Skocz do zawartości

Vitocal 160-a zastosowana inaczej...


vega1

Recommended Posts

Zamierzam tej pompy użyć do ogrzewania domu. Niestety od miesiąca piszę do Viessmann-a z zapytaniem w jakiej temperaturze minimalnej te pompy mogą pracować. Napisałem już z kilka wiadomości ze strony i nic.
Zero odpowiedzi i zero kontaktu. A akurat tych parametrów w katalogach się doszukać nie mogę (chodzi o minimalną temperaturę powietrza zasysanego).
Może jest tu ktoś kto mi odpowie lub ma jakiś kontakt z kimś od "wiesia" bo ja już siły nie mam więcej pisać. Gdyby nie to, że ta pompa bardzo mi odpowiada ze względu na stosunkowo mały "zasys" powietrza to zrezygnował bym z tej marki z zasady, za olewanie jakim mnie raczą.
Link do komentarza
Kolego,
na jaki adres pisałeś? Najlepiej do jakieś konkretnej osoby a nie na info@coś-tam czy kontakt@coś-tam. Ta pompa pracuje wg dokumentacji od +2stC do +35stC... - informacja jest w wytycznych projektowych - strona 10.
Pompy te są często pracują jedynie na powietrzu zewnętrznym - w razie problemów z wydajnością jest zintegrowana grzałka 1,5kW - no ale wiadomo, że grzałki używa się tylko w skrajych przypadkach.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Kolego,
na jaki adres pisałeś? Najlepiej do jakieś konkretnej osoby a nie na info@coś-tam czy kontakt@coś-tam. Ta pompa pracuje wg dokumentacji od +2stC do +35stC... - informacja jest w wytycznych projektowych - strona 10.



bardzo Ci dziękuje kolego. Jeśli faktycznie ona pracuje już od +2 C' to jest to dla mnie doskonała wiadomość. Masz może linka do tej dokumentacji, tak bym sobie mógł przeglądnąć?

Dzięki i pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

bardzo Ci dziękuje kolego. Jeśli faktycznie ona pracuje już od +2 C' to jest to dla mnie doskonała wiadomość. Masz może linka do tej dokumentacji, tak bym sobie mógł przeglądnąć?

Dzięki i pozdrawiam



Witam,
jestem konsultantem firmy Viessmann i prawdę mówiąc nie trafiło do mnie zapytanie od Pana, to znaczy o podobnej treści.. Może poda Pan swoje imię i nazwisko, to łatwiej mi będzie to sprawdzić.

Wytyczne projektowe pompy ciepła VITOCAL 160-A - link do pobrania pliku PDF:
http://www.viessmann.com/web/poland/PDF-90...pdf?OpenElement

Zastanawia mnie jedno, napisał Pan: "Zamierzam tej pompy użyć do ogrzewania domu."
VITOCAL 160-A służy wyłącznie do ogrzewania wody użytkowej. Do ogrzewania domu i ciepłej wody użytkowej należało by zastosować inną pompę ciepła, np. VITOCAL 300-A (jest to pompa ciepła powietrze/woda z modulowaną mocą grzewczą od 3 do 9 kW).

Proszę o kontakt mailowy lub telefoniczny:
Krzysztof Gnyra
tel. 602 231 407
e-mail: x_gnyk@viessmann.com
Link do komentarza
no cóż. Dostałem wszystkie interesujące mnie informacje. Pan od Viessmanna generalnie odradza. Zapodał wiele problemów łączących się z tą kombinacją, wskazał ewentualne drogi rozwiązań, ale oficjalnie trzeba powiedzieć że odradza takie rozwiązanie.

Wątpliwość budzi możliwości dostarczenia powietrza do pompy z okresie zimowym o odpowiedniej temperaturze, również to że pompa faktycznie jest nie przystosowana do podłączenia instalacji CO a zatem nie ma żadnych czujników sterowania ciepłem w mieszkaniu - ale tu można zastosować czujnik zewnętrzny. Również moc pompy może się okazać niewystarczająca.
No i przede wszystkim Vitocal 160 nie służy do ogrzewania domu tylko do przygotowania CWU. Nie ma się co czarować. Ja podejmuje ryzyko, i nie ma co oczekiwać że ktoś od Viessmanna mi będzie przyklaskiwał. Jak się uda, pochwalę ich pompę i markę, a jak się nie uda to będzie tylko moja wina. Jestem jednak zdeterminowany aby dojść z tym pomysłem do końca.
Link do komentarza
Cytat

no cóż. Dostałem wszystkie interesujące mnie informacje. Pan od Viessmanna generalnie odradza. Zapodał wiele problemów łączących się z tą kombinacją, wskazał ewentualne drogi rozwiązań, ale oficjalnie trzeba powiedzieć że odradza takie rozwiązanie.

