Skocz do zawartości

Dziennik PeZeta


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
  Cytat

. Pani projektant rzekła, że kotłownia powinna mieć wszystkie ściany grube (ponad 12cm),

Rozwiń  


icon_eek.gif

A ona wie o jakiej mocy ma być ten kociołek ?

Zapomnij o masywnej ścianie, drzwiach i podobnych "opowieściach z zielonego lasu".
Czy kocioł o mocy do 25kW, będzie stał w „starej” kotłowni, czy też wybudujesz nową podzieloną płytami OSB, a zamiast drzwi powiesisz stary koc, to będzie to w zgodzie z przepisami.

Ale MUSISZ wybudować kanał wentylacyjny dla takiego pomieszczenia, min.14 x14 cm, wyprowadzony ponad dach, a to może być sporym wezwaniem.


Nawiew min. 200cm2 jest mniejszym problemem.

Dopisalem:

Ps. I jak już zdecydujesz co i jak, udaj się do Pani projektant, niech Ci naniesie zmiany na projekcie, co do lokalizacji kotłowni i sposobu ogrzewania. Kierbud tego nie może zrobić! Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
  Cytat

pokażcie gdzie tak pierdolło, że odleciało cokolwiek

Rozwiń  

  Cytat

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...2049#post442049
Oglądałam dwie kotłownie chwilę po wybuchu pieców; w pierwszym przypadku piec przeleciał przez dwa pomieszczenia, zabierając po drodze dwie pary drzwi (lekkich) i jedną ściankę działową; ludzie nie byli na trasie, tylko trochę draśnięci i głusi przez tydzień; w II-im przypadku palacz - właściciel wyleciał na zewnątrz z dębowymi drzwiami otwieranymi do środka i piecem - w śpiączce był przez trzy dni; miał szczęście, bo pomieszczenie miało duży otwór w stropie między kotłownią, a nieużytkowym poddaszem.

Rozwiń  


  Cytat

Ale MUSISZ wybudować kanał wentylacyjny dla takiego pomieszczenia, min.14 x14 cm, wyprowadzony ponad dach, a to może być sporym wezwaniem.

Nawiew min. 200cm2 jest mniejszym problemem.

Rozwiń  


Komin ten od kominka na pewno ma kanał wentylacyjny. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
  Cytat

To jest/ma być/jest! mały dom, ale otwarty, jasny. Dużo słońca, dużo okien, dużo otwartej przestrzeni, wysokie wnętrze - obecnie 3,14m, docelowo 2,84m. W moim odczuciu to jest wysoko, jak w starym budownictwie.
I nie mogę,nie chcę teraz tego pociąć na małe zapchajdziury.

Rozwiń  


Ty sam narobiłeś klitek przy wejściu .
Chcesz otwartej przestrzeni takiej jak po wybuchu kotła ?

To tak się rozbuduj :
Brak obrazka

  Cytat

aaaa, skoro laska widziała Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="bezradny.gif">

a czy Ty wiesz co ja widziałem?

Rozwiń  

Dawaj ,śmiało .
http://expressilustrowany.pl/wybuch-pieca-...6f1dab249010000
4228jj4kgks0k4g8wkow4kkwkcs.600.jpg
201108291305128.jpg

http://www.e-grajewo.pl/wiadomosc,Wybuch_k...c._o.,1160.html
Brak obrazka Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

To tak się rozbuduj :

Rozwiń  


No, ale przedtem, projekt zamienny i zmiana pozwolenia na budowę.
No i oczywiście sponsor dla takiego „szaleństwa”.

Animus, a samochodami, koleją, itp. to Ty jeździsz ? icon_mrgreen.gif

Ps. Tak się zastanawiam, jaka ma być w tym domu wentylacja, bo chyba nie doczytałem. Z braku komina wentylacyjnego dla łazienek, stawiam na mechaniczną.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Animus, a samochodami, koleją, itp. to Ty jeździsz ?

Rozwiń  

Tak b. często jeżdżę samochodem, koleją prawie wcale i sam jestem posiadaczem kotła a paliwo stałe ,kocioł posiada oczywiście odpowiednie zabezpieczenia. icon_smile.gif

  Cytat

No, ale przedtem, projekt zamienny i zmiana pozwolenia na budowę.
No i oczywiście sponsor dla takiego ?szaleństwa?.

Ps. Tak się zastanawiam, jaka ma być w tym domu wentylacja, bo chyba nie doczytałem. Z braku komina wentylacyjnego dla łazienek, stawiam na mechaniczną.

