bajbaga Napisano 4 października 2014 Udostępnij #2251 Napisano 4 października 2014 Po pierwsze - mniej ważne - fizyka twierdzi inaczej, bo prawa fizyki są jednoznaczne Po drugie - ważniejsze, a nawet bardzo ważne - górale zawsze racje majom Link do komentarza
bajbaga Napisano 4 października 2014 Udostępnij #2252 Napisano 4 października 2014 Ps. U nas jak jest "przyducha" czyli inwersja temperaturowa, a sąsiad rozpali w kotle lub ognisko, to miejscowi mowią, że jest zasyfione powietrze, czyli smog. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 4 października 2014 Udostępnij #2253 Napisano 4 października 2014 Co Wy tam wiecie o zasyfionym powietrzu.Jak jeszcze kilka, no niech będzie kilkanaście lat temu baterie koksownicze wietrzono to w szpitalu który znajdował się praktycznie vis-a-vis koksowni co słabszych pacjentów można było operować bez narkozy. A poważnie, to taki żółty, po-koksowy smog budził przerażenie o przyjezdnych, a miejscowym pozwalał się "cieszyć" krótką, jeśli już - starością.Takie atrakcje potrafiły się zdarzać i kilka razy w miesiącu.A trzeba jeszcze dodać że przy takiej Concordii ludzie mieszkali nie dalej niż 150m.O Bytomskiej dzielnicy Bobrek przylegającej przez ulicę do huty, czy hucie w centrum Chorzowa już nawet nie wspominam.Stary Śląsk to był naprawdę hardcorowy Link do komentarza
bajbaga Napisano 4 października 2014 Udostępnij #2254 Napisano 4 października 2014 Cytat Stary Śląsk to był naprawdę hardcorowy A co powiesz na to : Cytat Badanie histopatologiczne nr. ........................... lat 61...........Miejsce pobrania: płuco prawe,data pobrania 2014..........Miąższ płuca: Przewlekła rozedma, złogi pyłu węglowego, ......W węzłychlonne ze złogami pyłu węglowego ............... Nie, to nie górnik, tylko kobieta, która nie pracowała na kopalni - była (była - bo od kilku lat jest na emeryturze) całe życie nauczycielką w liceum.U nas i w ościennych miastach, śnieg nigdy nie był biały Link do komentarza
animus Napisano 5 października 2014 Udostępnij #2255 Napisano 5 października 2014 Cytat A co powiesz na to :Nie, to nie górnik, tylko kobieta, która nie pracowała na kopalni - była (była - bo od kilku lat jest na emeryturze) całe życie nauczycielką w liceum.U nas i w ościennych miastach, śnieg nigdy nie był biały Jeżeli PeZet pozwoli to odniosę się do tego ,ten pył najprawdopodobniej został "pozyskany" w niskiej piwnicy lub składziku w trakcie robót z naszym czarnym złotem i jego spalaniem ogrzewaniem domu. Link do komentarza
bajbaga Napisano 5 października 2014 Udostępnij #2256 Napisano 5 października 2014 (edytowany) Cytat Region ekol. zagrożenia — emisja pyłów i gazów, wyrażona w równoważnej pod względem szkodliwości ilości SO2, wynosi 124 t na km2 (średnio w Polsce 25 t, 1991), odpady przem. uciążliwe dla środowiska nagromadzone na terenach zakładów pracy — 211 tys. t na km2 (średnio w kraju 6 tys. t, 1991). źródło PWN. Edytowano 5 października 2014 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 5 października 2014 Autor Udostępnij #2257 Napisano 5 października 2014 Czy mianowicie taki sznurek nadaje się do rozpięcia iżby wełnę układać między krokwiami ze szczeliną?Ten sznurek ma długość 2000m, ma jakieś 1000tex (o co chodzi?), waży 2kg.Jest też sznurek f-my Vorel o długości 1000m, fi 2,5mm.Który brać? Link do komentarza
