
Maciek Knapik
Uczestnik-
Posty
13 -
Dołączył
-
Ostatnio
Reputacja
0 NeutralnyO Maciek Knapik
-
Ranga
Początkujący
Ostatnio na profilu byli
Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.
-
Dachówka ceramiczna- południowa czy płaska?
Maciek Knapik odpisał Olala w kategorii Stan surowy zamknięty
A co to znaczy styl południowy? Bardziej hiszpański czy bardziej bałkański? Jak mówisz dachówka południowa to mi się nasuwa skojarzenie na coś takiego. Ale w Polsce to się chyba rzadko z czegoś takiego kryje dachy? -
Ja się zdecydowałem na pustak ceramiczny. Stropów nie mam monolitycznych ze względu na duże koszty i w sumie małe oczekiwania względem nich Mam tylko użytkowe poddasze z lekkimi ściankami działowymi, więc bez przesady, żeby pod coś takiego robić monolit za 150% wartości stropu gęstożebrowego Porotherm mam docieplony 12 cm XPSa. Parametr izolacyjności termicznej mam wyliczony na 0,2. Największe koszty przy zabezpieczeniu termicznym to zresztą nie są ściany, ale drzwi i okna. Moim zdaniem nad wyborem tych elementów trzeba spędzić więcej czasu niż nad wyborem elementów konstrukcji. Tu jest tema
-
Przy dobrym zagęszczeniu gruntu i fachowym geodecie da się przewidzieć z bardzo dużym prawdopodobieństwem jak będzie wyglądał proces osiadania. Nie mówię tu oczywiście o terenach podmokłych, pagórkowatych albo innych narażonych na intensywniejsze osiadanie. Tyle że Polska to w 90% kraj równinny, gdzie procesy osiadania są bardzo przewidywalne. Czy materiał konstrukcyjny ma jakieś znaczenie? Oczywiście że nie. Ale im lepsza technologia tym mniej wody w całej konstrukcji, a więc budynek będzie względnie mało intensywnie pracować. To akurat można pokazać doświadczalnie. Dlatego też domów murowany
-
Hę? Ściany 1W suma summarum często wychodzą taniej niż 2W. Świadomy inwestor wie, że najszybciej można spartaczyć izolację zewnętrzną, bo to co czasami odpierdzielają wykonawcy dociepleń to po prostu żenada. Jakość i przede wszystkim trwałość izolacji to u kilku moich znajomych główny problem w gotowym domu. Przy ścianie 1W często jest więc prościej, bo dom muruje się "raz a dobrze". Przy nowych materiałach do ścian 1W mostków termicznych praktycznie nie ma, bo muruje się bez spoin (betony komórkowe na klej, ceramika Porotherm w systemie Dryfix...). Oczywiście newralgiczne miejsca ja
-
Paroprzepuszczalność ceramiki to akurat zaleta, chociaż oczywiście nie ma co przeceniać tego parametru - od regulowania wilgotności powietrza w domu jest wentylacja, a nie ściana Niemniej jednak paroprzepuszczalność ceramiki poryzowanej to niezaprzeczalnie mocna strona tego materiału - choćby z perspektywy łatwości (czy raczej "trudności") w rozwijaniu się na tym materiale grzybów czy nawet wilgoci.
-
DRYFIX nie musi zimować, bo przy tym systemie nie używa się wody w zaprawie. Sam materiał budowlany nie zawiera wilgoci technologicznej, więc teoretycznie zimowanie nie jest konieczne. ALE: jest jeszcze oczywiście zaprawa pod pierwszą warstwą pustaków, są fundamenty. One w sumie mogłyby sobie przezimować dla świętego spokoju - ja się zdecydowałem na takie rozwiązanie właśnie. Mój kierownik budowy prowadził jednak już takie budowy, gdzie inwestycje z ceramiki poryzowanej były realizowane w jednym sezonie. Podobno koszty ogrzewania w pierwszej zimie są trochę wyższe, ale absolutnie da się w taki
-
Ściany zewnętrzne też byś sobie postawił z płyty GK? :P Nośność ceramiki poryzowanej, izolacyjność cieplna wełny mineralnej Pyk pyk i katastrofa budowlana gotowa.
-
Tak, to prawda. W lecie pojawiła się też plama w tym miejscu, ale to było po fatalnej pogodzie przez dłuższy czas. Potem przy codziennym wietrzeniu po kilka godzin ściana się wysuszyła. Co w takim razie z tym zrobić teraz? Nie chcę tego tak zostawiać, bo boję się, że nie dociągnę do wiosny bez grzyba, a nie chcę ryzykować zdrowiem. Wysuszyć to po prostu ciepłym nawiewem?
-
Ja miałem ekipę (murarską) z polecenia i jestem zadowolony. Ale przyznam, że na początek szukałem po ogłoszeniach i mówiąc delikatnie różne "znaleziska" mnie raczej odstraszały od tych ludzi. Może dlatego, że murowałem w dość nietypowej technologii, bo Porotherm Dryfix. Technologia może i nowoczesna, ale jednak dość prosta i zbliżona do murowania z betoniarki. Ale nie zgodzę się, że z ogłoszenia zawsze trafi się na lewarów. Ekipom często roboty przesuwają się w czasie albo po prostu wysypują się klienci. Wtedy potrzebują zleceń na już i się ogłaszają. Trzeba po prostu dobrze trafić.
-
Witam! W moim mieszkaniu pojawił się niestety problem z grzybem na ścianie (foto w załączeniu). Chciałbym prosić o poradę, jak z tym cholerstwem sobie poradzić. Przyczyną na 90% jest zła wentylacja mieszkania i zaleganie wilgoci. Mamy z tym notoryczny problem... Do tego miejsce jest newralgiczne, bo to jest najbliższa okolica ościeżnicy. Plan jest taki: wyczyszczenie tego druciakiem do czysta i upewnienie się, że grzyb nie jest głęboko w cegle (to bardzo stare budownictwo). Następnie wysuszenie (czy zwykła dmuchawa z ciepłym nawiewem wystarczy?), potraktowanie środkiem grzybobójczym i mal
-
Robienie bruzd w ceramice jest akurat dość proste, bo przy porządnych narzędziach idzie to sprawnie. Jak ktoś próbuje to robić tak jak w betonie komórkowym (czyli scyzorykiem McGyvera) to ja się nie dziwię, że są problemy Ja jestem w trakcie budowy domu z porothermu, udało mi się przed zimą zamknąć stan surowy, więc z tematem otworów pod instalacje jestem na świeżo. I nie mogę potwierdzić wymienionych wcześniej minusów tego materiału. Poza tym: od kiedy elektryk bierze się za bruzdowanie? U mnie elektrycy to mieli ze sobą co najwyżej lut-lampę... :P