Skocz do zawartości

dylematy izolacyjne


gaston

Recommended Posts

Napisano
Szanowni Forumowicze,

kupiłem dom w stanie surowym i niestety nie wykryłem przed zakupem braku izolacji poziomej pomiędzy ławą fundamentową a ścianą z bloczków betonowych. Na ścianie fundamentowej (pod ścianą z maxa) jest podwójna papa na lepiku. Dom jest niepodpiwniczony.

Co do wód gruntowych to lustro się waha chyba dość znacznie, ale na chwilę obecną nie zauważyłem wody na głebokości ław. Jednak należy założyć że może być wyżej.

Nie ma izolacji pionowej.

Podłoże jest potencjalnie mieszane (działka była podnoszona chyba gliną). Ponadto rodzimie tez występuję sporo gliny.
Dom stał w stanie surowym 10 lat i nie zauwazyłem śladów wilgoci ani wykwitów na chudziaku i ścianach.
Sciana fundamentowa jest wilgotna do ok 10 cm nad ławę (obecnie).

1. Jakie mogą być konsekwencje takiego układu pozostawionego bez reakcji?
2. Czy izolowac ściany fundamentowe z zewnątrz jakimś mazidłem?
3. Czy ktoś ma podobne rozwiązanie (brak izolacji) i jak się sprawdza?
4. Zastanawiam się jednak czy dmuchając na zimne nie zrobic od razu izolacji poziomej metoda iniekcyjną. Czy to ma sens?
5. Drenaż?

Wiem że temat był wałkowany i przeczytałem wiekszość postów, ale nie mogę wyrobić sobie zdania. Czy ktoś doświadczony mogłby rzowiązać moje dylematy?

Pozdrawiam, M.
Napisano
Piszesz, że:
  Cytat

kupiłem dom w stanie surowym i niestety nie wykryłem przed zakupem braku izolacji poziomej pomiędzy ławą fundamentową a ścianą z bloczków betonowych.

Rozwiń  


A dalej mamy informację, że jest jednak ta izolacja.

  Cytat

Na ścianie fundamentowej (pod ścianą z maxa) jest podwójna papa na lepiku.

Rozwiń  

To znaczy, że masz izolację poziomą.

  Cytat

Dom jest niepodpiwniczony.

Co do wód gruntowych to lustro się waha chyba dość znacznie, ale na chwilę obecną nie zauważyłem wody na głebokości ław. Jednak należy założyć że może być wyżej.

Nie ma izolacji pionowej.

Podłoże jest potencjalnie mieszane (działka była podnoszona chyba gliną). Ponadto rodzimie tez występuję sporo gliny.
Dom stał w stanie surowym 10 lat i nie zauwazyłem śladów wilgoci ani wykwitów na chudziaku i ścianach.
Sciana fundamentowa jest wilgotna do ok 10 cm nad ławę (obecnie).

1. Jakie mogą być konsekwencje takiego układu pozostawionego bez reakcji?
2. Czy izolowac ściany fundamentowe z zewnątrz jakimś mazidłem?
3. Czy ktoś ma podobne rozwiązanie (brak izolacji) i jak się sprawdza?
4. Zastanawiam się jednak czy dmuchając na zimne nie zrobic od razu izolacji poziomej metoda iniekcyjną. Czy to ma sens?
5. Drenaż?

Wiem że temat był wałkowany i przeczytałem wiekszość postów, ale nie mogę wyrobić sobie zdania. Czy ktoś doświadczony mogłby rzowiązać moje dylematy?

Pozdrawiam, M.

Rozwiń  

Nie masz czym się przejmować. Nie masz piwnicy to i drenaż niepotrzebny.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Piszesz, że:


A dalej mamy informację, że jest jednak ta izolacja.


To znaczy, że masz izolację poziomą.


Nie masz czym się przejmować. Nie masz piwnicy to i drenaż niepotrzebny.

Rozwiń  


Dzięki za odpowiedź. Moja obawa wynika z tego że w oryginalnym projekcie są dwie izolacje poziome: jedna na ławie a druga na ścianie fundamentowej. Wykonana jest tylko ta na ścianie.
Pozdrawiam,
M. Edytowano przez gaston (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Dzięki za odpowiedź. Moja obawa wynika z tego że w oryginalnym projekcie są dwie izolacje poziome: jedna na ławie a druga na ścianie fundamentowej. Wykonana jest tylko ta na ścianie.
Pozdrawiam,
M.

Rozwiń  


Masz rację prawidłowe wykonanie to te w projekcie ,pierwsza izolacja pozioma chroni ścianę fundamentową przed wilgocią.
Napisano
  Cytat

Szanowni Forumowicze,

kupiłem dom w stanie surowym i niestety nie wykryłem przed zakupem braku izolacji poziomej pomiędzy ławą fundamentową a ścianą z bloczków betonowych. Na ścianie fundamentowej (pod ścianą z maxa) jest podwójna papa na lepiku. Dom jest niepodpiwniczony.

Co do wód gruntowych to......
Pozdrawiam, M.

Rozwiń  


Fundament został wykonany jak najbardziej prawidłowo. Izolacja na ławach w budynku niepodpiwniczonym to bezsensowny wydatek. Dom może stać nawet i w wodzie, byleby powyżej poziomu terenu została ułożona izolacja pozioma na wszystkich ścianach wewnętrznych i zewnętrznych oraz pod podłogą.
Fundamenty można ewentualnie zaimpregnować emulsją asfaltowo-kauczukową w celu zwiększenia mrozoodporności górnych warstw fundamentu jeśli postawiony został z kiepskiej jakości bloczków lub betonu.
Napisano
  Cytat

Masz rację prawidłowe wykonanie to te w projekcie ,pierwsza izolacja pozioma chroni ścianę fundamentową przed wilgocią.

