Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
kina69

Nasze Domki za 200tys.

Recommended Posts

Cytat

dzięki Pezet - walczę jak na razie sam ( z pomocą brata ) z Terivą - ściany już gotowe icon_smile.gif sporo przy tym roboty wbrew zamysłom- co to jest ułożyć strop - w sumie nic tylko najpierw trzeba to wszystko wyszalować i podstęplować icon_sad.gif ale dam radę icon_smile.gif na razie w kieszeni za robociznę myslę że zaoszczędzone jakies 20 tys zł icon_smile.gif
p.s. czy faktycznie ten domek jest duży ???? mi sie wydaje że salon bedzie taki lekko maławy icon_smile.gif

mój blog budowlany:
www.koralgol2norbiwolow.mojabudowa.pl



Zlikwidować mały pokój na dole - zrobić tam kuchnię to i salon się powiększy.
U mnie salon ma 38 metrów i nadal uważam , że to wielkość bez szału.
Ale biorąc pod uwagę wielkość domu to całiem nieżle.

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam. Dołączam do grupy odważnych icon_smile.gif Mamy zamiar zbudować taki domek: http://www.dom-jednorodzinny.pl/?o=1024 Mamy na uwadze kilka zmian, np. rezygnacja z wykusza, wyrównanie ścian. Ten projekt to ostateczny wynik kompromisu, którego składnikami są: ograniczone środki finansowe (czemu sprzyja dość prosta bryła), praktyczność (dwuspadowy dach, stosunkowo niewielka powierzchnia) oraz wymiary działki. Jesteśmy na etapie "przewalania papierów". Myślicie, że za ok. 250 - 270 tys. da się postawić taki domek i wykończyć tylko parter tak, by dało się zamieszkać? Pozdrawiam wszystkicg forumowiczów icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zlikwidować mały pokój na dole - zrobić tam kuchnię to i salon się powiększy.
U mnie salon ma 38 metrów i nadal uważam , że to wielkość bez szału.
Ale biorąc pod uwagę wielkość domu to całiem nieżle.

Pozdro



tylko ten mały pokoik na dole juz ma funkcje - mini spa połaczone z pom gospod-rekreacyjnym - kabina sauny , natrysk pod schodami , wnęka pod schodami na pralkę ,zsyp prania z górnej łazienki - kanaliza juz rozprowadzona - wyjście na taras z tego pomieszczenia gdzie w planach kiedyś stanie ogród zimowy
W sumie mógłbym jeszcze przerobić to pomieszczenie na kuchnie - tylko gdzie ja bede odpoczywał po pracy icon_smile.gif no i kuchnia od południa to taki sobie pomysł - zresztą szerokość tego pomieszczenia to 210 cm icon_sad.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam!

Dołączam do grona osób marzących o domku za 200tyś icon_smile.gif Razem z mężem rozpoczęliśmy budowę 8.04.br.
Budujemy dom obok domu teściów, a więc działka z głowy, ogrodzeniem też na razie nie trzeba się martwić, jeśli chodzi o media mamy zamiar założyc podliczniki(ale jeszcze sie nie dowiadywałam jak to dokładnie wygląda, ale znajoma polecała podobno duzo taniej wychodzi). Domek 115m2 pow.uzyt. (projekt indywidualny), pietrowy, płaski dach, taras, balkon, okna PCV,3 sypialnie, salon jadalnia z aneksem kuchennym, 2 łazienki, pralnia,niestety podniesiony fundament ok. 1m. Budujemy systemem gospodarczym, korzystajac z usług poleconych fachowców, nasz wkład w prace niestety niewielki. Na razie wydalismy 15tys (projekt, dokumenty,ziemia do zasypania fundamentów, 5tys.dla murarza za wykonana dotychczasowa prace) Fundamenty już stoją i sciany parteru "ida" w gore - za materiały jeszcze faktury nie dostalismy, wiec nie wiem ile dojdzie. Czekamy na kredyt w kwocie 200tys. Liczę, ze za ta kwote chociaz dól uda sie wykończyc, a reszta z czasem, powoli... Jednak wierzę, że marzenia się spełniają i nam się uda.
Pozdrawiam



