Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
emilus18

Prawidłowe ocieplenie fundamentów

Recommended Posts

Do czego Pan chce mnie przekonać? By nie izolować? By ocieplać tylko do strefy przemarzania? To straszne! Do wilgoci w izolacji termicznej… to lekarze niech przekonują, bo oni zarabiają gdy choruję. Do wysokich rachunków? To rząd niech przekonuje – zyski z akcyz i podatków…
Ja izoluję termicznie po to by zmarginalizować temat ogrzewania. A to najbardziej rozbudowany temat na różnych forach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Całe to nieporozumienie wynika z faktu „mieszania” technologii budowania ścian i całego domu.
Sposób izolowania ścian, jaki opisuje Pan TB w pewnym stopniu „przynależy” do budowania metodą szkieletową. Jest on wręcz konieczny. Jest także „skuteczny” przy izolowaniu dużych domów.

Większość z nas, jednak buduje stosunkowo malutkie „kurniczki”, gdzie liczy się każdy centymetr powierzchni. Większość muruje swoje ściany, a ze względu na „głód” powierzchni użytkowej, mało kto, zdecyduje się aby dobrowolnie ograniczać tą powierzchnię o około 10% tylko dlatego aby przenieść ocieplenie (izolację) do wnętrza budynku.

Większość boi się również tego: Brak obrazka
„przesuwając” ewentualny problem na zewnątrz budynku.


Dotyczy to również izolacji fundamentów. Izolowanie od zewnątrz, ma ta zaletę, że ewentualne problemy na styku ściany i ocieplenia, też są na zewnątrz i mogą być później „skorygowane” („naprawione”, itp.). Natomiast wewnętrzna izolacja fundamentów jest już na wieki wieków niedostępna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zamiana izolacja / ściana w projekcie nie zabiera nawet mm miejsca. Źle zrobiona paroizolacja i brak wentylacji w każdej technologii będą szkodliwe.
Mam pytanie: Czy z emerytury będzie pana stać na ogrzewanie domu zużywającego 150kWh/m2 zamiast 15?
Czy wie Pan ile będą kosztowały (relatywnie ) nośniki i jaka będzie relacja kWh między nimi? Obserwując koszt kWh z różnych źródeł, kWh z gazu będzie za 12-15 lat 2x droższa niż z prądu, Czy ma Pan pewne wiadomości, że ten trend cenowy się zatrzyma lub zmieni?
Czy ma sens budownictwo energooszczędne obniżające koszty inwestycyjne i eksploatacyjne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ano myślę, że wiem i to nawet bardzo dokładnie.
Na podstawie przykładu – niestety nie mojego domu:
Po podłogach 200m2, częściowo podpiwniczony (na skarpie), wykonany z ytong 36,5 + 5cm wełny na zewnątrz. Wszędzie podłogówka, brak WM, ogrzewany pompą ciepła Vitocal 222-G 10kW. Zużycie energii elektrycznej za m-c styczeń i luty 1.030kWh. Temperatura wewnątrz 20 -22stopn,i na zewnątrz od -10 do -28 stopni. Nie było grzane CWU – czyli tylko za ogrzewanie „powierzchni”.
Nawet przyjmując COP tej pompy ciepła jako 4 (raczej wynosi 3,5), to dom potrzebował, w ilościach bezwzględnych, 4.120kWh na dwa najzimniejsze miesiące ( w pierwszym sezonie grzewczym).
Nie wiem jak z tego wyjdzie Panu 150kWh/m2 w ciągu całego sezonu.

Jako uzupełnienie. Dom jeszcze nie jest zasiedlony, w tym czasie wykonywane były prace wykończeniowe (tynki, kafelki, armatura, malowanie, posadzki, itp.) W sumie 4 osoby od poniedziałku do soboty w godzinach od 8 do 18.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie do końca tak jest. Ściany HenoK wykonano w „cieplejszej” wersji, a tu dla odmiany zastosowano bardzo dobre okna - co wyrównało „szanse”, a nawet (może) sprawiło, że cała przegroda ma lepsze właściwości termoizolacyjne. Jest duża witryna od strony południowej, co pewnie też ma znaczenie. Dach ma duży okap.
Również poddasze było odmiennie ocieplane (mata alufox + wełna + mata). Również rurki ogrzewania podłogowego „leżą” na matach alufox.

