Skocz do zawartości

Prawidłowe ocieplenie fundamentów


Recommended Posts

Napisano
hmm z tego co mówił właściciel to w jednym pomieszczeniu też tam położonym w podpiwniczeniu wylał nową posadzke +folia, piasek i jest spokój , nic sie nię dzieję. Tam JEst coś takiego: ława w ziemi i na ławie bardzo gruba podmórówka z jakiś pustaków. napisze co i jak w przyszłym tygodniu.
Napisano
Cytat

gdybym szarżował to napisałbym od razu trza zrobić suchy basen a piszę obserwować taka drobna aczkolwiek róznica
pozdrawiam


a co to ten suchy basen, bo mi się kojarzy ze szpitalem i pewną przypadłością icon_neutral.gif
Napisano
Cytat

kurde jaja sobie robicie z tego basenu:/ a mi o basen wcale nie chodzi. Pozdrawiam



kolego może nie do końca jaja sobie robimy .
z wodą jest tak
dziś włazi posadzką
jak posadzkę zabezpieczysz to z braku laku okazuje się że i ściana dobra do włażenia
100% zabezpieczenia to jest basen i tego już nie trza obserwować
jak robisz mniej to cuda maja prawo się wydarzyć .
dla ciebie różnica to - ile kasy okaże się do wydanie niezbędne robiąc na raty i burdel na kilka podejść
albo powyższe pełne zabezpieczenie i z głowy.
zakres usługi określasz TY jako inwestor
wykonawcy mogą tylko podpowiadać - a i tak będzie się nazywało że chcą naciągnąć.
pozdrawiam
Napisano
kilka lat temu...
w innym domu wymienialiśmy podłogę,która była ułożona na grubych legarach ułozonych na ziemi.
Legary te były grubości ok. 20-30 cm.
Przestrzeń między legarami była pusta.
Podłoga była położona w latach 50- tych
W ziemi na której leżały te legary,były wykopane studzienki,które zasypano wapnem,resztkami gruzu i żwiru.

Tak kiedyś podobno radzono sobie z wilgocią,te doły zasypane tym czymś absorbowały wilgoć i w domu było naprawdę sucho i ciepło a i podłoga była w dobrym jeszcze stanie.
(wymienialiśmy ją bo po wcześniejszych ciężkich meblach były brzydkie wgniecenia w dechach)

To tak wzmianka odnośnie dzisiejszego ocieplania i izolacji podłoża a tego jak to robiona kiedyś
Napisano
DAWNO DAWNO TEMU
pytałem jednego sąsiada jak lali fundamenty w latach 50 skoro jest tak wysoki poziom wody: robili wykop do którego oczywiści naszła woda sypali na sucho cement wrzucali kamienie i powstał fundament. Domki stoją do dzisiaj, ludzie mieszkają i dobrze się mają /jedna pani 89lat i brak reumatyzmu/.
Nadal uważam, że z wieloma rzeczami dzisiaj przesadzamy /izolacje przeciwwodne, betony wodoodporne itd/, ale też dałem fundament z betonu wodoodpornego,odwodnienia, izolacje poziome,pionowe,skośne i inne - mam nadzieję, że dom będzie suchy,ciepły i gościnny! icon_biggrin.gif
Napisano
Ja też mam takie wrażenie,że teraz to co wyprawia sie z izolacją domostw to jest gruuuuuuuuuba przesada.

Stwarzamy sobie takie izolacyjne "klatki Faradaya" wypełniane po brzegi plastikiem.

I czy człek zdrowy będzie w tak sterylnych i sztucznych warunkach ?

Ale odpowiedź poznamy za kilkadziesiąt lat
Napisano
Cytat

szkoda się odzywać. zero pomocy. ja spadam z tego forum. powodzenia


to się nie odzywaj, powodzenia

gruuuuubą przesadą jest robienie czegoś co jest zbędne, natomiast często jest konieczne zrobienie czegoś ponad standard, coraz gorsze tereny są przeznaczane pod zabudowę
Napisano
Cytat

gruuuuubą przesadą jest robienie czegoś co jest zbędne, natomiast często jest konieczne zrobienie czegoś ponad standard, coraz gorsze tereny są przeznaczane pod zabudowę




Z tym sie nie zgodzę,że teraz coraz to gorsze tereny są przeznaczane pod zabudowę.

