Skocz do zawartości

Stan surowy otwarty


Recommended Posts

Napisano
nie o zalegającej wodzie tylko o wilgoci technologicznej
którą defacto jako wodę m3 w budę pakujesz
jak inwestor czekać z zamieszkaniem nie może to wchodzi
grzeje wietrzy i walczy z grzybkami
jak może to czeka
na opał wydaje mniej i na chemię też.
deweloperka na czekanie nie ma czasu
inwestor prywatny jednak czas powinien znaleźć
Napisano
Cytat

Czy biorąc pod uwagę dzisiejszy postęp technologiczny w zakresie budownictwa, uważacie Państwo, że stan surowy otwarty powinien przezimować ?



A jak tym "postępem" jest szkieletor ? icon_cool.gif

A jak na klej lub np. DRYFIX ?

icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

nie o zalegającej wodzie tylko o wilgoci technologicznej
którą defacto jako wodę m3 w budę pakujesz


W zimie przy stanie otwartym raczej słabo ta wilgoć będzie się ulatniać, może być nawet odwrotnie, bez ogrzewania wszystko będzie pochłaniać wodę. icon_lol.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

A jak tym "postępem" jest szkieletor ? icon_cool.gif

A jak na klej lub np. DRYFIX ?

icon_mrgreen.gif



DRYFIX nie musi zimować, bo przy tym systemie nie używa się wody w zaprawie. Sam materiał budowlany nie zawiera wilgoci technologicznej, więc teoretycznie zimowanie nie jest konieczne. ALE: jest jeszcze oczywiście zaprawa pod pierwszą warstwą pustaków, są fundamenty. One w sumie mogłyby sobie przezimować dla świętego spokoju - ja się zdecydowałem na takie rozwiązanie właśnie. Mój kierownik budowy prowadził jednak już takie budowy, gdzie inwestycje z ceramiki poryzowanej były realizowane w jednym sezonie. Podobno koszty ogrzewania w pierwszej zimie są trochę wyższe, ale absolutnie da się w takim domu mieszkać icon_smile.gif Czyli ściany murowane z Dryfix na początku roku (nawet jeszcze przy lekkich przymrozkach), potem na wiosnę stropy, więźba i dach, w leie zamykamy SSZ i gdzieś sierpień-wrzesień wchodzi wykończeniówka. Do grudnia da się spokojnie skończyć robotę i wprowadzić do domu. Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

W zimie przy stanie otwartym raczej słabo ta wilgoć będzie się ulatniać, może być nawet odwrotnie, bez ogrzewania wszystko będzie pochłaniać wodę. icon_lol.gif




Masz zupełną rację
tylko icon_smile.gif
Takie nawet otwarte jest pozabijane prawie na szczelnie
znaczy wystarczająco nieszczelnie by jakieś działanie wentylacji się odbywało ,
a temperatura w takim budynku jest stanowczo wyższa niż poza nim .


Poza tym nie wydaje mi się żeby to miał być powód do skakania sobie do gardeł ,
nie wykluczyłem możliwości zamieszkania tylko wskazałem jej konsekwencje i to nie dyskwalifikuje Twojego zdania wręcz je potwierdza tylko z pewnymi zastrzeżeniami icon_smile.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

W zimie przy stanie otwartym raczej słabo ta wilgoć będzie się ulatniać, może być nawet odwrotnie, bez ogrzewania wszystko będzie pochłaniać wodę. icon_lol.gif



Jeszcze kwestia nasiąkliwości samych materiałów konstrukcyjnych. Ceramika poryzowana odparuje łatwiej w niskich temperaturach, bo nasiąkliwość ma niską i wilgoć będzie tylko powierzchniowo. Beton komórkowy potrzebuje nie tylko pomocy przy odparowywaniu (ogrzewanie), ale wręcz ochrony żeby dodatkowo nie zamakał w zimie icon_smile.gif Zostawienie nieogrzewanego domu z pustaka ceramicznego na zimę na jeszcze ma jakiś sens, ale domu z betonu nie ma żadnego sensu.
  • 3 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam,

Czy biorąc pod uwagę dzisiejszy postęp technologiczny w zakresie budownictwa, uważacie Państwo, że stan surowy otwarty powinien przezimować ?



