maniuś-maniek Napisano 19 marca 2010 Udostępnij #1 Napisano 19 marca 2010 jaka ściana Waszym zdaniem jest najlepsza?-najcieplejsza-najprostsza w wybudowaniu-najtańsza itdMam świadomość że temat nie jest nowy ale też do prostych nie należy.A może 1warstwa jest lepsza?kto jest za 3 warstwową? Link do komentarza
Piotr28KR Napisano 19 marca 2010 Udostępnij #2 Napisano 19 marca 2010 na tak ogólnie rzucone pytanie odpowiedz jest jedna; pustak porotherm 30cm plus 10cm styropianu i masz ścianę (zewnętrzną nośną) ciepłą mocną i solidną. Ja jestem z tego wyboru bardzo zadowolony Link do komentarza
maniuś-maniek Napisano 19 marca 2010 Autor Udostępnij #3 Napisano 19 marca 2010 Cytat na tak ogólnie rzucone pytanie odpowiedz jest jedna; pustak porotherm 30cm plus 10cm styropianu i masz ścianę (zewnętrzną nośną) ciepłą mocną i solidną. Ja jestem z tego wyboru bardzo zadowolony Pytanie jest dość szczegółowe. szczegóły w sondzie pozdrawiam Link do komentarza
jętka Napisano 19 marca 2010 Udostępnij #4 Napisano 19 marca 2010 Szkoda, że tak mało opcji podałeś, bo pytanie jest rzeczywiście nieprzemijające. Wybór materiałów na ściany i izolacji jest szczególnie istotny. Może warto rozbudować sądę o: ilość warstw ściany, materiał konstrukcyjny, izolacje.Ja np nie odnajduję tutaj swoich preferencji - niby "a" ale z wełną zamiast styropianu. Link do komentarza
maniuś-maniek Napisano 20 marca 2010 Autor Udostępnij #5 Napisano 20 marca 2010 dorzucę kolejne pytanie dot. tematu:chodzi mi o uszkodzenia styropianu na docieplonej nim ścianie. co z wróblami i myszami które namiętnie go konsumują?czy 1-2cm tynku to wystarczająca ochrona? Link do komentarza
janekluki Napisano 21 marca 2010 Udostępnij #6 Napisano 21 marca 2010 Cytat dorzucę kolejne pytanie dot. tematu:chodzi mi o uszkodzenia styropianu na docieplonej nim ścianie. co z wróblami i myszami które namiętnie go konsumują?czy 1-2cm tynku to wystarczająca ochrona? żeby się przed tym ochronić musiałbyć obmurować dom cegłaą pełną na gryzonie nie ma rady trzeba mieć szczeście ,w jednym budownictwie zaciagniesz klejem i tego nie rusza natomiast w innym zaprawe wydrapią Link do komentarza
janekluki Napisano 21 marca 2010 Udostępnij #7 Napisano 21 marca 2010 Cytat jaka ściana Waszym zdaniem jest najlepsza?-najcieplejsza-najprostsza w wybudowaniu-najtańsza itdMam świadomość że temat nie jest nowy ale też do prostych nie należy.A może 1warstwa jest lepsza?kto jest za 3 warstwową? no wybór jest oczywisty ,poroterm plus wełna ,lub max plus wełna Link do komentarza
bobu62 Napisano 21 marca 2010 Udostępnij #8 Napisano 21 marca 2010 Cytat dorzucę kolejne pytanie dot. tematu:chodzi mi o uszkodzenia styropianu na docieplonej nim ścianie. co z wróblami i myszami które namiętnie go konsumują?czy 1-2cm tynku to wystarczająca ochrona? Ma styropian z tynkiem cienkowarstwowym od 10 lat - żadnych myszy, żadnych ptaków i bez uszkodzeń mechanicznych. Pewnie mozna uszkodzić elewację uderzając czymś ciezkim, ale ja nie miałem takiego przypadku. Link do komentarza
ciekawski83 Napisano 21 marca 2010 Udostępnij #9 Napisano 21 marca 2010 czasem na blokach można spotkać dziury lub łatane elewacje, jeśli nie będziesz stał i dłubał gwoździem to ci to nie grozi. jeśli boisz się myszy to daj od cokołu listwę startową, dla nich to przeszkoda nie do przejścia Link do komentarza
