Skocz do zawartości

Batmanistyczny domek szkieletowy


Recommended Posts

Cytat

Noo gartulacje, wreszcie ruszyło icon_smile.gif Nie zapomnij o strefie przemarzania gruntu ok 1.4m w dół od poziomu gruntu (w zależności od strefy klimatycznej) Stopa fundamentowa powinna być posadowiona poniżej tej strefy. No chyba że robisz płytę fundamentową ale to troche inna sprawa.


Porada może trochę spóźniona, ale w tym przypadku jak widać jest piach więc nie ma obawy o wysadziny. 1,4 m to górna granica i występuję w zaledwie kilku rejonach w Polsce, przeważnie jest to 0,8 m i w tej okolicy gdzie stawia domek Batman taka wartość jest.
A z fotek widać ewidentnie, że to są fundamenty a nie płyta.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Pewnie, ale niezależnie od tego w której strefie Batman buduje swój dom strefa przemarzania istenieje, nawet jeśli to tylko 80 cm. Jeżeli fundament będzie płycej ? - trudno, dom się od tego nie zawali ale mogą wystąpić lokalne przemarznięcia. Rozumiem że Batman mógł to przeoczyć ale chyba nad przebiegem prac czuwa kierbud?
Tak czy siak, zawsze można fundamenty wyciągnąć wyżej, tak żeby zachować strefę przemarzania a wyciągnięte fundamenty obsypać dookoła ziemią.
Polecam również przypilnować aby podwalina była zamontowana minimum 150mm powyżej terenu, i była zamontowana na solidnej izolacji przeciwwilgociowej.

DSC01446.jpg

Edytowano przez witold4 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
U mnie powoli bo powoli ale do przodu ;)



Ale znalazłem też dzisiaj babola. Co zrobić jeśli winnych nie ma? Ja poniosę koszt nowej skrzynki? Ewidentnie widać na drugim zdjęciu, że została trafiona. Na trzeciej foce widać, że można skrzynię unieść i wsadzić tam rękę. Jak się ją mocniej pchnie to się rozłamie na dwie części...





Link do komentarza
Cytat

Ale znalazłem też dzisiaj babola. Co zrobić jeśli winnych nie ma? Ja poniosę koszt nowej skrzynki? Ewidentnie widać na drugim zdjęciu, że została trafiona. Na trzeciej foce widać, że można skrzynię unieść i wsadzić tam rękę. Jak się ją mocniej pchnie to się rozłamie na dwie części...



Moja a właściwie wspólna na 3 nieruchomości była trafiona i to tak że rozpadła się.Sprawca uciekł.Tylko że w tej mojej był tylko jeden licznik do jednej nieruchomości,do pozostałych dwóch biegły kable do skrzynki i do licznika więc forma własności/odpowiedzialności Twojej może być inna.
Naprawę na swój koszt robił ZE.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

No to już mam. Prawie dom. I studnię, też prawie ;)

Teraz przerwa i odliczanie dni... 10 styczeń przyjeżdża do firmy drewno... 28 luty termin drugiej transzy... A budowa ma ruszyć na początku lutego. Albo w kwietniu. Oj nie, oj nie! Bo transza!, bo fundament robiony zimą. specjalnie. No dobra, na początku lutego.

Oby... :D

 

edytka.

Nic nie czekamy. Zaraz ruszamy z oczyszczalnią podobno ;)

Temat studni zostawiam sobie do wiosny. Prawdopodobnie wykopię sobie tam małą piwniczkę wymurowaną emkami. Nie będę się "ciaśnił" w kręgach ;)

 

DSCF7597_zps8zttzttd.jpg

 

DSCF7610_zps7s8ko3u0.jpg

 

2016-12-15%2010.19.06_zpsuyr0ceoa.jpg

 

DSCF7601_zps5pqehxa6.jpg

Edytowano przez Batman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Jest kłopot - jakby powiedział mój kolega. Człowiek zapatrzony na to, by dograć rozpoczęcie prac, żeby zdążyć z terminem i zapłatą ( ;) )  i przeoczyłem drobnostkę. Wielką drobnostkę, która zburzyła cały mój ład i porządek na działce! :zalamka::wallbash::icon_cool:

Chodzi o rozmieszczenie oczyszczalni i planowanych garaży ("budynków" gospodarczych)

Wychodzi, że garaże będą na drenażach co wyklucza bytność owych garaży w tym miejscu.

