bobiczek Napisano 28 maja 2018 Udostępnij #1 Napisano 28 maja 2018 Zaczynam u siebie serial "Łoooo Panie, a kto to tak Panu spierdooooolił" Taras na słupach żelbetowych, pod tarasem mam taką dużą wnękę na nasiadówki grillowe i nie tylko. Płyta była wylana niestarannie, dlatego pan od glazury powklejał sobie w celu wyrównania kawałki dachówek, kafelki a nawet kawałki płyt gipsowych. Co było pod ręką. Na efekty nie trzeba było czekać długo. Taras się rozleciał. Zdejmuję wszystko co odpada a co nie odpada - do skucia. Mam kilka pytań do tych którzy potrafią podzielić się wiedzą i mają doświadczenie 1. Jak i czym wyrównać teraz płytę (w jaki sposób poziomować, dylatacje, czego użyć aby dobrze związało ze starym podłożem) Reszta pytań pewnie w trakcie Za wszystkie uwagi i porady będę wdzięczny Link do komentarza
animus Napisano 28 maja 2018 Udostępnij #2 Napisano 28 maja 2018 (edytowany) Skuć do płyty żelbetowej, gruntować i wyrównać powierzchnię zaprawą wyrównawczą, przykleić papę termo, wywiniętą na ścianę z obróbkami z blachy tytancynk. Edytowano 28 maja 2018 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bobiczek Napisano 28 maja 2018 Autor Udostępnij #3 Napisano 28 maja 2018 (edytowany) Rozkminiłem dzisiaj trochę tej fuszerki. Katastrofa. Na tym tarasie po wylaniu żelbetu jest tak. 2x papa Na to styropian (nie wiem po jakiego wuja) Na to folia Na folię zazbrojona wylewka Na niej byłyl kafle, wyrównywane czymsiedało od spodu (dachówki wyciągalem.CAŁE se podkladał) i cała gama różności. Ale tego już nie ma. Ten niepotrzebny styropian (no bo co on izoluje?) kończy się w miejscach gdzie kończyć się nie powinien, czyli przed oknem i przed murem. Tak wyglądają te warstwy papy, styropian, folia, wylewka. Doszły pęknięcia na tej warstwie dociskowej Tam gdzie głucho - waliłem młotem i odrywałem co odpada. Teraz pytanie. Pewnie będę musiał wyciąć ostatni pasek plytek klinkierowych, zeby to dobrze potem izolować. Mam tam ułożyć co. Styropian dleo ramy okiennej i do tej szpary przy murze? A ta warstwa naprawcza - dylatować to od ściany? Czym? Paski styropianu? Czy jest inny sposób? Albo wcale? Edytowano 28 maja 2018 przez bobiczek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 28 maja 2018 Udostępnij #4 Napisano 28 maja 2018 No Witojcie Prezesie . odpowiedź na jakiego wuja jest następująca : balkon - taras przypuszczam jest kontynuacją płyty stropowej znaczy mostek termiczny który warto ograniczyć. przy obecnym trendzie balkony izoluje się także od dołu i ze szczytów. Z Animusem zgadam się w propozycji zejścia do dna czyli do stropu bo jakoś chwalebnie ta papa mi nie wygląda po dojściu do stropu 1 warstwa spadkowa 2 izolacja hydro ( poszedłbym w mapelastic ) (wspomnę że nie wszystkie papy są obojętne dla styropianu) 3 izolacja termo 4 płyta dociskowa (jako że warstwę spadkową wykonałeś wcześniej to jest podobnej grubości i podobnie się zachowuje na całej powierzchni ) 5 izolacja hydro - elastyczna np mapelastic 2 mm - góra 4 mm z taśmami do łączenia z pionami a na wierzch kafle jakie tam sobie chcesz na kleju mrozo-odpornym i elastycznym ważne aby fuga była cementowa nie żywiczna . 1 Link do komentarza
bobiczek Napisano 29 maja 2018 Autor Udostępnij #5 Napisano 29 maja 2018 Myślę o wersji bardziej dla mnie korzystniejszej finansowo i czasowo. To znaczy skuć to co nie przylega, ponaprawiać miejscowo grubsze ubytki, wyrównać górę czymś co dobrze zwiąże z tym co zostanie. I wtedy punkt 5 zrealizować. Nie chcę już kafli. Kupiłem cały stos drewnianych podeścików i mam zamiar nimi wyłożyć wykończoną powierzchnię. Nawet mam opcję chowania tego na zime pod tarasem aby nie mokło i nie gniło. Martwi mnie czy ta powłoka wierzchnia wytrzyma spadający z dachu na taras śnieg. Potrafi w trakcie odwilży spaść na niego kilka ton na raz (jak się zsunie nagle ) Link do komentarza
