Skocz do zawartości

Dziennik PeZeta


Recommended Posts

Napisano

Cała niemal konfekcja kotłowniana dziś przyjechała. Dwie wielkie paki, ponad sto sztuk śrubunków, zaworków, rur, nypli i dypli.

Zdecydowałem się ostatecznie na:
1.sterowanie podłogówką za pomocą zaworu trzydrogowego Womix Mix M3.
A w przyszłości może
Siłownik mu dołożę


2. Podejścia do rozdzielaczy zrobię rurą pex 25, a zakręty robione będą za pomocą złączek skręcanych.

Pompa CO w obiegu kozy/kominka czyli kotła to Omnigena.
Z obecnych szacunków wychodzi mi, że i w obiegu podłogówki byłaby najekonomiczniejsza, lecz tu jeszcze wachom-sie.
Na dobry początek Omnigena ruszy w obwodzie podłogówki.

3. Grzałka: 3x2000W
Zabezpieczenie i osprzęt grzałki:
Kabel 5x2,5mm2
3 x wyłącznik nadprądowy S301B16A

edit: lyterufki

Napisano
A człowiekowi, co wynalazł zawór trzydrogowy w moim najgłębszym przekonaniu należy się conajmniej Nobel.

Już sobie obejrzałem to ustrojstwo. Urządzenie tak proste i genialne! Przełożyłem tabliczkę.
Dumny jestem i blady.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
KOTŁOWNIA 2013

Uprawiam kotłowniane druciarstwo...
Skleciłem mega-druciak, a raczej rurzak, żeby sprawdzić, czy ta sterta złączek i innych gadżetów, uporządkowana w przestrzeni - zadziała.

I - działa!







Spostrzeżenia:

ODPOWIETRZANIE
Odpowietrzanie układu zajmuje sporo czasu.
Warto starannie odpowietrzać każdą pętlę po kolei, a potem cały układ.

WILGOĆ
Sucha posadzka w kotłowni to mit. Może za pół roku, owszem.
Montowanie kotłowni to woda na podłodze, choćbym nie wiem, ile ścier rzucał.

TEMPERATURY
Na razie, w wariancie ćwiczebnym, grzeję obwody łazienkowy i jednego pokoju.
Źródłem ciepła jest tymczasowo 50-litrwa terma z grzałką o mocy 500W.
Mimo, że podłączona do układu zwykłymi wężykami, które powodują spore opory, bo mają przekrój bodaj 1/8 cala - działa!

Powoli temp. zasilania i powrotu rośnie.
Wskazania na rozdzielaczu:
Wczoraj wieczorem (28GRUg23:30) tz wynosiło około 24stC, a tp: 20stC
Obecnie (29GRU2013g10:56) tz: 28stC, tp: 24stC

Co ciekawe, temperatura wody dochodzącej do pompy jest o jakieś 8stC wyższa niż na rozdzielaczu.
Myślę, że bierze się to ze strat do zimnego pomieszczenia, oporów i zapętlonego odgałęzienia które docelowo będzie zasilaniem poddasza. Pętelka poddaszowa odcięta jest zworami, ale i tak obserwuję, jak powolutku ciepło migruje do rurki.

Pompka pracuje na 1 albo 2 biegu. Wyższe prędkości na razie nie mają sensu.

Jestem zadowolony. Bardzo zadowolony, ponieważ w pokoju - na squocie! - temperatura powolutku idzie w górę, mimo braku dodatkowego grzejnika.
A najbardziej niesamowite jest odczucie temperatury.
Podłogówka to genialny wynalazek. Mam obecnie 18stC i czuję jakby było cieplej niż kiedy w pokoju było 20st!!
Mało tego!
Mimo że zimne pomieszczenia oddzielone są tylko kotarą, przestało wiać po plerach!

OZC i 500W grzałka
Z obliczeń w OZC wyszło mi, że grzejąc łazienkę i pokój termą 500W mogę tutaj walczyć do temperatury na dworze około -5st, więc mam jeszcze chwilę by wpiąć baniak i oblutować kominek.

PLANY
Uruchomić baniak.
Uruchomić kominek.

WAŻNE
Jani63, sugerował mi, bym połączył górę baniaka z naczyniem wzbiorczym kominka.
Uważam to rozwiązanie za, jeśli nie obowiązkowe, to z pewnością wielce wskazane.
Dlaczego?

ODPOWIETRZENIE UKŁADU
Bom się nawyginał i naskakał po drabinie oglądając małe naczynko w odpowietrzniku automatycznym.
Woda ciepła..., woda zimna...
Przybywa, ubywa.