Tak planowałem (proszę wybaczyć zdolności graficzne ;) :

garaze_pierwotnie_zpsklrzd5pb.jpg

 

garaze_obecnie_zpsyhaklrrb.jpg

 

G - garaż

W - wiata

PG - pomieszczenie gospodarcze

Wszystko to jak na razie blaszaki 3 m x 5 a pomiędzy nimi położę dach i będzie wiata na drugiego parchaja (samochód).

Czy ktoś ma pomysł jak teraz zrobić? Te dwa miejsca parkingowe bym zostawił - wygodne dla szybkiej, chwilowej komunikacji (wpadł - wypadł) ale tak na prawdę nie mam pomysłu jak to wszystko teraz zorganizować. Taka oczyszczalnia zostać musi (już i tak przekroczony budżet na zestaw studnia (gotowa) - oczyszczalnia).

 

 

Link do komentarza
23 minuty temu, Batman napisał:

Ale wcześniej nie było pomiędzy nami ustaleń odnośnie umieszczenia garaży. Pewnie mógłby coś uwzględnić czy zaproponować ale pewnie nie musiał skoro nie było mowy.

Jest jak jest i to ja mam teraz dylemat ;)

Czyli chodzi tylko o garaże. Ja myślałem, że chodzi jeszcze o POŚ.

Garaże- blaszaki postawisz gdzie będzie Ci pasowało, tylko nie zgłaszaj ich jako garaże tylko jako gospodarcze.

Mi się wydaje, że najlepsze miejsce było by w okolicach tych stanowisk postojowych co są zaznaczone na mapce.

Ewentualnie drenaż od POŚ możesz puścić na tył działki, tylko chyba nie zmieścisz się z odległością (30 m).

Link do komentarza

No właśnie na 100% nie zmieszczę się w 30 metrach jeśli zrobię lustrzane odbicie.

Garaży za bardzo też nie mogę umieścić w miejscu miejsc postojowych. Na bocznej ścianie mam zaplanowane dosyć spore okno w salonie - szkoda by było je zasłonić ;)

Powoli oswajam się z umieszczeniem garaży jak na drugim obrazku. Ale nie wiem jak daleko je odsunąć - czy przejazd ma być blisko ściany czy trochę osunąć. Ale też nie chcę robić kilometrów z domu do samochodu ;)

Link do komentarza

Nie mogę edytować więc chciałbym się jeszcze upewnić. Czy te blaszaki - pomieszczenia gospodarcze mogę umieścić na odległości mnijeszej niż 3 metry? Zgodnie z:

Rozdział 1. Usytuowanie budynku

§ 12.3.4 sytuowanie budynku gospodarczego i garażu o długości mniejszej niż 5,5 m i o wysokości mniejszej niż 3 m bezpośrednio przy granicy z sąsiednią działką budowlaną lub w odległości nie mniejszej niż 1,5 m ścianą bez otworów okiennych lub drzwiowych.

 

Będzie jak pisałem jeden blaszak garaż i jeden taki sam blaszak ale jako gospodarczy czyli 3mx5m +przerwa 3m +3mx5

Mogę tylną ścianę umieścić na płocie (powiedzmy odstęp 10-15 cm)?