Gość Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #6 Napisano 29 maja 2018 Dnia 29.05.2018 o 05:31, bobiczek napisał: wersji bardziej dla mnie korzystniejszej finansowo i czasowo. Rozwiń Ta wersja jest prezentowana - jej efekt właściwie - na zdjęciach, które TU zamieściłeś... Jak nie chcesz za parę lat wracać do tego tematu - zrób DOBRZE! tak jak radzi Orle! A kafle nie jakieś tam, tylko gresowe i jak najjaśniejsze (mniej nagrzewają się - ciut mniejsze szoki temperaturowe w zimie), nie za duże i fuga 3-4 mm. Link do komentarza
bobiczek Napisano 29 maja 2018 Autor Udostępnij #7 Napisano 29 maja 2018 (edytowany) Dnia 29.05.2018 o 05:56, uroboros napisał: Ta wersja jest prezentowana - jej efekt właściwie - na zdjęciach, które TU zamieściłeś... Jak nie chcesz za parę lat wracać do tego tematu - zrób DOBRZE! tak jak radzi Orle! A kafle nie jakieś tam, tylko gresowe i jak najjaśniejsze (mniej nagrzewają się - ciut mniejsze szoki temperaturowe w zimie), nie za duże i fuga 3-4 mm. Rozwiń Uroboros-ie. Nie do końca jest tak. To wina glazurnika i jego pomysłu na wyrównanie płyty żelbetowej. Zrobił to wklejając na płytę kawałki płyty gipsowej, dachówki i jakieś dziwne inne kawałki. Dlatego to wszystko woda rozpirzyła. Teraz muszę to naprawić dobrym impregnatem i dobrą zaprawą naprawczą. Wyrównać i nałożyć izolację przeciwwodną Odnośnie kafli piszę przecież że zaplanowałem drewniane podesty na gotową naprawioną powierzchnię. nie będę już kładł kafli. Edytowano 29 maja 2018 przez bobiczek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #8 Napisano 29 maja 2018 Taras na gruncie Link do komentarza
Budujemy Dom - podstawa domu Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #9 Napisano 29 maja 2018 Dnia 29.05.2018 o 06:58, bobiczek napisał: Odnośnie kafli piszę przecież że zaplanowałem drewniane podesty na gotową naprawioną powierzchnię. nie będę już kładł kafli. Rozwiń A co to za drewniane podesty, spytam z ciekawości? Link do komentarza
bobiczek Napisano 29 maja 2018 Autor Udostępnij #10 Napisano 29 maja 2018 (edytowany) Dnia 29.05.2018 o 07:31, Budujemy Dom - podstawa domu napisał: A co to za drewniane podesty, spytam z ciekawości? Rozwiń Kupiłem identyczne. Nadarzyła się okazja więc pomyślałem że wezmę i położę zamiast glazury Dnia 29.05.2018 o 07:24, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał: Taras na gruncie Rozwiń Mój nie na gruncie. stoi na słupach żelbetowych Edytowano 29 maja 2018 przez bobiczek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - podstawa domu Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #11 Napisano 29 maja 2018 Ciekawe rozwiązanie. Rozumiem, że nie będzie to mocowane do podłoża? Nie porozłazi się na boki?:) Link do komentarza
animus Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #12 Napisano 29 maja 2018 Dnia 29.05.2018 o 05:56, uroboros napisał: A kafle nie jakieś tam, tylko gresowe i jak najjaśniejsze (mniej nagrzewają się - ciut mniejsze szoki temperaturowe w zimie), nie za duże i fuga 3-4 mm. Rozwiń Kafli raczej nie położy mu nikt prawidłowo. Dnia 29.05.2018 o 05:31, bobiczek napisał: Myślę o wersji bardziej dla mnie korzystniejszej finansowo i czasowo. Martwi mnie czy ta powłoka wierzchnia wytrzyma spadający z dachu na taras śnieg. Potrafi w trakcie odwilży spaść na niego kilka ton na raz (jak się zsunie nagle ) Rozwiń Może byś ten przybytek zadaszył, sporo problemów z wilgocią zejdzie na margines. Link do komentarza
