Skocz do zawartości

Pompa Ciepła Hewalex


Recommended Posts

znam firmę Hewalex od lat co najmniej dziesięciu,
w tym właściciela i głównego inżyniera,
tym różnią się od innych firm, że nie są nastawieni tylko na zysk,

ich cieszy to co robią,
autentycznie,

a co do tej pompy,
pracuje ze sprężarką Toshiby,
w przeciwieństwie do podobnych pomp na rynku, grzeje wodę od 0 C, tamte z reguły od 7-8 C

o cenie solówki nie wspomnę, 3290 netto w katalogu, przebija wszystkich,

o możliwościach zastosowania w instniejącej instalacji wspomnę jak najbardziej,
ktoś kto ma już instalację, bez problemu wpina ją bez żadnych przeróbek do ciepłej wody i grzeje ją bez dodatkowych kosztów,

robiąc ją chyba nie pomyśleli o tym, że można ją wpiąć do instlacji co i w okresach przejściowych ogrzewać i cwu i dom,
moc 3,8 kW to w takich okresach jak teraz to naprawdę bardzo dużo do ogrzania domu,
faktem jest, że instalacja co musi być trochę inna, ale będę takie robił w najbliższym czasie co najmniej dwie,
Link do komentarza
jeszcze ich nie mam, ale będę się starał,

ale jedno jest pewne,
skoro dolna temperatura pracy wynosi 0C a innych 7-8 C, sprawność tej pompy musi być większa a co za tym idzie, eksploatacja tańsza,
poza tym, przy temperaturach do co najmniej 10 C, kocioł teoretycznie i tak musi pracować,
ale zależy to przede wszystkim od budynku,
Link do komentarza
Cytat

skoro dolna temperatura pracy wynosi 0C a innych 7-8 C, sprawność tej pompy musi być większa a co za tym idzie, eksploatacja tańsza,

Nie jest to takie oczywiste. Skoro ma pracować od 0st. C ze znaczną mocą to musi schładzać powietrze o co najmniej kilka st. C. W takich warunkach następuje już szronienie na parowniku. Do jego rozmrażania potrzebna jest dodatkowa energia, co siłą rzeczy obniża sprawność.
Istnieją pompy ciepła powietrze-woda pracujące nawet w temperaturach poniżej zera, ale w znacznie wyższej cenie.
Link do komentarza
zgodzę się z Tobą,

ale chyba nie doczytałeś do końca,
albo niezbyt precyzyjnie się wyraźiłem,

to rozwiązanie do wykorzystania w okresach przejściowych,
wynika to z zaznaczenia temperatury 10 C,

że istnieją pompy ciepła powietrze woda pracujące w niższych temperaturach, to ja doskonale wiem,
ale napisałem też, że zastosowania, tej konkretnie pompy w taki sposób, producent nie przewidział,
i to by było na tyle,
Link do komentarza
Cytat

Ciekawe dla jakich parametrow pobieranego powietrza zewnetrznego pompa osiaga podawana moc? Sa gdzies osiagalne pelne dane?


również chciałbym wiedzieć jaką ilość powietrza na godzinę zasysa ta pompa.
I jeszcze jedno mnie ciekawi. Z czego wynika dużo większy pobór mocy od podobnych pomp konkurencji? Czy tam jest jakaś większa sprężarka? Interesuje mnie to czysto technicznie, co zużywa tam tyle prądu?
Link do komentarza
Cytat

Witam!
Co sądzicie o pompie ciepła Hewalex?
Jest to nowość, nie ma jej jeszcze na ich stronie, jest tylko w ulotkach

