Skocz do zawartości

Dziennik PeZeta


Recommended Posts

Napisano

Walczy się, Zdjęcia są, bo sprawy są. Chodzi o lukarny kosz, łączenie kosza z kalenicą i obróbkę miejsca gdzie kosz opada na połać.

Ogólnie wygląda sprawa następująco:

large.lukarnaogolniekosz.JPG.e5ce0708f2690dbe48bdbd8cb26d7642.JPGlarge.piesidrabina.JPG.edf23ab43873fb026f176108888ef817.JPG

To drugie to mój patent na nieniszczenie drabiną rynien. Przy okazji sprawdzam jak to działa, bo jak będę wciągał arkusze blachy, to nie chciałbym poniszczyć blachą rynien.

A teraz - sprawy.

Sprawy są trzy: jak obrobić dolną krawędź kosza lewego i prawego? Tak to wygląda:

large.koszlewydol.JPG.1c7b7f65910b0bb4a72eda72d0845861.JPGlarge.koszlewydol_2.JPG.8397f5576ff0e996d01888e8ad8f1003.JPGlarge.koszprawydol_2.JPG.af8e1b98c83ddc679f65db6b22cef652.JPGlarge.koszprawydol.JPG.1690101e3e5a2d74534a6ef34652e3a4.JPG

Pytanie moje brzmi: w którym miejscu obciąć blachę? Czy ciąć równolegle do krawędzi okapu? Czy coś zawinąć? W pokazanych miejscach spotkają się CZTERY obróbki albo i więcej: blacha trapezowa idąca z dołu, kosz, trapez idący na wierzch dalej w górę, obróbka przyścienna i do tego jeszcze dolny pas wiatrownicy. Wszystko to ma się spotkać właśnie w tych dolnych punktach kosza. Nie wiem czy mam sobie z papieru zrobić makietę tych obróbek, bo jak to, panie, ogarnąć mózgownicą, to nie wiem.

A potem jest jeszcze drugi kraniec tych dwóch koszy. Taki oto:

large.koszkalenica.JPG.c82d9b60aaaca60f9d77ef29e73223b1.JPGlarge.koszkalenica_2.JPG.6e7271a828adbfd3c53cb3020d61cfa8.JPG

Tu znowu wadzę się, jak połączyć te dwa kosze w kalenicy? Ciąć na równo z kalenicą mi szkoda, bo mogę zebrać oba arkusze i zawinąć jeden o drugi, a część niezawiniętą wyprowadzić na zakładkę na połać powyżej łączenia. Potem to miejsce zakryje pas kalenicowy i idąca z góry blacha trapezowa. Jak to ogarnąć? Gdzie ciąć?

Gość Razmes
Napisano
  Dnia 16.07.2017 o 20:25, PeZet napisał:

bo mogę zebrać oba arkusze i zawinąć jeden o drugi, a część niezawiniętą wyprowadzić na zakładkę na połać powyżej łączenia. Potem to miejsce zakryje pas kalenicowy i idąca z góry blacha trapezowa. Jak to ogarnąć? Gdzie ciąć?

Rozwiń  

sam sobie odpowiedziałeś przecież 😊 położysz i przymocujesz kosze, położysz trapez na lukarnie, kalenicę i na końcu główną połać...

A co to za elektronarzędzie na szóstym zdjęciu za koszem na prawo od lukarny?

Napisano
  Dnia 17.07.2017 o 08:33, Razmes napisał:

sam sobie odpowiedziałeś przecież 😊 położysz i przymocujesz kosze, położysz trapez na lukarnie, kalenicę i na końcu główną połać...

A co to za elektronarzędzie na szóstym zdjęciu za koszem na prawo od lukarny?

Rozwiń  

Takie odpowiedzi dają mi najwięcej spokoju.  Wiem o co chodzi. Dzięki.

Narzędzie? Nie, nie jest to szlifierka kątowa. Ha ha! Wkrętarka. Kupiłem prądową, jest nie do zdarcia. Kabel mi nie przeszkadza, a jeśli już muszę z nią połazić, to mam drugą malutką, na ładowarkę.  

