Skocz do zawartości

Jaki jest koszt budowy domu energooszczędnego?


Recommended Posts

Witam pytanie jak w temacie.

Jeszcze ma decyzji o technologii budowy, jest to dla mnie sprawa drugorzędna. Ważne jest aby dom był energooszczędny (może pasywny). Zależy mi na obniżeniu rachunków w okresie grzewczym, (żeby nie płacić po kilka tysięcy złotych za ogrzewanie). a latem na dobrej izolacji wnętrza od upału na zewnątrz.
Dom ma być parterowy (ewentualnie piętrowy) o metrażu ok. 110-120m kw. Dom ma być wykonany z dobrych materiałów (np. okna drewniane, dachówka ceramiczna, dobra izolacja itd.). 

Ile budowa takiego domu może realnie kosztować? 
Link do komentarza
To pytanie jest bardzo skomplikowane, ponieważ na cenę budowy domu składa zbyt wiele czynników, aby móc wstępnie oszacować koszt na podstawie tych informacji. Przyjmuje się, że koszt budowy domów energooszczędnych jest o ok. 10-15% wyższy niż budowy domów tradycyjnych, a domów pasywnych nawet o ok. 20-30%. Są to jednak liczby zależne od wielu czynników, zatem trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie.

Budynek energooszczędny wymaga zastosowania zaawansowanych materiałów i instalacji. Przy budowie domu energooszczędnego wykorzystuje się rozwiązania zapewniające dobrą izolację cieplną ścian, dachu, podłogi, zredukowanie mostków cieplne, czyli tych miejsc, gdzie ciepło ucieka nam z domu. Zaś w koncepcji domów pasywnych uwzględnia się także możliwość pozyskania energii ze źródeł odnawialnych np. energia słoneczna (solary), wykorzystanie instalacji będących alternatywą dla tradycyjnych technologii - pompy ciepła, umożliwiającej jego odzysk, wentylacji mechanicznej, zapewniającej komfortowy i zdrowy klimat pomieszczeń, czy też ogrzewania kominkowego, stanowiącego tańsze i alternatywne źródło ciepła. Zarówno domy energooszczędne, jak i pasywne mogą być wykonane w różnych technologiach - a co za tym idzie, przy różnych cenach.

Ważna jest również działka, ma której ma stać dom - ukształtowanie terenu ma wpływ na projekt domu i technologie. Warto dodać, że samo odpowiednie usytuowanie domu na działce pozwoli zaoszczędzić na energii. Koszty eksploatacji w dużej mierze zależą bowiem od klimatu, jaki panuje w regionie, kierunku wiatru i nasłonecznienia. Ważne jest również położenie domu wobec stron świata.

Na koszty ma wpływ także aktualny poziom cen w regionie, w którym planowana jest budowa domu. Do szacowania kosztów budowy domu pomocne są kalkulatory budowlane, które ułatwią obliczenie kosztu za 1m2. W internecie znajdują się także przykładowe kosztorysy, które mogą również być pewnym drogowskazem.



Link do komentarza
Cytat

Budynek energooszczędny wymaga zastosowania zaawansowanych materiałów i instalacji. Przy budowie domu energooszczędnego wykorzystuje się rozwiązania zapewniające dobrą izolację cieplną ścian, dachu, podłogi, zredukowanie mostków cieplne, czyli tych miejsc, gdzie ciepło ucieka nam z domu. Zaś w koncepcji domów pasywnych uwzględnia się także możliwość pozyskania energii ze źródeł odnawialnych np. energia słoneczna (solary), wykorzystanie instalacji będących alternatywą dla tradycyjnych technologii - pompy ciepła, umożliwiającej jego odzysk, wentylacji mechanicznej, zapewniającej komfortowy i zdrowy klimat pomieszczeń, czy też ogrzewania kominkowego, stanowiącego tańsze i alternatywne źródło ciepła. Zarówno domy energooszczędne, jak i pasywne mogą być wykonane w różnych technologiach - a co za tym idzie, przy różnych cenach.


Ble ble ble.
Dom energooszczędny, nie mówiąc już o domu pasywnym wymaga przede wszystkim odpowiedniego projektu lub mądrej adaptacji.
Z tym że tej nie można dokonać dla każdego projektu.
Kosmiczne materiały nie są tu wcale potrzebne.
Można oczywiście pójść i tą drogą stosując np. izolacje transparentne... tylko po co?
Trudno też obecnie mówić o pompach ciepła jako o alternatywnych źródłach ciepła... to po prostu jeden ze sposób dostarczania energii cieplnej dla domu.
WM też obecnie żadnym novum już nie jest, a kominek staje się wręcz persona non grata w domu pasywnym.
Jego funkcja jako tańszego źródła ciepła też staje pod znakiem zapytania w momencie kiedy dom legitymuje się bardzo niskim zapotrzebowaniem na ciepło, a dodatkowo może stanowić wręcz problem z zagospodarowaniem zbyt dużej mocy grzewczej w domu energooszczędnym.