Na własne oczy widziałem prawa fizyki, co to tylko z tabelek dotychczas miałem o nich pojęcie, mierne.
Musi być zapas wody, bo widać jak na dłoni, jak woda pęcznieje.

I sprawa montażu odpowietrzników.
Dałem jeden nad pompą.
Źle.
W rurach potrafi być niezłe tsunami i widziałem jak zmiana biegu pompy zasysa lub odpuszcza wodzie.
Bardzo ciekawa sprawa, panie.

Ogólnie, działa.
Tyle z eksperymentalnego frontu.
Kotłownię też sam zrobię/robię.

GRZAŁKA
3x2000W to nie przelewki.
Układ czteroprzewodowy w gwiazdę.
Strach się bać.

Czytam o przesunięciach fazowych.
I wciąż nie mogę zrozumieć, czy prąd w przewodzie neutralnym jest:
a. sumą geometryczną prądów fazowych
b. sumą arytmetyczną prądów fazowych
c. czy może
c1. w układzie symetrycznym (3 grzałki jednocześnie) prąd ma wartość 0
c2. w ukł sym. prąd ma wartość prądu fazowego * Pierwiastek z 3
d. Przewód N może mieć przekrój przewodów fazowych tylko w układzie symetrycznym.

Co do pkt d.: rzecz w tym, że zakładam załączanie grzałek z osobna - 3 niezależne włączniki, zabezpieczenia. W efekcie czasem będą chodziły 2 grzałki. Powstanie układ niesymetryczny. Wtedy prąd w przewodzie neutralnym będzie większy o wartość bodajże 1,7 (albo pierwiastek z 3)

Doczytam.

A kiedy... a kiedy już wszystko zadziała, pozamieniam pexy na miedziane rurki i zrobię rurzany porządek.

Byle do wiosny, bo wiosną kuchnia ma się robić i przystosowanie ma nastąpić do normalnego funkcjonowania.
Napisano
I niezmiennie wraca temat, co z tym fantem zrobić, żeby uniknąć spawania...




Problem jest tylko wtedy, kiedy pali się w kominku, a podłogówka jest zimna i pobiera ciepłą wodę z zasobnika.
Przypuszczam, że w przedstawionej sytuacji kominek będzie po prostu "podkradał" wodę z obiegu podłogówkowego.
Napisano (edytowany)
Spawaj i rób tak jak należy - w tym przypadku będą spore zawirowania, zakłócenia obiegów i prędkości przepływów, złe rozwarstwianie temp w zasobniku. Może też dochodzić do tego że podczas korzystania z zgromadzonej energii pompa podłogówki będzie pchała wodę poprzez ruszt wodny w kominku. Edytowano przez BIGL (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
BIGL,
piszesz o następującej sytuacji:



a raczej, ponieważ pompa nie pracuje:



Powstaje pytanie - czy zawór temperaturowy otworzy się wbrew naszej woli pod wpływem temperatury podawanej na króciec powrotny, szary. A tego, iżby się otwierał, byśmy nie chcieli.

Poza tym, z opinii użytkowników na forum buforowym wynika, że korzystanie z energii w buforze dzieje się na tyle wolno, że zład się nie miesza. Wynika z tego, że "duży" obwód podłogówki wyglądający jak na powyższym rysunku otwiera się sporadycznie albo na ciut-ciut. Jeśli otworzy się na całego, to i tak oznacza, że czas napalić w piecu.

Kolejna sprawa to w ogóle konieczność stosowania zaworu temperaturowego.
Jest na ten temat masa sprzecznych opinii.

edit: dostawiłem drugi obrazek i dopisałem, czego byśmy nie chcieli.

Co więcej, woda leniwą jest.
Do rusztu jest lekko licząc 4m, do baniaka 0,5m.

W kwestii lenistwa wody jestem obecnie mocno doświadczony, bo wycieki uszczelniam i notorycznie kręcę rotametrami, żeby zrównoważyć łazienkę z pokojem. I z całą pewnością woda jest - leniwa. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
SEKCJA KOMINEK - SPIS CZĘŚCI

- naczynie wzbiorcze 30dm3 (lub przyszłościowe 50dm3) (GW)
- pompa obiegowa Omi 25-40/180 Omnigena (2x1/2cala GW)
- zawór różnicowy (2x1cal GZ)

- zawór temperaturowy - ochrona powrotu kotła:

Afriso: ATV 336 - 1cal, GW kvs 9, 60stC albo 50stC Afriso ATV 336 60stC
lub
Womix: TERMOVAR 25 - 55stC - 1cal Kvs 9, 55°C termovar 25 - 55stC
lub
Esbe: VTC 312 GZ 1cal, temp 60stC albo 50stC +/- 2stC kvs 3,2 ESBE VTC seria 300 Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
Jako że literalnie ani jedna osoba przez całe miesiące dyskusji nie poparła w sposób oczywisty i jednoznaczny prowadzenia powrotów przez ten sam króciec, stało się:



Jest dodatkowy króciec powrotny podłogówkowy. Wypas, ma średnicę 5/4 cala bo akurat taki był w drugim sklepie.