też myślimy o czymś podobnym, możecie podesłać projekt, może coś podobnego, ja mam zamiar postawić dom w mircie z archona z małymi modyfikacjami (działka jest bliźniacza) icon_surprised.gif icon_surprised.gif
http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom.../m45fea266a66c9 Edytowano przez LBN (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,
z ciekawością zacząłem czytać to forum. Po dokładnej analizie stwierdzam, że znajduje się tu przekrój wszystkich moich znajomych. Jedni z nich mówią " 600 000 to mało na dom", inni mówią że wybudowali za 70 000 zł !!!

Ale może na początek opowiem wam o moich planach. Chcę ( i zrobię to) wybudować tani w budowie dom, który również będzie tani w eksploatacji. Po analizach doszedłem do wniosków, że dom tani musi być:
- parterowy
- z dwuspadowym prostym dachem
- bez udziwnień typu wykusz itp.
- z jedną łazienką.

zdecydowałem się na ten projekt: http://www.projekty.ign.com.pl/projekt_domu/tk_02/1046

z drobnymi zmianami ( likwidacja WC - będzie tam garderoba), likwidacja kominka i ściany za nim ( kominek + komin to dodatkowa kasa, a mnie on nie do końca potrzebny), likwidacja drzwi balkonowych w jadalni (tych obok stołu), likwidacja drzwi balkonowych i pergoli obok sypialni, zmniejszenie powierzchni tarasu.

Jak się nauczyłem - trzeba po prostu OBCINAĆ a nie ROZBUDOWYWAĆ projekt.

Jeśli chcemy budować systemem gospodarczym to konieczne jest też PORÓWNYWANIE CEN. Dzięki temu znalazłem np. bloczki betonowe za 2,10 zł a nie 3,15 zł. Biorąc pod uwagę że bloczków jest 990 - 1 tyś zł w kieszeni.

I teraz najważniejsze. Dom jest moim marzeniem od dawna. Chcę go wybudować, mimo wielu podcinających skrzydła okoliczności. Mam mieszkanie warte ok 120 tyś, do tego jakieś drobne wolne środki i kredyt ok 100 000.

Jestem przekonany że nie spiesząc się i podejmując mądre decyzje uda nam się zamieszkać w domu.

Śmieszą mnie ci, którzy chcą za 200 tyś. postawić rezydencję jak z Dynastii. Pamiętajcie - można - trzeba tylko MYŚLEĆ REALNIE !!!

Pozdrawiam wszystkich budujących.

P.s. Czy ktoś buduje TK2 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam!
No więc razem z żonką znaleźliśmy się w gronie mega optymistów mających w planie wybudowanie domku za 200 tys pln.
Nasz wybór padł na projekt Bławatek:
http://www.domoweklimaty.pl/index.php?page...project_id=2858

Jak uważacie, czy wybór jest odpowiedni biorąc pod uwagę wspomniany budżet?

Jestem na etapie wyszukiwania murarza. W połowie przyszłego tygodnia jeden z murarzy wyceni mi koszty.

Wówczas będę miał jakiś punkt odniesienia.

Aha, budujemy się w woj. świętokrzyskim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja bym napisał dosadniej. To nie jest projekt na tak mały budżet. Nie ma szans na budowę tego domku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli miałbym decydować się na ten projekt wprowadzone by zostały następujące zmiany:

Poddasze:
- likwidacja łazienki (3,01m2) kosztem powiększenia pokoju
- połączenie dwóch pokojów (8,21m2 i 9,48m2) w jeden duży
- zamiast dwóch małych okien - z powyższych pokojów - jedno duże
- zlikwidowanie obu okien dachowych w tychże łączonych pokojach

Zastanawiamy się jeszcze nad rezygnacją z drzwi balkonowych łukowych (koszt 50% wyższe od tradycyjnych prostokątnych)

Co Wy na takie zmiany? Jak to teraz widzicie?


