Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

dzisiaj chciałbym opowiedzieć pewną historie jak to niektóre firmy działają. Bo jestem pod wrażeniem.
Konkretnie chodzi o firmę Kenpol oddział Warszawa ul. Bartycka 24

Zabrakło mi papy której u nich kupiłem 20 rolek, ale że to było w środę a na piątek potrzebowałem zadzwoniłem do pana Mariusza aby mi podesłali kurierem. Pan Mariusz poinformował mnie ze jak nie uda mu się załatwić transportu to mi przywiezie to na działkę osobiście.

No i dziś ok 8.00 prywatnym samochodem dostałem brakujące 4 rolki papy. Bez naliczonego kosztu transportu.
Stwierdziłem, że muszę o tym napisać bo zdarzyło mi się to po raz pierwszy.

Link do komentarza
Cytat

dzisiaj chciałbym opowiedzieć pewną historie jak to niektóre firmy działają. Bo jestem pod wrażeniem.
Konkretnie chodzi o firmę Kenpol oddział Warszawa ul. Bartycka 24

Zabrakło mi papy której u nich kupiłem 20 rolek, ale że to było w środę a na piątek potrzebowałem zadzwoniłem do pana Mariusza aby mi podesłali kurierem. Pan Mariusz poinformował mnie ze jak nie uda mu się załatwić transportu to mi przywiezie to na działkę osobiście.

No i dziś ok 8.00 prywatnym samochodem dostałem brakujące 4 rolki papy. Bez naliczonego kosztu transportu.
Stwierdziłem, że muszę o tym napisać bo zdarzyło mi się to po raz pierwszy.


Jak widać są jeszcze tacy co im zależy na bliźnim,ja miałem podobna sytuację z firma od okien.
I nikt mi nie powie,że nie jest miło wracać po zakupy do takiej firmy.
Link do komentarza
Proza budowania



oraz nowy obrońca rośnie



Z ciekawych rzeczy to wpadł do mnie na budowę kolega kangaxx z ekipa bo akurat kładą instalację WM. Trochę pogadaliśmy i odwiedziliśmy jego budowę. icon_smile.gif Namawia mnie na rury jednak 110mm. W sumie miałem je dziś po raz pierwszy w łapkach. Chodzi o zielone trmokontrol. Wygląda to ładnie tyle powiem.
Link do komentarza
częściowo tytanowe a częściowo msline.

Chodzi o to, że jak mam duży łuk o średnicy 4m i w środku drzwi, to po bokach są fixy. No i te fixy zawsze są msline czyli proste. Wiec nie ma sensu drzwi robić przyokraglonych bo będzie to co najmniej dziwnie wyglądało. Ot.

Pierwsze zamówienie zrobiłbym pewnie w następnym tygodniu. Ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.
Bedę miał albo kotwy jb-d, albo mowo albo jeszcze coś innego.
Link do komentarza
dostałem dwie oferty na kopuły dachowe średnica wewnętrzna 200cm.



z dwóch firm Gulajski i Warlux.

Pierwsza oferta to ok 5tys brutto za szt
druga 10tys za szt

Doszukuje się jakichś cech które by wytłumaczyły taka różnice w cenie. Kopułka warlux może za dodatkowa opłata być otwierana, gulajska nie. Różnica we współczynniku U = ok 0,4 . Rozmawiałem z kolegą Erykiem Z Tarczyna i on obstaje za tańszą wersja. Bo oczywiście chcemy wszystko zamawiać razem. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

dostałem dwie oferty na kopuły dachowe średnica wewnętrzna 200cm.
z dwóch firm
Pierwsza oferta to ok 5tys brutto za szt
druga 10tys za szt
Doszukuje się jakichś cech które by wytłumaczyły taka różnice w cenie. Kopułka w. może za dodatkowa opłata być otwierana, g. nie. Różnica we współczynniku U = ok 0,4 . Rozmawiałem z kolegą Erykiem Z Tarczyna i on obstaje za tańszą wersja. Bo oczywiście chcemy wszystko zamawiać razem.