Te różne technologie budowy o których piszesz, to co masz na myśli, bo chyba nie różnice między domem murowanym a drewnianym (szkieletowym)?
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Witam pytanie jak w temacie.

Jeszcze ma decyzji o technologii budowy, jest to dla mnie sprawa drugorzędna. Ważne jest aby dom był energooszczędny (może pasywny). Zależy mi na obniżeniu rachunków w okresie grzewczym, (żeby nie płacić po kilka tysięcy złotych za ogrzewanie). a latem na dobrej izolacji wnętrza od upału na zewnątrz.
Dom ma być parterowy (ewentualnie piętrowy) o metrażu ok. 110-120m kw. Dom ma być wykonany z dobrych materiałów (np. okna drewniane, dachówka ceramiczna, dobra izolacja itd.). 

Ile budowa takiego domu może realnie kosztować? 


Prosto z życia czyli po pierwszym sezonie grzewczym icon_smile.gif
Moim zamierzeniem było również wybudowanie domu energooszczędnego jak najmniejszym kosztem czyli systemem gospodarczym z kilkoma pracami wykonanymi własnoręcznie lub z pomocą rodziny kumpli itp.
Padło na parterówkę 118m2 ale był to projekt typowo wybierany pod gusta a nie pod energooszczędność,czyli okien od południa nie jest za wiele za to od wschodu i zachodu najwięcej,udało się tylko od północy umieścić garaż i 0 okien icon_smile.gif
Dom miał wyliczone zapotrzebowanie na ciepło na poziomie 40kWh/m2/rok i zamierzenie było ogrzewać go prądem.
Co do materiałów to określenie "dobre" to rzecz względna bo okna drewniane nie uważam za zbyt dobre,u siebie mam z PCV z pakietem szybowym 0,5 i U okna wyszło zależnie od wielkości od 0,82-0,94.
O szczegółach budowy można przeczytać w dzienniku budowy,którego link jest w stopce.
Podsumowując,po pierwszym sezonie grzewczym wyłapałem trochę nie planowanych mostków termicznych,które zamierzam zlikwidować niedługo i sądząc po rachunkach za ogrzewanie zapotrzebowanie na ciepło kręciło się w okolicach 50kWh/m2/rok przy ostrzejszej zimie sądzę,że byłoby trochę więcej a że zamiast planowanego ogrzewania prądem wyszło,że będę ogrzewał pompą ciepła powietrze-woda z COP rachunki za c.o uważam za dobre bo wyszło 1900kWh co grzejąc w taryfie G11 kosztowało mnie ok.1000zł,ogrzewanie prądem byłoby czynione w taryfie G12 i licząc COP pompy na 3 zużyłbym 5700kWh co daje kwotę ok.1700zł.
Koszt całości domu,powiedzmy pod klucz z pompą ciepła,elewacją,wykostkowanym podjazdem i tarasem,umeblowaniem to 310tys.zł ale jak pisałem,sporo prac wykonywanych było własnoręcznie czyli ocieplenie z zewnątrz i wewnątrz,WM z reku,malowanie,kominek,sufity opuszczane,reszta była zlecona ekipom. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Do autora:

Przy danych które podałeś ciężko jest określić kosztorys chociażby w przybliżeniu ( podałeś po prostu za mało danych), ale jeśli chcesz budować dom naprawdę energooszczędny to nastaw się na wydatek rzędu min. 5kzł/m2.

Jeśli chcesz się rozeznać "tak ogólnie" w cenach to wejdź sobie na stronę jakiegoś architekta, wybierz sobie projekt, który mniej więcej odpowiada twoim potrzebom i wyślij maila z pytaniem o "kosztorys".

Acha i lepiej nie mów wykonawcy, że budujesz pasywny, bo na dzień dobry dostaniesz wycenę +50%.
Link do komentarza
Cytat

Zaś w koncepcji domów pasywnych uwzględnia się także możliwość pozyskania energii ze źródeł odnawialnych np. energia słoneczna (solary), wykorzystanie instalacji będących alternatywą dla tradycyjnych technologii - pompy ciepła,



proszę wybaczyć, ale to co zacytowałem, to dyskwalifikuje pana/panią w moich oczach....

pompe ciepła do domu pasywnego??????
Link do komentarza
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Mam kilka pytań:

Cytat

W internecie znajdują się także przykładowe kosztorysy, które mogą również być pewnym drogowskazem.