Znalazłem ją też tutaj:
http://www.therm.pl/product,843,2523072.html

W porównaniu do innych ma dość dużą moc - 3,8 kW


Podobne co do zasady działania urządzenie ma też w swojej ofercie radomska firma Abatronic - E-2008-3 :
http://www.abatronic.pl/pompa_ciepla_z_wentylacji.html
Link do komentarza
to, że pompa jest bez zasobnika to zaleta,
możesz sobie ją zabudować w instniejącą instalację,
możesz dowolnie projektować instalację,

trochę to naciągane ale interpolując wyniki COP pompy z Abtronica pracującej od -7 C,
to pompa z Hewlaexu powinna przy punkcie pracy w temperaturze 10 C, mieć COP co najmniej 2,5,
ostrożnie podchodząc do tego,
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Wydaje mi się że temperatura powietrza 7 - 8 stopni przy której pompa przestaje pracować jest całkowicie wystarczająca. Zadaniem pomp ciepła tego typu jest odzyskanie ciepła z powietrza wentylacyjnego. Najczęściej stosowane są w domkach jednorodzinnych jako alternatywa dla solarów. Nie wydaje mi się zatem aby temperatura powietrza zasysanego przez pompę mogła być niższa niż 8 stopni, przecież nie mieszkamy w iglo. Niska cena pompy związana jest zapewne z bliżej nie określonym krajem pochodzenia w którym została wyprodukowana. Na targach instalacyjnych w Poznaniu przedstawiciele firmy podawali sprzeczne informacje na ten temat, raz były to Chiny a raz Korea. Dodam tylko że kilka metrów dalej na stoisku innej firmy identyczna pompa (inne logo i kolor) pochodziła podobno z Turcji.
Link do komentarza
Witam,

szczegóły techniczne pompy są dostępne TUTAJ
Klient może również wybrać podgrzewacz zintegrowany z powietrzną pompą ciepła: TUTAJ

Jeśli chodzi o współczynnik COP - średnio zawiera się w przedziale 3 do 3,5. W przypadku bardzo korzystnych warunków COP osiąga wartość 5, co oznacza, że moc grzewcza pompy jest 5 razy wyższa od pobieranej mocy elektrycznej. Temperatura powietrza, przy jakiej pompa ciepła osiąga odpowiednio wysoką i korzystną z punktu widzenia eksploatacji sprawność, nie powinna być niższa niż 0 stopni Celsjusza.

Jeśli chodzi o kraj pochodzenia pompy - możemy wspomnieć, że jest to produkt brandowany marką Hewalex.

Szersze szczegóły techniczne:

Dane_techniczne_PCWU_3_8___27.04.2010.pdf

Dane_techniczne_PWPC_3_8___27.04.2010.pdf

Pompa_ciep_a_PCWU_3.8_12.05.10.pdf

Pompa_ciep_a_PWPC_3.8_2W300_15.04.10.pdf

Pompa_ciep_a_PWPC_3.8_3W300_15.04.10.pdf

Dane_techniczne_PCWU_3_8___27.04.2010.pdf

Dane_techniczne_PWPC_3_8___27.04.2010.pdf

Pompa_ciep_a_PCWU_3.8_12.05.10.pdf

Pompa_ciep_a_PWPC_3.8_2W300_15.04.10.pdf

Pompa_ciep_a_PWPC_3.8_3W300_15.04.10.pdf

Link do komentarza
Cytat

proszę jeszcze napisać ile m3/h powietrza ta pompa zasysa bo dla mnie to ważny aspekt, a nie ma tego w żadnym katalogu?


Witam
Też zainteresował mnie ten produkt Hewalex'u
Z tego co odpowiedział mi handlowiec firmy Hewalex to 500m3/h - jest to pewnie górna granica ,bo wentylatory mogą pracować na 3 biegach w zależności od temperatury powietrza i wody
Czy ktoś wie jak rozwiązać mój problem?
Domek szkieletowy z poddaszem użytkowym, główne ogrzewanie to kominek z dystrybucją powietrza kanałami.
Tylko wentylacja grawitacyjna.
Latem zestaw Hewalex'u załatwia sprawę ciepłej wody- kolektory lub pompa ciepła ale jak wykorzystać pompę ciepła zimą?- dostarczenie 500m3/h powietrza o temp około 10- 15 st nie mając rekuperatora to problematyczne.
Czy ktoś ma jakiś pomysł?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
zaciekawiony nieco tą pompą, stwierdziłem że napiszę maila z pytaniem o to ile powietrza ta pompa zasysa aby osiągnąć swoją nominalną moc.