Rozwiń  



Już miałem nie powielać treści zawartej w wypowiedzi Pana Cezarego, ale mam tą samą uwagę - w jakim celu izolować ławę od ściany??

Poza tym założyciel tematu wspomniał, że ma sucho w pomieszczeniach mimo skoków poziomu wód gruntowych.
Napisano (edytowany)
Dziękuje za odpowiedzi. Sprawę izolacji na ławie już w pełni rozumiem.

Dodam tylko że szczyt ławy jest ok 60 cm pod poziomem gruntu (dom w okolicy Warszawy, więc gł. przemarzania to ok 1 m). Ława ma ok 30-40cm grubości. Natomiast istniejąca izolacja pozioma oddzielająca ścianę fundamentową od ściany z maxa jest położona ok 30 cm nad poziom gruntu.

W projekcie była założona izolacja termiczna obejmująca również ławę fundamentową. Czy chodzi tu o zabezpieczenie przed przemarzaniem ławy, czy też jest to wykonane w celu zmniejszenie strat ciepła? Czy jest sens ją odtwarzać aż tak nisko?

Z wypowiedzi Pana Jankowskiego, któremu serdecznie dziekuje za rzeczową odpowiedź, wynika że dobrze byłoby ścianę fundamentową pokryć z boku izolacją zabezpieczającą przez wnikaniem wody na okoliczność przemarzania. Będę odtwarzać pionową izolację termiczną sciany fundamentowej z użyciem styroduru. Czy wtedy zaleca się również stosowanie emulsji asfaltowo-kauczukowej na zewnętrznej stronie ścianki fundamentowej?
I czy ma sens dawanie na styrodur od zewnątrz folii kubełkowej?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za rady,
M. Edytowano przez gaston (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Fundament został wykonany jak najbardziej prawidłowo. Izolacja na ławach w budynku niepodpiwniczonym to bezsensowny wydatek. Dom może stać nawet i w wodzie, byleby powyżej poziomu terenu została ułożona izolacja pozioma na wszystkich ścianach wewnętrznych i zewnętrznych oraz pod podłogą.
Fundamenty można ewentualnie zaimpregnować emulsją asfaltowo-kauczukową w celu zwiększenia mrozoodporności górnych warstw fundamentu jeśli postawiony został z kiepskiej jakości bloczków lub betonu.

Rozwiń  


Brak izolacji na ławach fundamentowych to większa ucieczka ciepła przez wilgotne ściany fundamentowe .Smarowanie emulsją zamknie jeszcze tą wilgoć wewnątrz tej ściany i nic nie ma to wspólnego z mrozoodpornością jak występuje kapilarne podciąganie wody .
Napisano
  Cytat

Już miałem nie powielać treści zawartej w wypowiedzi Pana Cezarego, ale mam tą samą uwagę - w jakim celu izolować ławę od ściany??

Poza tym założyciel tematu wspomniał, że ma sucho w pomieszczeniach mimo skoków poziomu wód gruntowych.

Rozwiń  


  Cytat

Sciana fundamentowa jest wilgotna do ok 10 cm nad ławę (obecnie).

Rozwiń  



MA sucho to pojęcie względne ale to dzięki izolacji powyżej ściany fundamentowej .

Pozostała mu już na starcie ostatnia i jedyna bariera przed wilgocią .



  Cytat

A jaki jest sens ogrzewania fundamentów????

Rozwiń  


To ma je rozebrać teraz ?
Napisano
  Cytat

Dobrze Szanowny "gites" mam proste pytanie - do czego służy hydroizolacja domu - może zacznijmy od podstaw- Może Pan poważnie i krótko ( bez sarkazmu) odpowiedzieć?

Rozwiń  



Mam serdeczną prośbę - forum Ekspertów to nie miejsce na korepetycje. Proszę udzielać prywatnych lekcji w innych "wątkach". Forum jest tak obszerne, że każdy znajdzie z pewnością Swój przytulny kąt.

Będę wdzięczny za poważne potraktowanie mojej prośby.
Napisano
  Cytat

Dziękuje za odpowiedzi. Sprawę izolacji na ławie już w pełni rozumiem.

Dodam tylko że szczyt ławy jest ok 60 cm pod poziomem gruntu (dom w okolicy Warszawy, więc gł. przemarzania to ok 1 m). Ława ma ok 30-40cm grubości. Natomiast istniejąca izolacja pozioma oddzielająca ścianę fundamentową od ściany z maxa jest położona ok 30 cm nad poziom gruntu.

W projekcie była założona izolacja termiczna obejmująca również ławę fundamentową. Czy chodzi tu o zabezpieczenie przed przemarzaniem ławy, czy też jest to wykonane w celu zmniejszenie strat ciepła? Czy jest sens ją odtwarzać aż tak nisko?

Z wypowiedzi Pana Jankowskiego, któremu serdecznie dziekuje za rzeczową odpowiedź, wynika że dobrze byłoby ścianę fundamentową pokryć z boku izolacją zabezpieczającą przez wnikaniem wody na okoliczność przemarzania. Będę odtwarzać pionową izolację termiczną sciany fundamentowej z użyciem styroduru. Czy wtedy zaleca się również stosowanie emulsji asfaltowo-kauczukowej na zewnętrznej stronie ścianki fundamentowej?
I czy ma sens dawanie na styrodur od zewnątrz folii kubełkowej?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za rady,
M.