A co powiesz na obróbkę dołu koszy? Głównie chodzi mi o wnętrze skosu, że tak powiem - to miejsce, gdzie ukośna ściana styka się z połacią. Tam deszcze sporadycznie zacina, ale muszę i tak ogacić. Zastanawiam się, czy to się robi w sposób podobny do obróbki komina? Lukarny którym się przyglądałem nie miały rąbka w tym miejscu, a kominy mają.

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 17.07.2017 o 13:41, bajbaga napisał:

Jestem pod wrażeniem - zwłaszcza jakość jakiej nie powstydzili by się Fachowcy :ih:

Rozwiń  

Jakbyś miał takich najlepszych doradców jak Piotr tez byś tak zrobił:D

Ja tam zawsze w Piotra wierzyłem, że z niego zdolna bestia jest:icon_mrgreen:

Napisano

Tak.

  Dnia 17.07.2017 o 16:37, animus napisał:

Jeżeli montujesz kosze to musisz najpierw pokryć blachą dach pod lukarną.

Woda z koszy przelewa się na połać poniżej koszy.  

Rozwiń  

Tak, to wiem, tyle że chcę poprzycinać wszystko co dam radę teraz, żeby wiedzieć ile płaskiej blachy jeszcze  muszę dokupić. Kupuję ją partiami.

Może więc po prostu nie będę dołu przycinał teraz, tylko poczekam aż położę trapez.

Baj baga, mhtyl, dziękuję za miłe słowo, ale ja to jestem leszcz. Krzywo jest, ale mam nadzieję że jakoś to będzie. A że wygląda na prosto? - I OTO CHODZI! Gites, Dzięks. NIe ja tu rządzę, tylko wirtualni doradcy dekarscy mistrzowscy! Hej!

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 17.07.2017 o 18:45, PeZet napisał:

 

Baj baga, mhtyl, dziękuję za miłe słowo, ale ja to jestem leszcz. Krzywo jest, ale mam nadzieję że jakoś to będzie. A że wygląda na prosto? - I OTO CHODZI! Gites, Dzięks. NIe ja tu rządzę, tylko wirtualni doradcy dekarscy mistrzowscy! Hej!

Rozwiń  

Prosto to każdy zrobi a krzywo to nie jest już tak łatwo:D Jak całość zakończysz to wszystko się zgubi,a te niedociągnięcia to uwierz mi, tylko Ty będziesz widział bo to robiłeś, a inny przyjdzie popatrzy i powie że suuuuuuper wykon:icon_biggrin:

Napisano (edytowany)
  Dnia 17.07.2017 o 18:45, PeZet napisał:

Tak, to wiem, tyle że chcę poprzycinać wszystko co dam radę teraz, żeby wiedzieć ile płaskiej blachy jeszcze  muszę dokupić. Kupuję ją partiami.

Może więc po prostu nie będę dołu przycinał teraz, tylko poczekam aż położę trapez.

Rozwiń  

Musisz zachować kolejność prac, 

- pokryć blachą dach pod lukarną

- założyć obróbkę z blachy na dole lukarny przez całą długość pod oknem trójkątnym (trzeba tam blachę uszczelnić wpuścić w tynk i skleić uszczelniaczem, żeby woda z okna i parapetu nie lała się pod pokrycie, obróbka powinna być odpowiednio wysoka w części pionowej, deszcz będzie rozbryzgiwał się od pokrycia i walił rykoszetem w ścianę, początkowo ją zabrudzi, potem glony itd...)

- założyć kosze i je obrobić na dole 

- dopiero łączyć kosze nad lukarną !

- pokryć trapezem lukarnę

- zamontować obróbki wiatrownic lukarny

Obróbki wiatrownicy z lukarny musisz połączyć z koszami  i z obróbką z blachy pod lukarną,  tak żeby blacha mogła pracować i woda z obróbki wiatrowej spływała do kosza i na obróbkę dolną lukarny. 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

Dziękuje się pięknie za te instrukcje. A pytanie mam - obrobić kosze na dole - to znaczy obcinam? Zaginam krawędź w dół?