W odp. otrzymałem:


Witam
W odpowiedzi na Pana pytania:
Producent nie podaje max. przepływu powietrza podaje jedynie przepływ minimalny ktory wymagany jest do prawidlowej pracy pompy ciepla wynosi on min 5m3/h.
Sprezarka zamontowana w pompach ciepla to sprezarka rotacyjna firmy Toshiba.

Z poważaniem,



i teraz się zastanawiam, bo to chyba jakaś literówka lub przekłamanie. 5m3/h ??
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

jeszcze ich nie mam, ale będę się starał,

ale jedno jest pewne,
skoro dolna temperatura pracy wynosi 0C a innych 7-8 C, sprawność tej pompy musi być większa a co za tym idzie, eksploatacja tańsza,
poza tym, przy temperaturach do co najmniej 10 C, kocioł teoretycznie i tak musi pracować,
ale zależy to przede wszystkim od budynku,


Mam juz jakies nowe informacje?
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Podobne co do zasady działania urządzenie ma też w swojej ofercie radomska firma Abatronic - E-2008-3 :
http://www.abatronic.pl/pompa_ciepla_z_wentylacji.html


Abatronic wprowadza nowa pompe ciepla Rotaberg RSJ-35/300 do odzysku z wentylacji. Posiada wężownicę 10 m do podłączenia instalacji solarnej. Zbiornik z nierdzewki 300l. Parownik jest nawiniety na zewnatrz zbiornika dzieki czemu nie ma rezyka bardzo wysokiego cisnienia w wypadku awarii. Edytowano przez abator (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Widze, ze wprowadzili Panstwo model bez zasobnika: E-2008-3. Czy mozna prosic o wiecej informacji otym modelu?




bardzo podobny do Hewalexowego jednak niestety o 30% drozszy....

pytanie do danych technicznych tej Hewalexowej, jest tam taka pozycja:
'Minimalny przepływ wody m3 / h 0,65'

co to oznacza? ze w ciagu godziny przetacza 650l wody?
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Co się dzieje z taką pompą jeśli trafi do niej powietrze poniżej 0 stopni ?




kupilem te pompe ale jak narazie to nie wiem co sie dzieje z pow ponizej 0 bo:
w domu mam piwnice i strych, pompa stoi w piwnicy wyrzuca pow na zewnatrz,
w piwnicy zrobilem dziure do kanalu wentylacyjneo stykajacego sie scianka z kanalem do odprowadzania dymu z kominka, nastepnie wybilem kolejna dziure w tym kanale went. tym razem na strychu zamykajac jednoczesnie prawie szczelnie doplyw powietrza z powyzej,
pompa ssie mi powietrze ze strychu, ogrzewa sie ono po drodze dzieki kominkowi,
efekt jest taki ze w nieogrzewanej piwnicy (przy temp wiadomo jakie mamy na zewnatrz) mam ciagle plus 18 stopni, a pompa dziala i ssie powietrze u mnie od 21 do 6 rano,
pompe i kominek podpialem by ogrzewaly mi baniak na wode CWU 300l plus bufor do CO 1000l,

zuzycie gazu spadlo mi z 7-10m dziennie takie mialem w analogicznych okresach 4 poprzednich jesieni do 2m dziennie obecnie,

jestem prawie zadowolony - prawie bo tak nie dokonca mi sie sprawdza jej moc jest chyba nizsza niz w instrukcji albo ja ja troche rozregulowalem,
bo zgodnie ze wzorem grzejac 9h -> 1300 l. 27kW(moc z pompy) z 20 stopni powinienem miec ok 38, a ja dogrzewajac jeszcze to kominkiem z plaszczem wodnym wyciagam ok 35, gdzies mi pare kW ucieka.... Edytowano przez pokles (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Niepokoi mnie ta "ginaca" moc.
Czyzby deklarowane parametry byly tylko na papierze?