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

No i czas na małą aktualizację. Najpierw zdobyłem adres - będę mieszkał na ulicy Lawendowej. Najlepsze jest to, że sąsiedzi żyjący tam od dawna jeszcze nie wiedzą do końca, że czeka ich spora zmiana - nadanie ulicy i zmiana numeracji ;)

Później były przeboje z tartakiem - ponad miesiąc nie mogłem się doczekać przywiezienia 70 sztuk kołków do ogrodzenia. Zmieniłem tartak i na drugi dzień były. Niestety przez to opóźnienie nie dam rady zbyt szybko owego ogrodzenie wykonać - lód jak na jeziorze ;)

W sumie to miałem kumulację - żyło mi się spokojnie w oczekiwaniu na rozwój wydarzeń aż tu nagle we wtorek po południu drewno na ogrodzenie a wieczorem telefon - jutro ruszamy. No i o... Właśnie jem śniadanie. Na razie podoba mi się to urwanie głowy :)

2017-01-24%2015.49.22_zpsyuvjwnmf.jpg

 

DSCN0915_zpsumaae7ci.jpg?t=1485435253

 

DSCN0924_zps9kj0r9lj.jpg

 

Machina ruszyła. Odwrotu ni ma :P

3 minuty temu, Batman napisał:

 

 

Edytowano przez Batman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Przemek - niestety moi wykonawcy nie zajmują się technologią  "strawbale" i z tego co zrozumiałem nie mają w planach zmian.

Po trzech dniach stałem już na poddaszu :)

2017-01-30%2017.38.03_zpsuzr0dg8c.jpg

 

2017-01-30%2017.34.39_zpstn8sepc0.jpg

 

 

A to połowa piątego dnia (31.01.2017)

2017-01-31%2013.36.41_zpsywgi6whf.jpg

 

 

Lecą chopy jak burza :)

 

A to co mi się najbardziej podoba przy tego typu budowie... Jak na razie mam dwa worki śmieci. I trochę trocin na śniegu. Czysto jak cholera :)

Edytowano przez Batman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 11.11.2016 o 20:03, Batman napisał:

Czy ktokolwiek z Was zamontowałby elektryczne ogrzewanie jako jedyne źródło?

Teraz ogrzewanie elektryczne może być bardziej opłacalne - minister od energii deklarował tani prąd w ramach walki ze smogiem. No i nawet kotłowni nie potrzebujesz, możesz wygospodarować miejsce w powiększonej łazience np.

Na twoim miejscu alternatywne źródło ciepła bym zrobił - na wypadek.... i tu wpisz, co ewentualnie może sie stać. Proponowałbym kominek ( to nie jest wielki koszt, a jak masz komin, to zostaw miejsce na kominek i zrób go potem ewentualnie .- i nawet nie musisz rozprowadzać ciepla  - wszak to od wypadku tylko...

Natomiast postarałbym się o maksymalne ocieplenie domu. Na to bym nie żałował, bo to i tak najtaniej się robi na poczatku budowy - modernizacja w tym względzie jest trudna i droższa - mówie z autopsji

Link do komentarza
Gość mhtyl
Dnia 1.02.2017 o 22:25, zenek napisał:

Teraz ogrzewanie elektryczne może być bardziej opłacalne - minister od energii deklarował tani prąd w ramach walki ze smogiem.

Taaaaaaaaaaaak tani prąd, śmiechu warte, obiecanki cacanki a głupiemu radość. Nie wiesz, że politykom się nie wierzy. Właśnie wczoraj dostałem fakturę za prąd i powiem Ci nie jest taniej a wręcz przeciwnie o wile drożej.

Link do komentarza
3 godziny temu, mhtyl napisał:

Taaaaaaaaaaaak tani prąd, śmiechu warte, obiecanki cacanki a głupiemu radość. Nie wiesz, że politykom się nie wierzy. Właśnie wczoraj dostałem fakturę za prąd i powiem Ci nie jest taniej a wręcz przeciwnie o wile drożej.

Właśnie rozmawiałem dziś z redaktorem, ktory dużo rozmawia z ludźmi. Ma dużo sygnałów od osob ktore zmienily węgiel na gaz w Krakowie w ramach akcji wladz i "ekologów" - cieszyli się, dopóki nie dostali ostatnio rachunków po 2000 za 2 miesiace, czy jeden - nie dopytałem, sorry - ale już chca wrocić do wegla, bo ich nie stać na takie rachunki.

Zima w miarę ostra, ale pamiętam ostrzejsze...

A koszt ocieplenia za pośrednictwem ekipy (wykonanie nie do sprawdzenia dla laika) -  a koszt kilkadziesiat tysięcy za ocieplenie tylko elewacji starszego budynku, a gdzie reszta...

