Skocz do zawartości

Nasze Domki za 200tys.


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Z czego mają/masz ściany i jaka grubość, na jaką zaprawę/klej murowane?


Ytong 36,5 (nie energo) pióro-wpust na klej a jeden ma 48.Ja mam 36,5 pw na klej.

Cytat

Heniu, pozwolę sobie nie zgodzić się z twoją wypowiedzią...


Masz prawo się nie zgodzić,ale jak się spotkamy to ja Ci ..... icon_mrgreen.gif .....










































































piwo postawię :hahaha2:
Napisano
Cytat

Z tym sie nie zgadzam nie mam kotłowni ani na paliwo stałe ani żadne po prostu ogrzewam prądem i jest ok za samo ogrzewanie płacę porównywalnie z Tobą



Coś mi się wydaje, że + kilka m3 drewna spalonego w kominku. Każdy 1kg drewna , uwzględniając straty, to 2kWh zaoszczędzonej energii elektrycznej na ogrzewaniu, czyli 1m3 to około 1.400kWh, które trzeba doliczyć do ogólnych kosztów.

Cytat

Tak czy siak PC i inne bajery zwróciły by mi sie jakbym żeł ze 105 lat to sobie daruje.



Biorąc pod uwagę to co wyżej, wyłoni się trochę inny obraz.
Napisano
Masz jakieś bardzo stare dane o cenach. Zaręczam, że koszt kompletnej kotłowni w oparciu o pompę ciepła, jest niewiele wyższy od kosztów (wszystkich) wykonania kotłowni na paliwo stałe.
Napisano (edytowany)
Cytat

Masz jakieś bardzo stare dane o cenach. Zaręczam, że koszt kompletnej kotłowni w oparciu o pompę ciepła, jest niewiele wyższy od kosztów (wszystkich) wykonania kotłowni na paliwo stałe.


Ja czytałem o kosztach rzędu 20-60 tys zł, tak piszą ludzie nawet na tym fomum, posty z 2012 roku. Edytowano przez małymiki (zobacz historię edycji)
Napisano
No to teraz, mając na uwadze projekt, który preferujesz - dodaj do tej kwoty koszt wybudowania składu na węgiel.

A przy PCi ?
Różnica jest w cenie zakupu kotła i PCi - niech to wynosi nawet 15.000zł.

Dużo, ale:
- odejmij od tego koszt wybudowania składu węgla,
- odejmij od tego koszt wybudowania dodatkowego pomieszczenia (czystego !) o powierzchni 4m2, w którym możesz mieć pralnię, suszarnię, lub spiżarkę.
Czyli w sumie odjąć trzeba co najmniej 10.000zł.

A bonusie masz:
- całkowicie bezobsługowe grzanie domu i CWU, przy porównywalnych kosztach eksploatacyjnych,
- dozgonną wdzięczność żony, za brak syfu w kuchni, oraz za dodatkowe pomieszczenie w którym w zasadzie można wszystko.
Napisano (edytowany)
Cytat

Masz jakieś bardzo stare dane o cenach. Zaręczam, że koszt kompletnej kotłowni w oparciu o pompę ciepła, jest niewiele wyższy od kosztów (wszystkich) wykonania kotłowni na paliwo stałe.



tu kluczowa role odgrywa slowo "niewiele" icon_biggrin.gif ja probowalam przekonac Mikiego, ze dach pokryty dachowka moze byc niewiele drozszy od krycia blacha. suma sumarum dostalam opr. ze pozbawiam ludzi marzen o wybudowaniu taniego domu. ma byc po prostu NAJTANIEJ i wtedy jest ok.

bajbaga jeszcze dorzuce do listy bonusow, koszt budowy komina. Edytowano przez solange63 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

tu kluczowa role odgrywa slowo "niewiele" icon_biggrin.gif ja probowalam przekonac Mikiego, ze dach pokryty dachowka moze byc niewiele drozszy od krycia blacha. suma sumarum dostalam opr. ze pozbawiam ludzi marzen o wybudowaniu taniego domu. ma byc po prostu NAJTANIEJ i wtedy jest ok.


Niewiele tu, niewiele tam i jeżeli tak na każdym elemencie domu wyjdzie te parę tysięcy więcej, to w sumie tego uzbiera się sporo. Ktoś powie a co to jest 30 czy 40 tys zł więcej przy budowie domu, ale dla niektórych to ma znaczenie icon_smile.gif
Coś na rozweselenie: pustak żużlowy + blacha + węgiel rządzą icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ktoś powie a co to jest 30 czy 40 tys zł więcej przy budowie domu, ale dla niektórych to ma znaczenie icon_smile.gif



owszem. przy budowie, zeby nie poplynac, kazda zlotowke nalezy obejrzec dwa razy, a zastosowane materialy i technologie przeanalizowac piec razy (albo i wiecej).

chodzi tylko o to, ze masz bardzo "tradycyjne"(zeby nie napisac staromodne icon_wink.gif) podejscie do tematu i wydaje mi sie, ze czasem piszesz cos, bo taka jest obiegowa opinia, a nie zglebiasz tematu.

Taki prosty przyklad: obiegowa opinia- gotowy projekt domu jest tanszy, niz robiony na indywidualne zamowienie. Moje doswiadczenie: za gotowy projekt+ adaptacje zaplacilabym wiecej, niz za ten robiony indywidualnie. Dodatkowe korzysci sa oczywiste; w gotowym, pewnych rzeczy nie moglam zmienic i konieczne bylyby jakies kompromisy. W indywidualnym wymyslam sobie, co mi sie tylko podoba icon_biggrin.gif

Druga, mniej oczywista sprawa. Czasem wyjdziesz tak samo (albo i lepiej), zaciagajac 30 000 zl kredytu wiecej. placisz wyzsza miesieczna rate, ale dzieki zastosowaniu nowoczesnych technologii, masz nizsze rachunki za ogrzewanie, wode, prad.
Napisano
Cytat

owszem. przy budowie, zeby nie poplynac, kazda zlotowke nalezy obejrzec dwa razy, a zastosowane materialy i technologie przeanalizowac piec razy (albo i wiecej).