Rozwiń  



Ocieplenie ścian fundamentowych wykonuje się z reguły na głębokość 1 m licząc od poziomu podłogi parteru. Emulsję asfaltowo-kauczukową warto nałożyć bo koszt niewielki a chroni przed korozją betonu.
Płyty z polistyrenu ekstrudowanego XPS w części zasypanej gruntem można układać bez mocowania (przykleić tylko punktowo aby nie przesuwały się przy zasypywaniu), natomiast w części ponad gruntem klejone i mocowane mechanicznie tak jak w metodzie BSO.
Folia kubełkowa ma za zadanie ochronę mechaniczną ocieplenia i ograniczenie wchłaniania wody. Dlatego w przypadku
stosowania XPS nie jest konieczna, gdyż materiał ten ma dużą wytrzymałość na nacisk i znikomą nasiąkliwość wodną
Napisano
  Cytat

......Co do zdjęć "skąd wiadomo" otóż garaże pod spodem i sporo większa od rzutu domu płyta betonowa wykluczają podciąganie wody z "dołu" - brama przejściowa wyklucza wodę z góry! Ta woda jest po każdej zimie i jest to woda z wewnątrz! Można zawilgocenie izolacji termicznej sprawdzić - czy zna Pan kogoś poza mną kto pobierał próbki styropianu i ważył? Mowa oczywiście o izolacjach przekraczających 12 cm styropianu lub mniej ale z mało skuteczną wentylacją.
Skąd zatem ta woda? Według Pana?
TO MOŻNA ZBADAĆ!

Rozwiń  


skąd wiadomo, że to nie podciaganie kapilarne, tym bardziej, że płyta garażu większa od rzutu budynku - klasyczne miejsce problemów z podciąganiem - brak/wada izolacji płyty wywiniętej na ścianę, dzieję się to nawet w bramach, nie jest to nic nadzwyczajnego; do tego mozna dołożyć sól stosowaną zimą, która wspomaga takie zjawiska (ojszczywanie chyba można wykluczyć)
tak - zawilgocenie izolacji termicznej można sprawdzić, niestety to sprawdzenie wcale nie wskazuje przyczyn tego zjawiska, co pan próbujesz WSZĘDZIE nachalnie wcisnąć
to można zbadać - szkoda, że pan tego nie robisz, ale nie ma co się dziwić, pana hochsztaplerskie wyskoki nie są badaniami, równie dobrze napluj pan w słoik, zakręć i obserwuj - ot tego typu to są badania


  Cytat

Pokazywany wcześniej dom Pana P. Szewczyka ( sąsiad ) stojący na suchej górce! ytong ocieplony styropianem i pozioma izolacja na fundamencie nie ławie.
Przecież to są proste zjawiska fizyczne, proszę nie pisać, że tego nie było w szkole!

Rozwiń  

tu również problem to raczej podciąganie, jak raz płytki odpadają nie ze styro, a zapewne z ytonga, po kolorze widać, że to, co trzymało te płytki zlasowało się, proponowałbym wskazać, gdzie ta izloacja pozioma jest, to jest istotne dla tego zagadnienia
i nie pisz pan co było w szkole, bo przecież pana w niej nie było laugh.gif
Napisano
  Cytat

Panie Cezary był Pan na szkoleniu Isolii http://www.isola.no/content/download/791/6...man+mars-07.pdf podpiwniczenie str 5 - Folia jest między ścianą a styropianem!

IM GRUBSZA IZOLACJA TERMICZNA TYM WIĘKSZY PROBLEM Z WILGOCIA
Stosuję minimum 20-30 cm izolacji od 1990 roku - więc zdążyłem się o tym przekonać!

Rozwiń  



Czy Pana porady mogą służyć PYTAJĄCYM nie wzbudzając kontrowersji?????

Proszę załozyć oddzielny temat "Moja metoda izolacji termicznej bez grama wilgoci w pomieszczeniu" i tam dzielić się wiedzą.

No i proszę: https://forum.budujemydom.pl/Moja-metoda-iz...niu-t15681.html
Napisano
  Cytat

Folia kubełkowa ma za zadanie ochronę mechaniczną ocieplenia i ograniczenie wchłaniania wody. Dlatego w przypadku
stosowania XPS nie jest konieczna, gdyż materiał ten ma dużą wytrzymałość na nacisk i znikomą nasiąkliwość wodną

Rozwiń  

http://www.isola.no/content/download/791/6...man+mars-07.pdf

Czy można się dowiedzieć jak się ma instrukcja wyjęta z rolki folii kubełkowej ( str. 5 ) do powyższego? Czy instrukcja jest błędna ?
Napisano

Zapewne pytanie to Szanownego Pan niedługo "wyleci" - jak moje. Dlatego może póki co – wyjaśnię.

Norwegowie z Isolii twierdzą, że dla styroduru i innych tego typu materiałów termoizolacyjnych, nie jest groźna woda z zewnątrz - bo takowej nie chłoną, lub chłoną w ilościach nie mających wpływu na opór cieplny, a groźna jest woda z dyfuzji pary wodnej czyli ta od wewnątrz! I to dotyczy nie tylko fundamentów!
Dodam, że rolą hydroizolacji domu, nie jest – jak tu się sugeruje NIE WPUŚCIĆ WODY , hydroizolacja i Paroizolacja jest po to by izolacja termiczna była sucha! Czyli – WODY Z ZEWNATRZ NIE WPUŚCIĆ ALE WODĘ Z WEWNATRZ WYPUŚCIĆ – nie da się wszystkiego „zwalić” na wentylację, byłoby wtedy zbyt sucho w domu.
Napisano
  Cytat

Zapewne pytanie to Szanownego Pan niedługo "wyleci" - jak moje. Dlatego może póki co – wyjaśnię.

Norwegowie z Isolii twierdzą, że dla styroduru i innych tego typu materiałów termoizolacyjnych, nie jest groźna woda z zewnątrz - bo takowej nie chłoną, lub chłoną w ilościach nie mających wpływu na opór cieplny, a groźna jest woda z dyfuzji pary wodnej czyli ta od wewnątrz! I to dotyczy nie tylko fundamentów!
Dodam, że rolą hydroizolacji domu, nie jest – jak tu się sugeruje NIE WPUŚCIĆ WODY , hydroizolacja i Paroizolacja jest po to by izolacja termiczna była sucha! Czyli – WODY Z ZEWNATRZ NIE WPUŚCIĆ ALE WODĘ Z WEWNATRZ WYPUŚCIĆ – nie da się wszystkiego „zwalić” na wentylację, byłoby wtedy zbyt sucho w domu.

