bajbaga Napisano 12 lutego 2017 Udostępnij #3601 Napisano 12 lutego 2017 Zawór bezpieczeństwa ............ Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 12 lutego 2017 Udostępnij #3602 Napisano 12 lutego 2017 aa Dnia 12.02.2017 o 10:12, bajbaga napisał: Zawór bezpieczeństwa ............ Rozwiń Tylko, że zawór bezpieczeństwa powinno się raz na miesiąc sprawdzać jego działanie, a jak zawór nie był ruszany od nowości to potem takie kwiatki są. A tak na marginesie to tez nie wiemy czy zawór był w ogóle montowany do tego pieca. Link do komentarza
bobiczek Napisano 12 lutego 2017 Udostępnij #3603 Napisano 12 lutego 2017 Dnia 14.01.2017 o 19:48, mhtyl napisał: Może to Cię zainteresuje i uważam że jest w dość przystępnej cenie, jedyny warunek to trzeba posiadać smartfona, ale kto dziś go nie posiada Rozwiń No kurczaki. Też nie mam! Co za wstyd! Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 12 lutego 2017 Udostępnij #3604 Napisano 12 lutego 2017 Dnia 12.02.2017 o 11:26, bobiczek napisał: No kurczaki. Też nie mam! Co za wstyd! Rozwiń Obyś nie był osamotniony to Cię pocieszę i dodam otuchy, ja też nie mam i powiem więcej, jeszcze długo, długo nie będę miał (bo mnie takie ustrojstwo nie potrzebne) Link do komentarza
janusz13 Napisano 12 lutego 2017 Udostępnij #3605 Napisano 12 lutego 2017 Dnia 12.02.2017 o 10:23, mhtyl napisał: aa Tylko, że zawór bezpieczeństwa powinno się raz na miesiąc sprawdzać jego działanie, a jak zawór nie był ruszany od nowości to potem takie kwiatki są. A tak na marginesie to tez nie wiemy czy zawór był w ogóle montowany do tego pieca. Rozwiń To była taka chałupnicza instalacja. Gość był spawaczem i wszystko porobił na sztywno bez żadnych zaworów i zabezpieczeń. Link do komentarza
PeZet Napisano 12 lutego 2017 Autor Udostępnij #3606 Napisano 12 lutego 2017 (edytowany) STEROWANIE GRZAŁKAMI - fotodokumentacja Zrobiłem, zaimprowizowałem termostatyczne sterowanie grzałkami. Ustawiam temp min i temp maks. Przekaźnik załącza stycznik, a on uruchamia grzałkę 3x2kW w baniaku. Chyba jakiej obudowy potrzebuje to moje sterowanie... sterowanie pompą kominka i sterowanie już teraz również baniakiem. Dojdzie jeszcze sterowanie kablem grzejnym naczynia wyrównawczego, a potem już będę mógł kupić normalny sterownik, bo będę wiedział jakiego potrzebuję, a poza tym TEN mój rozsypie się. Hm... A może nie rozsypie się. Prowizorka, w końcu to prowizorka. Edytowano 12 lutego 2017 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 12 lutego 2017 Autor Udostępnij #3607 Napisano 12 lutego 2017 Jakie jeszcze maszyny sterujące dojdą? Pojawi się sterowanie siłownikiem zaworu 3D. Pojawi się też sterowanie pompą ciepła. I pewnie pojawi się jakiś pstryczek związany z rekuperatorem. Jeśli te trzy cacka, leżące na murku dożyją do pstryczka albo sterowniczka siłowniczka, natenczas wszystkie wpakuję w jedną obudowę, którą samodzielnie wydrukuję na drukarce 3D, bo wówczas już takie drukarki będą kosztowały tyle co używana nokia w kiosku. I też jeden zasilacz wtedy powołam... Chociaż, to akurat nie jest takie pewne, bo może lepsze dwa - jeden wówczas można wyłączyć, by chodziło minumum. Jakoś tak. Dużo gdybania. Być może nic więcej z tym nie zrobię, a druciarstwo zasłonię pleksą. Link do komentarza
PeZet Napisano 27 lutego 2017 Autor Udostępnij #3608 Napisano 27 lutego 2017 (edytowany) Jedno tylko chcę (edycja: ę, ę!) napisać: wiosna czai się tu i tam. Nareszcie, bo ile można. A i jeszcze chcę (jakie chce, chcę, ę, no żesz bladź jedna litera.... czy ten słownik nie poprawia za mnie wulgaryzmów? :scratching:...) chcę napisać, że dziś pojawiło się wreeeeeeeeszcie łóżko w tym domu. Duże, do zgubienia się z jyska, kolor dziki dąb. Dziki, wrrrrał!! edit: Nie, nie poprawia. Nie wszystkie poprawia. Edytowano 27 lutego 2017 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 1 marca 2017 Autor Udostępnij #3609 Napisano 1 marca 2017 Coś mi nie chce post wejść, klawiatury nie