Budujemy Dom - działka i dom Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #13 Napisano 29 maja 2018 Dnia 28.05.2018 o 20:20, bobiczek napisał: Teraz pytanie. Pewnie będę musiał wyciąć ostatni pasek plytek klinkierowych, zeby to dobrze potem izolować. Mam tam ułożyć co. Styropian dleo ramy okiennej i do tej szpary przy murze? A ta warstwa naprawcza - dylatować to od ściany? Czym? Paski styropianu? Czy jest inny sposób? Albo wcale? Rozwiń Bez skucia do płyty, jak radzą @animus i @MTW Orle - osuszanie budynków trudno to będzie dobrze zrobić. Hydroizolacja ułożona na płycie balkonowej powinna być wyciągnięta na ścianę i najlepiej ułożona na wyobleniu, jak na zdjęciu (tu jest ściana dwuwarstwowa, izolacja idzie pod ocieplenie). Na to styropian, warstwa dociskowa i znowu hydroizolacja, z wklejoną na styku ze ścianą taśmą uszczelniająca. Tu to dokładniej opisywaliśmy: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/remonty-i-modernizacje/a/23066-remont-tarasu-nad-pomieszczeniem-krok-po-kroku Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #14 Napisano 29 maja 2018 Z wieloletnich doświadczeń wynika, że nawet najbardziej prawidłowo wykonana konstrukcja tarasu na gruncie w pokryciem płytkami ceramicznymi nie jest rozwiązaniem trwałym. W praktyce najlepiej sprawdzają się rozwiązania typu kostka lub płyty na podsypce bądź pokrycia drewniane, łatwe do ewentualnej wymiany. Link do komentarza
animus Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #15 Napisano 29 maja 2018 Dnia 28.05.2018 o 09:50, bobiczek napisał: Taras na słupach żelbetowych, pod tarasem mam taką dużą wnękę na nasiadówki grillowe Rozwiń Link do komentarza
bobiczek Napisano 29 maja 2018 Autor Udostępnij #16 Napisano 29 maja 2018 Dnia 29.05.2018 o 08:01, Budujemy Dom - podstawa domu napisał: Ciekawe rozwiązanie. Rozumiem, że nie będzie to mocowane do podłoża? Nie porozłazi się na boki?:) Rozwiń Myślę że ograniczą je balustrady. Taki jest pomysł. Najważniejsza w tym przypadku będzie idealnie wygładzona warstwa wierzchnia. Czy się uda - czas pokaże. Dnia 29.05.2018 o 08:02, animus napisał: Może byś ten przybytek zadaszył, sporo problemów z wilgocią zejdzie na margines. Rozwiń Byłoby najlepiej - ale zadaszenie konstrukcyjnie musiałoby być bardzo, bardzo mocne. A tego nie zrobię teraz. Trzeba było kiedyś pomyśleć, ale niestety. Zasada że jesteśmy zawsze mądrzejsi po - sprawdza się Link do komentarza
animus Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #17 Napisano 29 maja 2018 Dnia 29.05.2018 o 08:31, bobiczek napisał: Myślę że ograniczą je balustrady Rozwiń A balustrady masz mocowane od góry? Link do komentarza
bobiczek Napisano 29 maja 2018 Autor Udostępnij #18 Napisano 29 maja 2018 tak, ponieważ ta płyta jest bardzo,bardzo gruba Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #19 Napisano 29 maja 2018 Dnia 29.05.2018 o 07:37, bobiczek napisał: Kupiłem identyczne. Nadarzyła się okazja więc pomyślałem że wezmę i położę zamiast glazury Mój nie na gruncie. stoi na słupach żelbetowych Rozwiń Czyli patrzysz na rysunek i startujesz od płyty betonowej ale musisz skuć wszystkie warstwy a potem wyrównać te "góry i doliny" czymś co ma znamiona warstwy samopoziomującej. Na rysunku mamy płytę wylewaną czyli z założeniem spadku i odpowiednich "poziomów" a Ty zobaczysz po wykonaniu skucia nawierzchnię do wyrównania a raczej do wypoziomowania. A ten styropian czy inna izolacja termiczna ma rację bytu ale nad pomieszczeniem ogrzewanym. Te "deski" do dobry pomysł - musisz odizolować drewno od płyty betonowej, które wcześniej musisz nadać spadek/spadki. Link do komentarza