Rozwiń  



Teraz pytanie - czy kolejna instrukcja się myli?? - tym razem ICOPAL
Żeby nie było posądzeń o wyrwanie z kontekstu - proszę cofnąć się do tego linka z ICOPALA - bardziej obrazkowy.


Drugie pytanie - czy Pan TB za przykład będzie stawiał wyłącznie rozwiązanie ISOLA bez względu na warunki gruntowo-wodne. Hydroizolacja to zadanie bardziej złożone niż link powielany przez Pana przy każdej okazji z ISOLA.

W podlinkowanej instrukcji proszę zwrócić uwagę na jakiej pozycji znajduje się mata drenująca - nie jest to wszak folia kubełkowa ale zadanie podobne.


Jeżeli bedziemy starali sie udzielać odpowiedzi forumowiczowi gaston, to nikt nigdzie nie wyleci.
Poza tym wracając do Pana wywodu:

  Cytat

Dodam, że rolą hydroizolacji domu, nie jest – jak tu się sugeruje NIE WPUŚCIĆ WODY , hydroizolacja i Paroizolacja jest po to by izolacja termiczna była sucha! Czyli – WODY Z ZEWNATRZ NIE WPUŚCIĆ ALE WODĘ Z WEWNATRZ WYPUŚCIĆ – nie da się wszystkiego „zwalić” na wentylację, byłoby wtedy zbyt sucho w domu.

Rozwiń  


Mowa o budynku niepodpiwniczonym - jaka wentylacja piwnicy????? Nie ma piwnicy. Jest STYRODUR tak jak Pan zaleca.
Prosze przeanalizować swój wywód - Nie wpuścić wody czyli .... nie wpuścić wody.

Napisano
To co Pan raczy pokazywać TO NIE SĄ INSTRUKCJE ICOPALA!!!! Byłem u nich kilka razy!!! Proszę wejść na icopal.no czy fi TAM JEST TAK SAMO JAK W INSTRUKCJI ISOLA!
No polskich stronach ISOLA też jest lepik pod folią!!!!

Podobne praktyki stosuje ASK ( ci od Brinka) w oryginalnej instrukcji wyklucza się kanały sztywne, czy na www.rekuperatory.pl - właściciel Zehnder - radzi na elastycznych 70-50mm kanałach a "Wrocław" na... sami wiecie.


http://www.icopal.no/Produkter/ICOPAL%20Dampsperre.aspx
http://www.icopal.no/Produkter/ICOPAL%20FO...0Universal.aspx
http://www.icopal.no/Produkter/ICOPAL%20FO...%20Geoplex.aspx
Napisano
  Cytat

To co Pan raczy pokazywać TO NIE SĄ INSTRUKCJE ICOPALA!!!! Byłem u nich kilka razy!!! Proszę wejść na icopal.no czy fi TAM JEST TAK SAMO JAK W INSTRUKCJI ISOLA! No polskich stronach ISOLA też jest lepik pod folią!!!! Podobne praktyki stosuje ASK ( ci od Brinka) w oryginalnej instrukcji wyklucza się kanały sztywne, czy na www.rekuperatory.pl - właściciel Zehnder - radzi na elastycznych 70-50mm kanałach a "Wrocław" na... sami wiecie. http://www.icopal.no/Produkter/ICOPAL%20Dampsperre.aspx http://www.icopal.no/Produkter/ICOPAL%20FO...0Universal.aspx http://www.icopal.no/Produkter/ICOPAL%20FO...%20Geoplex.aspx

Rozwiń  


Ręce opadają - teraz pan twierdzi, że to nie instrukcja ICOPAL.

Link do strony polskiej firmy ICOPAL http://www.icopal.pl/
Na dole strony klikamy w obrazek fundamenty i mury/systemy ochrony fundamentów http://www.fundament.icopal.pl/

Teraz na nowo-otwartej stronie klikamy w obrazek po lewej stronie - są dwa do wyboru więc juz Pan nie powie, ze to nie to System Bezpieczny Fundament Icopal http://www.fundament.icopal.pl/index.php?page=main

Potem klikamy w menu po lewej - Przykład typowego posadowienia budynku http://www.fundament.icopal.pl/index.php?page=posadowienie

Potem klikamy w prezentację rozwiązań http://www.fundament.icopal.pl/index.php?p...ienie&sub=1

I w Pobierz rysunek pdf http://www.fundament.icopal.pl/doc/swf/tablica/231bw2.pdf

I trafiamy do linku, który dała Redakcja - logo ICOPAL w dokumencie.
Napisano (edytowany)
  Cytat

To co Pan raczy pokazywać TO NIE SĄ INSTRUKCJE ICOPALA!!!! Byłem u nich kilka razy!!! Proszę wejść na icopal.no czy fi TAM JEST TAK SAMO JAK W INSTRUKCJI ISOLA!