Rozwiń  

Jakie szaleństwo jakieś 20 tyś i zrobione na cacy .

Ostatnio u siebie robiłem wejście do piwnicy od zewnątrz ,wykop,ławy,murek porowy z kamienia ciosanego ,dwoje drzwi ciepłe alu ,schody ,pozwolenie, projekt i inne pierdoły przekroczyły 20 tysięcy. icon_neutral.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Jeszcze raz przeanalizowałem, projekt i wprowadzone zmiany, oraz te proponowane.

Nowa kotłownia jest tylko o 0,5m2 większa od starej – czyli raczej z tego powodu nic się nie osiąga.

Po wybudowaniu nowej kotłowni, kuchnia będzie jak w bloku, straci się aneks jadalny.
Wprowadzone zmiany, najprawdopodobniej, będą wymagały nowego sposobu wentylowania kuchni.
Jedynym uzasadnieniem dla takiego rozwiązania, wydaje się być sprawa ogromnego bufora.

Czy naprawdę musi być tak wielki ?

Jeśli z jakiś powodów, musi – to może znaleźć inne miejsce dla jego „instalacji”. Może w wiatrołapie, poziomo nad (w) zabudowaną szafą? A może wygrodzić, dla niego, malutkie pomieszczenie w kuchni ?

Sam poszedłbym w takim kierunku.


Napisano
cóż, styro się oderwał (bo i tak klejony był jak lekko widać), okno wywaliło, ale nic nigdzie nie poleciało, wywali wtedy, gdy wszystkie ściany będą "masywne" i będzie szczelnie zamknięte, bez okien
co gościu z tym piecem zrobił to nie wiem, ale zapewne wszystko odwrotnie jak nakazuje rozsądek i podstawowa wiedza w tym temacie
Napisano (edytowany)
  Cytat

Jeszcze raz przeanalizowałem, projekt i wprowadzone zmiany, oraz te proponowane.
Nowa kotłownia jest tylko o 0,5m2 większa od starej ? czyli raczej z tego powodu nic się nie osiąga.
Po wybudowaniu nowej kotłowni, kuchnia będzie jak w bloku, straci się aneks jadalny.
Wprowadzone zmiany, najprawdopodobniej, będą wymagały nowego sposobu wentylowania kuchni.
Jedynym uzasadnieniem dla takiego rozwiązania, wydaje się być sprawa ogromnego bufora.
Czy naprawdę musi być tak wielki ?
Jeśli z jakiś powodów, musi ? to może znaleźć inne miejsce dla jego ?instalacji?. Może w wiatrołapie, poziomo nad (w) zabudowaną szafą? A może wygrodzić, dla niego, malutkie pomieszczenie w kuchni ?
Sam poszedłbym w takim kierunku.

Rozwiń  

Nie wiem jak kolega to obrachował ale po wstępnym pomiarze wychodzi ponad 1m2
A przy powierzchni 2,38 m2 dochodzi prawie 30% powierzchni to dużo zmienia .
Do tego pomieszczenie nowe pralnia -była kotłownia z drzwiami do środka icon_smile.gif
Przy dobudowie ganku zwiększa się funkcjonalność w budynku.

  Cytat

cóż, styro się oderwał (bo i tak klejony był jak lekko widać), okno wywaliło, ale nic nigdzie nie poleciało, wywali wtedy, gdy wszystkie ściany będą "masywne" i będzie szczelnie zamknięte, bez okien
co gościu z tym piecem zrobił to nie wiem, ale zapewne wszystko odwrotnie jak nakazuje rozsądek i podstawowa wiedza w tym temacie

Rozwiń  

Dlatego przydatna jest ścianka która się rozleci -rozpręży gazy tylko gdzie ukierunkować w domu jej odrzucenie jak wszędzie przebywają ludzie . icon_smile.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak się zastanawiam. :scratching:

Ale im dłużej, tym bardziej dochodzę do przekonania, że to co mnie i w większości otacza, to realny świat a nie matrix.

A w realnym świecie, raczej trudno oczekiwać, aby, ktoś, kto włożył kupę ciężko zdobytej kasy, własnoręcznie wybudował, ocieplił i otynkował – nagle rujnował swój wysiłek, aby dobudować werandę, tylko dlatego, żeby mieć miejsce na bufor do C.O.
No chyba, że znajdzie się sponsor co mu to sfinansuje z naddatkiem.