Poza tym, dom był dobrze „wysezonowany”, bo stał przykryty dachem ponad 2 lata (bez okien, ale z dechami).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gdyby takich domów nie było tysiące. Wpuszczają Pana w maliny. Kupiłem sobie pompę ciepła, by mi nikt kitu nie wciskał.
Cytat

wykonany z ytong 36,5 + 5cm wełny na zewnątrz

To nawet nie przypomina izolacji, choć na razie luki nikt nie mieszka jest suche. Gdyby mieszkali i utrzymywali ww 45% przy 22 -23 st. C - byłoby błotko w ścianie. Fizyki się nie oszuka. Może wie Pan z jakiego powodu uważam mniej jak 0.1W/m2 xK to szkodnictwo, skoro nie handluję izolacją? Czy wie Pan dlaczego pompy ciepła wyrzuciłem z oferty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Po pierwsze nie kupił Pan pompy ciepła, tylko klimakonwektor „napędzany” pompą ciepła z „najgorszym nośnikiem” ciepła jakim jest powietrze.

Jakim cudem ma być „błotko w ścianie” skoro ścina jest wyłożona kafelkami lub pomalowana emulsją z reguły paroizolacyjną ?

Straszy Pan „błotkiem” w ścianie, a ja od ponad 10 lat zamieszkuję w „wielkiej płycie”, w mieszkaniu z trzech stron „szczytowym”, ocieplonej styropianem, gotuję w domu (i to dużo), piorę i suszę pranie w domu, nie mam WM, a mimo to nigdzie i nigdy nic mi nie „zagrzybiło się”, ściany mam suche i nic z tych „rzeczy”, których jest Pan prorokiem.
To co fizyka nie działa?

Ps. Jeśli 4 ludzi przez 10 godzin pracujących przez 6 dni w tygodniu i wykonujących „mokre” prace budowlane nie „ubłotniło” tej ściany, to już normalne użytkowanie, też jej nie „ubłotni”.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To Panu Henrykowi W domu lepiej izolowanym i dwa razy mniejszym z rekuperatorem wyszło 1300kWh z pompą ciepła solarem ...

Ja się 1300kWh nie doliczyłem, tylko trochę mniej. 1300zł, to szacowany przez mnie koszt ogrzewania i ciepłej wody, ale w ciągu całego roku.
Porównywanie tylko powierzchni ogrzewanej bez znajomości specyfiki budynku mija się z celem.
U siebie w tej chwili ogrzewam 109m2 (parter budynku). Izolacja cieplna jest położona na stropie. Jednak dom ma poddasze, które docelowo będzie użytkowe. Po wykorzystaniu tego poddasza (po podłodze prawie 100m2) powierzchnia przegród zewnętrznych zwiększy o ok. 15%. Nieco większe będą oczywiście straty na wentylację, chociaż niekoniecznie.
Mogę się więc spodziewać wzrostu zużycia energii do ogrzewania o 15%, przy wzroście powierzchni netto (powierzchnia po podłogach) o prawie 100%. W efekcie końcowym zużycie na 1m2 znacznie spadnie.

Jeżeli chodzi o solary, to w styczniu praktycznie ich nie używałem, w lutym pracowały z tego co pamiętam 2-3dni. Dopiero w marcu dają w słoneczny dzień wystarczającą ilość ciepła do podgrzania cwu dla 3 osób. Dzisiaj np. zagrzały zasobnik 200l do 55 st. C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Bardzo proszę mnie nie obrażać!!! Kierunek przepływu energii jest z wartości wyższych do niższych - I będę się przy tym upierał!

To może tak przy okazji wyjaśni Pan, jako wybitny znawca fizyki, sprawę kierunku przepływu prądu elektrycznego (stałego). Czy płynie on od "plusa" do "minusa", czy może odwrotnie?
Czy wie Pan, że Celcjusz przy swoich pierwszych termometrach stosował skalę, na której "0" oznaczało temperaturę wrzenia wody, a "100", temperaturę topnienia lodu? - http://pl.wikipedia.org/wiki/Skala_Celsjusza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To może tak przy okazji wyjaśni Pan, jako wybitny znawca fizyki, sprawę kierunku przepływu prądu elektrycznego (stałego). Czy płynie on od "plusa" do "minusa", czy może odwrotnie?
Czy wie Pan, że Celcjusz przy swoich pierwszych termometrach stosował skalę, na której "0" oznaczało temperaturę wrzenia wody, a "100", temperaturę topnienia lodu? - http://pl.wikipedia.org/wiki/Skala_Celsjusza