Inny projekt, który braliśmy pod uwagę
http://gotowe-projekty-domow.dom.pl/an_turkawka.htm
http://galeriaprojektow.pl/plk-260.htm Edytowano przez kenijczyk (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
w takim razie jak miałby wyglądać dom za 200 tys o średnim (mocno średnim standardzie wykończenia)?

o domu o powierzchni 70m2 nawet nie myslę bo to nieco większe od budy dla pas...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

w takim razie jak miałby wyglądać dom za 200 tys o średnim (mocno średnim standardzie wykończenia)?

o domu o powierzchni 70m2 nawet nie myslę bo to nieco większe od budy dla pas...



Moze cos tego typu sie uda w mocno srednim standardzie wykonczenia zbudowac http://www.z500.pl/projekt/z34.html

Ogolnie w tej pracowni Z-500 jest sporo takich prostych i nieskomplikowanych domkow ktore jednoczesnie ladnie wygladaja icon_smile.gif
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

w takim razie jak miałby wyglądać dom za 200 tys o średnim (mocno średnim standardzie wykończenia)?

o domu o powierzchni 70m2 nawet nie myslę bo to nieco większe od budy dla pas...


to musisz dozbierać jeszcze choć ze stówkę. Mówiąc krótko, chcesz zbyt dużo za zbyt mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Moze cos tego typu sie uda w mocno srednim standardzie wykonczenia zbudowac http://www.z500.pl/projekt/z34.html

Ogolnie w tej pracowni Z-500 jest sporo takich prostych i nieskomplikowanych domkow ktore jednoczesnie ladnie wygladaja icon_smile.gif



kurczę,
bez sensu jest budować dom, który zupełnie nie spełnia moich oczekiwań jeśli chodzi o estetykę,

aczkolwiek, dziękuję za wskazówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

kurczę,
bez sensu jest budować dom, który zupełnie nie spełnia moich oczekiwań jeśli chodzi o estetykę,

aczkolwiek, dziękuję za wskazówki


jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma icon_wink.gif
a tak na serio to lepiej trochę grosza dozbierać niż budować na siłę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma icon_wink.gif
a tak na serio to lepiej trochę grosza dozbierać niż budować na siłę


w pełni się zgadzam.... to jest przeciez inwestycja do końca życia... nie wyobrażam sobie budowy domu, który by mnie nie urzekł w jakiś sposób... bałabym się, że później będę za każdym razem pluć sobie w brodę, że można było rok poczekać, trochę dozbierać, wziąć większy kredyt i zbudować coś, o czym się od dawna marzyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oczywiscie macie racje. ALe jak to zawsze bywa chodzi o pieniadze i czesto domy ktore sie nam podobaja nie maja odbicia w naszym budzecie icon_sad.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Oczywiscie macie racje. ALe jak to zawsze bywa chodzi o pieniadze i czesto domy ktore sie nam podobaja nie maja odbicia w naszym budzecie icon_sad.gif


To lepiej zbudoować coś, co się nam zupełnie nie podoba? ja nie mówię o budowaniu pałaców, ale fajny dom nie musi przypominać kurnika, a różnica w kasie podejrzewam niewielka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To lepiej zbudoować coś, co się nam zupełnie nie podoba? ja nie mówię o budowaniu pałaców, ale fajny dom nie musi przypominać kurnika, a różnica w kasie podejrzewam niewielka...



Niestety, w życiu często (nie mówię "zawsze") bywa, że czekać na spełnienie marzeń się dłużej nie da. Nie wszystkie panienki wychodzą za księcia, chociaz niektóre moje koleżanki z podstawówki, czekają do dziś....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Niestety, w życiu często (nie mówię "zawsze") bywa, że czekać na spełnienie marzeń się dłużej nie da. Nie wszystkie panienki wychodzą za księcia, chociaz niektóre moje koleżanki z podstawówki, czekają do dziś....


i nie wszyscy panowie wychodzą za księżniczki... oczywiście masz rację. czasami się nie da.... i wtedy trzeba pokochać kurnik:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich optymistów icon_smile.gif