Ale to tylko moje zdanie.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Tak się zastanawiam.
Ale im dłużej, tym bardziej dochodzę do przekonania, że to co mnie i w większości otacza, to realny świat a nie matrix.

A w realnym świecie, raczej trudno oczekiwać, aby, ktoś, kto włożył kupę ciężko zdobytej kasy, własnoręcznie wybudował, ocieplił i otynkował ? nagle rujnował swój wysiłek, aby dobudować werandę, tylko dlatego, żeby mieć miejsce na bufor do C.O.
No chyba, że znajdzie się sponsor co mu to sfinansuje z naddatkiem.

Ale to tylko moje zdanie.

Rozwiń  

Jak to potocznie się mówi "buduje pierwszy dom dla teściowej drugi .....trzeci dla siebie " icon_smile.gif
http://www.domwpoziomkach3g.mojabudowa.pl/...ge=5&sort=u
Brak obrazka
Dużo potrafi sam zrobić to może obniżyć koszty tylko czy jeszcze się chce budować ?

A to wejście do budynku jest troszkę skromne i dziwne.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Dzięki, panowie, za odzew. Rzecznik prasowy powiedziałby, że odbyły się konsultacje społeczne...
Zaczepiony pan z Wiejskiej by zaczął: 'Na dzień dzisiejszy nic nie mogie jeszcze powiedzieć'.
A więc...
A uczycielka by rzekła: 'Siadaj, dwója. Nie zaczyna się zdania o a więc.'

Postawiłem sobie gipskarton, coby się przymierzyć do grodzenia.
Kicha. Do kitu. Ganianie do kuchni przez salon to doskonały wątek do filmu 'Alternatywy 4'

Podsumowując:
Piecokuchnia. Nieeee.
Dobudowa. Bajbaga doskonale to ujął. Szkoda pruć ściany. I formalnie za dużo zachodu.

Zmniejszyć bufor i wkitrać go gdzieś. Jestem za.
Pojawia się pytanie do ilu go zmniejszyć.
300 litrów razem z podłogą zakumuluje 60kW (temp spadnie do 19stC)
Czy to realnie wystarczy? W największe mrozy można włączyć nieśmiertelną farelkę 500W za 160zeta.



Ze wszystkich opcji najbardziej przemawia do mnie:
1. zmniejszenie bufora i zabudowane go, w kuchni, jako przedłużenie komina; straciłem archicada, nie wrysuję, ale mogłoby to być miejsce, w którym architekt postawił lodówkę.
Kolega j-j albo NJerzy, nie pamiętam, postawił podobnie bufor i zabudował.
2. kominek z płaszczem + prąd (grzałki, farelka)


Animus icon_smile.gif Tak, masz rację. O tej opcji będę pamiętał, i pozostanie zapis dzięki tej dyskusji. To tez jest opcja, przy okazji budowy garażu, który kiedyś stanie po lewej. Do tego czasu będę wiedział o niebo więcej czego mi potrzeba i jak u mnie z kondycją. Wiadomo, wszyscy jesteśmy niezniszczalni, tylko w pewnym momencie siekiera się robi zbyt ciężka.
Napisano
Ja z uporem maniaka. icon_cool.gif

Po co ten (duży) bufor ? icon_eek.gif

Przy ogrzewaniu elektryką, był w miarę uzasadniony – gromadził „tanią” energię. Ale przy kotle na paliwo stałe ?
W dzień będziesz dokładał, na noc zasypiesz na ful i albo wytrzyma, albo wygaśnie – no ale zimno nie będzie, bo dom dobrze ocieplony, bezwładność i pojemność podłogówki, załatwia resztę.

Z tego co piszesz masz straty (obliczeniowe) około 4kWh w ciągu godziny.
Kociołek będzie miał moc około 10kW, czyli masz ponad 100% zapasu mocy (energii).
To jaka farelka ? Zwłaszcza, że zapewne kominek dla celów rekreacyjnych będziesz stawiał.

Wstaw w bufor grzałkę elektryczną i będziesz miał źródło ogrzewania awaryjne, uzupełniające, leniwe (czy jak tam to nazwać).
Napisano
Bajbaga, straty mam 4kW/h - to średnia z tego roku liczona na podstawie zużycia węgla w okresie od 15 lutego do końca kwietnia.
Wyszedłem z założenia, że skoro na dobę potrzebuję 96kW, to żeby utrzymać ciepło przez 12 godzin muszę zmagazynować 48kW,czyli potrzebuję baniaka 500l. Woda 90stC-20stC (bez podłogi).
Tak to szacuję, szacowałem.

