Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Brum

Uczestnik
  • Posty

    163
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    3

Brum last won the day on lutego 20

Brum had the most liked content!

Reputacja

13 Neutralny

O Brum

  • Ranga
    Bywa
  • Urodziny 17.07.1979

Aktyw

  • Punkty pozostałe
    166

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Chętnie odniosę się do listu. W tej Hiszpanii to pewnie hałasowały wentylatory w jednostkach zewnętrznych klimatyzatorów. Stare urządzenia typu on/off potrafią ostro hałasować. Nowoczesne inverterowe (teraz tylko takie można montować), mają o niebo wyższą kulturę pracy, czasem trzeba podejść by usłyszeć, że pracuje. Latem klimatyzator może przeszkadzać. Zimą PC, ale jest o tyle lepiej, że okna zazwyczaj są pozamykane. Ja bym raczej zastanowił się zawczasu i przygotował miejsce, gdzie postawić jednostkę zewnętrzną, by była najdalej od sypialni.
  2. Sam jestem ciekaw. Firma, której ja mam ofertę, sama produkuje moduły, ale nie ukrywają, że gotowe wafle ściągają z Chin. Do produkcji wafli trzeba mieć bardzo poważny sprzęt, więc dużo fabryk raczej tego nie produkuje. Od reszty dużo zależy, można oszczędzić albo zrobić dobrze. Sztywność konstrukcji, przejrzystość i wytrzymałość szyby.
  3. Nie wiem skąd te ceny bierzecie, ale mam przed sobą ofertę jednej firmy, sprzed miesiąca. Przykładowe zestawy 2 kW - 8 100 zł 3 kW - 11 700 zł 4 kW - 15 900 zł 5 kW - 19 900 zł 6 kW - 23 400 zł Cena z VAT 8% (montaż na dachu) Inverter jednofazowy, od około 4-5 kW może się opłacać wziąć trójfazowy, to kosztuje od 2 tys. Jak ktoś potrzebuje kredytować, to można się starać o pożyczkę z programu "Czyste powietrze" na preferencyjnych warunkach. Od tego odchodzi dotacja 5 tys. "Twój prąd". Od tego, co zostanie można jeszcze odpisać 18% z podstawy podatku (o ile tego nie zlikwidują przy dotacji "Twój prąd").
  4. Można kupić inverter wyspowy, czy hybrydowy. Tylko wtedy to raczej trzeba mieć jakieś akumulatory. Wyobraź sobie sytuacje, gdy masz pochmurne niebo, robisz pranie i pieczesz ciasto. Wyłączają prąd a Twoja produkcja nie wystarcza, nie masz bufora w postaci akumulatorów. Sama fotowoltaika jest zbyt niestabilnym źródłem prądu, by móc zasilać dom. Może się pojawić sytuacja, że prąd pojawia się i znika a co na to Twoje urządzenia?
  5. Z tą niezależnością to jest tak, że i tak jej się nie osiąga. Warto wiedzieć, że gdy prądu w sieci zabraknie, to nawet w słoneczny dzień wyłączy nam się inverter ponieważ do pracy potrzebuje obecności prądu w sieci. Taki jest wymóg prawa, to zabezpieczenie antywyspowe, żeby nie wpuszczać prądu do sieci, podczas prowadzony prac i nie porazić pracowników.
  6. W PL też już są https://www.gramwzielone.pl/trendy/29239/to-jedna-z-pierwszych-w-kraju-wspolnot-mieszkaniowych-ktore-same-produkuja-energie http://www.bryla.pl/bryla/7,85301,24857919,panele-fotowoltaiczne-na-dachach-blokow-czyli-wroclawska-elektrownia.html
  7. Ostatnio czytałem o tym i trafiłem na coś takiego, polecam lekturę każdemu miłośnikowi takich tkanin i włóknin https://www.ogrodowisko.pl/watek/736-mata-przeciw-chwastom
  8. Z tym 1000W/m2 to nie tak jest. W Polsce 1kW instalacji daje rocznie średnio 1MWh. Ostatnio rozmawiałem z jedną firmą, która instaluje takie instalacje i powiedzieli, że taki zapis mogą umieścić w umowie. Oczywiście to jest zależne od kąta ustawienia modułów, zacienienia.
  9. Info z wczoraj, program "Twój prąd" - dotacje do instalacji PV https://wysokienapiecie.pl/21408-program-moj-prad-czyli-dotacje-instalacji-pv-przewodnik-co-gdzie-kiedy-jak-ile/ Dofinansowanie do 50% kosztów, nie więcej niż 5 tyś.
