Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

dzisiaj chciałbym opowiedzieć pewną historie jak to niektóre firmy działają. Bo jestem pod wrażeniem.
Konkretnie chodzi o firmę Kenpol oddział Warszawa ul. Bartycka 24

Zabrakło mi papy której u nich kupiłem 20 rolek, ale że to było w środę a na piątek potrzebowałem zadzwoniłem do pana Mariusza aby mi podesłali kurierem. Pan Mariusz poinformował mnie ze jak nie uda mu się załatwić transportu to mi przywiezie to na działkę osobiście.

No i dziś ok 8.00 prywatnym samochodem dostałem brakujące 4 rolki papy. Bez naliczonego kosztu transportu.
Stwierdziłem, że muszę o tym napisać bo zdarzyło mi się to po raz pierwszy.

Link do komentarza
Cytat

dzisiaj chciałbym opowiedzieć pewną historie jak to niektóre firmy działają. Bo jestem pod wrażeniem.
Konkretnie chodzi o firmę Kenpol oddział Warszawa ul. Bartycka 24

Zabrakło mi papy której u nich kupiłem 20 rolek, ale że to było w środę a na piątek potrzebowałem zadzwoniłem do pana Mariusza aby mi podesłali kurierem. Pan Mariusz poinformował mnie ze jak nie uda mu się załatwić transportu to mi przywiezie to na działkę osobiście.

No i dziś ok 8.00 prywatnym samochodem dostałem brakujące 4 rolki papy. Bez naliczonego kosztu transportu.
Stwierdziłem, że muszę o tym napisać bo zdarzyło mi się to po raz pierwszy.


Jak widać są jeszcze tacy co im zależy na bliźnim,ja miałem podobna sytuację z firma od okien.
I nikt mi nie powie,że nie jest miło wracać po zakupy do takiej firmy.
Link do komentarza
Proza budowania



oraz nowy obrońca rośnie



Z ciekawych rzeczy to wpadł do mnie na budowę kolega kangaxx z ekipa bo akurat kładą instalację WM. Trochę pogadaliśmy i odwiedziliśmy jego budowę. icon_smile.gif Namawia mnie na rury jednak 110mm. W sumie miałem je dziś po raz pierwszy w łapkach. Chodzi o zielone trmokontrol. Wygląda to ładnie tyle powiem.
Link do komentarza
częściowo tytanowe a częściowo msline.

Chodzi o to, że jak mam duży łuk o średnicy 4m i w środku drzwi, to po bokach są fixy. No i te fixy zawsze są msline czyli proste. Wiec nie ma sensu drzwi robić przyokraglonych bo będzie to co najmniej dziwnie wyglądało. Ot.

Pierwsze zamówienie zrobiłbym pewnie w następnym tygodniu. Ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.
Bedę miał albo kotwy jb-d, albo mowo albo jeszcze coś innego.
Link do komentarza
dostałem dwie oferty na kopuły dachowe średnica wewnętrzna 200cm.



z dwóch firm Gulajski i Warlux.

Pierwsza oferta to ok 5tys brutto za szt
druga 10tys za szt

Doszukuje się jakichś cech które by wytłumaczyły taka różnice w cenie. Kopułka warlux może za dodatkowa opłata być otwierana, gulajska nie. Różnica we współczynniku U = ok 0,4 . Rozmawiałem z kolegą Erykiem Z Tarczyna i on obstaje za tańszą wersja. Bo oczywiście chcemy wszystko zamawiać razem. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

dostałem dwie oferty na kopuły dachowe średnica wewnętrzna 200cm.
z dwóch firm
Pierwsza oferta to ok 5tys brutto za szt
druga 10tys za szt
Doszukuje się jakichś cech które by wytłumaczyły taka różnice w cenie. Kopułka w. może za dodatkowa opłata być otwierana, g. nie. Różnica we współczynniku U = ok 0,4 . Rozmawiałem z kolegą Erykiem Z Tarczyna i on obstaje za tańszą wersja. Bo oczywiście chcemy wszystko zamawiać razem.

A ,która odporna na gradobicie ? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Z tym nie ma problemu.

Pytanie jest inne.