Razem z chłopakiem chcieli byśmy wybudować niewielki domek na dolnym śląsku, na chwile obecną załatwiamy wszystkie dokumenty. Czy jest realne aby zmieścić się w kwocie 200 tys. zł. (koszty przyłączy, materiały + robocizna), działke budowlaną już mam icon_smile.gif ?
Czy komuś udało wybudować sie w tej kwocie dom? i jaki polecacie projekt do ok 100m2 ?
myślałam o projekcie Jarzębina 1 icon_smile.gif

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Ania i Tomek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja jestem obecnie na etapie stropu - sso przewiduję zamknąć kwota 100-110 tys zł icon_smile.gif w tym są już media , woda, kanaliza, prąd - myślę że 150 tys jeszcze i bedzie koniec icon_smile.gif a domek wcale nie mały - 135m2 tyle że prosty bez udziwnień i w pełni system gospodarczy - wszystko wykonywane do tej pory samemu - jedynie z dachem dojdzie koszt robocizny - wiecej na blogu budowlanym:
Blog budowlany - MOJA BUDOWA.PL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja mam zamiar zamieszkac w moim domku za 4-5 m-cy. oczywiscie nie wykończymy wszystkiego, ale na pewno da się mieszkac, a reszta rzeczy za jakis czas... Pod koniec września czeka nas ocieplanie, a w pazdzierniku zaberamy się za wykanczanie icon_smile.gif Uda nam się wykończyc kuchnie, salon i dwie łazienki( chyba icon_wink.gif) a reszta bedzie musiała czekac na swoj wielki dzien.
Chciałam zaznaczyc, ze nie wykanczamy tym co najtansze, ale tak jak nam się podoba. Gdybysmy bardziej oszczedzali na pewno starczyłoby na więcej.
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja mam zamiar zamieszkac w moim domku za 4-5 m-cy. oczywiscie nie wykończymy wszystkiego, ale na pewno da się mieszkac, a reszta rzeczy za jakis czas... Pod koniec września czeka nas ocieplanie, a w pazdzierniku zaberamy się za wykanczanie icon_smile.gif Uda nam się wykończyc kuchnie, salon i dwie łazienki( chyba icon_wink.gif) a reszta bedzie musiała czekac na swoj wielki dzien.
Chciałam zaznaczyc, ze nie wykanczamy tym co najtansze, ale tak jak nam się podoba. Gdybysmy bardziej oszczedzali na pewno starczyłoby na więcej.
pozdrawiam



czyli jestescie prawie na finiszu!Gratulacje!Jakie macie postępy w budowie i ile na tę chwilę wydaliście ?Czy macie przybliżone kalkulacje całkowitych kosztów na moment wprowadzenia sie?Chętnie poczytam! icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wiem to stan surowy z ociepleniem dla domu kopułowego o średnicy 12m i wysokości 6m, i dwóch kondygnacjach kosztuje 106tys, taką wycenę dostałem. Nie jestem jednak pewien czy to jest z fundamentami. Ogólnie koszt metra wychodzi 650-700zł. Dane z przed tygodnia. icon_smile.gif

Brak obrazka

I choć stawia się to 2 miesiące, i w Polsce jest gostek który to robi to jednak wybrałem kopułę z cegły. Bo ta która widzicie jest z lanego betonu zbrojonego.

Autorushd
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panowie znowu zaczynacie nastawiac optymistycznie. Juz ja wam pokaze ze sie kurcze blaszka da!

W zyciu nawet za darmo bym nie chciala mieszkac w taki dziwaku. Ta kopulka to smieszna bydowla ale na plac zabaw dla dzieci. No ewentualnie jak by mial stanac gdzies na osobnym osiedlu dziwnych domow. Horror!!!!

A ogolny kosz budowy to narazie ok1 180tys. jeszcze jest spory zapas takze z palcem w .... nosie bedzie zamieszkany(optymistycznie za m-ce, pesymistycznie i realnie za 2 m-ce) nie wybudowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Panowie znowu zaczynacie nastawiac optymistycznie. Juz ja wam pokaze ze sie kurcze blaszka da!