I pytanie z innej beczki: czy na dachu są miejsca, że coś się nituje. Ponitowałbym bo lubię , na przykłąd przynitowałbym górne wiatrownice albo kalenicę, tylko obawiam się, żeby nie zrobić ciągu elektrochemicznego, kiedy miedziany albo aluminiowy nit spotka się z ocynkowaną stalą. No i blacha ma pracować, więc nie wiem czy się nituje. :D

Napisano
  Dnia 19.07.2017 o 06:30, PeZet napisał:

Dziękuje się pięknie za te instrukcje. A pytanie mam - obrobić kosze na dole - to znaczy obcinam? Zaginam krawędź w dół?

I pytanie z innej beczki: czy na dachu są miejsca, że coś się nituje. Ponitowałbym bo lubię , na przykłąd przynitowałbym górne wiatrownice albo kalenicę, tylko obawiam się, żeby nie zrobić ciągu elektrochemicznego, kiedy miedziany albo aluminiowy nit spotka się z ocynkowaną stalą. No i blacha ma pracować, więc nie wiem czy się nituje. :D

Rozwiń  

Co do kosza to chyba tylko tyle uda Ci się zrobić.

ale pooglądaj obrazki może coś podpatrzysz.

http://www.dachy.info.pl/przeglad/lukarna-trojkatna-blacha-cynkowo-tytanowa-rheinzink/

Nituje się czasami. Stosuje się albo nity alu albo ocynk. 

https://www.art-nierdzewne.pl/414-32

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Jakoś idzie. Będzie dobrze. Powoli, do przodu. Zrobiłem lukarnę. Dziś obróbki lukarny.

Mnóstwo baboli popełniam, myślę, ale jakoś to będzie. Mnie się podoba. :) Z dołu baboli wielu nie widać. Zima pokaże.

Zdjęcia niebawem.

A co u Ciebie? Pokrycie skończone, jak sądzę.

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano

Dlaczego masz takie krótkie odcinki blachy? Będziesz miał zakład na zakładzie. Przecież blachy trapezowe są dostępne max do 12 m długości arkusza. Choć uważam, że te 12 m to lekka przesada, ale te 7-8 m spokojnie można wciągać na dach.

  Dnia 8.08.2017 o 05:44, Mistrz Jan napisał:

Zrób dziurkę w arkuszu , gdzie idzie pod zakład i haczyk na linie . Nie potrzeba zwijać w rulon. Powodzenia. Jan

Rozwiń  

I jeszcze dwie deski rozstawione około 70 cm i oparte pod podobnym kątem co dach o dół dachu aby blachy nie powyginać przy wciąganiu.

Napisano

Być może,tylko że lukarna jest po lewej stronie a układanie powinno zaczynać się od prawej strony.

Napisano

Animus dobrze prawi. Mam 40 arkuszy blachy w rozmiarach od 1m do 7m. Blachę układam względem wiatru.

Dziś skończyłem lukarnę. Zrobiona po samą kalenicę!

Aha! Arkuszy 40, bo część z nich to pokrycie altanki.

Tak, tak, zrobiona lukarna i daszek nad gankiem.

Ganek - arkusze: 1szt 220, 4szt 240, 1szt 100,

Lukarna: 1 szt 340, 1szt 220, 1szt 320, 1szt 200

Napisano (edytowany)
  Dnia 8.08.2017 o 19:36, mhtyl napisał:

Być może,tylko że lukarna jest po lewej stronie a układanie powinno zaczynać się od prawej strony.

Rozwiń  

Układa blachy trapezowej, blachownianki czy czegoś tam innego, od lewej czy prawej, tu akurat nie ma normy. To wymusza produkt, a bardziej kumaty dekarz, jeżeli jest możliwość obrócenia łączenia, to na jednym dachu może robić je zgodnie z kierunkiem często wiejącego  wiatru.

Blacha trapezowa to taki wdzięczny materiał, że można ją układać z każdej  strony wystarczy ją odwrócić bo ona jest tłoczona tylko w pionie i nie ma dolnego i górnego końca.  

A na lukarnie ma dwie połacie i może tam układać jak mu pasuje, najwygodniej od długiego końca, obie połacie od deski wiatrowej lukarny. :D

 

montaz4.jpg

montaz6.jpg

 

  Dnia 8.08.2017 o 20:00, PeZet napisał:

Animus dobrze prawi.  Blachę układam względem wiatru.

Dziś skończyłem lukarnę. Zrobiona po samą kalenicę!

