Skocz do zawartości

jaką ścianę wybralibyście?/ wybraliście i dlaczego?


Recommended Posts

Napisano
jaka ściana Waszym zdaniem jest najlepsza?
-najcieplejsza
-najprostsza w wybudowaniu
-najtańsza itd
Mam świadomość że temat nie jest nowy ale też do prostych nie należy.
A może 1warstwa jest lepsza?
kto jest za 3 warstwową?
Napisano
na tak ogólnie rzucone pytanie odpowiedz jest jedna; pustak porotherm 30cm plus 10cm styropianu i masz ścianę (zewnętrzną nośną) ciepłą mocną i solidną. Ja jestem z tego wyboru bardzo zadowolony
Napisano
Cytat

na tak ogólnie rzucone pytanie odpowiedz jest jedna; pustak porotherm 30cm plus 10cm styropianu i masz ścianę (zewnętrzną nośną) ciepłą mocną i solidną. Ja jestem z tego wyboru bardzo zadowolony


Pytanie jest dość szczegółowe. szczegóły w sondzie icon_smile.gif
pozdrawiam
Napisano
Szkoda, że tak mało opcji podałeś, bo pytanie jest rzeczywiście nieprzemijające. Wybór materiałów na ściany i izolacji jest szczególnie istotny. Może warto rozbudować sądę o: ilość warstw ściany, materiał konstrukcyjny, izolacje.
Ja np nie odnajduję tutaj swoich preferencji - niby "a" ale z wełną zamiast styropianu.
Napisano
dorzucę kolejne pytanie dot. tematu:
chodzi mi o uszkodzenia styropianu na docieplonej nim ścianie.
co z wróblami i myszami które namiętnie go konsumują?
czy 1-2cm tynku to wystarczająca ochrona?
Napisano
Cytat

dorzucę kolejne pytanie dot. tematu:
chodzi mi o uszkodzenia styropianu na docieplonej nim ścianie.
co z wróblami i myszami które namiętnie go konsumują?
czy 1-2cm tynku to wystarczająca ochrona?


żeby się przed tym ochronić musiałbyć obmurować dom cegłaą pełną
na gryzonie nie ma rady trzeba mieć szczeście ,w jednym budownictwie zaciagniesz klejem i tego nie rusza natomiast w innym zaprawe wydrapią

Napisano
Cytat

jaka ściana Waszym zdaniem jest najlepsza?
-najcieplejsza
-najprostsza w wybudowaniu
-najtańsza itd
Mam świadomość że temat nie jest nowy ale też do prostych nie należy.
A może 1warstwa jest lepsza?
kto jest za 3 warstwową?


no wybór jest oczywisty ,poroterm plus wełna ,lub max plus wełna
Napisano
Cytat

dorzucę kolejne pytanie dot. tematu:
chodzi mi o uszkodzenia styropianu na docieplonej nim ścianie.
co z wróblami i myszami które namiętnie go konsumują?
czy 1-2cm tynku to wystarczająca ochrona?



Ma styropian z tynkiem cienkowarstwowym od 10 lat - żadnych myszy, żadnych ptaków i bez uszkodzeń mechanicznych. Pewnie mozna uszkodzić elewację uderzając czymś ciezkim, ale ja nie miałem takiego przypadku.
Napisano
czasem na blokach można spotkać dziury lub łatane elewacje, jeśli nie będziesz stał i dłubał gwoździem to ci to nie grozi. jeśli boisz się myszy to daj od cokołu listwę startową, dla nich to przeszkoda nie do przejścia
Napisano
Cytat

żeby się przed tym ochronić musiałbyć obmurować dom cegłaą pełną
na gryzonie nie ma rady trzeba mieć szczeście ,w jednym budownictwie zaciagniesz klejem i tego nie rusza natomiast w innym zaprawe wydrapią


czyli ściana 3w?
[u] "czasem na blokach można spotkać dziury lub łatane elewacje, jeśli nie będziesz stał i dłubał gwoździem to ci to nie grozi. jeśli boisz się myszy to daj od cokołu listwę startową, dla nich to przeszkoda nie do przejścia"[/u]
ja to może z gwoździem nie ale nasz synek...
myślę że dość prawdopodobne icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

