Skrupulatny Napisano 18 czerwca 2009 Udostępnij #1 Napisano 18 czerwca 2009 Jak prawidłowo dobrać wkład kominkowy z płaszczem wodnym? Link do komentarza
CTM Polonia Napisano 18 czerwca 2009 Udostępnij #2 Napisano 18 czerwca 2009 Dokonując wyboru kominka z płaszczem wodnym należy w szczególności zwrócić uwagę na jego rzeczywistą moc cieplną, przy czym mam tutaj na myśli wyłącznie moc oddawaną przez wymiennik wodny do układu c.o. Odpowiednio dobrany kominek powinien mieć nominalną moc cieplną o 10-20% większą niż wynikające z obliczeń całkowite zapotrzebowanie na ciepło w budynku. Potencjalny nabywca winien też zwrócić uwagę na sprawność cieplną kominka, której wysoka wartość (pow. 75%) charakteryzuje dobrej jakości wkłady. Wynika ona z odpowiednio dużej powierzchni wymiany ciepła, jak i zastosowania rozwiązań konstrukcyjnych w postaci półek wodnych oraz przepustnic sterujących dopływem powietrza i przepływem spalin. Często popełniany błąd to „przewymiarowywanie” kominka o moc niezbędną do ogrzania ciepłej wody użytkowej, tymczasem jej przygotowywanie z reguły odbywa się w systemach z tzw. priorytetem, nie ma zatem takiej konieczności. Link do komentarza
adamis Napisano 19 czerwca 2009 Udostępnij #3 Napisano 19 czerwca 2009 Ale czy mocno przewymiarowany kominek nie stanowi pewnego rodzaju bufora, czy też magazynu ciepłej wody?W końcu kominek z małą ilością wody jest bardziej narowisty i trudny do opanowania, niż ten, w którym tej wody będzie więcej.Wypróbowałem to w praktyce. Kominkiem 34kW zdecydowanie spokojniej i bezstresowo ogrzewa się 140m2, i to podłogówki, niż kominkiem 20kW. Skoki temperatury są mniejsze, kominek pracuje płynnie, i spokojnie można go załadować "po sufit" i tak zostawić. To samo w małym kominku powoduje nie ciekawe reakcje.Oczywiście bezwładność dużego kominka jest większa, ale czy to jest jakimś problemem?A swoją drogą, to sterowniki CTM do kominków są doskonałe! Jedyne w Polsce z taką ilością styków. Link do komentarza
Mathir Napisano 29 listopada 2009 Udostępnij #4 Napisano 29 listopada 2009 Przypominam Link do komentarza
KAROI Napisano 15 grudnia 2009 Udostępnij #5 Napisano 15 grudnia 2009 Cytat Ale czy mocno przewymiarowany kominek nie stanowi pewnego rodzaju bufora, czy też magazynu ciepłej wody?W końcu kominek z małą ilością wody jest bardziej narowisty i trudny do opanowania, niż ten, w którym tej wody będzie więcej. Rozwiń Ale taka instalacja bardzo długo będzie się rozgrzewała. Dużo trzeba spalić, żeby zaczęło grzać. A potem szybko oddaje ciepło. A bufory są izolowane. Link do komentarza
KAROI Napisano 18 grudnia 2009 Udostępnij #6 Napisano 18 grudnia 2009 Cytat Ale taka instalacja bardzo długo będzie się rozgrzewała. Dużo trzeba spalić, żeby zaczęło grzać. A potem szybko oddaje ciepło. A bufory są izolowane. Rozwiń I dzięki temu przechowują ciepło, które w przypadku kominka wypromieniowywałoby. (Dokończyłem myśl, bo poprzedni post był sporym skrótem myślowym ) Link do komentarza
Jan_13 Napisano 20 grudnia 2009 Udostępnij #7 Napisano 20 grudnia 2009 Ale o co chodzi? Link do komentarza
Jolka3 Napisano 21 grudnia 2009 Udostępnij #8 Napisano 21 grudnia 2009 O kominek!!! Link do komentarza
Konfi Napisano 2 lutego 2010 Udostępnij #9 Napisano 2 lutego 2010 Kominek to kominek. Ja nie ryzykowałbym ustawiania go w roli bufora. Link do komentarza
Jolka3 Napisano 3 lutego 2010 Udostępnij #10 Napisano 3 lutego 2010 A co na to fachowcy-eksperci? Link do komentarza
adamis Napisano 4 lutego 2010 Udostępnij #11 Napisano 4 lutego 2010 Cytat Ale taka instalacja bardzo długo będzie się rozgrzewała. Dużo trzeba spalić, żeby zaczęło grzać. A potem szybko oddaje ciepło. A bufory są izolowane. Rozwiń Jeśli w kominku będzie np. 20 l wody więcej, to znacząco nie wydłuży się czas nagrzewania. Oddawanie ciepła z dużej ilości wody odbywa się również dłużej. Nie wiem skąd wniosek, że to będzie szybko. Taki kominek ma pompę, więc i tak gorąca woda nie stoi w nim czekając na schłodzenie, tylko jest wtłoczona w CO.Kominki też się izoluje, tak samo jak inne kotły, czy zasobniki.Nie twierdzę, żeby wykorzystywać kominek jako