Przypomnę, że piszemy o izolowaniu fundamentów w domu niepodpiwniczonym.
Jasne! To dlatego Pan izolację termiczna fundamentu w domu niepodpiwniczonym za fundamentem i gruntem.
Podtrzymuję to co napisałem o Pana szkole... tam jest więcej takich co styropian przylepią za odbiornikiem ciepła.
Wynalazł Pan karkołomne uzasadnienie izolowania za odbiornikiem - podobnie jak w wentylacją "grawitacyjną"
Pozdrawiam i życzę sukcesów w pracy by wystarczyło na grzanie ścian fundamentu gruntu pod domem, by było na lekarza - bo skoro grawitacja jest wszędzie i nie da się jej zakłócić to i wentylacja dobrze działa w każdym domu - no chyba, że to ja robiłem - wtedy nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
... a jeśli chodzi nie o fundament ( bo go ani nie traktuję prądem ani nie gotuję) a o fizykę

Cytat

To może tak przy okazji wyjaśni Pan, jako wybitny znawca fizyki, sprawę kierunku przepływu prądu elektrycznego (stałego). Czy płynie on od "plusa" do "minusa", czy może odwrotnie?


napisałem :
Cytat

Kierunek przepływu energii jest z wartości wyższych do niższych


Które są w tym przypadku wartości wyższe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przypomnę, że piszemy o izolowaniu fundamentów w domu niepodpiwniczonym.
Jasne! To dlatego Pan izolację termiczna fundamentu w domu niepodpiwniczonym za fundamentem i gruntem.
Podtrzymuję to co napisałem o Pana szkole... tam jest więcej takich co styropian przylepią za odbiornikiem ciepła.
Wynalazł Pan karkołomne uzasadnienie izolowania za odbiornikiem - podobnie jak w wentylacją "grawitacyjną"
Pozdrawiam i życzę sukcesów w pracy by wystarczyło na grzanie ścian fundamentu gruntu pod domem, by było na lekarza - bo skoro grawitacja jest wszędzie i nie da się jej zakłócić to i wentylacja dobrze działa w każdym domu - no chyba, że to ja robiłem - wtedy nie działa.

Jeżeli chce Pan jakąkolwiek wyższą uczelnię krytykować, to powinien Pan przynajmniej jedną skończyć..

Nie znalazłem żądnego wytłumaczenia. Na tych dwóch przykładach pokazałem Panu, że wiele rzeczy w fizyce jest umownych. W przypadku prądu elektrycznego przyjmuje się kierunek od "plusa" do "minusa", chociaż wiadomo, że nośnikiem prądu w większości przypadków są elektrony, które poruszają się akurat w kierunku odwrotnym. Tylko, że w momencie, gdy ustalano pewne reguły o istnieniu elektronów jeszcze nie wiedziano.

Podobnie jest z temperaturą. Tu akurat w miarę szybko przyjęto jednakowy standard, przynajmniej co do kierunku zmian temperatury.

Jeżeli miałby Pan jakiekolwiek wykształcenie z fizyki nie krytykowałby Pan wypowiedzi o "przepływie zimna".
Wiele zjawisk łatwiej jest w ten sposób wytłumaczyć, np. wytwarzanie lodu (prościej jest tu wytłumaczyć, że dostarcza Pan do wytwornicy lodu "chłód", niż, że odbiera Pan z wody ciepło).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Cytat

To może tak przy okazji wyjaśni Pan, jako wybitny znawca fizyki, sprawę kierunku przepływu prądu elektrycznego (stałego). Czy płynie on od "plusa" do "minusa", czy może odwrotnie?


napisałem :
Cytat

Kierunek przepływu energii jest z wartości wyższych do niższych


Które są w tym przypadku wartości wyższe?

Właśnie na to pytanie miał Pan odpowiedzieć jako wybitny znawca fizyki.
Czyżby wiedzy zabrakło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przy wysokim poziomie wód gruntowych membranę uszczelnia z folią poziomej izolacji wodnej stopy fundamentowej specjalny "wałek" silikonowo-bitumiczny a odparowywanie wilgoci odbywa się górną listwą maskującą. Nie ma wejścia wody! jest tylko wyjście.
A jak ma Pana fundament odprowadzić zimą kondensat ze ściany do strefy dodatnich temperatur (stopa fundamentowa ) by np. latem odparował ?