  10. 1. Możesz kupić pokojowe sterowniki Autaon, podłączyć je do siłowników i będzie to jakoś działało. 2. Możesz kupić sterownik j.w. Auratona lub ciekawe rozwiązania Bero i sterować kotłem no/off i też jakoś będzie działało. Pierwsze rozwiązanie jest proste, niezależne od tego co teraz masz, ale jak nagrzejesz salon a w jakimś pokoju będzie zimno, to kocioł nie będzie o tym wiedział i nie włączy się. Drugie rozwiązanie jest o tyle lepsze, że centralnie sterujesz wszystkimi siłownikami i kotłem na zasadzie on/off. Ale ma jedną wadę, masz kocioł De Dietrich MCR3 Plus, do niego pewnie dedykowany sterownik komunikujący się z kotłem po OpenTherm. Na tym sterowniku możesz sporo podglądać i ustawiać. Sterując on/off musiał byś zrezygnować z tego dedykowanego sterownika. Jak chcesz mieć full wypas zgodny z OpenTherm, to musisz poszukać czegoś, co z tym współpracuje, szukaj pod hasłem "sterowanie strefowe opentherm". Być może system BeSmart od Beretty, może coś Honeywella. Temat jest szeroki i kłopotliwy o tyle, że niby OpenTherm to otwarty protokół z którego korzysta wielu producentów, ale nie wszyscy producenci postępują wg. tych samych zasad i nie wszystkie urządzenia ze sobą współpracują. Zdaje się, że akurat z De Dietrich jest akurat całkiem nieźle. Instalatorzy kotłów i instalacji CO raczej Ci w tym nie pomogą poza podsunięciem dedykowanego albo uniwersalnego sterownika. Mój serwisant od kotła jak go zapytałem o czujnik pogodowy, to powiedział, że to tylko problemy robi. Jak ktoś się tym nie interesuje i nie lubi nowości, to woli to co zna i rozumie.
  11. Ja to bym zapytał "co to jest telewizja". Mam telewizor, ale służy mi jako ekran bo do gniazdka antenowego nie mam nic podłączonego. Za to odpalam na nim głównie YouTuba i Netflixa. Mam jeszcze apkę zainstalowaną na telewizorze i smatfonie, że mogę przekierować na telewizor obraz z playera na stronie www ze smartfona. Więc wszystkie CDA i inne pirackie mogę oglądać na dużym ekranie bez podłączania komputera
  12. Witam, są jakieś mocne przeciwwskazania przed zrobieniem instalacji CO w plastiku PP od samego kotła kondensacyjnego? Grzanie będzie niskotemperaturowe bo tylko ogrzewanie podłogowe i grzejniki łazienkowe. Kociołek będzie pewnie firmy Termet, może producent ma jakieś własne wymagania. W mojej rodzinie jest kocioł kondensacyjny z instalacją CO zrobioną z rur PEX i nie ma z tym żadnych problemów mimo podniesionej temperatury ze względu na instalacje mieszaną.
  13. Już od kilku osób słyszałem, że żałują mieszanych instalacji i gdyby mogli, to by od razu pojechali z podłogowym po całości. Wszędzie zasilanie niskotemperaturowe, idealne pod kocioł kondensacyjny i pompę ciepła. DO tego komfort pod stopami i lepsze poczucie ciepła niż przy grzejnikach. Nie bój się o to, że podłoga nie da rady ogrzać domu, jak czegoś mocno nie zepsujesz to będziesz zadowolony. Dużo bardziej bym się bał instalacji mieszanych. Co do grzejników niskotemperaturowych, to po prostu są one przewymiarowane, żeby powierzchnia grzania była większa. Zasad fizyki nie przeskoczysz.
  14. Często ślimak przeciera się na 2-4 zwoju. Ten jest już drugi. Jak ktoś ma problem z często zrywanymi zawleczkami, to polecam zwykłą śrubę fi 5 z marketu budowlanego. Jest on na tyle mocna, że byle co jej nie zrywa a wystarczająco miękka, by zadziałać.
  15. Co ma wyglądać nieestetycznie? Chcę wpasować blat między ścianami (szerokość 125cm) a pod spodem mieć dwie szafki 60'tki z szufladami. Na blacie po prawej stronie w rogu umywalka nablatowa. Oczywiście wiem, że pod spodem musi być syfon i przyłącza wody, szuflady będą takie, by to tam zmieścić. Taki blat z umywalką nablatową to dosyć klasyczne rozwiązanie. Nie chcę gotowej szafki z umywalką, chcę mieć kawałek blatu obok umywalki a podobają mi się prostokątne umywalki nablatowe.
×
×
  • Utwórz nowe...