Powiedz, czy gdzieś robię błąd w takim szacowaniu.
Napisano
Moim zdaniem, błąd tkwi w założeniach, a nie oszacowaniu.

Po co magazynować energię (ciepło), ze stratami, skoro można, wytwarzać na „bieżące potrzeby”, tyle ile potrzeba, bez dodatkowych strat ?
Kociołek około 10kW, z powodzeniem i na bieżąco podgrzeje chałupkę i CWU, w zasadzie, w każdej sytuacji.

Inaczej mówiąc masz na kotle (10kW) nadwyżkę 140kWh/dobę
Napisano
Powiedzmy, że rozumiem... 10kW to na dwie i pół godziny grzania.
Palę 24 godzin, generuję 240kW.
Chałupa oddaje w tym czasie 96 kW.
Zostaje 140kW.

Zrozumiałem!!!!!!! icon_biggrin.gif

Ale z tego też wynika, że w 10kW piecu
non stop trzeba palić przez 16h żeby mieć spokój przez następne godzin 8

Zrobiłem sobie w exelu kalkulator doboru
mocy pieca,
wielkości zasobnika,
wymaganego czasu palenia

Bajbaga, po raz kolejny otwierasz mi oczy na zależności między pewnymi zjawiskami. Wielkie dzięki.
Napisano
Faktycznie. Sam nie wiem co liczę..... słów brak.
Piecem 10kW trzeba palić 9,5h na dobę,
ale trza mieć bufor 700 litrów, by zgromadził te pozostałe 57kW zapasu.



Piec 16kW
czas grzania: 6h
potrzebny bufor 900 litrów
Napisano
No i dochodzimy do sedna.
Aby kociołek 10kW mógł pracować w każdym warunkach bez możliwości akumulowania nadwyżek ciepła musi mieć możliwość modulowania mocy w dojść szerokim zakresie.
Śmieciuch na pewno tego nie będzie potrafił.
Za to śmieciuch i bufor już tak.
Śmieciuch zeżre co mu dadzą i wtedy kiedy nam jest wygodnie, a bufor zakumuluje i odda wtedy kiedy będzie potrzebne.
Dodatkowo bufor + grzałki będzie robił za kocioł elektryczny.
Jak często i w jakich warunkach to my będziemy decydować, ewentualnie sterowanie przeciwzamrożeniowe.
Napisano
Kolejne interesujące spostrzeżenie,
nadal przy mocy kotła 10kW i zapotrzebowaniu dobowym 96kW:

Mając zasobnik 300 litrów zagotujemy go po 4 godzinach i 40 minutach grzania,
a po kolejnych 7 godzinach znów musimy grzać.

Bez gotowania bufora (tw=90stC), załadujemy go w ciągu 4 i pół godziny i mamy zapas na 6h i trzy kwadranse.

A wszystko to przy 100% sprawności kotła... czego dotąd nie brałem pod uwagę.

... bo przy sprawności 75% załadujemy te 300 litrów po siedmiu godzinach z hakiem i mamy zapas na 6h z hakiem.
Napisano
  Cytat

Piecem 10kW trzeba palić 9,5h na dobę,
ale trza mieć bufor 700 litrów, by zgromadził te pozostałe 57kW zapasu.

Rozwiń  


Nie zawsze szkło i mędrca oko ….. icon_cool.gif

10kW to moc nominalna, czyli możliwa do wyciśnięcia z kotła, w praktyce oznaczająca buzowanie na 100%.
Ale, jak mówią zjawiska „przyrodnicze”, w praktyce jest zupełnie inaczej, ten kocioł może generować i 2kW mocy, to zależy od palacza.

Gdyby ten kociołek zasilał tylko podłogówkę, to potrzebny byłby tylko „szczątkowy” bufor, po to aby mieć stabilną temperaturę medium zasilającego podłogówkę.
Zważywszy, że najprawdopodobniej, ten kociołek zasilać będzie również CWU, rolą bufora, będzie gromadzenie, nie tyle energii, co wyższej, niż potrzebna do podłogówki, temperatury CWU, oraz wyrównywanie skoków temperatury, jak nam się kociołek zbytnio rozhula.