Bajbago, dziękuję za wspaniałą inspirację, buduje mnie ona, bom lekko większą bańkę, choć z lichszą wężownicą nabył za 14-krotnie mniejsze pieniądze.
Napisano
Baniak będzie jednak musiał jeszcze poczekać, a nawet cofnąć się z lekka.
Postanowiłem, że podłączę grzałkę kablem 5x4mm2.
I dołożę dwa bloczki fundamentowe na cokole.

Zastanawiam się czy by tych bloczków zaprawą cementową nie poprzekładać, zrobić trochę zaprawy... ustabilizować podstawę... aleee... nie wiem czy warto. Ludzie 1000-litrowe baniaki wszak na gazobetonie ustawiają i jest git.
Napisano
Balangę czas zacząć. icon_biggrin.gif
Jeszcze biżuterię założyć i będziem lać litra za litrem!
Póki się nie przeleje.



Wszystkim forumowiczom - czytaczom i zaglądaczom znajomym i tym mniej zapoznanym,
Samego Dobrego w Nowym Roku.
Napisano (edytowany)
Od wczoraj nagrzewam podłogę.
Baniak chodzi jak ta lala.



Trochę zachodu miałem z odpowietrznikiem zamontowanym nad pompą. Psykał, psykał, aż okazało się, że też zasysał.
Wykręciłem dziada i na piechotę odpowietrzyłem. Odpowietrzam.
W docelowej instalacji muszę znaleźć mu nowe miejsce.

Druga skucha to brak zaworu bezpośrednio przed filtrem. Kłopot. Muszę kilka kurków zakręcić i spuścić część wody z sąsiedztwa, żeby do filtra zajrzeć. Do poprawki.

Wypaśny prototyp naczynia wzbiorczego z bańki, w której przyjechał glikol:



Patrzę sobie jak przybywa objętości wody.
Czekam co będzie przy temperaturze 80stC.

PODŁOGÓWKA - spostrzeżenia
Pompka chodzi na I biegu.
Początkowo jechałem nią na dwójce, ale za szybko, za szybko! Za mało ciepła szło w podłogę.

Zawór 3D też już chodzi w położeniu mieszania powrotu z zasilaniem.
Bajecznie.
Ciepło się robi na całym parterze.

Czas brać się za kominek.


Obecnie temp podłogi: 24stC

temp. z baniaka: 57stC
temp. zasil.: 34stC
temp. powr.: 32stC
zawór 3D na 6 kresce

... i wolę nie myśleć o rachunku za prąd.
Grzałka 3x2000W pracuje bez przerwy.
Kabel 5x4mm2
Zabezpieczenie w rozdzielnicy:
wyłącznik FR304
3 x S301B20


Elektronikę zacznę dokładać... wiosną? icon_biggrin.gif


FISKUS

Acha!!
Dnia 31.12.2013 zostałem zawezwany przez przemiłą panią do US.
Zwrot. Będzie zwrot kasy! Po Trzech Królach.


CIEPŁA WODA UŻYTKOWA
Plan mam taki, żeby zimną wodę puszczać przez obie wężownice w baniaku, a stamtąd do termy.

Podłączę termę, ino bez prądu podłączę, i sprawdzę, co dadzą te wężownice.
Się zobaczy się jaka będzie temp wody w kranie.

Wyłączyłem grzałki, żeby "naczynie wzbiorcze " nie rozpuściło się.

edit: szczegół - 3 a nie cztery S301 Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Czytam o przesunięciach fazowych.
I wciąż nie mogę zrozumieć, czy prąd w przewodzie neutralnym jest:
a. sumą geometryczną prądów fazowych
b. sumą arytmetyczną prądów fazowych
c. czy może
c1. w układzie symetrycznym (3 grzałki jednocześnie) prąd ma wartość 0
c2. w ukł sym. prąd ma wartość prądu fazowego * Pierwiastek z 3
d. Przewód N może mieć przekrój przewodów fazowych tylko w układzie symetrycznym.

