Skocz do zawartości

PORTLAND


Recommended Posts

  • 4 tygodnie temu...

Czesc wszystkim - rozterek z dokumentacja ciag dalszy.Próbowalam znaleźć gdzies na forum ale nie ma tematu o dokumentacjach.

Bajbaga kiedys napisal, ze:

"od września ubiegłego roku, po noweli PB, instalacja pomp ciepła nie wymaga ani PnB, ani nawet zgłoszenia (PB - art.29.2.16). i art.30.2. ) " - wszystko zrozumiale, ale czy ktos sie orientuje jakie informacje musza byc zawarte w projekcie domu ogrzewanym pompa ciepla przy skladaniu go o pozwolenie na budowe?

Czy musza tam byc juz zawarte wszystkie wyliczenia oraz zaznaczone gdzie beda odwierty, jak to wszytsko bedzie polaczone czy wystarczy tylko wzmianka ze ogrzewanie bedzie pompa ciepla z pionowym wymiennikiem ciepla?

Link do komentarza
Cytat

Jeśli mają być odwierty pionowe, to w zależności od ich głębokości różne procedury - zupełnie nie związane z PnB:
- do 30m głębokości, bez procedur,
- powyżej 30m, procedury przewidziane w Prawie Geologicznym.


To wiem ale mozna to zrobic pozniej, po uzyskaniu juz PnB. Moj architekt chce wykonac projekt pompy za ktory oczywiscie musze zaplacic. Nie wiem tylko po co w takim razie.
Link do komentarza
Kolejny dzien z bolem glowy i walki z papierkami na odleglosc. ;-(

Przyszla druga wycena od ekipy budowlanej i mala zalamka bo wcale taniej nie jest. Ten przynajmniej rozpisal co i za ile:

Wykonanie fundamentu - 11600
Wykonanie parteru - 15250
Wykonanie poddasza i kominow - 8400 (najlepsze to ze kominow nie bedzie)
Wykonanie dachu i orynnowanie - 35000

Razem bagatela - 70250 + VAT

No i na czym tu jest zawyzone - a moze nie jest i taniej sie naprawde nie da?
Link do komentarza
Cytat

Kolejny dzien z bolem glowy i walki z papierkami na odleglosc. ;-(

Przyszla druga wycena od ekipy budowlanej i mala zalamka bo wcale taniej nie jest. Ten przynajmniej rozpisal co i za ile:

Wykonanie fundamentu - 11600
Wykonanie parteru - 15250
Wykonanie poddasza i kominow - 8400 (najlepsze to ze kominow nie bedzie)
Wykonanie dachu i orynnowanie - 35000

Razem bagatela - 70250 + VAT

No i na czym tu jest zawyzone - a moze nie jest i taniej sie naprawde nie da?


Wiesz Co Ola, nie chcę być posądzony że chciałbym aby za darmo wybudowali ale to jakaś paranoja z tymi cenami. Ceny z kosmosu nawet nie są , tylko z jakieś odległej galaktyki.
Albo faktycznie masz takiego pecha, że trafiasz na takich co myślą, że są cwańsi od Ciebie albo jest taka zmowa milczenia wśród wykonawców icon_biggrin.gif
Nie możesz popytać wśród znajomych czy nawet odwiedzić kogoś kto się buduje lub zakończył budowę i wypytać kto i za ile wybudował i czy jest godny polecenia.
Podejrzewam, że te cny biorą się u wykonawców którzy dali Ci wycenę z braku pracy, nie maja zleceń to musza się odkuć na kimś.
Ola, uwierz mi, że da się o wiele taniej.
Link do komentarza
Caly problem w tym ze przebywajac za granica trudno mi szukac ekipy ogladajac ich dokonania. Wyzej wymienione sa wlasnie z polecenia i kwoty jak widac. Nie wiem juz czy to wina regionu, czy faktycznie cwaniakow a moze przeswiadczenie ze jak ktos pracuje za granica to mozna a nawet trzeba go naciagnac.
No coz szukamy dalej. Urlop Swiateczny w tym roku przebiegac bedzie pod haslem " Szukajac ekipy budowlanej - tj. jak nie dac sie naciagnac"
Link do komentarza
Ola, przyszło mi do głowy, że może pomocna byłaby dla ciebie funkcja Inwestora Zastępczego. Można by go też nazwać twoim Pełnomocnikiem. Weź kogoś takiego, przekalkuluj. Ktoś może z rodziny albo znajomy. Ewentualnie obca polecona przez kogoś zaufanego osoba. Może ktoś z forum, mieszkający w rejonie twojej budowy. Spiujesz z tą osobą umowę, ustalacie honorarium i człowiek na miejscu za kasę ciebie reprezentuje. Sądzę, że po przekalkulowaniu może się okazać, że płacąc tej osobie oszczędzisz na ekipie, bo rozmowy będą normalnie na miejscu, nie wirtualnie. Trzeba by znaleźć człowieka, policzyć, ponegocjować.
Link do komentarza
Cytat



