Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Gruntowe pompy ciepła - podstawowe informacje i koszty


Recommended Posts

Zasoby ciepła zawarte w ziemi są ogromne. Pompa ciepła pozwala je wykorzystać do ogrzewania domu. Dobrze zaprojektowana i wykonana instalacja jest tania w eksploatacji i może działać przez kilkadziesiąt lat.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/pompy-ciepla/a/23956-gruntowe-pompy-ciepla-podstawowe-informacje-i-koszty

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin Dworek

Taka pompa ciepła to świetne rozwiązanie. Ja mam u siebie pompę gruntową bezpośredniego odparowania. Sprawdza się ona doskonale, a sam koszt zarówno instalacji jak i eksploatacji wcale nie był i nie jest wysoki. Według mnie zdecydowanie warto, więc jeśli ktoś szuka ogrzewania do swojego domu to polecam się zainteresować ;)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 miesiące temu...
Gość Łukasz
Witam, ok wszystko ładnie i pięknie opisane, rodzaje, działanie, zastosowanie, itp. itd. Tyle że, jaki artykuł w tej tematyce bym nie czytał, tam brak opisu gdzie i jakich firm zajmujących się montażem i oszacowaniem działki pod daną pompę. Tak wiem, odpiszecie; wiele jest firm. Ok, ale nie zaszkodzi wskazać (polecić) chociaż ze trzy które się tym zajmują i są godne polecenia. Dodajcie do artykułów opinie klientów, którzy już mają i są zadowoleni z użytkowania pomp, nim mniejszym zapominacie o tych, którzy zamierzają o inwestycji i są w poszukiwaniu takowych (dobrych) firm
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
a mi brakuje szacunkowych zysków i strat... 20 lat eksploatacji, domek parterowy 100m2.. od koniecznej instalacji po koszty energii do poruszenia całości aż po wymianę urządzeń, utylizację i serwis. To wszystko porównaniu do energii elektrycznej np.. Chciałbym wiedzieć kiedy i jak zwróci się taka inwestycja, ale realnie.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a mi brakuje szacunkowych zysków i strat... 20 lat eksploatacji, domek parterowy 100m2.. od koniecznej instalacji po koszty energii do poruszenia całości aż po wymianę urządzeń, utylizację i serwis. To wszystko porównaniu do energii elektrycznej np.. Chciałbym wiedzieć kiedy i jak zwróci się taka inwestycja, ale realnie.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwraca się tylko po zjedzeniu nieświeżych potraw :D

 

Realnie:

- koszt wykonania kotłowni pędzonej przez PCi (zwłaszcza PCi powietrznej) porównywalny lub nieco droższy od gazowej kotłowni i sporo droższy od najtańszego śmieciucha,

- powietrzne PCi są tak samo dobre jak gruntowe,

- eksploatacyjnie, PCi są najtańsze w eksploatacji (mając na uwadze dzisiejsze wymagania co do jakości paliw stałych).

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 5 miesiące temu...
Gość Jędrek

Mam pompę ciepła solanka-solanka, wcześniej używałem ekogroszku, teraz pierwszy rok ogrzewanie pompą, wyszło 1500zł taniej. W przeliczeniu zwróci się za około 10 lat inwestycja, ale wygoda jest niesamowita. Zero czyszczenia i zero awari, sterowanie bezprzewodowe. To jest przyszłość oraz fotowoltaika.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to ogólnie powiedziane. Jeżeli piszecie o pompach ciepła w waszych domach, piszcie proszę bardziej szczegółowo. Wszelkie informacje dotyczące kosztów ogrzewania po sezonie grzewczym są bardzo przydatne.

Czytelnik sam oszacuje ewentualny okres amortyzacji. Możecie też podać model pompy i koszt jej zakupu ze wszystkim co było w pakiecie. Trzeba też wspomnieć o rodzaju instalacji czyli np. podłogówka + cwu i podac orientacyjną powierzchnię pomieszczeń ogrzewanych. A jeżeli mowa o cwu - podać pojemność wymiennika i zużycie cwu na rodzinkę np. 2+ 2.

Tak będzie w miarę jasno. W innym przypadku robi się galimatias i wielowątkowość :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 5 tygodnie temu...
Gość Michał

Oszczędzałem 2 lata na zmianę ogrzewania. Wymieniłem stary kocioł węglowy na gruntową pompę ciepła, po jednym okresie zimowym zapłaciłem mniej więcej 1300zł za ogrzanie domu 113m2 + ciepła woda użytkowa dla 3 osób. System jest bezobsługowy, dlatego nie potrzebuje sterowania telefonem, choć lepiej mieć podłączenie do internetu w przypadku awarii. Cieszę się z inwestycji, choć pierw bałem się czy ogrzeje dom. Teraz zimy nie są takie straszne jak za czasów dokładania węgla w dzień i w nocy...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok temu...
16 godzin temu, Gość gęg napisał:

która jest o połowę tańsza

Powiedzmy

 

16 godzin temu, Gość gęg napisał:

 parametry ma lepsze

Które?