maniuś-maniek Napisano 21 marca 2010 Autor Udostępnij #11 Napisano 21 marca 2010 Cytat Oddałam głos dzięki za głos i pomoc Pozdrawiam Link do komentarza
maniuś-maniek Napisano 21 marca 2010 Autor Udostępnij #12 Napisano 21 marca 2010 witam ponowniesonda po edycji-więcej szczegółów ZAPRASZAM DO GŁOSOWANIATemat ciągle aktualny a im świeższy tym lepiej dla tych którzy będą wznosić ściany m.in. dla mnie Link do komentarza
maniuś-maniek Napisano 21 marca 2010 Autor Udostępnij #13 Napisano 21 marca 2010 Cytat żeby się przed tym ochronić musiałbyć obmurować dom cegłaą pełną na gryzonie nie ma rady trzeba mieć szczeście ,w jednym budownictwie zaciagniesz klejem i tego nie rusza natomiast w innym zaprawe wydrapią czyli ściana 3w? [u] "czasem na blokach można spotkać dziury lub łatane elewacje, jeśli nie będziesz stał i dłubał gwoździem to ci to nie grozi. jeśli boisz się myszy to daj od cokołu listwę startową, dla nich to przeszkoda nie do przejścia"[/u]ja to może z gwoździem nie ale nasz synek...myślę że dość prawdopodobne Link do komentarza
janekluki Napisano 21 marca 2010 Udostępnij #14 Napisano 21 marca 2010 Cytat czyli ściana 3w? [u] "czasem na blokach można spotkać dziury lub łatane elewacje, jeśli nie będziesz stał i dłubał gwoździem to ci to nie grozi. jeśli boisz się myszy to daj od cokołu listwę startową, dla nich to przeszkoda nie do przejścia"[/u]ja to może z gwoździem nie ale nasz synek...myślę że dość prawdopodobne sciana 3W jest jak najbardziej usprawiedliwona jesli robisz elewacje dekoracyjną np klinkier normalnie zamiast styropianu montujesz wełne i masz spokój bo -mrówka w to nie wejdzie ,gryzoń zaden nie wejdzie ,ptak tez nie ,a ponadto ma lepsze własności termo i hydroizolacyjne mimo że nakład początkowy masz wiekszy to masz pewnośc że jak za 20 lat wezmiesz kamerę termowizyjną to izolacja bedzie miała takie same własnosci jak zaraz po montażu ,natomiast w przypadku styropianu to bedziesz miał same mostki choćby z najprostrzej przyczyny kurczliwosci tego materiału w czasie ,zatrzymywania wilgoci w tym materiale itp .....każdy podejmuje decyzje na własnej budowie i 60% przypadków jest to styropian ze wzgledu na nakład początkowy inwestycji termomodernizacji .... Link do komentarza
norbiwolow Napisano 22 marca 2010 Udostępnij #15 Napisano 22 marca 2010 ja stawiem z ytonga 24 cm 0.6 plus 20 cm styropianu - U=0.13 - to bardzo dobry wynik cenowo pewnie tak samo jak ceramika a lepsza dokładność ( spoiny na klej ) ( mniej mostków termicznych ) Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 22 marca 2010 Udostępnij #16 Napisano 22 marca 2010 Nie ma sensu dziś dawać izolacji gorszej od 0.1W/m2xK... wynik więc fatalny.Za to wilgoć przez brak paroizolacji pewna. Link do komentarza
adamis Napisano 22 marca 2010 Udostępnij #17 Napisano 22 marca 2010 Wykonałem wiele instalacji w budynkach z ceramicznych bloczków. Kiedy jednak po raz pierwszy wszedłem do domu z ytonga od razu odczułem różnicę. Przyjemny chłodek (na zewnątrz 32st) i równomierne rozłożenie temperatury, co w budynku z porotermu nie występuje taj wyraźnie, robi wrażenie. Piszę tu o odczuciach zauważalnych już na etapie stanu zamkniętego. Link do komentarza