Rozwiń  



Jak nie jest - jak jest. Jest to dokładne tłumaczenie instrukcji technicznej (certyfikatu) http://tjenester.byggforsk.no/prodok/ntg/2518/2518g.pdf pobranego ze strony podanej przez Pana ( http://www.icopal.no/Produkter/ICOPAL%20FO...%20Geoplex.aspx ) po prawej, zakładka Teknisk godkjenning.

poprawiłem:

link Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat
Rozwiń  



To inny przypadek i nie ten system, który jest w polskich linkach. Proszę odpowiedzialnie skomentować Pana poprzedni zarzut, że to nie instrukcje ICOPAL były w polskich linkach. Takie praktyki w niektórych przypadkach kończą się poważnymi konsekwencjami.
Napisano
Certyfikaty ze strony ICOPALhttp://www.icopal.no/Dokumenter.aspx http://www.sintefcertification.no/Propriet...proprietorId=32 przykład technologii
http://www.sintefcertification.no/Download...p;sectionId=310

  Cytat

To inny przypadek i nie ten system, który jest w polskich linkach. Proszę odpowiedzialnie skomentować Pana poprzedni zarzut, że to nie instrukcje ICOPAL były w polskich linkach. Takie praktyki w niektórych przypadkach kończą się poważnymi konsekwencjami.

Rozwiń  

Wiem !!!! Dlatego nazywam szkodnikiem tego co "tak przetłumaczył" rysunki i instrukcje z icopal.fi czy no ( producenta) na icopal pl!!! Mokre i grzane fundamenty - to naprawdę powinno być karane!!! O co Szanowną redakcję proszę!
Certyfikaty przytoczyłem!
Napisano (edytowany)
  Cytat

Wiem !!!! Dlatego nazywam szkodnikiem tego co "tak przetłumaczył" rysunki i instrukcje z icopal.fi czy no ( producenta) na icopal pl!!! Mokre i grzane fundamenty - to naprawdę powinno być karane!!! O co Szanowną redakcję proszę!
Certyfikaty przytoczyłem!

Rozwiń  


Tłumaczenie jest zgodne z certyfikatem 2518 ( http://tjenester.byggforsk.no/prodok/ntg/2518/2518g.pdf )
Zamieszczonym na stronie producenta w wskazanej wyżej lokalizacji. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

hm, ale po co dawać folie na styropianie, nie kumam?

Rozwiń  

To są folie drenażowe z włókniną. Daje je się właśnie na styropian --- ale to drenaż nie hydroizolacja w icopalu i isoli też są takie membrany z włókniną. Chodzi o to by deszczówka szybko wsiąkała wokół domu – włóknina powoduje, że między membraną a gruntem jest szczelina!!! To inne folie i inne zadania!
Napisano
  Cytat

kurcze to w końcu ta instrukcja jest dobrze przetłumaczona czy nie?

Rozwiń  

http://www.icopal.no/Produkter/ICOPAL%20FO...%20Geoplex.aspx
Folie drenażowe to inna bajka- montuje się je odwrotnie ( czubkami kubełków na zewnątrz) do w/w czubków przyklejona jest włóknina - dzięki temu deszczówka wokół domu szybko schodzi do drenażu! To chyba jasne.
Widzę, że szkodnicy znowu chcę zamulić temat.
Napisano
  Cytat

http://www.icopal.no/Produkter/ICOPAL%20FO...%20Geoplex.aspx Folie drenażowe to inna bajka- montuje się je odwrotnie ( czubkami kubełków na zewnątrz) do w/w czubków przyklejona jest włóknina - dzięki temu deszczówka wokół domu szybko schodzi do drenażu! To chyba jasne. Widzę, że szkodnicy znowu chcę zamulić temat.

Rozwiń  


W linku podpiętym przez bajbaga jest identyczne rozwiązanie - geowłóknina na materiał termoizolacyjny.

Twierdził Pan wcześniej, ze to karygodne. Icopal się myli tylko Pan nie. Jak zwykle.

Produkt Icodren 10 i Icopal Geoplex 10 to jakby nie było geowłókniny. Na oko to produkty do tych samych zastosowań. Nie zmienia to faktu, ze kładziemy je między innymi na materiał termoizolcyjny przy zabezpieczaniu fundamentu. Czy nie dużo zbiegów okoliczności jak na system, którego nie powinno być.
Napisano
  Cytat

W linku podpiętym przez bajbaga jest identyczne rozwiązanie - geowłóknina na materiał termoizolacyjny.

Twierdził Pan wcześniej, ze to karygodne. Icopal się myli tylko Pan nie. Jak zwykle.

Produkt Icodren 10 i Icopal Geoplex 10 to jakby nie było geowłókniny. Na oko to produkty do tych samych zastosowań. Nie zmienia to faktu, ze kładziemy je między innymi na materiał termoizolcyjny przy zabezpieczaniu fundamentu. Czy nie dużo zbiegów okoliczności jak na system, którego nie powinno być.

Rozwiń  


Drenaż to nie hydroizolacja.
Napisano
Takie małe sprostowanie. Ten link podpiął sam TB (#22 ostatni link) , dla zobrazowania, ze nasi są szkodnikami, bo źle tłumaczą.
Tłumaczenie jest właściwe.

Jest wiele rozwiazań i wiele produktów - a nie tylko jeden właściwy.
Napisano
  Cytat

Takie małe sprostowanie. Ten link podpiął sam TB (#22 ostatni link) , dla zobrazowania, ze nasi są szkodnikami, bo źle tłumaczą. Tłumaczenie jest właściwe. Jest wiele rozwiazań i wiele produktów - a nie tylko jeden właściwy.

Rozwiń  


Nawiązywałem do tego

Tłumaczenie jest zgodne z certyfikatem 2518 ( Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://tjenester.byggforsk.no/prodok/ntg/2518/2518g.pdf )
Zamieszczonym na stronie producenta w wskazanej wyżej lokalizacji.

