Skocz do zawartości

davvid

Uczestnik
  • Posty

    25
  • Dołączył

  • Ostatnio

davvid's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

1

Reputacja

  1. Kolego, na jaki adres pisałeś? Najlepiej do jakieś konkretnej osoby a nie na info@coś-tam czy kontakt@coś-tam. Ta pompa pracuje wg dokumentacji od +2stC do +35stC... - informacja jest w wytycznych projektowych - strona 10. Pompy te są często pracują jedynie na powietrzu zewnętrznym - w razie problemów z wydajnością jest zintegrowana grzałka 1,5kW - no ale wiadomo, że grzałki używa się tylko w skrajych przypadkach. Pozdrawiam
  2. Przy stosowaniu pompy ciepła do ogrzewania wody użytkowej jedna wężownica w podgrzewaczu może okazać się zdecydowanie za mała do przeniesienia mocy - być może uda się przenieść 3-4kW. Stosując pompę ciepła i instalację solarną musimy iść w kierunku podgrzewacza dwuwężownicowego - gdzie spięcie szeregowo wężownic gwarantuje odpowiednią moc do przeniesienia mocy pompy ciepła (liczy się pojemność i materiał), natomiast instalacja solarna powinna zostać wpięcia przez system ładowania przez wymiennik - lub odwrotnie: solar na wężownicę, a pompa ciepła przez system ładowania przez wymiennik. W układach kombinowanych trzeba uważać na maksymalne temperatury w buforze aby nie spowodować wywalenia pompy od za wysokiego ciśnienia. Po za tym pompa ciepła powinna współpracować z ogrzewaniem niskotemperaturowym, natomiast "piec na wszystko" będzie walił wysoki parametr. I jakoś mnie nie przekonują kominki. Klienci palą w nim może kilka razy w roku. Pozdrawiam
  3. Obecnie nawet przeciętnej firmy kolektor odda nieco ponad 500kWh/m2 rocznie. Zakładajc około 4-5m2 to oszczędność 2000-2500kWh czyli odnosząc do gazu i oleju około 220-275m3 czy 220-275 litrów. Niby nie dużo ale jednak, nie wspominając o oszczędności na pracy samego urządzenia. To również mniejsza emisja substancji szkodliwych do atmosfery. Pozdrawiam
  4. Niektóre kolektory można łączyć w baterie do 12sztuk przy podłączeniu dwustronnym. Po za tym nie ma problemu aby tworzyć dodatkowe pola - nic nie stoi na przeszkodzie - ważną kwestią jest tylko to co napisał janekluki - zapewnienie odbioru ciepła. W jakim celu ta rozbudowa? Jakie masz kolektory i co one aktualnie ogrzewają?
  5. Dobrze jest poznać inne urządzenia dlatego tak drążyłem... Dzięki za wymianę zdań. Ja dużo montuje kotłów z komorami żeliwno-stalowymi. Tu też nie martwisz się o temperaturę wody na powrocie. Płaszcz wodny omywa stal, a żeliwo ma kontakt bezpośrednio z płomieniem. Pozdrawiam.
  6. Piszesz bardzo nie składnie. Przeczytałem Twój załącznik i już się wiele wyjaśniło. Nie mam więcej pytań - w kotłach z palnikami wentylatorowymi albo stosuje się dysze rozpylające, albo całe rury rozprowadzające - to kończy problem niskiego powrotu.
  7. Kończąc naszą wymianę zdań... jak rozumiem mówisz o zaworze 3-drogowym w funkcji ochrony kotła, a nie w funkcji temperatury zasilania obiegu grzewczego.
  8. Tyle musiałem napisać jako odpowiedź na Twój post. Napisz co to za konstrukcja kotła, która zabezpiecza się przed punktem rosy - piszę bez ironii - jestem ciekaw. Z praktyki wiem, że kotły małej mocy nie zabezpiecza się przed zimnym powrotem co niestety przy każdym przeglądzie wyraźnie widać - grube ścianki zachodzą rdzą. A wystarczy 4-drogowy zawór, nawet ręczny. I jeszcze gwoli wyjaśnienia: Automatyka stałotemperaturowa: kocioł pracuje gdy jest zapotrzebowanie i utrzymuje nastawioną temperaturę. Gdy zapotrzebowania nie ma - zadziałał np. termostat pomieszczenia - kocioł jest w trybie oczekiwania bez ochrony przed zimnym powrotem. Dlatego w tych najprostych urządzeniach nie ma niczego takiego jak podniesienie temperatury na powrocie. Automatyka pogodowa: kocioł pracuje utrzymując temperaturę wyliczoną z krzywej grzewczej - jeżeli okaże się, że wartość wyliczona z krzywej jest niższa od wpisanej w automatyce jako minimum, rozpoczyna się praca w trybie ochrony kotła przed poceniem co może się wiązać z przegrzaniem pomieszczeń. Przy takiej automatyce warto zastosować zawór 4-drogowy. Pozdrawiam