podpiąłem, a na laptopowej to raz napiszę, raz przeglądarkę zamknę i taki tego efekt, że co chciałem napisać, to mnie uciekło, więc powiem tylko: jest ciekawie, będzie jeszcze ciekawiej. Łóżko sprawdzasie, tylko krucabomba nie ma gdzie kubka z piciem postawić, albo kompa, więc kiepawo, szafki brakuje. Ogrzewanie z prądu - sprawdza się bardzo. Załączane 6kW na jakieś 3 godziny w ciągu doby pozwala szczególnie teraz na przednówku - jaaaakie słowo: orzednówek - pozwala ciepło utrzymać. Za miesiąc pokaże się ile to będzie kosztowało. Z grubsza wiem: dwieście. Znowu wciąłem sobie post. W skrócie: pompa CIepła mogłąby mi już służyć, bo jest powyżej +5 na dworze, ale wtedy miesiąć grzewczy kosztowałby mnie.... dwieście plus pięć tysięcy, Czyli pięć dwieście. To sporo, czyż nie? W perspektywie wieczności, wiadomo, inaczej to się liczy, ale na dzień dobry koszt jest 5200 zamiast dwustu. POtem 5000 minu COP. Poczekam na koniunkturę, moją koniunkturę, kiedy z kieszeni będę mógł lekką ręką szarpnąć się na opłącenie rachunku za prąd 5200. Pozdrowienia ślepa Gienia, wiosna pląsa i za pasem macha lassem koło wąsa. Link do komentarza
janusz13 Napisano 1 marca 2017 Udostępnij #3610 Napisano 1 marca 2017 Widzę że i nastrój wiosenny do Ciebie dotarł. Link do komentarza
PeZet Napisano 14 marca 2017 Autor Udostępnij #3611 Napisano 14 marca 2017 Sprawa jest. Dostałem wycenę prac - remont mieszkania. Jak oceniacie tę wycenę? Dodam, że mieszkanie jest trudne, bo wszędzie wymaga dłubaniny. Zestawienie prac Dwukrotne malowanie ściany i sufity: duży pokój 66,5 m2 mały pokój 50,5 m2 przedpokój 27 m2 kuchnia 9 m2 łazienka 5 m2 toaleta 5 m2 razem: 163m2 x 10zł = 1630zł w cenie zabezpieczenie podłóg, drzwi, mebli, zdjęcie szafek. Podłoga Dobijanie gwoździ, cyklinowanie, uzupełnianie szczelin, lakierowanie 1 warstwa lakier podkładowy, 3 warstwy lakier nawierzchniowy, przeszlifowanie pierwszej i przedostatniej warstwy lakieru: przedpokój 8 m2 mały pokój 15,5 m2 duży pokój 21,5 m2 razem: 45m2 x 45zł = 2025zł Listwy przypodłogowe: Demontaż starych, montaż nowych listew przypodłogowych, akrylowanie: przedpokój 9,6m mały pokój 14,5m duży pokój 16m razem: 40m x 17zł = 680zł Łazienka: demontaż, montaż drzwi prysznicowych, silikonowanie 300zł demontaż, montaż zlewozmywaka razem z baterią, silikonowanie 160zł wymiana 2 szyb w drzwiach 60zł naprawa, ew wymiana zamka w drzwiach 40zł razem: 560zł Toaleta: wstawienie zamka do drzwi 40zł Kuchnia: wymiana blatu, wycięcie otworu na zlewozmywak 200 - 400zł montaż zlewozmywaka razem z baterią, silikonowanie 160zł wymiana 2 parapetów dębowych 70zł malowanie parapetu okiennego w kuchni i w małym pokoju 2x30zł = 60zł razem: 490 - 690zł WYCENA OGÓŁEM: 1630 + 2025 + 680 + 560 + 40 + 690 = 5625zł Jest to cena prac remontowych wraz z ceną materiałów do cyklinowania, bez ceny lakieru. Link do komentarza
MrTomo Napisano 14 marca 2017 Udostępnij #3612 Napisano 14 marca 2017 Jak dla mnie wygląda sensownie. Może poza wymianą blatu z wycięciem otworu - 400 zł bym nie dał i montażem drzwi prysznicowych, też nie dałbym 300 zł. Ale to tylko moje zdanie. Oczywiście przy malowaniu nie uwzględniasz cen farb. Trzeba też jakiś grunt zarzucić. Link do komentarza
PeZet Napisano 15 marca 2017 Autor Udostępnij #3613 Napisano 15 marca 2017 Dziękuję za opinię. Wymiana blatu w efekcie okazała się na tyle trudna, że uważam ten koszt za adekwatny do pracochłonności: stary blat był płytą, na której przyklejono płytki, a wykonawca przykręcił podkład OD GÓRY do szafek. Wykonawca remontu musiał teraz odkuć płytki, odgrzebać wkręty i dopiero demontować płytę. O drzwi prysznicowe wojny też toczył nie będę, bo tu znowu naprzeciwległe ściany są daleeeekie od równoległości. Link do komentarza
ewamariusz Napisano 19 marca 2017 Udostępnij #3614 Napisano 19 marca 2017 Witam. Moim zdanie ceny masz dobre, na przykład za malowanie biorą od 8 do 20 zł a czasem i więcej. Co do drzwi prysznicowych to cena raczej średnia nie za mała i nie za wysoka do przyjęcie. Ponadto, sam piszesz że prace wymagają pracochłonności. Oby tylko osoba wykonująca się przyłożyła i będzie git. Pozdrawiam 1 Link do komentarza