adamis Napisano 22 marca 2010 Udostępnij #18 Napisano 22 marca 2010 Byłem na setkach budów i w setkach domów świeżo wybudowanych i dla mnie wybór jest prosty - tylko gazobetony Ytongo podobne. Mikroklimat, izolacyjność, rozłożenie temperatury, łatwość kucia, wiercenia, kołkowania bezwzględnie bije na głowę wszelakie porotermy, maxy, itp. Link do komentarza
jętka Napisano 23 marca 2010 Udostępnij #19 Napisano 23 marca 2010 Cytat Wykonałem wiele instalacji w budynkach z ceramicznych bloczków. Kiedy jednak po raz pierwszy wszedłem do domu z ytonga od razu odczułem różnicę. Przyjemny chłodek (na zewnątrz 32st) i równomierne rozłożenie temperatury, co w budynku z porotermu nie występuje taj wyraźnie, robi wrażenie. Piszę tu o odczuciach zauważalnych już na etapie stanu zamkniętego. Cytat Byłem na setkach budów i w setkach domów świeżo wybudowanych i dla mnie wybór jest prosty - tylko gazobetony Ytongo podobne. Mikroklimat, izolacyjność, rozłożenie temperatury, łatwość kucia, wiercenia, kołkowania bezwzględnie bije na głowę wszelakie porotermy, maxy, itp. A mógłbyś równie opisowo wyjaśnić "minusy" porothermów? Link do komentarza
janekluki Napisano 23 marca 2010 Udostępnij #20 Napisano 23 marca 2010 Cytat Byłem na setkach budów i w setkach domów świeżo wybudowanych i dla mnie wybór jest prosty - tylko gazobetony Ytongo podobne. Mikroklimat, izolacyjność, rozłożenie temperatury, łatwość kucia, wiercenia, kołkowania bezwzględnie bije na głowę wszelakie porotermy, maxy, itp. Jako instalator to od strony technicznej popieram ,natomiast od strony wytrzymałosci ,izolacyjności ,akumulacji ,mikroklimatu to komplenie sie niezgadzam ,ale Ja juz jestem po wiec niech kazdy roni jak uważa i za ile chce Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 23 marca 2010 Udostępnij #21 Napisano 23 marca 2010 Cytat akumulacji Akumulacyjność to zaprzeczenie sterowalności, jak się chcemy napić szklankę herbaty nie gotujmy beczki wody. Mamy wiek mikroprocesorów ! Elektronika dba o komfort termiczny nie masa ściany jak za Krzyżaków! Cytat mikroklimatu tragedią jest gdy przegroda termiczna "dba" o mikroklimat. Od tego jest skuteczna wentylacja ! Wentylacja ma odprowadzać wilgoć, którą non stop produkujemy NIE ŚCIANA. Przy współczesnych grubościach izolacji takie chłonięcie wilgoci przez ścianę obniży jej opór cieplny i może spowodować rozwój grzybów. Trzeba skończyć z tą średniowieczna technologią - od mikroklimatu, i temperatury jest wentylacja i automatyka grzewcza nie ściana!!! Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 23 marca 2010 Udostępnij #22 Napisano 23 marca 2010 Cytat A mógłbyś równie opisowo wyjaśnić "minusy" porothermów? http://www.wienerberger.at/servlet/util/ge...l=wb_at_home_deod trzech lat niewiele trzeba poroterm docieplać... Link do komentarza
