Skocz do zawartości

Beton komórkowy czy silikat?


Recommended Posts

Napisano

Zamierzam zbudować dom ciepły, energooszczędny i ładny. Planowałem ściany z cegły silikatowej (trójwarstwowe), bo nie trzeba ich tynkować, ale moje wątpliwości budzi ciepłochronność tego materiału. Jakiej grubości izolację zastosować? A może zrezygnować z silikatów i wybrać beton komórkowy?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/porady/29-beton-komorkowy-czy-silikat

Gość Kaziu
Napisano
Zdecydowanie silikaty i ściana 2-warstwowa. Silikat jest odporny na wodę, chroni przed hałasem, akumuluje ciepło - tego wszystkiego brakuje bloczkom z betonu komórkowego. Ściana tylko 2-warstwowa, ponieważ przy 3-warstwowej trzeba robić pustkę powietrzną i 3 warstwa w praktyce nie daje nic jako warstwa ocieplenia. Najtaniej: silikat 18 cm + styropian (bo tańszy niż wełna mineralna) o min. grubości 12 cm - najlepiej 20-30 cm, co da współczynnik ochrony cieplnej odpowiedni dla domu wysoko energooszczędnego (blisko pasywnego).
Napisano
jesli chcesz dobrze i ekonomicznie wybudowac to zadne cuda tylko poroterm min 350 i na to 80-100mm wełna i nic leprzego nie znajdziesz ,a z tzw suporeksu czy tez silikatu to sobie mozesz działowe sciany stawiac
budujac w tym systemie uzyskasz naprawde wysokie parametry oraz mikroklimat w domu nawet jak systemy klimy i wentylacji bedą wyłaczone
  • 4 miesiące temu...
Gość budowlaniec
Napisano
dwaj \'fachowcy\' sie wypowiedzieli... Jeden mowi o super drogim i klopotliwym w instalacji porothermie (pomysl co sie ze wspolczynnikami przenikalnosci cieplnej bedzie dzialo gdy nasi \'fachowcy\' zasmaruja ci dziurki w porothermie zaprawa - 1/4 sciany to bedzie mostek termiczny. Drugi preferuje silikaty bo sa odporne na wode - to ladnie musisz budowac skoro masz sciany pod izolacja termiczna narazone na dzialanie wody... No i mysli ze trzecia warstwa w izolacji termicznej niczego nie daje bo... jest oddzielona poduszka powietrzna.... Jeeesus skad wy sie urwaliscie?
Napisano
Cytat

dwaj \'fachowcy\' sie wypowiedzieli... Jeden mowi o super drogim i klopotliwym w instalacji porothermie (pomysl co sie ze wspolczynnikami przenikalnosci cieplnej bedzie dzialo gdy nasi \'fachowcy\' zasmaruja ci dziurki w porothermie zaprawa - 1/4 sciany to bedzie mostek termiczny. Drugi preferuje silikaty bo sa odporne na wode - to ladnie musisz budowac skoro masz sciany pod izolacja termiczna narazone na dzialanie wody... No i mysli ze trzecia warstwa w izolacji termicznej niczego nie daje bo... jest oddzielona poduszka powietrzna.... Jeeesus skad wy sie urwaliscie?



Krytyka jest i krytykować każdy potrafi a konkluzja...????
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Panie autorze a dlaczego izolacja powyżej 12 cm jest ryzykowna? Jestem zaniepokojony bo mam w projekcie 20 Z(styropian)
Napisano
Cytat

Panie autorze a dlaczego izolacja powyżej 12 cm jest ryzykowna? Jestem zaniepokojony bo mam w projekcie 20 Z(styropian)


Gruba izolacją w systemie dociepleń BSO powoduje większe obciążenia przenoszone przez zaprawę klejową, styropian jak i kołki mocujące, co niekiedy może prowadzić do pękania i odrywania się ocieplenia jeśli użyte materiały dobierane były przypadkowo a wykonawstwo odbiegało od zalecanej technologii.

Dlatego przy układaniu grubszych ociepleń konieczne jest korzystanie z markowych systemów ociepleniowych dopuszczających stosowanie określonej grubości izolacji jak też zatrudnienie wyspecjalizowanej firmy.