Znalazłem kilka projektów, które wizualnie mi odpowiadają, ale zastanawia mnie czy kosztorysy podane na tej stronie są wiarygodne.
Cytat

Trudno też obecnie mówić o pompach ciepła jako o alternatywnych źródłach ciepła... to po prostu jeden ze sposób dostarczania energii cieplnej dla domu.
WM też obecnie żadnym novum już nie jest, a kominek staje się wręcz persona non grata w domu pasywnym.
Jego funkcja jako tańszego źródła ciepła też staje pod znakiem zapytania w momencie kiedy dom legitymuje się bardzo niskim zapotrzebowaniem na ciepło, a dodatkowo może stanowić wręcz problem z zagospodarowaniem zbyt dużej mocy grzewczej w domu energooszczędnym.



Czyli w końcu jakie ogrzewanie w twojej opinii będzie najwłaściwsze do domu energooszczędnego / pasywnego?

Cytat

Prosto z życia czyli po pierwszym sezonie grzewczym icon_smile.gif co daje kwotę ok.1700zł.



Czy nie jest to aby trochę za dużo jak na dom energooszczędny?

Cytat

proszę wybaczyć, ale to co zacytowałem, to dyskwalifikuje pana/panią w moich oczach....

pompe ciepła do domu pasywnego??????



Dlaczego nie PC? Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Czyli w końcu jakie ogrzewanie w twojej opinii będzie najwłaściwsze do domu energooszczędnego / pasywnego?


Dlaczego nie PC?


Do pasywnego? ... żadne.
Ideą domu pasywnego jest tak niskie zapotrzebowanie na ciepło, że system grzewczy, w normalnym tego słowa znaczeniu, jest zbędny.
Chwilowe niedobory ciepła, czy chęć szybkie krótkotrwałego dogrzania można realizować różnymi sposobami, od Bio-kominka począwszy, a na nagrzewnicy nawiewanego powietrza skończywszy, np.
Inwestycja w system grzewczy jest całkowicie zbędna - dla domu pasywnego ma się rozumieć.

Z ogrzewaniem domu energooszczędnego sprawa się trochę komplikuje, a o wyborze źródła ciepła decyduje ekonomia jego wykonania w stosunku do kosztów eksploatacji.
Dla domu dwu-, trzylitrowego może się okazać, i prawdopodobnie się okaże, że grzanie bezpośrednio prądem będzie najrozsądniejszym rozwiązaniem (z uwzględnieniem zależności o których wspomniałem wyżej),
ale dla domu 3-, 4-, 5-ciolitrowego nie ma już złotego środka.
Bo jednemu bardziej będzie się opłacać/podobać grzanie PCi (ta z kolei może być powietrzna lub gruntowa), a innemu gazem bo ma go w granicy działki.
Ogólnie jednym z kryteriów będzie/jest bezobsługowość.
Jest jeszcze sprawa wielkości tego co będziemy ogrzewać i ewentualnych funkcji dodatkowych (np. chłodzenie latem, czy grzanie/dogrzewanie basenu).
Link do komentarza
Cytat

Znalazłem kilka projektów, które wizualnie mi odpowiadają, ale zastanawia mnie czy kosztorysy podane na tej stronie są wiarygodne.



jak dla mnie te kosztorysy są stosunkowo dokładne


Cytat

Czyli w końcu jakie ogrzewanie w twojej opinii będzie najwłaściwsze do domu energooszczędnego / pasywnego?



nie po to stawia się dom pasywny żeby ogrzewać ;) jak już to dogrzać nawiewem albo kominkiem.


Cytat

Czy nie jest to aby trochę za dużo jak na dom energooszczędny?



oczywiście, że dużo jak dla mnie to żaden dom energooszczędny.
Link do komentarza
Cytat

Pompa ciepła pozwala uzyskać bardzo tanie ciepło, ale w przypadku domu pasywnego, który z definicji ma zużywać bardzo mało ciepła, inwestycja w pompę może się nie zwrócić.


Nie dojść że jako tradycyjny system grzewczy nigdy się nie zwróci, więc jest z ekonomicznego punku widzenia rozwiązaniem chybionym, to wychodzi czarno na białym że nic nie zrozumiałeś z tego co napisano wyżej.
Dom pasywny o zapotrzebowaniu na poziomie 15W/m2 wymaga możliwości krótkotrwałego uzupełnienia niedoboru ciepła poprzez dogrzewanie, a nie grzanie.
Dom pasywny o zapotrzebowaniu na poziomie ≤ 10W/m2 vel dom zeroenergetyczny nie wymaga już nawet tego.