Żadna pompa ciepła nie ma stałej mocy grzewczej.
Zawsze moc grzewcza jest uzależniona od temperatury dolnego i górnego źródła.
W parametrach tej pompy ciepła nie podają w jakich warunkach osiąga ona moc grzewczą 3,8kW.
Link do komentarza
Witam,

mam piwnice wiec moj strych nie jest uzytkowy, dlatego nie mam ocieplonych skosow a jedynie polozona welne 2 warstwy 15 i 20 cm na podlodze strychu, na skosach jest tylko folia paroprzepuszczalna,
otwor w kominie tuz pod folia w sumie pobiera tylko to cieplo ktore ucieknie przez welne plus to co sie przedostanie przez folie ktora nie jest szczelna, nie zauwazylem wychlodzenia poddasza zobaczymy jak bedzie zima....

wracajac do pompy
producent podaje iz dla pow 7 stopni a wody 40 moc grzewcza urzadzenia to 3,4 a COP 3,
no ok ale te 40 stopni to jest woda ktora wplywa do pompy a my mamy zamiar podgrzac ja do temp znamionowej tej pompy czyli 55 czy moze jest to temp koncowa czyli grzejemy wode od powiedzmy 10 stopni do tych 40?

wg moich obserwacji a uzywam jej niezgodnie z zaleceniami producenta czyli grzeje nia wode grzewcza czyli od temp ok 20 stopni, to do 30 stopni moc grzewcza ma wystarczajaca ale juz powyzej - z kazdym stopniem celsjusza trwa to dluzej...
plus przypominam - kaze jej grzac nie 150 l tylko zazynam ja - 1300 litrami icon_smile.gif

podsumowywujac - utargowalem ja za 3291 zl brutto i za te cene grzejac nia podczas taniej nocnej taryfy (moim domowym rekuperatorem czyli pow nagrzanym kominkiem) powinna mi sie dosc szybko zwrocic
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Temp w piwnicy nie spada ponizej 14-13 stopni, nawet po kilku godzinach pracy pompy.
Ciezko mi powiedziec jak sie sprawuje bo przy obecnych mrozach ostro pale w kominku ktory daje duzo energii do bufora plus woda wracajaca z grzejnikow ma ponad 30 stopni. Czyli pompka pracuje na gornym zestawie temp - a na automatyce zrobilem jej wylaczanie gdy woda osiagnie 45 stopni.
Musialbym w ktorys weekend wyeksmitowac reszte domownikow, wychlodzic mocno bufor tak do 20 stopi, wlaczyc tylko pompe i policzyc czas nagrzania.
Jeden minus ktory ma chyba kazde takie urzadzenie zainstalowane wewnatrz: wylotem odprowadzajacym powietrze z pompy na zewnatrz 160 mm w momencie gdy pompa niepracuje - bardzo latwo wchodzi zmrozone pow poprzez pompe i jej wlot do piwnicy, nie ma blokady. Narazie zakrywam ten wlot w ciagu dnia ale bede musial poszukac i kupic jakies cos z klapka by tylko w jedna strone byl przeplyw powietrza.

jestem zadowolony gdyz w ostatnich 10 dniach moje sredniodobowe zuzycie gazu wynioslo 2,9 a np rok temu gdy nie bylo pompy, bufora, a kominek grzal tylko CWU bylo ponad 16m
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Odnośnie uciekających kilowatów.
Jak pompą o wydajności 3,8kW grzejesz 1300l (?!) to się nie dziwię, że nie dogrzewasz zbiornika, bo zbiornik sam w sobie pewnie ładną stratę na ociepleniu ma.
Tego typu pompy hewalex montuje do zbiorników maks 300l, a nie do bufora.

Byłoby fajnie gdybyś miał tę pompę podłączoną tylko do zbiornika CWU 300l i wtedy opisał jak grzeje.
Link do komentarza
Cytat

Odnośnie uciekających kilowatów.
Jak pompą o wydajności 3,8kW grzejesz 1300l (?!) to się nie dziwię, że nie dogrzewasz zbiornika, bo zbiornik sam w sobie pewnie ładną stratę na ociepleniu ma.
Tego typu pompy hewalex montuje do zbiorników maks 300l, a nie do bufora.