daggulka Napisano 24 marca 2010 Udostępnij #23 Napisano 24 marca 2010 hm ... jaka ściana .... mam ścianę jednowarstwową z betonu komórkowego z prefabet bielsko - 36cm , gęstość 450 ....mieszkam juz prawie 2 lata , jestem zadowolona .... rocznie zużywamna CO i CWU niecałe 4 tony ekogrochu , w domu ciepło (24st)...ale .... zaznaczyłam w ankiecie max + 15 cm styropianu .... czyli najtańszy pustak plus ocieplenie .... dlatego , że ceny energii i paliw stale rosną .... i to się już nie zmieni ...więc zasadne jest budować domy coraz cieplejsze .... oczywiście ciepły dom to nie tylko ściana ... to także okna , izolacja dachu , ocieplenie fundamentu , wentylacja ....gdybym budowała drugi raz - skusiłabym się o budowę domu energooszczędnego tudzież pasywnego... oczywiście z głową i za rozsądną kasę .... nie sztuka wybudować energooszczędny dom za milion który nam się nigdy nie zwróci.... Link do komentarza
jimt Napisano 3 kwietnia 2010 Udostępnij #24 Napisano 3 kwietnia 2010 Oddałem głos, ale nie ma na przykład opcji: 18silikat+ styropian. Na parterówkę z lekkim dachem powinno być ok? Link do komentarza
norbiwolow Napisano 3 kwietnia 2010 Udostępnij #25 Napisano 3 kwietnia 2010 u mnie bedzie ytong 24 cm plus 20 cm styro platinium Link do komentarza
jimt Napisano 4 kwietnia 2010 Udostępnij #26 Napisano 4 kwietnia 2010 Planujesz dom pasywny? Albo niskoenergetyczny? Taka ściana ma chyba U=0,12[W/m2K] ? Ja obawiam sie przeinwestowania w ścianę bez wystarczających parametrów dla okien i wentylacji. Okna i wentylacja mechaniczna w porównaniu do ścian to taka sama inwestycja a wg mnie również ogromnie wpływająca na parametry domu. Link do komentarza
maniuś-maniek Napisano 4 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #27 Napisano 4 kwietnia 2010 Cytat Planujesz dom pasywny? Albo niskoenergetyczny? Taka ściana ma chyba U=0,12[W/m2K] ? Ja obawiam sie przeinwestowania w ścianę bez wystarczających parametrów dla okien i wentylacji. Okna i wentylacja mechaniczna w porównaniu do ścian to taka sama inwestycja a wg mnie również ogromnie wpływająca na parametry domu. planujemy dom który nie zje nas kosztami eksploatacji...nie wiem czy da się to podciagnąć pod dom energooszczędny lub pasywnychcemy żeby było ciepło i na lata a nie żeby zaraz docieplać czy remontować Link do komentarza
kropeczka_ns Napisano 4 kwietnia 2010 Udostępnij #28 Napisano 4 kwietnia 2010 po pierwszej zimie w naszym domu- ytong 24 cm plus styropian (12cm)- mogę powiedziec że dom jest bardzo ciepły. Jesteśmy zadowoleni z wyboru. Koszt byl średni, budowa szybka i czysta. Żadnych problemów z wierceniem, nic nie trzeba kuc (zaleta w stosunku do ceramiki). Drugi raz wybralibysmy tak samo. Taką ścianę doradzila nam nasza firma budowlana mająca doświadczenia z róznymi materiałami. Trudno porównac np zużycie gazu gdyby dom był z ceramiki- bo nie jest- ale widze jak trzyma ciepło:) Link do komentarza
jimt Napisano 4 kwietnia 2010 Udostępnij #29 Napisano 4 kwietnia 2010 Cytat planujemy dom który nie zje nas kosztami eksploatacji...nie wiem czy da się to podciagnąć pod dom energooszczędny lub pasywnychcemy żeby było ciepło i na lata a nie żeby zaraz docieplać czy remontować Więc planujemy podobnie Jednym z minusów ścian dwuwarstwowych jest elewacja-konieczność odświeżania, malowania. Plusem trójwarstwowych(z ostatnią warstwą klinkierową bądź podobną) jest tanie utrzymanie. Jednak bardziej przemawia do mnie dwuwarstwowa Link do komentarza
bobu62 Napisano 4 kwietnia 2010 Udostępnij #30 Napisano 4 kwietnia 2010 Cytat Więc planujemy podobnie Jednym z minusów ścian dwuwarstwowych jest elewacja-konieczność odświeżania, malowania. Plusem trójwarstwowych(z ostatnią warstwą klinkierową bądź podobną) jest tanie utrzymanie. Jednak bardziej przemawia do mnie dwuwarstwowa Mam dwuwarstwową 10 lat. Troch si faktycznie przybrudziła ale nie a tak aby stanowiło to problem Link do komentarza