Rozwiń  

Do blach trapezowych są specjalne uszczelki na podwiewanie i przy małym kącie nachylenia połaci, klei je się na łączeniach w pionie i w poziomie.

tasma%20samoprzylepna%20butylowa.gif

Jest też możliwość tanim kosztem zrobienia doświetlenia  stryszku, wstawiając w dachu kawałek poliwęglanu w tym samym kształcie, ale musiałbyś usunąć w tym  miejscu deskowanie i nad wyciętym deskowaniem i papą  założyć rynienkę, żeby kondensat spływający z dachu skierować na bok.

poliweglan-profilowany-plyty.jpg

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Czy poliwęglan ma podobną trwałość co blacha?

Zbliżam się do obróbki kominków wentylacyjnych. I zastanawiam się, jak je ugryźć? Kołnierze nie mają na dole fartucha takiego, jaki jest np na dole kołnierza okiennego. Brak kołnierza muszę czymś zastąpić i muszę zasłonić plastikowy kołnierz wywietrznika. Blachą. Jakoś. Jak to zrobić - ładnie?

gallery_23095_525_136183.jpg

  Dnia 8.08.2017 o 22:01, animus napisał:

(...)

Do blach trapezowych są specjalne uszczelki na podwiewanie i przy małym kącie nachylenia połaci, klei je się na łączeniach w pionie i w poziomie.

tasma%20samoprzylepna%20butylowa.gif

(...)

Rozwiń  

To chyba warto zastosować, mam miejscami widoczne szczeliny na łączeniach - nierówny dach, he, he. Dzięki

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 8.08.2017 o 22:01, animus napisał:

 

Jest też możliwość tanim kosztem zrobienia doświetlenia  stryszku, wstawiając w dachu kawałek poliwęglanu w tym samym kształcie, ale musiałbyś usunąć w tym  miejscu deskowanie i nad wyciętym deskowaniem i papą  założyć rynienkę, żeby kondensat spływający z dachu skierować na bok.

poliweglan-profilowany-plyty.jpg

Rozwiń  

Tylko, że taka płyta z poliwęglanu nie dużej żywotności a po drugie jest to potencjalne miejsce przemrożenia i przegrzewania. Ja osobiście na dach bym tego nie dawał.

 

 

Napisano (edytowany)
  Dnia 9.08.2017 o 07:55, PeZet napisał:

Czy poliwęglan ma podobną trwałość co blacha?

Zbliżam się do obróbki kominków wentylacyjnych. I zastanawiam się, jak je ugryźć? Kołnierze nie mają na dole fartucha takiego, jaki jest np na dole kołnierza okiennego. Brak kołnierza muszę czymś zastąpić i muszę zasłonić plastikowy kołnierz wywietrznika. Blachą. Jakoś. Jak to zrobić - ładnie?

To chyba warto zastosować, mam miejscami widoczne szczeliny na łączeniach - nierówny dach, he, he. Dzięki

Rozwiń  

Na poliwęglan dają 10 lat gwarancji, jest stosowany jako doświetlenie hal przemysłowych, odporny na ultrafiolet, ale są płyty podobne robione z plastiku i  wytrzymują tylko kilka lat. 

To kominki pod gont i papę :icon_cool: chyba nie mają regulacji w pionie i nie da się ich wypionować na dachu, wyjdą trochę lichawo, bo pod kątem prostym do połaci dachu.
Tam na dole to mają gumę czy plastik?

Co do tej pianki to się od bidy nadaje, ale musiałbyś pociąć na wąskie paseczki, bo będzie strasznie odpychać jedną blachę od drugiej, chyba że masz tam takie szpary.

 

Mam nadzieję że tak u Ciebie to nie wygląda.

 

13.jpg 

Tu zobacz jak nieudolnie zamontowany jest kominek went. od dołu jest góra dachu, woda spływa w przeciwnym kierunku do czerwonej strzałki.