Nie mniej jednak nikt mi nie powie, że białe jest białe a czarne jest czarne. Na sam koniec swoich wywodów Pan TB prawdopodobnie złapie własny ogon.
Napisano
Może wyjaśnię - wstawiłem trzy linki! tu icopala -
  Cytat
Rozwiń  

dotyczą one ochrony fundamentu przed wilgocią - poza poz 3
1- chroni ścianę a więc i fundament przed wilgocią z wewnątrz
2- folia kubełkowa chroniąca fundament przed wodą zewnętrzną oraz pozwalająca wyjść ewentualnej wodzie z wewnątrz! To dokładnie taka sama "konstrukcja" jak w dachu... tam mimo, że od wewnatrz jest paroizolacja od zewnątrz daje się wentylację - na wszelki wypadek.
3 - membrana z włókniną przyklejana od zewnętrznej strony "zagłębieniami" kubełków w kierunku fundamentu (odwrotnie niż membrana hydroizolacyjna - zagłębieniami kubełków na zewnątrz.) do czubków kubełków przyklejona jest przepuszczalna dla wody włóknina - po zasypaniu fundamentu powstaje szczelina która błyskawicznie odprowadza deszczówkę.
Nie należy tych folii mylić i stosować zamiennie. Membrana kubełkowa bez włókniny na zewnątrz NIE STWORZY SZCZELINY jaką daje przyklejona włóknina i nie odprowadzi deszczówki ---
wydaje mi się, że opisałem trzy membrany dość jasno.
Napisano
  Cytat

To co Pan raczy pokazywać TO NIE SĄ INSTRUKCJE ICOPALA!!!! Byłem u nich kilka razy!!! Proszę wejść na icopal.no czy fi TAM JEST TAK SAMO JAK W INSTRUKCJI ISOLA!
No polskich stronach ISOLA też jest lepik pod folią!!!!

Rozwiń  


Tyle, że te 3 (w tym ten ostatni) linki miały obrazować powyższe kategoryczne stwierdzenie.

A była i jest to instrukcja ICOPAL i tłumaczenie było (jest) prawidłowe – zaprzeczy Pan?
Napisano (edytowany)
W tym nawale linków zapomniał Pan Panie TB jedynie, że Pan Jankowski stwierdził:

"Dlatego w przypadku stosowania XPS nie jest konieczna (tu była mowa o folii kubelkowej), gdyż materiał ten ma dużą wytrzymałość na nacisk i znikomą nasiąkliwość wodną."

Komentarz ten był odpowiedzią na konkretne zapytanie związane z konkretnym poziomem wody. Edytowano przez gites (zobacz historię edycji)
Napisano
Folia na zewnątrz to folia z włókniną ! Przyklejana odwrotnie i to niezależnie od membrany kubełkowej do hydroizolacji. Folia drenażowa nie ma nic wspólnego z poziomem wód gruntowych ona jest od deszczówki.
Choć szkoda się powtarzać , jak ktoś nie chce widzieć różnicy to i tak nie zobaczy.
Napisano
  Cytat

To w końcu jak jest na zewnatrz daje się folię kubełkową a nie tę z włókniną?

Ogólnie się zastanawiam czy każdemu nie dać plusika za zaciętość ;)

Rozwiń  



a daj co se będziesz żałował ;D


rozpoczynając od początku -



  Cytat

Fundament został wykonany jak najbardziej prawidłowo. Izolacja na ławach w budynku niepodpiwniczonym to bezsensowny wydatek. Dom może stać nawet i w wodzie, byleby powyżej poziomu terenu została ułożona izolacja pozioma na wszystkich ścianach wewnętrznych i zewnętrznych oraz pod podłogą.
Fundamenty można ewentualnie zaimpregnować emulsją asfaltowo-kauczukową w celu zwiększenia mrozoodporności górnych warstw fundamentu jeśli postawiony został z kiepskiej jakości bloczków lub betonu.

Rozwiń  


Prawda - ale






  Cytat

Brak izolacji na ławach fundamentowych to większa ucieczka ciepła przez wilgotne ściany fundamentowe .Smarowanie emulsją zamknie jeszcze tą wilgoć wewnątrz tej ściany i nic nie ma to wspólnego z mrozoodpornością jak występuje kapilarne podciąganie wody .

Rozwiń  



to też jest prawda

więc jak wyglądałby ideał ?

wodoodporna ściana fundamentowa która wody nie przyjmie z żadnej strony
nawiasem mówiąc do zrobienia nawet na obecnym etapie ale koszty

lub bez kosztów olanie tematu byleby mokre nie zamarzło bo się będzie sypać


  Cytat

Dziękuje za odpowiedzi. Sprawę izolacji na ławie już w pełni rozumiem.

Dodam tylko że szczyt ławy jest ok 60 cm pod poziomem gruntu (dom w okolicy Warszawy, więc gł. przemarzania to ok 1 m). Ława ma ok 30-40cm grubości. Natomiast istniejąca izolacja pozioma oddzielająca ścianę fundamentową od ściany z maxa jest położona ok 30 cm nad poziom gruntu.

.......
M.

Rozwiń  


co do izolacji poziomej powyżej ściany fundamentowej - jakaś jest - na jakiś czas starczy -
jako zdeklarowany "nie zwolennik" stosowania papy do takich właśnie celów stwierdzam że dokąd szlak tej papy nie trafi powyżej będzie ok.
a szlak jej nie trafi puki nie zbutwieje , a zbutwieje przy stałym kontakcie z wodą i to taka moja prywatna wiedza na temat papy :P



  Cytat

wszystkie wypowiedzi

Rozwiń  


zawierają się w zasadzie w jednej


  Cytat

Stosowanie izolacji poziomej wodnej miedzy ścianą a fundamentem przy ociepleniu ścian od zewnątrz i braku paroizolacji jest karygodne!. ..........