Kompletna nieznajomość podstawowych praw fizyki.
Jeżeli pomiędzy folię kubełkową i ścianę dostanie się woda i folia kubełkowa jest uszczelniona od dołu, to woda ta nigdy nie odparuje, co najwyżej poprzez ścianę fundamentową przesączy się do gruntu. Wystarczy sprawdzić jaka jest wilgotnośc powietrza zewnętrznego latem, i co się z tym ciepłym i wilgotnym powietrzem stanie, gdy dotrze do chłodnej ściany fundamentowej.

Folia kubełkowa nie jest hydroizolacją. Ma zapewnić usunięcie wilgoci, która może dotrzeć do ściany w dół.
Odprowadzenie wilgoci musi zapewnić drenaż (w przypadku gruntu nieprzepuszczalnego i okresowego wysokiego poziomu wody gruntowej.

Cytat

wydaje mi sie ze poprawne warstwy to:
bloczek+zaprawa wodoszczelna+dysperbit+klej do styropianu+folia kubełkowa+ziemia
no i oczywiscie drenaż opaskowy. styropian to styrodur 10cm.


Takie wykonanie jest prawidłowe. Można tylko jeszcze dodać konieczność wykonania przeciwwilgociowej izolacji poziomej ściany fundamentowej i połączenia jej z izolacją podposadzkową.

Odrębnym tematem jest mostek cieplny powstający pomiędzy ścianą fundamentową i ścianą nadziemia.
Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie izolacyjnego bloczka cokołowego, np. Izomur.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pan naprawdę tak chce budować. Przecież to karygodne i szkodliwe.
Folie kubełkowe to izolacje wodne - mają wody nie wpuścić a wypuścić - więc woda z wewnątrz musi się dostać pod folię a z zewnątrz nie http://www.isola.no/content/download/1271/...Grunnmur-09.pdf . Zaś (napiszę jeszcze raz ) izolacja termiczna (każda nie tylko fundamentów ) oddziela elementy które grzejemy od tych których grzanie nie ma sensu! Jaki jest sens grzania fundamentu. Co do isomuru i braku paroizolacji - jak Pan zrobi by ściana 0.1W/m2 xK była sucha? (sucha oznacza do 1% zawilgocenia)
Czy zgadza się Pan ze mną, że izolacja termiczna i wentylacja z odzyskiem ciepła jest po to by pozbyć się z domu drogich i energochłonnych centralnych systemów ogrzewania.
Pan tak wkłada izolację by nie izolować! Pan po prostu chroni rynek pomp ciepła i centralnych systemów ogrzewania. Czy tego uczą w Pana szkole? Jak włożyć izolacje by nie izolować, by wciskać ludziom węgiel gaz prąd zamiast izolacji??
Może zacznijmy od podstaw.
Niech Pan poda swoją definicję (chodzi o budownictwo) po co jest:
1 izolacja wodnej
2 izolacja termicznej

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Folie kubełkowe to izolacje wodne - mają wody nie wpuścić a wypuścić - więc woda z wewnątrz musi się dostać pod folię a z zewnątrz nie.

Nie są to izolacje wodne, cokolwiek to miałoby znaczyć, tylko przeciwilgociowe.
Nie dają 100% pewności, że woda z zewnątrz pod folie się nie dostanie, natomiast zapewniają odprowadzenie wody i wilgoci, która może znaleźć się pomiędzy ścianą i folią w dół do gruntu i dalej do drenażu.

Karygodne jest udzielanie porad na forum budowlanym bez posiadania niezbędnych kwalifikacji i uprawnień.

Podstaw budownictwa i fizyki budowli Pana uczył nie będę. Od tego są odpowiednie szkoły, kursy.
Gdy je Pan skończy i uzyska odpowiednie kwalifikacje, to takich bzdur Pan pisał nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przypomnę, że piszemy o izolowaniu fundamentów w domu niepodpiwniczonym.