Przez jakiś czas, miałem kociołek i ogrzewałem nim mieszkanie, a i teraz na wsi jest własnoróbka, na wszystko (ale spalam tylko drewno i okazjonalnie wungiel). W zasadzie jedynym buforem jest zasobnik CWU (200l), system otwarty, kaloryfery.
W starym mieszkaniu nie miałem zasobnika ani bufora, bo był przepływowy (gazowy) ogrzewacz wody.

W zależności od potrzeb do kotła dokłada się częściej lub np. co dwie godziny – czyli modulacją mocy jest palacz. icon_biggrin.gif
Napisano
icon_biggrin.gif
Przypomina mi to sformułowanie, że skoro samochód osiąga prędkość maksymalną 200km/h to nie trzeba jechać całą godzinę żeby gdzieś dojechać.

Moc kotła to jedno a ilość paliwa jaką przetrawi w jednostce czasu to drugie.
Dla dokładnego rozważania trzeba wziąć pod uwagę
- moc nominalną (dobrzy producenci podają) a nie maksymalną
- sprawność kotła ( ta będzie oscylować w okolicach 80%)
- wartość kaloryczną paliwa ( duże rozbieżności między wartością z tabel a rzeczywistością)
- bieżący odbiór ciepła przez dom (ogrzewanie + CWU jeśli występuje w tym momencie).
Jak widzisz interwały czasowe między kolejnymi załadunkami mogą znacznie się różnić.
Napisano

  Cytat

Jak widzisz interwały czasowe między kolejnymi załadunkami mogą znacznie się różnić.

Rozwiń  


Toć tak napisałem:
  Cytat

W zależności od potrzeb do kotła dokłada się częściej lub np. co dwie godziny – czyli modulacją mocy jest palacz. icon_biggrin.gif

Rozwiń  


Przynajmniej, tak sądzę, że napisałem – jak niejednoznacznie, to przepraszam za brak polotu w tym (moim) sformułowaniu. icon_redface.gif
Napisano
  Cytat

icon_biggrin.gif
Przypomina mi to sformułowanie, że skoro samochód osiąga prędkość maksymalną 200km/h to nie trzeba jechać całą godzinę żeby gdzieś dojechać.
(...)
- wartość kaloryczną paliwa ( duże rozbieżności między wartością z tabel a rzeczywistością)

Rozwiń  

Jani_63, święte słowa.
Ale jakaś koncepcja musi być. Muszę wiedzieć, czego szukać. Czy piec 16kW, czy 10, czy baniak 300 czy 500 czy 800 litrów.
Jakieś widełki określam, bo wiadomo, że żeby zamarznąć to trzeba się naprawdę postarać, albo diabelnego pecha.
Oszacować min i maks i potem przyjdzie czas na sympatie i antypatie, to mnie się podoba, a tamto nie.
No i już wiem, że 10kW to lekko mało z uwagi na wygodę.
Rozmiar zbiornika jest wypadkową mocy kotła, miejsca w domu i komfortu.
Tym sposobem po raz kolejny została wywalona futryna, choć drzwi były otwarte.
Przy okazji przebudowany został dom: powstała dobudówka, drugi komin, zmniejszona kuchnia...

I wychodzi mi, że chyba dla mnie ideałem byłby...
Napisano
Myślę, że dla Ciebie wyznacznikiem jest tylko wielkość kotła, tak aby zmieścił się w kotłowni. Przy tak małej powierzchni do ogrzania i dobrym ociepleniu, każdy kocioł z nadmiarem wydoli – mając na uwadze, że w zasadzie nie ma mniejszych niż około 10kW.
Po drugie, znajdź miejsce na bufor i pod to dopasuj jego pojemność, bo też w zasadzie dla Twoich potrzeb każda wielkość (pojemność) będzie dobra.
Po trzecie i najważniejsze – co z CWU ? Jak ma być grzana tym kotłem, to też potrzeba miejsca dla umieszczenia zasobnika CWU (około 200l).

I tak na zakończenie.
1kg węgla to (upraszczając) około 5kWh. Kocioł osiągnie tylko taką moc, na jaką starczy (dostarczymy) mu paliwa.
Napisano
Cyrkulacji nie będę robł, za małe odległości. Łazienka jest za ścianą, a w kuchni zamontuję elektr. przepływowy ogrzewacz. Łazienka na poddaszu jest bezpośrednio 'nad'.