Byłoby fajnie gdybyś miał tę pompę podłączoną tylko do zbiornika CWU 300l i wtedy opisał jak grzeje.




no wlasnie w moich teoretycznych obliczeniach nie uwzglednilem strat na zbiornikach, chociaz obydwa sa w twardych piankach poliuretanowych i straty nie sa az tak wielkie skoro grzalka 3kW podlaczona do wiekszego 1000 l radzi sobie w miare odpowiednim czasie z podgrzaniem,
oczywiscie zbiorniki mam podlaczone szeregowo a miedzy mam reczny zawor, ktory zamkne pozna wiosna by pompa grzala tylko 300l,
300l grzeje dosc sprawnie juz robilem takie testy
Link do komentarza
Cytat

Byłbym bardzo wdzięczny jakbyś podał czas jaki potrzebuje ta pompa to ogrzania zbiornika 300 z 10oC tak do 50oC.
Wg teorii producenta powinno to trwać ok 4 godzin a jak jest w praktyce.

Drugie pytanie jak wygląda z hałasem generowanym przez pompę (chodzi mi o przepływ powietrza)?




zrobie taki test,
halas - slychac wentylator, glosniejsza jest jednak sprezarka, nie mam miernika decybeli by to zmierzyc ale troche glosniejsza od lodowki jest zwlaszcza gdy grzeje wode tak juz od ok 40 stopni, mam ja w piwnicy wiec mi nie przeszkadza ale taki monotonny dzwiek w nocy na poziomie sypialni chyba by mnie denerwowal
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Witam, mam piec Atmosa DC25S + 1000l bufor, dół 90m2 podłogówka góra 90m2. Muszę od 2 do 3 razy na dobę dokładać do niego drewno. Tak sobie myślę taką pompę umieścić w kotłowni, palić w kotle, żeby kaloryfery były ciepłe, a pompę ciepła wykorzystać do ogrzewania podłogówki i przy okazji zasilania bufora. Jeśli taka pompa ma pobór około 1KW poboru prądu, 8h/dobę przy niskiej taryfie, to tak sobie myślę, że koszt ogrzewania na miesiąc byłby w granicach do 150zł !? To chyba by się opłacało. Jestem pro -ekolgiczny dlatego nie chciałem kupować pieca na ekogroszek, a atmos myślałem, że będzie piecem dobowym a tu du..a! Przez większość dnia nie ma nikogo w domu i nie ma komu dokładać drewna do kotła, tak żeby przez całą dobę w domu nie ma komfortu cieplnego.
Link do komentarza
Do jakiej temperatury grzejesz wodę w zasobniku? Jakie masz zapotrzebowannie na ciepło w budynku? W projekcie powinno być podane. Jeśli masz miejsce to można też pomyśleć o drugim zbiorniku akumulacyjnym. Twój kocioł o mocy 20-25 kW teoretycznie powinien podgrzać 1000 l wody z 40 do 90°C w jakieś 2 godziny. Mając dwa takie zbiorniki nagrzewasz je dwukrotnie dłużej, ale potem dwa razy dłużej odbierasz ciepło. Na forum jest gdzieś wątek jak samemu dość tanio zrobić zbiornik akumulacyjny. Gotowe są cholernie drogie.
Czy obniżasz temperaturę w domu, gdy nikogo w nim nie ma?
Link do komentarza
Ten kocioł wymaga temperatury roboczej 80 do 90 stopni, przy minimalnej temperaturze wody powrotnej 65 stopni. Niższe niż wymagane parametry, powodują, ze kocioł nie osiąga właściwej mocy, przy dużo większym zużyciu drewna.

W takiej konfiguracji, zastosowanie PCi powietrznej, raczej mija się z celem – chyba, że do pogrzania tylko CWU w okresie kiedy kocioł nie działa.

