Skocz do zawartości

Fundament - bez szalunku?


Recommended Posts

Napisano
Witam, jako że w tym roku mają powstać fundamenty naszego domu mam kilka pytań "fundamentalnych". Czytałem trochę o różnych technologiach i głowa pęka od opinii jaka metoda jest ok. Mam zamiar wykonać wszystko sam, nie jestem budowlańcem ale coś tam wiem, więc sorry za może głupie pytania.... do rzeczy.

1. Czy wykonanie fundamentu bez szalunku jest właściwym rozwiązaniem? Glina do 4m.
2. Jeżeli bez szalunku to czy trzeba dawać folię pod ławę? i zawijać ją do góry?
3. W jaki sposób uzyskuje się wypoziomowanie górnej płaszczyzny ławy skoro nie ma szalunku?

Na razie tyle, z góry dzięki icon_smile.gif
Napisano
Fundamenty, czy ławę?
A jak sobie wyobrażasz izolację pionową fundamentów icon_eek.gif
Kopiesz dół, jak zabezpieczasz dno i boki wykopu? Folia - tak mi się wydaje - nie zapewni szczelności i będziesz miał "kapilarną pompę" icon_confused.gif??:
Napisano
  Cytat

Fundamenty, czy ławę?
A jak sobie wyobrażasz izolację pionową fundamentów icon_eek.gif
Kopiesz dół, jak zabezpieczasz dno i boki wykopu? Folia - tak mi się wydaje - nie zapewni szczelności i będziesz miał "kapilarną pompę" icon_confused.gif ??:

Rozwiń  


Takie rozwiązanie nie jest stosowane chyba zbyt często, choć w artykułach Budujemy Dom można o tym poczytać. W zależności od gruntu można nawet zrezygnować z ław fundamentowych ale to muszą potwierdzić badania inaczej bym nie ryzykował. Nie jestem rasowym budowlańcem więc nie chcę nic sugerować, ale na Twoim miejscu zrobił bym to standardowo: wykop -> ława -> izolacja pozioma -> ściana fundamentowa -> hydroizolacje pozima i pionowa (przy glinie to raczej ciążka izolacja) + ocieplenie. Tak wydaje mi się, że będzie bezpieczniej dla przyszłej eksploatacji. Gorzej jak po czasi okaże się że masz wieczną wilgoć w domu.
powodzenia
Napisano
Pytanie zasadnicze to czy pytasz o ławę czy o ścianę fundamentową?
Ławę można wylać w ziemi bez szalunku, jeśli grunt jest "trzymający się kupy", ale generalnie lepiej jest to robić w szalunku, pójdzie mniej betonu i napewno będzie lepiej. Na wylaną ławę kładziemy izolację poziomą ławy z papy lub specjalnej folii do izolacji fundamentów (jest bardzo gruba). Nastepnie ściana i tutaj jeśli już wylewana to tylko w szalunek, najczęściej jednak ściana fundamentowa jest murowana z bloczków betonowych.
Co do wypoziomowania - w przypadku ławy to jej góra jest pod ziemią więc rozciągasz wypoziomowany sznurek i do niego wylewasz beton. Jak jest ponad ziemię to szalunek i tak musi być więc problemu niema.

Generalnie wydaj mi się, że brakuje ci jeszcze troszkę wiedzy.... czytaj, czytaj - wiedza przyjdzie sama. Ja też na początku byłem zielony
Napisano
  Cytat

... Nastepnie ściana i tutaj jeśli już wylewana to tylko w szalunek, najczęściej jednak ściana fundamentowa jest murowana z bloczków betonowych.
...

Rozwiń  


Nie do końca jest to prawda, że beton na ściany fundamentowe wylewa się tylko w szalunek. Oczywiście jest to najlepsze rozwiązanie przy tej technologii jednak przy zwartych gruntach dopuszcza się wylanie betonu w wykop wyłożony folią (folia jest konieczna aby beton nie mieszał się z ziemią i nie została odciągnięta woda z betonu - obniża to jego wytrzymałość). Przy takim rozwiązaniu nie wymaga się zbrojenia.