Link do komentarza
Gość stach

A jest inna opcja :icon_eek:?

O ile się orientuję, to tną, skręcają na szablonach w warsztacie, impregnują i dowożą elementy do montażu... docinają np płyty osb - reszta jest prefabrykowana...

Link do komentarza

U mnie jest jednak tartak. Początkowo miało być tak, że jak będzie za zimno to zrobią ściany w firmie i przywiozą na miejsce. Ale pogoda zapowiadała się ładna więc postanowili działać na miejscu. Fakt - pogoda była ładna ale przez pierwsze dwa, trzy dni ;)

 

Co do ocieplenia. W ściany idzie 15 cm wełny a na zewnątrz 10 lub 12 cm styropian. Na to elewacja. Jaka? Jeszcze nie wiem - zależnie od pozostałych funduszy ;)

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Mała aktualizacja :)

08.02.2017

DSCF7640_zpssek02nvc.jpg

 

DSCF7648_zpsxm0fzbkk.jpg

 

15.02.2017:

DSCF7649_zpsmqhaedmd.jpg

 

DSCF7650_zpsaja2si1n.jpg

 

DSCF7651_zpsx3qysdgb.jpg

 

DSCF7653_zpsrzmtowx2.jpg

 

DSCF7659_zpsidfuimk1.jpg

 

DSCF7660_zpscc03tit1.jpg

 

DSCF7661_zpsz1hgml1y.jpg

 

DSCF7665_zpsnvgff5jn.jpg

 

DSCF7669_zpsmzsurqqe.jpg

 

DSCF7671_zpsbyctnzm1.jpg

 

Ogólnie jestem zadowolony. I to bardzo. Niestety są dwa baboki. Oba to wina projektanta domu. Na ścianie szczytowej (tej gdzie styropian jest do połowy) są dwa okna. Na dole dzielone a u góry całe. Miało być dokładnie odwrotnie. W ferworze walki nie sprawdziliśmy czy projektant domu dokładnie przełożył na papier to co było ustalone...

No nic, trudno. Jakoś przeżyję.

Na plus miły gest wykonawcy - zamontował droższe i ładniejsze drzwi niż te z przewidywanego budżetu. Oczywiście bez naszej dopłaty ;) 

 

 

Tak patrzę na ten dom i chyba bym nie ciał mieć tylko tylko ogrzewania elektrycznego. Dla mnie dom bez komina to samochód na trzech kołach, to błąd konstrukcyjny ;) :icon_lol:

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...

Dawno mnie nie było a i dużo się stało. Dom już jest na finiszu. Obecnie trwają prace związane z kładzeniem gładzi na ścianach, kończeniem kotłowni oraz "się tworzą" schody. I... koniec. Firma oddaje mi chatę i wkraczam ja :4_joy:

 

Na początek lekka "korekta" okolicy. Nie potrzeba było ministra Szyszki abym tuż za płotem stracił kilka drzewek - skutki po wichrze z 18 marca. Co ciekawsze hałda śmieci nietknięta :9_innocent:

Zmieniłem telefon na lepszy, niestety aparat w nim okazał się tragiczny w porównaniu do leciwego HTC :(

2017-03-19%2012.16.58_zps4habffeb.jpg

 

Kotłownia. Bufor 100 cm a otwór 100 cm. Dało się? Dało :4_joy::yahoo:

2017-03-24%2017.25.38_zpsiwtdluvg.jpg

 

2017-03-24%2017.25.56_zpsapfhhs0b.jpg

 

2017-03-24%2017.26.30_zpsxowxeijm.jpg

 

2017-03-24%2017.26.49_zpskhecdpwp.jpg

 

2017-03-24%2017.27.00_zpsyz9ffrpu.jpg

 

2017-03-24%2017.28.33_zps9jvk44jp.jpg

 

 

I moja ulubienica - nieplanowana góra :13_upside_down::17_heart_eyes:

 

2017-03-24%2017.30.50_zpsdwr3j5mn.jpg

 

2017-03-24%2017.31.38_zpsiug41plu.jpg

 

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Jutro pierwsze samodzielne rozpalanieB|

Do opanowania sterowniki: Domer Proton, Tech ST-28 Sigma oraz Tech ST-292.