Dodam tylko, że wbrew obiegowej opinii, największe "straty" w tym zakresie, powodują "pierdoły", a nie "grube" i "strategiczne" decyzje.
Napisano
Cytat

Taki prosty przyklad: obiegowa opinia- gotowy projekt domu jest tanszy, niz robiony na indywidualne zamowienie. Moje doswiadczenie: za gotowy projekt+ adaptacje zaplacilabym wiecej, niz za ten robiony indywidualnie. Dodatkowe korzysci sa oczywiste; w gotowym, pewnych rzeczy nie moglam zmienic i konieczne bylyby jakies kompromisy. W indywidualnym wymyslam sobie, co mi sie tylko podoba icon_biggrin.gif


Odnośnie projektów dwa miesiące przeglądania i dalej jestem w punkcie wyjścia ;)
Napisano
Cytat

Odnośnie projektów dwa miesiące przeglądania i dalej jestem w punkcie wyjścia ;)



phi... pikus icon_wink.gif my kupilismy dzialke w 2007 roku, od tego czasu bylo przegladanie projektow, a i tak robimy wlasnie indywidualny icon_lol.gif poszukaj na swoim terenie, wypytaj znajomych o dobrego projektanta. projekt malego, nieskomplikowanego domu nie powinien kosztowac wiecej niz gotowiec+ adaptacja, a jak trafisz na dobrego speca, to wiele cennych rad moze udzielic. latwiej tez bedzie, jak wybierzez z 3 gotowe projekty, opiszesz co Ci odpowiada w kazdym z nich, a co nie i projektant "poskleja" z tych wszystkich jeden- wymarzony icon_biggrin.gif

w koncu dobry projekt to podstawa udanej inwestycji (jaaaa, zabrzmialo jak tekst ze spotu reklamowego icon_wink.gif)
Napisano
dla mnie solidnym minusem jest wejscie- maciupenkie. nie ma tam miejsca na szafe, a nawet kilka wieszakow bedzie problemem. dalej masz korytarze, drzwi... gdzie bedziesz trzymal kurtki i buty?
Napisano (edytowany)
Cytat

dla mnie solidnym minusem jest wejscie- maciupenkie. nie ma tam miejsca na szafe, a nawet kilka wieszakow bedzie problemem. dalej masz korytarze, drzwi... gdzie bedziesz trzymal kurtki i buty?


To jest jedyny minus, który na razie dostrzegłem tego projektu. Rzeczywiście wejście mini.
Edytowano przez małymiki (zobacz historię edycji)
Napisano
Witam, przyłączam się do dyskusji dotyczącej budowy domu za 200 tyś. Sama jestem właśnie w trakcie. Nie ukrywam,że większą optymistką byłam przed budowa.
Budujemy projekt Wojtka 2b. W chwili obecnej mamy SSO bez orynnowania. Poniesione koszty to ok 90 tyś. W tą cenę wliczone jest dokładnie wszystko łącznie z cała papierologią związana z pozwoleniem na budowę. Muszę dodać ważną informację prawie wszystkie prace wykonaliśmy sami przy pomocy rodziny, a materiały są kupione po rabatach dzięki znajomością. Jeszcze daleka droga przed nami. Nie odradzam pomysłu posiadania własnego gniazdka, bo to niesamowite chwile jak widzisz jak TWÓJ dom pnie się w górę. Ale jeśli macie ograniczone możliwości finansowe to trzeba liczyć siły na zamiary i mądrze zaplanować ten proces budowy. Życzę powodzenia wszystkim bobom budowniczym.
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam, przyłączam się do dyskusji dotyczącej budowy domu za 200 tyś. Sama jestem właśnie w trakcie. Nie ukrywam,że większą optymistką byłam przed budowa.
Budujemy projekt Wojtka 2b. W chwili obecnej mamy SSO bez orynnowania. Poniesione koszty to ok 90 tyś. W tą cenę wliczone jest dokładnie wszystko łącznie z cała papierologią związana z pozwoleniem na budowę. Muszę dodać ważną informację prawie wszystkie prace wykonaliśmy sami przy pomocy rodziny, a materiały są kupione po rabatach dzięki znajomością. Jeszcze daleka droga przed nami. Nie odradzam pomysłu posiadania własnego gniazdka, bo to niesamowite chwile jak widzisz jak TWÓJ dom pnie się w górę. Ale jeśli macie ograniczone możliwości finansowe to trzeba liczyć siły na zamiary i mądrze zaplanować ten proces budowy. Życzę powodzenia wszystkim bobom budowniczym.


1. Rozumiem, że ta cena to bez działki ?
2. Jeśli możesz, rozpisz z grubsza na co poszło te 90 000zł i w jakiej technologii to budujecie. Edytowano przez małymiki (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

To ile zapłacisz za roczne ogrzewanie domu zależy w dużej mierze, czym grzejesz. Liczyłem czas, po jakim zwróciło by się nam ocieplenie domu styropianem i wyszło mi jak dobrze pamiętam ok. 20 lat. Ponadto nie zgodzę się, że domek za 200 000zł w granicach 100m2 musimy być zbudowany z najgorszych materiałów. Ci, którzy chcą tanio utrzymać dom muszą zakupić projekt z kotłownią na paliwo stałe.

Większych bzdur nie czytałem...
To ile zapłacisz za ogrzewanie zależy przede wszystkim od domu i jego strat ciepła.
W domach ok.100m2 ludzie grzejący prądem,powtarzam prądem płacą za ogrzewanie+cwu ok.2-3tys.zł.
Ja w domu 118m2 zamierzałem grzejąc prądem zmieścić się w 3tys.zł za c.o+cwu.
To tak na szybko,czytam dalej...
... i wyczytałem potwierdzenie ;)
Cytat

Z tym sie nie zgadzam nie mam kotłowni ani na paliwo stałe ani żadne po prostu ogrzewam prądem i jest ok za samo ogrzewanie płacę porównywalnie z Tobą



Co do dachówki vs blachy,mam dach 240m2 i na dachu dachówka ceramiczna,więźba w projekcie gotowym była już zrobiona pod dachówkę,koszt dachówki z pierdołami i rynnami to 18tys.zł,koszt robocizny 14tys.zł.

Cytat

Dokładnie, ogólnie im droższym system ogrzewa się dom, tym szybciej koszt ocieplenia się zwraca.