gkeb Napisano 31 marca 2017 Udostępnij #3615 Napisano 31 marca 2017 Tak sobie spojrzałem i te listwy przypodłogowe to trochę wysoka cena mi się wydaje. 17 złociszy za metr. Albo masz jakieś z pełnego drewna i bardzo wysokie albo trochę przepłacasz Ja kupując swoje w DrewLuxie płaciłem za metr koło 13,50 za listwę z MDFu, lakierowane na biało (mat) w wymiarze 80x16 mm. Daje ci to jakieś 140 złociszy w kieszeni. Link do komentarza
PeZet Napisano 2 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3616 Napisano 2 kwietnia 2017 Dnia 31.03.2017 o 18:59, gkeb napisał: Tak sobie spojrzałem i te listwy przypodłogowe to trochę wysoka cena mi się wydaje. 17 złociszy za metr. Albo masz jakieś z pełnego drewna i bardzo wysokie albo trochę przepłacasz Ja kupując swoje w DrewLuxie płaciłem za metr koło 13,50 za listwę z MDFu, lakierowane na biało (mat) w wymiarze 80x16 mm. Daje ci to jakieś 140 złociszy w kieszeni. Rozwiń Dzięki za informację. Moja cena dotyczy materiału i montażu, tak sądzę. Link do komentarza
retrofood Napisano 2 kwietnia 2017 Udostępnij #3617 Napisano 2 kwietnia 2017 Dnia 31.03.2017 o 18:59, gkeb napisał: Tak sobie spojrzałem i te listwy przypodłogowe to trochę wysoka cena mi się wydaje. 17 złociszy za metr. Albo masz jakieś z pełnego drewna i bardzo wysokie albo trochę przepłacasz Ja kupując swoje w DrewLuxie płaciłem za metr koło 13,50 za listwę z MDFu, lakierowane na biało (mat) w wymiarze 80x16 mm. Daje ci to jakieś 140 złociszy w kieszeni. Rozwiń Mały oftop, ale wybaczcie. Tak mi się to skojarzyło... Przy wyborze rodzaju listew przypodłogowych dobrze jest pomyśleć, że kiedyś może nam się przydarzyć konieczność poprowadzenia dodatkowych kabli lub przewodów, bez demolowania ścian i remontu w domu. Otóż przestrzeń za listwami i/lub w wyfrezowanych w nich kanałach jest dla tych celów dość dobrym miejscem. To prawda, że metrow trochę wtedy będzie, ale to i tak wyjdzie nam najtaniej. Dlatego przy wyborze wzoru listew radzę wybierać takie, które tę ewentualność przewidują. Za parę lat będzie jak znalazł. 2 Link do komentarza
gkeb Napisano 2 kwietnia 2017 Udostępnij #3618 Napisano 2 kwietnia 2017 (edytowany) Dnia 2.04.2017 o 08:46, retrofood napisał: Mały oftop, ale wybaczcie. Tak mi się to skojarzyło... Przy wyborze rodzaju listew przypodłogowych dobrze jest pomyśleć, że kiedyś może nam się przydarzyć konieczność poprowadzenia dodatkowych kabli lub przewodów, bez demolowania ścian i remontu w domu. Otóż przestrzeń za listwami i/lub w wyfrezowanych w nich kanałach jest dla tych celów dość dobrym miejscem. To prawda, że metrow trochę wtedy będzie, ale to i tak wyjdzie nam najtaniej. Dlatego przy wyborze wzoru listew radzę wybierać takie, które tę ewentualność przewidują. Za parę lat będzie jak znalazł. Rozwiń Dokładnie tak jak piszesz. Frez jest ważny bo daje możliwości w przyszłości by coś dyskretnie poprowadzić bez kucia ścian. ---edit--- Ja mam dokładnie coś takiego jak w załączniku. Jest tam odpowiedni frez właśnie pod ten cel. Edytowano 2 kwietnia 2017 przez gkeb dodanie grafiki (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 26 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3619 Napisano 26 kwietnia 2017 (edytowany) KRYCIE DACHU Położę blachę trapezową T18, ocynkowaną powlekaną. Powierzchnia do pokrycia: 160m2. Kupię 180m2 albo 200m2, Co zostanie, pójdzie na zadaszenie drewutni. KONTRŁATY 2,5x5 nieimpregnowane: 275mb (w tym zapas 10%), w rozstawie co 0,8m ŁATY 4x5 nieimpregnowane: 550mb (w tym zapas 10%), w rozstawie co 0,35m WKRĘTY FARMERSKIE Do mocowania blachy, z podkładką EPDM, 4,8x35mm 6-9szt/m2: 1800szt WKRĘTY FARMERSKIE do mocowania na zakładach (grzbiety), z podkładką EPDM, 4.8x20 2szt/mb: 100szt OBRÓBKI BLACHARSKIE (z zakładem 