Gdzie Ty przy takim zapotrzebowaniu na ciepło widzisz tu miejsce dla pompy ciepła (za wyjątkiem funkcji podgrzewania CWU) nie wiem.
Więc może przestań się kurczowo trzymać swojej wersji mieszając ludziom w głowach, dodatkowo podpinając linki z których nic nie wynika poza wiedzą ogólną do znalezienia w necie po wpisaniu odpowiedniego zapytania do wyszukiwarki.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Myślę, że wspomniane 5k/m2 to wygórowana stawka jednak nie od dziś wiadomo, że budowa domu może pochłonąć wszystkie możliwe środki. Jeżeli dom ma być energooszczędny ale bez wodotrysków to dobrze zaizolowany dach i ściany zewnętrzne z betonu komórkowego. Dzięki temu zatrzymamy ciepło w sezonie grzewczy wewnątrz domu i obniżymy koszty eksploatacji takiego domu.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
chyba to nie jest takie pytanie na szybką odpowiedź bo nalezy głębiej się tym zainteresowac. Wiem jedynie że po pierwsze dobra jest rekuperacja w ktorej chodzi o to ze przez okna drzwi czy sciany zewnętrzne ucieka nam sporo energii a rekuperacja polega na odzyskaniu nawet 95% ciepla.No i dodatkowo zapobiega powstawaniu wilgoci, grzybow itp..No i jest jeszcze cos takiego jak pompa ciepła np pobiera energię z gruntu za pomocą kolektorów i jest tez rodzaj pompy powietrznej ktora pobiera cieplo z powietrza zewnętrznego. To są jedne z tych pozytywnych instalacji w domu nad ktorymi bardzo głeboko się zastanawiam bo tez planujemy z mężem budowe
Link do komentarza
Cytat

.No i jest jeszcze cos takiego jak pompa ciepła np pobiera energię z gruntu za pomocą kolektorów i jest tez rodzaj pompy powietrznej ktora pobiera cieplo z powietrza zewnętrznego. To są jedne z tych pozytywnych instalacji w domu nad ktorymi bardzo głeboko się zastanawiam bo tez planujemy z mężem budowe



nad ekonomiką tego rozwiązania bardzo dobrze się zastanów. To raczej dla tych, co nie mają wyboru wśród innych mediów poza piecem na kotłem stałe.
Link do komentarza
Cytat

Bo ?




Bo pompa jest o wiele droższa niż gaz.
Jest też nieekonomiczna gdy dom jest mały i prawie pasywny a rodzina niewielka, bo wówczas wystarczy prąd.

Okres zwrotu jest zbyt długi.
Inaczej jest gdy nie ma się żadnego sensownego medium poza prądem, a dom nie jest super energooszczedny. Wówczas jest to rozwiązanie wygodniejsze (chociaż nie tańsze) od kotła na paliwa stale. Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Bo pompa jest o wiele droższa niż gaz.
Jest też nieekonomiczna gdy dom jest mały i prawie pasywny, bo wówczas wystarczy prąd.



To tylko cześć prawdy.
Powietrzna PCi można kupić za tyle samo co podlejszy kocioł gazowy tj. za około 4.000zł z instalacją.
Ekonomicznie PCi wyrobi się nawet w domu pasywnym jeśli będzie duże zużycie CWU.
Link do komentarza
Cytat

To tylko cześć prawdy.
Powietrzna PCi można kupić za tyle samo co podlejszy kocioł gazowy tj. za około 4.000zł z instalacją.
Ekonomicznie PCi wyrobi się nawet w domu pasywnym jeśli będzie duże zużycie CWU.




Tylko jakie jest COP w mroźne zimy pompy powietrze-woda/powietrze-powietrze?
Facet może mieszkać w Szczecinie i mieć całą zimę + 5 stopni, ale równie dobrze w Nowym Targu, gdzie zimą będzie stale - 10 stopni.

Dlatego piszę: "nad ekonomiką tego rozwiązania bardzo dobrze się zastanów" - bo po prostu trzeba to przeliczyć, czy rzeczywiście będzie opłacalne.
Opłacalne bardziej im większy dom i większa rodzina.
Link do komentarza
Cytat

Wiem jedynie że po pierwsze dobra jest rekuperacja w ktorej chodzi o to ze przez okna drzwi czy sciany zewnętrzne ucieka nam sporo energii a rekuperacja polega na odzyskaniu nawet 95% ciepla.