1) czy najpier zamontować kołnierz , potem go zapiankować i na koniec założyć kopułkę?
2) czy zapionkować dom, po czym na gotowo założyć cały świetlik.

Jest to o tyle ważne ,że wymusza odpowiednie zrobienie wieńca.



raczej patrząc na niego druga opcja wchodzi w grę .
Link do komentarza
Cytat

Nie do końca.
Jeśli nie pokryje to będzie tam duży mostek ciepła :( Na czerwono niedbale zaznaczyłem wieniec.
Raczej myślałem aby zrobić tak:


Właśnie chodziło o tą obróbkę ,kombinujesz żeby pianę podciągnąć aż pod klosz wygląda nieźle ,a ta piana wychodzi coraz cieniej to nie przeszkadza ?, może ten wieniec na czerwono zaznaczony z drewna dębowego zrobić . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
ciężka sprawa , trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z kołem. Wyginanie dębu....

Wysłałem zapytanie odnośnie takiego jak na rysunku opiankowania do wykonawcy , zobaczymy co on na to.

Siedziałem nad tymi świetlikami i dotarło do mnie ze one mają średnicę 2m, niby wiedziałem ale jak przyszło do transportu to się zaczęły schody, bo samemu się tego nie da przywieść. Koszt przesyłki dostawczym to 950zł netto, ale trzeba będzie się z tym najwyraźniej pogodzić. Na szczęście bierzemy razem z kolega Erykiem wiec koszty dzielimy na połowę. Jeden świetlik waży 45kg.
Link do komentarza
Cytat

ciężka sprawa , trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z kołem. Wyginanie dębu....

Wysłałem zapytanie odnośnie takiego jak na rysunku opiankowania do wykonawcy , zobaczymy co on na to.

Siedziałem nad tymi świetlikami i dotarło do mnie ze one mają średnicę 2m, niby wiedziałem ale jak przyszło do transportu to się zaczęły schody, bo samemu się tego nie da przywieść. Koszt przesyłki dostawczym to 950zł netto, ale trzeba będzie się z tym najwyraźniej pogodzić. Na szczęście bierzemy razem z kolega Erykiem wiec koszty dzielimy na połowę. Jeden świetlik waży 45kg.

mamy do czynienia z kołem , one mają średnicę 2m ,czyli z 6 kawałków czopowanych można wyrznąć z bala . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Zastanawiam się nad takimi kotwami, które byłyby umieszczone na kopule i trzymały łuki szkieletu ogrodu zimowego.



zakładając , że ocieplenie będzie 15cm, kotwa musiałaby się zagłębić w kopule min 10cm, czyli musiałaby mieć min 25cm. Ten ogród zimowy to mnie wykończy. Rysunkowo to majstersztyk, ale do zbudowania to koszmarek.
Nie wiadomo, jak się za to zabrać. Tu nic nie ma takiej samej długości.







Odnośnie drewna klejonego znalazłem taki oto łuk, na którym myślę wszytko oprzeć. Niestety jak pisałem żaden łuk nie jest taki sam, wiec będzie albo cięcie tego albo zamawianie dłuższego.

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Wczoraj dostałem informację od kolegi z Tarczyna odnośnie świetlików, znalazł nową firmę. Produkcja w Czechach.

Puloplastics







koszt standardowej kopuły 3-warstwowej u=2.2 to 2800 netto.

Jest możliwość wzmocnienia na uderzenie, nazywa się to w firmie poliwęglan lity PC i wtedy koszt to 4tys netto.

Można także dołożyć i mieć 4 warstwy, koszt 5tys netto. u=1,3

Kurcze jest też 5 warstwowa, cena nieznana u=0,73

@stokrotka.35

z tych fotek to ja tak samo myślę. Ale... kolega z Tarczyna znalazł jeszcze inną firmę od natrysków, dziś mają do mnie dzwonić. Są dużo bardziej atrakcyjni cenowo, a co wyjdzie zobaczymy. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Wczoraj dostałem informację od kolegi z Tarczyna odnośnie świetlików, znalazł nową firmę. Produkcja w Czechach.

Puloplastics

Array="" border="0" class="linked-image">





koszt standardowej kopuły 3-warstwowej u=2.2 to 2800 netto.