Te 90m2 ogrzewania niskotemperaturowego (podłogówka) pasuje do tego kotła jak wół do karety – nawet jak ktoś dobrze „wykombinował” z „mieszaczami”.
Link do komentarza
Cytat

Ten kocioł wymaga temperatury roboczej 80 do 90 stopni, przy minimalnej temperaturze wody powrotnej 65 stopni. Niższe niż wymagane parametry, powodują, ze kocioł nie osiąga właściwej mocy, przy dużo większym zużyciu drewna.

W takiej konfiguracji, zastosowanie PCi powietrznej, raczej mija się z celem – chyba, że do pogrzania tylko CWU w okresie kiedy kocioł nie działa.

Te 90m2 ogrzewania niskotemperaturowego (podłogówka) pasuje do tego kotła jak wół do karety – nawet jak ktoś dobrze „wykombinował” z „mieszaczami”.



"Co ma piernik do wiatraka", mam laddomat i buffor i w cale nie ma to żadnego znaczenia, że jest to kocioł wysokotemperaturowy, kocioł ma swój niezależny obieg kotłowy i zapewniam cię, że tam zawsze jest minimum temperatura 65-75 stopni, jedyna rzecz która łączyłaby te dwa systemy to tylko i wyłącznie bufor 1000l. Co do podłogówki to sprawuje się wyśmienicie i tylko żałuję, że nie dałem jej na całej chacie, bo miałbym wtedy "kocioł dobowy", na podłogówce mam mieszacz trój drogowy, przed nim zamontowany termostat z kapilarą i nie muszę nic kombinować, temperatura idzie na podłogówkę taka jaką chcę, reszta ładuję bufor, a jak się wypali w kotle to podłogówka ciągnie jeszcze z bufora. Na kaloryfery idzie zbyt dużo ciepła i częściej trzeba dokładać.
Link do komentarza
Cytat

Do jakiej temperatury grzejesz wodę w zasobniku? Jakie masz zapotrzebowannie na ciepło w budynku? W projekcie powinno być podane. Jeśli masz miejsce to można też pomyśleć o drugim zbiorniku akumulacyjnym. Twój kocioł o mocy 20-25 kW teoretycznie powinien podgrzać 1000 l wody z 40 do 90°C w jakieś 2 godziny. Mając dwa takie zbiorniki nagrzewasz je dwukrotnie dłużej, ale potem dwa razy dłużej odbierasz ciepło. Na forum jest gdzieś wątek jak samemu dość tanio zrobić zbiornik akumulacyjny. Gotowe są cholernie drogie.
Czy obniżasz temperaturę w domu, gdy nikogo w nim nie ma?


Przychodząc po pracy do domu jest jeszcze ciepło ale muszę palić w piecu, żeby nagrzać pierw podłogówkę - wiadomo zanim się nagrzeję to mija 2-3 godziny, po tym czasie przełączam tylko na kaloryfery i jak są nagrzane to włączam ponownie podłogówkę i tak przez kilka godzin chodzi na tych dwóch obiegach aż do wypalenia się drewna i z użycia wody z bufora, do rana pomieszczenia zdążą się wychłodzić, rano zapalam piec ponownie i przełączam tylko na podłogówkę, a jak przyjdę z pracy to mam nagrzany dół i ciepło, no i cykl się powtarza w kółko. Nie mam jeszcze termostatu w pokoju, tak żeby po osiągnięciu temperatury pompkę od podłogówki wyłączył przez co więcej zmagazynuję się gorącej wody w buforze, przez co wydłuży się cykl grzania. W weekendy jest lepiej bo nie ma tej przerwy braku palenia i wtedy mniej potrzeba dokładać gdyż w domu cały czas jest ciepło.
O takiej pompie pomyślałem, gdyż przez noc na niskiej taryfie gromadziłaby ciepło w bufor między czasie ogrzewając podłogówkę wystarczyłoby spokojnie około 50st. 1000l + to co byłoby już nagrzane w podłogówce myślę że starczyłoby na cały dzień, wieczorem rozpalałbym kocioł, który produkowałby więcej energii cieplnej do kaloryferów i do bufora, między czasie uruchamiałaby się znowu pompa ciepła i doładowywałaby bufor i tak w kółko. Te dwa systemy mogłyby produkować wystarczająco energii wystrczającej 24/dobę. Taki jest zamysł.
Link do komentarza
  • 8 miesiące temu...
Cytat

