Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

a czy PUR przed napyleniem posiada już właściwości ciepłochronne?
jeżeli nie, to po (potencjalnym) zniszczeniu struktury, która powoduje takie a nie inne właściwości, może się okazać, że również nie
zapewne od określonej frakcji granulat może posiadać własciwości ciepłochronne, ale mielony PUR to dla mnie to samo, co mielona wełna, czyli śmieci
Link do komentarza
Chodzi Ci o gotowe maty (płyty) wykonane z tej pianki?
Jeśli tak, to znów pytanie z którym się borykałeś – jak toto umocować i położyć na tej „kuli” ?

Sama idea „piankowania” jest chyba najbardziej optymalna dla Twojego przypadku.
Pozostaje kwestia jej grubości i „gładkości”, oraz wykończenia powierzchni – jeśli zdecydujesz się na „baranka”, to też będzie dobrze.
Link do komentarza
nie wiem jak podlinkować na forum wprost moich luźnych mysli
a jeżeli chodzi o podłogi podniesione to wklep w google

idziesz w piankę, więc trzymaj się tego, bo będziesz miał niemce w domu :-)

a co do pianki na kopule to jak widzisz (albo Pan Projektant) wykończenie powierzchni (tylko powłoką anty UV?)
a co ze strefą przyziemia, czyli cokołem? powiedzmy do poziomu +2m ppt, gdzie narażone to będzie na uszkodzenia mechaniczne?
Link do komentarza
chociaż, trochę bez sensu tem moje pytanie
nie wiem jakie oferty dostałeś, ale zazwyczaj jest tam opisane, że są to dwie(?) warstwy o różnej gęstości
ta wierzchnia jest gęstsza(?), twardością chyba całkiem całkiem, tyle tylko, że te fale dunaju, o których wspominał bajbaga
swoją drogą możesz spróbować zrobić od pewenej wysokości zmianę grubości o symboliczny cent i zrobić wyprawę jak na styro
Link do komentarza
Cytat

a co do pianki na kopule to jak widzisz (albo Pan Projektant) wykończenie powierzchni (tylko powłoką anty UV?)
a co ze strefą przyziemia, czyli cokołem? powiedzmy do poziomu +2m ppt, gdzie narażone to będzie na uszkodzenia mechaniczne?



Na uwadze należy mieć też to, że cała powierzchnia kopuły jest w zasadzie powierzchnią dachu, a „rynną” jest grunt wokół kopuły.
Link do komentarza
Oj dawno nie byłem - ostatnio full innej pracy wyszło a pogoda mocno nieprzewidywalna :-(
Jak tak myślę o tym ociepleniu to idąc już dalej to skoro aż tak szalejemy z tym tematem to czemu nie pójść tą drogą:
przygotować sobie z laminatu formę w kształcie wycinka kopuły i dzięki niej wyprodukować sobie cały zestaw kształtek z pianki którymi obłoży się całą chałupkę. Trochę potrwa wyprodukowanie tego, ale efekt gwarantowany i podejrzewam największa równomiernosć powłoki zewnętrznej w porównaniu z każdym innym rozwiązaniem z oparciu o piankę.
Amerykanie stosują piankę ale jest ona natryskiwana na dmuchany balon od środka. Wtedy mają gładko a balon zapewnia zarazem ochronę przed UV który potrafi na dłuższą metę wszystko wykończyć.
Pomysł z formą wpadł mi po obejrzeniu programu na discovery jak kajak produkowali.
Sam właśnie w weekend walczyłem z kabiną prysznicową (klasyczny chinol) - problemem było to że po wejściu do środka wszystko trzeszczy i lata. Postanowiłem więc wszystko od spodu wypiankować. A że całość już sklejona więc jedyne co można było zrobić to wyłożyć podłogę folią (żeby pianka nie przykleiła się do płytek) i na to nastrzyknąć piankę żeby zrobić podstawę do brodzika. Na razie schnie ale już widać że stabilność zdecydowanie wzrosła.
Tak więc moja propozycja:
Forma o odpowiedniej grubości, wykładamy to folią lub nastrzykujemy coś (jeszcze nie wiem co, ale się dowiem :-) ) żeby pianka nie przykleiła się do formy , i lejemy w to piankę. Jak stężeje to wyjmujemy i jedziemy z następnym kawałkiem. Łączenie kawałków też przy pomocy pianki - ale już dosłownie odrobiny żeby nie wyszło tam gdzie nie potrzeba :-)
No i tak można też wyprodukować 2 warstwy - grubsza bardziej miekka od środka i druga sztywniejsza cieńsza od zewnątrz. Formatki obu warstw przesunięte względem siebie więc nawet ewentualnych mostków by nie było.
A jak pomysł wypali to takie formy możesz "wypożyczać" odpłatnie innym entuzjastom - jedyne co to będą musieli budowac tylko kopuły zbliżonej wielkości :-)
Link do komentarza
Cytat