Ja nie uznaję czegoś takiego jak zwrot kosztów ocieplenia,nie ma czegoś takiego,cena energii nie będzie tańsza a im mniejsze zapotrzebowanie domu na ciepło tym niższe rachunki za ogrzewanie.

Cytat

Znajomy wujka ma laboratorium chemiczne i twierdzi, że styropian jest bardzo niezdrowy i że za kilkanaście lat będą go zwalać z domów, tak jak pokrycia eternitowe z azbestem. Najzdrowsza ściana wg mnie to 3W (pustak ceramiczny 24cm + luft + pustak ceramiczny 12cm) albo z silikatów bez ocieplenia z tynkiem cemenetowo-wapiennym, ale kto dzisiaj tak buduje, prawie nikt.

Rewolucja,jeszcze oddychające ściany i ubaw po pachy ;)

Cytat

Ogrzewanie prądem najtańsze ??? Wszyscy trąbią, że najdroższe. icon_biggrin.gif Rozwiń trochę temat o kosztach, temperaturach w domu, itp.

Dokładnie,w moim przypadku było i jest podobnie icon_smile.gif

Cytat

W domku do 200 tys zł o takich bajerach jak pompa ciepła trzeba zapomnieć. Nic czas zdjąć białą koszulę i zasuwać do piwnicy miału dołożyć icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Mam inne zdanie w tym temacie ale nie rozwijam bo zostanę o coś posądzony ;)
Powiem tylko,że w tanich domkach a siłą rzeczy małych,najlepszym rozwiązaniem będzie ogrzewanie prądem,koszt inwestycji to tylko 2,7tys.zł za piecyk elektryczny i spora oszczędnosć przez rezygnację z komina spalinowego.
Zejście do niskiego zapotrzebowania nie będzie w takim domku ani trudne ani kosztowne.
W moim przypadku koszt zejścia z projektu gotowego gdzie było chyba 86kWh/m2/rok do 40kWh/m2/rok to ok.17tys.zł z WM z reku.
A rachunki za ogrzewanie "drogim" prądem przy 118m2,narazie tylko teoretyczne wynikające z obliczeń to 118m2*40kWh=4720kWh*0,4=1888zł
Jeśli chcemy zaszaleć i zmniejszyć te rachunki o np.2,5 raza to kupujemy maszynkę zwaną pompą ciepła p-w za ok.17tys.zł ;) Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Większych bzdur nie czytałem...
To ile zapłacisz za ogrzewanie zależy przede wszystkim od domu i jego strat ciepła.
W domach ok.100m2 ludzie grzejący prądem,powtarzam prądem płacą za ogrzewanie+cwu ok.2-3tys.zł.
Ja w domu 118m2 zamierzałem grzejąc prądem zmieścić się w 3tys.zł za c.o+cwu.
To tak na szybko,czytam dalej...


Wczytaj się dokładnie w to co napisałem. Sens mojej wypowiedzi jest taki, że przy takich samych domach (identycznych) z pewnością wydam dużo mniej grzejąc węglem niż Ty prądem.
@arturo72 ręce opadają, jakbyś dokładnie przeczytał ten wątek i dyskusje to byś wiedział, że ja mam dom kompletnie nieocieplony, więc chyba, to nie jest dziwne, że gawel płaci tyle samo co ja, on grzejąc prądem, ja węglem. Edytowano przez małymiki (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Ja nie uznaję czegoś takiego jak zwrot kosztów ocieplenia,nie ma czegoś takiego,cena energii nie będzie tańsza a im mniejsze zapotrzebowanie domu na ciepło tym niższe rachunki za ogrzewanie.


A gdzie tu prawa ekonomii icon_smile.gif A jakby koszt ocieplenia zwracał się przykładowo po 100 latach, to byś w niego inwestował?, bo ja nie, wolałbym te pieniądze wydać na coś innego...Wg mnie Twoja filozofia to marnowanie pieniędzy, ociepla się po to, żeby....taniej ogrzewać a co za tym idzie zarabiać, ale musi to się zwrócić w rozsądnym czasie jak każda inwestycja
Cytat

W moim przypadku koszt zejścia z projektu gotowego gdzie było chyba 86kWh/m2/rok do 40kWh/m2/rok to ok.17tys.zł z WM z reku.
A rachunki za ogrzewanie "drogim" prądem przy 118m2,narazie tylko teoretyczne wynikające z obliczeń to 118m2*40kWh=4720kWh*0,4=1888zł


Tylko napisz jaką masz ścianę, ile ocieplenia, jakie okna i jakie poniosłeś koszty, aby najpierw te 86kWh/m2 uzyskać ? Edytowano przez małymiki (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Wczytaj się dokładnie w to co napisałem. Sens mojej wypowiedzi jest taki, że przy takich samych domach (identycznych) z pewnością wydam dużo mniej grzejąc węglem niż Ty prądem.
@arturo72 ręce opadają, jakbyś dokładnie przeczytał ten wątek i dyskusje to byś wiedział, że ja mam dom kompletnie nieocieplony, więc chyba, to nie jest dziwne, że gawel płaci tyle samo co ja, on grzejąc prądem, ja węglem.


Przeczytałem dokładnie:
Cytat

Ci, którzy chcą tanio utrzymać dom muszą zakupić projekt z kotłownią na paliwo stałe.

a to jest dla mnie bzdura.

Cytat

A gdzie tu prawa ekonomii icon_smile.gif A jakby koszt ocieplenia zwracał się przykładowo po 100 latach, to byś w niego inwestował?, bo ja nie, wolałbym te pieniądze wydać na coś innego...Wg mnie Twoja filozofia to marnowanie pieniędzy, ociepla się po to, żeby....taniej ogrzewać a co za tym idzie zarabiać, ale musi to się zwrócić w rozsądnym czasie jak każda inwestycja


Co to znaczy "zwracał" ? Zwracał w stosunku do czego bo nie jarzę ?Czy płyta indukcyjna też się zwraca a może wanna czy pralka AAA ?

Cytat

Tylko napisz jaką masz ścianę, ile ocieplenia, jakie okna i jakie poniosłeś koszty, aby najpierw te 86kWh/m2 uzyskać ?