A ja już po raz kolejny – co ma piernik do wiatraka.
Podana strona (prospekt) zawiera informacje o folii hydrofobowej „drenującej” dla ścian piwnic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sprzedawałem folię kubełkową od 1991 roku, jako hydroizolacyjną, bez bitumu, tak mnie uczyli w Norwegii i Norwegowie tu przyjeżdżali szkolić ( na takim szkoleniu był, pamiętam Pan Cezary Jankowski –ekspert BD) Do tej pory nikt nie ma kłopotów, a głównie szła na tereny bardzo podmokłe. Folia od dołu jest szczelna – wentylacja jest na górze!!!
Lepiszcze pod folią kubełkową to jak założyć (na wszelki wypadek) gumowy płaszcz pod kurtkę z dobrego goretexu!!! Zupełne zaprzeczenie idei - :nie wpuścić wody z zewnątrz ale wypuścić wewnętrzną!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Sprzedawałem folię kubełkową od 1991 roku, jako hydroizolacyjną, bez bitumu, tak mnie uczyli w Norwegii i Norwegowie tu przyjeżdżali szkolić ( na takim szkoleniu był, pamiętam Pan Cezary Jankowski –ekspert BD) Do tej pory nikt nie ma kłopotów, a głównie szła na tereny bardzo podmokłe. Folia od dołu jest szczelna – wentylacja jest na górze!!!
Lepiszcze pod folią kubełkową to jak założyć (na wszelki wypadek) gumowy płaszcz pod kurtkę z dobrego goretexu!!! Zupełne zaprzeczenie idei - :nie wpuścić wody z zewnątrz ale wypuścić wewnętrzną!

Fundament i ściana fundamentowa zazwyczaj wykonana z betonu jest odporna na wilgoć.
Mokra ściana betonowa nie musi być jednak odporna na mróz. Dlatego powinna być zabezpieczona przed zamakaniem, a wskazana jest także ochrona przed mrozem.
Negatywnie na beton mogą wpływać niektóre rodzaje wód gruntowych, dlatego też stosuje się często zabezpieczenie betonu powłokami bitumicznymi.
Swojego zdania na temat folii kubełkowej nie zmieniam. Proszę wskazać dokument (np. aprobatę techniczną), w którym określa się taką folię jako 100% szczelną.
Tylko wtedy mogłaby być ona użyta jako hydroizolacja.

Odparowanie wody ze szczeliny zamkniętej od dołu to mit.
Latem jest bardzo wiele dni, w których punkt rosy dla powietrza zewnętrznego jest powyżej 8-10st. C (to te dni, kiedy np. na przewodach wodociągowych kondensuje się para wodna). Zdarzają się nawet dni, gdy punkt rosy sięga kilkunastu st. C.
W tych warunkach woda zgromadzona na głębokości ok. 1m poniżej poziomu terenu nie tylko nie odparuje, ale będzie się wkraplała z powietrza zewnętrznego.
Dlatego na dole musi być szczelina, która spowoduje odprowadzenie wody do gruntu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dlatego powinna być zabezpieczona przed zamakaniem

Zamakaniem? Mabyć sucha! Dlatego nie wolno robić bitumu tylko folię Nie wpuścić a wypuścić.

Cytat

a wskazana jest także ochrona przed mrozem.

Styropian nie wpuści mrozu???

Aprobata techniczna:
http://tjenester.byggforsk.no/prodok/ntg/2258/2258g.pdf

http://produktinfo.byggtjeneste.no/HentDok...amp;DocType=PRE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W kontekstcie, tego co Pisze Pan TB, o izolacji termicznej od zewnątrz, oraz skuteczności takowej, oraz przywołanej tu aprobaty technicznej, ciekawy jest rysunek 4 z pierwszego linku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie znam norweskiego, ale "til bruk som fuktsperre" można chyba przetłumaczyć jako "do użycia jako bariera przed wilgocią".
Hydroizolacja to po norwesku WATERPROOFING .
Nigdzie w obu dokumentach nie ma wzmianki o uszczelnianiu szczeliny od dołu.
Jest też aprobata ITB : http://horyzontzam.com.pl/system_platon_04.html, ale znalazłem tylko pierwszą stronę bez załączników.
Skoro Pan to sprzedawał, to zapewne dysponuje Pan też załącznikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W kontekstcie, tego co Pisze Pan TB, o izolacji termicznej od zewnątrz, oraz skuteczności takowej, oraz przywołanej tu aprobaty technicznej, ciekawy jest rysunek 4 z pierwszego linku.