Kiedyś na wsiach,gdy ziemia była naprawdę w cenie,to dobrych urodzajnych ziem nie przeznaczało sie pod budownictwo,bo po prostu ziemia była po to by wyżywić
,chałupy stawiano nad skarpami,na nieużytkach,po prostu na terenach nie nadających sie pod uprawę.

A przedobrzyć nawet w budownictwie jest gorzej niż czegoś nie zrobić ( nie mówie o jakichś poważnych wadach budynków)
Napisano
Cytat

Jeżeli chce Pan jakąkolwiek wyższą uczelnię krytykować, to powinien Pan przynajmniej jedną skończyć..

Nie znalazłem żądnego wytłumaczenia. Na tych dwóch przykładach pokazałem Panu, że wiele rzeczy w fizyce jest umownych. W przypadku prądu elektrycznego przyjmuje się kierunek od "plusa" do "minusa", chociaż wiadomo, że nośnikiem prądu w większości przypadków są elektrony, które poruszają się akurat w kierunku odwrotnym. Tylko, że w momencie, gdy ustalano pewne reguły o istnieniu elektronów jeszcze nie wiedziano.

Podobnie jest z temperaturą. Tu akurat w miarę szybko przyjęto jednakowy standard, przynajmniej co do kierunku zmian temperatury.

Jeżeli miałby Pan jakiekolwiek wykształcenie z fizyki nie krytykowałby Pan wypowiedzi o "przepływie zimna".
Wiele zjawisk łatwiej jest w ten sposób wytłumaczyć, np. wytwarzanie lodu (prościej jest tu wytłumaczyć, że dostarcza Pan do wytwornicy lodu "chłód", niż, że odbiera Pan z wody ciepło).



Ja również dołożę - HenoK ma absolutną rację, tylko trzeba skończyć jakąkolwiek szkołę, gdzie były wymagania odnośnie fizyki i elektrotechniki - prąd płynie odwrotnie w stosunku do tego co jest "prawdą powszechną", po Technikum Elektronicznym mogę to śmiało potwierdzić - a Pan T.B naprawdę powinien się dobrze zaizolować, szczególnie na odpisy na wątkach forów. Ja budowlańcem jestem żadnym i moja wiedza jest mniejsza niż zero, ale głupoty dla politycznej poprawności nie zamierzam tolerować.
Napisano
U mnie dylemat jest pododbny. Dom parterowy, ławy na 120 cm pokryte papą termozgrzewalną. Tak się złożyło, że ich dolna część położona jest w twardej glinie. Wyżej już tylko praktycznie zwarty piach. Teren generalnie suchy. Na ławach 9 rzędów bloczka betonowego. Po trzecim rzędzie rury od GWC. I teraz pojawiają się różne opinie. Patrząc od środka:

1. piach - bloczek - piana do styro - styrodur - folia kubełkowa wypustkami do styro mocowana na systemowe gwoździe z podkładkami uszczelniającymi, listwą na górze i łącząna na taśmę lub klej butyloway na zakładach - piach

2. piach - izolacja bitumiczna - bloczek - izolacja bitumiczna - klej do styro - styrodur - piach

3. piach - izolacja bitumiczna - bloczek - izolacja bitumiczna - klej do styro - styrodur - siatka z wł/szkl. - klej - piach

4. piach - izolacja bitumiczna - bloczek - izolacja bitumiczna - piach ostatni bloczek jest pustakiem keramzytowo-botonowo-styropianowym, oczywiście ododzielonym od ścian właściwych papą termozgrz.

Logika podpowiada, że dla mojego domu istostna jest izolacja zapobiegająca wejściu wilgoci w betonowy bloczek. Na wszelki wypadek należałoby położyć pionowo styrodur, aby bloczek nie zamarzł po namoczeniu, ale jak ma zamarznąć jak będzie suchy? Piana lub klej ułożona pionowymi pasami na płytach stworzyłaby swego rodzaju drenaż pozwalający spłynąć wodzie, lub kondensatowi do gleby. Jednak u mnie na dole jest zbita glina i woda tam raczej szybko nie wsiąknie icon_smile.gif. W tym momencie pada również idea folii kubełkowej icon_smile.gif. Przy korzystnych warunkach gruntowych jakie mam u siebie chętnie zastosowałbym tylko bitum od zewnątrz i grubą folię budowlaną obsypaną piachem.