Ciekawe rzeczy tu wypisujcie , przeglądając i czytając niektóre wypowiedzi na forum można czasami wyjść z założenia że wybór urządzenia zrobić lepiej metodą chybił trafił jak z tych porad.




Skoro wiesz więcej, to dorzuć Swój kamyk. Twoja wypowiedź to tylko 2 linijki o niczym. Wiadomo, że pompa ciepła to tylko urządzenie a spaprać system grzewczy można bez wględu na źródło ciepła. Nawet kocioł na węgiel może wylecieć w kosmos jak ktoś zrobi po swojemu.
Link do komentarza
Cytat

Skoro wiesz więcej, to dorzuć Swój kamyk. Twoja wypowiedź to tylko 2 linijki o niczym. Wiadomo, że pompa ciepła to tylko urządzenie a spaprać system grzewczy można bez wględu na źródło ciepła. Nawet kocioł na węgiel może wylecieć w kosmos jak ktoś zrobi po swojemu.




Nie ma jednego systemu grzewczego, jednego producenta i jednego paliwa. To już nie te czasy. Wybór jest ogromny i dlatego każdy ma inne doświadczenia poparte własnymi błędami, eksperymentami, modyfikacjami. W końcu jest mowa o doświadczeniu - czyli o pewnej metodzie godnej powielania. Chyba o to właśnie chodzi. Poza tym, gdzieś po drodze była mowa o pompie hewalexc i danych dostarczonych przez producenta. Cała reszta to dyskusja wokół. I to właśnie specyfika forum.

Link do komentarza
  • 6 lata temu...

Jeszcze jeden film TV Budujemy Dom:
 

Film, jak zarządzać powietrzną pompą ciepła Hewalex na odległość. Jak? Przez ekontrol. Co ciekawe, dzięki autodiagnostyce, pompa ciepła niczym nowoczesny samolot wysyła informacje o parametrach pracy pompy. Wszelkie nieprawidłowości są sygnalizowane w serwisie na długo przed tym, niż o usterce zorientuje się właściciel domu. 
 

 