Mój domek zimował w takim stanie, nie dlatego że było to zaplanowane, ale dlatego, że nie stać mnie było w jeden rok wprawić okna. Jednakże wiele słyszałem od doświadczonych fachowców, że powinien przynajmniej jedną zimę stać, zanim się wprawi okna. Fachowcy wiedza co mówią.


Edytowano przez agutka (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Mój domek zimował w takim stanie, nie dlatego że było to zaplanowane, ale dlatego, że nie stać mnie było w jeden rok wprawić okna. Jednakże wiele słyszałem od doświadczonych fachowców, że powinien przynajmniej jedną zimę stać, zanim się wprawi okna. Fachowcy wiedza co mówią.




A to jest niby podparte jakąś konkretną wiedzą budowlaną tych tajemniczych fachowców?
Napisano
Ja uważam, że dom MUSI przezimować, o ile nie stać ze dwa lata. Czy ktoś z Was miał doczynienia z domem który został zbudowany od podstaw w rok? Tragedia, po nie całym roku użytkowania tamtego budynku ściany pękały i robił się grzyb... Nie polecam budować "na raz". Cały dom "pracuje" dlatego zeby wszystko dobrze osiadło trzeba go zostawić na kilka miesięcy w spokoju icon_smile.gif
Napisano
Popękany dom, który stał ponad rok w stanie surowym zamkniętym (okna dechami) - widziałem ja.

Ps. Opisywana "tragedia" wynikała (zapewne) z głupoty użytkownika, a nie z faktu, że szybko budował.
Napisano
jasne - ale piszemy wiem o czym
O takim czasie - "osadzania się"
Ja uważam że się przyda
Nie osądzam czy jest bezwzględnie wymagany
Ja tylko piszę z doświadczenia mojego - że jest ten czas, jak ktoś ma czas - dobrym czasem
Napisano
Cytat

Ja uważam, że dom MUSI przezimować, o ile nie stać ze dwa lata. Czy ktoś z Was miał doczynienia z domem który został zbudowany od podstaw w rok? Tragedia, po nie całym roku użytkowania tamtego budynku ściany pękały i robił się grzyb... Nie polecam budować "na raz". Cały dom "pracuje" dlatego zeby wszystko dobrze osiadło trzeba go zostawić na kilka miesięcy w spokoju icon_smile.gif


Może mi ktoś to nieco rozjaśnić? Pękanie ścian? A jak nie wstawi się okien, to te ściany nie popękają?
Grzyb? Rozumiem, że chodzi o zwiększoną wilgoć i mało wydajną wentylację.
Proszę mnie ostrzec, bo...
... właśnie buduję "szybko"...
Napisano
Do szybkiego wybudowania wspomniany wyżej porotherm dryfix nadaje się idealnie i to niezależnie od pory roku. widziałem już niejedną budowę, która wystartowała w listopadzie, a w grudniu już dom stał, surowy zamknięty. Jeżeli już budowa zostaje "porzucona" na okres zimowy, to moim zdaniem mur z pustaków ceramicznych lepiej przetrwa zimę, niż z innych technologii. huncwot wszystko w temacie wyjaśnił.
Napisano (edytowany)
Cytat

Do szybkiego wybudowania wspomniany wyżej porotherm dryfix nadaje się idealnie i to niezależnie od pory roku. widziałem już niejedną budowę, która wystartowała w listopadzie, a w grudniu już dom stał, surowy zamknięty. Jeżeli już budowa zostaje "porzucona" na okres zimowy, to moim zdaniem mur z pustaków ceramicznych lepiej przetrwa zimę, niż z innych technologii. huncwot wszystko w temacie wyjaśnił.