Trzeba też liczyć się ze znacznie zmniejszoną paroprzepuszczalnością ścian, co w określonych warunkach może niekorzystnie wpływać na mikroklimat pomieszczeń.
Napisano
Cytat

Panie autorze a dlaczego izolacja powyżej 12 cm jest ryzykowna? Jestem zaniepokojony bo mam w projekcie 20 Z(styropian)


Izolacje powyżej 10-12 cm muszą być zabezpieczone od wewnątrz warstwą o maksymalnym oporze dyfuzyjnym, czyli paroizolacją. W dachach już wcześniej stosowano izolacje powyżej 12 cm - stąd tam od dawna paroizolacja.
Ponieważ we współczesnym budownictwie minimalna grubość izolacji to 30 cm, więc i folia jest obowiązkowa.
Im grubsza izolacja tym większy problem z wilgocią!
  • 9 miesiące temu...
Napisano
budował może ktoś z was w ten sposób że ściany zewnętrzne były wykonane z betonu komórkowego a ściany wewnętrzne nośne jak również działowe z silikatów np z Ytonga i Silki? Jeśli tak to jak to się sprawdziło? czy bardzo to komplikuje budowę?..
Gość arturo72
Napisano
Cytat

budował może ktoś z was w ten sposób że ściany zewnętrzne były wykonane z betonu komórkowego a ściany wewnętrzne nośne jak również działowe z silikatów np z Ytonga i Silki? Jeśli tak to jak to się sprawdziło? czy bardzo to komplikuje budowę?..


Ja będę tak budował na wiosnę,nie przewiduję komplikacji,wszak wymiarowo i kolorystycznie jest podobnie icon_smile.gif
  • 7 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Gość wiech technolog budownictwa
Napisano
trzecia warstwa nic nie daje bo powietrze nie jest zamknięte tylko zachodzi jego wymiana inaczej jest kłopot z wilgocią do tego kotwy stalowe przewodzące ciepło w kierunku zewnętrznym a trochę ich jest-trójwarstwowe ściany to głupota no chyba że ktoś ma zbędną gotówkę...
  • 1 rok temu...
Napisano
Bardzo dobrze oopracowany temat nawet laikowi wszystk wyjasni. Dzieki.
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Świetny artykuł, brakuje mi tylko przedstawienia różnic finansowych.
  • 9 miesiące temu...
Gość Łęcina Bogusław
Napisano
Ja gdybym robił u siebie to zdecydowałbym się na karton - gips... Mimo że są ubytki na metrażu, ale ile szybciej, pyk pyk pyk płytki jako taki i fajrant...
Napisano
Cytat

Ja gdybym robił u siebie to zdecydowałbym się na karton - gips... Mimo że są ubytki na metrażu, ale ile szybciej, pyk pyk pyk płytki jako taki i fajrant...



Ściany zewnętrzne też byś sobie postawił z płyty GK? :P Nośność ceramiki poryzowanej, izolacyjność cieplna wełny mineralnej icon_biggrin.gif Pyk pyk i katastrofa budowlana gotowa.
Napisano
Szanowni Państwo. Dobór typu materiału konstrukcyjnego powinien być (jak zresztą całość) dokonany przez projektanta budynku. To on ocenia warunki posadowienia, nośność, parametry techniczne itp. Ma do tego wiedzę i doświadczenia. Niezależnie od typu materiału konstrukcyjnego, istotne jest aby ściany spełniały co najmniej parametry izolacyjności określone w Warunkach Technicznych. Tu zwracam uwagę, że już za 2 lata będzie zmiana i wymogi dla wszystkich typów przegród się zaostrzą (przykładowo ściana z U=0,25 na U=0,23). Dlatego też warto zastosować dobrej jakości materiały izolacyjne, które pozwolą na osiągnięcie wysokiej izolacyjności przegród - np. Gwarantowany Styropian Knauf Therm. Na stronie producenta znajdą Państwo schematy szczegółowych rozwiązań ociepleń większości elementów budynku, oraz przydatne Kalkulatory optymalnej grubości ocieplenia.
e-rzecznik Knauf Therm
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Łecina ty dobry jesteś w gebie ale fuszerke odpier.. jak mało kto
  • 4 tygodnie temu...
Gość MAJSTER
Napisano
Co po chwile zmieniaja normy itd... Itp... Za rok okarze sie ,ze styropian jest rakotworczy a silka z czernobyla. Rzecznik knauf to nastepny do nabicia sobie kabzy.
  • 8 miesiące temu...
Napisano
W betonie komórkowym, jest aluminium - dodawany aby tworzyly sie mikrokomorki w tym betonie. Wdychanie tego pylu, np. przy cieciu tych kamieni na budowie jest ogromnym zagrozeniem dla zdrowia! Szczerze mowiac to nie chcial bym mieszkac w domu zbudowanego z betonu komorkowego.
Napisano
Cytat