W zyciu nawet za darmo bym nie chciala mieszkac w taki dziwaku. Ta kopulka to smieszna bydowla ale na plac zabaw dla dzieci. No ewentualnie jak by mial stanac gdzies na osobnym osiedlu dziwnych domow. Horror!!!!

A ogolny kosz budowy to narazie ok1 180tys. jeszcze jest spory zapas takze z palcem w .... nosie bedzie zamieszkany(optymistycznie za m-ce, pesymistycznie i realnie za 2 m-ce) nie wybudowany.



Dodi,rozumiem,ze mówisz o swoim domku?Dasz radę zamieszkać za około 200tys?
Jeśli tak to super!!! icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Panowie znowu zaczynacie nastawiac optymistycznie. Juz ja wam pokaze ze sie kurcze blaszka da!

W zyciu nawet za darmo bym nie chciala mieszkac w taki dziwaku. Ta kopulka to smieszna bydowla ale na plac zabaw dla dzieci. No ewentualnie jak by mial stanac gdzies na osobnym osiedlu dziwnych domow. Horror!!!!


Ja bym zamieszkał ale za pińćset zetafonów za doba w takiej budzie _ poświęcenie kosztuje . icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich optymistów:) jakiś czas temu czytałam ten wątek i teraz z chęcią do niego wracam, gdyż mam nadzieję, że i ja dołączą do grona szczęśliwców posiadających własny domek za kwotę 200.000 tys:) Powalczyć warto! Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adiqq
I miesci sie w Rybniku, prawie codziennie niedaleko niej przejeżdzam icon_wink.gif
co do ceny to nie wiem, ale gdzies czytalem, że jakis gostek z okolicy (Bełku?!?) to robił z betonu
a domek stoi troche na uboczu i wcale sie nie rzuca w oczy..całkiem ładnie sie komponuje z okolica....jak ktos chce, to moge zdjecie zrobic icon_wink.gif


Cytat

Z tego co wiem to stan surowy z ociepleniem dla domu kopułowego o średnicy 12m i wysokości 6m, i dwóch kondygnacjach kosztuje 106tys, taką wycenę dostałem. Nie jestem jednak pewien czy to jest z fundamentami. Ogólnie koszt metra wychodzi 650-700zł. Dane z przed tygodnia. icon_smile.gif

Brak obrazka

I choć stawia się to 2 miesiące, i w Polsce jest gostek który to robi to jednak wybrałem kopułę z cegły. Bo ta która widzicie jest z lanego betonu zbrojonego.

Autorushd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

I miesci sie w Rybniku, prawie codziennie niedaleko niej przejeżdzam icon_wink.gif
co do ceny to nie wiem, ale gdzies czytalem, że jakis gostek z okolicy (Bełku?!?) to robił z betonu
a domek stoi troche na uboczu i wcale sie nie rzuca w oczy..całkiem ładnie sie komponuje z okolica....jak ktos chce, to moge zdjecie zrobic icon_wink.gif




Please zrób kilka fotek icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adiqq
Niedaleko salonów samochodowych przy ul. Raciborskiej (Citroen i obok Renault-->zmienione na Hyundai)
kurde, aparat mi padł..zrobie tylko jak sie z nim uporam....icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adiqq
Kalumet - dobrze widac z drogi...odezwij sie do mnie na priv wczesniej, to sie na niedziele umówimy, to przy okazji do mnie podjedziesz - moja budowa jest 1,5km dalej icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tradycyjnym sposobem budowy (mury, stropy, tradycyjna więźba dachowa) można osczędzić troszkę na robociźnie. Aby osiągnąć naprawdę miłe koszty trzeba do całości budowy podejść "normalnie inaczej"

Opracowałem taki "inny" domek, samemu mi ciężko uwierzyć że wychodzi mi tak tanio.