Jest możliwość wzmocnienia na uderzenie, nazywa się to w firmie poliwęglan lity PC i wtedy koszt to 4tys netto.

Można także dołożyć i mieć 4 warstwy, koszt 5tys netto. u=1,3

Kurcze jest też 5 warstwowa, cena nieznana u=0,73

@stokrotka.35

z tych fotek to ja tak samo myślę. Ale... kolega z Tarczyna znalazł jeszcze inną firmę od natrysków, dziś mają do mnie dzwonić. Są dużo bardziej atrakcyjni cenowo, a co wyjdzie zobaczymy.



A nie powinno so być bardziej doizolowane :




z siatką na owady:

zaczerpnięte
http://tuznajdziesz.pl/produkty/artykuly/s...51/?page=2& Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dzięki za fotki.

W materiałach instruktażowych jest tylko napisane ze świetlik musi wystawać co najmniej 15cm nad połać dachu. Jest to związane z odprowadzeniem wody, zaleganiem śniegu itd.

Czy mocniej docieplać? Hm można.

Ale nie wierzę że świetlik na fotce ma U=0.5, samo zwieńczenie dla 3 warstw ma U=2,2
Link do komentarza
Więc wizualizacja pokazuje przypadek w którym patrząc na okno nie widzimy pianki PUR



Założenia dla przypadku nr 1:

- najpierw montuję nakładkę styropianową a dopiero potem robię natrysk pianką
- nakładka styropianowa jest kołkowana
- w tym przypadku nakładka jest szersza od grubości muru okna, mur ma standardowo 25cm, ponieważ mamy dać 15cm ocieplenia, całkowita szerokość nakładki styropianowej będzie 40cm

I zaczynają się kłopoty:

- na styku pianka styropian może dojść do przeciekania
- o ile pianka będzie odporna na warunki atmosferyczne o tyle styropian pokryty zwykłym klejem i jakimś tynkiem nie.

Jeśli natomiast damy piankę jak na fotce, czyli przypadek nr 2



wszystko będzie ok,

- nakładka styropianowa jest równa z szerokością muru.

ale... pianka będzie nieregularna, a widok na okno będzie z obwódką szarą. A przynajmniej w tych detalach zależy mi na regularnych kształtach.

Jest jakieś wyjście aby przypadek nr 1 tak zrobić aby nie dopuścić do przecieku i wzmocnić styropian? Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Więc wizualizacja pokazuje przypadek w którym patrząc na okno nie widzimy pianki PUR
Jest jakieś wyjście aby przypadek nr 1 tak zrobić aby nie dopuścić do przecieku i wzmocnić styropian?

Ja bym na okna założył formy z płyty paździerzowej ,na długich kołkach na grubość potrzebnej izolacji, z obwódką z drewna i w nie wpuścił pianę w trakcie natrysku całej kopuły , piana by urosła i przyjęła kształt formy , po zdjęciu form ,wystarczy wykręcić kołki a otwory po nich wypełnić pianą .Bedzie monolit z piany bez łączeń .

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A co z fundamentem pod wykuszem?
    • Dzień dobry, interesuje mnie wykopanie w skarpie podziemnych piwniczek, na wzór tych popularnych na Węgrzech i w Mołdawii (w których trzymano wino). Pytanie jak zrobić to bezpiecznie i sucho, no i czy są w Polsce firmy, które specjalizują się w tego typu realizacjach.  
    • Dom podpiwniczony. W wykuszu pod jednym oknem mam rysę pęknięcie idącą od pierwszego do ostatniego bloczka betonowego, praktycznie na samym środku okna. Pod ostatnią warstwą bloczku na pewno nie ma zbrojenia pod okiennego bo w sumie nie wiedziałem że przy betonowych bloczkach się to daje. Chciałbym to wzmocnić żeby już więcej nie pękało i to co przyszło mi do głowy to zdjąć górną warstwe bloczka, wkleić startery po obu stronach bloczka z prętów 12mm czy 8 mm i połączyć długimi prętami + strzemiona i zalał betonem czyli zrobił takie jakby nadproze przy parapetowe. Co o tym sądzicie.     
    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
    • Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy.  Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...