czyli ściana 3w?
[u] "czasem na blokach można spotkać dziury lub łatane elewacje, jeśli nie będziesz stał i dłubał gwoździem to ci to nie grozi. jeśli boisz się myszy to daj od cokołu listwę startową, dla nich to przeszkoda nie do przejścia"[/u]
ja to może z gwoździem nie ale nasz synek...
myślę że dość prawdopodobne icon_biggrin.gif


sciana 3W jest jak najbardziej usprawiedliwona jesli robisz elewacje dekoracyjną np klinkier
normalnie zamiast styropianu montujesz wełne i masz spokój bo -mrówka w to nie wejdzie ,gryzoń zaden nie wejdzie ,ptak tez nie ,a ponadto ma lepsze własności termo i hydroizolacyjne mimo że nakład początkowy masz wiekszy to masz pewnośc że jak za 20 lat wezmiesz kamerę termowizyjną to izolacja bedzie miała takie same własnosci jak zaraz po montażu ,natomiast w przypadku styropianu to bedziesz miał same mostki choćby z najprostrzej przyczyny kurczliwosci tego materiału w czasie ,zatrzymywania wilgoci w tym materiale itp .....
każdy podejmuje decyzje na własnej budowie i 60% przypadków jest to styropian ze wzgledu na nakład początkowy inwestycji termomodernizacji ....
Napisano
ja stawiem z ytonga 24 cm 0.6 plus 20 cm styropianu - U=0.13 - to bardzo dobry wynik
cenowo pewnie tak samo jak ceramika a lepsza dokładność ( spoiny na klej ) ( mniej mostków termicznych )
Napisano
Wykonałem wiele instalacji w budynkach z ceramicznych bloczków. Kiedy jednak po raz pierwszy wszedłem do domu z ytonga od razu odczułem różnicę. Przyjemny chłodek (na zewnątrz 32st) i równomierne rozłożenie temperatury, co w budynku z porotermu nie występuje taj wyraźnie, robi wrażenie.
Piszę tu o odczuciach zauważalnych już na etapie stanu zamkniętego.
Napisano
Byłem na setkach budów i w setkach domów świeżo wybudowanych i dla mnie wybór jest prosty - tylko gazobetony Ytongo podobne. Mikroklimat, izolacyjność, rozłożenie temperatury, łatwość kucia, wiercenia, kołkowania bezwzględnie bije na głowę wszelakie porotermy, maxy, itp.
Napisano
Cytat

Wykonałem wiele instalacji w budynkach z ceramicznych bloczków. Kiedy jednak po raz pierwszy wszedłem do domu z ytonga od razu odczułem różnicę. Przyjemny chłodek (na zewnątrz 32st) i równomierne rozłożenie temperatury, co w budynku z porotermu nie występuje taj wyraźnie, robi wrażenie.
Piszę tu o odczuciach zauważalnych już na etapie stanu zamkniętego.


Cytat

Byłem na setkach budów i w setkach domów świeżo wybudowanych i dla mnie wybór jest prosty - tylko gazobetony Ytongo podobne. Mikroklimat, izolacyjność, rozłożenie temperatury, łatwość kucia, wiercenia, kołkowania bezwzględnie bije na głowę wszelakie porotermy, maxy, itp.


A mógłbyś równie opisowo wyjaśnić "minusy" porothermów?

Napisano
Cytat

Byłem na setkach budów i w setkach domów świeżo wybudowanych i dla mnie wybór jest prosty - tylko gazobetony Ytongo podobne. Mikroklimat, izolacyjność, rozłożenie temperatury, łatwość kucia, wiercenia, kołkowania bezwzględnie bije na głowę wszelakie porotermy, maxy, itp.


Jako instalator to od strony technicznej popieram ,natomiast od strony wytrzymałosci ,izolacyjności ,akumulacji ,mikroklimatu to komplenie sie niezgadzam ,ale Ja juz jestem po wiec niech kazdy roni jak uważa i za ile chce
Napisano
Cytat

akumulacji

Akumulacyjność to zaprzeczenie sterowalności, jak się chcemy napić szklankę herbaty nie gotujmy beczki wody. Mamy wiek mikroprocesorów ! Elektronika dba o komfort termiczny nie masa ściany jak za Krzyżaków!
Cytat

mikroklimatu

tragedią jest gdy przegroda termiczna "dba" o mikroklimat. Od tego jest skuteczna wentylacja ! Wentylacja ma odprowadzać wilgoć, którą non stop produkujemy NIE ŚCIANA. Przy współczesnych grubościach izolacji takie chłonięcie wilgoci przez ścianę obniży jej opór cieplny i może spowodować rozwój grzybów.