cdn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

też myślimy o czymś podobnym, możecie podesłać projekt, może coś podobnego, ja mam zamiar postawić dom w mircie z archona z małymi modyfikacjami (działka jest bliźniacza) icon_surprised.gif icon_surprised.gif
http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom.../m45fea266a66c9



mieliśmy projekt indywidualny

Cytat

czyli jestescie prawie na finiszu!Gratulacje!Jakie macie postępy w budowie i ile na tę chwilę wydaliście ?Czy macie przybliżone kalkulacje całkowitych kosztów na moment wprowadzenia sie?Chętnie poczytam! icon_biggrin.gif



no do konca jeszcze troche zostało icon_smile.gif ale juz jest nieźle. na chwile obecna wydaliśmy 153 tys - w tym juz kupione kafle do jedej łazienki oraz sprzęt AGD. w poniedziałek ruszają z ociepleniem domu, a za 3 tyg wchodzi glazurnik. Koszty do wprowadzenia mam ograniczone, niestety już niewiele kasy zostało. ale myslę, że da się w tym mieszkać. Jakies szczególwoe pytania? chetnie odpowiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No i nie wiem... Mam działke ok 500m, WZ i mapke do celów budowalnych i troche innych papierzysków, zapewnienia mediów.projekt domku szkieleta o pow. 90m2 z poddaszem. Nieduży, prosty, dach dwuspadowy bez udziwnien. Myslałam, zeby wykonczyć tylko dół, bez cudów, byle dalo sie mieszkać jakoś. Zastanawiam się czy startować z taką kasą , czy sprzedać i spać spokojnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No i nie wiem... Mam działke ok 500m, WZ i mapke do celów budowalnych i troche innych papierzysków, zapewnienia mediów.projekt domku szkieleta o pow. 90m2 z poddaszem. Nieduży, prosty, dach dwuspadowy bez udziwnien. Myslałam, zeby wykonczyć tylko dół, bez cudów, byle dalo sie mieszkać jakoś. Zastanawiam się czy startować z taką kasą , czy sprzedać i spać spokojnie.



No co Ty?Nie poddawaj się!Szkielet jest tańszy w budowie niż dom tradycyjny.Działkę i projekt masz-to zabieraj się za robotę!!!Nie rezygnuj!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich icon_smile.gif
Jestem tutaj nowy. Zacznę od początku, działka jest, WZ są. Teraz najważniejsze projekt, projekt praktycznie jest który nam odpowiada, jest to: Dorota http://www.extradom.pl/projekt-domu-d-98-dorota-wai1074.aspx w projekcie planuje kilka zmian, brak okien dachowych(ewentualnie jedno), wyrównanie lewej ściany, zmiana schodów i chyba tyle. Kasa jaką posiadamy to około 100tys. oczywiście wiem że to dużo za mało, ale to środki własne, kredyt, praca możliwe że będzie kolejne 100tys, czyli łapie się do tematu budowy za 200tys. Jak najwięcej chcemy zrobić sami. Nie własnymi siłami wymurowana byłaby piwnica i zrobiony dach. Nie potrzebuje wykańczać piwnicy, zostanie w stanie surowym narazie z bramą, piętro wykończone niedrogimi materiałami, poddasze zostawione bez tynków ale z ociepleniem.
Mam zapytanie do szanownych forumowiczów, co jestem w stanie zrobić za 100tys. Czy uda mi się za tą kwotę postawić dom w stanie surowym z dachem z blachodachówki? Robociznę miałbym tylko na murowanie piwnicy(bloczki betonowe) i dach. Nie liczę w koszta 100tys za papierki i za przyłącza(bo to wielka niewiadoma ile wyjdzie). Co myślicie o tym? Piwnica musi być, wiem że bez taniej ale działka idealnie pasuje pod piwnicę.
Mam nadzieję że sie wypowie ktoś kto robił coś sam w domu, osoby które zlecały robociznę od A do Z firmie mnie nie bardzo interesują, trochę znam ceny ile biorą za postawienie domu.