bufor ciepła, bo to bez sensu. Chodzi mi o to, że kominek o większej pojemności wodnej czasem może działać jak prosty bufor poprzez zgromadzenie większej ilości ciepła. To wszystko.Dla mnie największą wadą kominka jest jego niestabilność temperaturowa, więc jeśli już, to zdecydowanie wolał bym mieć mocno przewymiarowany kominek.Poza tym kominek wodny jest chyba najmniej ekonomicznym źródłem ciepła z paliw stałych. Ma bardzo niską sprawność a drewno wcale nie jest tanie. Kominek ma sens jako alternatywne źródło ciepła. Jeśli jednak jest to kominek wodny, to konieczność zastosowania pompy i sterownika wyklucza go z takiego zastosowania podczas braku prądu. Link do komentarza
Mathir Napisano 5 lutego 2010 Udostępnij #12 Napisano 5 lutego 2010 Cytat Jeśli w kominku będzie np. 20 l wody więcej, to znacząco nie wydłuży się czas nagrzewania. Oddawanie ciepła z dużej ilości wody odbywa się również dłużej. Nie wiem skąd wniosek, że to będzie szybko. Taki kominek ma pompę, więc i tak gorąca woda nie stoi w nim czekając na schłodzenie, tylko jest wtłoczona w CO.Kominki też się izoluje, tak samo jak inne kotły, czy zasobniki.Nie twierdzę, żeby wykorzystywać kominek jako bufor ciepła, bo to bez sensu. Chodzi mi o to, że kominek o większej pojemności wodnej czasem może działać jak prosty bufor poprzez zgromadzenie większej ilości ciepła. To wszystko.Dla mnie największą wadą kominka jest jego niestabilność temperaturowa, więc jeśli już, to zdecydowanie wolał bym mieć mocno przewymiarowany kominek.Poza tym kominek wodny jest chyba najmniej ekonomicznym źródłem ciepła z paliw stałych. Ma bardzo niską sprawność a drewno wcale nie jest tanie. Kominek ma sens jako alternatywne źródło ciepła. Jeśli jednak jest to kominek wodny, to konieczność zastosowania pompy i sterownika wyklucza go z takiego zastosowania podczas braku prądu. Rozwiń Brzmi bardzo rozsądnie. Przekonałeś mnie Link do komentarza
NOTO Napisano 21 lutego 2010 Udostępnij #13 Napisano 21 lutego 2010 Bufor ciepła to ma sens o pojemności co-najmniej 500l.Większy kominek nic tu nie załatwi. Pozwoli jedynie więcej załadować drewna i spalać go przy tłumionym dopływie powietrza.Jednakże w kominkach z płaszczem trzeba palić pełnym ogniem aby nie osadzała się sadza na ściankach. Strasznie to wtedy wygląda. Trzeba palić płomieniem i przechwytywać z niego sporo ciepła. I do tego powinien służyć bufor ciepła 500-1000l. Link do komentarza
janis77 Napisano 1 kwietnia 2010 Udostępnij #14 Napisano 1 kwietnia 2010 A co powiecie na piec gazowy do CO i do tego kominek z płaszczem wodnym, wpięty w CO, jako dodatkowe dogrzewanie? Wtedy piec grzeje wodę a jak napalimy w kominku to piec nie musi tyle grzać. Jest to praktyczne? Link do komentarza
an-bud Napisano 1 kwietnia 2010 Udostępnij #15 Napisano 1 kwietnia 2010 Cytat A co powiecie na piec gazowy do CO i do tego kominek z płaszczem wodnym, wpięty w CO, jako dodatkowe dogrzewanie? Wtedy piec grzeje wodę a jak napalimy w kominku to piec nie musi tyle grzać. Jest to praktyczne? Rozwiń Jak instalacja jest dobrze zrobiona, jak jest dobre palenisko i jak się chce właścicielowi dokładadać do kominka dobrze wysuszone drewno Link do komentarza
janis77 Napisano 2 kwietnia 2010 Udostępnij #16 Napisano 2 kwietnia 2010 A powiedzcie mi czy przy podłączeniu kominka do CO jest wymagane jakieś dodatkowe chłodzenie dla niego czy wystarczy sam obieg wody w CO? Link do komentarza
adamis Napisano 3 kwietnia 2010 Udostępnij #17 Napisano 3 kwietnia 2010 Gazowe CO wykonuje się zwykle w układzie zamkniętym, a kominek z płaszczem wodnym zwykle w ukł. otwartym.Piszę "zwykle", bo są kominki pracujące w ukł. zamkniętym (np. Hibana), ale są też kotły gazowe pracujące w ukł. otwartym, (np. Immergas, czy kotły pulsacyjne f-my Auer)Zamiast więc wykonywać skomplikowane połączenie tych dwóch ukł (otwartego do kominka, i zamkniętego do gazu), czyli wymienniki, pompy, zawory, sterowania i zabezpieczenia, warto pomyśleć wcześniej i tak dobrać oba źródła ciepła, żeby mogły ze sobą współpracować w jednym układzie, czy to zamkniętym, czy to otwartym.Jeśli kominek będzie pracował w ukł. zamkniętym, to musi mieć dodatkowe chłodzenie. Hibana ma coś takiego.Kominki w systemie otwartym nie muszą mieć dodatkowego chłodzenia. Link do komentarza
