Skocz do zawartości

Jaki sekator?


takeo

Recommended Posts

Witam
Potrzebuję w tym sezonie jakiegoś dobrego sekatora. W zeszłym roku tak się męczyłem z tym moim, już nie pamiętam nazwy, bo go wywaliłem, kupiłem w Castoramie. W każdym razie po jednym użyciu był tak tępy, że musiałem pomagać sobie piłkami przy gałązkach. Chciałbym jeszcze zapytać jaki sekator wybrać, dwuręczny, pneumatyczny, nożycowy? Na co zwracać uwagę przy kupnie i jaką markę polecacie. Dzięki
Link do komentarza
Cytat

Witam
Potrzebuję w tym sezonie jakiegoś dobrego sekatora. W zeszłym roku tak się męczyłem z tym moim, już nie pamiętam nazwy, bo go wywaliłem, kupiłem w Castoramie. W każdym razie po jednym użyciu był tak tępy, że musiałem pomagać sobie piłkami przy gałązkach. Chciałbym jeszcze zapytać jaki sekator wybrać, dwuręczny, pneumatyczny, nożycowy? Na co zwracać uwagę przy kupnie i jaką markę polecacie. Dzięki



http://www.szarotka.com.pl/Narzedzia-reczn...gniowy-Fiskarts
http://www.coval.com.pl/index.php?route=pr...keyword=sekator Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Aby nie męczyć się zbytnio radzę kupić sekator z dźwignią, która ułatwia cięcie.Dobrze tez jak ostrza są pokryte specjalną teflonowa powłoką, która minimalizuje tarcie dzięki czemu cięcie jest łatwiejsze i bardziej precyzyjne.Zdecydowanie lepiej jest dołożyć parę groszy i kupić coś praktycznego co długo posłuży niż zaoszczędzić parę groszy a potem się męczyć.A drzewek owocowych radze nie przycinać zwykłymi ręcznymi piłkami bo to je niszczy.
Link do komentarza
Ja na twoim miejscu przede wszystkim polecałbym kierować się tym, żeby wygodnie się go trzymało, żeby dłoń się nie męczyła trzymając go. Warto wybrać sekator pneumatyczny gdyż używanie go nie wymaga dużego nakładu siły.
I co jest bardzo ważne! Nie kieruj się ceną i nie kupuj czegoś co 'wygląda porządnie' i jest stosunkowo tanie, przykładowo dużo razy tak udało mi się naciąć w sklepach typu OBI czy Castorama.
Polecam wybrać jakąś sprawdzoną markę, ja swoje narzędzia mam z wielu firm także trudno mi polecić jedną konkretną. Edytowano przez wuzet5 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Według ceneo Bahco kosztuje kilka stówek, ale wygląda na coś solidnego. Ja ten ogród będę miał latami wiec mogę sobie pozwolić na większe zakupy. Ale generalnie te pneumatyczne działają na zasadzie, że przy użyciu mniejszej siły można ścinać grube gałęzie tak?
Link do komentarza
Cytat

Według ceneo Bahco kosztuje kilka stówek, ale wygląda na coś solidnego. Ja ten ogród będę miał latami wiec mogę sobie pozwolić na większe zakupy. Ale generalnie te pneumatyczne działają na zasadzie, że przy użyciu mniejszej siły można ścinać grube gałęzie tak?

Dokładnie tak. A co do ceny to chyba lepiej wydać więcej kasy i mieć spokój na długie lata niż zaoszczędzić parę groszy a potem męczyć się z jakimś chińskim badziewiem .Czyż nie?
Link do komentarza
Cytat

Według ceneo Bahco kosztuje kilka stówek, ale wygląda na coś solidnego. Ja ten ogród będę miał latami wiec mogę sobie pozwolić na większe zakupy. Ale generalnie te pneumatyczne działają na zasadzie, że przy użyciu mniejszej siły można ścinać grube gałęzie tak?