Trzeba skończyć z tą średniowieczna technologią - od mikroklimatu, i temperatury jest wentylacja i automatyka grzewcza nie ściana!!!
Napisano
hm ... jaka ściana ....
mam ścianę jednowarstwową z betonu komórkowego z prefabet bielsko - 36cm , gęstość 450 ....
mieszkam juz prawie 2 lata , jestem zadowolona .... rocznie zużywamna CO i CWU niecałe 4 tony ekogrochu , w domu ciepło (24st)...
ale ....
zaznaczyłam w ankiecie max + 15 cm styropianu .... czyli najtańszy pustak plus ocieplenie ....
dlatego , że ceny energii i paliw stale rosną .... i to się już nie zmieni ...
więc zasadne jest budować domy coraz cieplejsze ....
oczywiście ciepły dom to nie tylko ściana ... to także okna , izolacja dachu , ocieplenie fundamentu , wentylacja ....
gdybym budowała drugi raz - skusiłabym się o budowę domu energooszczędnego tudzież pasywnego...
oczywiście z głową i za rozsądną kasę .... nie sztuka wybudować energooszczędny dom za milion który nam się nigdy nie zwróci....

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Planujesz dom pasywny? Albo niskoenergetyczny? Taka ściana ma chyba U=0,12[W/m2K] ? Ja obawiam sie przeinwestowania w ścianę bez wystarczających parametrów dla okien i wentylacji. Okna i wentylacja mechaniczna w porównaniu do ścian to taka sama inwestycja a wg mnie również ogromnie wpływająca na parametry domu.
Napisano
Cytat

Planujesz dom pasywny? Albo niskoenergetyczny? Taka ściana ma chyba U=0,12[W/m2K] ? Ja obawiam sie przeinwestowania w ścianę bez wystarczających parametrów dla okien i wentylacji. Okna i wentylacja mechaniczna w porównaniu do ścian to taka sama inwestycja a wg mnie również ogromnie wpływająca na parametry domu.


planujemy dom który nie zje nas kosztami eksploatacji...
nie wiem czy da się to podciagnąć pod dom energooszczędny lub pasywny
chcemy żeby było ciepło i na lata a nie żeby zaraz docieplać czy remontować
Napisano
po pierwszej zimie w naszym domu- ytong 24 cm plus styropian (12cm)- mogę powiedziec że dom jest bardzo ciepły. Jesteśmy zadowoleni z wyboru. Koszt byl średni, budowa szybka i czysta. Żadnych problemów z wierceniem, nic nie trzeba kuc (zaleta w stosunku do ceramiki). Drugi raz wybralibysmy tak samo. Taką ścianę doradzila nam nasza firma budowlana mająca doświadczenia z róznymi materiałami. Trudno porównac np zużycie gazu gdyby dom był z ceramiki- bo nie jest- ale widze jak trzyma ciepło:)
Napisano
Cytat

planujemy dom który nie zje nas kosztami eksploatacji...
nie wiem czy da się to podciagnąć pod dom energooszczędny lub pasywny
chcemy żeby było ciepło i na lata a nie żeby zaraz docieplać czy remontować


Więc planujemy podobnie icon_biggrin.gif Jednym z minusów ścian dwuwarstwowych jest elewacja-konieczność odświeżania, malowania. Plusem trójwarstwowych(z ostatnią warstwą klinkierową bądź podobną) jest tanie utrzymanie. Jednak bardziej przemawia do mnie dwuwarstwowa icon_neutral.gif
Napisano
Cytat

Więc planujemy podobnie icon_biggrin.gif Jednym z minusów ścian dwuwarstwowych jest elewacja-konieczność odświeżania, malowania. Plusem trójwarstwowych(z ostatnią warstwą klinkierową bądź podobną) jest tanie utrzymanie. Jednak bardziej przemawia do mnie dwuwarstwowa icon_neutral.gif