15cm) obróbka przyścienna lukarny i komina: 4mb + 6mb = 10mb gąsior kalenicy dużej i małej: 12mb + 4mb = 16mb kosze: 2x5mb = 10mb wiatrownice (z zakładami): 9mb (N) + 1mb (front) + 8mb (W) + 8mb (S) + 8mb (E) = 34mb pas podrynnowy: 12mb + 6mb + 6mb = 24mb pas nadrynnowy: 2 x 12mb = 24mb Blacha płaska do obrobienia kozubka i pasów nad kominkami wentylacyjnymi: 4m2 Na deskę czołową wykorzystam zwykłą szalówkę szerokości 15cm. RYNNY: 125mm 4mb - 3szt 3mb - 4szt Haki co 0,7m: 35szt Sztucery: 3szt Dekle lewe: 3szt Dekle prawe: 3szt Łączniki do rynien: 4szt RURY 90mm: 3 x 4mb = 12mb albo łańcuchy lub co innego cokolwiek BLACHOTRAPEZ_Instrukcja_montazu_blach_trapezowych.pdfFetching info... Edytowano 26 kwietnia 2017 przez PeZet zsumowałem obróbki przyścienne (zobacz historię edycji) Link do komentarza
retrofood Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3620 Napisano 26 kwietnia 2017 Dnia 26.04.2017 o 07:03, PeZet napisał: KRYCIE DACHU Położę blachę trapezową T18, ocynkowaną powlekaną. Powierzchnia do pokrycia: 160m2. Kupię 180m2 albo 200m2, Co zostanie, pójdzie na zadaszenie drewutni. Rozwiń Chwila, chwila. Zakładki uwzględniłeś? Ja bym Ci radził, byś do obmiaru dachu zażyczył sobie przedstawiciela tego producenta (dostawcy) którego wybierzesz. przyjeżdżają wtedy bezpłatnie, sami sporządzają zamówienie i wtedy za wszystko odpowiadają! Żeby arkusze nie były ani za długie, ani za krótkie, żeby nie brakło i nie zostało... Przestrzegam, że już niejeden się sparzył na samodzielnym obmiarze i zamowieniu. Często ludzie nie wiedzą ile odchodzi na zakładki, ile cm ma wchodzić do rynny i tak dalej. Oni wiedzą, a jak nie, to na swój koszt muszą wtedy wszystko dograć. 1 Link do komentarza
PeZet Napisano 26 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3621 Napisano 26 kwietnia 2017 Już to widzę... Przyjeżdżają, biorą odpowiedzialność. W teorii chyba. Pierwszy arkusz ma wystawać 4cm poza okap Zakład po długości arkusza powinien wynosić około 15-30cm i powinien znaleźć się... uwaga, skupienie: nie dalej niż w 1/3 długości połaci licząc od kalenicy. Link do komentarza
retrofood Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3622 Napisano 26 kwietnia 2017 Dnia 26.04.2017 o 07:23, PeZet napisał: Już to widzę... Przyjeżdżają, biorą odpowiedzialność. W teorii chyba. Rozwiń W mojej okolicy w praktyce. Za duża konkurencja wśród dostawców, muszą się reklamować i pilnować porządku. Link do komentarza
PeZet Napisano 26 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3623 Napisano 26 kwietnia 2017 Brawo, chciałbym mieszkać w twoim kraju. U nas jest inaczej. Link do komentarza
retrofood Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3624 Napisano 26 kwietnia 2017 Dnia 26.04.2017 o 07:23, PeZet napisał: Zakład po długości arkusza powinien wynosić Rozwiń Po jakiej długości? Arkusze zamawia się na wymiar! co do centymetra! Ja już trzy dachy robiłem, coś o tym wiem Link do komentarza
PeZet Napisano 26 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3625 Napisano 26 kwietnia 2017 Nie zawsze zamawia się na wymiar co do centymetra. Ale tu się kłócił nie będę, bo zamówienie zrobię dopiero po zamontowaniu łat i kontrłat. Link do komentarza
PeZet Napisano 26 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3626 Napisano 26 kwietnia 2017 (edytowany) Dnia 26.04.2017 o 07:30, retrofood napisał: Ja już trzy dachy robiłem, coś o tym wiem Rozwiń Czym mocujesz kontrłaty do połaci? Gwoździe skrętne czy karbowane? Czy może wkręty? jakie wymiary? Do kontrłat: gwoździe ciesielskie karbowane 4x100 w rozstawie co 30cm: 1000szt Do łat: te same w rozstawie 0,8m: 680szt razem: 1700szt gwoździ, czyli 17kg Edytowano 26 kwietnia 2017 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3627 Napisano 26 kwietnia 2017 Te kontrlaty będziesz nabijal na pape? Jak tak do dopisz do listy lepik. Ja byłbym gwoździe skrętne - chyba. Dlaczego nie impregnowane? Link do komentarza
