Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Napisano
Kabina prysznicowa oczywiście okrągła, bo jakże by inaczej icon_mrgreen.gif ...
Podobne płytki ułożyłem w chałupie córki - w kuchni, holu, na schodach i w wiatrołapie - fajnie to wygląda icon_lol.gif
Napisano
Cytat

chyba moda. ta mozaika i tak ma duże kwadraty. Żonie podpasowało a jak wiemy z żoną nie ma sensu się kłócić o duperele icon_smile.gif



Co świętość to świętość - u mnie też będzie "wesoło" z kuchnią i łazienką icon_biggrin.gif
Napisano
No nie wiem, jutro dosypie Ci 1m śniegu i będziesz zazdrościł ze u mnie jest tak mało icon_smile.gif

W sumie całkiem dokładnie trzymam się projektu, chociaż z tym lustrem to będą zmiany bo ma wysokość 120cm. To dokładnie tyle ile od podłogi do końca półki. Czyli oświetlenie lustra byłoby na wysokości ponad 240cm. Trzeba będzie zmienić na 70-80cm.







Napisano
Do tej pory byłem przekonany, że kładzenie mozaiki na ściany kopuły (sferę) jest dziecinnie proste. Okazuje się że nie.

Są dwa sposoby

- pierwszy , układamy do sufitu podłogi i ścian. Wtedy nie zostaną zachowane odległości między poszczególnymi mozaikami, i trzeba będzie docinać.

- układamy aby odległości między kostkami były idealne. Wtedy w stosunku do sufitu, ścian wyjdzie z przesunięciem.

W kuchni zważywszy na niską wysokość płytek zrobiłem sposób pierwszy, ale w łazience gdzie płytki będą na pełną wysokość 2.5m, będzie ten drugi sposób.




Napisano
Ściągawka , ustawiania kotła gazowego według kolegi misiupl icon_smile.gif

• Zawsze za chłodno! Należy zwiększyć korektę
• Zawsze za ciepło! Należy zmniejszyć korektę
• Za chłodno tylko podczas mrozów! Wybrać krzywą o wyższym numerze
• Za ciepło tylko podczas mrozów! Wybrać krzywą o niższym numerze
• Dobrze podczas mrozów, poza tym za chłodno! Wybrać krzywą o niższym numerze oraz zwiększyć korektę
• Dobrze podczas mrozów, poza tym za ciepło! Wybrać krzywą o wyższym numerze oraz zmniejszyć korektę
Napisano
Dziś z rana coś na zewnątrz zaczęło mocno walić. Byłem pewien , że sąsiad prostuje młotkiem jakąś blachę.
Niezłe przegięcie, w niedzielę. Ale patrzę na karmik dla sikorek a tam dzięcioł icon_smile.gif
Fajny dźwięk, coś jak mały młot pneumatyczny icon_smile.gif






Napisano (edytowany)
Z poślizgiem zalazłem zdjęcia z domu córki...
Te płytki, które u niej kładłem, są - widzę - mniejsze, mają 10x45 cm.

Takie same są w kibelku, i łazience na górze (zdj 4 i 5), w przedpokoju tylko "listwa kierunkowa", żeby nie zabłądzić icon_mrgreen.gif





Przedpokój i schody

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Mam bardzo podobne - kupowałem w Końskich cenowo wyszło o 10PLN/m2 mniej niż w merkurymarket - który był najtańszy dwa lata temu. pokój:

DSC01446.jpg


Łazienka dół:

DSC01446.jpg



P.S. Płytki na ścianie były za 9PLN/m2 i są krzywe jak pieron, ale do dolnego kibelka być mogą. Piszę to bo na focie to bardzo widać i pewnie ktoś zaraz zapoda jakie to fachmany kładły......... Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Stach a sam kładłeś?



Piwnice, kuchnię, kibelek, korytarz, większą część łazienki górnej sam osobiście, aż w trakcie robót w tejże łazience trafił mnie udar, szpital, rehabilitacja... Resztę wykańczał taki młody zdolny Krzyś icon_lol.gif

Za szybko chciałem to wykończyć, ale przeciw kilkunastogodzinnym pracom zbuntował się mój organizm i pogroził mi paluszkiem... Na szczęście nie pozostały mi duże ubytki na zdrowiu, ale już glazurniczo i remontowo emerytuję, dyplom mistrza glazurnika powiesiłem nad łóżkiem... i czasami się tu "mądruję" icon_confused.gif

Część moich prac mam obfotografowanych, część zdjęć gdzieś mi "wybyło" - ale kilkadziesiąt łazienek, kuchni, schodów, tarasów gdzieś tu w okolicy obrobiłem icon_rolleyes.gif
Napisano
ważne, że zdrówko wróciło icon_biggrin.gif, ja ma za soba pierwszą kuchnię, pierwszy salon w karo i łazienkę icon_biggrin.gif ale neistety dyplomu nikt nie dał icon_biggrin.gif ale masz baaardzo ładnie zrobione icon_biggrin.gif w porównaniu do mnie icon_biggrin.gif ale i autorush też niczego nie brakuje icon_biggrin.gif ja niestety musiałem prace zlecić w moje niefachowe ręce.
Napisano
Grzejnik dotarł, liczę ze nowy nie będzie przeciekać. Ale kurier który go przywiózł był zakręcony jak słoik z ogórkami.
Nie dość , że nie zabrał uszkodzonego, to jeszcze nie wziął kasy za dokupioną grzałkę.