Elkomatic HIBANA Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #18 Napisano 9 kwietnia 2010 Należy zwrócić uwagę na takie sprawy jak zdobycie podstawowej wiedzy na temat spalania w kominku oraz prawidłowość podłączenia kominka z płaszczem wodnym do instalacji grzewczej. Trzeba pamiętać, że w kominkach spalamy ręcznie, obsługujemy je regularnie oraz czyścimy i konserwujemy. To tak jak z posiadaniem specjalistycznej kuchni, ktoś kto gotuje okazjonalnie nie potrzebuje wysokiej klasy kuchenki, jednak jeśli gotowanie jest Twoją pasją, a kuchnia w twoim domu nie jest tylko pomieszczeniem dla ozdoby, chcesz mieć w niej jak najlepszy sprzęt i liczysz się z tym, że będzie to wszystko kosztowało sporo nakładów finansowych i pracy.Na początku uczciwie trzeba spojrzeć na koszty i efektywność ogrzewania w kominku wodnym, na dostępność i różnorodność paliw do spalania oraz na jakość tegoż spalania, te kryteria pozwalają na wstępny wybór typu konstrukcji, producenta i klasy kominka wodnego. Najczęściej jest to decyzja budowlana na 10-15 lat, a konsekwencje tymczasowego wyboru tańszego produktu nie przyniosą oczekiwanych efektów. Jeśli jesteśmy w stanie inwestować w nieruchomość definitywnie nie powinniśmy oszczędzać na tak podstawowych kwestiach jak instalacje i ogrzewanie, którego nie będziemy w stanie zmieniać co kilka lat, dlatego lepiej zdecydować się na produkt o lepszych parametrach.Natomiast w kwestii podłączenia kominka wodnego również najlepiej jest wzorować się na sprawdzonych i wypróbowanych rozwiązaniach. Najważniejsza jest konstrukcja domu, rozwiązanie instalacji CO grzewczej (grzejnikowej, podłogowej i CWU). Sercem takiej instalacji jest bufor 500 - 1500 l , który będzie zasilany dowolnymi urządzeniami, w tym także kominkiem . Wówczas tzw. "przewymiarowanie" mocy kominka, jak pokazuje ostatnia zima jest jak najbardziej wskazane. Palenisko kominkowe jest przecież widoczne oraz ręcznie sterowanei jeżeli moc obliczeniowa dla domu (stastystyczna ) wynosi np. 12 kW to praktycznie kominek można "rozpalać" z mocą od 8-20 kW. W swoim otoczeniu kominek z płaszczem wodnym tylko ułamek, ok 1/4 energii przekazuje natychmiast do pomieszczenia, a pozostałą część magazynuje w obiegu wodnym.Dlatego na pewno nie zaszkodzi jeśli w razie potrzeby możemy dopalić kominkiem nawet ponad 34 kW, bez obawy o jego uszkodzenie. W kwestii technicznej wybór co do: CO pieca gazowego, pompy ciepła , kotła na biomasę , kolektorów solarnych itp., nie ma większego znaczenia; pod warunkiem że zainstalujemy kominek z zabezpieczającym wymiennikiem ciepła do pracy w systemie ciśnieniowym-zamkniętym, ponieważ ten można również z powodzeniem podłączyć do prostej instalacji z otwartym naczyniem wzbiorczym. Łączę pozdrowieniaKonrad Wyppich 1 Link do komentarza
Kominki Bielawski Napisano 10 kwietnia 2010 Udostępnij #19 Napisano 10 kwietnia 2010 Palenisko jest widoczne i ręcznie sterowane .... szczególnie jak śpisz . 1/4 energi jst przekazywana natychmiast do pomieszczenia ... Masz zapewne na myśli promieniowanie przez szybę ? W takim razie ten tylko ułamek to np 5 kW .. Bufor 500-150 litrów wody to oczywiście 'typowe rozwiązanie" w nowobudowanych domach... Potencjał energetyczny drena to 4 kW w kilogramie [ wilgotność 20%] , zakładam dużą sprawność kominka wodnego 75% czyli wkład o mocy 20Kw potrzeuje prowie 7 kg drewna na godzinę ... Link do komentarza