PeZet Napisano 26 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3628 Napisano 26 kwietnia 2017 Tak. Pod blachą ukryję wentylację połaci. Dnia 26.04.2017 o 08:24, MrTomo napisał: Jak tak do dopisz do listy lepik. Ja byłbym gwoździe skrętne - chyba. Dlaczego nie impregnowane? Rozwiń Lepik? Po co? Skrętne lub karbowane, do wyboru wedle uznania. Impregnat nie może być solny, a nie ufam impregnatorom. Ponadto pod blachę łacimy drewnem bez impregnatu. Link do komentarza
MrTomo Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3629 Napisano 26 kwietnia 2017 Lepikiem posmarować pod kontrlaty 1 Link do komentarza
PeZet Napisano 26 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3630 Napisano 26 kwietnia 2017 Mam lepik. Link do komentarza
retrofood Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3631 Napisano 26 kwietnia 2017 Dnia 26.04.2017 o 07:53, PeZet napisał: Czym mocujesz kontrłaty do połaci? Gwoździe skrętne czy karbowane? Czy może wkręty? jakie wymiary? Rozwiń Tutaj Cię nie wspomogę. Ja wymieniałem pokrycie na starych dachach, z poddaszem nieużytkowanym. Dom i dwa budynki gospodarcze. Nie było kontrłat, ani paroizolacji, bo to było zbędne. Skraplanie się pary występuje w takiej sytuacji najwyżej raz, dwa razy w roku, przy wilgotności powietrza 100%, gdyż w zasadzie nie ma różnicy temperatur wewnątrz i na zewnątrz dachu. Link do komentarza
PeZet Napisano 26 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3632 Napisano 26 kwietnia 2017 Aktualizacja: KRYCIE DACHU KONTRŁATY 2,5x5 nieimpregnowane: 275mb (w tym zapas 10%), w rozstawie co 0,8m ŁATY 4x5 nieimpregnowane: 400mb (w tym zapas 10%), w rozstawie co 0,5m WKRĘTY FARMERSKIE Do mocowania blachy, z podkładką EPDM, 4,8x35mm 6-9szt/m2: 1800szt WKRĘTY FARMERSKIE do mocowania na zakładach (grzbiety), z podkładką EPDM, 4.8x20 2szt/mb: 100szt OBRÓBKI BLACHARSKIE (z zakładem 15cm) obróbka przyścienna lukarny i komina: 4mb + 6mb = 10mb gąsior kalenicy dużej i małej: 12mb + 4mb = 16mb kosze: 2x5mb = 10mb wiatrownica górna: 9mb (N) + 1mb (front) + 8mb (W) + 8mb (S) + 8mb (E) = 34mb wiatrownica dolna: 9mb (N) + 1mb (front) + 8mb (W) + 8mb (S) + 8mb (E) = 34mb pas podrynnowy: 12mb + 6mb + 6mb = 24mb pas nadrynnowy: 2 x 12mb = 24mb Blacha płaska do obrobienia kozubka i pasów nad kominkami wentylacyjnymi: 4m2 Na deskę czołową wykorzystam zwykłą szalówkę szerokości 15cm. RYNNY: 125mm 4mb - 3szt 3mb - 4szt Haki co 0,7m: 35szt Sztucery: 3szt Dekle lewe: 3szt Dekle prawe: 3szt Łączniki do rynien: 4szt RURY 90mm: 3 x 4mb = 12mb albo łańcuchy lub co innego cokolwiek Link do komentarza
MrTomo Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3633 Napisano 26 kwietnia 2017 sam to będziesz robił? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3634 Napisano 26 kwietnia 2017 Dnia 26.04.2017 o 13:36, PeZet napisał: Aktualizacja: KRYCIE DACHU KONTRŁATY 2,5x5 nieimpregnowane: 275mb (w tym zapas 10%), w rozstawie co 0,8m ŁATY 4x5 nieimpregnowane: 400mb (w tym zapas 10%), w rozstawie co 0,5m Rozwiń Nie doszukałem się wymiarów Twojego dachu ale coś się chyba rąbłeś w obliczeniach. Kontrłat wychodzi zawsze mniej i to o wiele mniej niż łat. I łaty co 50 cm są na moje oko ciut za duże, co 40 cm powinno być w sam. Zresztą co do rozstawu łat do danej blachy można zastosować wzór i obliczyć jaki powinien być rozstaw. Na pewno rozstaw zależy od kąta/spadku dachu. Dnia 26.04.2017 o 13:36, PeZet napisał: WKRĘTY FARMERSKIE Do mocowania blachy, z podkładką EPDM, 4,8x35mm 6-9szt/m2: 1800szt WKRĘTY FARMERSKIE do mocowania na zakładach (grzbiety), z podkładką EPDM, 4.8x20 2szt/mb: 100szt Rozwiń Tu przy wkrętach też dostrzegam nieprawidłowość. Wkręty 4,8X35 są do obróbek i jak widzę jest ich 1800 szt a do blachy połaciowej tylko 100szt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??? przecież obróbek blacharskich jest o wiele mniej niż połaci dachu. I mała uwaga, wkręty na połać dachu liczy się na m2, na mb liczy się wkręty do obróbek