Odpowiedziałem wyżej,koszt zejścia do 40kWh/m2/rok z WM z reku to 17tys.zł a 86kWh/m2/rok miałem w projekcie gotowym.
Szczegóły w dzienniku ;) Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Co to znaczy "zwracał" ? Zwracał w stosunku do czego bo nie jarzę ?Czy płyta indukcyjna też się zwraca a może wanna czy pralka AAA ?


Mam nieocieplony dom i załóżmy 15 000zł w kieszeni. I albo nie ocieplam i wydaję jakąś kwotę na ogrzewanie, albo wydaje te 15 000zł i ocieplam dom, oszczędzając rocznie 1000zł, więc dopiero po 15 latach "wyjdę na zero" = koszt inwestycji w ocieplenie mi się zwróci, dopiero w 16 roku coś zarobię. Prościej wyjaśnić nie potrafię. Nie porównuj tego z pralką AAA bo różnica między pralką AAA a A nie jest duża a ładowanie kasy w porządne ocieplenie + repuperator z odzyskiem ciepła+ pompa ciepła kosztuje sporo.
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Mam nieocieplony dom i załóżmy 15 000zł w kieszeni. I albo nie ocieplam i wydaję jakąś kwotę na ogrzewanie, albo wydaje te 15 000zł i ocieplam dom, oszczędzając rocznie 1000zł, więc dopiero po 15 latach "wyjdę na zero" = koszt inwestycji w ocieplenie mi się zwróci, dopiero w 16 roku coś zarobię. Prościej wyjaśnić nie potrafię. Nie porównuj tego z pralką AAA bo różnica między pralką AAA a A nie jest duża a ładowanie kasy w porządne ocieplenie + repuperator z odzyskiem ciepła+ pompa ciepła kosztuje sporo.


Kwoty wziąłeś z sufitu to raz,dwa energia nie będzie stała cenowo w miejscu,będzie rosła a trzy koszt ściany 1W jest taki sam jak ściany 2W.
W moim przypadku koszt 1m2 ściany to silikat 18cm=36zł/m2,20cm grafitowego styro=38zł/m2=74zł/m2.
Pokaż mi materiał w tej cenie na ścianę 1W spełniający normy przenikalności <30.
Ekogroszek w ciągu 6 lat podrożał 120%,prąd w ciągu 8 lat 80%... Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Odpowiedziałem wyżej,koszt zejścia do 40kWh/m2/rok z WM z reku to 17tys.zł a 86kWh/m2/rok miałem w projekcie gotowym.
Szczegóły w dzienniku ;)


Nie rozumiemy się icon_smile.gif Po pierwsze jak piszesz w swoim dzienniku na początku budujesz dom energooszczędny. A ja załóżmy zbuduje ten sam projekt, tylko metodą tradycyjną, tak jak w projekcie na horyzoncie 24cm gazobeton + 12cm ocieplenia bez izolowanej płyty fundamentowej z gorszymi okna i z gorszym pozostałym ociepleniem. Uzyskam pewnie ze 120kWh/m2/rok i moje koszty budowy będą dużo niższe. Więc do tych 17 000zł dolicz koszty zejścia ze 120kWh/m2/rok do 86kWh/m2/rok. Wiadomo ja zbuduje dużo taniej niż Ty, ale będę płacił więcej za ogrzewanie, kwestia taka kto korzystniej na tym wyjdzie ? Ocieplać warto, ale należy pamiętać, że do pewnej granicy, bo można wydać masę kasy na ocielenie a zyski finansowe całościowo nie będą takie obiecujące. Na stronie pracowni z500.pl widziałem taki ciekawy kalkulator energetyczny, gdzie można sobie ustawiać różne wartości (grubości) ocieplenia dachu, ścian, podłogi i wyliczać zyski z ogrzewania. Sprawdź na jakimś przykładowym projekcie, to będziesz zaskoczony wynikami. Chodzi ogólnie o to, że inwestujesz sporo w grube ocieplenie a od pewnego momentu zyski w ogrzewaniu mocno nie maleją. Edytowano przez małymiki (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

1. Rozumiem, że ta cena to bez działki ?
2. Jeśli możesz, rozpisz z grubsza na co poszło te 90 000zł i w jakiej technologii to budujecie.



Widzę że temat energooszczędnego domu aż wree. Oczywiście to kwestia osobistego wyboru. Każdy z nas musi sam podjąć decyzję co z tym faktem zrobić. Idealne rozwiązanie to takie aby mieć dom który zużywa mało energii i za dużo w to nie zainwestować. Ale czy da się do pogodzić? Może być chyba ciężko...
Wradzając do tematu mojej budowy Wojtka 2 b. Dotychczasowe koszty jak wspomniałam to koszty koło 90 tyś. Nie wiem czy to dużo czy nie jak na tym etapie? Budujemy dom technologią tradycyjną. W kwotę tą wliczyliśmy koszt całej papierologii, cenę materiałów (mury beton komórkowy, dach niestety dachówka ceramiczna- z góry narzucona ale to nie temat na to forum, strop drewniany bo poddasze będzie nie użytkowe ewentualnie tzn graciarnia) koszt murarzy bo na tym się akurat nie znamy a lepiej nie ryzykować. Dach i strop - wszystkie prace zrobiliśmy wraz z rodziną więc imprezek po pracy nie wliczam w koszty:) W te koszty nie wliczam działki i mediów doprowadzonych do niej.
Jako rada dla osób które się budują bądź zamierzają zawsze weryfikować ceny materiałów, ponieważ potrafią być spore różnice między hurtowniami. A jak chcemy się zmieścić w 200 tys jak sugeruje temat to musimy oglądać każdą złotówkę.
Napisano
Bierzcie, darmo dają!

Cytat

Od nowego roku Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dopłaca budującym domy energooszczędne lub pasywne. W pierwszym przypadku dopłata wyniesie 30 tys. zł, w drugim - aż 50 tys. zł
Uzyskać taką dopłatę nie będzie łatwo. Np. w domu pasywnym zużycie energii potrzebnej do jego ogrzania nie może przekroczyć 15 kWh na m kw. w ciągu roku. Dla porównania - "zwykły" dom, czyli taki, który spełnia obowiązujące w Polsce normy, zużywa nawet 105 kWh na metr.