bajbaga Napisano 5 października 2014 Udostępnij #2258 Napisano 5 października 2014 Tańszy Link do komentarza
PeZet Napisano 5 października 2014 Autor Udostępnij #2259 Napisano 5 października 2014 Dłuższy jest dwukrotnie tańszy. Dzięki. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 5 października 2014 Udostępnij #2260 Napisano 5 października 2014 Cytat Czy mianowicie taki sznurek nadaje się do rozpięcia iżby wełnę układać między krokwiami ze szczeliną?Który brać? Nadaje sięBierz ten cieńszy, bo występują te sznurki grubsze i cieńsze. Teraz Ci nie powiem jakiej średnicy bo nie pamiętam. Ten cieńszy fajnie się napina. Link do komentarza
PeZet Napisano 5 października 2014 Autor Udostępnij #2261 Napisano 5 października 2014 Już kupiłem. Link do komentarza
animus Napisano 5 października 2014 Udostępnij #2262 Napisano 5 października 2014 (edytowany) Cytat Już kupiłem . Od strony mieszkania taki sznurek polipropylenowy jak najbardziej się nadaje ,nie jest wyeksponowany na mróz ,za to przed wełną do wykonania przestrzeni wentylacyjnej zastosuj cienki drut ocynkowany i papiaki. Ja mam drewniane listwy dystansowe przykręcone do deskowania . Edytowano 5 października 2014 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 5 października 2014 Autor Udostępnij #2263 Napisano 5 października 2014 Pytanie zasadnicze: czemu służy taki sznurek czy drut?Stworzeniu szczeliny wentylacyjnej.A bardziej konkretnie?Krokiew ma wysokość 18cm.Wełna ma grubość 15cmNaciągamy sznurek tworząc szczelinę 3cm.Co dalej?Wkładamy wełnę dociskając ją do sznurka.Krawędź wełny jest na równo z krawędzią krokwi.I tak już pozostanie, bo się przeca wełna bardziej nie rozpręży niż do swoich 15cm, raczej się zapadnie w siebie czyli skurczy.Wnoszę więc, że sznurek może sobie parcieć, bo po montażu już nie będzie potrzebny.Chyba że...Chyba że sznurek zapobiega zjeżdżaniu wełny w dół.Wtedy inna rozmowa.Wtedy i drut nic nie pomoże, bo się rozciągnie.Chyba że...Chyba że się mylę. Link do komentarza
animus Napisano 5 października 2014 Udostępnij #2264 Napisano 5 października 2014 Cytat Pytanie zasadnicze: czemu służy taki sznurek czy drut?Stworzeniu szczeliny wentylacyjnej.A bardziej konkretnie?Krokiew ma wysokość 18cm.Wełna ma grubość 15cmNaciągamy sznurek tworząc szczelinę 3cm.Co dalej?Wkładamy wełnę dociskając ją do sznurka.Krawędź wełny jest na równo z krawędzią krokwi.I tak już pozostanie, bo się przeca wełna bardziej nie rozpręży niż do swoich 15cm, raczej się zapadnie w siebie czyli skurczy.Wnoszę więc, że sznurek może sobie parcieć, bo po montażu już nie będzie potrzebny.Chyba że...Chyba że sznurek zapobiega zjeżdżaniu wełny w dół.Wtedy inna rozmowa.Wtedy i drut nic nie pomoże, bo się rozciągnie.Chyba że...Chyba że się mylę. Wszystko się zgadza ale w praktyce u mnie wełna rozprężała się czasami na różne grubości ,po włożeniu nie było widać ile zasłoniła szczeliny i czy się gdzieś nie zawinęła a rozprężanie ustało na dobre. Zdarzały się takie rolki wełny że trzeba było dodać dodatkową cienką warstwę wyrównującą . Link do komentarza