Monolityczne ściany fundamentowe
Napisano
  Cytat

Witam, jako że w tym roku mają powstać fundamenty naszego domu mam kilka pytań "fundamentalnych". Czytałem trochę o różnych technologiach i głowa pęka od opinii jaka metoda jest ok. Mam zamiar wykonać wszystko sam, nie jestem budowlańcem ale coś tam wiem, więc sorry za może głupie pytania.... do rzeczy.

1. Czy wykonanie fundamentu bez szalunku jest właściwym rozwiązaniem? Glina do 4m.
2. Jeżeli bez szalunku to czy trzeba dawać folię pod ławę? i zawijać ją do góry?
3. W jaki sposób uzyskuje się wypoziomowanie górnej płaszczyzny ławy skoro nie ma szalunku?

Na razie tyle, z góry dzięki icon_smile.gif

Rozwiń  


1.Jest ogólnie stosowanym rozwiązaniem zastosuj cement żużlowy a nie popiołowy .

2.Nie trzeba nic dawać izolacja pozioma od poziomu ławy ,ława (oczywiście zbrojona )na głębokości 1-1,2m nad poziomem gruntu . Pod ławy 10-15 cm podsypka piaskowa -chudy beton.

3.Uzyskuje się poprzez Ławy drutowe ,które wytycza geodeta .(metrówka z długą poziomicą w czasie kopania ), ( kij o odpowiedniej długości podczas zalewania) teraz zamiast drutu stosuje się mocno naciągnięty sznur murarski .




Rysunek poglądowy

Na rysunku B jest błąd zamiast cyfry 5 powinna być cyfra 4
Napisano
  Cytat

3.Uzyskuje się poprzez Ławy drutowe ,które wytycza geodeta .(metrówka z długą poziomicą w czasie kopania ), ( kij o odpowiedniej długości podczas zalewania) teraz zamiast drutu stosuje się mocno naciągnięty sznur murarski .

Rozwiń  


Odonośnie tego punktu to u mnie było akurat tak, że geodeta wyznaczył "poziom zero" i naniósł go w kilku miejscach na paliki, później tylko sznurek między tymi punktami i od nich odpowiednio niżej poziom.
Napisano
  Cytat

Nie do końca jest to prawda, że beton na ściany fundamentowe wylewa się tylko w szalunek. Oczywiście jest to najlepsze rozwiązanie przy tej technologii jednak przy zwartych gruntach dopuszcza się wylanie betonu w wykop wyłożony folią (folia jest konieczna aby beton nie mieszał się z ziemią i nie została odciągnięta woda z betonu - obniża to jego wytrzymałość). Przy takim rozwiązaniu nie wymaga się zbrojenia.

Monolityczne ściany fundamentowe

Rozwiń  


Widziałeś kiedyś ścianę fundamentową kończącą się poniżej poziomu gruntu? Ja nie. Dlatego napisałem, że w szalunek bo zawsze coś wystaje ponad poziom terenu i to musi być w szalunku. Oczywiście część tej ściany która jest w ziemi nie musi mieć szalunku. Dodatkowo wylewanie ściany fundamentowej do gruntu praktycznie nie daje możliwości izolacji przeciwwilgociowej ani cieplnej co jest już błędem.
Napisano
  Cytat

1.Jest ogólnie stosowanym rozwiązaniem zastosuj cement żużlowy a nie popiołowy .

2.Nie trzeba nic dawać izolacja pozioma od poziomu ławy ,ława (oczywiście zbrojona )na głębokości 1-1,2m nad poziomem gruntu . Pod ławy 10-15 cm podsypka piaskowa -chudy beton.

3.Uzyskuje się poprzez Ławy drutowe ,które wytycza geodeta .(metrówka z długą poziomicą w czasie kopania ), ( kij o odpowiedniej długości podczas zalewania) teraz zamiast drutu stosuje się mocno naciągnięty sznur murarski .

Brak obrazka

Na rysunku B jest błąd zamiast cyfry 5 powinna być cyfra 4

Rozwiń  



Ok, dzięki, coś konkretnego.
A jak się wyrównuje górną powierzchnię ławy? czy beton jest na tyle płynny że sam się wyrówna? Czy podczas zalewania trzeba go wibrować?
Napisano
  Cytat

Widziałeś kiedyś ścianę fundamentową kończącą się poniżej poziomu gruntu? Ja nie. Dlatego napisałem, że w szalunek bo zawsze coś wystaje ponad poziom terenu i to musi być w szalunku.