Co do pkt d.: rzecz w tym, że zakładam załączanie grzałek z osobna - 3 niezależne włączniki, zabezpieczenia. W efekcie czasem będą chodziły 2 grzałki. Powstanie układ niesymetryczny. Wtedy prąd w przewodzie neutralnym będzie większy o wartość bodajże 1,7 (albo pierwiastek z 3)

Rozwiń  


Suma arytmetyczna. Wynika to wprost z prawa kirchoffa. Prąd przewodu N nie przekroczy prądu fazowego, a przy symetrii zanika.
Można się pobawić:
http://www.wolframalpha.com/input/?i=sin%2...9%2C+sin%28x%29


  Cytat

A kiedy... a kiedy już wszystko zadziała, pozamieniam pexy na miedziane rurki i zrobię rurzany porządek.

Rozwiń  

Akurat, zawsze będzie coś pilniejszego, a prowizorki są najtrwalsze :P

  Cytat

... i wolę nie myśleć o rachunku za prąd.
Grzałka 3x2000W pracuje bez przerwy.
Kabel 5x4mm2
Zabezpieczenie w rozdzielnicy:
wyłącznik FR304
4 x S301B20

Rozwiń  


Nawet B10 by wystarczyło i przewód 4x2.5mm, o ile tylko ta grzałka ma na tym chodzić. Masz zacisk ochronny w grzałkach? Ja niemiałem, uziemiłem cały bufor.

PS. jeśli czyta to elektryk niech sprawdzi to co napisałem.


Napisano (edytowany)
Pies i bycza kość:









  Cytat

Suma arytmetyczna. Wynika to wprost z prawa kirchoffa. Prąd przewodu N nie przekroczy prądu fazowego, a przy symetrii zanika.

Nawet B10 by wystarczyło i przewód 4x2.5mm, o ile tylko ta grzałka ma na tym chodzić. Masz zacisk ochronny w grzałkach? Ja niemiałem, uziemiłem cały bufor.

PS. jeśli czyta to elektryk niech sprawdzi to co napisałem.

Rozwiń  


Bajcik, z prawem Kirchoffa się zgadza, i zgodzę się - w układzie symetrycznym.
Ale ja mam zamiar załączać niesymetrycznie, czyli np tylko dwie grzałki, a wówczas 16A to mało i kabel N 2,5mm2 byłby na granicy lub nawet poza nią, bo musi obrobić 4000W. Wolałem dać rząd większy bezpiecznik.

Tak, mam podłączony zacisk ochronny - połączyłem galwanicznie.
Sprawdziłem czy cały baniak jest pod ochroną PE. Jest.

  Cytat
Rozwiń  


Jakie to piękne.
Co z tym się robi? icon_biggrin.gif Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
Rzeczywiście kostką tej to już nazwać nie można icon_biggrin.gif


  Cytat

To naczynie wzbiorcze - tak. A chyba trzeba było dołem, co?

Rozwiń  

Dołem zdecydowanie lepiej.
Do naczynia wzbiorczego nie ma dostępu ciepło z góry baniaka... znacznie mniejsze straty postojowe i nie tylko icon_wink.gif
Napisano
  Cytat

GRZAŁKA
3x2000W to nie przelewki.
Układ czteroprzewodowy w gwiazdę.
Strach się bać.

Czytam o przesunięciach fazowych.
I wciąż nie mogę zrozumieć, czy prąd w przewodzie neutralnym jest:
a. sumą geometryczną prądów fazowych
b. sumą arytmetyczną prądów fazowych
c. czy może
c1. w układzie symetrycznym (3 grzałki jednocześnie) prąd ma wartość 0
c2. w ukł sym. prąd ma wartość prądu fazowego * Pierwiastek z 3
d. Przewód N może mieć przekrój przewodów fazowych tylko w układzie symetrycznym.

Co do pkt d.: rzecz w tym, że zakładam załączanie grzałek z osobna - 3 niezależne włączniki, zabezpieczenia. W efekcie czasem będą chodziły 2 grzałki. Powstanie układ niesymetryczny. Wtedy prąd w przewodzie neutralnym będzie większy o wartość bodajże 1,7 (albo pierwiastek z 3)

Rozwiń  

1. sumą geometryczną.
2. W ukladzie symetrycznym (3 grzałki jednocześnie, prąd ma wartość 0

d) O przekrojach, to jest dłuższa sprawa, ale nie w Twoim przypadku. Ty masz obciążenie czysto rezystancyjne i nie ma co dywagować. W takiej sytuacji, przekrój przewodu N dajemy równy przekrojowi przewodów fazowych, nie zawracając sobie głowy obciążeniem. Dlaczego? W grę wchodzi przede wszystkim kwestia ochrony przeciwporażeniowej i uzyskanie odpowiednio małej impedancji pętli zwarcia.