Mam nadzieję, że nic nie wybuchnie...

 

Czy warto montować zestaw filtrów do wody ze studni przed badaniem czy nie? Chodzi o coś w takim stylu http://www.saintbest.pl/index.php?p42,stacja-czteroelementowa-eko-dafi-do-wody-pitnej

Czy lepiej najpierw dać wodę do badania?

 

I co zbadać? Co jest obowiązkowe na tej liście a co można zrobić jeśli forsy stanie http://pssepila.pis.gov.pl/plikijednostki/wssegorzow/pssepila/userfiles/file/OL/Zał_ 3b do zlecenia 01_02.pdf

 

Link do komentarza

1) Nie montuj filtrów przed badaniem wody.

2) Wodę badaj najwcześniej 2-3 miesiące po uruchomieniu studni.

3) Pojemniki  do pobrania wody dostaniesz w sanepidzie - uważaj by nie wylać z nich odczynników.

4) Badaj: żelazo, mangan - jak płytka studnia ( do 15m) to jeszcze zanieczyszczenia biologiczne

 

Ta stacja 4 elementowa to chwyt marketingowy - moja "łódź podwodna" - jak widać 2 filtry mechaniczne ( sznurki 20 i 5 uq - cena po 5 zł/szt) - obecnie bym zrobił 1 filtr - jak się 2 filtry zapchają to woda w kranie ciurkiem leci...- potem stacja odżelazująca Viessman-a ( dobrana po wynikach badań z sanepidu - worki do soli wchodzą 5 - po 22 zł/szt - starcza na rok ) - na sam koniec ( u góry) miejsce na filtr węglowy ( na biologiczne zanieczyszczenia ) - i to spokojnie wystarcza.

Tylko ja bym ci radził w przypadku studni mieć POŚ lub przyłącze do kanalizacji- bo inaczej szambo płukanką z odżelazacza szybko zapełnisz.


 

PS.

Mnie badania wody wyniosły ok 280 zł

 

Edytowano przez Draagon
Się wyniki rozjechały (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Studnia przelała już jakieś 3 tyś litrów wody. Muszę podłączyć wodę do domu na już. Jeśli więc wodę mam badać za kilka miesięcy to znaczy, że teraz mam jej używać bez filtrów? Czym ten marketingowy chwyt różni się od Twojej Draagon? Chodzi o ten filtr do zmiękczania? Bo z tego co zrozumiałem to dwa zatrzymujące "syf" i tak trzeba dać i tak samo węglowy. Na chwilę obecną (przez najbliższe 5 lat) stacja uzdatniana wody raczej odpada (już dawno przekroczyłem budżet kredytowy i jadę na sporym minusie).

Link do komentarza

Kurczaki... Nie wiem czy moja instalacja działa poprawnie. Instalacja c.o. Wczoraj rozpalałem po raz pierwszy i bardziej zwracałem uwagę, by nie wysadzić w powietrze domu :) Udało się przetrwać. Dziś zacząłem się tą instalacją trochę bawić.

Niestety instalator nie zostawił mi żadnego schematu jak to wszystko działa, na razie nie mam z nim kontaktu więc próbuję sam.

Kocioł na paliwo stałe ze sterownikiem Proton. Ten sterownik obsługuje dmuchawę i pompę obiegową jeśli dobrze kminię zasilającą bufor.

Dodatkowo mam pompę obiegową na grzejniki i na c.w.u. - wszystkie trzy pompy takie same. Kolejna pompa jest przy podłogówce ale jest inna - zintegrowana z podłogówką.

Niestety Proton obsługuje tylko jedną pompę a więc instalator to obsługi pomp od grzejników i c.w.u zamontował sterownik Tech ST-28 Sigma (ten sterownik obsługuje tylko te dwie pompy - resta funkcji tego sterownika typu rozpalanie, wygaszanie, i inne są niepotrzebne) Do tego sterownika podłączony jest regulator pokojowy Tech ST-292 v3 (na kablu). I okej. Opiszę co robię.

