Skocz do zawartości

Ściany z luksferów


KAROI

Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Na rynku są firmy specjalizujące się w systemach zabudowy z pustaków szklanych zamiennie nazywanych luksferami. Mniejsza o różnice. Grunt, że myślimy o tym samym.

Na wstępie odwołam się do 4 przykładów: Vitrosilicon, ABH Nomos, Glasspol.PL. , Stefania
Interesujący jest fakt, że ścianka z pustaków szklanych nie musi być stawiana na mokro (ta metoda odchodzi do lamusa) i że te ścianki mogą być pomysłem na aranżację dowolnej wręcz przegrody - poczynając od pomysłu na barek a kończąc na zabudowie klatki schodowej w kilkupiętrowym budynku. O zaletach takiej przegrody można by się długo rozpisywać. Na początek moje skojarzenia: efekt wizualny, kształt, odporność ogniowa i zabezpieczenie przed włamaniem.

Zdjęcia zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia - 100 słów nie zastąpi jednej fotki. Liczę się z tym, że to wyszukany sposób na aranżację wnętrza, ale zapraszam do dzielenia się materiałem zdjęciowym. Mam wrażenie, że ten temat szybko się rozwinie.
Napisano

u mnie nie ma luksferów .... ale bardzo mi się podobają i kiedyś rozważałam .... oglądałam w internecie .....
generalnie opcje wykorzystania pustaków szklanych ogranicza tylko wyobraźnia .... a odpowiednio podświetlone wyglądają zjawiskowo ....
kilka fot z sieci które mnie zachwyciły ......

image-body-1.jpg

Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka

image-body-1.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Pozwolę się zapytać o coś innego.
Czy znacie jakiś sposób montażu luksfer w szkieletowej ściance kartonowo-gipsowej?
Na stronach producentów systemy montażowe przewidują raczej montaż do "solidniejszych" ścian ale mnie interesuje montaż paru (może 6) luksfer w ściance k-g w celu doświetlenia łazienki.
Napisano
Cytat

Pozwolę się zapytać o coś innego.
Czy znacie jakiś sposób montażu luksfer w szkieletowej ściance kartonowo-gipsowej?
Na stronach producentów systemy montażowe przewidują raczej montaż do "solidniejszych" ścian ale mnie interesuje montaż paru (może 6) luksfer w ściance k-g w celu doświetlenia łazienki.


Jeśli ściana G/K ma odpowiednią do wymiarów luksferów grubość, to nie widzę żadnego problemu z wmontowaniem tych kilku luksferów - montujesz w miejscu, w którym zaplanowałeś odpowiedni układ profili (tak, aby luksfer stał na płycie G/K opartej na profilu i "nakryty" był przez warstwę płyty mocowanej do profilu, również boki układu luksferów powinny być obudowane płytą, narożniki na styku płyt i gips....)
Napisano
Cytat

Jeśli ściana G/K ma odpowiednią do wymiarów luksferów grubość, to nie widzę żadnego problemu z wmontowaniem tych kilku luksferów - montujesz w miejscu, w którym zaplanowałeś odpowiedni układ profili (tak, aby luksfer stał na płycie G/K opartej na profilu i "nakryty" był przez warstwę płyty mocowanej do profilu, również boki układu luksferów powinny być obudowane płytą, narożniki na styku płyt i gips....)


Czyli opierać by się miały wyłącznie na płycie k-g? Za wyjątkiem ew. powierzchni bocznych gdzie mogłyby być profile pionowe?
Zastanawiałem się czy nie lepiej "podłożyć pod nie jakiś profil poziomy i na nim je oprzeć?
Napisano
Cytat

Czyli opierać by się miały wyłącznie na płycie k-g? Za wyjątkiem ew. powierzchni bocznych gdzie mogłyby być profile pionowe?
Zastanawiałem się czy nie lepiej "podłożyć pod nie jakiś profil poziomy i na nim je oprzeć?