W budynku pasywnym dużą część zapotrzebowania na ciepło pokrywają pasywne źródła, czyli... ludzie, urządzenia gospodarstwa domowego, a także ciepło odzyskiwane z ziemi, wody lub powietrza czy energia słoneczna. Jednak podstawą jest gruba i szczelna warstwa izolacji oraz system wentylacji, który pozwala na wymianę zużytego powietrza z wnętrza niemal bez utraty ciepła. Specjalne okna pozwalają przenikać promieniom słonecznym do wnętrza domu i bardzo skutecznie ograniczają straty ciepła na zewnątrz. Istotne jest też usytuowanie budynku tak, by jak najbardziej wykorzystywać nasłonecznienie.




Read more: http://wyborcza.biz/finanse/1,108340,13140...t#ixzz2H2ibZcKx
Napisano
Ponieważ wszystkie dyskusje dotyczą domów na etapie projektowym ............

Bije się tu pianę o gruszki na wierzbie. Jakieś zwroty (moim zdaniem zwraca się tylko w przypadku perturbacji żołądkowych, przez usta), dopłaty i inne duperele.
Ale przyjdzie gajowy i zrobi porządek.
Gajowy, czyli nowela Rozporządzenia w sprawie WT ............
A w niej nowe wymogi dotyczące maksymalnego U dla przegród, zmniejszone o prawie 1/3, co zaowocuje, że maksymalna roczna ilość energii potrzebnej do ogrzania powierzchni i powietrza wentylacyjnego w przeliczeniu na 1m2 wyniesie około 70kWh - teraz, jest trochę powyżej 100kWh/m2 (oczywiście uśredniając i upraszczając).
Ale najważniejsze jest to, że określono maksymalną ilość energii pierwotnej (EP) potrzebnej do ogrzania i CWU na 105kWh/m2, co mocno może utrudnić zamiar ogrzewania "czystą" elektrycznością, bo wtedy taki dom nie może zużywać więcej niż 35kWh/m2 łącznie z CWU (EU).
Normowa ilość energii potrzebnej do ogrzania CWU (35 litrów wody o temp. 55 stopni) to około 600kWh na 1 osobę na 1 rok, a to oznacza, że zostaje mniej niż 20kWh/m2 (przy 4 osobach i 130m2 powierzchni domu).

Co z tego wynika ? Ano tylko to, że budując tylko zgodnie z przepisami (nowymi) stosunkowo łatwo będzie "załapać" się na dotacje, a po drugie wymogi dot. EP wymuszą przeznaczenie tej dotacji na zakup ekologicznych (odnawialnych) "źródeł" ciepła, oraz WM z rekuperacją
Napisano
dobrze powiedziane icon_smile.gif

Cytat

Co z tego wynika ? Ano tylko to, że budując tylko zgodnie z przepisami (nowymi) stosunkowo łatwo będzie "załapać" się na dotacje, a po drugie wymogi dot. EP wymuszą przeznaczenie tej dotacji na zakup ekologicznych (odnawialnych) "źródeł" ciepła, oraz WM z rekuperacją



ale co ztego, że będzie to stosunkowo łatwe?
czytałem wyliczenia forumowicza z innego forum, policzył koszty spełnienia warunków tej dotacji (certyfikaty,testy itp) i dla domu pasywnego(15kwh/m2*rok) praktycznie nic nie zostaje z tej dotacji, grosze. Trochę lepiej jest dla domu energooszczędnego(40kwh/m2*rok), ale niedużo...
Napisano
Cytat

........ policzył koszty spełnienia warunków tej dotacji (certyfikaty,testy itp) i dla domu pasywnego(15kwh/m2*rok) praktycznie nic nie zostaje z tej dotacji, grosze. Trochę lepiej jest dla domu energooszczędnego(40kwh/m2*rok), ale niedużo...




To też prawda, ale .....
Tak jest przy obecnym stanie przepisów.
Zarówno nowela Rozporządzenia jak i przygotowywana ustawa o "certyfikacji energetycznej budynków" namieszają sporo w tym zakresie.
Upraszczając, te procedury będą (mogą) być wymagane w normalnym trybie budowy i "oddania" domu - choćby dla potrzeb wykonania ŚE.
Napisano
no cóż, pozostaje w takim razie czekać na tę nowelę - bo faktycznie - sytuacja o której pisałem to tu i teraz.
A noweli i ustawy o której piszesz - aż tak szczegółowo nie śledzę...
Napisano
Cytat

Witam tez planuje wybudowac dom za 200 000 i mam pytanie jaki projekt wybrac co jest tansze w budowie, dom parterowy czy moze z poddaszem uzytkowym? te projekty mi sie najbardziej podobaja i wydaja sie tanie w budowie jak sadzicie
http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom...69981b25ea,1073
http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom...c120f6373c,2706
http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom...e713b94824,2706




My budujemy dom z Archonu - Dom pod Liczi - jak narazie ich wycena jest rzetelna mysle ze sie zmiescimy w 300 tys butto - załozenie to 277 tys netto i to nie do konca wykoczony my juz z kuchnia tobedziemy miec ale tez i pewnie bedziemy konczyc jak sie juz wprowadzimy i dopieszczać icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam,

ja również należę do grona amatorów/dyletantów wierzących w budowę domu za ok. 200 tys. Czy za mniej czy więcej, to się okaże na wiosnę, jak będę po remoncie mieszkania i kilku innych wydatkach i będę mógł oszacować swoje fundusze.

Jednak ja patrzę na tą budowę trochę pod innym kątem - mianowicie mam zamiar wybudować dom z przeznaczeniem na użytkowanie w okresie ciepłym, tj. od końcówki wiosny do początku jesieni, i to raczej weekendowo, czyli dom typowo działkowy. I tak przez następne -naście lat aż do emerytury. Oczywiście ten plan może ulec zmianie, ponieważ nigdy w życiu nie mieszkałem w domu (rodzina to mieszczuchy, jedynie dziadkowie żony na wsi mieszkają). I może się to okazać czyś tak fantastycznym, że wyprowadzę się z miasta, albo odwrotnie. Co więcej, takie założenie nie wymusza na mnie wykończania domu w całości - daje możliwość podzielenia prac na etapy oraz zrezygnowanie z niektórych rozwiązań (tak mi się wydaje, ale o tym później).