Paweł xxx Napisano 11 kwietnia 2010 Udostępnij #20 Napisano 11 kwietnia 2010 Cytat Palenisko jest widoczne i ręcznie sterowane .... szczególnie jak śpisz . 1/4 energi jst przekazywana natychmiast do pomieszczenia ... Masz zapewne na myśli promieniowanie przez szybę ? W takim razie ten tylko ułamek to np 5 kW .. Bufor 500-150 litrów wody to oczywiście 'typowe rozwiązanie" w nowobudowanych domach... Potencjał energetyczny drena to 4 kW w kilogramie [ wilgotność 20%] , zakładam dużą sprawność kominka wodnego 75% czyli wkład o mocy 20Kw potrzeuje prowie 7 kg drewna na godzinę ... Rozwiń Do promieniowania przez szybę dochodzi ogrzewanie konwekcyjne z radiatora i odprowadzenia spalin na czopuchukominowym, w sumie ciepło do pomieszczenia. Pozostaje strata kominowa i niezupełnego spalania mierzone zawartościąCO. Przy minimalnym % CO osiągamy praktycznie sprawność energetyczna ponad 80%. Zapraszam na naszą stronę www.Faktycznie przy spaleniu 7-8 kg drewna/godz. moc ogrzewania przekroczy 20 kW; ale poprzez regulację dopływupowietrza możemy czas spalania wydłużyć nawet 3-krotnie, a tym samym również moc zredukować do minimum.Stąd podczas obsługi - na "obserwacji" możemy kontrolować moc w zakresie 15 - 30 kW ; doładowując bufor wodny, natomiast na noc po ostatnim załadowaniu ponad 7 kg drewna lub innych paliw (brykiety itp.), zredukować dopływpowietrza oraz mocy, i pozostawić na tzw. tryb podtrzymania stałopalności warstwy zapłonowej na wiele godzin.Co do buforów i ich pojemności jest to temat dla instalacji pomp ciepła, kolektorów a więc konkretnych rozwiązańi dla zastosowania kominka z płaszczem wodnym ma drugoplanowe znaczenie. Link do komentarza
Mathir Napisano 12 kwietnia 2010 Udostępnij #21 Napisano 12 kwietnia 2010 Cytat Należy zwrócić uwagę na takie sprawy jak zdobycie podstawowej wiedzy na temat spalania w kominku oraz prawidłowość podłączenia kominka z płaszczem wodnym do instalacji grzewczej. Trzeba pamiętać, że w kominkach spalamy ręcznie, obsługujemy je regularnie oraz czyścimy i konserwujemy. To tak jak z posiadaniem specjalistycznej kuchni, ktoś kto gotuje okazjonalnie nie potrzebuje wysokiej klasy kuchenki, jednak jeśli gotowanie jest Twoją pasją, a kuchnia w twoim domu nie jest tylko pomieszczeniem dla ozdoby, chcesz mieć w niej jak najlepszy sprzęt i liczysz się z tym, że będzie to wszystko kosztowało sporo nakładów finansowych i pracy.Na początku uczciwie trzeba spojrzeć na koszty i efektywność ogrzewania w kominku wodnym, na dostępność i różnorodność paliw do spalania oraz na jakość tegoż spalania, te kryteria pozwalają na wstępny wybór typu konstrukcji, producenta i klasy kominka wodnego. Najczęściej jest to decyzja budowlana na 10-15 lat, a konsekwencje tymczasowego wyboru tańszego produktu nie przyniosą oczekiwanych efektów. Jeśli jesteśmy w stanie inwestować w nieruchomość definitywnie nie powinniśmy oszczędzać na tak podstawowych kwestiach jak instalacje i ogrzewanie, którego nie będziemy w stanie zmieniać co kilka lat, dlatego lepiej zdecydować się na produkt o lepszych parametrach.Natomiast w kwestii podłączenia kominka wodnego również najlepiej jest wzorować się na sprawdzonych i wypróbowanych rozwiązaniach. Najważniejsza jest konstrukcja domu, rozwiązanie instalacji CO grzewczej (grzejnikowej, podłogowej i CWU). Sercem takiej instalacji jest bufor 500 - 1500 l , który będzie zasilany dowolnymi urządzeniami, w tym także kominkiem . Wówczas tzw. "przewymiarowanie" mocy kominka, jak pokazuje ostatnia zima jest jak najbardziej wskazane. Palenisko kominkowe jest przecież widoczne oraz ręcznie sterowanei jeżeli moc obliczeniowa dla domu (stastystyczna ) wynosi np. 12 kW to praktycznie kominek można "rozpalać" z mocą od 8-20 kW. W swoim otoczeniu kominek z płaszczem wodnym tylko ułamek, ok 1/4 energii przekazuje natychmiast do pomieszczenia, a pozostałą część magazynuje w obiegu wodnym.Dlatego na pewno nie zaszkodzi jeśli w razie potrzeby możemy dopalić kominkiem nawet ponad 34 kW, bez obawy o jego uszkodzenie. W kwestii technicznej wybór co do: CO pieca gazowego, pompy ciepła , kotła na biomasę , kolektorów solarnych itp., nie ma większego znaczenia; pod warunkiem że zainstalujemy kominek z zabezpieczającym wymiennikiem ciepła do pracy w systemie ciśnieniowym-zamkniętym, ponieważ ten można również z powodzeniem podłączyć do prostej instalacji z otwartym naczyniem wzbiorczym. Łączę pozdrowieniaKonrad Wyppich Rozwiń Dzięki za ten post! Wysłałem linka do strony znajomemu. Bo ostatnio się ze mną spierał To niech si teraz wstydzi Miałem rację HoTer Link do komentarza