blacharskich. Dnia 26.04.2017 o 13:36, PeZet napisał: RYNNY: 125mm 4mb - 3szt 3mb - 4szt Haki co 0,7m: 35szt Sztucery: 3szt Dekle lewe: 3szt Dekle prawe: 3szt Łączniki do rynien: 4szt RURY 90mm: 3 x 4mb = 12mb albo łańcuchy lub co innego cokolwiek Rozwiń Rynny domniemywam, że metalowe, a więc długości są raczej tylko jako 3m. Haki możesz spokojnie dać co 80-90 cm. Rury spustowe tez występują w odcinkach 3m. jakiego systemu chcesz kupić rynny? Zapomniałeś doliczyć do wyliczeń uszczelek pod gąsiory Co do wyliczeń ile m2 blachy trzeba kupić to polecam Ci obmierzyć dokładnie dach, zrobić rysunek i wysłać do kilku hurtowniach z zapytaniem o wyliczenie potrzebnego materiału i cenę. Przeważnie firmy wystawiają faktory proforma a na takiej fakturze masz wyliczenie poszczególnych elementów i ich ilość. Mogę dać Ci namiary do hurtowni (ja tam zamawiałem blachę z Blachtrapezu) aby Ci wyliczyli potrzebny materiał, ceny też mieli dobre, nawet bym powiedział bardzo dobre (znaczy się niskie). Link do komentarza
PeZet Napisano 26 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3635 Napisano 26 kwietnia 2017 Dzięki, wielkie dzięki, mhtyl-u, za uwagi, na ciebie można liczyć! Rozstaw łat: 50cm tyle DZIŚ usłyszałem i kilka dni temu również: u producenta i u mistrza dekarza. Może jednak dla spokoju policzę rozstaw łat 40cm. Różnica kosztów znikoma. O rynnnnnnnnnach dumam, czy metalowe - takie wolę - czy plastikowe - trwalsze chyba. Nie wiem tego!!! Dach: tak, położę łaty i wtedy zrobię obmiar. Jest już was dwóch: Ty i Retrofood, więc chyba coś w tym jest, że dach warto obmierzyć, he, he... Wkręty: skrót myślowy - te krótkie mają być do łączenia na grzbietach blachy, po długości, ale jak tak przyglądam się moim połaciom, to raczej będę dążył do tego, by ciągnąć jeden płat od okapu po kalenicę. Nie zastanawiałem się, czym będę mocował obróbki blacharskie. Czym radzisz? Jaki wymiar wkrętów zastosować? Link do komentarza
MrTomo Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3636 Napisano 26 kwietnia 2017 Dnia 26.04.2017 o 15:30, mhtyl napisał: I łaty co 50 cm są na moje oko ciut za duże, co 40 cm powinno być w sam Rozwiń Zdecydowanie. Będziesz miał jakieś "śniegołapy"? Oprócz tego jakieś łapy do łażenia, ławka kominiarska? Będziesz robił ochronę odgromową? Link do komentarza
PeZet Napisano 26 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3637 Napisano 26 kwietnia 2017 Dnia 26.04.2017 o 15:30, mhtyl napisał: ...zamawiałem blachę z Blachtrapezu... Rozwiń Do nich właśnie planuję JUTRO się udać osobiście! W okolicach Janek, czyli około 20km ode mnie mają fabrykę. Interesuje mnie Twoja opinia o tych blachach, o tych zabezpieczeniach. Co jest to warte? Chciałbym móc dopłacić te kilka zł do m2 i naprawdę mieć spokój na 30 lat. Czy to faktycznie ma sens? Czy może po prostu kupić ocynk z powłoką farby i już? Link do komentarza
MrTomo Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3638 Napisano 26 kwietnia 2017 Dnia 26.04.2017 o 16:23, PeZet napisał: O rynnnnnnnnnach dumam, czy metalowe - takie wolę - czy plastikowe - trwalsze chyba. Nie wiem tego!!! Rozwiń Ja mam plastykowe. Od nawisu śniegu puszczają na łączeniach, przeciekają mi w kilku miejscach. Po 5 latach wypłowiały od słońca (rury), niewielki koszt do wymiany. No i mocowania co 40cm, do dechy czołowej Link do komentarza
PeZet Napisano 26 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3639 Napisano 26 kwietnia 2017 Dnia 26.04.2017 o 16:24, MrTomo napisał: Zdecydowanie. Będziesz miał jakieś "śniegołapy"? Oprócz tego jakieś łapy do łażenia, ławka kominiarska? Będziesz robił ochronę odgromową? Rozwiń Tak, planuję z wyłazu przygotować komunikację do komina - łapy i ława. O śniegołapach raczej nie myślę, choć może powinienem. Dnia 26.04.2017 o 16:24, MrTomo napisał: Będziesz robił ochronę odgromową? Rozwiń Nie. Link do komentarza