Temat widać ciężki dla nas wszystkich. Po spędzeniu wczorajszego wieczoru na lekturach i wypowiedziach, mogę śmiało powiedzieć, że w zależności od tego kto chce zarobić na swoim wyrobie lub kto chce oszczędzić na wydatkach, takie jest izolowanie ściany fundamentowej.

Napisano
Cytat

U mnie dylemat jest pododbny. ...........
Temat widać ciężki dla nas wszystkich. Po spędzeniu wczorajszego wieczoru na lekturach i wypowiedziach, mogę śmiało powiedzieć, że w zależności od tego kto chce zarobić na swoim wyrobie lub kto chce oszczędzić na wydatkach, takie jest izolowanie ściany fundamentowej.





widzisz bo temat prosty nie jest .
wszystko zależy od rzetelności i pokory ,
najprościej jest doradzić izolację ciężką - dlaczego ?
ze względu na to że choćby i buda w wodzie stała za kilka lat to nie będziesz furkał że ktoś źle ci doradził .
dlaczego za kilka lat ma stać w wodzie skoro dziś jest sucho ?
a choćby z tej prostej przyczyny że ktoś gdzieś w okolicy będzie prace ziemne prowadził i na skutek zmiany warstw woda inaczej idzie .
jak powertujesz tematy wodne to zapewne dotrzesz do pytań typu : sąsiad wykopał szambo a mi się pokazała woda w piwnicy.
czy jest sens wykonywać izolację na zapas ?
wszystko zależy od konstrukcji domu oraz standardu wykończenia na zewnątrz - czasami się po prostu nie opłaca niszczyć tarasów małej architektury itp. lub nie ma sposobu na zaizolowanie od zewnątrz ściany nośnej w połowie budynku - częściowe podpiwniczenie .
czyli puki masz sucho to izolacja ciężka jest ci zbędna ale konia z rzędem temu kto da ci gwarancję że to się nie może zmienić.

co do :

Cytat

Z tym sie nie zgodzę,że teraz coraz to gorsze tereny są przeznaczane pod zabudowę.

Kiedyś na wsiach,gdy ziemia była naprawdę w cenie,to dobrych urodzajnych ziem nie przeznaczało sie pod budownictwo,bo po prostu ziemia była po to by wyżywić
,chałupy stawiano nad skarpami,na nieużytkach,po prostu na terenach nie nadających sie pod uprawę.
...........



no to ośmielasz się nie zgodzić z konserwatorami zabytków z tytułami profesorskimi - właśnie oni zwracają uwagę na nieprzypadkowość posadowienia budynków i 1 rzeczą jakiej szukają to tego co zmieniono w okolicy zanim w budynku pokazała się woda po to by w miarę możliwości usunąć efekt poprzez przywrócenie do stanu poprzedniego .
czyli jak widać na przykładzie nieprzypadkowość postawienia budynku jest również " jednym ze sposobów izolacji " ale w związku z pracami ziemnymi prowadzonymi w coraz szerszym zakresie może się okazać niewystarczający.
jeszcze przy okazji pozwolę sobie zwrócić uwagę na fakt zmiany materiałów budowlanych - kiedyś stosowano ławę kamienną - kamień z natury wody nie podciąga beton natomiast tak.
czyli nie czepiając się stwierdzam że budując swoje uogólnienie pominęłaś kilka ważnych aspektów co miało prawo doprowadzić Cię do fałszywego wniosku.
pozdrawiam
Napisano
Cytat

U mnie dylemat jest pododbny. Dom parterowy, ławy na 120 cm pokryte papą termozgrzewalną. Tak się złożyło, że ich dolna część położona jest w twardej glinie. Wyżej już tylko praktycznie zwarty piach. Teren generalnie suchy.



jeżeli nie ma problemów z wodą to

Cytat

2. piach - izolacja bitumiczna - bloczek - izolacja bitumiczna - klej do styro - styrodur - piach


powinno wystarczyć
Cytat

Logika podpowiada, że dla mojego domu istostna jest izolacja zapobiegająca wejściu wilgoci w betonowy bloczek. Na wszelki wypadek należałoby położyć pionowo styrodur, aby bloczek nie zamarzł po namoczeniu, ale jak ma zamarznąć jak będzie suchy?