Rozpalam w piecu i załączam Protonem dmuchawę co by się ładnie rozpaliło. Pompę obiegową sterowaną Protonem a zasilającą bufor mam ustawioną na 60 stopni. Pompę na grzejniki mam ustawioną na 40 stopni - żeby najpierw ruszyły grzejniki a dopiero później zaczęło ładować bufor. I tu kończy się to wszystko co rozumiem. Temperaturę przy której ma się wyłączyć dmuchawa ustawiłem na 70 stopni.

Teraz problemy i kwestie, których nie rozumiem.

Mam zawór trójdrogowy ustawiony na 10 - nie do końca wiem co powoduje jego regulacja - jest na rurze z pompą do grzejników.

Jeśli na regulatorze pokojowym osiągnę zadaną temperaturę i słychać wyraźne kliknięcie to nie powoduje to wyłączenia pompy obiegowej od grzejników (pomimo, że w ST-28 Sigma (do którego przypięty jest ten regulator) mam uaktywnioną funkcję "regulator pokojowy").

 

Nie rozumiem obsługi pompy do podłogówki. Mam na tym rozdzielaczu jakiś termostat i termometr. Termostatem ustawiam temperaturę po której ma się wyłączyć pompa i jak osiągnie na przykład zadane 30 stopni to się wyłącza. Ale się nie włącza pomimo, że po czasie temperatura spada (na termometrze) a rurki gdy ich dotykam są zimne.

 

 

Pytanie na koniec czy konieczne jest użycie tych dwóch sterowników - Proton i Tech ST-28 Sigma? Nie można ich zamienić jednym sterownikiem, który obsłuży piec (dmuchawa), trzy pompy obiegowe i komunikację z regulatorem pokojowym? I co z podłogówką? Co zrobić, żeby wyłączała się powyżej jakiejś temperatury ale też włączała poniżej ustawionej przeze mnie minimalnej?

 

 

Widzę, że nagrzanie bufora 1000 litrów trochę potrwa. Zwłaszcza, że dom dopiero po raz drugi ogrzewany od początku jego istnienia. Dziś paląc drewnem przez dwie godziny górę bufora nabiłem do 60 stopni, trochę niżej było 40 ale na dwóch kolejnych punktach pomiarowych ledwo ponad 20 stopni :P

 

Bym zapomniał. W całym tym przydługawym tekscie nie było wzmianki o... pompie do c.w.u. Do dziś nie udało mi się jej uruchomić (no dobra, raz przypadkiem). Ale nie kombinuję na razie bo nie mam jeszcze do końca uruchomionej wody zasilającej dom.

Edytowano przez Batman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Bez schematu trochę trudno zobaczyć co tam masz.
Nie wiem po ci ten zawór trójdrogowy.

Instalator nie zrobił uruchomienia systemu?


Może masz coś nie ustawione na sterownikach. Oczywiście że są sterowniki, umożliwiające obsługę pomp, łącznie z kalendarzami, odczytem temperatur itp. Trzeba tylko poszukać.

 

 

Najlepszy byłby jakiś powiedzmy 4-8 przekaźnikowy, oparty na jakiś mikrokontrolerze.
Dobrze żeby miał kilka wejść - przynajmniej ze 4, a najlepiej z 8 (na czujki temperatur).
Co najważniejsze, ważne żeby był łatwy w konfiguracji, bo z tym zawsze jest potem kłopot.
 

Link do komentarza
24 minuty temu, Batman napisał:

 

Pytanie na koniec czy konieczne jest użycie tych dwóch sterowników - Proton i Tech ST-28 Sigma? Nie można ich zamienić jednym sterownikiem, który obsłuży piec (dmuchawa), trzy pompy obiegowe i komunikację z regulatorem pokojowym? I co z podłogówką? Co zrobić, żeby wyłączała się powyżej jakiejś temperatury ale też włączała poniżej ustawionej przeze mnie minimalnej?