Rozwiń  


To ściana fundamentowa, nie może być z bloczków, tylko musi być wylewana z betonu? icon_eek.gif

Ciekawe teorie Waść głosisz. icon_rolleyes.gif
Napisano
Tez mam teren gliniasty i lawy byly lane do gruntu bez zadnej folii. Ma to duzo zalet - mniej kopania, nie trzeba desek i szalowac, nie ruszany grunt jest mocniejszy, szybciej, taniej icon_wink.gif
Napisano
  Cytat

Ok, dzięki, coś konkretnego.
A jak się wyrównuje górną powierzchnię ławy? czy beton jest na tyle płynny że sam się wyrówna? Czy podczas zalewania trzeba go wibrować?

Rozwiń  


Możesz zaciągnąć pacą styropianową .Wibrowany beton wibratorem pogrążanym ładniej się rozleje w poziomie ,lepiej otuli pręty (bardziej zabezpieczy przed korozją) i będzie mocniejszy .
Napisano
Czyli plan jest taki:
1. Zbieram ziemię pod dom do poziomu górnej płaszczyzny ławy
2. Kopię wykopy pod wymiar ławy 60x40cm + 10 cm na podsypkę (na podstawie ław drutowych)
3. Zarzucam podsypkę
4. Wkładam zbrojenie podparte np. kawałkami bloczków betonowych (pręty mają wychodzić na rogach z ławy do ściany fundamentowej?)
5. Zalewam betonem, wibrując go
6. Podlewanie betonu
7. Izolacja pozioma ławy (papa, itp.)
8. Bloczki
9. Izolacje pozioma i pionowa ścian fundamentowych

Pominąłem coś? Jeżeli ktoś ma jakieś rady praktyczne to chętnie je przyjmę icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

To ściana fundamentowa, nie może być z bloczków, tylko musi być wylewana z betonu? icon_eek.gif

Ciekawe teorie Waść głosisz. icon_rolleyes.gif

Rozwiń  


Czytałeś ze zrozumieniem moje wcześniejsze wypowiedzi? Akurat ta odnosiła się do opcji ściany wylewanej z betonu, wcześniej natomiast napisałem:
  Cytat

Nastepnie ściana i tutaj jeśli już wylewana to tylko w szalunek, najczęściej jednak ściana fundamentowa jest murowana z bloczków betonowych.

Rozwiń  
Napisano
  Cytat

Czyli plan jest taki:
1. Zbieram ziemię pod dom do poziomu górnej płaszczyzny ławy
2. Kopię wykopy pod wymiar ławy 60x40cm + 10 cm na podsypkę (na podstawie ław drutowych)
3. Zarzucam podsypkę
4. Wkładam zbrojenie podparte np. kawałkami bloczków betonowych (pręty mają wychodzić na rogach z ławy do ściany fundamentowej?)
5. Zalewam betonem, wibrując go
6. Podlewanie betonu
7. Izolacja pozioma ławy (papa, itp.)
8. Bloczki
9. Izolacje pozioma i pionowa ścian fundamentowych

Pominąłem coś? Jeżeli ktoś ma jakieś rady praktyczne to chętnie je przyjmę icon_smile.gif

Rozwiń  


Plan moim zdaniem ok.
Co do rad:
- podsypka to oczywiście wiesz, że kruszywo wymieszane z cementem na sucho. Warto to delikatnie polać wodą (np z konewki) żeby związało. Może to być też słaby beton zamiast suchej podsypki (B7,5 lub B10 jeśli z betoniarni). W każdym przypadku dopiero jak stwardnieje to wylewasz właściwy beton ławy
- ława nie łączy się żadnym elementem zbrojenia ze ścianą fundamentową - chyba, że masz w projekcie napisane, ze powinna się łączyć w którymś miejscu. Zresztą jak ściana z bloczków to nawet nie widzę możliwości połączenia, bo jak.
- naprawdę warto wibrować beton, pomijając inne zalety to też o wiele łatwiej wyrównać powierzchnię wibrowanego betonu
Napisano
  Cytat