a co mu szkodzi być wilgotnym?
liczy się porządne odcięcie poziome i ocieplenie, aby właśnie mróz nie narozrabiał


Cytat

Temat widać ciężki dla nas wszystkich. Po spędzeniu wczorajszego wieczoru na lekturach i wypowiedziach, mogę śmiało powiedzieć, że w zależności od tego kto chce zarobić na swoim wyrobie lub kto chce oszczędzić na wydatkach, takie jest izolowanie ściany fundamentowej.


temat nie jest ciężki, wręcz łatwy
piwnicy nie masz z tego co rozumiem
więc murujesz z bloczków, do poz ok. +30-40cm nad poziom terenu
dajesz izolację poziomą z papy termo i dalej murujesz docelowym materiałem
ścianę fundamentową od zewnątrz ocieplasz, jeżeli styrodurem, to bez wyprawy (ale cokół powyżej poziomu terenu jakiś musisz zrobić więc tam już wyprawa się przyda)
i tyle

oczywiście TB napisze co innego, ale ten typ już tak ma, my na to wpływu nie mamy icon_sad.gif
Napisano
Cytat

no to ośmielasz się nie zgodzić z konserwatorami zabytków z tytułami profesorskimi - właśnie oni zwracają uwagę na nieprzypadkowość posadowienia budynków i 1 rzeczą jakiej szukają to tego co zmieniono w okolicy zanim w budynku pokazała się woda po to by w miarę możliwości usunąć efekt poprzez przywrócenie do stanu poprzedniego .
czyli jak widać na przykładzie nieprzypadkowość postawienia budynku jest również " jednym ze sposobów izolacji " ale w związku z pracami ziemnymi prowadzonymi w coraz szerszym zakresie może się okazać niewystarczający.
jeszcze przy okazji pozwolę sobie zwrócić uwagę na fakt zmiany materiałów budowlanych - kiedyś stosowano ławę kamienną - kamień z natury wody nie podciąga beton natomiast tak.
czyli nie czepiając się stwierdzam że budując swoje uogólnienie pominęłaś kilka ważnych aspektów co miało prawo doprowadzić Cię do fałszywego wniosku.
pozdrawiam



Za chiny nie mogę pojąć jak to sie ma do mojego zacytowanego postu

Cytat

Z tym sie nie zgodzę,że teraz coraz to gorsze tereny są przeznaczane pod zabudowę.

Kiedyś na wsiach,gdy ziemia była naprawdę w cenie,to dobrych urodzajnych ziem nie przeznaczało sie pod budownictwo,bo po prostu ziemia była po to by wyżywić
,chałupy stawiano nad skarpami,na nieużytkach,po prostu na terenach nie nadających sie pod uprawę.
...........



Ja tu pisałam postępującym budownictwie na terenach ogólnie mówiąc wiejskich
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam.

Przeczytałem cały ten temat i ciężko mi wyciągnąć jakieś wnioski, ponieważ doszło do jednej wielkiej kłótni.
Teraz już mam taki mętlik że nic nie wiem icon_smile.gif a chciałem się czegoś dowiedzieć.

Mam zamiar wybudować dom Agatka HB z garażem bez podpiwniczenia z pustaka MAX.
I teraz moje pytanie.
Czy ktoś mógłby mi napisać w pkt. jak mam wybudować, z czego i zaizolować te fundamenty aby było mało strat ciepła tą drogą?