To nie takie proste. Gdyby kopuła nie miała okien tylko te dachowe to ok. Można by o tym pomyśleć. Inaczej krztałt jest zbyt nieregularny. Ale oczywiście to jakiś pomysł icon_smile.gif


też nie jest to zbyt duży problem. Należałoby tylko ograniczyć ilość rozmiarów okien (idealnie do 1 rodzaju). Wtedy forma na cały obrys okienka (no może w 2 kawałkach żeby było łatwiej manewrować) i jedziemy. "kołnierz" formy okienka na tyle duży żeby sięgnął na tych na piętrze. Te na parterze to wtedy zostaną przycięte o zbyteczną część w czasie montażu. Ciekawe tylko czym to kleić w czasie montażu ? Ale to pewnie są tu jacyś fachmerzy którzy nam to podpowiedzą :-)
Wtedy zostaje już tylko jeden problem - czym to machnąć na wierzchu :-) Co prawda kolega opowiadał że w czasie montarzu na dachu w jednym z hipermarketów trafił na dach wykończony w ten sposób. I chyba nic na nim już nie było więcej oprócz tej pianki. Wrażenie ponoć niesamowite.
Chociaż ta pianka jakoś tak nie przemawia do mnie. Wolałbym wełnę w bloczkach i to przyszpilić do kopuły.
Szkoda że to lato było takie nijakie i późno się zaczęło. Z moich eksperymentów nici wyszły - muszę czekać na następny sezon :-(
Link do komentarza
W temacie ocieplenia dachu płaskiego to jeden z kolegów na FM zrobił to właśnie sproszkowanym pur. Jakby co znajdę link icon_smile.gif

Odnośnie pur to ja tez nie jestem na 100% zadowolony z tej technologii, ale myślę sobie tak.

- na pewno będzie dom super ocieplonym tu wątpliwości brak
- jednak jakby coś z tą pianka sie złego działo, to położę na nią siatkę i otynkuje.

W skrócie chodzi o to że mam zawsze pole manewru.

Autorus

Link do komentarza
to ja może jeszcze powiem coś o zmiękczaczach bo akurat miałem odkamienianie pieca gazowego dwufuncyjnego.

I przyznam sie ze miłe zaskoczenie. Wymiennik od cw pomimo ze nigdy go nie czyściłem od 10 lat, czysty idealnie. To działanie właśnie zmiękczacza który wypłukał kamień.
Natomiast wymiennik od co to już standard, pomimo, że syf jakich mało, a przecież tam woda krążyła ze 4 lata i jej nie wylewałem. Od razu napuściłem ze zmiękczacza.

Taki sam zamontuje od rzau w kopule icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Jednak nie dam styropianu w podłodze:

Odnośnie styropianu dobrze napisał kolega Tomek B

"Styropian to przede wszystkim powietrze, które jest zamknięte w jego porach. Kiedy ocieplamy podłogę w temp. otoczenia wyższej od temp. podłogi dochodzi do kondensacji pary wodnej zawartej w powietrzu, zostaje to wszystko na zawsze na izolacji przeciwwilgociowej (folia, papa). W przypadku uruchomienia płyty grzejnej w okresie grzewczym zaczyna się kradzież ciepła. Ciepło z płyty grzejnej przenika przez pory styropianu doprowadzając tę wilgoć ponownie do stanu gazowego, która migrując przenosi ciepło z płyty grzejnej do chudziaka. Na powierzchni izolacji, która zawsze ma temp. 10 stopni (ponieważ leży na chudziaku), dochodzi do ponownej kondensacji, cykl się powtarza a złodziej ciepła jest bardzo syty i lubi wilgoć, ponieważ to bardzo dobry przewodnik.
Na ścianie, będzie podobnie, szczególnie jeśli dom zostanie bardzo dokładnie ocieplony a wilgoć z domu nie jest odprowadzana we właściwy sposób, dlatego co niektórym nawet grzyb rośnie.
Można położyć te płyty styropianowe, ale należy to zrobić w temperaturze otoczenia zbliżonej do temperatury wylewki betonowej (chudziaka), wtedy przy braku gradientu temperatur, nie dojdzie do kondensacji.
Zimą styropian jest prawie suchy. "


Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Wiec zaczynam mieć niezrozumiałe kłopoty.