janis77 Napisano 25 kwietnia 2010 Udostępnij #22 Napisano 25 kwietnia 2010 Witam. Powiedzcie mi jaki najlepiej wybrać zestaw do domku jednorodzinnego, pow. 114,5 m2. Dodam że chodzi mi o piec do CO gazowy, parę metrów podłogówki w łazienkach i kuchni, oraz kominek z płaszczem wodnym, podpięty oczywiście do CO. Link do komentarza
Elkomatic HIBANA Napisano 26 kwietnia 2010 Udostępnij #23 Napisano 26 kwietnia 2010 Cytat Witam. Powiedzcie mi jaki najlepiej wybrać zestaw do domku jednorodzinnego, pow. 114,5 m2. Dodam że chodzi mi o piec do CO gazowy, parę metrów podłogówki w łazienkach i kuchni, oraz kominek z płaszczem wodnym, podpięty oczywiście do CO. Rozwiń Sam wybrał bym instalację zamkniętą z zasobnikiem buforowym. Więcej informacji na temat kominka wodnego podałem na stronie www.elkomatic.pl , natomiast w uzasadnieniu dlaczego system zamknięty i z buforem polecam fachowy artykuł; http://rynekinstalacyjny.com.pl/index.php?...;Itemid=100106; (Kotły na paliwa stałe.Urządzenia do odprowadzania nadmiaru ciepła. Sławomir Pilarski ); przeznaczony dla instalatorów ; ale proszę przeczytać w całości .Natomiast wybór pieca CO pozostawił bym instalatorowi całe instalacji grzewczej. Link do komentarza
Konfi Napisano 9 maja 2010 Udostępnij #24 Napisano 9 maja 2010 Dla mnie tekst okazał się za trudny Link do komentarza
Bopet Napisano 11 maja 2010 Udostępnij #25 Napisano 11 maja 2010 Cytat Dla mnie tekst okazał się za trudny Rozwiń Nie przejmuj się! Też odpadłem... Link do komentarza
mariobros35 Napisano 3 czerwca 2010 Udostępnij #26 Napisano 3 czerwca 2010 Cytat Nie przejmuj się! Też odpadłem... Rozwiń panowie a co wam wyjaśnić w powyższym temacie jestem do usług Link do komentarza
NOTO Napisano 4 sierpnia 2010 Udostępnij #27 Napisano 4 sierpnia 2010 Cytat Ale czy mocno przewymiarowany kominek nie stanowi pewnego rodzaju bufora, czy też magazynu ciepłej wody?W końcu kominek z małą ilością wody jest bardziej narowisty i trudny do opanowania, niż ten, w którym tej wody będzie więcej.Wypróbowałem to w praktyce. Kominkiem 34kW zdecydowanie spokojniej i bezstresowo ogrzewa się 140m2, i to podłogówki, niż kominkiem 20kW. Skoki temperatury są mniejsze, kominek pracuje płynnie, i spokojnie można go załadować "po sufit" i tak zostawić. To samo w małym kominku powoduje nie ciekawe reakcje.Oczywiście bezwładność dużego kominka jest większa, ale czy to jest jakimś problemem?A swoją drogą, to sterowniki CTM do kominków są doskonałe! Jedyne w Polsce z taką ilością styków. Rozwiń Większa moc kominka to większa pojemność wkładu .... moc rzeczywista jego pracy wtedy jest mniejsza. Z tego tylko ten zysk, nie z mocy maksymalnej. Cytat Witam. Powiedzcie mi jaki najlepiej wybrać zestaw do domku jednorodzinnego, pow. 114,5 m2. Dodam że chodzi mi o piec do CO gazowy, parę metrów podłogówki w łazienkach i kuchni, oraz kominek z płaszczem wodnym, podpięty oczywiście do CO. Rozwiń A solarów i pompy ciepła nie potrzebujesz ?Masz mały dom a tak mocno chcesz rozbudować ogrzewanie.Zrób dobre ocieplenie i grzej prądem. Link do komentarza
girek Napisano 12 marca 2011 Udostępnij #28 Napisano 12 marca 2011 Cytat Najczęściej jest to decyzja budowlana na 10-15 lat, a konsekwencje tymczasowego wyboru tańszego produktu nie przyniosą oczekiwanych efektów. Rozwiń Czy to oznacza, że tyle wynosi maksymalna żywotność kominków z płaszczem wodnym? A może jeszcze mniej?irek Link do komentarza
Paweł xxx Napisano 13 marca 2011 Udostępnij #29 Napisano 13 marca 2011 Cytat Czy to oznacza, że tyle wynosi maksymalna żywotność kominków z płaszczem wodnym? A może jeszcze mniej?irek Rozwiń Przy założeniu maksymalnej eksploatacji stalowego wkładu wodnego tzn. przy spalaniu wszystkich dostępnychpaliw stałych ( drewna , brykietów , kostek opałowych itp. ) ; kominek będzie sprawował się bez zarzutów min. 10 lat .Na tyle wskazują dotychczasowe eksperymenty doświadczalne. Po dokonaniu drobnych czynności konserwacyjnychjak wymiana uszczelki, ew. płytek szamotowych itp. przewidywany jest dalszy okres 10 letniej eksploatacji.Stąd wynika prognozowanie na 15 - 20 lat eksploatacji dla typowej instalacji grzewczej CO CWU domu jednorodzinnego. Link do komentarza