A ,która odporna na gradobicie ? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Z tym nie ma problemu.

Pytanie jest inne.

1) czy najpier zamontować kołnierz , potem go zapiankować i na koniec założyć kopułkę?
2) czy zapionkować dom, po czym na gotowo założyć cały świetlik.

Jest to o tyle ważne ,że wymusza odpowiednie zrobienie wieńca.



raczej patrząc na niego druga opcja wchodzi w grę .
Link do komentarza
Cytat

Nie do końca.
Jeśli nie pokryje to będzie tam duży mostek ciepła :( Na czerwono niedbale zaznaczyłem wieniec.
Raczej myślałem aby zrobić tak:


Właśnie chodziło o tą obróbkę ,kombinujesz żeby pianę podciągnąć aż pod klosz wygląda nieźle ,a ta piana wychodzi coraz cieniej to nie przeszkadza ?, może ten wieniec na czerwono zaznaczony z drewna dębowego zrobić . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
ciężka sprawa , trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z kołem. Wyginanie dębu....

Wysłałem zapytanie odnośnie takiego jak na rysunku opiankowania do wykonawcy , zobaczymy co on na to.

Siedziałem nad tymi świetlikami i dotarło do mnie ze one mają średnicę 2m, niby wiedziałem ale jak przyszło do transportu to się zaczęły schody, bo samemu się tego nie da przywieść. Koszt przesyłki dostawczym to 950zł netto, ale trzeba będzie się z tym najwyraźniej pogodzić. Na szczęście bierzemy razem z kolega Erykiem wiec koszty dzielimy na połowę. Jeden świetlik waży 45kg.
Link do komentarza
Cytat

ciężka sprawa , trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z kołem. Wyginanie dębu....

Wysłałem zapytanie odnośnie takiego jak na rysunku opiankowania do wykonawcy , zobaczymy co on na to.

Siedziałem nad tymi świetlikami i dotarło do mnie ze one mają średnicę 2m, niby wiedziałem ale jak przyszło do transportu to się zaczęły schody, bo samemu się tego nie da przywieść. Koszt przesyłki dostawczym to 950zł netto, ale trzeba będzie się z tym najwyraźniej pogodzić. Na szczęście bierzemy razem z kolega Erykiem wiec koszty dzielimy na połowę. Jeden świetlik waży 45kg.

mamy do czynienia z kołem , one mają średnicę 2m ,czyli z 6 kawałków czopowanych można wyrznąć z bala . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Zastanawiam się nad takimi kotwami, które byłyby umieszczone na kopule i trzymały łuki szkieletu ogrodu zimowego.



zakładając , że ocieplenie będzie 15cm, kotwa musiałaby się zagłębić w kopule min 10cm, czyli musiałaby mieć min 25cm. Ten ogród zimowy to mnie wykończy. Rysunkowo to majstersztyk, ale do zbudowania to koszmarek.
Nie wiadomo, jak się za to zabrać. Tu nic nie ma takiej samej długości.







Odnośnie drewna klejonego znalazłem taki oto łuk, na którym myślę wszytko oprzeć. Niestety jak pisałem żaden łuk nie jest taki sam, wiec będzie albo cięcie tego albo zamawianie dłuższego.

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Wczoraj dostałem informację od kolegi z Tarczyna odnośnie świetlików, znalazł nową firmę. Produkcja w Czechach.

Puloplastics







koszt standardowej kopuły 3-warstwowej u=2.2 to 2800 netto.

Jest możliwość wzmocnienia na uderzenie, nazywa się to w firmie poliwęglan lity PC i wtedy koszt to 4tys netto.

Można także dołożyć i mieć 4 warstwy, koszt 5tys netto. u=1,3

Kurcze jest też 5 warstwowa, cena nieznana u=0,73

@stokrotka.35

z tych fotek to ja tak samo myślę. Ale... kolega z Tarczyna znalazł jeszcze inną firmę od natrysków, dziś mają do mnie dzwonić. Są dużo bardziej atrakcyjni cenowo, a co wyjdzie zobaczymy. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Wczoraj dostałem informację od kolegi z Tarczyna odnośnie świetlików, znalazł nową firmę. Produkcja w Czechach.