Generalnie montaż luksferów (pustaków szklanych) jest możliwy w ścianach z płyt gipsowo-kartonowych pod warunkiem zachowania kilku elementarnych zasad:
1) po pierwsze należy sprawdzić ciężar powierzchniowy pustaków szklanych, powinien być <= ciężarowi powierzchniowemu ściany gk. Jeśli jest większy wówczas konieczne jest zastosowanie dodtkowej konstrukcji wsporczej np. z profili UA w celu przeniesienia nadmiernych naprężeń
2) jak już wspomniano wcześniej gruość pustaka szklaneko powinna być <= grubości ściany gk
3) otwór w ścianie powinien być odpowiednio przygotowany tzn.: krawędzie podłożone profilem odpowiednio w pionie CW a w poziomie UW a ich powierzchnia wykończona paskiem płyty gk
4) nalezy oczywiście przestrzegać wszelkich innych zasad montażu wymienionych w katalogach produycentów zarówno pustaków szklanych jak i systemów suchej zabudowy.
Pozdrowienia dla wszystkich
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Kiedyś miałem zrobiona jedna ściankę w prysznicu zrobiona i mi się średnio podobało. Ale to było zakładane ponad 10 lat temu. teraz jak patrzę na te pustaczki to hm sporo się pozmieniało.

Mam pytanie , jak rozwiązać taki problem. Robimy kabinę prysznicową z luxferów, tzn dwie ścianki. Na jakiej zasadzie zawiesić od przodu zasłonkę? Rozpórka odpada. Jakby ktoś miał taką aranżacje chętnie bym zerknął.
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Kiedyś miałem zrobiona jedna ściankę w prysznicu zrobiona i mi się średnio podobało. Ale to było zakładane ponad 10 lat temu. teraz jak patrzę na te pustaczki to hm sporo się pozmieniało.

Mam pytanie , jak rozwiązać taki problem. Robimy kabinę prysznicową z luxferów, tzn dwie ścianki. Na jakiej zasadzie zawiesić od przodu zasłonkę? Rozpórka odpada. Jakby ktoś miał taką aranżacje chętnie bym zerknął.



Bez urazy, ale luksfery i drążek (oby nie zasłona) to troche profanacja.
Może coś takiego (4 zdjęcie od lewej - zółty ręcznik na wieszaku). I ten sam link, ale przedostatnia fotka (przewiń prawą strzałką miniaturki)

Ewentualnie to (drugi rząd od góry i pierwsza fota od lewej).
Tylko tą ściankę frontową zamiast z glazury robisz również z luksferów.

Poza tym, fakt faktem, ze wszystko to kwestia gustu.
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Mi architekt stawił doświetla z luxferów przy drzwiach wyjściowych, tj po jednej i po drugiej stronie. I rozmiar to szerokość 4 luxfery wysokość jakieś 1,5m.


I tak się zastanawiam czy to dobry pomysł bo jednak chałupę buduje ciepłą. Może lepiej wstawić zwykłe ciepłe okna?

Autorus
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Moi architekci mieli taki pomysł w wiatrołapie, ale im wybiłem z głowy.
Natomiast jest to do przemyślenia jesli chodzi o garaż nieogrzewany jako doświetlę. takie doświetle nie liczy się jako okno a to dobre rozwiązanie jesli mamy zbyt blisko granice działki i zwykłego okna włożyć nie można.
Napisano
Cytat

Moi architekci mieli taki pomysł w wiatrołapie, ale im wybiłem z głowy.
Natomiast jest to do przemyślenia jesli chodzi o garaż nieogrzewany jako doświetlę. takie doświetle nie liczy się jako okno a to dobre rozwiązanie jesli mamy zbyt blisko granice działki i zwykłego okna włożyć nie można.