  9. 1. Rodzaj paliwa wpływa jedynie na temperaturę punktu rosy (dla oleju niżej niż dla gazu) - nie ma znaczenia przy doborze zaworu. 2. 4-drogowy podnosi temperaturę na powrocie wraz z obniżaniem temperatury zasilania układu CO. Z kolei zawór 3-drogowy obniża temperaturę wody na powrocie wraz z obniżaniem temperatury zasilania. Zatem dla kotła, który nie może się "pocić" - żeliwo nie jest odporne na kwaśny odczyn kondensatu - należy stosować zawory 4-drogowe. Chyba, że zawór 3-drogowy jest zainstalowany w celu utrzymywania temperatury wody na powrocie, a nie do sterowania zasilaniem!! 3. Sprzęgło w zależności od sposobu montażu ma za zadanie zwiększenie przepływu po stronie instalacji lub po stronie kotła. W pierwszym przypadku sprzęgło spowoduje obniżenie temperatury wody na powrocie do kotła, w drugim - odwrotnie, podniesienie temperatury wody na powrocie. 4. Jeżeli kocioł nie grzeje wody użytkowej to się zgodzę, że nie trzeba się martwić o zabezpieczenie powrotu - ale oczywiście zależnie od tego jak została przeliczona instalacja CO - na wyższe czy niższe parametry. 5. Czy w Twojej instalacji jest pompa obiegowa? Pozdrawiam
  10. Zgadza się - automatyka czuwa aby do kotła nie wróciła woda o zbyt niskim parametrze... ale wiąże się to także z utrzymywaniem temperatury pomimo braku zapotrzebowania wyższych temperatur przez układ CO. Najczęściej utrzymywana jest wartość nie niższa niż 40stC. Zawór 4-drogowy jest tutaj rozwiązaniem, 3-drogowy odpada.
  11. Panowie! Rany julek! Nie wciskajcie kotła bez wiedzy o instalacji - informacje, że kondensat będzie się psuł i wymaga konserwacji, a kocioł żeliwny nie - jest nie prawdą. Zarówno jeden jak i drugi wymaga przeglądów. Po za tym to urządzenia pracujące w skrajnie różnych warunkach! Każdy żeliwny kocioł wymaga minimalnych temperatur powrotu aby nie "pocił się" - to wiąże się z konieczności posiadania instalacji wysokotemperaturowych i musowo zaworu 4-drogowego. Kondensacyjny kocioł wręcz wymaga aby się po nim lało - czyli niskotemperaturowe instalacje, gdzie powrót wody z instalacji spowoduje obniżenie temperatury spalin poniżej punktu rosy! Żeliwny posiada małą pojemność wodną w porównaniu z kondensacyjnym stojącym... i tak można wymieniać to na korzyść żeliwnego to na korzyść kondensacyjnego! Cały czas czekam aż autor się odezwie i poda więcej informacji.
  12. Uważam, że warto skończyć ten temat i najlepiej niech autor utworzy nowe zapytanie z konkretnymi danymi aby można było udzielić odpowiedzi i dać mu samemu wybrać urządzenie. Adamis: jeżeli firma poważnie podchodzi do zapewnienia serwisu użytkownikom kotłów musi wymagać od firm chcących być tą elitarną grupą pewnego minimum - i tyczy się to zarówno stanu części na samochodzie, samego pojazdu jak i wiedzy! I tak na sam koniec - ostatnio miałem okazję otwierać Mirolę - kocioł z 1994 roku - gdyby nie sparciałe uszczelni to nie miałbym co przy tym kotle robić - bajka! Wiertłem firmy Topex też wywiercisz otwór - pytanie tylko jak często trzeba będzie kupować nowe wiertło. Jeżeli piszecie, że firmę V warto omijać szerokim łukiem - proszę o konkrety - chętnie powymieniam informacje, bo ja mam bardzo dobre zdanie na temat tej firmy. Uważacie, że wymiennik ciepła jest nie taki jak trzeba, automatyka, palnik? Konkrety. Pozdrawiam
  13. Mirrzo: Zgodzę się, ale tylko i wyłączenie w przypadku gdy w układzie jest sprzęgło hydrauliczne - układ kotłowy jest odseparowany od układu rozładowania. W przeciwnym wypadku układ pracujących szeregowo pomp spowoduje, że jedna z nich pracując w kawitacji w krótkim czasie ulegnie uszkodzeniu. Pozdrawiam
  14. NOTO: na stronach producentów kotłów są najczęściej do ściągnięcia dokumentacje techniczne urządzeń. Zobacz, że urządzenia różniące się od siebie mocą grzewczą mają również inne tzw. natężenie przepływu wody. I masz oczywiście rację, że 14kW może wystarczyć do ogrzania budynku o powierzchni 300m2 - jest jednak pewne ale. Zakładając ogrzewanie podłogowe musimy w takim budynku zapewnić przepływ wody przez instalację na poziomie 1200-1700l/h. Z kolei ogrzewając tylko grzejnikami wystarczy 800l/h. Podane wartości odnoszą się temperatur obliczeniowych Tzew: -18/-20stC. Wyższe temp. zewnętrzne do mniejsza wymagana moc - bo mniejsze straty budynku, a więc i mniejsze wymagane przepływy. Dobranie kotła o przepływie mniejszym niż wymagany spowoduje, że w okresie silnych mrozów, jedno lub więcej pomieszczeń będzie niedogrzane. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...