Co do pkt d.: Nieprawda, daj se spokój.

Wspomniałeś wcześniej o jakichś zabezpieczeniach S301. Mam nadzieję, że jest ich 3 szt.

A tak w ogóle, to przewód 5 x 2,5 może kiepsko tolerować pracę wszystkich grzałek jednocześnie. To jednak są kiepskie warunki chłodzenia żyły, dogrzewanej z dwóch stron. Bardzo uważnie go przeglądaj i nie dopuść do utleniania się jego połączeń.


  Cytat

Suma arytmetyczna. Wynika to wprost z prawa kirchoffa. Prąd przewodu N nie przekroczy prądu fazowego, a przy symetrii zanika.


Nawet B10 by wystarczyło i przewód 4x2.5mm, o ile tylko ta grzałka ma na tym chodzić. Masz zacisk ochronny w grzałkach? Ja niemiałem, uziemiłem cały bufor.

PS. jeśli czyta to elektryk niech sprawdzi to co napisałem.

Rozwiń  


1. Jaka arytmetyczna? Bzdura na kółkach. Przecież dodajemy wektory, obrócone względem siebie o 120 stopni. Kirchhoff, tylko na liczbach zespolonych.

2. Za propozycję przewodu 4x2,5 rozstrzelałbym bez procesu.

  Cytat

Ale ja mam zamiar załączać niesymetrycznie, czyli np tylko dwie grzałki, a wówczas 16A to mało i kabel N 2,5mm2 byłby na granicy lub nawet poza nią, bo musi obrobić 4000W. Wolałem dać rząd większy bezpiecznik.

Rozwiń  


Bez potrzeby.


A grubszy kabel nie zaszkodzi.
Napisano
  Cytat

d) O przekrojach, to jest dłuższa sprawa, ale nie w Twoim przypadku. Ty masz obciążenie czysto rezystancyjne i nie ma co dywagować. W takiej sytuacji, przekrój przewodu N dajemy równy przekrojowi przewodów fazowych, nie zawracając sobie głowy obciążeniem. Dlaczego? W grę wchodzi przede wszystkim kwestia ochrony przeciwporażeniowej i uzyskanie odpowiednio małej impedancji pętli zwarcia.

Wspomniałeś wcześniej o jakichś zabezpieczeniach S301. Mam nadzieję, że jest ich 3 szt.

A tak w ogóle, to przewód 5 x 2,5 może kiepsko tolerować pracę wszystkich grzałek jednocześnie. To jednak są kiepskie warunki chłodzenia żyły, dogrzewanej z dwóch stron. Bardzo uważnie go przeglądaj i nie dopuść do utleniania się jego połączeń.

Rozwiń  


Retro, bardzo Ci dziękuję za uwagi.
Zastosowałem kabel 5x4mm2. Sprawdzałem w tabelach dopuszczalną obciążalność kabli kładzionych po wierzchu.
Wyszło, że włączając tylko dwie grzałki, czyli niesymetrycznie, przekroczyłbym dopuszczalne obciążenie.
Dlatego wsadziłem kabel 5x4mm2.

Zabezpieczenia S301 B20 są sztuk 3 - słownie trzy.
Wyłącznik FR304 z rozłączanym torem N, trzyfazowy

Z tego samego powodu zastosowałem zabezpieczenie B20, a nie B16.
Napisano
  Cytat

Retro, bardzo Ci dziękuję za uwagi.
Zastosowałem kabel 5x4mm2. Sprawdzałem w tabelach dopuszczalną obciążalność kabli kładzionych po wierzchu.
Wyszło, że włączając tylko dwie grzałki, czyli niesymetrycznie, przekroczyłbym dopuszczalne obciążenie.
Dlatego wsadziłem kabel 5x4mm2.

Zabezpieczenia S301 B20 są sztuk 3 - słownie trzy.
Wyłącznik FR304 z rozłączanym torem N, trzyfazowy

Z tego samego powodu zastosowałem zabezpieczenie B20, a nie B16.

Rozwiń  


Niedobrze. Rozłączanie toru N niepotrzebne, a może być niebezpieczne. Radzę to zmienić.
No i wrócić do B16.
Napisano
  Cytat

Niedobrze. Rozłączanie toru N niepotrzebne, a może być niebezpieczne.

Rozwiń  

Czytałem kiedyś na elektrodzie dyskusje o FR-ach z rozłączanym torem N, powinien się rozłączać ostatni i załączać jako pierwszy względem faz. Człowiek dzwonił i pisał do źródeł i nikt nie potrafił powiedzieć czy tak jest czy nie.