animus Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #20 Napisano 29 maja 2018 Dnia 29.05.2018 o 08:35, bobiczek napisał: tak, ponieważ ta płyta jest bardzo,bardzo gruba Rozwiń Balustradę trzeba wyciąć i zamontować od boków lub d spodu. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #21 Napisano 29 maja 2018 A tak przy okazji - Ekspert Izohan swego czasu doradzał w temacie hydroizolacji tarasu. Rysunek z układem warstw może się Tobie bobiczku przydać ale z małym ALE - startujesz od warstwy dociskowej, która dla Ciebie będzie warstwą wyrównawczą. 1 Link do komentarza
bobiczek Napisano 29 maja 2018 Autor Udostępnij #22 Napisano 29 maja 2018 Dnia 29.05.2018 o 08:40, animus napisał: Balustradę trzeba wyciąć i zamontować od boków lub d spodu. Rozwiń Balustrady wykręcone (były na kołkach) Muszę coś pomyśleć ale mam na to jeszcze czas. Podpowiedzcie. Do dobrego zaciągnięcia i wypoziomowania. Myślałem najpierw o profilach wtopionych. Ale widziałem też taki sposób żeby rozłożyć pasek tej zaprawy naprawczej , ładnie docisnąć łatą poziomicą, boczki szpachelką odciąć i jak wyschnie - to ciągnąć potem poziom według tych pasków. Sprawdzi się? Zwiążą te paski potem solidnie z resztą rozprowadzaną? Dnia 29.05.2018 o 08:40, animus napisał: Balustradę trzeba wyciąć i zamontować od boków lub d spodu. Rozwiń tak to było - jak jeszcze było Link do komentarza
animus Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #23 Napisano 29 maja 2018 Użyj 2 listew tynkarskich ale je w trakcie wyrównania podłoża wyjmuj. Link do komentarza
coolibeer Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #24 Napisano 29 maja 2018 Dnia 29.05.2018 o 08:55, bobiczek napisał: Balustrady wykręcone (były na kołkach) Muszę coś pomyśleć ale mam na to jeszcze czas. Podpowiedzcie. Do dobrego zaciągnięcia i wypoziomowania. Myślałem najpierw o profilach wtopionych. Ale widziałem też taki sposób żeby rozłożyć pasek tej zaprawy naprawczej , ładnie docisnąć łatą poziomicą, boczki szpachelką odciąć i jak wyschnie - to ciągnąć potem poziom według tych pasków. Sprawdzi się? Zwiążą te paski potem solidnie z resztą rozprowadzaną? tak to było - jak jeszcze było Rozwiń Teraz jest piękny nasyp i A1 Link do komentarza
bobiczek Napisano 29 maja 2018 Autor Udostępnij #25 Napisano 29 maja 2018 Dnia 29.05.2018 o 09:52, coolibeer napisał: Teraz jest piękny nasyp i A1 Rozwiń Musisz humor zawsze psuć, prawda? Link do komentarza
animus Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #26 Napisano 29 maja 2018 Dnia 29.05.2018 o 10:02, bobiczek napisał: Musisz humor zawsze psuć, prawda? Rozwiń To za gacie. Link do komentarza
coolibeer Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #27 Napisano 29 maja 2018 Dnia 29.05.2018 o 10:07, animus napisał: To za gacie. Rozwiń Nooooo prezes pokaż terazniejsza wersje Link do komentarza
Stegu Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #28 Napisano 29 maja 2018 Dnia 28.05.2018 o 09:50, bobiczek napisał: (...) Za wszystkie uwagi i porady będę wdzięczny (...) Rozwiń A co z frontem i bokami? Chcesz je obłożyć kamieniem dekoracyjnym czy raczej płytkami? Link do komentarza