Zdaję sobie sprawę, że budowa pod klucz (czyli w pełni wykończonego i wyposażonego) domu ok 100-120 m za 200 tys. jest nierealna. Przynajmniej dla mnie, gdzie większość robót będę zlecał (brak czasu i problemy zdrowotne). Sam remont bez szaleństw w niedużym mieszkaniu kosztuje kilkadziesiąt tys. zł także jakieś doświadczenie w wydawaniu pieniędzy na wykończenie mam. Ale jestem kompletnym laikiem w dziedzinie budownictwa, całą moją wiedzę zdobywam z forów takich jak te, bądź rozmowy z osobami, które dom wybudowały (takich niestety nie mam z wiele, bo jak wcześniej pisałem moja rodzina i znajomi nie posiadają takich doświadczeń). Jeżeli więc napiszę jakieś głupoty prosiłbym o wyprowadzenie mnie z błędu icon_smile.gif

Do rzeczy:
Najpierw z żoną staraliśmy się określić funkcje, jakie powinien spełniać dom.
Powierzchnia - docelowo ok. 100-120 m. Mamy wąską działkę (ok. 16 x 150 m), także jednym rozwiązaniem jest postawienie wąskiego domu z użytkowym poddaszem. Jak najprostsza bryła, bez udziwnień.
Parter: Salon 25-30 m, koniecznie z kominkiem (taka nasza fanaberia). Jeżeli już kominek, to wykorzystać go do DGP (niestety to nie jest tanie rozwiązanie). Kuchnia - ok. 10-15 m. Reszta na wc, hol, schody, pom. gosp. (jeżeli kiedyś nam się zachce mieszkać na stałe to trzeba pomyśleć o innym ogrzewaniu niż kominek). Bardzo mocno zastanawiam się też nad garażem, ze względu na to, że uwielbiam majsterkować (na działce zawsze jest coś do roboty), jest to dla mnie odpoczynek od pracy biurowej i forma relaksu - mimo, że się czasem natyram ;). Na to trzeba mieć miejsce - i na robotę i na narzędzia. I bardzo ważna rzecz - taras. Większość czasu spędzamy na świeżym powietrzu, nawet przy niesprzyjającej pogodzie, dlatego zadaszony taras jest elementem obowiązkowym. Im większy, tym lepszy.
Piętro: pokoje plus łazienka.
Docelowo dom ma użytkować 4-8 osób, tj. nasza czteroosobowa rodzina plus znajomi/rodzina - jak to w weekendy.
Okres użytkowania: j/w napisane, okres ciepły, plus święta Bożego Narodzenia i Wielkanoc - coraz nas więcej i w mieszkankach już ciężko się pomieścić ;) A taka integracja świąteczna na kilka dni jest świetną formą odreagowania.

Znalazłem dwa projekty, które po niewielkich modyfikacjach spełniają te oczekiwania:

1. Projekt Bazyli
http://plandomu.pl/projekt2749-bazyli,opis.html

Jeżeli chodzi o spełnienie wymogów funkcjonalności to idealny. Zmiana miałaby dotyczyć zadaszenia całego tarasu a nie połowy i wejścia do kotłowni przez garaż.

2. Projekt Capri
http://www.extradom.pl/projekt-domu-capri-KRH1082

Ten mniejszy, bez tarasu (to akurat nie problem, bo można zamienić balkon na daszek), ale nie posiada garażu. Projekt wydaje mi się sporo tańszy w realizacji.


Jeszcze kilka słów o uzbrojeniu działki, a właściwie o jego braku ;) Będzie tylko prąd i woda z własnej studni. Nie ma kanalizacji ani gazu.


Jak wcześniej wspominałem, chcemy dom użytkować latem, w związku z tym podzieliłem sobie budowę na etapy. I tu mam prośbę do Was, abyście patrząc na własne doświadczenie i wiedzę pomogli mi zweryfikować te założenia. Dom chcę budować jak najmniejszym kosztem.

Najpierw SSO:
Ściany z tego co najtańsze (pewnie BK).
Dach - wolałbym z dachówki, ale jeżeli wyjdzie mi różnica na dachu 10 tys. w stosunku do blachodachówki to wybiorę opcję tańszą. Te dachy są proste, nieduże, mają mało drogich elementów (gąsiory itd.), także stawiam bardziej na różnicę w wysokości 3-4 tys. a to jestem w stanie zaakceptować.
Strop chyba Terriva - na tym się kompletnie nie znam.

SSZ:
Elewacja styropian 15 cm, tynk i wsio.
W środku wylewka i najtańsze tynki.
Stolarka: Siegenia Aubi PCV (tanie i sprawdzone)
Instalacje wodno kanalizacyjne - tu nie mam pojęcia. Ale mam pomysł, żeby do ogrzewania wody użyć bojlera elektrycznego ok. 100 l. To na nasze użytkowanie w zupełności wystarczy, poza tym dla mnie nie jest ważny jak najniższy koszt użytkowania, a budowy.
Instalacje C.o. - tu mam zagwozdkę. Może mi podpowiecie czy jest to możliwe - w celu obniżenia kosztów budowy wymyśliłem sobie rozprowadzenie rur do c.o. z kotłowni - tylko rur. Na razie nie przewiduję kotła ani grzejników, ale chciałbym/muszę położyć instalację na wypadek, gdybym się później zdecydował na użytkowanie całoroczne. Wtedy uzupełnię instalację. Czy możliwa jest taka opcja? Czy to ma sens? Same rury i na ich końcach zaślepki. Ciepło chciałbym rozprowadzać na razie przez DGP.
Instalacja elektryczna - jak najprostsza.

To chciałbym zrobić w tym roku. Na wiosnę przyszłego roku chciałbym wykończyć dół, aby móc już korzystać z domku w weekendu. Większość mebli mam, część sprzętu AGD/RTV też, także położę najtańsze panele, pomaluję. Największym kosztem będzie łazienka.

A góra - to już zobaczymy.

I teraz pytanie do Was. Jak szacujecie budowę tych projektów przy kwocie ok. 200 tys. zł. Czy ma to ręce i nogi? Czy może moje założenia są błędne? Może któryś z moich pomysłów jest kompletnym głupstwem?

Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi i wskazówki.
Napisano
Cytat

Instalacje C.o. - tu mam zagwozdkę. Może mi podpowiecie czy jest to możliwe - w celu obniżenia kosztów budowy wymyśliłem sobie rozprowadzenie rur do c.o. z kotłowni - tylko rur. Na razie nie przewiduję kotła ani grzejników, ale chciałbym/muszę położyć instalację na wypadek, gdybym się później zdecydował na użytkowanie całoroczne. Wtedy uzupełnię instalację. Czy możliwa jest taka opcja? Czy to ma sens? Same rury i na ich końcach zaślepki.



Moim zdaniem nie ma z tym problemu. Ja jestem na etapie instalacji wod-kan i co. Na razie bez kotła,grzejników i podłogówki.Po prostu same rury i tyle.Przecież przy każdej budowie jest ten etap. Na koniec podłączasz kaloryfery, piec. Jesli chcesz zostawić na tym etapie, to po prostu wykańczasz wszystko, pozostawiając zabezpieczone wyjścia.
...a co do kwoty-nie wiem w jakich okolicach budujesz.Jeśli nie będziesz miał czasu doglądać budowy-musisz zlecić wszystko ekipie....a to zawsze drożej.
Drugi projekt Capri-tańszy w budowie-moim zdaniem...
..Ja buduję dom o pow. użytkowej 119m2 z garażem (Agatka z HB).Moim marzeniem było zmieścić się w kwocie 200tys...i powiem tak:może by się udało,ale:trzebaby włożyc dużo swojego czasu i wysiłku(szukanie tańszych materiałów, dobrych tanich ekip,promocji).Zazwyczaj tego(czasu) człowiekowi ciągle brakuje..
Może w Twoim przypadku sprawdziłoby sie postawienie domu modułowego?Są to domki zarówno "letnie" jak i całoroczne.W 200 tys się zmieścisz.
Napisano
Cytat

I teraz pytanie do Was. Jak szacujecie budowę tych projektów przy kwocie ok. 200 tys. zł. Czy ma to ręce i nogi? Czy może moje założenia są błędne? Może któryś z moich pomysłów jest kompletnym głupstwem?



Chyba sobie sam odpowiedziales na poczatku:

"Zdaję sobie sprawę, że budowa pod klucz (czyli w pełni wykończonego i wyposażonego) domu ok 100-120 m za 200 tys. jest nierealna. Przynajmniej dla mnie, gdzie większość robót będę zlecał (brak czasu i problemy zdrowotne)."

Moim zdaniem, dysponujac kwota 200 000 zl i zlecajac wykonywanie prac firmom, nie masz szans wybudowac Bazylego. Drugi projekt bedzie tanszy. Pytanie na ktore musisz odpowiedziec sobie sam; ile to jest "okolo" 200 000 zl? co ma sie zawierac w tej kwocie, bo na wstepie za same papierzyska, pozwolenia i przylacza wydasz lekko 10 000 zl.
Napisano
Cytat

Jednak ja patrzę na tą budowę trochę pod innym kątem - mianowicie mam zamiar wybudować dom z przeznaczeniem na użytkowanie w okresie ciepłym, tj. od końcówki wiosny do początku jesieni, i to raczej weekendowo, czyli dom typowo działkowy.


A może domek w technologii szkieletowej ???
Napisano
Cytat

...a co do kwoty-nie wiem w jakich okolicach budujesz.Jeśli nie będziesz miał czasu doglądać budowy-musisz zlecić wszystko ekipie....a to zawsze drożej.



Tutaj mam asa w rękawie w postaci moje dziadka icon_smile.gif Dziadkowie mają w tym miejscu domek rekreacyjny (taki szałas), także podczas wszystkich prac dziadek będzie na miejscu i będzie wszystkiego doglądał. Ja będę się pojawiał wtedy kiedy będzie to niezbędne oraz w weekendy. Poza tym żona na jeszcze w tym roku jest na macierzyńskim, także też jest w miarę dyspozycyjna.
Dzięki za rozwianie moich wątpliwości dot. instalacji icon_smile.gif

Cytat

Może w Twoim przypadku sprawdziłoby sie postawienie domu modułowego?Są to domki zarówno "letnie" jak i całoroczne.W 200 tys się zmieścisz.



Dziękuję za podsunięcie pomysłu, ale raczej nie odpowiada mi to rozwiązanie.


Cytat

Moim zdaniem, dysponujac kwota 200 000 zl i zlecajac wykonywanie prac firmom, nie masz szans wybudowac Bazylego. Drugi projekt bedzie tanszy. Pytanie na ktore musisz odpowiedziec sobie sam; ile to jest "okolo" 200 000 zl? co ma sie zawierac w tej kwocie, bo na wstepie za same papierzyska, pozwolenia i przylacza wydasz lekko 10 000 zl.



Kurczę chyba nie do końca jasno napisałem. Kwota ok. 200 tys. ma się zawierać doprowadzenie domu do stanu deweloperskiego (tak jak wcześniej pisałem przy rezygnacji z niektórych elementów: grzejników, kotła i z czego tylko można do użytkowania letniego) i podstawowe wykończenie samego dołu. Tak, żeby już można było wyjeżdżać na weekendy.

Niestety nie jestem w stanie określić ile powyżej czy poniżej 200k to będzie. Właśnie dlatego mam taki dylemat. Nie chcę się przeliczyć, bo może się okazać, że mi środków nie wystarczy (trzeba zakładać różne warianty). Jak na razie na wiosnę/lato, kiedy chcę zacząć budowę będę dysponował kwotą ok. 150k, do następnej wiosny ok 50k. więcej. Dlatego to 200 k jest dla mnie taką bezpieczną granicą. A mamy straszne ciśnienie na dom poza miastem, dlatego nie chcę czekać kolejnego roku.



Cytat

A może domek w technologii szkieletowej ???