Gość gawel Napisano 5 października 2014 Udostępnij #2265 Napisano 5 października 2014 Cytat Pytanie zasadnicze: czemu służy taki sznurek czy drut?Stworzeniu szczeliny wentylacyjnej.A bardziej konkretnie?Krokiew ma wysokość 18cm.Wełna ma grubość 15cmNaciągamy sznurek tworząc szczelinę 3cm.Co dalej?Wkładamy wełnę dociskając ją do sznurka.Krawędź wełny jest na równo z krawędzią krokwi.I tak już pozostanie, bo się przeca wełna bardziej nie rozpręży niż do swoich 15cm, raczej się zapadnie w siebie czyli skurczy.Wnoszę więc, że sznurek może sobie parcieć, bo po montażu już nie będzie potrzebny.Chyba że...Chyba że sznurek zapobiega zjeżdżaniu wełny w dół.Wtedy inna rozmowa.Wtedy i drut nic nie pomoże, bo się rozciągnie.Chyba że...Chyba że się mylę. tez miałem z tym problem,tzn ze szczeliną.I teraz wełna nie jest nieruchoma ima tendencje do zjeżdżania, nasiąka chłonąc wilgoć i wysycha. Idealnie by było gdyby była unieruchomiona i jednocześnie szczelina na całej długości połaci była zachowana bo tylko w takim przypadku ma ona sens jej istnienie o czym nikt nie pamięta. Niestety tego żadne sznurki nie załatwią lepiej jest nakleić pośrodku pomiędzy krokwiami na deskowaniu paski ze styropianu. Powiem szczerze że ja szczeliny wentylacyjnej nie ma wcale i nie spałem z tego powodu z 4 lata W sprawie ocieplenia pisałem nawet do eksperta w tej dziedzinie tzn Pana Nitki. I powiedział mi że: owszem szczelina jest konieczna przy dachach o dłygich połaciach powyżej 5m długości oraz dachach o kącie nachylenia od 110 st w kalenicy wzwyż czyli dachy o małym spadku. Pnieważ nie mam takiego dachu na szczęście więc poprawiłem jedynie wentylacje na stryszku nad poddaszem użytkowym i dzięki Bogu mija 11 rok mieszkania i nic się złego nie dzieje. Tak że daj sobie Piotrze spokój ze sznurkami i drutami to są rzeczy do podwiązywania pomidorów ewentualnie ciągnięcia a nie do ocieplania poddasza, Link do komentarza
PeZet Napisano 5 października 2014 Autor Udostępnij #2266 Napisano 5 października 2014 Gaweł, mnie to obsuwanie się wełny już teraz wkurza. Chyba zrobię jeża z wkrętów na deskowaniu od wewnątrz. Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 października 2014 Udostępnij #2267 Napisano 6 października 2014 (edytowany) Grawitacja działa prostopadle w dół, a nie po skosie.Ze sznurka upleć siatkę z oczkami około 0,3x0,3m (a jak chce Ci się bawić to mniejszymi).Pomiń efekt wizualny, siatka nie musi być bardzo mocno naciągnięta, bo siły działające na sznurek nie będą duże - im mniejsze oczka - tym mniejsze.Sznurek który kupiłeś ma ma wytrzymałość na zrywanie około 40kg/m. Przy takim nachyleniu połaci, można pominąć efekt "ślizgania", pod warunkiem dobrego podparcia dla sił "prostopadłych" - stąd pomysł tej siatki. Edytowano 6 października 2014 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 października 2014 Udostępnij #2268 Napisano 6 października 2014 Można też i tak:Jak rozstaw jest większy, albo dla pewności, przepleść jeszcze jeden sznurek "pionowy". Link do komentarza
PeZet Napisano 6 października 2014 Autor Udostępnij #2270 Napisano 6 października 2014 Piękne dzięki, panowie. Animus, to zdjęcie oczy mnie otwarło, toż mam pozostałości siatki z ocieplania elewacji.Już wiem o co chodzi.Btw... Tyle razy szukałem jakichś fotodokumentacji rozwiązań, bez skutku. Jak wy te zdjęcia wynajdujecie, to ja nie wiem. Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 października 2014 Udostępnij #2271 Napisano 6 października 2014 Cytat Już wiem o co chodzi. Bo wiedza jest dźwignią (ramieniem) sukcesu Ps. Gdybyś miał tą (taką) siatkę zastosować również od strony pomieszczenia, to rekomenduję wzmocnienie jej, mimo wszystko, sznurkami. Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 października 2014 Udostępnij #2272 Napisano 6 października 2014 Tu z innej perspektywy: Link do komentarza