rosa Napisano 5 kwietnia 2010 Udostępnij #31 Napisano 5 kwietnia 2010 Cytat Akumulacyjność to zaprzeczenie sterowalności, jak się chcemy napić szklankę herbaty nie gotujmy beczki wody. Mamy wiek mikroprocesorów ! Elektronika dba o komfort termiczny nie masa ściany jak za Krzyżaków! tragedią jest gdy przegroda termiczna "dba" o mikroklimat. Od tego jest skuteczna wentylacja ! Wentylacja ma odprowadzać wilgoć, którą non stop produkujemy NIE ŚCIANA. Przy współczesnych grubościach izolacji takie chłonięcie wilgoci przez ścianę obniży jej opór cieplny i może spowodować rozwój grzybów. Trzeba skończyć z tą średniowieczna technologią - od mikroklimatu, i temperatury jest wentylacja i automatyka grzewcza nie ściana!!! Fajnie. To budujmy domy jednowarstwowe bez "przegród termicznych" ale za to w środku wentylatory i nagrzewnice! A my gdzie? Na zewnątrz. Pzdr. Link do komentarza
ezs Napisano 6 kwietnia 2010 Udostępnij #32 Napisano 6 kwietnia 2010 mam maksy i 15 styropianumyślałam o 20 ale sa wtedy problemy z osadzaniem okien - w murze nie ładnie, w styropianie nie kazdy umie...a dlaczego maksy? bo mąż ma niechętny stosunek do ceramiki poryzowanej, marudził, że mu kołki będą wypadać, nie wiem. Miały być slikaty ale w wariackim 2007 w teodorach były co rano kolejki chcących kupić a towaru nie było. A akurat były Kozłowice. też dobrze. Tak naprawdę to przy ścianie 2W nie ma znaczenia, szczególnie jak ktoś styropian planujeco do gryzoni - mam listwy startowe, nie mam myszy. Nie mam nawet tynku lecz pomalowany wyszlifowany klej... ptaki też nie dłubią. Za to mam 30 a miejscami 35 cm wełny pod dachem i myśle, ze jeszcze 15 by nie zaszkodziło.. Link do komentarza
Krecik Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #33 Napisano 8 kwietnia 2010 Cytat mam maksy i 15 styropianumyślałam o 20 ale sa wtedy problemy z osadzaniem okien - w murze nie ładnie, w styropianie nie kazdy umie...a dlaczego maksy? bo mąż ma niechętny stosunek do ceramiki poryzowanej, marudził, że mu kołki będą wypadać, nie wiem. Miały być slikaty ale w wariackim 2007 w teodorach były co rano kolejki chcących kupić a towaru nie było. A akurat były Kozłowice. też dobrze. Tak naprawdę to przy ścianie 2W nie ma znaczenia, szczególnie jak ktoś styropian planujeco do gryzoni - mam listwy startowe, nie mam myszy. Nie mam nawet tynku lecz pomalowany wyszlifowany klej... ptaki też nie dłubią. Za to mam 30 a miejscami 35 cm wełny pod dachem i myśle, ze jeszcze 15 by nie zaszkodziło.. też kupiłem max Kozłowice 29 cm+15 styro. powinno być dobrze, ale co z ta wełną - czy zimno na poddaszu? Link do komentarza
maysee Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #34 Napisano 8 kwietnia 2010 U nas sciana gruba bo poroton24cm+Rockton10cm+pustka3cm+poroton11.5cm. Teraz zastanawiam sie nad poddaszem i chyba nie bede mial miejsca zeby dac 30-35cm welny. 25cm to maks jaki moge wygospodarowac. Poszukam materialow o jak najlepszych wlasciwosciach zeby bylo dobrze zaizolowane (moze maty isovera?). Link do komentarza