Pozdrawiam serdecznie icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak ci się tylko wydaje...   Powtarzam - zdaję sobie sprawę, że Tusia ma jakieś ogrzewanie i narzeka TYLKO o zimnie od podłogi! I dlatego nie proponowałem OGRZEWANIA podłogowego, tylko - POWTARZAM - podgrzewanie jak będzie zimno w nogi! Pisałem kiedyś - u mnie w domu jest OGRZEWANIE SYSTEMOWE, a w łazience mam pod płytkami matę elektryczną i od czasu do czasu, jak mi zimno w nogi, przed kąpielą sobie ją włączam! Są! przecież nie piszę, że nie... Ale ZNOWU POWTARZAM - Tusia MA CZYM GRZAĆ - ale będzie miała czym podgrzać podłogę, żeby nie odczuwać zimna od podłogi.
    • Daj se na wstrzymania i wszelakie dywagacje zostaw na potem gdy autor się wypowie czy wybrał ziemię/torf czy nie. Bo dla mnie określenie że  trzeba wybrać nie oznacza czynności dokonanej, nie napisał że wybrał tylko trzeba wybrać. Czytałeś co napisałem w poście 10? chyba nie. A ciągniesz bez sensu jakieś wywody niczym jak za starych dobrych czasów robił to zenek. To może zamiast wypowiada c się merytorycznie wklejajcie wraz z retrem gify, jest ich tyle że na każda okazje się znajdą odpowiednie.
    • Czytasz szybko i piszesz jeszcze szybciej.. zanim się zastanowisz - to już piszesz... To nie jest brak uszanowania odmiennego zdania, tylko DELIKATNE naprowadzanie na trop właściwy...   Tak napisałeś? A autor wątku napisał: Czyli - robili i wybrali! Czyli - jest dziura!   Dalej pisze autor: Czy to dalej jest NIEJEDNOZNACZNE???   Jak inaczej, niż zacytowanym gifem wyrazić odczucie, że ręce opadają przy czytaniu NIEKTÓRYCH twoich postów... no, jak???   nie muszę go bronić - on sobie sam radzi i poradzi... tylko - wierz mi - czasem NAPRAWDĘ ręce opadają w twojej twórczości...   Nie chce mi się twoich WSZYSTKICH byków wytykać, bo przecież każde wskazanie byka - to reakcja taka, jak ta tutaj W ciągu ostatnich dni z pięć razy takie byki z SZYBKIEGO czytania popełniłeś... a dwa razy przyznałeś mi rację...   Ktoś tu wypomina mi, że jestem IMPULSYWNY... chyba pomylił adres... bardziej impulsywnego od ciebie - tu nie ma   Teraz tu jeszcze zenka nie ma - ale wpadnie i wesprze ciebie... Kolejny wątek rozpieprzycie...   A gdzie tu objawy NAIWNOŚCI? Bo może głupi jestem, że zwracam ci uwagę z myślą, że przeczytasz to co piszę POWOLI i ZE ZROZUMIENIEM... przecież ty tak NIE UMIESZ, chyba...  
    • Ja  umiem czytać ze zrozumieniem! Walnąłeś byka i nie chcesz sie przyznać ale nie rób głupków ze mnie  i z innych tu czytających  że pisząc o elektrycznych matach grzejnych nie proponujesz ogrzewania elektrycznego podłogowego a co to jest? podgrzewanie? . Jeżeli nie jesteś w temacie na tyle techniczny to się nie wypowiadaj bo maty grzejne elektryczne są stosowane na ogrzewanie podłogowe a czy one będą włączone non stop czy czy tylko włączane chwilowo aby podgrzewać  nie zmienia to faktu że to jest elektryczne ogrzewanie podłogowe.  
    • Gość Jasiek
      Kupowaliśmy działkę pod Krakowem (za pośrednictwem agencji ABC DOM), oferta była faktycznie ciekawa, ale dopytaliśmy i pośrednika i sami posprawdzaliśmy ofertę pod każdym kątem, np. dojazdy o każdej porze roku, ewentualne podtopy itd. podprowadzenie wody, prądu, gazu, kwestia internetu itd. Jak już byliśmy wszystkiego pewni, to zdecydowaliśmy się na zakup :)
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...