MrTomo Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3640 Napisano 26 kwietnia 2017 Dnia 26.04.2017 o 16:26, MrTomo napisał: Od nawisu śniegu puszczają na łączeniach Rozwiń Dlatego pytam o śniegołapy, bo chyba sam zamontuję Link do komentarza
PeZet Napisano 26 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3641 Napisano 26 kwietnia 2017 Dnia 26.04.2017 o 16:26, MrTomo napisał: Ja mam plastykowe. Od nawisu śniegu puszczają na łączeniach, przeciekają mi w kilku miejscach. Po 5 latach wypłowiały od słońca (rury), niewielki koszt do wymiany. No i mocowania co 40cm, do dechy czołowej Rozwiń A mimo że wypłowiały i że przeciekają, uważasz, że lepsze byłyby plastiki czy metale? Plastiki są droższe. Dnia 26.04.2017 o 16:28, MrTomo napisał: Dlatego pytam o śniegołapy, bo chyba sam zamontuję Rozwiń Rozumiem już, po twoim wpisie, o co chodzi z tyn przeciekaniem rynien. Są taki epatenty ze śniegołapami na blasze na rąbek: rurkę się wstawia. Może coś takiego na na przykład NITY??? niby przecieknie przez nit, ale tyle co nic. Link do komentarza
MrTomo Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3642 Napisano 26 kwietnia 2017 Myślę, że wybrałbym plastik. Jest elastyczny, wytrzymały. Z tyłu domu, gdzie śnieg nie nawisa na rynnach, nic się nie dzieje. Chyba, że miedziane - ale dla mnie za drogie Rynna to rynna, ta woda ciągle tam stoi. Bałbym się, że przegniją za szybko. Link do komentarza
PeZet Napisano 26 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3643 Napisano 26 kwietnia 2017 Nie pomyślałbym, że woda w nich stoi. Zrobię większy spadek. Czy rynny to w ogóle jest problem? Czy raczej nie? Dnia 26.04.2017 o 16:26, MrTomo napisał: No i mocowania co 40cm, do dechy czołowej Rozwiń Kurtka na wacie! Haki to kosztowny element orynnowania! Co 40cm to bardzo gęsto. Piszą: 70cm. Sam nie wiem co myśleć. Link do komentarza
MrTomo Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3644 Napisano 26 kwietnia 2017 Dnia 26.04.2017 o 16:37, PeZet napisał: Kurtka na wacie! Haki to kosztowny element orynnowania! Co 40cm to bardzo gęsto. Piszą: 70cm. Sam nie wiem co myśleć. Rozwiń Pod plastikowe co 40-50 cm. Pod metalowe wystarczy pewnie co 70cm Dnia 26.04.2017 o 16:37, PeZet napisał: Czy rynny to w ogóle jest problem? Czy raczej nie? Rozwiń Niby nie, ale jak źle zrobisz mogą dać do wiwatu Dnia 26.04.2017 o 16:37, PeZet napisał: Nie pomyślałbym, że woda w nich stoi. Rozwiń Rynny lubią się przytykać tym, co naniesie wiatr i spadnie z dachy. To Link do komentarza
PeZet Napisano 26 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3645 Napisano 26 kwietnia 2017 Mhm Link do komentarza
MrTomo Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3646 Napisano 26 kwietnia 2017 Jaką masz połać dachu (m2) bo przy 57-97m2 dajesz 125mm (szer.rynny), Spadek 2-5cm na 10m Tam gdzie łączenia musisz haki dać gęściej a rura spustowa od 75% do 100% szer. rynny hak najdalej 15cm od rury spustowej no i to chyba tyle co mi się przypomniało ("sam" też robię z dachem za miesiąc, więc zakupiłem trochę literatury ) Link do komentarza
PeZet Napisano 26 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3647 Napisano 26 kwietnia 2017 Połać mam 2x80m2. Mam projekt orynnowania: 125x90 (125 - rynna, 90 - rura). Dnia 26.04.2017 o 17:20, MrTomo napisał: ("sam" też robię z dachem za miesiąc, więc zakupiłem trochę literatury ) Rozwiń Haki wezmę więc 4 więcej, żeby zagęścić przy łączeniach. Kładziesz gont? Ja się bardzo, bardzo wahałem, przecież okno i wywietrzniki mam osadzone pod gont, ale jednak nie chcę papy na dachu, choćby nie wiem jak grubej. Literatura ważna sprawa. Link do komentarza