Czyli plan jest taki:
1. Zbieram ziemię pod dom do poziomu górnej płaszczyzny ławy
2. Kopię wykopy pod wymiar ławy 60x40cm + 10 cm na podsypkę (na podstawie ław drutowych)
3. Zarzucam podsypkę
4. Wkładam zbrojenie podparte np. kawałkami bloczków betonowych (pręty mają wychodzić na rogach z ławy do ściany fundamentowej?)
5. Zalewam betonem, wibrując go
6. Podlewanie betonu
7. Izolacja pozioma ławy (papa, itp.)
8. Bloczki
9. Izolacje pozioma i pionowa ścian fundamentowych

Pominąłem coś? Jeżeli ktoś ma jakieś rady praktyczne to chętnie je przyjmę icon_smile.gif

Rozwiń  


1.Zbierasz humus (czarna ziemia ) bezwzględnie w całości aż do gliny , jeżeli jest jeszcze co zbierać , zbierasz ginę na głębokość podsypki posadzki ,jeżeli wykopiesz wnętrze aż do ław będziesz musiał kupić piasek i zasypać środek ścian z powrotem aż do ławy a tak zasypiesz tylko przy ścianach i podsypkę pod posadzkę .Oszczędzaj kasiorę dopiero zaczynasz walkę . icon_wink.gif
3.i zagęszczasz np. polewasz wodą
4.A jak masz zbrojenie pokazane w projekcie ?
7.Papa termozgrzewalna
Napisano
  Cytat

- naprawdę warto wibrować beton, pomijając inne zalety to też o wiele łatwiej wyrównać powierzchnię wibrowanego betonu

Rozwiń  

czy wibrator to to samo urządzenie co zacieraczka którą jeździ się po płycie? Czy jakieś inne ustrojstwo bo już się od jakiegoś czasu zastanawiam...
Napisano
  Cytat

czy wibrator to to samo urządzenie co zacieraczka którą jeździ się po płycie? Czy jakieś inne ustrojstwo bo już się od jakiegoś czasu zastanawiam...

Rozwiń  


wibrator to takie cuś do betonu na prąd co wibruje układając cząsteczki jak trza ....

są i powierzchniowe o których piszesz:
Brak obrazka


i takie których końcówke wkładasz do świeżego betonu ...... te są bardziej powszechne na budowach .....
zageszczanie_mieszanki.jpg
Brak obrazka

Napisano
  Cytat

4.A jak masz zbrojenie pokazane w projekcie ?

Rozwiń  


Zbrojenie jest opisane tak: pręty fi12, 2 dołem, 2 górą w narożach, otulina min. 5cm, przęsła co 25 cm z pręta fi6. Pod kominy zbrojenie dołem, siatka z prętów fi 8, oczko 15cm

Jeszcze takie pytanko, jak przyjeżdża grucha z betonem, to lepiej żeby była z pompą i wężem czy może z podajnikiem taśmowym (taką mam w okolicy niedrogo). icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

... lepiej żeby była z pompą i wężem czy może z podajnikiem taśmowym (taką mam w okolicy niedrogo). icon_smile.gif

Rozwiń  

trudno jest oceniac na odległość jaką masz mozliwość wjazdu gruszką na dwa przeciwległe krańce fundamentu
lecz jesli masz - wystarczy tańsza wersja / z podajnikiem taśmowym/

p.s.
ja wylewałem fundament prosto w grunt zarówno ławe jak i ścianę /tzw. ławościana/ jednoczesnie, do poziomu gruntu
następnie "małe szalowanie" ponad teren i dolewka betonu
cały fundament mam monolityczny
Napisano
  Cytat

trudno jest oceniac na odległość jaką masz mozliwość wjazdu gruszką na dwa przeciwległe krańce fundamentu
lecz jesli masz - wystarczy tańsza wersja / z podajnikiem taśmowym/

p.s.
ja wylewałem fundament prosto w grunt zarówno ławe jak i ścianę /tzw. ławościana/ jednoczesnie, do poziomu gruntu
następnie "małe szalowanie" ponad teren i dolewka betonu
cały fundament mam monolityczny

Rozwiń  


Do fundamentów grucha spokojnie dojedzie z każdej strony.

