Skocz do zawartości

Co może być przyczyną blokowania się ślimaka w podajniku kotła?


Recommended Posts

Napisano

Od jakiegoś czasu (kilka tygodni) często blokuje się ślimak w podajniku kotła, jednak zawleczka nie zostaje zerwana. Kiedy pokręcę wtedy ślimakiem w drugą stronę – odblokowuje się. Zauważyłam, że tego problemu nie ma, gdy kocioł pracuje z dużą mocą w sposób ciągły (tryb zimowy), a pojawia się gdy działa w trybie letnim, z częstymi przestojami. Co może być przyczyną? Zużyty ślimak czy raczej silnik i jego zasilanie?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/kotly-i-podgrzewacze/porady/13207-co-moze-byc-przyczyna-blokowania-sie-slimaka-w-podajniku-kotla

Gość radomik
Napisano
sprawdź kondensator (daj do sprawdzenia elektrykowi z miernikiem) przy silniku. Jest to częsta usterka, z takimi objawami. Inna przyczyna to za duże przestoje w podtrzymaniu. powodzenia...
Napisano
Nie tylko kondensator, chociaż jego też. Należy sprawdzić cały rozruch i to zarówno po stronie elektrycznej, jak i mechanicznej. Moment rozruchowy silnika indukcyjnego nie jest specjalnie wielki, dlatego ewentualne opory mechaniczne (jakieś wygiecie, ocieranie, luzy w przekładni, albo coś podobnego) mogą również mieć na to wpływ.
  • 5 lata temu...
Gość lukasz
Napisano
Ja miałem przypadek że motoreduktor się przycinał i nie była to wina kondensatora bo po podłączeniu na "krótko" motoreduktor działał, winowajcą był moduł sterujący pieca
Napisano
Miałem taki przypadek :zablokowany podajnik jakieś grzebanie z mojej strony prętem i działa podajnik, za pół godziny znowu zablokowany i tak kilkakrotnie. Tel do serwisu :serwis wytypował po pierwsze kondensator po drugie ślimak wymieniłem kondensator to samo wyjąłem ślimak okazuje się że jak nowy.Wsadziłem rękę do kolana od retorty, a tam jakby zrobiła się dysza (zarosła jakimiś spiekami)po skuciu tego nagaru piec działa normalnie.Może się komuś przyda.
  • 10 miesiące temu...
Napisano

Często ślimak przeciera się na 2-4 zwoju. Ten jest już drugi.

Jak ktoś ma problem z często zrywanymi zawleczkami, to polecam zwykłą śrubę fi 5 z marketu budowlanego. Jest on na tyle mocna, że byle co jej nie zrywa a wystarczająco miękka, by zadziałać.

IMG_20171123_200256.jpg

  • 1 rok temu...
Napisano
mam problem. posiadam elektroniczną zawleczke. piec jest nowy. Zawleczka włącza sie praktycznie za każdym razem jak slimak chce zakrecic. o co chodzi?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Mam problem ze zrywaniem się zawleczki bardzo często - po zdemontowaniu nic nie ma co by blokowało retorte czy ktoś poradzi co robić ? Wał wymieniałam rok temu.
Napisano
  Dnia 23.11.2017 o 20:53, Brum napisał:

polecam zwykłą śrubę fi 5 z marketu budowlanego. Jest on na tyle mocna, że byle co jej nie zrywa a wystarczająco miękka, by zadziałać.