Mam przydział mocy 3kw, umowę podpisaną. Architekt twierdzi , że muszę mieć podpisana umowę na całą moc tj 22kW bo inaczej nie można złożyć dokumentów aby dostać pozwolenie na budowę. Znaczy sie urząd odrzuci taki projekt.

Byłem w PGE i oni nie rozumieją problemu. Z resztą ja także. icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
Cytat

Wiec zaczynam mieć niezrozumiałe kłopoty.

Mam przydział mocy 3kw, umowę podpisaną. Architekt twierdzi , że muszę mieć podpisana umowę na całą moc tj 22kW bo inaczej nie można złożyć dokumentów aby dostać pozwolenie na budowę. Znaczy sie urząd odrzuci taki projekt.

Byłem w PGE i oni nie rozumieją problemu. Z resztą ja także. icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif



z energetyką umowę podpisałem dopiero gdy miałem uprawomocnione PnB
tylko że ja miałem od razu prąd docelowy
Link do komentarza
Cytat

Wiec zaczynam mieć niezrozumiałe kłopoty.

Mam przydział mocy 3kw, umowę podpisaną. Architekt twierdzi , że muszę mieć podpisana umowę na całą moc tj 22kW bo inaczej nie można złożyć dokumentów aby dostać pozwolenie na budowę. Znaczy sie urząd odrzuci taki projekt.

Byłem w PGE i oni nie rozumieją problemu. Z resztą ja także. icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif



nie rozumiem...u nas do PNB trzeba tylko do projektu dopiąć warunki techniczne, nie trzeba żadnej umowy.
Link do komentarza
Cytat

z energetyką umowę podpisałem dopiero gdy miałem uprawomocnione PnB
tylko że ja miałem od razu prąd docelowy


a u mnie jest tak ze mam docelowy 3kw. Tylko jakie to am znaczenie, skoro moge zwiekrzyc moc w PGE bez problemu. Bo przeciez warunki techniczne sie nie zmienia icon_smile.gif jak mam mala moc to nie znaczy ze dostane cienszy przewod bo przeciez kiedys moge sobie chciec podniesc ta moc i PGE by musial wykopywac przewod i zmieniac na grubszy icon_smile.gif
Link do komentarza
Bywa i tak, że moc docelową „kształtują” możliwości sieci ZE, które są „ogranicznikiem”.

Osobiście spotkałem się z przypadkiem odmowy dostaw, ze względu na brak możliwości „przesyłowej” sieci – mimo bezproblemowych warunków, dla wykonania samego przyłącza.

W wielu wioskach w moim regionie, maksymalna moc („przyłączeniowa”), możliwa do „uzyskania” na przyłączu, to 5 – 8kW.
Link do komentarza
Cytat

A co tu do zrozumienia. On ma koncepcje „artystyczne”, a przepisy mają się do niego „dostosowywać”. icon_biggrin.gif

On jest w takim samym stadium emocjonalnym, jak dziewczyna przed inicjacją – piszę tak na podstawie dyskusji z Nim, jaką mieliśmy na FM. icon_lol.gif


wiec tak to jest jak ciapy (chciałem napisać pi..., ale to niecenzuralne) do tego się zabierają
Autora można tylko prosić o "głębsze" wprowadzenie w poruszanych tematach, bo z takiego przekazu jak teraz nic nie wynika
wiec następnym razem, Autorze, staraj się bardziej wyjaśniać o co Ci chodzi,
oczywiście, jeżeli chciałbyś pomocy, a nie tylko podzielić się ze społeczeństwem forumowym swoją traumą
Link do komentarza
Cytat

Wiec zaczynam mieć niezrozumiałe kłopoty.