 

I co się dzieje z parametrami gdy temperatura spada do -10, -15 stC?

O niższych już nie mówiąc.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 miesiące temu...
  • 7 miesiące temu...

Spodziewałbym się, że ich objętość będzie zbyt mała w stosunku do zapotrzebowania na energię. Ponadto ryzykujemy ich zamrożenie. Tu trzeba porównać zapotrzebowanie budynku na energię i jej zasób zgromadzony w szambie i basenie.

Za to dobrym rozwiązaniem jest ułożenie poziomego kolektora ziemnego poniżej drenażu oczyszczalni przydomowej. Przede wszystkim ze względu na to poprawę właściwości cieplnych gruntu w wyniku takiego nasączenia.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Być może nie zrozumiałem do końca Twojej sytuacji. Być może i Ty mojej. Wnęka była a w niej dwa okna i drzwi. Wszystko na trzech ścianach wnęki. Jedno okno pod kątem prostym do drugiego i do drzwi  do kotłowni. Więc jedno z okien oraz drzwi będące prostopadle do granicy niejako zaczynały się w odległości niewiele większej niż 3 metry. Wówczas nie zastanawiałem się nad tym. Dopiero teraz widząc dyskusję. Bo czy okno położone prostopadle do granicy w odległości mniejszej niż 4 m jest traktowane inaczej niż równoległe. Nie mam pojęcia.
    • Zgadzam się z Panią Martą. Wybór odpowiedniej farby ma bardzo duże znaczenie i nie inwestowałabym w tańsze produkty, bo co tanie to wychodzi drogie. Ja osobiście jestem bardzo zadowolona z <a href="https://farbykabe.pl/ ">Farb Kabe</a> i zawsze ich używam.  
    • Moim zdaniem - trzeba robić wg wskazań producenta.   Przede wszystkim powierzchnia na którą dajesz papę - musi być równa, bez jakichś ostrych wypustów mogących uszkodzić papę. Przyklejanie częsciami moim zdaniem nie jest właściwe, bo może wpływać na nierównomierne potem obciążenie izolacji i narazić ją na uszkodzenia mechaniczne.  Jeśli jest to papa zgrzewalna - producent pewnie chce ją przykleić również po to, by lepik stworzył idealnie równą powierzchnię dla pozostałych warstw papy (bo taka papa ma kilka warstw).  (przy wspomnianej metodzie dawnej "3xpapa na lepiku na gorąco" przekładaniec taki tworzył właśnie taka wielowarstwową przegrodę, zwartą w sobie i elastyczną).   Styropianem bym się nie przejmował, nawet, jak trochę z tej papy zgrzewalnej jak trochę gorącego lepiku spłynie na styropian - nic się nie stanie - uzupełnisz pianką natryskową i z głowy.   Jak wyżej napisał kolega "Redakcja Budujemy Dom" w #6 - nie wolno stosować przy styropianie lepików na zimno, czy podobnych chemii z zawartością rozpuszczalników.   Osobiście nie jestem entuzjastą folii fundamentowej (nie dowierzam jej odporności na mechaniczne uszkodzenia i trwałości)) - ale może to kwestia uprzedzeń?  
    • Słyszałem, że kuna potrafi zniszczyć całą warstwę ociepielnia. W jaki sposób zabezpieczyć połać przed przedostaniem się kuny pod pokrycie?  
    • Wg mnie liczy się miejsce, w którym jest okno - ale od lica muru, nie samego okna. Wątpię, żeby inaczej orzekł sąd, choć sędziowie mądrale się zdarzają. Odległość całej budowli nie jest wyznacznikiem, bo można zrobić cofnięte okno, czy drzwi, wejście (wnęka w murze zewnętrznym) - i wszystko będzie zgodne z prawem. Oczywiście że by przeszło. Teraz przeczytałem twój cytat - i dlatego się odnoszę.   Z własnego doświadczenia opiszę -  było tak, że kuchnia by była ciemna, bo brakowało 60cm do granicy. Więc zrobiłem wnękę w ścianie zewnętrznej (to był wykusz w dachu) - po bokach tego cofnięcia znalazły się szafki wbudowane, a cofnięte okno (normalne, nie dachowe) było z nimi wylicowane do linii. Przeszło bez kłopotu przez urząd.   Podobnie z oknem od klatki schodowej - budynek 3 m od granicy, klatka cofnięta o 1 m - i okno bez trudu było zgodne z prawem.   Oczywiście jest jeszcze kwestia trudności w ociepleniu takich wnęk , szczególnie przy dzisiejszych normach - ale czasem jest to jedyne wyjście oprócz tzw luksfer, choć te bywaja b. dyskusyjne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...