PeZet Napisano 11 października 2014 Autor Udostępnij #2273 Napisano 11 października 2014 OCIEPLANIE PODDASZA czas zacząć. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 11 października 2014 Udostępnij #2274 Napisano 11 października 2014 Aż Dragon się cieszy, że w domku będzie cieplej Link do komentarza
PeZet Napisano 31 października 2014 Autor Udostępnij #2275 Napisano 31 października 2014 (edytowany) STEROWANIE KOMINKIEM Z PŁASZCZEM.Sprawa do rozwiązania jest taka oto:Mam ci ja kominek z płaszczem wodnym zwany Cezarem. Cezar ładuje Telimenę, czyli zasila zasobnik akumulacyjny, a stamtąd dopiero ciepłe idzie w ogrzewanie podłogowe.Załączaniem pompki pompującej ciepłą wodę z Cezara do Telimeny steruje termostat - włącza pompkę gdy temperatura wody nagrzanej przez Cezara osiąga 60stC, a wyłącza, gdy spada poniżej 50stC.Po drodze jest zawór trzydrogowy mieszający - chroni Cezara, by nie pracował na zimno, ale nie o niego tu chodzi.Jednorazowy załadunek drewna daje około 60stC w Telimenie i wszystko pięknie pracuje i samodzielnie wyłącza się po wypaleniu wsadu w kominku (Cezarze). Na dole zasobnika (Telimeny) jest bowiem wtedy temperatura niższa niż 50stC. Zatem kiedy Cezar złapie zimne, a ogień już w nim się nie pali, termostat wyłącza pompkę, skutkiem czego całość zamiera i jest spokój.Kiedy jednak zachce mi się powtórnie załadować kominek i Cezar nabije Telimenę do około 80stC na górze, wówczas na dole Telimena ma temperaturę powyżej 60stC. Skutkiem tego termostat trzyma załączoną pompkę, bo i powrót do Cezara, czyli to co jest zimną wodą, jest na tyle gorące, że po przejściu przez Cezara woda jest na tyle gorąca, że pompka pracuje.I kłopot polega na tym, że należy zamontować termostat różnicowy, który wyłączyłby pompkę wtedy, kiedy po DRUGIM wypaleni wsadu w Cezarze Telimena będzie gorętsza od Cezara. Żeby nie studzić Telimeny.I tu mi przyszło do głowy alternatywne rozwiązanie względem termostatu różnicowego:Otóż montaż równoległy termostatu z histerezą, takiego samego jak ten ustawiony na 50/60stC, tyle, że ten drugi ustawiony byłby na 95/90stC. Służyłby wyłącznie zabezpieczeniu przed zagotowaniem! Włączałby się na granicy gotowania Cezara, odpalał pompkę po to, by ostudzić Cezara.Pytanie: jakim układem wyłączyć pierwszy termostat, gdy po DRUGIM wypaleniu wsadu temperatura Telimeny będzie wyższa od temperatury Cezara?Żeby było trudniej: chodzi o to, by był to układ tani, wykonalny dla amatora elektronicznej dłubaniny, nie posiadającego niestety umiejętności programowania procesora atmega8, acz potrafiącego składać układy logiczne z bramek NAND, INVERTERÓW i wszystkich cudów typu UCY 7400 czy 7404.KOREKTA:przeformułowałem ostatnie, kluczowe pytanie - co włączać, a co wyłączać. Edytowano 31 października 2014 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