Jeśli N rozłączy się za późno, to... to... to - nieśmiało wnioskuję - że w żadnej sytuacji na grzałki nie pójdzie napięcie 400V, bo są w układzie gwiazdy.
Napisano
Więc po pierwsze, czy masz taki? Bo nie wszystkie fr-y z czterema torami są przystosowane do rozłączania N. One są droższe.

I po drugie, najważniejsze. Po cholerę chcesz rozłączać N?

A z tym
  Cytat

że w żadnej sytuacji na grzałki nie pójdzie napięcie 400V, bo są w układzie gwiazdy.

Rozwiń  


A skąd wiesz, że Ty, albo i kto inny, za rok czy dwa, nie zmieni coś w mocy grzałek? Tu dołoży, tam ujmie... I wtedy napięcia nie rozłożą się równo.

Polecam Ci prawa Murphy'ego.

  Cytat

Jeżeli coś może się nie udać - nie uda się na pewno.

Rozwiń  

  Cytat

Jeżeli myślisz, że idzie dobrze - na pewno nie wiesz wszystkiego

Rozwiń  
Napisano
  Cytat

Więc po pierwsze, czy masz taki? Bo nie wszystkie fr-y z czterema torami są przystosowane do rozłączania N. One są droższe.

Rozwiń  


Tak, mam taki z rozłączanym torem N. Legrand FR 304, nawet schemacik na obudowie pokazuje, że wszystkie 4 tory
rozłączają się.

  Cytat

I po drugie, najważniejsze. Po cholerę chcesz rozłączać N?

Rozwiń  


A po to, że jakbym miał dłubać znowu przy grzałce, to nie chcę dotykać niczego co wiąże się z prądem. Pozostaje samo PE na sztywno podłączone do obudowy grzałek i całego baniaka.

  Cytat

A skąd wiesz, że Ty, albo i kto inny, za rok czy dwa, nie zmieni coś w mocy grzałek? Tu dołoży, tam ujmie... I wtedy napięcia nie rozłożą się równo.

Rozwiń  


Tego nie rozumiem.
Jak strzeli któraś grzałka, to najwyżej przerwie się obwód.
Jeśli będę miał wymieniać grzałki, to na takie same.
Ewentualnie zmieni się również zabezpieczenie.

Zakładam, że będę ich używał sporadycznie.

  Cytat

Polecam Ci prawa Murphy'ego.

Rozwiń  

O, to to! Też tak uważam.
Napisano
Robi się coraz ciekawiej icon_smile.gif Dla mnie teraz najwazniejsze to podglądanie podłogówkowiczów.... Trafiłem na silny aktywny opór w postaci Inwestorki i Jej uprzedzeń co do podłogówek, podsycanych rodziną, co to na pewno chce dobrze, ale na oczy prawidłowo zrobionej podłogówki nie widziała...

Zdjęcie pieska z kością na ogrodzeniu powieś, bedzie lepsze niż tabliczka "UWAGA zły pies".
Napisano
PODŁOGÓWKA
Łosiu, miałem co do podłogówki ogromne obawy. Warianty rozstawu rurek były ze cztery.
Podłogówka jest rewelacyjnym wynalazkiem. Brak kaloryferów na parterze i na poddaszu to fenomenalne wrażenia.
Sterowanie przepływomierzami, biegami pompki i zaworem 3D daje ogromne możliwości.
To była bardzo dobra decyzja, żeby nie robić kaloryferów.

Taka podłoga to dwa wielkie kaloryfery - parter i góra.
Fruwający kurz to mit.
Puchnące nogi - kolejny mit. Temp podłogi to 25stC.

A najbardziej mnie zadziwia, że temperatura w domu nijak ma się do odczuć: ciepło od podłogi daje poczucie komfortu przy niższej temp pomieszczenia.

Podłogę robiłem i opisywałem w czerwcu i lipcu 2013 i niech moc będzie z Tobą, bo raz zrobiona podłoga to dwa etapy budowy z głowy - podłoga i grzejniki.
Napisano
Piter kiedy wielkie odpalenie? Może na przecięcie wstęgi się załapię icon_rolleyes.gif
Napisano
  Cytat

Też pomału kompletuje elementy do kotłowni

Rozwiń  


Warto zrobić bardzo szczegółowy projekt, co do śrubki, bo i tak czegoś zabraknie.
W ten sposób oszczędziłem już coś koło 500zł, bo np zawór kulowy 1cal ze śrubunkiem w sklepach jest po około 40zł, a na allegro po ok. 25zł.
Zaoszczędzona kasa staje się budżetem na cele eksperymentów i błędów. icon_smile.gif
O ile, rzecz jasna, samorobnie chcesz dłubać.
Napisano
No biestety nie mam takiego planu. Ale staram kupować jakimiś większymi partiami głównie w internecie. I w miarę możliwości i wiedzy będę składał sam.
A dzięki forum wiedzę łatwo poszerzać.