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To jedna z najprzyjemniejszych chwil jak do tej pory Podlewanie powierzchni płyty fundamentowej. Zajmujemy się tym równe 10 dni - być może niepotrzebnie tak długo ale ciepłe i słoneczne dni powodują szybkie schnięcie betonu. Ponadto odkuwamy zabetonowane kielichy rur kanalizacyjnych, gdyż chcemy je mieć wyciągnięte już na wierzch tak aby w przyszłości bez problemu podpiąć w nie poszczególne punkty sanitarne.    
    • Faza 1.     Książka to są palety i na nich położone  dwie warstwy paneli naprzemiennie, z przesunięciem z lewej od osi budowanej bryły.      Faza 2.   Książka to są palety i na nich położone  dwie warstwy paneli naprzemiennie, z przesunięciem do prawej od osi budowanej bryły.      Nie ma problemu, na parterze będzie  lepiej schło.
    • Koniecznie! Jeśli tylko podparty panel się ugnie, to należy natychmiast wszystko rozebrać i zwiększyć ilość podkładek.  I jeszcze jedna uwaga techniczna. Podkładki należy układać w miejscach podparcia, czyli nad sobą! Albo inaczej podkładki mają wyznaczać linię pionową. Tego się należy trzymać jak się nie ma doświadczenia.
    • Nie szukałem rozmiaru paneli, ale moim zdaniem koniecznie musisz podeprzeć od samego podłoża na którym będziesz suszyć panele nie tylko na końcach paneli, ale i w dwóch, trzech miejscach na ich długości... A porada co do przekładek, którą tu wrzucił @retrofood jest dobrym wyjściem!!!     Z tym że ciąłbym raczej WZDŁUŻ...          
    • Bardzo Wam wszystkim udzielającym się dziękuję. Poprosiłem o pomoc na 4 forach, tylko tutaj wywiązała się szeroka dyskusja, która pozwala mi nabrać wiedzy i wyklarować dalszy sposób działania.   Wasza pomoc jest porównywalna do konsultacji z profesjonalnym rzeczoznawcą, to bardzo budujące, że jeszcze istnieją ludzie, którzy chcą się podzielić wiedzą i pomóc innemu człowiekowi, tak po prostu.  Bardzo możliwe, że uchronicie mnie i moją małżonkę od dotkliwych szkód, jeszcze raz serdecznie dziękuję zarówno redakcji jak każdemu kolejnemu z Was który zechciał wziąć udział w dyskusji.   Ubolewam nad tym głęboko, że jako konsument, muszę teraz świecić oczami na każdym etapie za wszystkich, poczynając od dewelopera, dostawców materiałów, a kończąc na robotach wykończeniowych i błędach w projekcie kuchni. Na każdym kroku jest babol na babolu.      1/ Wiem, że to może być trochę komiczne, ale prośba o zerkniecie, czy dobrze rozumiem jak mam tą bryłę budować z paneli do suszenia, czy nie zrozumiałem źle, bo jak już ułożę to będzie po sprawie:   FAZA pierwsza:   Na samym dnie podłoże z legarów lub palet i taką konstrukcję powiela, jedna na drugiej (końce równo do siebie dolegają nic nie wystaje poza bryłę:     FAZA DRUGA (po tygodniu?):     2/  Jest jeden mankament, muszę to suszyć w nowym lokalu nie ma innej opcji. Robiąc proces wygrzewania, zacznie posadzka parować skoczy wilgotność powietrza. Planuję ułożyć to na parterze, bo tam jest posadzka 2-3x bardziej sucha od piętra, po pierwsze suszyli ją miesiąc po zalaniu i to tak bardzo grubo suszyli, po drugie od miesiąca było centralne włączone i tam nie ma podłogi położonej więc dodatkowo odparowywało swobodnie.    3/ Czy Panowie macie może jakąś rekomendację dla podkładu oraz foli jaką po wygrzaniu powinienem zastosować?   Z wypowiedzi Pana redaktora zrozumiałem, że przy moim ogrzewaniu, może zostać ten podkład co mam:   https://www.obi.pl/podklad-pod-panele/home-inspire-podklad-pod-panele-xps-floor-protect-2-mm/p/6963565?wt_mc=gs.pla.Mieszkać.Podłogi.Panelepodłogoweipodłogidrewniane&wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=?wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=&wt_mc=gs.pla.smart.mieszkac.&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAire5BhCNARIsAM53K1gNgPjmuvVrz-nH2cpsIg-II41wX4Q1sZEezCCQIwwLe3X36eW7gBoaApk7EALw_wcB   Teraz pytanie jaką folię tam zastosować.     PS. (ciekawostka) Wczoraj strawiłem cały dzień nad zachodzeniem w głowę braku prądu w jednym z pomieszczeń. Dzięki przypadkowi, że sąsiad na swoim segmencie zrobił zdjęcia instalacji elektrycznej na etapie stanu surowego (deweloper nie udostępni jej bo nie) i ślęcząc z detektorem kabli nad ścianami, ustaliłem, że deweloper zagipsował w ścianie jedną z puszek tzw. gniazda rozgałęźnego, gdzie jest faza i trzeba to zarobić, aby zamknąć obwód i puścić prąd na to konkretne pomieszczenie....brak słów, do dłubania dziura w ścianie, która jest wykończona w 100% pomalowana i wszystko.  Detektorem znalazłem w ścianie kabel z fazą dokładnie w miejscu w którym sąsiad ma gniazdo i zweryfikowałem na projekcie instalacji elektrycznej, że jest tam przewidziane, u mnie ściana. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...