Mam przydział mocy 3kw, umowę podpisaną. Architekt twierdzi , że muszę mieć podpisana umowę na całą moc tj 22kW bo inaczej nie można złożyć dokumentów aby dostać pozwolenie na budowę. Znaczy sie urząd odrzuci taki projekt.

Byłem w PGE i oni nie rozumieją problemu. Z resztą ja także. icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif


Też nie wiem o co chodzi ale ja do PnB musiałem dostarczyć tylko zapewnienie dostawy energii ,fakt ja miałem 16 kW docelowo i zabezpieczenie 25A a umowę podpisałem po prawie dwóch latach od uzyskania PnB z mocą do 10 kW na okres budowy. Dziwi mnie trochę,że Ty masz tylko 3 kW.I jeszcze jedno nie słuchaj się architekta tylko udaj się do starostwa i tam Ci wszyściutko wyjaśnią.

Cytat

Chwiluńka – jeśli jest to moc docelowa, określona w warunkach technicznych ZE, to ponad nią, nie będziesz mógł nic zwiększać, ale to jest Twój problem związany z eksploatacją budynku i nijak się ma do wymagań w zakresie „składania kwitów”.


Może moc zwiększyć (o ile jest taka możliwość a raczej jest) tylko wiąże się to niestety z kasą i czasem. Bo zwiększając moc procedura odbywa się tak samo jakby się od nowa ubiegało o przyłącze. Opisuję to tak jak to na moim terenie działa, w innym ZE może być całkiem inaczej. Dlatego ja od razu wziąłem 16 kW aby później w razie czego nie potrzebnie nie bulić icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Może jeszcze podam z warunków przyłączeniowych, że

- przyłącze kablowe typu YAKXS 4x120mm2

Takim przewodem można przesłać ciągle zgodnie z tym co czytałem 275A czyli spokojnie ponad 100kW

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1658712.html

Z tego wnioskuję, że jak złoże papiery o nowe warunki ale na inna moc dostane dokładnie te same warunki tylko zamiast 3kw będzie 22kw..


Odnośnie 3 kw spróbuje wytłumaczyć bo to nie ja zamówiłem taką moc.
Człowiek który sprzedawał mi działkę miał ich w sumie 6szt, i do każdej zamówił przyłącze energetyczne.
Aby nie narazić się na koszt a każdej działce zamówił właśnie 3kw. I to całe wytłumaczenie. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Dotarły cegły, konkretnie 6tys , miało być w transporcie 2 razy więcej. Ale cóż, piec w cegielni zalało. Następne mogą być dopiero po nowym roku.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

I wszytko by było dobrze gdyby nie fatalna jakość tych cegieł, popękane, ale co 2-3 podczas wyciągania z palety mi pękała w rękach. Muszę coś z tym zrobić. Ogólnie mi to na cały dzień humor popsuło :(

A niby to klasa15 i nawet certyfikat mam :( i co z tego :(

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Dziś miałem telefon z PGE, w związku z moim pismem odnośnie nowych warunków przyłączeniowych, gdzie chciałem dostać 22kw. No i gostek z rozbrajająca szczerością powiedział ze na ta chwile nie może mi dac tyle bo by go ludzie w okolicy zamordowali. Może dać max 20kw chyba, że poczekam 1,5roku to wtedy dostane tyle ile chce bo siec będą przebudowywać.

Stwierdziłem ze poczekam, i tak wcześniej mi prąd potrzebny w takiej ilości nie będzie. A jak teraz tego nie załatwię to będę sie bujał do nie powiem czego ;)

Gostek stwierdził ze jak ma być sklep to musi dać taryfę firmowa c12 czy jakoś tak, ogólnie chodzi o to ze jest to to samo co prąd budowlany, tzn ogólne zasady sa nawet ciut leprze niż dla taryfy G12 ale dodatkowo za każdy KW mocy będę miesięcznie płacił po 5zł, czyli wychodzi za 22kw dodatkowo 120zł + vat jak mniemam.

Jedyne pytanko jakie mi sie nasuwa to od kiedy zacznę za to płacić? Bo jest to moc planowana a na czas budowy wziąłem 3kw. Rozumiem ze dopiero po odbiorze budynku.



No i nie dodałem, ze już na działce wszystko ładnie pozakopywane i ustawiona skrzynka icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...