To tak trochę z ulotki marketingowej cytat icon_biggrin.gif
Bo okna sobie, a wentylacja sobie, a wdechu ściany jeszcze nikt nie widział... a podobno oddychają icon_biggrin.gif
No i 95% odzysku ciepła... żaden producent Ci nie powie w jakich warunkach uzyskano ten wynik.
Niemniej jednak WM z rekuperacją to wspaniały wynalazek tylko nie wolno wierzyć we wszystko co napisano w ulotce reklamowej, bo później przychodzi rozczarowanie... a niepotrzebnie.



Cytat

Bo pompa jest o wiele droższa niż gaz.
Jest też nieekonomiczna gdy dom jest mały i prawie pasywny a rodzina niewielka, bo wówczas wystarczy prąd.

Okres zwrotu jest zbyt długi.
Inaczej jest gdy nie ma się żadnego sensownego medium poza prądem, a dom nie jest super energooszczedny. Wówczas jest to rozwiązanie wygodniejsze (chociaż nie tańsze) od kotła na paliwa stale.


Właściwie to sobie sama odpowiedziałaś.
Nic nie jest doskonałe zawsze i wszędzie i w każdych warunkach.
Ale ilość plusów po stronie plusów każe się poważnie zastanowić (policzyć/przeliczyć) czy dane rozwiązanie się sprawdzi (ekonomicznie też).
Jedynie maniak ekologii bezdyskusyjnie przyjmuje takie rozwiązania, tyle że maniak-ekolog będzie się rozglądał za budową domu w technologii strowbale icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Za około 10.000zł bez problemu zainstalujesz kompletną kotłownię na bazie gruntowej PCi - czyli mniej więcej w całkowitych kosztach kotłowni na paliwo stałe.



Łącznie z instalacją kolektorów na działce? Nigdy nie widziałam takiej wyceny a sama zastanawiałam się nad PC i szacowałam koszty pod swoj dom.
Mój kocioł na gaz kosztował ok. 4 tyś. + rura powietrzno-spalinowa ok. 500 zł + koszt przyłącza gazowego.
Teraz pewnie zwiększylabym grubosć ocieplenia o dodatkowe cm i zrezygnowała z gazu na rzecz prądu.

Cytat

Właściwie to sobie sama odpowiedziałaś.



Ja nie zadawałam żadnych pytań, ja odpowiadałam toamd03 na jego zachłyśnięcie się nowoczesnymi technologiami.

PC akurat nie jest tak cudownym i uniwersalnym wynalazkiem jak WM icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Z czysto ekonomicznego uzasadnienia jest zawsze nieopłacalna icon_mrgreen.gif



Nie zgodziłabym się z tym do końca, gdyż nie działająca poprawnie wentylacja grawitacyjna czyni ekonomiczne szkody (zagrzybienie, zawilgocenie konstrukcji, problemy zdrowotne), a kominy wentylacji za darmo się nie budują ani nawiewniki się nie montują za darmo. Poza tym coraz trudniej zbudowac dom bez WM z rekuperatorem by spelniał nowe standardy energooszczedności wg. ustawy. A dodatkowy styropian na ściany też nie jest za darmo.
Link do komentarza
Przy takiej kalkulacji (założeniach)i:

Cytat

W porównaniu do ogrzewania gazowego, zastosowanie takich rozwiązań może przynieść w skali roku oszczędności ok. 6 tysięcy złotych, dla domu o powierzchni ok. 260 metrów kwadratowych.



dom musi spalać około 150kWh/rok/m2 - nie wiem jak taki wybudować (zgodnie z obowiązującymi przepisami).
Link do komentarza
Cytat

Przy takiej kalkulacji (założeniach)i:



dom musi spalać około 150kWh/rok/m2 - nie wiem jak taki wybudować (zgodnie z obowiązującymi przepisami).




Dlatego trzeba zawsze liczyć, a nie inwestowac w każda nowinkę, jaka wpadnie nam w oko.
Na samym początu budowy też chciąłam miec wszytsko "eko". Po liczeniu odpadła PC, odpadły kolektory.

być może toamd03 nie ma gazu, chce wybudowac spory dom i ma trójke małych dzieci.
Link do komentarza
Cytat

czytałem dzisiaj o tym
(...)

Gdyby cena nie powalała na kolana - skusiłbym się mając świadomość że nadzorują i wybudują fachowcy.
A Wy?



Domy mają być zbudowane z pomocą energooszczędnej technologii, a zastosowany w nich system składać się będzie z czterech modułów. Moduł solarny, zamieszczony na dachu, w lecie ma zapewniać ciepłą wodę. W zimie jego rolę przejmie moduł pompy ciepła, który ma ogrzać dom i wodę. Za jego zasilanie odpowiada moduł fotowoltaiczny, który produkuje prąd w ilości równoważącej pobór energii elektrycznej przez pompę ciepła, tym samym obniżając rachunki za energię.