W kontekście izolacji - Nie ma czegoś takiego jak pionowa płyta styropianu przyklejona do fundamentu w gruncie!
Tylko tacy "fizycy" jak JBZ itp uważają, że ciepło idzie zawsze do styropianu, czy w ciele stałym "do góry"
http://www.bdb.com.pl/zdjecia/domye/20100101132252249126.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie znam norweskiego, ale "til bruk som fuktsperre" można chyba przetłumaczyć jako "do użycia jako bariera przed wilgocią".
Nigdzie w obu dokumentach nie ma wzmianki o uszczelnianiu szczeliny od dołu.
Jest też aprobata ITB : http://horyzontzam.com.pl/system_platon_04.html, ale znalazłem tylko pierwszą stronę bez załączników.
Skoro Pan to sprzedawał, to zapewne dysponuje Pan też załącznikami.


Przecież przerabialiśmy już ten temat z wałkami ISOLI uszczelniającymi od spodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie znam norweskiego, ale "til bruk som fuktsperre" można chyba przetłumaczyć jako "do użycia jako bariera przed wilgocią".
Hydroizolacja to po norwesku WATERPROOFING .
Nigdzie w obu dokumentach nie ma wzmianki o uszczelnianiu szczeliny od dołu.
Jest też aprobata ITB : http://horyzontzam.com.pl/system_platon_04.html, ale znalazłem tylko pierwszą stronę bez załączników.
Skoro Pan to sprzedawał, to zapewne dysponuje Pan też załącznikami.


W 97' skupiłem się wyłącznie na ogrzewaniu i wentylacji. Izolacją termiczną i wodną przestałem handlować.

Przecież hydroizolacja pod folią to zaprzeczenie idei foli kubełkowej - pozbawienie sensu jej stosowania !
Kurtka z goretexu ma chronić gumowy płaszczyk???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ale tam jest jak bardzo duży byk napisane (strona 4), o izolowaniu (ocieplaniu) fundamentów w domu energooszczędnym na zewnątrz – co biorąc pod uwagę wszelkie wywody Pana TB o „partaczach” wykształconych w uczelniach ……

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ale tam jest jak bardzo duży byk napisane (strona 4), o izolowaniu (ocieplaniu) fundamentów w domu energooszczędnym na zewnątrz – co biorąc pod uwagę wszelkie wywody Pana TB o „partaczach” wykształconych w uczelniach ……


Pokazałem jak można "traktować" fizykę. Jak można rysować "strzałki" kierunku przepływu ciepła, jak można izolację na poziomie zużycia powyżej 150kWh/m2 nazywać energooszczędną.
Ciepło się rozproszy w gruncie i styropian na zewnątrz nie ma żadnego znaczenia izolacyjnego. Gdyby faktycznie izolował temperatura fundamentu i gruntu pod domem byłaby taka jak w pokoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Cześć wam mam pytanie na temat fioli kubełkowej czy jest ona warta założenia i czy zdaje egzamin


Oczywiście, zrobiona zgodnie z instrukcją zapewni suchy fundament.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witam
czytam i czytam i powiem, szczerze guzik z tego wiem, czy zamiast wywodów nie można by zrobić rysunków, dla domów bez piwnicy i z piwnicami, oraz z odpowiednim warunkami gruntowymi: sucho, wilgotno, mokro, woda po pas, i na tych rysunkach przedstawić po kolei układ poszczególnych wartstw po zewnętrznej stronie muru?

ja bede mieć piwnice, woda ponad 4 metry poniżej ławy, wkoło piasek, więc co ja mam położyć po kolei na zewnętrzną ścianę z bloczków betonowych, żeby było dobrze???? ,
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

witam
czytam i czytam i powiem, szczerze guzik z tego wiem, czy zamiast wywodów nie można by zrobić rysunków, dla domów bez piwnicy i z piwnicami, oraz z odpowiednim warunkami gruntowymi: sucho, wilgotno, mokro, woda po pas, i na tych rysunkach przedstawić po kolei układ poszczególnych wartstw po zewnętrznej stronie muru?

ja bede mieć piwnice, woda ponad 4 metry poniżej ławy, wkoło piasek, więc co ja mam położyć po kolei na zewnętrzną ścianę z bloczków betonowych, żeby było dobrze???? ,
pozdrawiam



W projekcie musi być przekrój i opis warstw izolacyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W projekcie musi być przekrój i opis warstw izolacyjnych.