W betonie komórkowym, jest aluminium - dodawany aby tworzyly sie mikrokomorki w tym betonie. Wdychanie tego pylu (...)


Aleś wymyślił. Te mikrokomórki, jak pięknie napisałeś to właśnie dziury po aluminium, które w procesie spalania utleniło się i wyparowało. Już cegła jest bardziej radioaktywna, produkty z gliny. A jak bardzo muszą być szkodliwe są bloczki żużlobetonowe! Przecież ludzie, którzy z żużlobetonu budowali ściany już dawno odeszli.
I tak wszystko w piach. Ech. I ach.
  • 2 lata temu...
Gość 55555
Napisano
Świetny artykuł warto by go rozubować o koszty obu systemów oraz o pustaki ceramiczne.
  • 4 miesiące temu...
Gość Dociekliwy
Napisano
Zwróciłem uwagę na opis silikatów, dawno temu ktoś mi tłumaczył, że na ścianach z silikatów grzyb nie zagości. Poza tym z uwagi na dodatek wapna są zdrowe.
  • 1 rok temu...
Gość Tomek
Napisano
Dlaczego ściany zew silikatowe opisywane są jako trójwarstwowe, nie rozumiem tego. Przecież w większości jest to silka 24+20cm styropianu.
  • 1 rok temu...
Napisano
"Bloczki z betonu komórkowego, przeznaczone do stawiania ścian jednowarstwowych," - to co nie można/nie trzeba ocieplać styropianem??
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Jednego nie rozumiem za bardzo...Mianowicie z fizyki wiadomo, że materiały o większej gęstości lepiej przewodzą ciepło ale również drgania - mają więc gorsze właściwości izolacyjne zarówno dla ciepła jak też i hałasu. Idealnym izolatorem jest próżnia, im gęstość rośnie tym przewodzenie dźwięków jest lepsze - w wodzie a zwłaszcza np. w stali dźwięk rozchodzi się do kilku km (przykłady - sonar do wykrywania u-bootów lub osłuchiwanie szyn przed nadjeżdzajacym pociągiem). Wszelkie wytłumienia typu korek, filc, wata w kolumnach głośnikowych mają właśnie strukturę porowatą - im więcej powietrza tym lepiej. Na jakiej zasadzie więc ciężki, zwarty silikat ma lepsze tłumienie hałasu (czyli przecież drgań mechanicznych) niż 2 razy lżejszy gazobeton?
  • 2 lata temu...
Napisano
Komentarz dodany przez Inzynier:
Z fizyki budowli wiadomo że im cięższy materiał ściany tym lepiej kumuluje energię zatem ściana zewnętrzna z silikatu lepiej kumuluje ciepło niż sciana gazobetonu o tej samej grubosci (kumulacja to nie izolacja) natomiast ciezka 8 cm ścianka silikatowa tlumi halas na poziomie ponad 40dB gdy lekki gazobeton musi być dwa razy grubszy - tyle fizyka. Przegrody silikatowe mają ponadto przewagę konstrukcyjna nad siporeksem ściany konstrukcyjne 15 czy 18 cm silikatowe zastępują 24 cm gazobetonowe, na których trzeba stosować wzmocnienia pod oparcia belek słupów czy stropow (warto o tym pamiętać).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...