Jasne tylko nie wiem jak haha icon_wink.gif Blondi ze mnie



Cytat

Ola, przyszło mi do głowy, że może pomocna byłaby dla ciebie funkcja Inwestora Zastępczego.



Czytalam o tym ostatnio nawet w gazecie. Szczerze mowiac biedna ta osoba by byla bo:

a. nieufna ze mnie bestia
b. musialby codziennie zdawac relacje z postepow

Pewnie po 2 tygodniach zazadal podwyzki albo zrezygnowal icon_lol.gif
Link do komentarza
Pytanie z innej beczki - jako że lista dluga. Mianowicie czy ktos moglby po krotce wyjasnic dlaczego przy fundamentach niektorzy na scianach fundamentowych wylewaja plyte i dopiero muruja sciany, a niektorzy jak np. Pezet po wymurowaniu scian fundamentowych, stawia mury od razu zostawiajac piasek ?

Jesli odpowiedz jest bardzo prosta to poprosze bez linczu icon_wink.gif
Link do komentarza
Bez linczu icon_biggrin.gif
Jeśli dobrze zrozumiałem to chodzi Ci o tradycyjne fundamenty a nie np płytę fundamentową.
Ta wylewana między ścianami fundamentowymi płyta,zwykle grubości około 10 cm,to tzw chudziak.Po wylaniu chudziaka wygodniej buduje się,można postawić rusztowanie na kółkach,nie "grzebać się" w piasku.Po wybudowaniu ścian,stropów,dachu na chudziaku układa się izolację,styropian,potem wylewkę pod podłogę.Można w tym styropianie rozprowadzić instalacje,również ogrzewania podłogowego jeśli inwestor decyduje się na ogrzewanie podłogowe a nie grzejniki na ścianę.
A dlaczego niektórzy odkładają wylanie chudziaka na później? Pewnie chcą żeby piasek bardziej osiadł (to ważne) A może są i inne przyczyny.
Link do komentarza
Jak wiesz już gdzie masz mieć rury kanalizacyjne to bez dwóch zdań lej chudziak.
Ja popełniłem ten błąd i nie wylałem go od razu - piasek miał się grawitacyjnie zagęszczać i podobno zaprawa nie przylegała do podłogi (bzdura!)
Ale to masakra jest
1) Koła taczki grzęzną w piasku
2) Rusztowanie trzeba za każdym razem podeskowywać by się nie zapadało
3) Chodzić po piasku z ciężkimi materiałami - głupota
4) Zaprawa jak spadnie to się bez problemu kielnią zbierze - a z piasku to już tylko do ponownego rozrobienia
5) Masz poziom od razu w cały domu
6) Łatwiej go wylać, nie trzeba skakać z pokoju do pokoju przez progi