 

 

 

 

W takim układzie, znaczy się przy takim sterowniku w piecu musisz mieć dwa sterowniki, ale dziwię się że ten instalator nie zaproponował kupić sterownika z Tech-a który zastąpił by ten w piecu, bo ta firma robi różne, różniste i wystarczy zobaczyć który  sterownik obsługuje cztery pompy i takiego kupić a tamte dwa wywalić. Instalację jaka masz spokojnie opękałbyś na trzech pompkach bo teraz masz jak dobrze się doliczyłem 4.

23 minuty temu, Batman napisał:

 

Nie rozumiem obsługi pompy do podłogówki. Mam na tym rozdzielaczu jakiś termostat i termometr. Termostatem ustawiam temperaturę po której ma się wyłączyć pompa i jak osiągnie na przykład zadane 30 stopni to się wyłącza. Ale się nie włącza pomimo, że po czasie temperatura spada (na termometrze) a rurki gdy ich dotykam są zimne.

 

 

 

Ten termostat to jest głowica termo z kapilarą a sterujesz pracą pompki nie termostatem tylko sterownikiem, ale nie wiem bo tego nie widzę, piszę jak to powinno wyglądać. Termostat jest po to aby za duża temperatura nie poszła na podłogówkę. Na tym termostacie nie powinna być skala do 50 stopni. Pompka powinna się włączyć gdy woda osiągnie ustaloną temperaturę taką jaką ustawiłeś na sterowniku np 30 stopni i pompka musi chodzić cały czas, no chyba że temperatura spadnie poniżej 30 stopniu. Najlepiej zrób kilka fotek instalacji od podłogówki wtedy będzie wiadomo o czym się mówi.

 

32 minuty temu, Batman napisał:

 

Bym zapomniał. W całym tym przydługawym tekscie nie było wzmianki o... pompie do c.w.u. Do dziś nie udało mi się jej uruchomić (no dobra, raz przypadkiem). Ale nie kombinuję na razie bo nie mam jeszcze do końca uruchomionej wody zasilającej dom.

Pompka od cwu taka typowa oczywiście ma sterownik w sobie i powinieneś ustawić  czy ma się włączać cyklicznie co 15 min czy co godzinę i jak długo ma chodzić np 5 min aby przemieszała wodę w instalacji.

Link do komentarza

Wrzucam kilka fotek mojej instalacji c.o. . Wydaje mi się, że powinienem mieć chociażby czujnik firmy Tech podpięty z podłogówki do regulatora pokojowego (ten regulator to obsługuje lecz czujnika nie mam). Bo teraz tak. Nawet jeśli uda mi się jakimś cudem sprawić, że ten regulator ST-28 Sigma skomunikuje się z regulatorem pokojowym ST-292 v3 i ten drugi da sygnał do zatrzymania pompy jeśli zostanie osiągnięta zadana temperatura to będzie to działać koślawo. Regulator wisi na korytarzu a tam mam podłogówkę. Grzejniki obsługiwane obecnie z regulatora w pokojach. Przy zamkniętych drzwiach temperatury będą różne. Coś tu jest nie tak...

 

DSCF7691_zpsdxx8xoy9.jpg

Ze ściany wystaje jakiś kabel. Jeszcze nie wiem czy prądowy (czy jest prąd, ponieważ instalator pompę podłączył do zewnętrznego gniazdka.

 

DSCF7693_zpsyk2gnbcg.jpg

Na kotle sterownik Proton. Widoczna tu pompa zasila bufor.

 

DSCF7696_zpsykvaifq7.jpg

 

DSCF7692_zpsnxeitxbv.jpg

U góry sterownik Tech ST-28 Sigma. Lewa pompa do cwu, prawa zasila grzejniki.