Rozwiń  


oprócz TB na świecie nie ma innego fachowca zdolnego do wykonania izolacji wodnej
osobiście nawet nie umiem sobie jej wyobrazić - czy to jakaś kurtyna wodna niedopuszczająca wód gruntowych do budynku
bo kolejnym moim pomysłem na zabezpieczenie wodne jest hodowla karpi w piwnicy ze stanem wody wyższym niż stan wód gruntowych wtedy faktycznie notorycznie tą wodę trzeba by dolewać aby zbytnio nie ubywała .
jak osoba zajmująca się izolacjami przeciw-wodnymi i przeciwwilgociowymi nie umiem zająć stanowiska w temacie izolacji wodnej której TB jest prekursorem i zapewne ma tytuł autorski tej izolacji.
jednak za żadne skarby świata nie potrafię zrozumieć z jakiego powodu wkleja części izolacji przeciw-wodnych skoro zna się tylko na izolacjach wodnych ???
pozwolę sobie tylko dodać że w jednej ze swoich wypowiedzi
  Cytat

...
Ocielanie jest częćiowe czyli mało skuteczne. .....

Rozwiń  


swoją drogą jest to nie jedyne ocielanie występujące na łamach forum proponowane przez TB
inne mówi o ocielaniu od wewnątrz i tu rodzi się pytanie ?
jak TB zapodaje się do wewnątrz i jaka ilość tego zapodania grozi ocielaniem bo żeby bezkrytycznie stosować się do jego wywodów to trzeba zakończyć proces ocielania kończący się zapewne ocieleniem lub zbaranieniem jak kto woli.
co do wieżowca nad garażem i bramy
temat wałkowany już kilka lat i tu trzeba przyznać TB się nie pomylił w garażu nigdy nie było kropli wody .
szukając tego budynku w necie ze 2 lata temu dotarłem do specyfikacji technicznej wykonania zabezpieczenia i faktycznie nie było tam mowy o kroplach jak już to o wiadrach i wannach względnie jeszcze większych zbiornikach wodnych - szukałem tego w zeszłym roku ale przestało istnieć bynajmniej w necie :( .
pozostałych bredni TB - NIE CHCĘ PROSTOWAĆ - z obawy iż mogę w sposób nieświadomy zapodać sobie wewnętrznie dawkę skutkującą rozpoczęciem procesu ocielania
pozdrawiam

Napisano
Szanowny autorushd zapytał ( ja również ) Pana Cezarego Jankowskiego o to zdanie
  Cytat

Folia kubełkowa ma za zadanie ochronę mechaniczną ocieplenia i ograniczenie wchłaniania wody.

Rozwiń  

Dodatkowo Pan Aleksander Rembisz ( Szanowna Redakcja) zauważył, że w polskim tłumaczeniu instrukcji
  Cytat
Rozwiń  
wdarły się błędy! Folię kubełkową która w oryginale ICOPALU ( i nie tylko Isoli również) jest hydroizolacją między fundamentem a styrodurem umieszczono na zewnątrz w miejscu folii drenażowej ( to taka folia która dzięki naklejonej włókninie, po zasypaniu ziemię pozwala błyskawicznie odprowadzić deszczówkę gromadzącą się wokół domu do drenażu. Na zdjęciach http://www.icopal.no/Produkter/ICOPAL%20FO...%20Geoplex.aspx widać jak to działa. Kubełki folii są odwrotnie niż przy hydroizolacji ( czubki na zewnątrz ) do nich przyklejona włóknina - po zasypaniu gruntem zostawi minimalną szczelinę. Woda przechodząc przez włókninę, szybko po ściance folii odprowadzona będzie do ławy fundamentowej .

Szanowny autorushd stwierdził, by jaśniej wszystko tłumaczyć - więc chyba się postarałem.
No i Panie Aleksandrze - trzeba interweniować w icopalu - zasypanie od zewnątrz folii bez włókniny mija się z celem! Błędy w instrukcji, które raczył Pan zauważyć - powinny być natychmiast poprawione!
Napisano
  Cytat

No i Panie Aleksandrze - trzeba interweniować w icopalu - zasypanie od zewnątrz folii bez włókniny mija się z celem! Błędy w instrukcji, które raczył Pan zauważyć - powinny być natychmiast poprawione!

Rozwiń  



Nie odpowiadam za interpretacje pana TB. O dziwo, moje wypowiedzi były dla NIEGO przydatne. To i tak duzy postęp. Przeważnie większość wypowiedzi jest przez Pana TB negowana.

.....folii bez geowłókniny - i tu jest zagadka ponieważ

"Icodren® 10 Szybki Drenaż SBS jest lekkim, przestrzennym i elastycznym geokompozytem stosowanym do drenażu. Drenaż umożliwia rdzeń wypełniony strukturą z włókien polipropylenowych połączonych dodatkowo warstwą geowłókniny. Rdzeń wewnętrzny w miejscach połączeń z kolejnym pasem materiału styka się bezpośrednio z sąsiednią matą będąc dodatkowo zabezpieczony 100 mm zakładem z geowłókniny uniemożliwiającym przedostawanie się do środka cząstek podłoża."

Nie wiem o jakim produkcie Pan myślał stwierdzając brak geowłokniny.

Dodam dla przypomnienia, ze Icodren® 10 Szybki Drenaż SBS to produkt, który wchodzi w sklad systemu ochrony fundamentu ICOPAl (linki były wcześniej podawane przez gites), który przez Pana TB został zdefiniowany jako produkt nie ICOPAL, jako wynik nieczystych praktyk jakiejś tam firmy.

Nie wdaję się w dalszą polemikę, wszelkie posty można sobie dogłębnie prześledzić w oczekiwaniu na oświadczenie Pana TB, że to jednak ICOPAL.

Napisano
  Cytat

swoją drogą jest to nie jedyne ocielanie występujące na łamach forum proponowane przez TB
inne mówi o ocielaniu od wewnątrz i tu rodzi się pytanie ?
jak TB zapodaje się do wewnątrz i jaka ilość tego zapodania grozi ocielaniem bo żeby bezkrytycznie stosować się do jego wywodów to trzeba zakończyć proces ocielania kończący się zapewne ocieleniem lub zbaranieniem jak kto woli.