Z góry dziękuje.
  • 1 rok temu...
Napisano
Najpierw dla pana T.B.
Coś z fizyki domy energochłonne lub energooszczędne. Wg pana dom energochłonny to taki co ma izolacje poza murem a energooszczędny taki co ma od środka.
Coś niemożliwego bo wg termodynamiki ilośc energi którą oddadzą ściany do strefy zimniejszego powietrza jest taka sama bez znaczenia gdzie damy izolację ważny jest tylko opór termiczny . No i chodzi chyba o to żeby była ciągłośc izolacji. Załużmy że mamy ciągłość izolacji dla przegrody u= 0,1 od środka i taki sam dla ściany od zewnątrz która ściana odda więcej energii???
a teraz pyt o izolacji ławy poziomej .Ławę zamierzam wylewać w szalunku traconym xps
coś takiego http://praktech.pl/szalunek-xps,2,002
Czy powinienem stosowac izolację poziomą ławy. czy styrodur załatwi sprawę. Wodę mam na głebokości 6m. I ostatnio wykopałem rowek pod gwc na 2 m głeboki po 2 dniach deszczów był bez wody więc chyba szybko przesiąka.
Napisano (edytowany)
AK-47 -->przykre to, ale TB ci za szybko nie odpowie, dostał bana...ale na pewno gdzieś go na necie znajdziesz, chetnie odpowie na twoje wątpliwości...w ostateczności możesz uderzyć na bartycką icon_biggrin.gif Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Napisano
T.B wkońcu się dorobiłicon_smile.gif
a tak naprawdę to chodzi mi o to czy jak bedę wylewał ławę w tych kształtkach U to czy potrzeba robić hydroizolacje poziomą ? Czy ten xps nie powinien powstrzymać wilgoci?
  • 10 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Czy mógłby Ktoś Życzliwy odpowiedzieć na moje pytanie? Chce ocieplić fundamenty, facet który ma to robić powiedział ze absolutnie nie wolno malować dysperbitem fundamentów. Ławy tak, fundamenty nie. On chce zrobić tak fundament+styropian+siatka+klej +dysperbit. Czy to ma sens? wszędzie czytam i z tego co widzę każdy robi tak: fundament+ dysperbit+ styropian+ siatka+ klej + dysperbit+folia kubełkowa. Powiedział ze dysperbit rozpuści styropian i odparzy. Kupiony jest Dysperbit Dn( dyspersyjna masa asfaltowo-kauczukowa wodna) firmy Izolex, sprzedawca zagwarantował ze nie wchodzi on w reakcje ze styropianem. Nie wiem co mam robić. Edytowano przez dragon354 (zobacz historię edycji)
Napisano
Jak może wejść w reakcje ze styro jeżeli jest na bazie wody, spokojnie możesz smarować nic się nie stanie.
Napisano
Cytat

Czy mógłby Ktoś Życzliwy odpowiedzieć na moje pytanie? Chce ocieplić fundamenty, facet który ma to robić powiedział ze absolutnie nie wolno malować dysperbitem fundamentów. Ławy tak, fundamenty nie. On chce zrobić tak fundament+styropian+siatka+klej +dysperbit. Czy to ma sens? wszędzie czytam i z tego co widzę każdy robi tak: fundament+ dysperbit+ styropian+ siatka+ klej + dysperbit+folia kubełkowa. Powiedział ze dysperbit rozpuści styropian i odparzy. Kupiony jest Dysperbit Dn( dyspersyjna masa asfaltowo-kauczukowa wodna) firmy Izolex, sprzedawca zagwarantował ze nie wchodzi on w reakcje ze styropianem. Nie wiem co mam robić.


Dysperbit nie powoduje "rozpuszczenia" styropianu i powinien być nałożony na ścianę fundamentową jako preparat zmniejszajacy nasiąkliwość betonu i w pewnym stopniu izolacja przeciwwilgociowa.

Poniżej poziomu gruntu nie ma sensu nakładania siatki w zaprawie klejowej - przed niczym ona nie chroni a pod naporem gruntu po prostu popęka.

Jako ochronę przed uszkodzeniem mechanicznym styropianu układa się od zewnatrz folię tłoczoną.
  • 10 miesiące temu...
  • 2 lata temu...
Napisano

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy na forum. Chciałbym prosić o poradę w sprawie ocieplenia warsztatu.

Dwie ściany znajdują się 2m pod poziomem gruntu a dwie nad nim. W ścianach jest sporo słupów żelbetowych, które są niestety połączone z fundamentem.
Ściany pod gruntem planuję ocieplić w następujący sposób. Istniejąca ściana z bloczka betonowego + żelbet, z zewnątrz nie planuję żadnego mazidła bo uważam to za bezsens, potem XPS 10cm układany bez kleju, poniżej poziomu styropianu bezpośrednio pod styropianem przy samej stopie fundamentowej rura drenażowa 10cm, za tym wszystkim pustak szalunkowy układany bez zaprawy zasypany żwirem drenażowym, za pustakiem folia kubełkowa zapobiegająca zamuleniu drenażu. W dolnej części drenażu geowłóknina aby ziemia nie zamuliła samej rury drenażowej i żwiru od dołu. I to wszystko dopiero zasypane ziemią na wysokość 2m.