Puloplastics

Array="" border="0" class="linked-image">





koszt standardowej kopuły 3-warstwowej u=2.2 to 2800 netto.

Jest możliwość wzmocnienia na uderzenie, nazywa się to w firmie poliwęglan lity PC i wtedy koszt to 4tys netto.

Można także dołożyć i mieć 4 warstwy, koszt 5tys netto. u=1,3

Kurcze jest też 5 warstwowa, cena nieznana u=0,73

@stokrotka.35

z tych fotek to ja tak samo myślę. Ale... kolega z Tarczyna znalazł jeszcze inną firmę od natrysków, dziś mają do mnie dzwonić. Są dużo bardziej atrakcyjni cenowo, a co wyjdzie zobaczymy.



A nie powinno so być bardziej doizolowane :




z siatką na owady:

zaczerpnięte
http://tuznajdziesz.pl/produkty/artykuly/s...51/?page=2& Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dzięki za fotki.

W materiałach instruktażowych jest tylko napisane ze świetlik musi wystawać co najmniej 15cm nad połać dachu. Jest to związane z odprowadzeniem wody, zaleganiem śniegu itd.

Czy mocniej docieplać? Hm można.

Ale nie wierzę że świetlik na fotce ma U=0.5, samo zwieńczenie dla 3 warstw ma U=2,2
Link do komentarza
Więc wizualizacja pokazuje przypadek w którym patrząc na okno nie widzimy pianki PUR



Założenia dla przypadku nr 1:

- najpierw montuję nakładkę styropianową a dopiero potem robię natrysk pianką
- nakładka styropianowa jest kołkowana
- w tym przypadku nakładka jest szersza od grubości muru okna, mur ma standardowo 25cm, ponieważ mamy dać 15cm ocieplenia, całkowita szerokość nakładki styropianowej będzie 40cm

I zaczynają się kłopoty:

- na styku pianka styropian może dojść do przeciekania
- o ile pianka będzie odporna na warunki atmosferyczne o tyle styropian pokryty zwykłym klejem i jakimś tynkiem nie.

Jeśli natomiast damy piankę jak na fotce, czyli przypadek nr 2



wszystko będzie ok,

- nakładka styropianowa jest równa z szerokością muru.

ale... pianka będzie nieregularna, a widok na okno będzie z obwódką szarą. A przynajmniej w tych detalach zależy mi na regularnych kształtach.

Jest jakieś wyjście aby przypadek nr 1 tak zrobić aby nie dopuścić do przecieku i wzmocnić styropian? Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Więc wizualizacja pokazuje przypadek w którym patrząc na okno nie widzimy pianki PUR
Jest jakieś wyjście aby przypadek nr 1 tak zrobić aby nie dopuścić do przecieku i wzmocnić styropian?

Ja bym na okna założył formy z płyty paździerzowej ,na długich kołkach na grubość potrzebnej izolacji, z obwódką z drewna i w nie wpuścił pianę w trakcie natrysku całej kopuły , piana by urosła i przyjęła kształt formy , po zdjęciu form ,wystarczy wykręcić kołki a otwory po nich wypełnić pianą .Bedzie monolit z piany bez łączeń .