Wątpliwość budzi możliwości dostarczenia powietrza do pompy z okresie zimowym o odpowiedniej temperaturze, również to że pompa faktycznie jest nie przystosowana do podłączenia instalacji CO a zatem nie ma żadnych czujników sterowania ciepłem w mieszkaniu - ale tu można zastosować czujnik zewnętrzny. Również moc pompy może się okazać niewystarczająca.
No i przede wszystkim Vitocal 160 nie służy do ogrzewania domu tylko do przygotowania CWU. Nie ma się co czarować. Ja podejmuje ryzyko, i nie ma co oczekiwać że ktoś od Viessmanna mi będzie przyklaskiwał. Jak się uda, pochwalę ich pompę i markę, a jak się nie uda to będzie tylko moja wina. Jestem jednak zdeterminowany aby dojść z tym pomysłem do końca.


Właściwie trudno się dziwić. Pompa ciepła, która radzą zastosować jest kilkukrotnie droższa. Gdyby doradzali zastosowanie tańszej, to działaliby wbrew swojemu interesowi. Najchętniej do domów energooszczędnych sprzedaliby Vitotres 343 za ok. 40tys. zł, tylko, że to już się zupełnie nie kalkuluje.
Tak jak Ci napisał j-j, albo to będzie tanie rozwiązanie, albo nie warto iść w tym kierunku.
Link do komentarza
a nie jest tanie? Gdyby się udało, to mam urządzenie grzewcze za 9 tysięcy. Pan T.B. proponuje prąd. Ale jakoś nie mogę uwierzyć że miałbym mniejsze rachunki. A może powiem inaczej. Jestem laikiem, i nie umiem sobie tego przeliczyć.
Niestety program który mi podałeś ( OZC ) przerósł mnie. Jeszcze będę go zgnębiał.
Link do komentarza
a gdyby inaczej? Co by było, gdybym CO nie wpiął w wężownice pompy, tylko w normalny obieg? Zyskał bym spory bufor 285 litrów, a do wężownicy mógłbym wpiąć coś innego (ekopiec na pellet z obiegiem wodnym). Jakie zalety a jakie wady?

I przy tej okazji mam pytanie. Ile litrów wody się znajduje w obiegu przeciętnej podłogówki w domu koło 100-130 metrów? Wie ktoś?
Link do komentarza
Cytat

I przy tej okazji mam pytanie. Ile litrów wody się znajduje w obiegu przeciętnej podłogówki w domu koło 100-130 metrów? Wie ktoś?


Jeżeli podłogówka ma współpracować z pompą ciepła to wychodzi nawet 10m/1m2, czyli ok. 1000m. Przy energooszczędnym domu można dać mniej rurek ok. 500m, które zawierają ok. 50-60litrów (rurki PEXALU PEX 16/2).
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
Witam

Jestem użytkownikiem/administratorem tej pompy w mojej firmie.
Uważam, iż pomysł z ogrzewaniem C.O. tą pompą kompletnie mija się z celem. Prosta sprawa - poczytajcie w instrukcji obsługi jaką wydajność ma ta pompa - bodajże 1,54kW + 1,5 kW grzałka elektryczna a do centralnego ogrzewania montuje się piece gazowe o wydajności rządu 20-25kW na dom jednorodzinny ok 180mkw.
Te 1,5kW bez grzałki to tak średnio się sprawdza nawet przy dogrzewaniu wody. Jak nagrzeje te 300l to jest ok, ale jak ludzie zaczynają się prysznicować to temperatura wody dość szybko spada. Po kąpieli 5-6 ludzi sprzątaczka do mycia ma już letnią wodę.

Tak szczerze to się nie czarujmy 2kW to mają czajniki bezprzewodowe do grzania wody na kawę, a nie 1,5kW do grzania 300l wody.

Inna sprawa opłacalność - zakładając COP pompy 4,0 czyli 400Wat bierze otrzymujemy 1600W (25% energii el reszta z powietrza) to wychodzi cena 1kW ok 15groszy z tej pompy (60gr kWh /25% bo tyle zużywa pompa - reszta z otoczenia).
Cena 1kW z gazu na dzień dzisiejszy to ok 25groszy.

Tak więc na jednym kW jesteśmy 10 groszy do przodu. Teraz biorąc pod uwagę cenę pompy ok 15tyś dzielone przez 10gr to sami sobie odpowiedzcie ile to musi kW wyprodukować i czy nie zdąży się w tym czasie ta pompa rozłożyć na czynniki pierwsze zanim to się zwróci....

Pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...