Dawałeś folię od dołu ławy?
Napisano
  Cytat

...Dawałeś folię od dołu ławy?

Rozwiń  

nie dawałem,
obaj mamy glinę, a wiadomo że glina /nawet nie wypalona stosowana była dawniej m.in. na naczynia gliniane czyli jest to materiał zwięzły i prawie nieprzepuszczalny /
nawet jesli mleczko cementowe wypłynie na zewnatrz /pod wpływem wibrowania/, to beton wcale nie stanie sie słabszy
ale zrobi sie szczelniejszy czyli mniej nasiakliwy

p.s.
obecnie "projektowane" marki betonu na ławy mają tak duża wytrzymałośc na sciskanie
ze jest to i tak wielokrotnie wytrzymałośc wieksza niz scian z porowatego /na ogół jak pumeks/ ytonga czy porothermu

i nawet gdyby połowa zaczynu cementowego wyciekło to i tak nic wielkiego sie nie zdarzy icon_biggrin.gif
ważnejsza jest wytrzymałość gruntu pod ławą ... icon_wink.gif
Napisano
  Cytat

Zbrojenie jest opisane tak: pręty fi12, 2 dołem, 2 górą w narożach, otulina min. 5cm, przęsła co 25 cm z pręta fi6. Pod kominy zbrojenie dołem, siatka z prętów fi 8, oczko 15cm

Jeszcze takie pytanko, jak przyjeżdża grucha z betonem, to lepiej żeby była z pompą i wężem czy może z podajnikiem taśmowym (taką mam w okolicy niedrogo). icon_smile.gif

Rozwiń  



Jeżeli gruszka dojedzie z każdej strony to taniej z podajnikiem icon_smile.gif

Narożnik trzeba dozbroić dwoma prętami fi 12 zagiętymi pod kontem 90st. przywiązanymi drutem wiązałkowym wewnątrz belek od zewnętrznej strony narożnika .

Zbrojenie narożnika


Napisano
  Cytat

Jeżeli gruszka dojedzie z każdej strony to taniej z podajnikiem icon_smile.gif

Narożnik trzeba dozbroić dwoma prętami fi 12 zagiętymi pod kontem 90st. przywiązanymi drutem wiązałkowym wewnątrz belek od zewnętrznej strony narożnika .

Brak obrazka

Rozwiń  


O, to jest cenna informacja, wielkie dzięki.

Dziś widziałem ławy na działce niedaleko mojej. Bez szalunku, była już papa. Równo to było względnie, trochę fale i poziomy pewnie też na "oko". Widać że gleba pozwala na takie manewry, też zaryzykuję bez szalowania.
Napisano
co do punktu 4 to ja nie bede podpieral bo w tych miejscach beton nie obejmie pretow i lawa nie bedzie jednolita
przerzuce sobie przez lawe metrowe kantowki i na nich podwiesze zbrojenie a przy okazji beda mi one wyznaczaly gorny poziom lawy
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Ciągnąc dalej temat, mam już bloczki posmarowanie dysperbitem i chcę położyć styropian. Czym go najlepiej przykleić? słyszałem że można dysperbitem, czy klej do styropianu będzie lepszy? Poradźcie bo w sobotę chcę ruszyć z robotą icon_wink.gif
Napisano
  Cytat

Ciągnąc dalej temat, mam już bloczki posmarowanie dysperbitem i chcę położyć styropian. Czym go najlepiej przykleić? słyszałem że można dysperbitem, czy klej do styropianu będzie lepszy? Poradźcie bo w sobotę chcę ruszyć z robotą

Rozwiń  

Na placki klejem do styropianu ,poniżej gruntu ziemia sama dociśnie i nie ma konieczności w ogóle kleić.


https://forum.budujemydom.pl/fundamenty-na-...;st=50&st=0
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Witam. I jak Ci poszło poziomowanie wylanych fundamentów?
Ja mam podobnie, okazało się, że jak wykopaliśmy ręcznie pod fundamenty do piasek występuje może na powierzchni 30% a reszta kopana w glinie i nic sie nie obsypuje. Sam się zastanawiam czy lać bez szalunków/musiałbym jeszcze poszerzyć wykop gdybym chciał wstawić szalunki/ jednak martwi mnie to wypoziomowanie tego fundamentu, aby nie było za bardzo krzywo.
Jak byście radzili icon_biggrin.gif
Pozdrawiam
Napisano
  Cytat