Więc wylewaj tą "płytę betonową" - tylko wcześniej rury kanalizacyjne i przepust do wody i elektryki (kabel ziemny) wykonaj ! Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jak wiesz już gdzie masz mieć rury kanalizacyjne to bez dwóch zdań lej chudziak.
Ja popełniłem ten błąd i nie wylałem go od razu - piasek miał się grawitacyjnie zagęszczać i podobno zaprawa nie przylegała do podłogi (bzdura!)
Ale to masakra jest
1) Koła taczki grzęzną w piasku
2) Rusztowanie trzeba za każdym razem podeskowywać by się nie zapadało
3) Chodzić po piasku z ciężkimi materiałami - głupota
4) Zaprawa jak spadnie to się bez problemu kielnią zbierze - a z piasku to już tylko do ponownego rozrobienia
5) Masz poziom od razu w cały domu
6) Łatwiej go wylać, nie trzeba skakać z pokoju do pokoju przez progi

Więc wylewaj tą "płytę betonową" - tylko wcześniej rury kanalizacyjne i przepust do wody i elektryki (kabel ziemny) wykonaj !



Dokładnie!!!
Link do komentarza
Nie sypiemy piasku, tylko pospółkę. To jest mieszanina różnych frakcji kruszca - od bardzo drobnego piachu po kamienie średnicy coś koło 7cm. To się ubija. Piachu nie ubijesz i chodzenie po nim jest męką.
Nie robiłem chudziaka z dwóch kluczowych powodów:
Po pierwsze, ważne - nie miałem zagęszczarki, ubiłem wodą, ale czekałem dalej niech siądzie.
Po drugie i chyba nawet ważniejsze - Nie wiedziałem ile dać ocieplenia w podłogę, jak gruba będzie warstwa podłogi i jak wysoki ma być parter. Czas murowania ścian spędziłem na podejmowaniu decyzji o wysokości ścian.
A chciałem mieć wysoki parter. I mam: 2,90m

Jeśli wiesz, Ola, jak wysoki ma być twój parter i znasz grubośc ocieplenia podłogi, oraz ekipa zagęści pospółkę zagęszczarką, to rób od razu chudziak. Jest wygodniej.

Jest jeszcze opcja płyty fundamentowej, wtedy nie masz ścian fundamentowych. ALe chyba nie o to pytasz.
Link do komentarza
No cóż wszystko się zgadza co koledzy piszą aby zalewać chudziaka przed stawianiem ścian.
ja jeszcze dodam, że wylewanie chudziaka przed murowaniem ścian jest szybsze i bardziej dokładniejsze.
Szybsze to przyjedzie grucha z betonem, rozłoży rynnę i rozleje beton po całej powierzchni.
Dokładniejsze, bo na całej powierzchni ma się równy poziom (zakładam, że wszystkie pomieszczenia są na jednym poziomie).
Link do komentarza
Buster, Draagon,PeZet,mhtyl wielkie dzieki. o to wlasnie mi chodzilo. Dalabym plusika ale nie widze gdzie.

W projekcie jest chudziak, polozenie rur wodnych i kanalizacyjnych znam, wysokosc pomieszczenia tez jak w projekcie - z jedna zmiana ze wzgledu na ogrzewanie podlogowe. W projekcie tylko 4cm jastrychu - to chyba malo zeby "zalac" rurki wodnego ogrzewania. Ale tu juz chyba wykonawca powinien wiedziec.

Co do plyty fundamentowej to bardzo bym chciala - niestety w mojej rozlozystej parterowce koszt bedzie duzo wyzszy niz przy tradycyjnym - tak twierdzi moj architekt. Edytowano przez *Ola* (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Buster, Draagon,PeZet,mhtyl wielkie dzieki. o to wlasnie mi chodzilo. Dalabym plusika ale nie widze gdzie.


A teraz widzisz icon_lol.gif





Cytat

W projekcie jest chudziak, polozenie rur wodnych i kanalizacyjnych znam, wysokosc pomieszczenia tez jak w projekcie - z jedna zmiana ze wzgledu na ogrzewanie podlogowe. W projekcie tylko 4cm jastrychu - to chyba malo zeby "zalac" rurki wodnego ogrzewania. Ale tu juz chyba wykonawca powinien wiedziec.