ezs Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #35 Napisano 8 kwietnia 2010 Cytat też kupiłem max Kozłowice 29 cm+15 styro. powinno być dobrze, ale co z ta wełną - czy zimno na poddaszu? zimno to nieale jednak w te tegoroczne mrozy czuło się taki... chłód, szczególnie od skosów. Przynajmniej ja czułamPoza tym musimy wejść na stryszek i popatrzeć w jakim stanie jest ta wełna, bo ja mam fobię - że ona się skołtuniła, uklepała i nie grzeje. Ale to chyba raczej moja fobia Opłaty za ogrzewanie (gazem) mieliśmy bardzo przyzwoite Link do komentarza
maniuś-maniek Napisano 9 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #36 Napisano 9 kwietnia 2010 a mnie się marzy jedna warstwa...ale kto mi ekipę znajdzie....można docieplić otynkowaną ścianę styropianem lub czymś-tam innym?? Link do komentarza
Deamos Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #37 Napisano 9 kwietnia 2010 Dlaczego w ankiecie przy ceramice jest marka Porotherm a przy BK Ytong?Szwagier chcial budowac z ceramiki i testowal glownie na wytrzymalosc pare pustakow, Porotherm wyszedl najgorzej a tak go reklamuja... w koncu wybral SolbetCo do BK to Ytong jest jego drogim przedstawicielem.Czemu nie przedstawia sie lepszych marek nad tymi, ktore sa popularne ze wzgledu na swoj dzial marketingu? Link do komentarza
Deamos Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #38 Napisano 9 kwietnia 2010 Mozecie mi powiedziec jaki jest sens ocieplenia ceramiki welna minetalna?, wg. mnie ekonomicznie jest to nieuzasadnione Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 10 kwietnia 2010 Udostępnij #39 Napisano 10 kwietnia 2010 Ja mam Leiera25+20 styro. Leier wyszedł mi najtaniej, dlatego go wziałęm Link do komentarza
maniuś-maniek Napisano 15 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #40 Napisano 15 kwietnia 2010 Cytat Dlaczego w ankiecie przy ceramice jest marka Porotherm a przy BK Ytong?Szwagier chcial budowac z ceramiki i testowal glownie na wytrzymalosc pare pustakow, Porotherm wyszedl najgorzej a tak go reklamuja... w koncu wybral SolbetCo do BK to Ytong jest jego drogim przedstawicielem.Czemu nie przedstawia sie lepszych marek nad tymi, ktore sa popularne ze wzgledu na swoj dzial marketingu? nie przedstawia się są to najbardziej znane/ rozreklamowane markito nie mialo byc tendencyjne...znaleźliśmy ceramikę o lepszych parametrach i dalej szukamy(mówie porotherm myśle ceramika-mówię ytong myślę bk) Link do komentarza
maniuś-maniek Napisano 15 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #41 Napisano 15 kwietnia 2010 czy można docieplić otynkowaną ścianę styropianem lub wełną?? Link do komentarza
Ciril Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #42 Napisano 16 kwietnia 2010 maniuś-maniek można.My zbudowaliśmy 3warstwy- 25 Leier Thermopor-styro-11,5 Leier Thermopor Link do komentarza
mrymacki Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #43 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat jaka ściana Waszym zdaniem jest najlepsza?-najcieplejsza-najprostsza w wybudowaniu-najtańsza itdMam świadomość że temat nie jest nowy ale też do prostych nie należy.A może 1warstwa jest lepsza?kto jest za 3 warstwową? Ja zaczynam budowę w najbliższych dniach i mam już projekt pod YTONG PP1,5/0,35 + docieplenie Multipor 14 cm. Wszystkie nadproża, strop i chyba również dach będzie z prefabrykatów YTONG. Co do ceny stropu YTONG, będę mógł podać dane za jakieś 2 tygodnie, właśnie umawiam się na spotkanie z przedstawicielem Xella odnośnie zamówienia i warunków handlowych. Z tego co już się dowiedziałem, to strop jest produkowany pod konkretny projekt i dostarczany z Niemiec na plac budowy w ciągu 3-5 tygodni. Link do komentarza