girek Napisano 14 marca 2011 Udostępnij #30 Napisano 14 marca 2011 Cytat Przy założeniu maksymalnej eksploatacji stalowego wkładu wodnego tzn. przy spalaniu wszystkich dostępnychpaliw stałych ( drewna , brykietów , kostek opałowych itp. ) ; kominek będzie sprawował się bez zarzutów min. 10 lat .Na tyle wskazują dotychczasowe eksperymenty doświadczalne. Po dokonaniu drobnych czynności konserwacyjnychjak wymiana uszczelki, ew. płytek szamotowych itp. przewidywany jest dalszy okres 10 letniej eksploatacji.Stąd wynika prognozowanie na 15 - 20 lat eksploatacji dla typowej instalacji grzewczej CO CWU domu jednorodzinnego. Rozwiń Paweł, a orientujesz się może jak wygląda żywotność "zwykłych" kominków? Na co przy zakupie szczególnie zwracać uwagę pod kątem trwałości? irek Link do komentarza
Paweł xxx Napisano 14 marca 2011 Udostępnij #31 Napisano 14 marca 2011 Cytat Paweł, a orientujesz się może jak wygląda żywotność "zwykłych" kominków? Na co przy zakupie szczególnie zwracać uwagę pod kątem trwałości? irek Rozwiń Kupujący wkłady kominkowe wodne w części od 40%- 60% , już wcześniej posiadali "zwykłe" kominki;niestety nie prowadzę statystyki i nie notowałem jakie typy zostały wymontowane celem zabudowanianowego - wodnego kominka. Natomiast z rozmów i przekazywanych przy tej okazji informacjipotwierdzali max 10 letni okres eksploatacji , wady i ostateczną przyczynę wymiany wkładu na stalowy wodny.Przy zakupie polecam zwracać uwagę ew.przyszłe naprawy, konserwację - czy wymagają specjalnych podzespołówi części np. kształt szyby , elementy paleniska , ruszta , zamek-klamka , zawiasy itp. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 18 maja 2011 Udostępnij #32 Napisano 18 maja 2011 Cytat Nie przejmuj się! Też odpadłem... Rozwiń Pomijając przepisy, od 3 strony robi się ciekawie ponieważ przedstawiane są schematy instalacji z odprowadzeniem nadmiaru ciepła. Kocioł na paliwo stałe dla średniej wielkości domu powinien zaopatrzyć w c.w.u. 2 rodziny przy założeniu (o którym mowa w artykule z linka powyżej), że na każde 1KW mocy kotła pojemność zbiornika buforowego powinna wynosić 40 dm3. Link do komentarza
maciek74 Napisano 26 maja 2011 Udostępnij #33 Napisano 26 maja 2011 Cytat Paweł, a orientujesz się może jak wygląda żywotność "zwykłych" kominków? Na co przy zakupie szczególnie zwracać uwagę pod kątem trwałości? irek Rozwiń Bez wątpienia na żywotność wkładu wpływa jakość zastosowanej stali, jej grubość ale też sam użytkownik a dokładnie to czym pali Link do komentarza
Fredd Napisano 15 października 2011 Udostępnij #34 Napisano 15 października 2011 Cytat Sam wybrał bym instalację zamkniętą z zasobnikiem buforowym. Rozwiń Potwierdza szczęśliwy posiadacz Lechmy Lux 15 kw z buforem 750L (całkowity fuks, jakieś Niemce z uwagi na kryzys nie odebrali zamówienia i firma na Allegro wyprzedawała po kosztach - 1.800 zł za ocieplony bufor!!!), dom zwarty bez wykuszy, balkonów i innego dziadostwa - 122m, ocieplony styr 15, 10 cm od posadzki, wełna na poddaszu 15+5, ale co ważne, zamiast folli pełne deskowanie i papa (ponadto poddasze nieużytkowe z kolejną wartswą desek, więc ciepło ma do pokonania 2 warstwy desek "calówek". Link do komentarza
dogmatix Napisano 5 lutego 2013 Udostępnij #35 Napisano 5 lutego 2013 Korzystam z kominka z płaszczem wodnym i chociaż ogień palący się w kominku jest piękny, a jeśli ktoś ma własne i wysezonowane drewno, to również jest to rozwiązanie tanie to trzeba się przy nim narobić. U nas sprawdza się w okresie przejściowym - wrzesień - październik. Płacimy wtedy za gaz mniej niż latem (gdzie była potrzebna tylko c.w.u.) bo kominek zarówno ogrzewa dom (c.o.) jak i wodę. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 25 lutego 2013 Udostępnij #36 Napisano 25 lutego 2013 Cytat czyli ogólnie warto kupić kominek z płaszczem wodnym tak? mnie przeraża trochę cena takiego cuda, bo z reguły jest prawie o 2 tys. wyższa niż wkład powietrzny, a możecie mi pomóc przy konkretnym wkładzie, otóż moja siostra i jej mąż zastanawiają się nad takim wkładem z płaszczem wodnym: http://www.wkladykominkowe.net.pl/wklad-ko...ptun-2z-modern/ i teraz pytanie do Was czy warto go kupić? bo mi moc grzewcza itd. nic nie mówi Rozwiń Witam, ja odpowiem pytaniem na pytanie - skoro moc grzewcza kominka nic ci nie mówi, to na jakiej podstawie decydujesz się wybrać akurat ten model wkładu ????Kominek z płaszczem wodnym warto kupić jeżeli ma być dodatkowym żrółem ciepła w wodnej instalacji grzewczej. Kominek powietrzny wymusza inny sposób rozprowadzenia ciepła i oddania go następnie do pomieszczeń. Sa zwolennicy każdej z tych technologii - to już jednak odrębny temat do dyskusji.Ceny wkładów kominkowych obrosły już w legendę, ale zapewniam, że wkłady o mniejszych mocach można kupić za mniejszą cenę.http://www.nokaut.pl/wklady-kominkowe/prod...CFQdc3godgxAA1g Link do komentarza
17remi58 Napisano 26 lutego 2013 Udostępnij #37 Napisano 26 lutego 2013 Cytat czyli ogólnie warto kupić kominek z płaszczem wodnym tak? mnie przeraża trochę cena takiego cuda, bo z reguły jest prawie o 2 tys. wyższa niż wkład powietrzny, a możecie mi pomóc przy konkretnym wkładzie, otóż moja siostra i jej mąż zastanawiają się nad takim wkładem z płaszczem wodnym: http://www.wkladykominkowe.net.pl/wklad-ko...ptun-2z-modern/ i teraz pytanie do Was czy warto go kupić? bo mi moc grzewcza itd. nic nie mówi Rozwiń Musisz sobie zdać sprawę że kupno kominka z płaszczem wodnym to nie są wszystkie koszty . Aby poprawnie i bezpiecznie działał potrzeba jeszcze sporo niezbędnych rzeczy co znacząco podnosi cenę. Link do komentarza
Brooks Napisano 5 kwietnia 2013 Udostępnij #38 Napisano 5 kwietnia 2013 Cytat Dokonując wyboru kominka z płaszczem wodnym należy w szczególności zwrócić uwagę na jego rzeczywistą moc cieplną, przy czym mam tutaj na myśli wyłącznie moc oddawaną przez wymiennik wodny do układu c.o. Odpowiednio dobrany kominek powinien mieć nominalną moc cieplną o 10-20% większą niż wynikające z obliczeń całkowite zapotrzebowanie na ciepło w budynku. Potencjalny nabywca winien też zwrócić uwagę na sprawność cieplną kominka, której wysoka wartość (pow. 75%) charakteryzuje dobrej jakości wkłady. Wynika ona z odpowiednio dużej powierzchni wymiany ciepła, jak i zastosowania rozwiązań konstrukcyjnych w postaci półek wodnych oraz przepustnic sterujących dopływem powietrza i przepływem spalin. Często popełniany błąd to „przewymiarowywanie” kominka o moc niezbędną do ogrzania ciepłej wody użytkowej, tymczasem jej przygotowywanie z reguły odbywa się w systemach z tzw. priorytetem, nie ma zatem takiej konieczności. Rozwiń Zakłądając, że i tak mamy zwykle jakieś dodatkowe ogrzewanie (na przykład piec gazowy) to tak duża moc może się okazać trochę zbędna. Chociaż pewnie zależy od intensywności wykorzystania...Co do sprawności cieplnej to się zgadzam, 75% minimum... Link do komentarza
Kominki Bielawski Napisano 15 czerwca 2013 Udostępnij #39 Napisano 15 czerwca 2013 Cytat Bez wątpienia na żywotność wkładu wpływa jakość zastosowanej stali, jej grubość ale też sam użytkownik a dokładnie to czym pali Rozwiń Zgadza się... Gatunek zastosowanej stali ma ogromny wpływ na trwałość płaszcza wodnego , ciekawym rozwiązaniem jest Romotop KV025W wykonany w całości ze stali Corten_A .Od 8 lat wykonujemy kominki akumulacyjne ,także bez wentylacji tzw hypokausty działające jak piec tyle tylko że z dużą wizją ognia , oparte na wkładach ze stali Corten_A i jeszcze nie było przypadku awarii takiego paleniska. Jeżeli wkład wytrzymuje zabudową w której "świeci od temperatury" to w przypadku zastosowania tejże stali w kominku chłodzonym woda żywotność będzie nieporównywalnie dłuższa w stosunku do wykonanych "ze stali kotłowej". Link do komentarza
PeZet Napisano 16 lipca 2013 Udostępnij #40 Napisano 16 lipca 2013 Cena tego wkładu jest t-o-t-a-l-n-i-e z kosmosu. 12tys?? Już lepiej co 3 lata zmieniać taki za 3tys.Będzie taniej. Link do komentarza
Kominki Bielawski Napisano 17 lipca 2013 Udostępnij #41 Napisano 17 lipca 2013 Zapomniałeś o :- kosztach Pana Hydraulika - rozbieraniu i budowaniu obudowy... Taka PORADA żeby klient co 3 lata kupował nowy wkład + nową obudowę ...materiały + montaż .....PeZet liczę że to właśnie TY kolego będziesz pierwszym który tak zaszaleje .. Dla takich klientów Link do komentarza