Do grubych gałęzi używa się innego narzędzia. Jak chcesz wydać parę stówek za narzędzie które będziesz używał raz do roku to Twoja sprawa ale narzędzia kupuje się przede wszystkim ze względu na ilość wykonywanej nim pracy bo dziwne by było aby murarz mający firmę kupował narzędzia made in china, oczywiście ,że może nikt mu tego nie zabroni ale jaki będzie jego komfort pracy.
Link do komentarza
A ja myślę, że nawet jeśli nie ma dużo pracy to i tak bez sensu jest kupować jakieś tanie wynalazki, bo z doświadczenia wiem, że one czasem nie nadają się nawet na "jeden raz". Porządniejszy sprzęt, o ile będzie odpowiednio konserwowany (czyszczony, oliwiony o ile jest taka potrzeba) może nam służyć bardzo, bardzo długo.
Link do komentarza
Cytat

Do grubych gałęzi używa się innego narzędzia. Jak chcesz wydać parę stówek za narzędzie które będziesz używał raz do roku to Twoja sprawa ale narzędzia kupuje się przede wszystkim ze względu na ilość wykonywanej nim pracy bo dziwne by było aby murarz mający firmę kupował narzędzia made in china, oczywiście ,że może nikt mu tego nie zabroni ale jaki będzie jego komfort pracy.




czyli taki pneumatyczny w jakich sytuacjach się przyda najbardziej? najtańszy to on nie jest, zatem podejrzewam że i z grubymi da sobie spokojnie rade. mylę sie?
Link do komentarza
Cytat

czyli taki pneumatyczny w jakich sytuacjach się przyda najbardziej? najtańszy to on nie jest, zatem podejrzewam że i z grubymi da sobie spokojnie rade. mylę sie?


Jak ten pneumatyczny kosztuje kilka stówek to za tą cenę możesz kupić elektryczny na baterię tylko po co wydawać tyle kasy na coś co będziesz używał sporadycznie.Grube?zależy co masz na myśli grube icon_biggrin.gif bo dla jednego jest grube a dla drugiego to samo będzie cienkie. Sekatory Fiskartsa maja podane do jakiej grubości możesz ciąć.Używam tych narzędzi od kilku lat i nie mogę na nie narzekać, mam siekierę, tasak,piłę do gałęzi oraz sekator nożycowy. Jeżeli się upierasz na grube gałęzie to kup sekator i sekator nożycowy dwuręczny.
Link do komentarza
Cytat

Witam
Potrzebuję w tym sezonie jakiegoś dobrego sekatora. W zeszłym roku tak się męczyłem z tym moim, już nie pamiętam nazwy, bo go wywaliłem, kupiłem w Castoramie. W każdym razie po jednym użyciu był tak tępy, że musiałem pomagać sobie piłkami przy gałązkach. Chciałbym jeszcze zapytać jaki sekator wybrać, dwuręczny, pneumatyczny, nożycowy? Na co zwracać uwagę przy kupnie i jaką markę polecacie. Dzięki



Polecam sprzęt firmy FISKARS http://pol-pl.fiskars.com/Produkty/Pielegnacja-roslin.
Używam osobiście ich szpadla, jest super, prawie sam kopie
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 5 miesiące temu...
Cytat

Ja używam sekator SHP 60 Stiga i muszę przyznać, że daje radę. Nie muszę się męczyć przynajmniej. Jest niezastąpiony do prac w ogrodzie, bardzo cichy i lekki.


Jeżeli coś waży prawie 6 kg to nie wiem czy to można nazwać,że jest lekkie a ciche to chyba jak w ochronnikach słuchu sie pracuje bo dla nie wtajemniczonych są to nożyce do żywopłotu spalinowe a nie sekator.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 7 lata temu...

cześć, planuje zakup, ale nie wiem jaki sekator spalinowy wybrać - ma ktoś jakieś pomysły? co u was się sprawdza? potrzebuję niezawodnego sprzętu, ale nie chcę tych inwestować dużych pieniędzy w coś, czego nie znam. Ma może ktoś https://www.stiga.pl/sklep/pielegnacja-drzew/sekatory/sekatory-spalinowe/sekator-spalinowy-sht-660 ? jak się sprawdza? trafiliście ostatnio na jakieś promocje?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...