MrTomo Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3648 Napisano 26 kwietnia 2017 Dnia 26.04.2017 o 18:16, PeZet napisał: Kładziesz gont? Rozwiń Kładę kurka i strasznie mnie to jara ☺ Mam nadzieję, że bedzie dobrze. No i pewnie trochę ciszej. Co masz do papy na dachu? Co przychyliło szalę? Dla mnie górę wziął wyraz artystyczny, ze tak to ujmę. Choć blacha na rąbek też bardzo mi się podoba. Oj też miałem dylemat, ale żona w sekundę go rozwiala, a z żoną trudno dyskutować...☺ Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3649 Napisano 26 kwietnia 2017 Dnia 26.04.2017 o 16:23, PeZet napisał: O rynnnnnnnnnach dumam, czy metalowe - takie wolę - czy plastikowe - trwalsze chyba. Nie wiem tego!!! Wkręty: skrót myślowy - te krótkie mają być do łączenia na grzbietach blachy, po długości, ale jak tak przyglądam się moim połaciom, to raczej będę dążył do tego, by ciągnąć jeden płat od okapu po kalenicę. Nie zastanawiałem się, czym będę mocował obróbki blacharskie. Czym radzisz? Jaki wymiar wkrętów zastosować? Rozwiń Przy metalowych rozstaw haków jest większy z racji, że to metal i haki możesz dać nadkrokwiowe. Przy plastikach haki muszą być gęściej coś około max 50 cm i przykręcasz je jako doczołowe. Przy hakach doczołowych (przy metolowych tez można je zastosować) łatwiej ustawić prawidłowy spadek, bo przy nadkrokwiowych musisz odpowiednio ugiąć haki przed zamontowaniem lub kupić specjalny przyrząd do uginania haków. Co do trwałości to jedne jak i drugie trochę czasu wytrzymają. Na metalowe niektóre firmy udzielają 30 lat gwarancji. Co do wkrętów i obróbki blacharskie jak gąsiory, wiatrownice itd przykręca się farmerami 4,8X20 ale chyba też spokojnie można dać 4,8X35. Sorki, wprowadziłem Cię niechcący w błąd Dnia 26.04.2017 o 15:30, mhtyl napisał: Tu przy wkrętach też dostrzegam nieprawidłowość. Wkręty 4,8X35 są do obróbek i jak widzę jest ich 1800 szt a do blachy połaciowej tylko 100szt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??? przecież obróbek blacharskich jest o wiele mniej niż połaci dachu. I mała uwaga, wkręty na połać dachu liczy się na m2, na mb liczy się wkręty do obróbek blacharskich. Rozwiń chyba to podyktowane było moim stanem psychofizycznym spowodowanym psią pogodą Oczywiście 4,8X35 do mocowania blachy a 4,8X20 do mocowania obróbek. Co za wstyd takiego babola strzelić Wkręty dajesz na dolnym przetłoczeniu a mocowanie np śniegołapów na górnym. Widziałem że śniegołapy mocowali za pomocą nitów samozrywających, ale polecałbym nity nie aluminiowe tylko z nierdzewki (nie wiem jak one się fachowo nazywają ale są troszkę inne od tych aluminiowych} Co do blachy to jest blacha trapezowa T18 jak T18PLUS. Różnica polega na przetłoczeniu. ja wybrałbym T18 ze względu że można łatwiej zrobić zakład przy np za dużej szerokości arkusza do przykrycia dachu. Przy T18PLUS zakłd minimalny jest o wiele większy a dlatego że przetłoczenie między trapezem jest większe. Najlepiej zobaczysz o co mi chodzi gdy zajrzysz jak wyglądają te dwa rodzaje blachy. Choć z drugiej strony blacha T18PLUS ma ładniejszy wygląd. Dnia 26.04.2017 o 16:37, PeZet napisał: Kurtka na wacie! Haki to kosztowny element orynnowania! Co 40cm to bardzo gęsto. Piszą: 70cm. Sam nie wiem co myśleć. Rozwiń Pisza 70 cm ale chyba nie o mocowaniu rynien plastikowych. Dnia 26.04.2017 o 18:16, PeZet napisał: Haki wezmę więc 4 więcej, żeby zagęścić przy łączeniach. Rozwiń Przy łączeniach jeżeli chodzi o plastikowe i rozstawie haków 40 czy 50 cm to łączenie jest na tyle sztywne i długie i uważam, że spokojnie usztywni rynnę bez dodatkowego podparcia. Przy metalowych złączki są dość szerokie że też usztywnią całą rynnę bez problemu. Ale najlepiej stosować się do zaleceń danego producenta orynnowania. Link do komentarza
Gość Razmes Napisano 26 kwietnia 2017 Udostępnij #3650 Napisano 26 kwietnia 2017 Orynnowanie stalowe zwykle jest około 1,5 razy droższe od pvc. Łaty pod trapez zdecydowanie co 40cm. Wybierz bariery przeciwśniegowe zawczasu. Łezki kręcisz do blachy do jednego rzędu łaty. Płotki przy płaskim mocowaniu kręcisz do dwóch rzędów łat, otwory bywają np co 28cm, więc łatę dodatkową trzeba dobić przed położeniem blachy. Prościej oczywiście mocować haki rynnowe doczołowe. Blacha poszła od końca ubiegłego roku średnio 10-15% do góry 😐 Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się