icon_smile.gif icon_biggrin.gif
Napisano
PODŁOGÓWKA - spostrzeżenia
Jest naprawdę dobrze.
Cały parter powolutku łapie ciepło.
Z początku ładowałem baniak do 80stC. Jednak stwierdziłem, że prądem to nie ma sensu, bo są straty postojowe.
Obecnie mam załączoną jedną grzałkę 2000W i ona powolutku grzeje banieczkę.
Grzanie prądem to komfort.
Po co o tym piszę?
A właśnie...

POMPA CIEPŁA
Gdybym miał pompę ciepła powietrze-woda, koszt grzania prądem byłby 3-krotnie niższy.
Jestem zdecydowany na pompę p-w. Niech tylko konkretna moc nabywcza się pojawi, a zapewne włączę w układ jaką taką pci pw 7kW.
To ma sens.

GRZAŁKA 3x2000W
Sprawdza się taki sposób montażu grzałki, że mogę załączać niezależnie każdy z trzech obwodów z osobna.
Napisano
WKŁAD KOMINKOWY Z PŁASZCZEM WODNYM
Trwa nierówna walka.
Obecnie jestem w odwrocie.
Utknąłem na kilku tematach.

1. Zawór temperaturowy czyli ochrona powrotu.
Nie wiem czy montować zawór, czy może wystarczy sterownik pompy z czujnikiem temperatury.

- Zawór termostatyczny
Sporo osób narzeka na zawory, że instalacja wariuje, bo zawory mają dużą bezwładność.
Otwierają się na tyle powoli, że kocioł/kominek potrafi się zagotować mimo temperatury otwarcia zaworu 60stC.

- Zawór 3D
Pojawia się opcja zaworu 3D jako regulatora temperatury powrotu.
Ale tu znowu konieczny jest siłownik, co sprawia, że koszty idą w górę z prędkością windy w CN Tower w Toronto.

- Elektroniczny sterownik pompy.
Sterownik pompy z czujnikiem temperatury daje możliwość regulacji temp startu pompy i zatrzymania.
Sterowników duży wybór jest.
Trzeba jednak rozwiązać kwestię małego obiegu, czyli ochrony powrotu.
Chodzi mi po głowie wstawienie rury z zaworem jakimś regulacyjnym.
Przepływ ustawiany ręcznie.

2. Pompa i zawór zwrotny.
Zawór zwrotny (kulka) ma działać w razie braku prądu i zapewnić grawitacyjny przepływ wody z kominka do baniaka.

Montaż na zasilaniu czy na powrocie?
Tu znowu daje o sobie znać brak wiedzy hydraulicznej.
Ciepłe rozszerza się, woda rusza, piłeczka na zasilaniu od razu podnosi się i obieg idzie w ruch.
Montaż zaworu temperaturowego wprowadza oporu w tym obiegu i chyba - podkreślam, chyba - komplikuje sprawę.

NACZYNIE
Bardzo trzeba uważać z kupnem.
Większość zbiorników reklamowanych na aukcjach i tych dostępnych w marketach ma przyłącze rury bezpieczeństwa 3/4 cala. Źle! Ma być 1cal.

Na złomowisku widziałem takie cudo:



Trzy wielkie agregaty chłodnicze.
Może dałoby się taki agregacik "odwrócić"? icon_biggrin.gif
Grzałby zamiast chłodzić.

  Cytat

Piter kiedy wielkie odpalenie? Może na przecięcie wstęgi się załapię icon_rolleyes.gif

Rozwiń  

Oby jak najszybciej. Na pewno dam znać. icon_biggrin.gif
Napisano
Kurcze mi też takie naczynie(przyłacza 3/4) zainstalował hydraulik jak robił instalacje c.w.u. jeszcze przed tynkami, teraz staram robić się sam bo wcale nie jest to taka czarna magia, podłogówkę położyłem sam tylko żona ma strach czy to będzie chodzić
Napisano (edytowany)
Chodzić będzie.
A te naczynia to mnie zapieniły!
Normy są.
Woda się może zagotować.
A tu takie hece. 3/4 cala to 19mm, a minimum to 25!
Przecież to o 25% mniej.

Z czystej ciekawości wziąłem w łapę baniak i zacząłem przymierzać zaworki...