To chyba cały dach mają w panelach fotowoltaicznych.

Szkoda, że estetyka domków taka pospolita. I że to bliźniaki
Link do komentarza
Cytat

Domy mają być zbudowane z pomocą energooszczędnej technologii, a zastosowany w nich system składać się będzie z czterech modułów. Moduł solarny, zamieszczony na dachu, w lecie ma zapewniać ciepłą wodę. W zimie jego rolę przejmie moduł pompy ciepła, który ma ogrzać dom i wodę. Za jego zasilanie odpowiada moduł fotowoltaiczny, który produkuje prąd w ilości równoważącej pobór energii elektrycznej przez pompę ciepła, tym samym obniżając rachunki za energię.


Cytat

W porównaniu do ogrzewania gazowego, zastosowanie takich rozwiązań może przynieść w skali roku oszczędności ok. 6 tysięcy złotych, dla domu o powierzchni ok. 260 metrów kwadratowych.


Cytat

Projektanci twierdzą, że ceny domów na pewno nie będą wyższe od budowanych metodami tradycyjnymi.



Tak na szybko... to się kupy i doopy nie trzyma już w fazie zamysłu.
- Po kiego grzyba solary (chyba tylko dla podrożenia inwestycji) do przygotowania CWU w okresie ciepłym, skoro jest pompa ciepła zasilana z paneli fotowoltaicznych, albo jeszcze inaczej... ogniwa fotowoltaicznych mogą dostarczać energię bezpośrednio grzałkom.

- Ciężko zaoszczędzić 6tyś zł na kosztach ogrzewania jednego domu (w stosunku do cen gazu), skoro budując dom według współczesnych standardów, które będą jeszcze dodatkowo zaostrzone od 2017 roku koszty ogrzewania nie powinny sięgnąć nawet tej kwoty. Dla przypomnienia... inwestycja ma być rozpoczęta w 2016 roku.

- No i jak stosując te wszystkie buzery-bajery w założeniach dom ma kosztować w budowie tyle samo co bez nich (metodą tradycyjną). Chyba że rozmach inwestycji pozwoli tak obniżyć koszty że będzie z czego dodawać icon_wink.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Na początku tego wątku było pytanie, ile kosztuje budowa domu energooszczędnego. Ja zaoszczędzę na fundamencie i na konstrukcji dachowej, co przeznaczę na płytę fundamentową ułożoną na 25 cm właściwego styropianu, na ściany z bloczków styropianowych 40 cm ( 20+15+5) i na przykrycie płyty stropowej styropianem o warstwie od 25 do 55 cm

https://www.youtube.com/watch?v=pNK5xPHPRv8By

Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
"Jego budowa kosztowała o 10-15 proc. więcej w porównaniu do budynku tradycyjnego, ale miesięczny koszt utrzymania to tylko 40 zł, czyli tyle samo ile kosztowałoby utrzymanie stale świecącej żarówki o mocy 150-180 W."

Hm....

http://csr.forbes.pl/mialy-byc-szklane-bed...182400,1,1.html

Kuszące jest również to:

"Dofinansowanie na budowę domu jednorodzinnego w tej technologii może wynieść nawet 50 tys. zł brutto"

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 7 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
Gość arturo72
Cytat

oszczędność energii to dobre ocieplenie domu bez mostków termicznych. DObry jakościowo materiał ułożony zgodnie ze sztuką budowlaną.


Zajebista porada ;)
Cóź,trzeba te forum rozruszać ;)
Link do komentarza
Cytat

Mocny wpis arturo:)



Przegroda to nie tylko ściana, dach i podłoga. O oknach energooszczędnych mówi się dużo i w zasadzie na każdym forum branżowym. Ta sama kwestia dotyczy materiałów do izolacji termicznej.

Często zapominamy jednak o tak istotnej kwestii jak drzwi/bramy garażowe o odpowiedniej izolacyjności termicznej.