 

DSCF7695_zpsnb0jmvir.jpg

 

DSCF7700_zpse3o59brm.jpg

 

DSCF7701_zpsux47xaus.jpg

 

DSCF7694_zpsk67bjzqs.jpg

 

DSCF7697_zpsntcmq2bq.jpg

Regulator pokojowy Tech ST-292 v3

 

Edytowano przez Batman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niestety nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów. Tu kilka osób dzieli się radami w podobnym temacie:  
    • Po drugiej ścianie nie ma nic z tych rzeczy, stoi po prostu szafka i nie ma tam żadnych rur ani nic Jest to mieszkanie świeżo po remoncie w stanie deweloperskim i nie było na niej żadnych usterek. I tak ślady herbaty były pojedynczymi plamami-a tutaj mam wrażenie, że albo może za mocno przycisnęłam, albo może farba była za gęsta-cięzko powiedzieć, ale spróbuj odmalować na nowo docelową farbą tak jak Pan sugeruje.
    • A czy coś wiadomo czemu ten fragment ściany ma inną strukturę? Bo już samo to jest zastanawiające. Ponadto co jest po drugiej stronie tej ściany? Czasem takie dziwne rzeczy wychodzą, gdy po drugiej stronie jest np. prysznic i ściana ulega nadmiernemu zawilgoceniu. Zakładam, że nie jest to po prostu miejsce, w którym rozlała się ta herbata? jeżeli nie ma jakichś szczególnych przyczyn tego stanu rzeczy i powodów do niepokoju to powinno wystarczyć pokrycie ściany farbą separacyjną (na plamy), potem pomalowanie jej docelową farbą.
    • witam ponownie,   po przeczytaniu paru artykułów oraz obejrzeniu filmów na YT, zdecydowałem się, że zrobię instalacje wodnej na rozdzielaczach 2x rozdzielcze do zimnej wody(7 punktów) do ciepłej 3 punkty i tutaj następujące opcję: - rozdzielacz - 3 punkty na podwójnych kolankach(cyrkulacja)  - rozdzielacz na 2 punkty a przez prysznic podwójne kolanko cyrkulacyjne(prysznic jest pierwszym punktem)   Ale bardziej zastanawia mnie fakt przekrojów/przepływów...od pionu mam wyjście na 1/2 do pierwszego zaworu i tak też poprowadziłem instalację dalej. I nie wiem czy gdzieś dalej w instalacji ma sens używania przekrojów np.: 3/4 lub pex 20, skoro tutaj mamy wąskie gardło. Mam 2 typy rozdzielaczy np.: 3/4 belka i zawory 3/4 drugi belka 3/4 i zawory 1/2. Zastanawiałem się żeby użyć dwa łączone lewy 3/4x1/2 na np.: miskę wc a prawy 3/4x3/4 na np.: prysznic, wannę lub zlewozmywak. Jeszcze inna rzecz mnie nurtuje, będę miał zasobnik pojemnościowy i tutaj zastanawiam się czy może na ciepłą wodę i cyrkulację dać np.: pex 20mm, czy to ma sens skoro wcześniej mamy pex 16 lub gwint 1/2, bo jeżeli dobrze rozumiem to zimna wodą wypycha ciepłą wodę z boilera. Zastanawiam się czy może dać też baterie termostatyczne, ale to jest nowy wątek, choć temp wody będę miał raczej stałą 45/40stopni to po przeczytaniu wstępu, gdzie piszą, że mogą usprawnić utrzymanie temp. w przypadku skoków ciśnienia/przepływu więc tam z tyłu głowy trochę też o tym myślę. Ale tak jak pisałem to jest nowy wątek. Z drugiej strony też tak patrzę, że wszystkie gwinty do baterii wannowej, prysznica są na g1/2. Na pewno lepiej byłoby jakbym instalację do rozdzielacza/czy miał poprowadzoną na np.: 3/4, w tedy chyba puszczenie wszystko na pex 16mm nie stanowiłoby problemu.   Jeszcze mam pytanie w jakiej kolejności podpinać punkty pod rozdzielacz zimnej wody? Wstępnie założyłem, że bliżej od źródła będą elementy z dużym/wrażliwym poborem i tak np.: zasobnik, prysznic, zlewozmywak, wanna(tutaj mogę poczekać odkręcam i czekam), z "drugiej strony" będzie miska wc(tym bardziej mogę czekać), zmywarka itd. Proszę o opinię wszystkich, a na pewno: @Redakcja@animus
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...