wojciech_pi Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #29 Napisano 29 maja 2018 (edytowany) Dnia 29.05.2018 o 06:58, bobiczek napisał: Uroboros-ie. Nie do końca jest tak. To wina glazurnika i jego pomysłu na wyrównanie płyty żelbetowej. Zrobił to wklejając na płytę kawałki płyty gipsowej, dachówki i jakieś dziwne inne kawałki. Dlatego to wszystko woda rozpirzyła. Teraz muszę to naprawić dobrym impregnatem i dobrą zaprawą naprawczą. Wyrównać i nałożyć izolację przeciwwodną Odnośnie kafli piszę przecież że zaplanowałem drewniane podesty na gotową naprawioną powierzchnię. nie będę już kładł kafli. Rozwiń A ja zapodam Ci : 1/ "kamienny dywan" Zrobiłem 3 lata temu na schodach wej. do budynku - super się trzyma albo 2/ Sikafloor - też mam na schodach nie zadaszonych A wygląda to tak : I masz święty spokój do końca żywota Twojego i Twoich dzieci , a może i wnucząt. Na tym Twoim starym betonowym tarasie nie wiele wymyślisz , musisz zrobić "nową strukturę z dobrą hydroizolacją" na tym co jest konstrukcyjnie w miarę stabilne , po wywaleniu wspomnianych śmieci , styropianów, pap itp A te drewniane palety to Ci pewnie bokiem wyjdą za parę lat Pozdr Wojtek Edytowano 29 maja 2018 przez wojciech_pi (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
wojciech_pi Napisano 29 maja 2018 Udostępnij #30 Napisano 29 maja 2018 A dorzucę jeszcze fotki, jak to wyglądało przed remontem : A jak to zrobisz to nagroda gwarantowana Pozdr Wojtek Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 30 maja 2018 Udostępnij #31 Napisano 30 maja 2018 (edytowany) Jeżeli i tak od góry ma być drewno to do przemyślenia jest stara, bardzo prosta metoda wykończenia tarasów i balkonów. Zrywasz wszystko aż do płyty betonowej (wylewka, styropian). Wyrównujesz ew. większe ubytki. Czy płyta jest zrobiona ze spadkiem czy poziomo? jeżeli poziomo to trzeba zrobić warstwę spadkową. Pokrywasz płytę lub warstwę spadkową dwoma warstwami papy. Na tym układasz te drewniane paletki. Ich dolne deseczki musza być równolegle do spadku. żeby woda się nie zatrzymywała. Paletki możesz po obwodzie tarasu spiąć ze sobą przykręcanymi z boku płaskownikami. Wtedy się nie rozjadą. Słupki balustrady faktycznie najlepiej umocować do czoła płyty tarasowej. Rysunek podobnego rozwiązania. Tu jednak był to taras nad pomieszczeniem, stąd ta izolacja cieplna i parę innych elementów nieco inaczej. Zamiast desek na legarach/palet w takiej konstrukcji b. dobrze sprawdzają się płyty betonowe (50 × 50 × 7 cm). Na papie się nie przesuwają. Cena rzędu 40zł/m2. Da się to zrobić samemu, ale są ciężkie. Skoro jednak drewno już jest, to płyty są najwyżej opcją na przyszłość. Edytowano 30 maja 2018 przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Eksperci Weber Napisano 5 czerwca 2018 Udostępnij #32 Napisano 5 czerwca 2018 Dzień dobry, konstrukcja balkonów i tarasów powinna być zaprojektowana i wykonana w sposób: - pozwalający na przeniesienie oddziałujących na nią obciążeń, - zapobiegający wnikaniu wilgoci oraz wody w konstrukcję, - pozwalający na bezpieczne użytkowanie balkonów i tarasów. Zachęcam do obejrzenia rysunku przekrojowego, z pokazaniem warstw oraz wyszczególnieniem produktów, które polecamy zastosować do tego typu prac: https://www.netweber.pl/weber-technologia-deitermann/systemy/hydroizolacja-balkonow-i-tarasow.html W załączeniu przesyłam również plik PDF. W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu. Pozdrawiamy serdecznie www.pl.weber Weber-Hydroizolacje 2018-06.pdf Link do komentarza