W ujęciu domu energooszczędnego lub pasywnego bramy garażowe bez dobrej izolacyjności termicznej mogą się stać najsłabszym ogniwem całego zamierzenia.
Link do komentarza
Dlatego najlepiej jest nie robić ogrzewanego garażu, jeżeli myślimy o energooszczędnym domu icon_smile.gif Nie pakować go w bryłę domu, np. z ogrzewanymi pokojami nad nim. Bo i takk będziemy go wówczas dogrzewać, nawet jak w garażu nie będzie grzejnika. Garaż można dostawić do normalnie ocieplonej ściany zewnętrznej domu i zrobić pomiędzy domem i garażem odpowiednio "ciepłe" drzwi. Edytowano przez Jarek02 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
A kto powiedział, że energooszczędny musi być droższy od standardowego? Przy takiej samej powierzchni użytkowej dom bez udziwnień konstrukcyjnych, z prostą bryłą i dachem oraz z sensownie pomyślanymi instalacjami będzie tańszy w budowie i utrzymaniu niż 90% projektów katalogowych.
Pseudo-dworkowy styl, balkoniki i "połamane" dachy wciąż dominują. A projekty reklamowane jako energooszczędne mają bardzo często tylko przewidziane lepsze okna, grubszą izolację i ewentualnie rekuperator.
Instalacje za to dalej zrobione byle jak i bez jakiegokolwiek starania o koszty wykonania i zużycie energii.
Link do komentarza
Cytat

Często zapominamy jednak o tak istotnej kwestii jak drzwi/bramy garażowe o odpowiedniej izolacyjności termicznej.

W ujęciu domu energooszczędnego lub pasywnego bramy garażowe bez dobrej izolacyjności termicznej mogą się stać najsłabszym ogniwem całego zamierzenia.


Chyba nieco przesadziłeś. icon_wink.gif
Cóż Ci z bramy o super izolacyjności, jeśli pomieszczenie to i tak wentylujesz (i to raczej grawitacyjnie). Do tego wlatasz i wylatasz autkiem kilka razy dziennie (a może i w nocy) z tego garażu, otwierając te super ciepłe wrota na oścież?

Jeśli już mamy w planie garaż w bryle budynku, to pomyślałbym o dylatacji pomiędzy strefą ciepłą (dom) a zimną (nieogrzewany garaż) i wpakowaniu w nią np. styropianu. Jeśli nie jest to parterówka z poddaszem nieużytkowym, to również odizolowanie stropu.

I (moim zdaniem) ważniejsze od ciepłej bramy będą parametry zabudowanych drzwi wewnętrznych pomiędzy garażem a domem - nie tylko ich "ciepłota", ale i ich szczelność). icon_wink.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

A kto powiedział, że energooszczędny musi być droższy od standardowego? Przy takiej samej powierzchni użytkowej dom bez udziwnień konstrukcyjnych, z prostą bryłą i dachem oraz z sensownie pomyślanymi instalacjami będzie tańszy w budowie i utrzymaniu niż 90% projektów katalogowych.
Pseudo-dworkowy styl, balkoniki i "połamane" dachy wciąż dominują. A projekty reklamowane jako energooszczędne mają bardzo często tylko przewidziane lepsze okna, grubszą izolację i ewentualnie rekuperator.
Instalacje za to dalej zrobione byle jak i bez jakiegokolwiek starania o koszty wykonania i zużycie energii.


100% racji.


Cytat

Chyba nieco przesadziłeś. icon_wink.gif
Cóż Ci z bramy o super izolacyjności, jeśli pomieszczenie to i tak wentylujesz (i to raczej grawitacyjnie). Do tego wlatasz i wylatasz autkiem kilka razy dziennie (a może i w nocy) z tego garażu, otwierając te super ciepłe wrota na oścież?

Jeśli już mamy w planie garaż w bryle budynku, to pomyślałbym o dylatacji pomiędzy strefą ciepłą (dom) a zimną (nieogrzewany garaż) i wpakowaniu w nią np. styropianu. Jeśli nie jest to parterówka z poddaszem nieużytkowym, to również odizolowanie stropu.

I (moim zdaniem) ważniejsze od ciepłej bramy będą parametry zabudowanych drzwi wewnętrznych pomiędzy garażem a domem - nie tylko ich "ciepłota", ale i ich szczelność). icon_wink.gif


Ponownie 100% racji :-)
Jaki z tego morał ?
Traktując z przymrużeniem oka "ekspertów" w dużym tego słowa znaczeniu icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Chyba nieco przesadziłeś. icon_wink.gif
Cóż Ci z bramy o super izolacyjności, jeśli pomieszczenie to i tak wentylujesz (i to raczej grawitacyjnie). Do tego wlatasz i wylatasz autkiem kilka razy dziennie (a może i w nocy) z tego garażu, otwierając te super ciepłe wrota na oścież?

Jeśli już mamy w planie garaż w bryle budynku, to pomyślałbym o dylatacji pomiędzy strefą ciepłą (dom) a zimną (nieogrzewany garaż) i wpakowaniu w nią np. styropianu. Jeśli nie jest to parterówka z poddaszem nieużytkowym, to również odizolowanie stropu.