CWU - w tym wszystkim to pikuś. Od dwóch lat wisi terma 50l. Wystarczy dla dwóch osób.
Jesli będzie bufor, to wężownicą będzie grzał cwu.
Napisano
  Cytat

Myślę, że dla Ciebie wyznacznikiem jest tylko wielkość kotła, tak aby zmieścił się w kotłowni. Przy tak małej powierzchni do ogrzania i dobrym ociepleniu, każdy kocioł z nadmiarem wydoli – mając na uwadze, że w zasadzie nie ma mniejszych niż około 10kW.
Po drugie, znajdź miejsce na bufor i pod to dopasuj jego pojemność, bo też w zasadzie dla Twoich potrzeb każda wielkość (pojemność) będzie dobra.
Po trzecie i najważniejsze – co z CWU ? Jak ma być grzana tym kotłem, to też potrzeba miejsca dla umieszczenia zasobnika CWU (około 200l).

I tak na zakończenie.
1kg węgla to (upraszczając) około 5kWh. Kocioł osiągnie tylko taką moc, na jaką starczy (dostarczymy) mu paliwa.

Rozwiń  

Jak piszesz, wyznacznikiem jest miejsce na kocioł i bufor.
Co do bufora to postawiłbym jak największy w miejscu gdzie się da i zasobnik CWU całkowicie sobie darował.
CWU byłaby grzana przepływowo poprzez wężownicę wewnątrz bufora.
Sam bufor byłby tylko z wodą techniczną wykorzystywaną w obiegu CO.
Do tego już na etapie składania bufora pomyślałbym czy w przyszłości będą do niego podłączane inne źródła ciepła... jeśli tak to wykonałbym odpowiednie przyłącza i zaślepił.
Gdyby miał być jeszcze jakiś solarek to warto od razu zamontować dla niego wężownicę i w takim układzie kolumnę solarną wewnątrz (zwaną potocznie lejkiem) dla poprawienia transportu ciepła i zapobieżeniu zbędnemu mieszaniu warstw o różnych temperaturach w zładzie.
Przy zasilaniu bufora podstawowym źródłem ciepła jakim ma kocioł, ładowanie następowałoby zawsze od góry, a więc jakby z automatu CWU będzie miała priorytet.

A co najważniejsze. Cały układ kocioł - bufor - CO powinien pracować w układzie otwartym na naczyniu wzbiorczym.
Napisano
Instalacja solarna to pojęcie dojść szerokie.
Są różne sposoby odsysania ciepła ze słoneczka... choćby proste w budowie kolektory powietrzne + wymiennik ciepła powietrze/woda wystawiane do pracy tylko sezonowo latem.
W połączeniu z buforem pozwala palaczowi na urlop icon_biggrin.gif

Ale nie namawiam.
Napisano
Zajrzałem do moich obliczeń w OZC.
Docelowo straty ciepła na parterze to 3kW na godzinę.
Na poddaszu: 2,1kW/h.

Więc z faktycznych 4kW, jakie dom tracił tej zimy to nieocieplona podłoga i dziurawa izolacja termiczna stropu.
Chyba, że się okaże, że stawiam dom co ma straty ciepła na poziomie 6,8kW.
Oby nie.
Napisano
I jedna jeszcze ciekawostka dotycząca OZC.
Jesienią zeszłego roku liczyłem OZC dla warunków parteru, jakie będą zimą.
Wyszło mi, że 2kW.

Porównałem co lepiej zrobić: czy kłaść część styropianu na stropie, część w pasie pod ścianą i wszędzie tam, gdzie pomieszczenia nie będą używane i takie tam różne. Wyszło, że najlepiej zasłonić okna styropianem i położyć styro na stropie.
Okien nie zatkałem. Rzuciłem wsio na strop.
I wyszło mi 2kW.
Minęła zima i okazało się, że były 4kW.

I dlaczego licząc OZC dla wykończonego domu parter ma 3kW?

Zacząłem dłubać w tym wariancie zimowym. Zrobiłem symulację. I okazuje się, że nawet gdy nie ma styropianu na stropie nic a nic, to nawet do 3kW nie dociąga.
Coś mi się tu nie widzi.

I najpewniej mójpodpis w stopce ma głębokie uzasadnienie, bo z szacowaniem zapotrzebowania jest tak jak złopatami piachu w zaprawie cementowej: ma być dwanaście, a jak się wrzuci osiemnaście, to też będzie dobrze.
Paranoja. Paradoks. Papranina.

Dalej.
Piszą: moc kotła 16kW. Sprawność 75%. No to nie mogą napisać, że 12?
Papua.
Napisano
  Cytat

Zacząłem dłubać w tym wariancie zimowym. Zrobiłem symulację. I okazuje się, że nawet gdy nie ma styropianu na stropie nic a nic, to nawet do 3kW nie dociąga.
Coś mi się tu nie widzi.