Rozwiń  


wymiotłeś Brak obrazka
Napisano
  Cytat

Nie odpowiadam za interpretacje pana TB. O dziwo, moje wypowiedzi były dla NIEGO przydatne. To i tak duzy postęp. Przeważnie większość wypowiedzi jest przez Pana TB negowana.

.....folii bez geowłókniny - i tu jest zagadka ponieważ

"Icodren® 10 Szybki Drenaż SBS jest lekkim, przestrzennym i elastycznym geokompozytem stosowanym do drenażu. Drenaż umożliwia rdzeń wypełniony strukturą z włókien polipropylenowych połączonych dodatkowo warstwą geowłókniny. Rdzeń wewnętrzny w miejscach połączeń z kolejnym pasem materiału styka się bezpośrednio z sąsiednią matą będąc dodatkowo zabezpieczony 100 mm zakładem z geowłókniny uniemożliwiającym przedostawanie się do środka cząstek podłoża."

Nie wiem o jakim produkcie Pan myślał stwierdzając brak geowłokniny.

Dodam dla przypomnienia, ze Icodren® 10 Szybki Drenaż SBS to produkt, który wchodzi w sklad systemu ochrony fundamentu ICOPAl (linki były wcześniej podawane przez gites), który przez Pana TB został zdefiniowany jako produkt nie ICOPAL, jako wynik nieczystych praktyk jakiejś tam firmy.

Nie wdaję się w dalszą polemikę, wszelkie posty można sobie dogłębnie prześledzić w oczekiwaniu na oświadczenie Pana TB, że to jednak ICOPAL.

Rozwiń  

Przydatne... Owszem ! Nie zaglądałem na icopal.pl tylko na strony producenta, dlatego nie spodziewałem się, że można tak wypaczyć ideę hydroizolacji. Już nie mówię o tłumaczeniu tekstu ale rysunki??? Membrana z włókniną jest stosowana na zewnątrz ale to nie jest hydroizolacja. Zarówno w icopalu ( Finlandia i Norwegia ) jako pierwsza warstwa na fundamencie jest membrana kubełkowa jak w instrukcji icopala.no czy isoli.no -
  Cytat

Dodam dla przypomnienia, ze Icodren® 10 Szybki Drenaż SBS to produkt, który wchodzi w sklad systemu ochrony fundamentu ICOPAl (linki były wcześniej podawane przez gites), który przez Pana TB został zdefiniowany jako produkt nie ICOPAL, jako wynik nieczystych praktyk jakiejś tam firmy.

Rozwiń  
Tego tak nie można zrozumieć! Napisałem, że instrukcja nie jest icopala a nie że produkt!!! Dodałem, że taka instrukcja świadczy o nieznajomości produktu i jest szkodliwa.

Prosił Pan o merytoryczne posty a nie o osobie... może więc napiszcie, ( o co i prosił autorusht i ja ) dlaczego instrukcja oryginalna icopala i isoli jest zła!


  Cytat

wymiotłeś Brak obrazka

Rozwiń  

Czy to znaczy, że dobra czy zła jest oryginalna instrukcja?
Napisano
  Cytat

Przydatne... Owszem ! Nie zaglądałem na icopal.pl tylko na strony producenta, dlatego nie spodziewałem się, że można tak wypaczyć ideę hydroizolacji. Już nie mówię o tłumaczeniu tekstu ale rysunki??? Membrana z włókniną jest stosowana na zewnątrz ale to nie jest hydroizolacja. Zarówno w icopalu ( Finlandia i Norwegia ) jako pierwsza warstwa na fundamencie jest membrana kubełkowa jak w instrukcji icopala.no czy isoli.no - Tego tak nie można zrozumieć! Napisałem, że instrukcja nie jest icopala a nie że produkt!!! Dodałem, że taka instrukcja świadczy o nieznajomości produktu i jest szkodliwa. Prosił Pan o merytoryczne posty a nie o osobie... może więc napiszcie, ( o co i prosił autorusht i ja ) dlaczego instrukcja oryginalna icopala i isoli jest zła! Czy to znaczy, że dobra czy zła jest oryginalna instrukcja?

Rozwiń  


Instrukcja, która Pan podał na wstępie nijak się miała do wcześniejszych wypowiedzi. Widać było na niej folię na ścianie i wszystko.

Co Pan powie na to:

http://tjenester.byggforsk.no/prodok/ntg/2518/2518g.pdf (którys tam post bajbaga)

Coś do złudzenia przypomina układ z polskiej strony. O TYM MOWA a nie o Pan folii kubełkowej, której się Pan czepił w nadziei, że w końcu ktos sie pogubi.

To że Pana instrukcja jest dobra/czy nie- takie rozwiązania są też stosowane (folia na scianie jako drenaż) - ma się nijak do zagadnienia, które jet tu wałkowane. Zaczął Pan przecież od wypowiedzi Pana Jankowskiego, że folia na XPS (i tak napisał że zbędna). Potem dostał Pan dwa przykłady, ze geowłóknina na xps i zasypujemy gruntem i dalej Pan kręci.

Juz niżej mi ręce nie opadną.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Nic się nie pogubiłem - Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://tjenester.byggforsk.no/prodok/ntg/2518/2518g.pdf to dotyczy GEO... geowłókniny i drenażu. Czy może Pan chce odpowiedzieć na pytanie postawione Panu Cezaremu!? Czy możemy się skupić na zagadnieniu?

Rozwiń  


Możemy się skupić - jak juz sie Pan skupi to proszę odpowiedzieć czym się różni ta instrukcja (rysunek w niej zawarty) od polskiej instrukcji.

I czemu tam od ściany nie ma Pan folii kubełkowej???? Edytowano przez gites (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...