Mam dwuwarstwową 10 lat. Troch si faktycznie przybrudziła ale nie a tak aby stanowiło to problem
Napisano
Cytat

Akumulacyjność to zaprzeczenie sterowalności, jak się chcemy napić szklankę herbaty nie gotujmy beczki wody. Mamy wiek mikroprocesorów ! Elektronika dba o komfort termiczny nie masa ściany jak za Krzyżaków!
tragedią jest gdy przegroda termiczna "dba" o mikroklimat. Od tego jest skuteczna wentylacja ! Wentylacja ma odprowadzać wilgoć, którą non stop produkujemy NIE ŚCIANA. Przy współczesnych grubościach izolacji takie chłonięcie wilgoci przez ścianę obniży jej opór cieplny i może spowodować rozwój grzybów.

Trzeba skończyć z tą średniowieczna technologią - od mikroklimatu, i temperatury jest wentylacja i automatyka grzewcza nie ściana!!!



Fajnie. To budujmy domy jednowarstwowe bez "przegród termicznych" ale za to w środku wentylatory i nagrzewnice! A my gdzie? Na zewnątrz. Pzdr.
Napisano
mam maksy i 15 styropianu
myślałam o 20 ale sa wtedy problemy z osadzaniem okien - w murze nie ładnie, w styropianie nie kazdy umie...
a dlaczego maksy? bo mąż ma niechętny stosunek do ceramiki poryzowanej, marudził, że mu kołki będą wypadać, nie wiem. Miały być slikaty ale w wariackim 2007 w teodorach były co rano kolejki chcących kupić a towaru nie było. A akurat były Kozłowice. też dobrze. Tak naprawdę to przy ścianie 2W nie ma znaczenia, szczególnie jak ktoś styropian planuje
co do gryzoni - mam listwy startowe, nie mam myszy. Nie mam nawet tynku lecz pomalowany wyszlifowany klej... ptaki też nie dłubią. Za to mam 30 a miejscami 35 cm wełny pod dachem i myśle, ze jeszcze 15 by nie zaszkodziło..
Napisano
Cytat

mam maksy i 15 styropianu
myślałam o 20 ale sa wtedy problemy z osadzaniem okien - w murze nie ładnie, w styropianie nie kazdy umie...
a dlaczego maksy? bo mąż ma niechętny stosunek do ceramiki poryzowanej, marudził, że mu kołki będą wypadać, nie wiem. Miały być slikaty ale w wariackim 2007 w teodorach były co rano kolejki chcących kupić a towaru nie było. A akurat były Kozłowice. też dobrze. Tak naprawdę to przy ścianie 2W nie ma znaczenia, szczególnie jak ktoś styropian planuje
co do gryzoni - mam listwy startowe, nie mam myszy. Nie mam nawet tynku lecz pomalowany wyszlifowany klej... ptaki też nie dłubią. Za to mam 30 a miejscami 35 cm wełny pod dachem i myśle, ze jeszcze 15 by nie zaszkodziło..


też kupiłem max Kozłowice 29 cm+15 styro. powinno być dobrze, ale co z ta wełną - czy zimno na poddaszu?
Napisano
U nas sciana gruba bo poroton24cm+Rockton10cm+pustka3cm+poroton11.5cm. Teraz zastanawiam sie nad poddaszem i chyba nie bede mial miejsca zeby dac 30-35cm welny. 25cm to maks jaki moge wygospodarowac. Poszukam materialow o jak najlepszych wlasciwosciach zeby bylo dobrze zaizolowane (moze maty isovera?).
Napisano
Cytat

też kupiłem max Kozłowice 29 cm+15 styro. powinno być dobrze, ale co z ta wełną - czy zimno na poddaszu?



zimno to nie
ale jednak w te tegoroczne mrozy czuło się taki... chłód, szczególnie od skosów. Przynajmniej ja czułam