A tu Vadiol robi wykończeniówkę.





Napisano
I wyszedł następny problem, otwierając drzwi będzie możliwość uszkodzenia kinkietu. Wątpię aby ktoś chciał coś takiego zrobić celowo ale zdarzyć się może. Poczekam na montaż drzwi i sprawdzę. W ostateczności podniosę kinkiety. Bo odbojniki na podłodze jakoś mi nie leżą.

Napisano (edytowany)
Zastanawiam się nad podcięciem wentylacyjnym. W firmie ujdzie ale w domu trochę to jednak będzie wyglądało dziwnie.
Każde pomieszczenie zasilane jest rurami fi wew 9cm.
czyli P=Pi*r2= 63,5cm2

Drzwi bez podcięcia mają 0,5cm luzu czyli:

P1=0,5*82=41cm2

A drzwi z podcięciem mają dodatkowo :

P2=P1+ 3*60cm=243,5cm2

Co wy o tym myślicie?

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
A rozważałeś zastosowanie do drzwi kratek lub tulei wentylacyjnych ?

Te podcięcia drzwi, będą kłopotliwe - choćby ze względu na ich wykończenie (oklejenie ?).

Ps. Minimalna powierzchnia otworów/szczelin wentylacyjnych powinna wynosić co najmniej:
- 200cm2 dla pomieszczeń "brudnych",
- 80cm2 dla pozostałych.
Napisano
Czyli podcięcie jak na fotce można by dać do łazienek i pomieszczeń brudnych. Ale z resztą jest problem, nie wiem czy firma mi drzwi podetnie. Bo wystarczyłoby aby miały luz 1cm.

Inna sprawa to jeśli do pomieszczenia zostanie wepchnięte powietrze rurą to czy nie powinno być tak że podcięcie pod drzwiami powinno mieć dokładnie tyle co przekrój tej rury?




ps. Całkowicie się z tym zgadzam

"Moim zdaniem - Prawdziwy katolik nie instaluje kotła na węgiel (źródło - encyklika Laudato si)"
Napisano
aby rozwiać wątpliwości:

Cytat

2.1.6. Odpływ powietrza z pokojów mieszkalnych. Powietrze z pokojów mieszkalnych powinno być odprowadzane przez otwory wyrównawcze umieszczone ponad drzwiami lub w ich górnej części lub przez otwory wywiewne. Dopuszcza się odprowadzanie powietrza przez szczeliny pomiędzy dolna krawędzią drzwi a podłogą. Przekrój netto otworów lub szczelin powinien wynosić co najmniej 80 cm2 .

2.1.7. Dopływ powietrza wewnętrznego do kuchni, łazienek, ustępów oraz pomocniczych pomieszczeń bezokiennych powinien być zapewniony przez otwory w dolnych częściach drzwi lub przez szczeliny pomiędzy dolna krawędzią drzwi a podłoga lub progiem. Przekrój netto otworów lub szczelin powinien wynosić 200 cm2

Napisano
Cytat

Zastanawiam się nad podcięciem wentylacyjnym. W firmie ujdzie ale w domu trochę to jednak będzie wyglądało dziwnie.


Mam podcięcia 2,5-2,8 cm ciężko zmierzyć a drzwi uniesione 1,5 cm

Podcięcia w rogach zaokrąglone .
Napisano
Myślałem , żeby zamiast podcięcia dać tulejki wentylacyjne ale kurcze gucio dają bo powierzchnia jednej to niecałe 10cm2.

Trzeba by było nawalić ich z 10 a to by już co najmniej dziwnie wyglądało.
Napisano
Muszę się pochwalić ostatnim moim spostrzeżeniem. Nie mam fotek bo niestety do takich zdjęć w nocy to komórka jest nieodpowiednia, delikatnie mówiąc.

Wiec jadąc późnym wieczorem do kopuł zauważyłem ze oba świetliki świecą. Wygląda to trochę kosmicznie.
Dodam tylko, że to jest zwykłe światło z parteru, nie ma jeszcze oświetlenia oddzielnego samych świetlików.
A tab będzie RGB icon_smile.gif

Napisano
Drzwi zamówione:) Na piętro. Te same co do firmy. Tylko podcięcie jedynie w drzwiach łazienkowych jak zresztą od początku sugerował Finlandia.
Najgorszy to czas oczekiwania, 13-14 tygodni. Czyli na wiosnę będą icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...