Pod chudziakiem daje się rury kanalizacyjne. Wodnych rur bym nie dawał bo nie ma sensu, na pewno źle odczytałaś projekt, one są ale nad chudziakiem pod wylewką posadzki.
Z jastrychem to zależy jaki będzie, jeżeli "gipsowy" anhydrytowy to wystarczy, jeżeli ma być cementowy to koło 7-8 cm.
I jeszcze mała uwaga co do chudziaka, zwróć uwagę majstrom przy zalewaniu lub nawet przed aby powierzchnia po zaciągnięciu i stwardnieniu została zatarta aby nie było ostrych krawędzi czy bardzo dużych uskoków-nierówności co potem będzie skutkowało innymi problemami, których usunięcie może być kosztowne i pracochłonne.
Link do komentarza
Cytat

A teraz widzisz icon_lol.gif



No wlasnie nigdzie nie mam tego plusika icon_confused.gif
Wiem gdzie powinien byc bo widzialam w innym temacie, ale u mnie ich nie ma.


Cytat

Pod chudziakiem daje się rury kanalizacyjne. Wodnych rur bym nie dawał bo nie ma sensu, na pewno źle odczytałaś projekt, one są ale nad chudziakiem pod wylewką posadzki.
Z jastrychem to zależy jaki będzie, jeżeli "gipsowy" anhydrytowy to wystarczy, jeżeli ma być cementowy to koło 7-8 cm.



Raczej zle napisalam z tymi rurkami wodnymi icon_smile.gif . Jastrych jest w projekcie cementowy wiec musi go byc wiecej niz 4cm. icon_wink.gif Edytowano przez *Ola* (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

No wlasnie nigdzie nie mam tego plusika icon_confused.gif
Wiem gdzie powinien byc bo widzialam w innym temacie, ale u mnie ich nie ma.


icon_biggrin.gif
No właśnie, w tym temacie nie można dodać "plusika" czyli pomocna radę.
Cytat

Raczej zle napisalam z tymi rurkami wodnymi icon_smile.gif . Jastrych jest w projekcie cementowy wiec musi go byc wiecej niz 4cm. icon_wink.gif


To co źle napisałaś , jeżeli chodzi o te rury wodne?
Co do jastrychu to te 4 cm mogły by być ale gdyby nie było podłogówki.
Link do komentarza
Cytat

Co do plyty fundamentowej to bardzo bym chciala - niestety w mojej rozlozystej parterowce koszt bedzie duzo wyzszy niz przy tradycyjnym - tak twierdzi moj architekt.


A co, masz tak nieciekawe podłoże że przygotowanie pod płytę wymaga wymiany gruntu, czy projektant do bani i Cię straszy żebyś mu głowy nie zawracała obliczeniami? icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

A co, masz tak nieciekawe podłoże że przygotowanie pod płytę wymaga wymiany gruntu, czy projektant do bani i Cię straszy żebyś mu głowy nie zawracała obliczeniami? icon_biggrin.gif


Na podlozu jest piasek ale nie wiem jak gleboko. Architekt powiedzial, że 30 cm humusu + przynajmniej 50 cm jeszcze w dol + to co ponad powierzchnie ziemi, to wyjdzie bardzo duzo tych podsypek itd. dlatego powiedziala ze najprawdopodobniej nie bedzie sie oplacac. Nie wiem moze faktycznie nie chciala przeliczac.

Cytat

To co źle napisałaś , jeżeli chodzi o te rury wodne?


Chodzilo mi o miejsce przepustów tak to sie fachowo nazywa? A nie o rozprowadzenie. icon_wink.gif Edytowano przez *Ola* (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

+ przynajmniej 50 cm jeszcze w dol + to co ponad powierzchnie ziemi, to wyjdzie bardzo duzo tych podsypek itd. dlatego powiedziala ze najprawdopodobniej nie bedzie sie oplacac. Nie wiem moze faktycznie nie chciala przeliczac.