I (moim zdaniem) ważniejsze od ciepłej bramy będą parametry zabudowanych drzwi wewnętrznych pomiędzy garażem a domem - nie tylko ich "ciepłota", ale i ich szczelność). icon_wink.gif



Ale to tylko jedna z opcji i warunki użytkowania raczej "naciągane" - dojdziemy w końcu do wniosku, ze skoro ciągle "Do tego wlatasz i wylatasz autkiem kilka razy dziennie (a może i w nocy) z tego garażu" to może parkujmy pod domem i nie gaśmy silnika icon_smile.gif

A teraz druga sprawa "Jeśli nie jest to parterówka z poddaszem nieużytkowym, to również odizolowanie stropu." Owszem

Mam wrażenie, że za bardzo to zostało przez Pana uproszczone.

Drzwi ciepłe z garażu do pomieszczeń mieszkalnych - owszem.

Cytat

Traktując z przymrużeniem oka "ekspertów" w dużym tego słowa znaczeniu icon_wink.gif



Tu nie polemizuję na temat "ekspertów" i ich opinii na temat innych "ekspertów"

I dlaczego akurat mam zrezygnować z ocieplenia tak dużej części elewacji -> patrz biała brama
Link do komentarza
Chyba się nie zrozumieliśmy. Mi chodzi o to, że w domu, co „energooszczędny” się zowie, garaż jest odizolowany od reszty domu. Więc nawet gdyby wrot nie było w nim wcale, to nie powinno mieć to większego znaczenia.

Dlatego to chyba nie moje warunki użytkowania są tutaj „naciągane”... icon_wink.gif

Od wielu lat używam dużego garażu ogrzewanego jedynie ciepłem ziemi, ogaconego 10-cioma centymetrami lichawego styropianu i bramą rolowaną, której parametry izolacyjności cieplnej są nieco lepsze od blachy. I co? – Nawet w największe mrozy temp. nie spadła tam poniżej zera. Dlatego nie widzę żadnego argumentu do zaprzątania portfela super ciepłymi bramami w domach, które z założenia powinny być od takich garaży odizolowane.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tu akurat nie ma się z czego śmiać... Często "fachowcy"-panelowcy ignorują NAKAZ zachowania dylatacji przy układaniu paneli, często nie kontrolują stanu podłoża przed rozpoczęciem prac, a użytkownicy - a jak widać nie tylko użytkownicy - nie zdają sobie sprawy, jak panele reagują na zmiany wilgotności w otoczeniu...   Co do oznaczania paneli po rozbiórce podłogi - miałem przypadek, że musiałem rozebrać tylko kawałek podłogi (uszkodzony został jeden z paneli na wykończonej już podłodze) - sześć "pasów" - i poszczególne kawałki oznaczałem numerami, przyklejając te numery na zwykłej taśmie malarskiej i powtarzając te numery markerem na lewej strunie kawałków...
    • Dzień dobry Proszę o pomoc, wskazówki. Mam warunki zabudowy z których jasno wynika, że nieprzekraczalna linia zabudowy to 2m od granicy działki. Po drugiej stronie granicy działki jest asfaltowa droga o szerokości ok 3,5m i dalej jest następna działka na której w ścisłej granicy stoi stary, murowany dom. Jeżeli wybuduje swój dom zgodnie z WZ, tj. 2m od granicy działki to odległość mojego domu od domu sąsiada po drugiej stronie ulicy będzie ok 6m.  Znajomy zwrócił mi uwagę, że to co jest w WZ nie ma większego znaczenia bo zgodnie z przepisami przeciwpożarowymi odległość między budynkami musi być minimum 8m. Jak to się ma do WZ, co ma wyższy priorytet? Dlaczego WZ nie uwzględniają tych przepisów? Czy istnieje możliwość wybudowania się zgodnie z WZ?   
    • Albo spacery boso, albo kostrzewa.  Po tej pracy w upalną noc położyłabyś się na tym mchu,  jak na dywanie i patrzyła w gwiazdy, a tak lipa ta  kostrzewa będzie włazić ci w oczy, uszy i w coś tam jeszcze.
    • Ja nie narzekam nawet miłość to bezcenny dar.
    • Według mnie te panele już na tyle napuchły, że lada moment je po prostu rozsadzi. W rodzinnym domu ojciec za dokładnie parkiet ułożył, taki gruby z 15mm klepki są, z tego co mówił nie zrobił w ogóle, albo za małą dylatację przy ścianie, przynajmniej dwie ściany rozsadziło i przesunięte są kilka centymetrów nad podłogą w głąb kilka mm. Podobnie teściowej za dobry fachowiec, bo też za dokładnie położył panele na ścianach i na suficie, była wtedy zima i teściowa wywiesiła pranie, na następny dzień panele na suficie wydęło o 5cm. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...