BIGL Napisano 1 listopada 2014 Udostępnij #2276 Napisano 1 listopada 2014 Nie wiem czy gra jest warta zachodu - każdy bardziej rozbudowany sterownik obsłuży Telimenę i Cezara. Potrzebne są 2 czujniki temperatury T1 Cezar i T2 Telimena - dół zasobnika. Nastawiamy minimalna temperaturę T1 załączenia pompy (przy zimnej wodzie np. 45*), z zastrzeżeniem różnicy 5* pomiędzy T1 I T2. Podczas drugiego palenia (przy temperaturze Telimeny 60*) pompa wystartuje przy 66*, pompa zatrzyma się przy wygaszaniu (sterownik ciągle pilnuje różnicy 5* T1 i T2). Link do komentarza
PeZet Napisano 1 listopada 2014 Autor Udostępnij #2277 Napisano 1 listopada 2014 Chyba jednak bez termostatu różnicowego się nie obejdzie.Muszą po prostu być dwa czujniki temperatury.Hm, wiesz, BIGL, bez tego regulatora mogę żyć, bo raptem kilka razy paliłem dwukrotnie w kominku raz za razem i problemu nie ma, po prostu wyłączam pompkę. Ale pomyślałem sobie, że jeśli ktoś podsunąłby rozwiązanie niewymagające programowania procesora, to wykorzystując to rozwiązanie ulepiłbym coś więcej. Trzeba zimą coś robić.Teraz przyszło mi do głowy, że takim rozwiązaniem mogłoby być mierzenie temperatury spalin. Nie znam jednak, nie widziałem, prostych układów wykorzystujących takie czujniki.Podaję link do dyskusji na ten temat na forum elektroda.pl:sterownik pieca co, termoparaOCIEPLANIE PODDASZADylematy zaczynają się mnożyć.Mam nieszczelne pokrycie dachu. W kilku miejscach papa na zakładach przecieka. Póki nie kładłem ocieplenia dachu, nie przejmowałem się tym: lało, pokapało, lać przestało, wysychało.Miałem plan taki, że najpierw położę finalną warstwę pokrycia dachu - gont bitumiczny, a potem zajmę się ocieplaniem poddasza. Sytuacja jednak jest taka, że chciałbym najpierw położyć wełnę. Żeby nie zamokła przyszło mi do głowy, że do zrobienia szczeliny wentylacyjnej między dechami a wełną wykorzystam i sznurek, i membranę wysokoparoprzepuszczalną. Dumam więc nad membraną - jaką kupić. Link do komentarza
PeZet Napisano 1 listopada 2014 Autor Udostępnij #2278 Napisano 1 listopada 2014 Dorken delta vent N albo delta vent sCorotop strong albo clasicParotec beta (Sd 0,04)Eurovent classic lub eurovent maxxiTyvek pro Link do komentarza
PeZet Napisano 4 listopada 2014 Autor Udostępnij #2279 Napisano 4 listopada 2014 Chyba zdecyduję się na membranę Corotop red strong. Link do komentarza
PeZet Napisano 4 listopada 2014 Autor Udostępnij #2280 Napisano 4 listopada 2014 Albo Kloeber Permo light Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 4 listopada 2014 Udostępnij #2281 Napisano 4 listopada 2014 Rzuć okiem jeszcze na membrany firmy Marma, są dobre i w dobrej cenie. Link do komentarza
PeZet Napisano 4 listopada 2014 Autor Udostępnij #2282 Napisano 4 listopada 2014 Odrzuciłem Marmę, ale nie pamiętam już z jakiego powodu. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 4 listopada 2014 Udostępnij #2283 Napisano 4 listopada 2014 Ja mam z Marmy membranę a raczej ekran dachowy. Odpadki leżała kilka lat na słońcu, deszczu i mrozie i muszę przyznać, że trudno ja było rozerwać. Link do komentarza
PeZet Napisano 4 listopada 2014 Autor Udostępnij #2284 Napisano 4 listopada 2014 Dziękuję, Heniu, za odpowiedź. Link do komentarza