O wiele lepsze zabezpieczenie pzred włamaniem i bez zbytniego kombinowania.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

W przybliżeniu jak z oknami z minionej epoki - współczynnik przenikania ciepła: U=2,97 [W/m2xK]. Była jednak mowa o garażu nieogrzewanym.


Racja! Garażu nie ma co ogrzewać. Zatem luksferki są OK!
  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Cena pewno już mniej icon_smile.gif Do garazu tego bym jednak się nie odważył zastosować. Sąsiedzi dostali by szczękościsku.


Zdecydowanie. A co słabsi... zawału icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Jest to ciekawa alternatywa dla małych okienek piwnicznych i garazowych, których większa część to zazwyczaj rama okienna.



Tylko otworzyć się tego ustrojstwa nie da, a w piwnicy jest to czasami przydatna funkcja!
Napisano
Ja myślę nad sposobem doświetlenia garażu, i wymyśliłem właśnie pojedyncze pionowe luksfery w dwóch miejscach. Od wysokości 1m do sufitu. Chodzi o to żeby przypadkiem ktoś nie rozbił luksferów aby się włamać. Ale nie wiem, czy to nie będzie za mało, garaż ma 55m2 :(
Napisano
Cytat

Ja myślę nad sposobem doświetlenia garażu, i wymyśliłem właśnie pojedyncze pionowe luksfery w dwóch miejscach. Od wysokości 1m do sufitu. Chodzi o to żeby przypadkiem ktoś nie rozbił luksferów aby się włamać. Ale nie wiem, czy to nie będzie za mało, garaż ma 55m2 :(




Jeden z producentów jako jeden z argumentów używa właśnie pojęcia "antywłamaniowe" Oczywiście w połączeniu ze zbrojeniem i "grubym szkłem".

Rozumiem, ze ścianę garażu masz od ulicy. Zawsze jest obawa.
Napisano
ściana jest od sąsiada. Do płotu standardowo ponad 4m. Ciekawi mnie czy takie pojedyncze paski dają odpowiednia ilość światła i ile ich powinno być aby tak było. Postaram się wkleić fotkę.
Napisano
Cytat

ściana jest od sąsiada. Do płotu standardowo ponad 4m. Ciekawi mnie czy takie pojedyncze paski dają odpowiednia ilość światła i ile ich powinno być aby tak było. Postaram się wkleić fotkę.




Między 59,8 a 80,7 procent - czyli musisz wziąć pod uwagę powierzchnię przeszklenia założmy jednego okienka garażowego, które bys wstawił a w Twoim przypadku powierzchnia przeszklenia z pustaków musi być odpowiednio większa - w zalezności od ich koloru i , co za tym idzie, przepuszczalnośi światła.

Czyli średnio między 1,7 a 1,2.

Podlinkowałem pdf z wynikami badań dla jednej z firm.
Napisano
Świetna sprawa z tymi badaniami, wielkie dzięki.

Jak można określić ile potrzeba jest m2 okien w garażu? Potem łatwo będzie to przełożyć na luksfery icon_smile.gif Oczywiście przeźroczyste.
Napisano
Cytat

a jaka to jest ta "niezbędna" ilość światła w garażu?



PN-EN 12464-1:2004 Światło i oświetlenie. Oświetlenie miejsca pracy.

Niestety, norm nie wolno publikować nawet we fragmentach.


Parkingi podziemne - 75 lux-ów.
Napisano
No tyle że, to garaż do niezawodowego wykonywania prac – to ta norma raczej nie do przywołania.
W takich garażach „niezawodowych” wymagana jest jedynie elektryczna instalacja oświetleniowa (par. 102.3). )

Tak wiec każde doświetlenie światłem naturalnym jest OK. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Tak wiec każde doświetlenie światłem naturalnym jest OK. icon_biggrin.gif



Dokładnie!


Podałem tę wartość dlatego, że dotyczy parkingów również pod blokami, dla ich mieszkańców, a więc w jakimś tam sensie może być porównywana (dla własnych potrzeb) z garażem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...