aneczka Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #44 Napisano 16 kwietnia 2010 Niestety nie mogę zagłosować, bo nie ma takiego wariantu jaki mam: 24cm keramzytobeton + 15cm wełny. Jeszcze nie mieszkamy, więc nie wiem czy ta koncepcja jest słuszna Link do komentarza
RafalT88 Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #45 Napisano 16 kwietnia 2010 Zagłosowałem na standardowe (najczęściej wybierane) rozwiązanie czyli beton komórkowy + styropian. W projekcie mam ścianę jednowarstwową 36 i zrezygnowałem z takiego rozwiązania bojąc się błędów przy wykonaniu. Biorąc pod uwagę uzyskany efekt izolacyjny do kosztów to według mnie najlepsze rozwiązanie. Link do komentarza
mrymacki Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #46 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat Zagłosowałem na standardowe (najczęściej wybierane) rozwiązanie czyli beton komórkowy + styropian. W projekcie mam ścianę jednowarstwową 36 i zrezygnowałem z takiego rozwiązania bojąc się błędów przy wykonaniu. Biorąc pod uwagę uzyskany efekt izolacyjny do kosztów to według mnie najlepsze rozwiązanie. Ja jestem zdecydowany i po prostu poświęcę urlop na samodzielne postawienie ścian po wyprowadzeniu narożników przez fachowca. Link do komentarza
maniuś-maniek Napisano 9 maja 2010 Autor Udostępnij #47 Napisano 9 maja 2010 jak by mi się w totka poszczęściło to na bank 3 warstwyjedna warstwa ceramiczna na ciepłochronnej zaprawie bez p+w -zwykłe spoina pion i poziom co myślicie a może lepiej p+w Link do komentarza
Ciril Napisano 10 maja 2010 Udostępnij #48 Napisano 10 maja 2010 Ja mam 3 warstwy: thermopor 25 P+W - styropian- thermopor 11,5 P+W na to tynk C-WDo materiałów dopłaciliśmy na ścianę zewnętrzną nie więcej niż 10 tys. na cały dom. Minus- muruje się wolniej; Plus- dużo bardziej wytrzymała elewacja, tani i wytrzymały tynk. I zawsze mogę docieplić Link do komentarza
dego Napisano 10 maja 2010 Udostępnij #49 Napisano 10 maja 2010 Ja mam porotherm 25 P+W i w planie 15 cm styropianu. BK jakoś nie chciałem bo się nasłuchałem, że wciąga wilgoć jak jest nie osłonięty. Nie wiem czy słusznie czy nie. U mnie budynek stał ponad rok bez dachu więc miało to dla mnie znaczenie. Porotherm 25 bo w czasie jak ja budowałem był najtańszy materiał na ścianę nośną. BK nie sprawdzałem ceny bo z góry odrzuciłem. Link do komentarza
ja14 Napisano 10 maja 2010 Udostępnij #50 Napisano 10 maja 2010 Beton komorkowy rzeczywiscie wody nie lubi dlatego trzeba go przed zima przykryc.Mozna nawet czarna folia.Natomiast ma takie zalety, ze jest cieplejszy wiec warstwa styropianu moze byc pozniej ciensza i dobrze sie tnie - dlatego nie ma po nim praktycznie odpadow. Przy materialach ceramicznych zawsze zostaje po budowie sterta gruzu, za ktora slono zaplacilismy. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się