mam tak:
izolacja przeciwwilgociowa, bloczek fundamentowym izolacja przeciwwilgociowa, styropian ,
icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

mam tak:
izolacja przeciwwilgociowa, bloczek fundamentowym izolacja przeciwwilgociowa, styropian ,
icon_smile.gif



czyli masz poprawnie .
a od sytuacji gruntowo wodnej zależy czy przeciw-wilgociowa ( lekka )
czy przeciw wodna ( ciężka )
raz na jakiś czas może się udać iż zalecenia TB nawet budzie nie zaszkodzą jeśli chodzi o hydroizolację .

chcesz wiedzieć więcej to zerknij tu :
https://forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=8363
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

czyli masz poprawnie .
a od sytuacji gruntowo wodnej zależy czy przeciw-wilgociowa ( lekka )
czy przeciw wodna ( ciężka )
raz na jakiś czas może się udać iż zalecenia TB nawet budzie nie zaszkodzą jeśli chodzi o hydroizolację .

chcesz wiedzieć więcej to zerknij tu :
https://forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=8363
pozdrawiam


Styropian... oddzielony od źródła ciepła masą tak wielką, że system grzewczy domu nie ma szans zrównać się z nią temperaturą. To już nie można pisać o niewiedzy, to skrajne nabijanie się z fizyki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Styropian... oddzielony od źródła ciepła masą tak wielką, że system grzewczy domu nie ma szans zrównać się z nią temperaturą. To już nie można pisać o niewiedzy, to skrajne nabijanie się z fizyki..




to co ja ma położyć na tę cholerną scianę w piwnicy , woda bardzo głęboko - obok mam studnię i tam jest na głębokości 8 metrów) , teren na wzniesieniu, wkoło raczej piach icon_sad.gif

po kolei poproszę, tzn łopatologicznie to tak zrobię, bo moi budowlańcy chcą, tak : ściana, mazidło czarne, styropian, siatka i klej, znowu mazidło i na to folia kubełkowa, no dla mnie to troche za gorąco .
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

to co ja ma położyć na tę cholerną scianę w piwnicy ,
moi budowlańcy chcą, tak : ściana, mazidło czarne, styropian, siatka i klej, znowu mazidło i na to folia kubełkowa, no dla mnie to troche za gorąco .




To zrób tak Izolbet ten bez substancji żrących Potem Hydrostyr-200 genderki+ Folia Czarna i zasypujesz. A to co wystaje ponad powierzchnie to robiłem to samo tylko zamiast foli dawałem siatkę i klej. I wystarczy ja tak mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Oczywiście, zrobiona zgodnie z instrukcją zapewni suchy fundament.

Zgadzam się w pełni. Ważne jest tylko, aby była to instrukcja producenta, a np. Pana Tomasza. Tej drugiej zdecydowanie nie polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

to co ja ma położyć na tę cholerną scianę w piwnicy , woda bardzo głęboko - obok mam studnię i tam jest na głębokości 8 metrów) , teren na wzniesieniu, wkoło raczej piach icon_sad.gif

po kolei poproszę, tzn łopatologicznie to tak zrobię, bo moi budowlańcy chcą, tak : ściana, mazidło czarne, styropian, siatka i klej, znowu mazidło i na to folia kubełkowa, no dla mnie to troche za gorąco .


Jeżeli piwnica ma być ogrzewana, to oczywiście styropian jest potrzebny. Gorąco będzie na tyle na ile będziesz to pomieszczenie ogrzewał. Styropian nie grzeje, tylko zabezpiecza przed stratami ciepła. Przy bardzo suchym gruncie mógłbyś zrezygnować z "mazidła czarnego", jednak ja bym tak nie ryzykował - poziom wody gruntowej może okresowo się podnosić (np. podczas wiosennych roztopów).
Pozostaje kwestia tego, gdzie dać folię kubełkową?
Możesz to zrobić zgodnie z instrukcją http://www.isola.no/content/download/791/6...man+mars-07.pdf
(rysunek na 5 stronie), czyli ściana na niej izolacja powłokowa - "mazidło" tylko w dolnej części, 30-50cm, potem folia kubełkowa i izolacja z płyt XPS (polistyren ekstrudowany) - materiał izolacyjny odporny na wodę gruntową. Do płyt XPS można przynajmniej w górnej części przykleić siatkę na kleju wykończenie cokołu (płytki lub odpowiednia masa cokołowa).
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Koledzy nie kłóćcie się tylko pomóżcie;)opisze co i jak: kupiłem dom murowany z cegieł podpiwniczony 15 lat nie zamieszkały który jest usytuowany na niewielkim wzgórzu. w kotłowni i garażu na posadzce (niezbyt dobrze wykonanej)podczas bardzo dużych opadów deszczu pojawiają się miejscami mokre plamy. Od własciciela wiem że w latach 80tych fundamenty były odkopywane i smarowane papą+folia+ drenaż był robiony. Z Fundamentami w piwnicy nic się nei dzieję jednakże tą posadzke bym skuł i od nowa wylał. moje pytania:
1: odkopywać fundament aby poprawić drenaż i fundamenty?? kotłownia garaz i jeden pokoj są na dole a reszta pokoi jest na 1 pietrze. mam zamiar na 1 pietrze mieszkać.
2. jak ma wyglądać wylewka??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a może na początku zrobić wylewki i poczekąc co się bedzie działo a w razie problemów ze ścianami zrobić lepszy drenać??? I czy użyć steropianu jako ocieplenia jak w garazu ani w kotłowni nie mam zamiaru grzać?? pomóżcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kwestia, w których konkretnie miejscach wyłazi woda, w okolicy ścian, czy też na środku posadzki