PeZet Napisano 4 listopada 2014 Autor Udostępnij #2285 Napisano 4 listopada 2014 Czytam, czytam, jak to ludzie biedzą się z brakiem szczelin, jak moknie im wełna. A mistrzowie dachowi piszą, że jak masz dechy i papę, to membrana jest ni priczom. Ludziom wełna moknie, potem schnie, producenci zapewniają (a z pewnością Rockwool zapewnia), że mokra wełna wyschnie, bo i testy robili, i materiał nieżywy jest... nieżywy.Co zmoknie, zapoci się, to wyschnie.Przez szczelinę wentylacyjną duje mi przeciągiem, że ho-ho.Dach mi nie gnije, ba, wręcz suchością się charakteryzuje tak znaczną, że wręcz mam wrażenie, że i chrząszcz spuszczel leniwiej ją wcina. Osobiście spotkałem tego lata nie więcej niż sześć osobników.Sobie więc tak siedzę i myślę, że na kija mi ta membrana, nie będę się babrał z membraną: zapaćkam nieszczelności szuwaksem do napraw na zimno, zapapuję kalenicę papą i wełnę między krokwie włożę, a o membranie zapomnę.Ale tak mi się nie chce, ale to tak mi się nie chce z rolką papy na dach włazić, nie chce mi się z wiaderkiem popylać, sznurkiem przywiązywać. No nie chce mi się! Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 4 listopada 2014 Udostępnij #2286 Napisano 4 listopada 2014 Cytat No nie chce mi się! Z kąt ja to znam ale uwierz mi, że przyjdzie za jakiś czas takie coś, że Ci się zachce Link do komentarza
Gość gawel Napisano 4 listopada 2014 Udostępnij #2287 Napisano 4 listopada 2014 (edytowany) Cytat Czytam, czytam, jak to ludzie biedzą się z brakiem szczelin, jak moknie im wełna. A mistrzowie dachowi piszą, że jak masz dechy i papę, to membrana jest ni priczom. Ludziom wełna moknie, potem schnie, producenci zapewniają (a z pewnością Rockwool zapewnia), że mokra wełna wyschnie, bo i testy robili, i materiał nieżywy jest... nieżywy.Co zmoknie, zapoci się, to wyschnie.Przez szczelinę wentylacyjną duje mi przeciągiem, że ho-ho.Dach mi nie gnije, ba, wręcz suchością się charakteryzuje tak znaczną, że wręcz mam wrażenie, że i chrząszcz spuszczel leniwiej ją wcina. Osobiście spotkałem tego lata nie więcej niż sześć osobników.Sobie więc tak siedzę i myślę, że na kija mi ta membrana, nie będę się babrał z membraną: zapaćkam nieszczelności szuwaksem do napraw na zimno, zapapuję kalenicę papą i wełnę między krokwie włożę, a o membranie zapomnę.Ale tak mi się nie chce, ale to tak mi się nie chce z rolką papy na dach włazić, nie chce mi się z wiaderkiem popylać, sznurkiem przywiązywać. No nie chce mi się! No Piterku ja nie mam żadnych szczelin i 11 lat minie w piątek jak mieszkam i na prawdę nic się nie dzieje. W tej kwestii z resztą zarażonym sraczką ogólnobudowlaną w kwestii szczeliny, i już skierowałem lufę baronii w kierunku mej skroni ,aby nie doczekać gnijącej więźby i wełny i g/k aż ...... napisałem do guru szkieletowego RP czyli do Pana Wojtka Nitki załączając zdjęcia z zapoconego wtedy jeszcze stryszku. I tak: Pan Wojtek Powiedział, że dach jest wykonany zgodnie ze sztuką budowlaną, a szczelina to po 1 stosuje się obowiązkowo przy dachach o bardzo łagodnym spadku lub/i dużej długości połaci powyżej 5 m w odcinku ocieplonym. oraz 2) zapobiegawczo przy spieprzonym pokryciu żeby woda odparowywała. Ponieważ ja mam dach spadzisty deskowany OSB 3 i mały oraz porządnie pokryty nic się u mnie nie dzieje i nie mam szczeliny. Za to pomimo jedynie 18 cm rok-wolu (skalanego z 5cm grubości naprzemiennie) mam na prawdę bardzo ciepłe poddasze. Po prostu moja wełna