bobiczek Napisano 7 czerwca 2018 Autor Udostępnij #33 Napisano 7 czerwca 2018 Mam pytanie. Zaprawa naprawcza z Mapei którą użyłem na górę, szybko schnie. Czy trzeba polewać ją wodą? Czytam w różnych miejscach że to niedopuszczalne, w innych podlewają. Na opakowaniu pisze że wiąże już po 5 godzinach, więc może to prawidłowa reakcja Z drugiej strony boję się że cieniutka warstwa nie sczepi się solidnie i będzie się kruszyć i pękać. Jak myślicie? Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 7 czerwca 2018 Udostępnij #34 Napisano 7 czerwca 2018 Dnia 7.06.2018 o 06:49, bobiczek napisał: Mam pytanie. Zaprawa naprawcza z Mapei którą użyłem na górę, szybko schnie. Czy trzeba polewać ją wodą? Czytam w różnych miejscach że to niedopuszczalne, w innych podlewają. Na opakowaniu pisze że wiąże już po 5 godzinach, więc może to prawidłowa reakcja Z drugiej strony boję się że cieniutka warstwa nie sczepi się solidnie i będzie się kruszyć i pękać. Jak myślicie? Rozwiń Daj numer zaprawy, sprawdzimy w karcie. Zależy jakie ma modyfikatory. Pewno trzeba uważać na temperaturę otoczenia i odliczać 5, 4, 3....l. gotowe. Dnia 30.05.2018 o 09:54, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Rozwiń Jarku, ten rysunek to z jakiegoś "Białego kruka". Takich źródeł już mało w biblioteczkach. Link do komentarza
bobiczek Napisano 7 czerwca 2018 Autor Udostępnij #35 Napisano 7 czerwca 2018 Nivoplan Plus z Mapei. Chyba jakaś 15-ka (cycóś) Czytam na stronie http://www.mapei.com/public/PL/products/kt-nivoplan-plus.pdf Nivoplan Plus można nanosić na wilgotne powierzchnie, ale należy pamiętać że na powierzchniach o zmniejszonej chłonności wydłuży się nieznacznie czas jego utwardzania. Silnie chłonne podłoże (cegła, gazobeton itp.)należy przed aplikacją zwilżyć wodą (szczególnie przed aplikacją warstwo małej grubości), w taki sposób aby po jej wchłonięciu pozostało ono matowo-wilgotne. Przy silnych upałach, suchym wietrze lub bezpośrednim działaniu promieni słonecznych, należy chronić naniesioną warstwę zaprawy przed zbyt szybkim wysychaniem. W tym celu w zależności od panujących warunków należy zwilżać jej powierzchnię przy użyciu wody i/lub przykryć folią. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 7 czerwca 2018 Udostępnij #36 Napisano 7 czerwca 2018 Czyli do 20-25 stopni. Jeśli taras będzie zbytnio nasłoneczniony, ja bym polał wodą. Nakrywanie folią, matą jest chyba mniej wygodne. Czyli standardowa pielęgnacja mieszanki betonowej/ tynku etc. Po 4-5 godzinach układasz płytki ale czas wiązania 14 dni. 1 Link do komentarza
bobiczek Napisano 7 czerwca 2018 Autor Udostępnij #37 Napisano 7 czerwca 2018 Pojawia się również problem okapników. Przy wykończeniu płytkami sprawa jest prosta. Natomiast zgodnie z moim pomysłem, rodzi się kłopot. Zastanawiam się czy nie powinienem wtopić ich w warstwę naprawczą, aby móc później to wszystko ładnie pokryć hydroizolacją. Sprawdzałem i nie widzę specjalnie jakiegoś , rozwiązania. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 7 czerwca 2018 Udostępnij #38 Napisano 7 czerwca 2018 Balustrady możesz przykręcić - o ile mają stopki a miejsce mocowania "obsmarować" dedykowaną hydroizolacją. Moja wyobraźnia tak daleko nie sięga. Daj jakiś rysuneczek na kolanie robiony. Tak będzie łatwiej. A tak na start - może rysunki pomogą? Link do komentarza