4.jpg

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

Po co kombinować z kominkami nie przystosowanymi do blachy trapezowej jak sa specjalne kominki wentylacyjne do blachy trapezowej. Np tak jak poniżej

FRONT_PRO_Trapez_Antracyt_01.jpg

Albo kominek wentylacyjny uniwersalny

uniwersal%20nieizolowany..jpg

 

Napisano (edytowany)
  Dnia 9.08.2017 o 18:39, animus napisał:

To kominki pod gont i papę :icon_cool: chyba nie mają regulacji w pionie i nie da się ich wypionować na dachu, wyjdą trochę lichawo, bo pod kątem prostym do połaci dachu.
Tam na dole to mają gumę czy plastik?

Rozwiń  

Ten kominek co ja go mam, posiada regulację pionu. Na dole ma plastik. Myślę ładnie go obrobić blachą rak, żeby ciekło po blasze i po kołnierzu pod nią ukrytym. Ewentualnie kupiłbym ołowiany fartuch i dokleił.

Mhtyl. Kominki pod trapez można kupić, ale mam to co mam, więc z tym kombinuję póki nie okaże się że nie-da-sie.

Janie, pomysł z dziurką i drutem genialny

Animusie, co do nieudolności: tak źle u mnie nie jest, na szczęście. Myślę, że mieszczę się w normie, choć jest się czego czepić.

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 9.08.2017 o 22:03, PeZet napisał:

Ten kominek co ja go mam, posiada regulację pionu. Na dole ma plastik. Myślę ładnie go obrobić blachą tak, żeby ciekło po blasze i po kołnierzu pod nią ukrytym. Ewentualnie kupiłbym ołowiany fartuch i dokleił.

Rozwiń  

To musisz zrobić z blachy takie maskownice dla oka, czy podstawa oddziela się od daszka bo trzeba rozmontować przełożyć przez otwór itd... 

 

 

Bez tytułu.png

Napisano

Tak zrobię! Dzięki. Kominek jest rozkładalny.

Miałem wpis, uciekł.

Wciągnąłem 600! stop. patent z drutem kluczowy. stop. obcinanie pod kątem kosza na ziemi kłopotliwe bo na ostrym nie oprzesz stop. manewry na dachu obroty sukces stop

Napisano (edytowany)

Znowu bieda. Nie wiem jak okiełznać kozubek i tylną część komina.

kozubek_obmiar.jpg.5f2429cc4f0bd8157c1c64f215c689ed.jpg

Zrobiłem ruszt. Przygotowałem kosze. Ale z kosza woda poleci dokładnie na róg komina! Ze zdjęć i opisów, jakie znalazłem w sieci wychodzi, że wodę zza komina odsuwa się od komina kołnierzem wysuniętym, czy jakoś tak... Więc może i kosz powinien odstawać, biec poza, wysunięty być poza obrys komina?

Bo znowu trzy płaszczyzny się spotykają, do tego na zakręcie: górna obróbka przyścienna komina, blacha na połaci kozubka i kosz między połacią główną i kozubkiem.

A poza tym, łapska mi odpadają.

impresjadachslonce.thumb.JPG.678cf38c17c355841d6fdba63268d0dc.JPG

(obróbka jedna do poprawki, z drabiny)

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano

Komin powinien być albo osiatkowany i zaciągnięty klejem żeby wpuścić blachę w tynk, albo goły i obrobiony najpierw i dopiero ocieplenie  na obróbce komina. 

Kozubek trzeba pokryć blachą razem z tyłem komina, bez kozubka jest jedna blacha z tyłu, z kozubkiem dwie łączone w jedną razem z tymi 2 trójkątami i podwinięciem jeszcze  na dachu  nad nimi, poćwicz najpierw na jakimś  sztywnym papierze, jak za mało utniesz dodaj kawałek i zszyj go zszywkami, na koniec wyjdzie blacha taka jaką potrzebujesz.  

Jak komin obrabiasz na wełence, musisz obróbki zrobić delikatnie, nie da się klepać blach do wełny.

 

 

G8o2AIT.jpg

Napisano

Dzięki. Mam jasność. (na kartonach ćwiczę nieustannie) :)

Komin jest otynkowany i pomalowany.

Czy obróbka kozubka ma pójść na blachę trapezową głównego pokrycia czy pod? Bez kosza pocieknie pod blachę trapezową.

Czy może ten arkusz ma sięgać na połać główną na równo z krawędzią komina?

Czy może blacha ma być wypuszczona poza krawędź komina na tyle, aby wodę z niej płynącą łapał już trapez?