no i jaka ta posadzka jest (warstwy) oraz czy jest cień szansy na istnienie poziomej izolacji ścian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam: Ze Ścianami nic się nie dzieję, tylko ta wylewka ma dużo lat i jest beznadziejnie zrobiona podsypka + cement i tyle i sypie się już ze starości. Mam zamiar mieszkać na 1 piętrze a na parterze nie. W garażu i kotłowni ogrzewania nie mam zamiaru robić. Co myślicie?? jak zrobić tą posadzkę? steropian dawać?? czy tylko folie?? przybliżcie centymetrowo jaką grubość mają mieć poszczególne części wylewek. Woda na całej posadzce się zbiera, tak jakby podciągało od dołu podczas dużych opadów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam: Ze Ścianami nic się nie dzieję, tylko ta wylewka ma dużo lat i jest beznadziejnie zrobiona podsypka + cement i tyle i sypie się już ze starości. Mam zamiar mieszkać na 1 piętrze a na parterze nie. W garażu i kotłowni ogrzewania nie mam zamiaru robić. Co myślicie?? jak zrobić tą posadzkę? steropian dawać?? czy tylko folie?? przybliżcie centymetrowo jaką grubość mają mieć poszczególne części wylewek. Woda na całej posadzce się zbiera, tak jakby podciągało od dołu podczas dużych opadów.


jak rozumiem mowa o piwnicy
mam pewne obawy co do twojego rozwiązania -

wymiana chudziaka nie zagwarantuje ci szczelnego połączenia ze ścianami
nałożenie styropianu to utopienie gotówki
nadlanie posadzki to likwidacja zbiornika wodny w postaci miejsca na chudziaku zwiększysz ciśnienie zacznie włazić w ściany może nie będzie tego widać od razu ale z czasem się pokaże .
nałożenie foli czy foli w płynie ograniczy tylko zakres działania wody do obszaru pod folią przynajmniej do czasu jej odklejenia natomiast ściana już jest w zagrożeniu
należałoby uszczelnić ten chudziak podnieść izolację poziomą ścian co najmniej powyżej planowanej wylewki , a wtedy czekać czy na skutek zwiększenia ciśnienia poza budynkiem nie zaczyna nabierać wody ścianami .
temat wody jest dość skomplikowany więc na wstępie patrz na palec w szklance wody i szukaj komplikacji
albo czytaj podpis icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
z tymi ciśnieniami to tak nie szarżuj icon_biggrin.gif


tylkoon1
czy kojarzysz na jakiej głębokości jest drenaż względem tej posadzki?
czy działa on prawidłowo? (jest jakaś studnia rewizyjna, żeby zajrzeć i określić działanie drenażu i poziom dna?)
z czego ściany? czy jest izolacja pozioma ścian? (wnioskując, że problem jest na posadzce, można się domyślać, że jakaś izolacja odcinająca ścianę istnieje)

najlepiej zrobić odkrywkę poprzez odkucie kwałka ściany i posadzki na łączniu tych elementów
w zależności czy znajdziesz i co znajdzesz tam, będziesz mógł bardziej prawidłowo wykonać posadzkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chłopaki , w przyszłym tygodniu tam będę to porobie fotki i wstawię, tak będzie najprościej, bo fachowcem w tych sprawach aż taki nie jestem;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...