Witam. I jak Ci poszło poziomowanie wylanych fundamentów?
Ja mam podobnie, okazało się, że jak wykopaliśmy ręcznie pod fundamenty do piasek występuje może na powieżchni 30% a reszta kopana w glinie i nic sie nie obsypuje. Sam się zastanawiam czy lać bez szalunków/musiałbym jeszcze poszerzyć wykop gdybym chciał wstawić szalunki/ jednak martwi mnie to wypoziomowanie tego fundamentu, aby nie było za bardzo krzywo.
Jak byście radzili icon_biggrin.gif
Pozdrawiam

Rozwiń  

Napisano
tysiące domów stoi na fundamentach lanych w grunt

może się okreś o co konkretnie Ci chodzi?
o poziomowanie?
a szalunek to jak wypoziomujesz?

masz operat geodezyjny, naniesione na ławicach osie i rzędną?
to szlaufwaga i wio
najlepiej kawałki zbrojenia zabite w grunt na właściwy poziom, bo potem tego nawet wyciągać nie trzeba
a jak lubisz wypas to wypożycz niwelator laserowy - banalnie prosto oznacza się poziomy (nawet samemu), lub niwelator, ale to już potrzebne dwie osoby
w glinę możesz bez folii, w piasek folię daj, ot cała mecyja
Napisano
Witam. Tak jak wcześniej napisałem, chciałbym wiedzieć jak wypoziomować fundamenty lane do ziemi bez szalunków, aby nie trzeba było kombinować przy bloczkach z poziomem. Barbossa już mnie naprowadził, dzięki. Daggulka dzięki za zainteresowanie, jak masz inny pomysł jak złapać poziom to pisz.
Pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ciekawe historie tu opisujecie. Brak izolacji, brak zbrojenia, postawiono tysiące domów w ten sposób.
A po pewnym czasie ludzie narzekają że im ściany pękają czy wilgoć się pojawia.
Napisano
  Cytat

Ciekawe historie tu opisujecie. Brak izolacji, brak zbrojenia, postawiono tysiące domów w ten sposób.
A po pewnym czasie ludzie narzekają że im ściany pękają czy wilgoć się pojawia.

Rozwiń  


No własnie i dlatego ja postawilbym fundamenty ale dużo mniej pracochłonne icon_smile.gif Pustaki szalunkowe są też narożnikowe więc robocizna Ci taniej wyjdzie!
Napisano
  Cytat

No własnie i dlatego ja postawilbym fundamenty ale dużo mniej pracochłonne icon_smile.gif Pustaki szalunkowe są też narożnikowe więc robocizna Ci taniej wyjdzie!

Rozwiń  


Serio z tymi pustakami szalunkowymi taniej wychodzi ?
Napisano
My też myśleliśmy o pustakach (szczególnie keramzytowych). Wykonanie fundamentu, przy sprawnej ekipie, jest faktycznie szybsze, ale ich główną wadą jest słaba termoizolacyjność. Na stronie Praktech-u jest kalkulator cenowy. Nie zawiera wprawdzie wszystkich opcji wykonania, ale ma za to moduł kalkulujący straty ciepła przez fundament. Rozważyliśmy i zdecydowaliśmy się na technologię "szalunku XPS". Mamy mało kasy i niewiele czasu. Fundament będziemy wykonywać "gospodarczo". Szalunek XPS jest najszybszy i daje w przyszłości spore oszczędności, szczególnie przy ogrzewaniu LPG - a tak będzie u nas. Jedyną jego wadą jest pewien reżim technologiczny, który trzeba zachować, ale byliśmy na budowie gdzie go stosowali i myślę, że damy radę.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
    • A coś tam żeby w te szpary dać nie mam już pomysłów ,od nowa nie wchodzi to w grę żeby dawać .Jakaś masę szpachlowa ,malutkie jakieś deseczki w te szpary ?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...