bobiczek Napisano 7 czerwca 2018 Autor Udostępnij #39 Napisano 7 czerwca 2018 (edytowany) Coś takiego znalazłem, ale strasznie drogie Chyba można by to wtopić ładnie, a póżniej pokryć od góry warstwą wodoszczelną https://suez.com.pl/userdata/gfx/7f47973758740a7bf1bb337e6c0203fa.jpg Dnia 7.06.2018 o 07:27, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał: Balustrady możesz przykręcić - o ile mają stopki a miejsce mocowania "obsmarować" dedykowaną hydroizolacją. Rozwiń Balustrady zostawiam na później (chyba) Ale na razie myślę o okapnikach A może nabyć takie - niedrogie, nawiercić na jednej długości otwory - i zatopić to w górnej warstwie. Kątownik Cezar 30 x 30 x 2mm aluminium naturalne. Edytowano 7 czerwca 2018 przez bobiczek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 7 czerwca 2018 Udostępnij #40 Napisano 7 czerwca 2018 Takie rysuneczki. Link do komentarza
bobiczek Napisano 26 sierpnia 2019 Autor Udostępnij #41 Napisano 26 sierpnia 2019 (edytowany) Dnia 28.05.2018 o 09:50, bobiczek napisał: Będzie grzecznie jeśli trochę podsumuję własny temat. A więc tak. Rozwiń Zabiegowe schody dostały podest i zmieniły całkowicie wygląd jak i samą komunikację którą zapewniają. Dnia 28.05.2018 o 20:20, bobiczek napisał: Rozwiń Taras skuty, naprawiony, solidnie izolowany Dnia 29.05.2018 o 08:36, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał: Te "deski" do dobry pomysł - musisz odizolować drewno od płyty betonowej, które wcześniej musisz nadać spadek/spadki. Rozwiń Tak się stało. Trochę deski kompozytowej a do środka wspomniane podesty. każdy z nich rozebrany i ponownie składany w specjalnie przygotowanym do tego celu wzorniku. Jest jeszcze kilka drobiazgów do skończenia, solidne zaimpregnowanie "na gotowo" i powinno jakiś czas posłużyć. Edytowano 26 sierpnia 2019 przez bobiczek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
retrofood Napisano 26 sierpnia 2019 Udostępnij #42 Napisano 26 sierpnia 2019 Dnia 26.08.2019 o 08:47, bobiczek napisał: Tak się stało. Rozwiń Nie widzę. Link do komentarza
bobiczek Napisano 26 sierpnia 2019 Autor Udostępnij #43 Napisano 26 sierpnia 2019 Dnia 26.08.2019 o 08:53, retrofood napisał: Nie widzę. Rozwiń Musiałem edytować Link do komentarza
retrofood Napisano 26 sierpnia 2019 Udostępnij #44 Napisano 26 sierpnia 2019 Dnia 26.08.2019 o 08:59, bobiczek napisał: Musiałem edytować Rozwiń Teraz to inna rozmowa! Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 26 sierpnia 2019 Udostępnij #45 Napisano 26 sierpnia 2019 Ładne ekrany oddzielające od autostrady. Jednak taras ładniejszy. Link do komentarza
bobiczek Napisano 26 sierpnia 2019 Autor Udostępnij #46 Napisano 26 sierpnia 2019 Dnia 26.08.2019 o 09:25, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał: Ładne ekrany oddzielające od autostrady. Rozwiń Zauważ że kolorystycznie starałem się właśnie do nich dobierać całość 1 Link do komentarza
joks Napisano 26 sierpnia 2019 Udostępnij #47 Napisano 26 sierpnia 2019 Nooooooo.......... robota primasort ... Link do komentarza
bobiczek Napisano 26 sierpnia 2019 Autor Udostępnij #48 Napisano 26 sierpnia 2019 Dnia 26.08.2019 o 18:47, joks napisał: Nooooooo.......... robota primasort ... Rozwiń Twoje zdanie akurat w tym wątku, jest dla mnie bardzo ważne. Dzięki Link do komentarza
joks Napisano 27 sierpnia 2019 Udostępnij #49 Napisano 27 sierpnia 2019 Dnia 26.08.2019 o 21:20, bobiczek napisał: Twoje zdanie akurat w tym wątku, jest dla mnie bardzo ważne. Dzięki Rozwiń Do usług .. Link do komentarza
animus Napisano 7 września 2019 Udostępnij #50 Napisano 7 września 2019 Dnia 26.08.2019 o 08:47, bobiczek napisał: Taras skuty, naprawiony, solidnie izolowany Rozwiń Cieplnie? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się