icon_eek.gif
A po kiego że tak spytam na gruncie przepuszczalnym/niewysadzinowym?... piach, tak?
Opaska obwodowa załatwia w takim przypadku problem przemarzania.
Z tego co piszesz wnoszę że badanie geotechniczne nie było robione, ale architektka wie.
Wkręca Cię (najprawdopodobniej, bo dokładna odpowiedź da dopiero badanie geotechniczne gruntu).
Podsypka z pospółki p.p.t. też jakaś wysoka nie będzie, chyba że parter ma być wysokim parterem. icon_biggrin.gif
Sama izolacja termiczna plus płyta wynosi poziom parteru na odpowiednią (min. 40cm) wysokość.
Humus oczywiście musi być zdjęty.
Link do komentarza
Jani_63 teraz to mi dales do myslenia i nieprzespana noc, ale w zwiazku z tym , że każda opcje trzeba rozważyc wyslalam dzis zapytanie o geotechniczne badanie gruntu. Chyba zrobie je mimo wszystko.
Musze jeszcze poprosic o wycene takiego fundamentu na plycie dla mojego domu i porownac z cena fundamentu tradycyjnego. Nie ukrywam ze jest to głowny czynnik do podjecia decyzji.

Pytanie:
Jeżeli zdecyduje sie na plyte to jak to jest z tym ogrzewaniem podlogowym. W necie znalazlam tylko ta plyte Legalet ale pewnie cena bedzie masakryczna. Czy podczas wykonywania tego fundamentu moze wejsc druga firma ustawic rurki do podlogowki i wtedy dopiero zalac?
Link do komentarza
Cytat

Wykonanie fundamentu - 11600


No i na czym tu jest zawyzone - a moze nie jest i taniej sie naprawde nie da?



mnie weź - mnie!
Wykop pod fundament - 1 dzień koparki
Deskowanie (albo i nie) + zbrojenie - 2 dni (albo i nie)
Zalewanie fundamentu - 1 dzień (albo i nie)

i albo i nie - rapówka, Dysperbit, styropian (albo i nie)
Folia kubełkowa - obsypka, zagęszczanie..... - 1 dzień


mnie weź za 11.600! mnie! icon_smile.gif
za samą robociznę - jeszcze na gitarze zagram i piosenkę zaśpiewam fajną w tej cenie!
Mnie weź! Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Musze jeszcze poprosic o wycene takiego fundamentu na plycie dla mojego domu i porownac z cena fundamentu tradycyjnego.


Błąd!
Koszt fundamentu (całkowity z ociepleniem i izolacją) + koszt podłogi((też kompletnej/wszystkich warstw) na gruncie dla całego domu + wylewka grzewcza vs płyta fundamentowa grzewcza.

PS.
Płytę fundamentową można wykonać na kilka sposobów - izolowana, nośna, grzewcza, akumulacyjna.
Jako typową nośną bym skreślił w przedbiegach (budujesz przecież dom nie halę), ale co do reszty to musisz się określić co chcesz i co będzie najlepsze dla Twojego stylu życia i zakładanego źródła ciepła (wytwornicy)
Link do komentarza
Cytat

mnie weź za 11.600! mnie! icon_smile.gif
za samą robociznę - jeszcze na gitarze zagram i piosenkę zaśpiewam fajną w tej cenie!
Mnie weź!



Bobiczek a ty budowlaniec jestes?


Cytat

Płytę fundamentową można wykonać na kilka sposobów - izolowana, nośna, grzewcza, akumulacyjna.