PeZet Napisano 17 lipca 2013 Udostępnij #42 Napisano 17 lipca 2013 Kolego Kominki Bielawski, ciekaw zatem jestem, ile skasuje hydraulik za wymianę wkładu - odkręcenie kilku śrubunków. Ewentualnie przelutuje kawałek rury.Obudowa - ZAWSZE musi być możliwość demontażu wkładu. Chyba że to cmentarz i marmurowa mogiła. 1 Link do komentarza
bobiczek Napisano 17 lipca 2013 Udostępnij #43 Napisano 17 lipca 2013 12tyś - przegięcie.......Ja już nie tani wybierałem - i nie żałujęAle bez przesady............ Link do komentarza
Gość gawel Napisano 17 lipca 2013 Udostępnij #44 Napisano 17 lipca 2013 Cytat Cena tego wkładu jest t-o-t-a-l-n-i-e z kosmosu. 12tys?? Już lepiej co 3 lata zmieniać taki za 3tys.Będzie taniej. Rozwiń albo kupić PC Link do komentarza
Kominki Bielawski Napisano 19 lipca 2013 Udostępnij #45 Napisano 19 lipca 2013 Cytat Kolego Kominki Bielawski, ciekaw zatem jestem, ile skasuje hydraulik za wymianę wkładu - odkręcenie kilku śrubunków. Ewentualnie przelutuje kawałek rury.Obudowa - ZAWSZE musi być możliwość demontażu wkładu. Chyba że to cmentarz i marmurowa mogiła. Rozwiń ZAWSZE musi być.... Proponuje zobaczyć jak wykonywane są obudowy kominkowe ......... Demontaż wkładu z obudowy to w praktyce wyburzenie całej obudowy i płacenie za pracę i większość materiałów jeszcze raz .. Przy takim podejściu że hydraulik zrobi swoją pracę za darmo ..reszta wykonawców podobnie .. to można założyć koszt budowy domu na 100 000 zł Link do komentarza
PeZet Napisano 19 lipca 2013 Udostępnij #46 Napisano 19 lipca 2013 Cytat ZAWSZE musi być.... Proponuje zobaczyć jak wykonywane są obudowy kominkowe ......... Demontaż wkładu z obudowy to w praktyce wyburzenie całej obudowy i płacenie za pracę i większość materiałów jeszcze raz .. Przy takim podejściu że hydraulik zrobi swoją pracę za darmo ..reszta wykonawców podobnie .. to można założyć koszt budowy domu na 100 000 zł Rozwiń Kochany Kolego Kominki Bielawski, przy takim podejściu, że "musi być drogo, bo się nie da inaczej", to i 1000000 nie wystarczyłby na budowę domu. Rozpasanie niektórych instalatorów woła o pomstę!!!!Proponujesz mi oglądanie obudów uniemożliwiających serwisowanie wkładu, a ja ci mwię, że są to ŹLE robione obudowy.Z kontekstu Twoich wypowiedzi wynika, że nie dość, że źle to jeszcze drogo. Tylko biedni nieświadomi klienci nie wiedzieli, że dali się złapać na wędkę.Pozdrawiam. Link do komentarza
Kominki Bielawski Napisano 20 lipca 2013 Udostępnij #47 Napisano 20 lipca 2013 Tak dla przypomnienia .. temat był taki "gatunek stali a żywotność kominka z płaszczem wodnym" ... Cytat Zgadza się... Gatunek zastosowanej stali ma ogromny wpływ na trwałość płaszcza wodnego , ciekawym rozwiązaniem jest Romotop KV025W wykonany w całości ze stali Corten_A .Od 8 lat wykonujemy kominki akumulacyjne ,także bez wentylacji tzw hypokausty działające jak piec tyle tylko że z dużą wizją ognia , oparte na wkładach ze stali Corten_A i jeszcze nie było przypadku awarii takiego paleniska. Jeżeli wkład wytrzymuje zabudową w której "świeci od temperatury" to w przypadku zastosowania tejże stali w kominku chłodzonym woda żywotność będzie nieporównywalnie dłuższa w stosunku do wykonanych "ze stali kotłowej".[attachment=16587:025w02_rez_01_big.jpg] Rozwiń Link do komentarza
Kominki Bielawski Napisano 20 lipca 2013 Udostępnij #48 Napisano 20 lipca 2013 [quote name='PeZet' date='19.07.2013, 10:41 ' post='370127']Kochany Kolego Kominki Bielawski, przy takim podejściu, że "musi być drogo, bo się nie da inaczej", to i 1000000 nie wystarczyłby na budowę domu. Rozpasanie niektórych instalatorów woła o pomstę!!!!Proponujesz mi oglądanie obudów uniemożliwiających serwisowanie wkładu, a ja ci mwię, że są to ŹLE robione obudowy.Pozdrawiam. Chce tanio i z możliwością rozbierania.... No to jest Tania Barabara... Link do komentarza
PeZet Napisano 20 lipca 2013 Udostępnij #49 Napisano 20 lipca 2013 No widzisz, czyli jednak da się. Nie można tak było od razu, tylko w koło Wojtek pieniądze- koszty i straszenie kominiarzem?? ;) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się