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • za 100 lat opowiem, jak działa teraz działa -  8 lat
    • Witam wszystkich forumowiczów! Mam problem z wykonaną przez siebie studnią głębinową. Podam kilka parametrów.  Głębokość studni 30m Filtr studzienny na dnie 3m Woda zaczyna się na głębokości ok 7m. Rura studzienna od spodu nie jest zaślepiona. Rury nie mogę już głębiej wcisnąć więc musi pozostać na tej głębokości co jest. Podczas czyszczenia źródła (pompowania wody) od spodu dostaje się piach i trzeba go wybierać na okrągło szlamówką. Czy są jakieś metody aby zamknąć rurę od spodu po wybraniu całego piachu? Z góry dziękuję za udzielone rady.   
    • Dałem go tylko dla przykładu, żeby zobrazować prawidłowy układ warstw frakcji kruszywa.         Twoje „sito” tylko inaczej się nazywa, ale prawdopodobnie  jest tak samo drobne jak geowłóknina otaczająca dren.  
    • przecież nie napisałem, że stosowanie rur drenażowych to jedyne rozwiązanie. Pytał a rury - to odpowiedziałem - proponujesz, by dedert wywalił teraz rury i studnie? Sposób francuski być może jest wieczny - tylko dlaczego nie jest powszechny - skoro najlepszy?   w ogóle nie przeczytałeś to, co napisałem - tylko dorobiłeś teorię.   Kamień ma pozwolić wodzie opadowej i gruntowej przejśc do rury drenażowej. Ma też stanowić jej otoczkę - by ta warstwa - powierzchnia oddzielała część nawodnionego terenu od budynku. Najważniejszym filtrem przepuszczającym wodę z gruntu ma być geowłóknina, potem ten kamień.  Nie ma żadnego systemu sit - natomiast ten drobny kamień przy geowłókninie, przy rurze i przy izolacji fundamentu ma po prostu być bezpieczniejszy dla tych elementów, bo będzie mniej je kaleczył. Akurat o tym drobnym kamieniu na styrofoam przeczytałem przy instrukcji producenta płyt. Ja tak zrobiłem - bo na zdrowy rozum pasuje.   W systemie francuskim jest rzeczywiście sysyem sit - ten drobny kamień działa jak geowłóknina wg mnie, dalej jest logicznie coraz grubszy - dołem gruby, bo łatwo woda powinna tam przemieszczać się.  Minusy - kwestia podłoża i gruntu wokół - jeśli będzie to teren wód gruntowych z odpowiednim gruntem dla zrobienia szlamu, błotka - to zapchanie takiego kamienistego drenu wydaje się dość prawdopodobne.   Natomiast jeśli poziom wód gruntowych jest niżej - to może być i wieczne.   Co dają studzienki i rury wg mnie? Sprawdzenie i możliwość czyszczenia rur drenażowych, przepłukanie, odszlamienie. W systemie francuzkim nic nie sprawdzisz bez wykopów.    widzę, że piszemy równocześnie     i to samo - o dziwo. jasne - u mnie rura drenarska pcv nie jest owinięta geowłókniną - geowłóknina oddziela ziemię wykopu od kamienia i drenażu.   natomiast dlatego daje się podsypkę pod rurę, a nie daje się na dno wykopu, by ta część pyłu i zanieczyszczeń z kamienia i jeszcze, co tam się przedostanie - siadła pod rurą, a nie w rurze.   co do wiecznoczności - nie wydaje mi się,by przy stojącej wodzie gruntowej i mulistym gruncie jakikolwiek system drenów był wieczny. Wtedy raczej wanna i ciężkie izolacje - a dreny sobie trza odpuścić.   Ja nie mam w ogóle wód gruntowych, bo jestem na zboczu (nie ma problemu z odprowadzeniem wody) i u mnie była kwestia wody opadowej oraz gliny wokół ruszonej kiedyś w czasie budowy domu - oraz izolacji od spodu, której nie było na części - to stary dom. No i tej się nadal nie da zrobić (chyba że przy wielkich kosztach - więc trza było poprawić otoczenie. Po zrobieniu tych drenów (i przyłożeniu płyt styro i folii kubełkowej na sucho) w ciągu 3 lat wszystko się wysuszyło....jest super Nawet tam, gdzie nie mam piwnicy (tam akurat so odizolowane fundamenty od ściany) - ale od strony zbocza - też zrobiłem dreny na głębokość tylko ok 60 cm i też są suche fundamenty pod ścianą - wcześniej były mokre. Izolację przykładałem na sucho do muru fund. + folia kubełkowa - potem ta drobna frakcja kamienia i grubszy     ale czy to wieczne - napiszę za 100 lat może    
    • Myślę, że jak ładnie „poprosisz portfelem” to chłopaki przyjadą też do ciebie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...