jest ciągła na całej powierzchni. Z resztą tak myślę że może ta szczelina sama się jakoś wytworzyła czy cos Edytowano 4 listopada 2014 przez gawel (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 4 listopada 2014 Autor Udostępnij #2288 Napisano 4 listopada 2014 Cytat (...) zarażonym sraczką ogólnobudowlaną w kwestii szczeliny, już skierowałem lufę baronii w kierunku mej skroni, aby nie doczekać gnijącej więźby (...) szczelina to zapobiegawczo przy spieprzonym pokryciu żeby woda odparowywała. Wyedytowałem twój wpis zostawiając to co mi się najbardziej spodobało.Zatem by sraczki nie dostać zrobię szczelinę iżby wełna schła, bo mam w pewnym sensie spieprzone pokrycie przynajmniej do czasu kolejnego jezu-jak-się-cieszę-z-tych-króciutkich-wskrzeszeń.I siedem stówek zostanie mi na klocki hamulcowe. Link do komentarza
PeZet Napisano 7 listopada 2014 Autor Udostępnij #2289 Napisano 7 listopada 2014 (edytowany) WYŁAZ DACHOWYPo wnikliwej lekturze niekończących się dyskusji, po godzinach spędzonych na analizach zestawień i porównaniach tabel, jak i zastanowiwszy się po prostu, postanowiłem nie montować wyłazu dachowego. Fabrycznego nie montować.Zostawię ten który jest, czyli deski zgrabnie zbite na kontrłatach obite papą, a jedynie wymyślę sposób uszczelnienia.Uszczelnienia górnej krawędzi, gdzie zacieka, bo woda wlata szczeliną.A szczelina jest, bo być musi, bo wyłaz leży na dachu klinując się kontrłatami o kontrłaty i choć nawet zewnętrzne łaty leżą nad łatami wewnętrznymi po to by woda cieknąc nie podciekała, tylko ociekała okrążając wraży punkt ewentualnego przecieku, to i tak swołocz wnika. Trzeba więc tak to uszczelnić, by uszczelkę zamontować w miejscu, gdzie montowana łata zewnętrzna od klapy włazu wsuwa się jakby, czyli nasuwa, na łatę, która jest na stałe przytwierdzona do dachu i tworzy kołnierz. Tamże właśnie woda wnika, choćby stał i pilnował z kijem!, pomimo nawet że z dachu powyżej otworu włazowego wisi płacheć papy mający tę górną krawędź zasłaniać. A i tak cieknie.edit: literki Edytowano 7 listopada 2014 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Afrodytaa Napisano 7 listopada 2014 Udostępnij #2290 Napisano 7 listopada 2014 Znaczy problem w zamyśle stał się rozwiązanym... Link do komentarza
PeZet Napisano 7 listopada 2014 Autor Udostępnij #2291 Napisano 7 listopada 2014 Tak, został rozwiązanym o tyle, że wiadomo co rozwiązać, a nie został bo trzeba znaleźć jak to rozwiązać. Jednakże w samym zamyśle, to owszem, został rozwiązany, a nawet przestało kapać. Link do komentarza
PeZet Napisano 8 listopada 2014 Autor Udostępnij #2292 Napisano 8 listopada 2014 Wreszcie znalazłem drzwiczki rewizyjne kominowe takie, jak trzeba.Może przed nowym rokiem zamontuję.W końcu chyba drgnęło, coś mi ćmi, że zaczęło się chcieć.Najwyższy czas, bo zima za pasem. Link do komentarza
PeZet Napisano 9 listopada 2014 Autor Udostępnij #2293 Napisano 9 listopada 2014 Tak się zastanawiam... Dać 30 czy 35 cm wełny?Na wieszakach grzybkowych. Link do komentarza
ewamariusz Napisano 9 listopada 2014 Udostępnij #2294 Napisano 9 listopada 2014 Witam. Wydaje mi się, że 30 będzie wystarczające, ja mam u siebie 25 w dwóch warstwach 15 i 10. To tylko moje zdanie. Pozdrawiam Link do komentarza