Poza tym musimy wejść na stryszek i popatrzeć w jakim stanie jest ta wełna, bo ja mam fobię - że ona się skołtuniła, uklepała i nie grzeje. Ale to chyba raczej moja fobia icon_biggrin.gif Opłaty za ogrzewanie (gazem) mieliśmy bardzo przyzwoite
Napisano
Dlaczego w ankiecie przy ceramice jest marka Porotherm a przy BK Ytong?
Szwagier chcial budowac z ceramiki i testowal glownie na wytrzymalosc pare pustakow, Porotherm wyszedl najgorzej a tak go reklamuja... w koncu wybral Solbet
Co do BK to Ytong jest jego drogim przedstawicielem.
Czemu nie przedstawia sie lepszych marek nad tymi, ktore sa popularne ze wzgledu na swoj dzial marketingu?
Napisano
Ja mam Leiera25+20 styro. Leier wyszedł mi najtaniej, dlatego go wziałęm
Napisano
Cytat

Dlaczego w ankiecie przy ceramice jest marka Porotherm a przy BK Ytong?
Szwagier chcial budowac z ceramiki i testowal glownie na wytrzymalosc pare pustakow, Porotherm wyszedl najgorzej a tak go reklamuja... w koncu wybral Solbet
Co do BK to Ytong jest jego drogim przedstawicielem.
Czemu nie przedstawia sie lepszych marek nad tymi, ktore sa popularne ze wzgledu na swoj dzial marketingu?


nie przedstawia się icon_smile.gif
są to najbardziej znane/ rozreklamowane marki
to nie mialo byc tendencyjne...
znaleźliśmy ceramikę o lepszych parametrach i dalej szukamy

(mówie porotherm myśle ceramika-mówię ytong myślę bk)
Napisano
Cytat

jaka ściana Waszym zdaniem jest najlepsza?
-najcieplejsza
-najprostsza w wybudowaniu
-najtańsza itd
Mam świadomość że temat nie jest nowy ale też do prostych nie należy.
A może 1warstwa jest lepsza?
kto jest za 3 warstwową?



Ja zaczynam budowę w najbliższych dniach i mam już projekt pod YTONG PP1,5/0,35 + docieplenie Multipor 14 cm. Wszystkie nadproża, strop i chyba również dach będzie z prefabrykatów YTONG. Co do ceny stropu YTONG, będę mógł podać dane za jakieś 2 tygodnie, właśnie umawiam się na spotkanie z przedstawicielem Xella odnośnie zamówienia i warunków handlowych. Z tego co już się dowiedziałem, to strop jest produkowany pod konkretny projekt i dostarczany z Niemiec na plac budowy w ciągu 3-5 tygodni.
Napisano
Niestety nie mogę zagłosować, bo nie ma takiego wariantu jaki mam: 24cm keramzytobeton + 15cm wełny. Jeszcze nie mieszkamy, więc nie wiem czy ta koncepcja jest słuszna icon_wink.gif
Napisano
Zagłosowałem na standardowe (najczęściej wybierane) rozwiązanie czyli beton komórkowy + styropian. W projekcie mam ścianę jednowarstwową 36 i zrezygnowałem z takiego rozwiązania bojąc się błędów przy wykonaniu. Biorąc pod uwagę uzyskany efekt izolacyjny do kosztów to według mnie najlepsze rozwiązanie.
Napisano
Cytat

Zagłosowałem na standardowe (najczęściej wybierane) rozwiązanie czyli beton komórkowy + styropian. W projekcie mam ścianę jednowarstwową 36 i zrezygnowałem z takiego rozwiązania bojąc się błędów przy wykonaniu. Biorąc pod uwagę uzyskany efekt izolacyjny do kosztów to według mnie najlepsze rozwiązanie.