czy to że widziałem 3 porody robi ze mnie położ/nika ????
widziałem już ściany z porotermu gdzie na skutek niespecjalnie prawidłowego wypełnienia spoin poziomych po 1 zimie wartwy zewnętrznej w sporej części było brak.
i widziałem swoje ściany z gazobetonu gdzie i 2 zimy nie dały rady , czyli nigdy nie mów nigdy i nigdy nie mów zawsze.
budowa to sztuka kompromisu i suma błędów , tego nic nie zmeni Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Przy dobrym zagęszczeniu gruntu i technologii ścian konstrukcyjnych, w której nie ma zbyt dużo wody (np. Porotherm Dryfix, beton komórkowy na kleju...) - moim zdaniem nie musi zimować. Sporo zależy jednak od fachowego wykonawstwa, bo nawet przy bardzo dobrych materiałach da się spartolić robotę...
Gość mhtyl
Napisano (edytowany)
Cytat

Przy dobrym zagęszczeniu gruntu i technologii ścian konstrukcyjnych, w której nie ma zbyt dużo wody (np. Porotherm Dryfix, beton komórkowy na kleju...) - moim zdaniem nie musi zimować. Sporo zależy jednak od fachowego wykonawstwa, bo nawet przy bardzo dobrych materiałach da się spartolić robotę...


Ale co do ma do osiadania? Znaczy się murowanie ścian na kleju a osiadanie budynku. Nie wiem jakbyś nie zgęścił grunt to co ma być to będzie, natura jest nie przewidywalna. Fakt jest taki, że trzeba wszystko wykonać zgodnie ze sztuka budowlaną , a i tak osiadania gruntu się nie powstrzyma.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Czy biorąc pod uwagę dzisiejszy postęp technologiczny w zakresie budownictwa, uważacie Państwo, że stan surowy otwarty powinien przezimować ?



też sie nad tym swego czasu zastanawiałem. Ale że nie miałem noża na gardle nie bardzo sie spieszyć z wprowadzeniem nie musiałem to uznałem że dam murom, fundamentom i gruntowi trochę czasu. Potem się jeszcze okazał że kwestie finansowe sprawiły że dom musi dłużej pozostać w stanie surowym otwartym. Dlatego na wszystkie otwory okienne i drzwiowe poszły ramy drewniane z grubą podwójną folią, wzmocnione jeszcze dechami na krzyż. Znajomy miał z earmet łączniki płaskie - pierwszy raz miałem to w rękach. Robota poszła migiem. Tak zabezpieczony budynek sprawił że wewnątrz było przyjemnie i sucho. Tak czy inaczej, ten kto może niech lepiej zrobi przerwę na 'przezimowanie'.
Napisano
Cytat

Ale co do ma do osiadania? Znaczy się murowanie ścian na kleju a osiadanie budynku. Nie wiem jakbyś nie zgęścił grunt to co ma być to będzie, natura jest nie przewidywalna. Fakt jest taki, że trzeba wszystko wykonać zgodnie ze sztuka budowlaną , a i tak osiadania gruntu się nie powstrzyma.



Przy dobrym zagęszczeniu gruntu i fachowym geodecie da się przewidzieć z bardzo dużym prawdopodobieństwem jak będzie wyglądał proces osiadania. Nie mówię tu oczywiście o terenach podmokłych, pagórkowatych albo innych narażonych na intensywniejsze osiadanie. Tyle że Polska to w 90% kraj równinny, gdzie procesy osiadania są bardzo przewidywalne. Czy materiał konstrukcyjny ma jakieś znaczenie? Oczywiście że nie. Ale im lepsza technologia tym mniej wody w całej konstrukcji, a więc budynek będzie względnie mało intensywnie pracować. To akurat można pokazać doświadczalnie. Dlatego też domów murowanych w technologiach suchych (np. wspominany Dryfix) nie trzeba sezonować, a w "mokrych" - powinno się.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Uwielbiam, kiedy wszystko działa bez zbędnego zamieszania — i w booi właśnie tak jest. Interfejs jest wygodny, doładowania i wypłaty przebiegają bez problemów. Otrzymałam bonusy i darmowe spiny — miło, że nie trzeba o nie prosić. Wygrałam już dwa razy i za każdym razem pieniądze pojawiły się w ciągu doby. Świetne kasyno!
    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...