Ale jak tak, to by musiała być na równo z krawędzią komina, bo w górnych partiach rynienka trapezu prowadziłaby wode prosto pod pokrycie

Napisano

Przeważnie robi się tak że tylko z przodu obróbka nałazi na blachę trapezową, masz szeroki komin możesz zrobić że przód i boki na wierzchu a sam tył pod spodem.

Obróbka kozubka ma być wywinięta pod blachę trapezową głównego pokrycia. 

Napisano

Jest sobie w dachu okno połaciowe. Ma ono na dole fartuch - falbankę blaszaną do wyłożenia na blachę.
Jak jest lepiej:
1. Blachę przeciąć na pół w poprzek, dolną część arkusza wsunąć pod fartuch i nakryć górnym arkuszem? Zakład blacha na blachę wyszedłby około 15cm; Rozwiązanie mało estetyczne, za to szczelne.
2. Zamiast ciąć arkusz w poprzek, mógłbym wyciąć miejsce na wsunięcie falbanki. Byłoby ładniej, bez zakładu, ale takie rozwiązanie chyba stwarza szansę na przeciek.

Jak to się zwykle robi? Dachy które obejrzałem, były kryte blachodachówką, więc niewiele widać, ale mam wrażenie, że robione było tylko nacięcie, do tego zakończone skosem  /'''''''''''''''\.

Napisano

Trzeci wariant: pod falbankę wstawiam krótki arkusz szerokości takiej jak okno, a po bokach idą dwa arkusze po całej długości połaci.

(mogę nie mieć materiału na trzeci wariant)

Napisano (edytowany)

Poz. 2 odradzam.

Robi się tak jak opisałeś w poz.1 

Jak okno trafia w jeden arkusz blachy, to tnie się tylko jeden w poprzek, jak w dwa rzędy, to tnie się oba.

 

 

Daj choć parę zdjęć, trochę pokryte? chyba jest już czym się pochwalić. :bezradny:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Animus? Zbliżam się do końca epopei dachowej. Pytanie mam do ciebie. :) Gdybyś teoretycznie opijał ze mną ukończenie dachu, to jaki trunek byś preferował? Szykuję się, więc twoje zdrowie chcę wznieść Twoim ulubionym. :)

Dziś wciągnąłem  ostatni arkusz blachy.  Pozostało zrobić obróbkę szczytu południowego i oblacharzyć kalenicę. Jutro fotki.

Napisano (edytowany)

Żaden etap budowy nie dał mi tyle satysfakcji co samodzielne zrobienie pokrycia dachu.large.nadachu00-duma.JPG.6380ab5dfaab066a872bc738fec54658.JPGlarge.nadachu01-kal.JPG.58ca82b05e9299f69ec02b31b2360874.JPGNaturalmento, nie działam sam - mam ekipę:large.nadachu02-mama.JPG.a75e840610d169e51338980fc2410f6c.JPGlarge.nadachu03-froncik.JPG.6d56adf8ce4ce3b7cd2864ff3a36d948.JPGKomin obrobiony! Myślę, by pokryć czapę blachą, ale jeszcze nie wiem, jak się za to zabrać.large.nadachu04-komin.jpg.c6abe758053728cb5e470dd1b828e83e.jpglarge.nadachu05-tyl.JPG.b4f3fac54ef3e5a92647e17a09715a9a.JPG

Do obrobienia został jeden szczyt i kawałek kalenicy.

large.nadachu06-szczycik.JPG.fc4cc68ac6ad4ad9dd6590095c71e126.JPG

Edytowano przez PeZet
ę (zobacz historię edycji)
Napisano

PeZecie drogi, postanowiłem zrobić dzisiaj kilka wpisów, w tym uzupełnić mój dziennik. Ale najpierw piszę do Ciebie, ujawniając mój stymulator. To moje piwo domowe. Piję je teraz za Twoje zdrowie, bo kto jak kto, ale Ty go dużo potrzebujesz.  No i jeszcze więcej szczęścia! :D

Jesteś... jednorazowy! Znaczy - zajebisty! :D

Dziękuję też za słowo wsparcia w temacie zamkniętym przez admina. ;) 

piwo i PeZet.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...