Rozwiń  


Gdyby to był stropodach, to różnice byłyby istotne.
W tym przypadku, poddasze, potraktowane zostało jako izolacja, czyli niewentylowana warstwa powietrza – dlatego taki wynik. icon_biggrin.gif

Tak poza tematem. Gdybym dla Twojego budynku dobierał PCi, to szacowałbym jej moc;
- optymalnie 5kW
- maksymalnie 7kW


Oczywiście nie dla powietrznej PCi, bo taka to około 10kW i to po uwzględnieniu innych dodatkowych uwarunkowań.

  Cytat

Dalej.
Piszą: moc kotła 16kW. Sprawność 75%. No to nie mogą napisać, że 12?

Rozwiń  


Trochę inaczej. Ta moc jest właśnie przy uwzględnieniu (założeniu) takiej sprawności.


Albo na odwyrtkę - przy osiągniętej mocy xxxx, kocioł pracuje ze sprawnością yyyy.
Jak kocioł osiąga moc mniejszą, lub większą od nominalnej (znamionowej) - spada jego sprawność.

Oczywiście dla określonej wartosci kalorycznej paliwa.
Napisano
  Cytat

I wyszło mi 2kW.
Minęła zima i okazało się, że były 4kW.

Rozwiń  


Ano właśnie – w nawiązaniu do tego co napisałem wyżej (sprawność, moc, kaloryczność).
Wyliczyłeś ze zużytego paliwa, ale nie wiedząc jaka jest sprawność kozy, oraz jaka jest rzeczywista kaloryczność paliwa – stąd taki (zawyżony) wynik.
Ja dla swoich potrzeb, przy szacowaniu, w przypadku paliwa stałego, przyjmuję sprawność kotłów na nie więcej jak 50% - co jest zbliżone do wskaźników stosowanych w metodologii przy obliczaniu ŚE.
Napisano
  Cytat

1kg węgla to (upraszczając) około 5kWh. Kocioł osiągnie tylko taką moc, na jaką starczy (dostarczymy) mu paliwa.

Rozwiń  

6,7kW/kg - to średnia kaloryczność węgla z czterech portali, przedział od 16,7MJ do 30MJ/kg
Do obliczeń przyjmowałem 7kW/kg

Drewno (20% wilg.) 4kW/kg
Drewno (30% albo więcej) 3kW/kg

  Cytat

Ja dla swoich potrzeb, przy szacowaniu, w przypadku paliwa stałego, przyjmuję sprawność kotłów na nie więcej jak 50% - co jest zbliżone do wskaźników stosowanych w metodologii przy obliczaniu ŚE.

Rozwiń  

Bajbago, czy to znaczy że biorąc do obliczeń kocioł 14kW (sprawność 80%),
mam szacować, że ma moc 7kW czy 8,75kW?

I kolejne pytanie, czy moc kotła oznacza, że tyle ciepła odda wodzie w ciągu godziny?
W przypadku kominków z płaszczem podawana jest moc płaszcza,
ale piece mają moc po prostu.
Napisano
  Cytat

Bajbago, czy to znaczy że biorąc do obliczeń kocioł 14kW (sprawność 80%),
mam szacować, że ma moc 7kW czy 8,75kW?

Rozwiń  


Upraszczając – to zależy do czego (do jakich obliczeń) ta moc i sprawność jest potrzebna.
W zasadzie, to moc kotła „występuje” tylko podczas obliczeń dla celów ustalenia maksymalnej mocy jaka powinien mieć kocioł dla danych warunków (skrajnych, najczęściej dla delty „t” około 40). I dla takich potrzeb operuje się mocą nominalną (znamionową), określoną przez producenta. Nie jest (dla tych obliczeń) istotna jego sprawność.

W pozostałych obliczeniach, raczej moc nominalna nie jest potrzebna, tylko wyprodukowana przez ten kocioł energia, w tym przypadku, cieplna, a tu zależności nie są związane tylko z mocą. Dochodzi czas, ilość i jakość paliwa, oraz sprawność.

A najprościej, to jest tak, że sprawność oznacza tylko „ilość” paliwa potrzebnego do osiągnięcia przez kocioł mocy nominalnej.

  Cytat

I kolejne pytanie, czy moc kotła oznacza, że tyle ciepła odda wodzie w ciągu godziny?
W przypadku kominków z płaszczem podawana jest moc płaszcza,
ale piece mają moc po prostu.

