa się do temperatury 60-80oC.Przy tej grubości izolacji w obydwu przypadkach temperatura poszycia nie będzie miała praktycznie wpływu na temperaturę poddasza.Ta będzie zależna od całościowego nagrzewania się budynku bo powierzchnia K-G na suficie poddasza będzie praktycznie wyższa o ~2oC od temperatury pomieszczeń. 3
TINEK Napisano 23 marca 2011 #17 Napisano 23 marca 2011 dziękuję Jani za odpowiedź, liczby do mnie przemawiają,przy ogrzewaniu ekogroszkiem, oszczędność będzie pewnie około 100 zł/sezon, czyli 25 lat okres zwrotu
bobiczek Napisano 23 marca 2011 #18 Napisano 23 marca 2011 Jani!Fantastyczny język matematyczno-budowlany.Ale gdzie jest porada - konkretnie....Tinek!Byś w dzienniki wkleił foto "o co coman" - i by nie było niejasności.Weźże no pokaż - bo tam nic nie znalazłem.....Jani!Fantastyczny język matematyczno-budowlany.Ale gdzie jest porada - konkretnie....Tinek!Byś w dzienniki wkleił foto "o co coman" - i by nie było niejasności.Weźże no pokaż - bo tam nic nie znalazłem.....
Jani_63 Napisano 23 marca 2011 #19 Napisano 23 marca 2011 Moja porada zawarta jest między wierszami.Tak to wychodzi na papierze, a zainteresowany niech sam decyduje czy dla niego warto czy nie Strop to tylko składowa termoizolacji i musi być kompatybilna z całością.Nie ma sensu się pchać w mikro oszczędności jeśli nie będą tworzyć całości z resztą elementów (okna, ocieplenie ścian, izolacja od gruntu czy wentylacja) 1
TINEK Napisano 23 marca 2011 #20 Napisano 23 marca 2011 no właśnie, takie mikrooszczędności przy wentylacji grawitacyjnej "zwykłych" oknach, nie mają sensu.interesowało mnie (może nawet bardziej) to nagrzewanie latemdziękuje za poradęi dla Prezesa foto poglądowe
Jani_63 Napisano 23 marca 2011 #21 Napisano 23 marca 2011 Większe oszczędności przyniesie "perfekcyjne" wykonanie niż sama "λ" materiału użytego go ocieplenia 2
bajbaga Napisano 24 marca 2011 #23 Napisano 24 marca 2011 Cytat interesowało mnie (może nawet bardziej) to nagrzewanie latem I w zasadzie, to jest najważniejsze, choć trudno to wyrazić w złotówkach – chyba, że jest klimatyzacja.
daggulka Napisano 24 marca 2011 #25 Napisano 24 marca 2011 Cytat Moja porada zawarta jest między wierszami.Tak to wychodzi na papierze, a zainteresowany niech sam decyduje czy dla niego warto czy nie Strop to tylko składowa termoizolacji i musi być kompatybilna z całością.Nie ma sensu się pchać w mikro oszczędności jeśli nie będą tworzyć całości z resztą elementów (okna, ocieplenie ścian, izolacja od gruntu czy wentylacja) mam takie samo zdanie ....
eRzecznik Adam Sztabach Napisano 31 sierpnia 2011 #26 Napisano 31 sierpnia 2011 Witam, rzeczywiście Pana izolacja 10 cm jest bardzo mała. Wg producenta ekologicznej wełny mineralnej Knauf Insulation najlepszym rozwiązaniem aby zaoszczędzić nawet do 30% energii w domu jest zastosowanie systemu dwuwarstwowego, czyli 20 cm między krokwiami, 10 cm pod nimi oraz warstwa paroizolacji (pamiętając oczywiście o wentylacji). Takie położenie wełny daje nam U (W/m2K)=0,143
Barbossa Napisano 31 sierpnia 2011 #27 Napisano 31 sierpnia 2011 na mój gust to i to taki niskich lotów
PeZet Napisano 1 września 2011 #29 Napisano 1 września 2011 Tinku, być może za późno się włączam... Planuję podobne do Twojego rozwiązanie. Z obliczeń wychodzi mi, że strop na poddaszu, owe 45cm ocieplenia jest niewarte skóry za wyprawkę. I chyba sens jest dać tyle samo, co na skosach. Tym bardziej że nieogrzewany stryszek również stanowi barierę cieplną.Pozdrowienia.
Barbossa Napisano 1 września 2011 #30 Napisano 1 września 2011 nieogrzewany stryszek powinien być wentylowany,a to oznacza, że zysku z tego nie będzie 1
TINEK Napisano 1 września 2011 #31 Napisano 1 września 2011 dałem tę 3 warstwę, nie był to aż tak duży koszt (koszt wełny) ale jakie mam samopoczucie stryszek nieocieplony jest wentylowany (a jaki tam stryszek, na czworaka mogę pochodzić, niski bo koloankowa niska)pozdrawiam
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się