O matko ! A czym one sie roznia? Dodatkowymi warstwami? W necie znalazlam jakies standart, premium itd. ale nie pisze czym sie roznia.
Link do komentarza
Ola, natentychmiast kupuj prasę budowlaną i czytaj od dechy do dechy, jeśli chcesz uniknąć przepłacenia. Naciągną cię na fundamentach, ścianach, stropie, dachu, instalacjach, wyposażeniu kotłowni, ociepleniu. Na wszystkim będą cię skubać tak, jak ja skubię mojego psa kiedy sierść zmienia. Kup "Poradnik majstra budowlanego" - gruba fajna księga w niebieskiej oprawie. Zaprenumeruj Budujemy dom, Muratora i co tylko znajdziesz na temat budownictwa jednorodzinnego.
Link do komentarza
Olu,może pomocne w Twoim przypadku byłoby złożenie zlecenia na budowę domu lub jego częśći na którymś z portali oferujących wyłącznie umieszczenie ogłoszenia.Nie musiałabyś skorzystać z odpowiedzi (a będzie ich dużo,wiem to z doświadczenia) ale miałabyś chociaż przegląd tego ile ekipy biorą za konkretną pracę.
Ja tak zrobiłem,złożyłem zlecenie na budowę dachu i w tej chwili jest on robiony.Nie skorzystałem z najniższych ofert ale wybrałem wykonawcę który mieszka kilka kilometrów ode mnie,obejrzałem też Jego wcześniejszą pracę.
No i jak pisze PeZet musisz czytać ,czytać i czytać,prasę i forum.Ja mimo że nie byłem całkowitym laikiem budowlanym skorzystałem bardzo dużo zwłaszcza z forum.

Link do komentarza
Cytat

Ola, natentychmiast kupuj prasę budowlaną i czytaj od dechy do dechy, jeśli chcesz uniknąć przepłacenia.


Kupuje i czytam rozne i rozniste gazetki typu "Budujemy dom", "Murator", " Ładny dom", Własny dom" itd. Niestety mam wrazenie , że im wiecej czytam tym ciemniej w głowie. icon_confused.gif

Cytat

To stawki menadżerskie, więc wszyscy (On i podwykonawcy) się wyżywią.


Ha ha no zobaczymy. Wysłałam prosbe o wycene do kilku takich firm , które nie mają na "wyżywieniu" calej ekipy zarzadzajacej i dyrektorskiej wraz z sekretarkami i zobaczymy. Firmy z polecenia, takie ktore nie musza sie nawet oglaszac za pomoca strony internetowej gdyż zawsze maja cos do roboty.

Cytat

Olu,może pomocne w Twoim przypadku byłoby złożenie zlecenia na budowę domu lub jego częśći na którymś z portali oferujących wyłącznie umieszczenie ogłoszenia.Nie musiałabyś skorzystać z odpowiedzi (a będzie ich dużo,wiem to z doświadczenia) ale miałabyś chociaż przegląd tego ile ekipy biorą za konkretną pracę.
Ja tak zrobiłem,złożyłem zlecenie na budowę dachu i w tej chwili jest on robiony.Nie skorzystałem z najniższych ofert ale wybrałem wykonawcę który mieszka kilka kilometrów ode mnie,obejrzałem też Jego wcześniejszą pracę.


To dobry pomysł, dzieki tak chyba tez zrobie. Zawsze myslalam,że trzeba ewentualnie z takiego portalu wybrac jakas ekipe, ale jesli nie to zawsze dobry sposob , ażeby znaleźć kwote odniesienia. Dzieki icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Wczoraj odbyło sie badanie geotechniczne gruntu. Co prawda opis bedzie do 5 dni ale juz mozna powiedziec, ze poziom wód gruntowych jest na ok. 2.60m pod powierzchnia gruntu. W wiekszości jest piasek - jaki to sie okaże jak dostane opis. W jednym z odwiertów pod poziomem wod gruntowych na głebkości ok. 4m -4.5m pojawily sie torfy przerastane iłami. Trochę sie zmartwiłam. Myślicie, że na takiej głębokości mogą one mieć wpływ na posadowienie fundamentów?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez *Ola* (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Myślicie, że na takiej głębokości mogą one mieć wpływ na posadowienie fundamentów?


Oczywiście, że mogą mieć.
Oddziaływanie płyty ocenia się na 1,5x jej mniejszego wymiaru ( do takie głębokości nalezy rozpoznać grunt). Te torfy z iłami są bardzo wrażliwe na zmiany wilgotnościowe. Twój geotechnik musi określić ich zachowanie w czasie oraz prawdopodobieństwo zmiany warunków wodnych.
A naruszyć warunki wodne można bardzo łatwo, np. sąsiad wykona nielegany drenaż.
Link do komentarza
  • 2 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...