Rozwiń  

U rodziców na takiej śrubie działa prawie 10 lat

  • 8 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Mój piec ma 2 tygodnie, od samego początku ślimak nie podaje pelletu i zrywa zawleczke, palnik wygasza i koniec palenia, miałam podłączony strażak i za pierwszym razem jak już porządnie się rozpalilo strażak zalal palenisko i całkowicie zablokował ślimak (musieliśmy cały sprzęt rozbierać). Powiedziano mi że powinnam palić przez jakieś 2 tygodnie eko groszkiem a potem przejść na pelett. Czy ktoś miał lub ma taki problem, pomocy
  • 1 rok temu...
Napisano
Widać, że ekspert nie ma zielonego pojęcia o najczęstszej przyczynie. Przy podajnikach nieposiadających przeciwzwoju na końcu ślimaka w kolanie gromadzi się pył peletowy, który się zagęszcza i blokuje ślimak. Jeśli jeszcze do zalegającego peletu dostanie się wilgoć drewno rozszerzy objętość zrobi się czop jak beton, który bardzo trudno usunąć.
  • 3 tygodnie temu...
Gość Łukasz Sz.
Napisano
Ja bym wymienił kondensator w silniku
Napisano
  Dnia 23.09.2021 o 08:37, Gość Łukasz Sz. napisał:

Ja bym wymienił kondensator w silniku

Rozwiń  

To się dzieje zawsze przy pełnym podajniku? Czyli tak samo obciążonym?

 

  Dnia 5.09.2021 o 19:32, Gość Góral napisał:

Widać, że ekspert nie ma zielonego pojęcia o najczęstszej przyczynie. Przy podajnikach nieposiadających przeciwzwoju na końcu ślimaka w kolanie gromadzi się pył peletowy, który się zagęszcza i blokuje ślimak. Jeśli jeszcze do zalegającego peletu dostanie się wilgoć drewno rozszerzy objętość zrobi się czop jak beton, który bardzo trudno usunąć.

Rozwiń  

Już po dwóch tygodniach? A to ciekawe.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Witam wszystkich,potrzebuję pomocy więc może tu opiszę problem,mam kocioł na pellet ,i problem w tym że ślimak się co jakiś czas blokuje i nie podaje opału ,silnik działa prawidłowo wszystko działa jak powinno,dziś rozebrałem ten ślimak i na części która jest w palenisku zauważyłem tak jakby ten slimak tarł o coś ,palenisko wygląda dobrze nie widać żadnych wytarć,co może być przyczyną blokowania się tego ślimaka, pozdrawiam i proszę o pomoc.
  • 5 miesiące temu...
Gość Piotr
Napisano
Ja mam zbyt twardy pellet z modrzewia i chrupie a czasem blokuje ślimaka i nie podaje on równomiernie
  • 2 miesiące temu...
Gość Bartek
Napisano
Bez dwóch zdań to wina zużytego ślimaka. Przerabiam to u siebie cyklicznie od kilkunastu lat. Po wymianie ślimaka mam że dwa trzy lata spokoju, aż znowu się wyrobi i to zawsze w tym samym miejscu.
  • 3 miesiące temu...
Gość Puszkin. Sławków
Napisano
Właśnie mam ten sam problem.. piec rozebrany... Ślimak do wymiany .. nawet się nie zastanawiam minuty. . napisze pod koniec tygodnia o o wyniku. Muszę kupić ślimak . Kupię go w Pszczynie . Podobno dobry sklep z częściami itp .
Gość Puszkin Sławków
Napisano

Temat zamknięty . Wymieniony został ślimak na nowy. Piec już pracuje ponad dobę. Idealnie. Sama końcówka była zużyta, Reszta ślimaka w stanie idealnym . Ale końcówka też robi b. Ważna robotę. . Podkresle że sypie tylko opal suchy .sezonowany w kotłowni. Animus - masz rację obudowa też się zużywa. U mnie z racji suchego opału . W stanie idealnym.. .. tylko UWAGA zamienniki z reguły mają o jeden zwój mniej .długość ta sama całkowita.. , czyli podaje troszeczkę więcej opału przy tam samym obrocie slimaka . Wiec, jeśli ktoś jedzie na ustawieniach manual. Musi minimalnie skorygować czas podawania. Ogólnie te ślimaki o ściance 10mm wyglądają atomowo. Mam nadzieję że tam nie zajrzę przez kolejne 5 lat. Dodam że w każde lato też piec chodził nieustannie na grzanie wody. Przyszły rok już go będę wygłaszał. Odpalę grzałkę . 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...