Flachowcy biorą, montują, bo mają to w życi, nic nie wiedzący inwestorzy śpią spokojnie, bo też nic nie wiedzą.
I pomyśl, Odi69, z każdą pierdułką coś ci uszczkną, poprawią po swojemu paproki, bo łatwiej, bo przecież po co tak, jak można prościej
Zapoznany pan, co jest mechanikiem samochodowyym i hydraulikiem tu w okolicy u mnie,
co mówi o naczyniu wzbiorczym?

- A po co dwie rury, k...a?! Jedna idzie z ciepłego, zasypać trocinami i ch...

Co mówi o ogrzewaniu podłogowym?
- Sam zobaczysz, że nic w domu nie będziesz widział, tak ci j...y kurz się będzie podnosił. Nic nie zobaczysz, k...a




A pompę i zawór różnicowy dam jednak na zasilaniu z kominka, wg schematu Animusowego.
Ino ten zawór temperaturowy...

edit: Usunąłem fotkę

Jakoś tak...



coś kombinuję... nie wiem co... Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Zawory różnicowe mają w deklaracji temp max 110stC.
Pompa jak to pompa.
Sterowniki pompy:
SP 100 (biały) - 69zł
SP 100W (biały, z wyświetlaczem, ho ho) - 105zł
ST-21 (na wszystkich kotłach świata) - 89zł
EUROSTER E11K - 245zł
EUROSTER E11M (steruje pomp a i zaworem 3D) - 190zł
SP-03 (Biały) - 58zł
Hydros 200 (dizajnerski) - 125zł
RT 12 (f-my TQD; sterowanie zaworem 3D, termostat przylgowy, termostat alarmowy, termostat pokojowy)
MSK Glass Kratki - 488zł
Tatarek RT-03 Wojtuś - 275zł
Tatarek RT-08P - 600zł
Timpex
Brunner
Leda
Plum ecoKOM 700-800zł
S-Thermatic
Nadadzą się czy nie nadadzą, nie wiem,
ale do mojego dizajnu kominkowego - a'la piec martenowski - żaden z powyższych nie pasuje. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
A może... ochrona powrotu - pompą i sterownikiem?



  Cytat

Luknij tu : http://www.jula.pl/artykuy-budowlane-i-farby/pompy-ciepa/ w sumie wyjdzie taniej niż kombinacje ze złomem + gwarancja 2 letnia, a na sprężarkę (Panasonic) 5 lat.
Te najmniejsze fajnie wpisały by się w Twój sposób na grzanie.

Rozwiń  

Tak, Bajbago, z tym złomem to bardziej żartem niż żebym sam się podejmował.

Pompa ciepła - piszesz o tej: moc cieplna 3,35kW, cena 3499zł?
A jak ją oceniasz realnie? Do jakich temperatur będzie miała sensowny COP?

Bo już wiem jak rozwiążę grzanie chaty:
kominek z płaszczem wodnym + zasobnik baniakowy 500l
pompa ciepła powietrze-woda
awaryjnie grzałka 3x2000W

oraz

system bioaktywnej dystrybucji ciepła (komary)

Zastanawiam się czy z uwagi na ceny pompy ciepła lepiej kupować zimą czy latem? icon_biggrin.gif
Napisano
Z trzecią pompą...



Pod jeden sterownik można by podłączyć dwie pompy. P3 startowałaby przy rozpalaniu, a P1 startowałaby gdy kominek nagrzeje się... takie cuś.
Napisano
  Cytat

Wypaśny sterownik z kontrolą temperatury spalin:

Sterownik do kominka ST-392 zPID (by Unico) - jedyne 852zł

Rozwiń  

zalamka.jpg Ten sterownik ze złota icon_biggrin.gif

Ja dla mnie nie ma sensu takiego wypasionego kupować. Jak kupić to zwykły, bo dokładność sterowności przy paleniu drewnem jest znikoma.
Napisano
Mhtyl, co byś polecił?
Kilka postów wyżej kompletuję listę tego co jest na rynku, co ludzie montują i czym chwalą się instalatorzy i dystrybutorzy.
Rozpiętość cen od 58zł do "jak stąd w..."
Napisano
  Cytat

Mhtyl, co byś polecił?
Kilka postów wyżej kompletuję listę tego co jest na rynku, co ludzie montują i czym chwalą się instalatorzy i dystrybutorzy.
Rozpiętość cen od 58zł do "jak stąd w..."

Rozwiń  

Ja ma też z Tech-a, razem z kotłem kupiłem, ale to jest piec c.o. a nie kominek.
Wydaje mi się że każdy sterownik który obsługuje pompę/pompy nada się do kominka.
Firma Tech ma dość bogatą ofertę i z jakością ich produktów jest ok jak również z gwarancją.


Mój sterownik jest z PID.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...