Ja jestem zdecydowany i po prostu poświęcę urlop na samodzielne postawienie ścian po wyprowadzeniu narożników przez fachowca.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Ja mam 3 warstwy: thermopor 25 P+W - styropian- thermopor 11,5 P+W na to tynk C-W
Do materiałów dopłaciliśmy na ścianę zewnętrzną nie więcej niż 10 tys. na cały dom. Minus- muruje się wolniej; Plus- dużo bardziej wytrzymała elewacja, tani i wytrzymały tynk. I zawsze mogę docieplić icon_wink.gif
Napisano
Ja mam porotherm 25 P+W i w planie 15 cm styropianu. BK jakoś nie chciałem bo się nasłuchałem, że wciąga wilgoć jak jest nie osłonięty. Nie wiem czy słusznie czy nie. U mnie budynek stał ponad rok bez dachu więc miało to dla mnie znaczenie. Porotherm 25 bo w czasie jak ja budowałem był najtańszy materiał na ścianę nośną. BK nie sprawdzałem ceny bo z góry odrzuciłem.
Napisano
Beton komorkowy rzeczywiscie wody nie lubi dlatego trzeba go przed zima przykryc.
Mozna nawet czarna folia.
Natomiast ma takie zalety, ze jest cieplejszy wiec warstwa styropianu moze byc pozniej ciensza i dobrze sie tnie - dlatego nie ma po nim praktycznie odpadow. Przy materialach ceramicznych zawsze zostaje po budowie sterta gruzu, za ktora slono zaplacilismy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ustalmy jedną rzecz - zasadniczym problemem jest zbyt słabe ciśnienie, czy zbyt mały przepływ wody? Z tego co zrozumiałem to ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające. Problemem jest niskie ciśnienie i niski przepływ wody ciepłej przygotowywanej przez podgrzewacz przepływowy? Z tego wnioskuję, że na poddasze doprowadzona jest tylko woda zimna, podgrzewana jest ona dopiero na poddaszu.  Jeżeli tak, to przede wszystkim sam ogrzewacz przepływowy może bardzo zmniejszać ciśnienie i przepływ wody. To ich typowa cecha. Jeżeli ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające to najprostszym rozwiązaniem byłoby wymienienie ogrzewacza przepływowego na pojemnościowy (ze zbiornikiem).  Alternatywą, w sytuacji gdy ciśnienie wody zimnej jest zbyt niskie, jest założenie elektronicznie sterowanej pompy podnoszącej ciśnienie. Jeżeli zaś zbyt niskie na poddaszu jest zarówno ciśnienie jak i przepływ wody zimnej, to pozostaje dodanie na poddaszu zestawu hydroforowego ze zbiornikiem. Wówczas to zbiornik będzie pełnił funkcję bufora. 
    • Rozumiem, wezmę ekspertyzę. Co do wylewki to planowałem zrobić wyrównanie styrobetonem i na to albo cienki styropian podłogówka i wylewka albo od razu podłogówka i wylewka bez styropianu. Boję się że wyrównanie tego samym styropianem będzie katorżniczą pracą a i tak nie dam rady tego prosto i szczelnie zrobić. Co by Pan tutaj doradził?
    • Wylewka ma być zrobiona za styrobetonu? Ale w takim razie rury od ogrzewania podłogowego nie powinny być w niej zatopione, Styrobeton ma właściwości izolacyjne, znacznie słabsze niż styropian, ale jednak.  Pęknięcia można zwykle wypełnić odpowiednimi preparatami na bazie żywic polimerowych. Ale to w sytuacji, gdy wymagane jest utrzymanie wysokiej wytrzymałości betonu w naprawianym miejscu. Jednak równie dobrze może się okazać, że są to tylko płytkie powierzchniowe rysy, bez znaczenia konstrukcyjnego i w zasadzie ich naprawiać nie musimy. Między innymi dlatego strop powinien obejrzeć i ocenić fachowiec. Z kolei aplikacja takich żywic to nie jest zadanie dla amatora. 
    • Nie jest inna. przy ciepłej wodzie długość przepływu wody jest inna (większa) poza tym dochodzą małe przekroje w urządzeniach podgrzewających, jakie by one nie były.  Praw fizyki nie da się zmienić, niestety.       Musiałbyś doprowadzić wodę na piętro oddzielną rurą prosto z piwnicy (o średnicy co najmniej cala, a jeszcze lepiej większej)  i na piętrze zwiększyć wszystkie przekroje zastosowanych rur o co najmniej jeden stopień.    Można też próbować podnieść ciśnienie w instalacji hydroforu, pytanie tylko czy rury (szczególnie na łączeniach) to zwiększone ciśnienie wytrzymają.
    • Czyli żadne urządzenie pomocnicze czy też inne rozwiązanie nie pomoże, bo ograniczeniem są rury ?    W takim razie przy poborze ciepłej wody powinno być podobnie, a jest znacznie gorzej, więc raczej przyczyna jest inna ? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...