Rozwiń  

To tylko oznacza, że mogą taką moc osiągnąć, przy określonej sprawności i w (dla) określonych warunkach, ale takie założenie można przyjąć.
Bardzo upraszczając:
Nominalna moc kotła np. 10kW przy sprawności 75% oznacza, że spalając np. 2kg węgla o średniej kaloryczności, uzyskasz 10kWh energii (cieplnej).
Ale jeśli spalisz w tym kotle, w czasie 1h, np. 1kg węgla, to uzyskasz około 4kWh, przy niższej temperaturze i mniejszej sprawności.
Jak spalisz więcej niż nominalna ilość paliwa, to kocioł wyprodukuje więcej energii (w pewnych granicach oczywiście) np. 3kg/h węgla może dać nawet 13kWh (sprawność też, raczej, spadnie).
Napisano (edytowany)
  Cytat

I kolejne pytanie,

Rozwiń  


Zanim zrobisz jakiś ruch finansowy przemyśl to jeszcze dokładnie,wiem ze Cię męczę ale.... icon_smile.gif

Miejsce na przechowywanie węgla ,drewna w wykończonym mieszkaniu.


Kotłownia z płaszczem wodnym w salonie.

Ja na twoim miejscu przegrodził bym jednak kuchnię i zrobił wyjście z kotłowni (według http://img191.imageshack.us/img191/2932/ga...09552536840.jpg )bezpośrednio z budynku na zewnątrz na przyszłą sień .Na razie przemęczysz się i będziesz wychodził z domu do kotłowni . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Miejsce na przechowywanie węgla ,drewna w wykończonym mieszkaniu.

Rozwiń  


Węglarka, a zapas pod jakimś zadaszeniem na dworze. icon_biggrin.gif
Zawsze jest coś za coś icon_cool.gif

  Cytat

Ja na twoim miejscu przegrodził bym jednak kuchnię i zrobił wyjście z kotłowni

Rozwiń  


A za jakiś czas dobudował kuchnię ? Np. wykusz po prawej ?

  Cytat

Zanim zrobisz jakiś ruch finansowy przemyśl to jeszcze dokładnie,.....

Rozwiń  


Już zrobił wybudował w stanie takim, a nie innym icon_cool.gif
Napisano (edytowany)
  Cytat

Węglarka, a zapas pod jakimś zadaszeniem na dworze.
Zawsze jest coś za coś

Rozwiń  


I w kapciach po śniegu ? ,do tego opał zmrożony poci się zanim można cokolwiek z niego wycisnąć. icon_smile.gif


  Cytat

A za jakiś czas dobudował kuchnię ? Np. wykusz po prawej ?

Rozwiń  

Ja mam kuchnię 3,20 X 2,40 i z powodzeniem wystarcza ,4 osobowa rodzina .

  Cytat

Zanim zrobisz jakiś ruch finansowy przemyśl to jeszcze dokładnie,wiem ze Cię męczę ale....

  Cytat

Już zrobił wybudował w stanie takim, a nie innym

Rozwiń  

Rozwiń  


To prawda ,dlatego następny ruch, proponuję żeby był bardziej przemyślany . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Najbliższy jestem decyzji wstawienia kominka z pw o mocy 14 albo 16kW i zasobnika buforowego, 700 litrów, a najchętniej 900 litrów.

Oglądałem dziś piec co 14kW taki kotłowniany.
Czy informacja: stałopalność około 8h oznacza, że jak go zpakować węglem, to 8 godzin pali równo z mocą znamionową? Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Czemu watpic? ja wciaz jestem przekonany do mechanicznej. Wlasciwie to juz nie mam odwrotu.
Pytam z innego powodu.
Ja zrezygnowalem z kominka z plaszczem i mam w planie budowe kominka cieplego,akumulacyjnego. Tyle,ze u mnie rozprowadzeniem ciepla zajmie sie wentylacja wlasnie. A akumulacja ma oddawac cieplo od 6 do 8h po zakonczeniu palenia. Ale to ostatnie to tylko zalozenie,zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

BTW - co do stalopalnosci to jest tka teoria jak mowisz. Po zaladunku pali sie rownomiernie przez te 8h. Tylko musisz miec odpowiednio kaloryczny wegiel/ odpowiednio suche drewno itp zeby uzyskac moc znamionowa urzadzenia przez ten czas Edytowano przez Kaganosti (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...