PeZet Napisano 10 listopada 2014 Autor Udostępnij #2295 Napisano 10 listopada 2014 (edytowany) Poddasze robi się.Ocieplenie dachu będzie miało grubość 35cm. Odliczając 5cm na mostki i błędy, kolejne 5 na wilgoć w wełnie i gorsze parametry niż deklarowane, kolejne 5cm na osiadanie, to tak jakbym miał 20cm ocieplenia. Tyle co nic.A, jeszcze kuny, ptaki i robaki - kolejne 5 cm mniej.Właściwie tego ocieplenia lekko będzie więcej niż nic. Edytowano 10 listopada 2014 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość gawel Napisano 10 listopada 2014 Udostępnij #2296 Napisano 10 listopada 2014 Cytat Poddasze robi się.Ocieplenie dachu będzie miało grubość 35cm. Odliczając 5cm na mostki i błędy, kolejne 5 na wilgoć w wełnie i gorsze parametry niż deklarowane, kolejne 5cm na osiadanie, to tak jakbym miał 20cm ocieplenia. Tyle co nic.A, jeszcze kuny, ptaki i robaki - kolejne 5 cm mniej.Właściwie tego ocieplenia lekko będzie więcej niż nic. Ja mam 18 cm i nic bym nie zmieniał. Wrzuć na luz Link do komentarza
retrofood Napisano 10 listopada 2014 Udostępnij #2297 Napisano 10 listopada 2014 Cytat Ja mam 18 cm i nic bym nie zmieniał. Wrzuć na luz Link do komentarza
PeZet Napisano 10 listopada 2014 Autor Udostępnij #2298 Napisano 10 listopada 2014 Nie ma luzu. Nie ma lądowania. Nie ma luźnych gaci i nie ma spoko. Jest jazda, akcja, lot bez międzylądowań i zamiast luzu jest żyłowanie silnika aż do odcięcia zapłonu.W przeciwnym razie jest nuuuuuuuuuuudno. Link do komentarza
Buster Napisano 10 listopada 2014 Udostępnij #2299 Napisano 10 listopada 2014 WitamSprowokowany wzmianką o przeznaczeniu 5 cm ocieplenia dachu na "potrzeby" kun,ptaków i innych gryzoni stwierdzam że to tak na serio chyba niezbyt dużo.Mieszkam w średniej wielkości domu,zabudowa jest bardzo rzadka.W promieniu pół kilometra ode mnie stoi 8-9 budynków a tuż za moim płotem od północnej strony zaczynają się pola uprawne i ciągną kilometr,dwa.Co roku,po żniwach nazwijmy to zbożowych zaczynały się żniwa "myszowe" .Myszy wszędzie,na strychu,w warstwie wełny dachu skośnego,koty przynosiły i kładły pod progiem,na parapetach.Czasem w nocy kot który czasem spał u mnie obok strychu urządzał polowanie bo jakaś zabłąkana myszka chciała spać razem ze mną Ale szybko dawały sobie z tym radę.Teraz kot a właściwie kocica jest jedna i chociaż bardzo stara się to nie daje rady.Teraz piszę i słyszę w odległości 60-70 cm na moją głową duży ruch.I tak wielokrotnie w ciągu dnia i nocy.Więc problem jest.Może to nie tylko myszy,widywałem u siebie na podwórku popielice.Obok buduję dom dla córki.Muszę dobrze pogłówkować jak zrobić żeby i u Niej nie było takiego problemu.Bardzo starannie i szczelnie zamontuję listwy startowe ocieplenia ale ponieważ mam membranę a nie pełne deskowanie to nie wiem jak założyć metalową siatkę w okolicy murłaty i krokwi.Muszę coś wymyśleć.Pezecie,podziwiam Twój zapał i pracę i pozdrawiam. Link do komentarza
retrofood Napisano 10 listopada 2014 Udostępnij #2300 Napisano 10 listopada 2014 Zwierzątka trzeba dokarmiać, to ucichną. Ja też mam najazd każdej jesieni, ale wtedy wszędzie stawiam małe, papierowe tacki i na nich takie różowe granulki, uzupełniane systematycznie, no i po dwóch, trzech tygodniach jest juz cisza. Cytat Nie ma luzu. Bez luzu się zatrze! Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się