Zdaję sobie jednak sprawę, że ciągle mam ogromny radiator betonowy w środku w postaci ściany z bloczka połączonej z fundamentem, który jednak znajduje się ponad 2m pod poziomem gruntu.

Nie mam nawet pełnej izolacji poziomej w postaci papy na fundamencie ze względu na sporą liczbę słupów żelbetowych w ścianach.


Aby docieplić warsztat zastanawiam się więc czy wewnątrz warsztatu zamiast tynku cementowo-wapiennego nie zastosować styropianu 2-3cm + płyta gips-karton zwykła. Będzie to chyba nawet tańsze niż tynki.


Czy położenie styropianu od wewnątrz i od zewnątrz nie będzie niewłaściwe z jakiegoś powodu głównie z powodu zamknięcia wilgoci w ścianie?























Napisano (edytowany)
[attachment=24664:Ocieplan...damentow.pdf]

Powyżej w pliku mniej więcej to co będzie. O brak której hydroizolacji chodzi?
Pionowej na zewnątrz ściany z bloczków?
Pionowej pomiędzy XPS a drenażem?
Pionowej pomiędzy styropianem wewnętrznym a ścianą z bloczków?
Pionowej pomiędzy styropianem a płytą g-k?

Jeżeli chodzi o izolację poziomą pomiędzy bloczkami a fundamentem to jak pisałem jest ale częściowa. Zastanawiam się nad przedzieleniem również słupów na fundamentach hydroizolacją poziomą ale nie wiem jak to wpłynie na wytrzymałość konstrukcji biorąc pod uwagę 2m słup gruntu na zewnątrz. Oczywiście z fundamentów są wypuszczone pręty pod słupy więc w tych miejscach i tak hydroizolacje będzie minimalnie przerwana.

Wewnątrz warsztatu o powierzchni około 10x10m będą pracować 4 osoby, temperatura wewnątrz potrzebna jest na poziomie 18stopni. Pomieszczenie będzie wentylowane mechanicznie ze względu na specyfikę produkcji.

Ocieplanie_fundamentow.pdf

Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

[attachment=24664:Ocieplan...damentow.pdf]

Powyżej w pliku mniej więcej to co będzie. O brak której hydroizolacji chodzi?
Pionowej na zewnątrz ściany z bloczków?
Pionowej pomiędzy XPS a drenażem?
Pionowej pomiędzy styropianem wewnętrznym a ścianą z bloczków?
Pionowej pomiędzy styropianem a płytą g-k?

Jeżeli chodzi o izolację poziomą pomiędzy bloczkami a fundamentem to jak pisałem jest ale częściowa. Zastanawiam się nad przedzieleniem również słupów na fundamentach hydroizolacją poziomą ale nie wiem jak to wpłynie na wytrzymałość konstrukcji biorąc pod uwagę 2m słup gruntu na zewnątrz. Oczywiście z fundamentów są wypuszczone pręty pod słupy więc w tych miejscach i tak hydroizolacje będzie minimalnie przerwana.

Wewnątrz warsztatu o powierzchni około 10x10m będą pracować 4 osoby, temperatura wewnątrz potrzebna jest na poziomie 18stopni. Pomieszczenie będzie wentylowane mechanicznie ze względu na specyfikę produkcji.


pozioma jest żadna nie można mieć 99% izolacji
na pionie kubełki też izolacja nie są
a czy dren nadąży odebrać i odprowadzić w takim czasie aby woda ściany nie zmoczyła
to się okaże
a że grunt z rodzimego wymieniasz na przepuszczalny znaczy robisz zbiornik na wodę
i do wielu ?????? zależy czy nie odbije się to zaś czkawką
między styro a bloczkiem powinno jakoweś mazidło się jednak znaleźć
choćby na okresowo wzbierającą wodę opadową

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...