Odpada. Mamy już postanowienie na dom tradycyjny, tj. murowany. Na początku myśleliśmy o domu drewnianym, ale w końcu zrezygnowaliśmy. Można długo dyskutować nad wyższością jednej technologii nad drugą, jednak najważniejsze jest własne odczucie. Mieszkamy w bloku (zawsze mieszkaliśmy) z cegły/betonu - czego tam i w takim domu będziemy czuli się dobrze icon_smile.gif
Napisano
Jesli macie straszne cisnienie i ma byc szybko, to ja wybralabym opcje bezpieczniejsza- projekt Capri. skoro ma to byc domek letniskowy, to zawsze mozesz sobie jakas wiate na samochod zrobic i tam majsterkowac.
Napisano
Podstawowe pytanie - czy i co można na tej działce zbudować.
Czyli MPZP i wypis dla tego terenu, albo wystąpić o warunki zabudowy, jeśli nie ma MPZP.

Ps. Jeśli ta działka ma faktycznie nie więcej jak 16m, to można postawić dom w granicy, czyli szrerszy - ale to zależy od ustaleń w MPZP lub WZiZT.
Napisano (edytowany)
Cytat

Podstawowe pytanie - czy i co można na tej działce zbudować.
Czyli MPZP i wypis dla tego terenu, albo wystąpić o warunki zabudowy, jeśli nie ma MPZP.
Ps. Jeśli ta działka ma faktycznie nie więcej jak 16m, to można postawić dom w granicy, czyli szrerszy - ale to zależy od ustaleń w MPZP lub WZiZT.



W tej chwili nie mam papieru przed oczami, ale spróbuję opisać sytuację z pamięci icon_smile.gif Jestem w trakcie uzyskiwania pierwszego pozwolenia, jakie się uzyskuje (przepraszam za brak nazwy, ale po prostu nie pamiętam). To są chyba WZiZT. Ale jest to tylko formalność, ponieważ dwa lata temu już dostałem zgodę, czy jak to się nazywa, teraz po prostu zmieniliśmy z jednego budynku na dwa. Sprawę monitoruję, za ok. 1,5 miesiąca powinienem mieć to już u siebie. Potem czeka mnie podział i pozwolenie na budowę.

Właśnie się zastanawiam, czy się załapię do tego przepisu, dlatego że działka ma kształt trapezu, na początku (przy wjeździe) ma szerokość ok. 14 m, natomiast na końcu ok. 17 m. Przepisy podają ogólnie, że jeżeli działka ma mniej niż 16 m to można budować 1,5 m od granicy lub w granicy, ale nie wiem, czy mój przypadek się do tego zalicza. W miejscu, gdzie chcemy stawiać budynek jest ok. 16 m. Mam nadzieję, że uda się to wykorzystać, bo chcę budować dom 1,5 m od granicy. W granicy nie, wolę mieć cały dom na działce.

Cytat

Jesli macie straszne cisnienie i ma byc szybko, to ja wybralabym opcje bezpieczniejsza- projekt Capri. skoro ma to byc domek letniskowy, to zawsze mozesz sobie jakas wiate na samochod zrobic i tam majsterkowac.



Kurczę, coraz bardziej się skłaniam ku temu projektowi :/ Ale gdzie ja będę quada trzymał icon_lol.gif (joke)
Edytowano przez Michal_ (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam.
Razem z mężem planujemy budowę domu http://projekty-domow-jednorodzinnych.dom....d_poludnia_.htm z małymi zmianami bez narożnych okien , ogrzewanie na paliwo stałe. Mamy działkę czekamy tylko na zezwolenie na budowę i kredyt.
Mam pytanie czy realne jest postawienie takiego domu za 200 tysięcy. Chcemy zlecić postawienie murów i dach resztę we własnym zakresie.



Całkiem fajny projekt icon_wink.gif
W tym przypadku na pewno koszt wygeneruje powierzchnia dachu.Skoro z tych dużych okien rezygnujecie, to będzie taniej,ale czy warto?Cały urok tego domku w tych oknach icon_wink.gif Najlepiej dajcie do wyceny okna zgodnie z projektem i po waszych zmianach i zobaczcie jak znacząca będzie różnica w kwocie-bo może nie warto?Na to konto połozyc blachodachówkę zamiast dachówki?Pamietajcie ile kasy kosztują wszystkie papiery "przed"-my załatwialiśmy to wszystko nie mając kredytu i jak to podliczyłam to złapałam sie za głowę-skąd my tę kasę wzieliśmy?
"Chcemy zlecić postawienie murów i dach resztę we własnym zakresie"-rozumiem że wszystkie instalacja sami byście robili??Czyli wod-kan, centralne(+postawienie kominów), elektryka?Jeśli tylko fundamenty, mury i dach zlecilibyscie fachowcom a resztę robili sami płacąc tylko za materiał macie szanse, moim zdaniem zmieścić sie w tej kwocie.A układanie glazury, terakoty-tez sami?Musicie dobrze przemyśleć wszystkie etapy budowy, bo czasem człowiek nie zdaje sobie sprawy jakie są koszta materiałów-np. ocieplenie dachu można zrobić samemu bez problemu ,ale koszt samej wełny jest spory.Generalnie bardzo mylne może sie okazać takie kalkulowanie:sam zrobię to będzie "jak za darmo".Ale wierzę że bierzecie to pod uwagę a po prostu macie "fach w ręku".To bardzo cenne, bo "fach w reku"+ czas=oszczędności icon_wink.gif
My planując budowę też wiele chcieliśmy sami,ale po czasie doszlismy do wniosku że nie warto,bo fachowcy zrobią to szybciej i lepiej(np. wod-kan).Jedyne co na pewno to elektrykę zrobi mąż(nie elektryk), ociepli dach, zrobi taras i .....miał w planie ocieplić cały dom....ale już się zastanawiamy czy warto w to brnąć....Na pewno to on ocieplił już fundamenty i postawił ściankę w kuchni-a zrobił to lepiej niż murarze icon_smile.gif
Napisano
Witam.
W tym projekcie okna zostają duże tylko z narożnych rezygnuje a nawet ich trochę dodałam od strony wejścia do domu. Tak naprawdę zauroczyły mnie te okna więc będą duże, trochę ten projekt przerobiłam na własne potrzeby dodałam miejsce na pralnie i wyszło mi ok 130 m kw pow płyty fundamentowej. Od strony tarasu jest ogród ze stawem 350m kw kopaliśmy w zeszłym roku a od strony wejścia dom nie robi wrażenia więc dodałam też duże okna. Wszystkie papiery chcemy przed kredytem z własnych pieniędzy, a ile was papierologia wyniosła/

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...