Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Szczelina wentylacyjna musi być jak również otwory aby powietrze wlatywało i wylatywało. Foli na płytę nie trzeba dawać a do wykonania odstępu najprościej jest użyć dwóch pasków styropianu szer np 5 cm i grubości takiej jaką chcesz zrobić tę szczelinę np 3 cm albo zamiast styropianu możesz nabić kantówki drewniane. Ze sznurkiem będziesz miał więcej zabawy znaczy roboty.


Dzieki za rade. Masz moze pomysł jak mam zrobic otwory, jakie i gdzie konkretnie aby powietrze mogłos sie dostac??
Napisano
Cytat

Dzieki za rade. Masz moze pomysł jak mam zrobic otwory, jakie i gdzie konkretnie aby powietrze mogłos sie dostac??


Za dużo by było pisać icon_biggrin.gif Było to opisane i z fotografowane tylko dobrze poszukaj.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
witam postanowiłem zlecic ocieplenie poddasza komus innemu samemu nie chcialem sie meczyc.
Teraz mam problem poniewaz dach składa sie z gontow papy i desek osb. Pracownik zrobiło odstep od dachu i ułozył wełne 15 cm nastepnie 5 cm i przykrył folia. Problem jest taki ze skarapla sie woda pod folia od strony wełny na samej gorze dachu. Pan zakładajacy stwierdził ze wylotu powietrza miedzy dachem a wata nie musi byc.
Prosze o pomoc jak to naprawic. Najwiecej wody zauwazyłem dzisiaj wokół komina gdzie folia niejest do niego przyklejona i kapało.
Napisano
A szczeliny wentylacyjne to ciotka chyba zrobi za niego.Musi być i wlot i wylot powietrza aby była prawidłowa cyrkulacja powietrza. A temu "Panu" to podziękuj albo wyślij na doszkalanie. Widzisz tak to jest z fachowcami ,zrobią i sobie pójdą a inwestor niech się potem męczy.
Napisano
Wiem sam tego nie bede robił tylko chciałbym wiedziec jak to mozna naprawic i sprawdzic czy on naprawi to poprawnie. Czytałem troche na forach i przeczytałem ze musi byc szczelina miedzy dachem a murem u mnie moge to zrobic w stropianie. Niewiem tylko jak duza musi byc ta szczelina i czy na całej dugosci lub czy jest inne rozwiazanie.
Napisano (edytowany)
Cytat

Wiem sam tego nie bede robił tylko chciałbym wiedziec jak to mozna naprawic i sprawdzic czy on naprawi to poprawnie. Czytałem troche na forach i przeczytałem ze musi byc szczelina miedzy dachem a murem u mnie moge to zrobic w stropianie. Niewiem tylko jak duza musi byc ta szczelina i czy na całej dugosci lub czy jest inne rozwiazanie.



Niewiadomskiego com nie pytaj - on w ciągu ostatnich 7 minut zdązył juz udzielić 9 odpowiedzi...
A końca na razie nie widać, rekord chyba padnie forumowy icon_smile.gif

edit:
już 10 - idzie na rekord icon_smile.gif Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

To jak mam zrobic ta szczeline. Szukałem na tym forum i na innych i nic nie znalazłem. U mnie przed ocieplanie wygladało to tak http://imageshack.us/photo/my-images/705/imag0227yg.jpg/. Jak i czym mam zrobic te szczeliny. zadne robaki nie wejda??


To słabo szukałeś ,bo bynajmniej są tu na forum dwa tematy na temat ten co Cię interesuje. Tak po krótkiemu Ci odpowiem,że szczeliny muszą być na każdej parze krokwi i nie muszą być na całej szerokości a zabezpieczyć te otwory możesz np siatką aluminiową o drobnych oczkach.
Napisano
Arek - polecam zastosowanie kratek wentylacyjnych takich jak pod dachowke
"Ochronna kratka wentylacyjna z wys. went. przekrojem z grzebieniem" na tej stronie http://www.tondach.pl/dachowki/tondach-tun...y-wentylacyjne/
Obcinasz te wasy i przykrecasz kratke wkretami do nadbitki (przynajmniej u mnie tak robilismy) i dojezdzasz styro z elewacji od dolu.
Przed jej przykreceniem polecam na nia nakleic jakas drobna siatke (jak np do klejenia plyt gipsowych),zeby przez otwory nie mogly wejsc owady. U mnie tego nie zrobilismy i w tym roku mialem akcje szerszen. Wlazly w te dziury i zalozyly niazdo w welnie - musielismy rozbierac kawalek dachu,zeby sie dostac do nich. Teraz czeka mnie zabawa w naklejanie siatki (a nadbitka i sciany juz gotowe).
Wg mnie fajne rozwiazanie (aczkolwiek pare groszy na nie trzeba dac) i polecam dac po calej dlugosci sciany ze wzgledow estetycznych. Zadadniczo wystarcza kawalki niewielkie przy samych krokwiach,ale wygladaja gorzej.
  • 9 miesiące temu...
  • 7 miesiące temu...
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

A co sądzicie o ocieplaniu poddasza celulozą?


Można ocieplać, jeżeli o to Ci chodzi.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Można ja wdmuchiwać izolując przestrzenie zamknięte.
Lambdę ma zbliżoną do wełny z lekkim wskazaniem na "-"
Z natury jest bardziej hydrofobowa niż normalna wełna bez dodatkowego zabezpieczenia.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Witam,
Jestem na podobnym etapie, nie chcę zakładać nowego tematu i korzystając z Państwa uprzejmości:

Dach: dwuspadowy, blachodachówka + folia paroprzepuszczalna. Powierzchnia wewnątrz 136m2
Koncepcja: 15cm wełny w krokwie, 10cm wełny w poprzek + płyta OSB 15mm
Pytania: Wełna Unimata czy Supermata droższa w moim przypadku o 1700zł? Jak wam się widzi płyta osb? Początkowo miał iść KG ale powiedziano mi, że OSB to trwalsze i porządniejsze wykończenie.

Dziękuje za odpowiedz. Edytowano przez wszystkozajeli (zobacz historię edycji)
Napisano
Może i OSB trwalsze ale za to ile się narobisz przy wykończeniu. GK o tyle sympatyczna, że tańsza i łatwiej się ją obrabia później.

Ja już jestem za dachem i mam tak: blacha, deskowanie, membrana, deskowanie ciąg dalszy, wełna 15cm, GK. W dużą ulewę spodziewałem się hałasu jak w polonezie a tu miłe zaskoczenie - nic nie bębni.
Napisano
Cytat

Witam,
Jestem na podobnym etapie, nie chcę zakładać nowego tematu i korzystając z Państwa uprzejmości:

Dach: dwuspadowy, blachodachówka + folia paroprzepuszczalna. Powierzchnia wewnątrz 136m2
Koncepcja: 15cm wełny w krokwie, 10cm wełny w poprzek + płyta OSB 15mm
Pytania: Wełna Unimata czy Supermata droższa w moim przypadku o 1700zł? Jak wam się widzi płyta osb? Początkowo miał iść KG ale powiedziano mi, że OSB to trwalsze i porządniejsze wykończenie.

Dziękuje za odpowiedz.


Co do ocieplenia to grubość może być , rodzaj to są tańsze wełny na rynku z takim samy współczynnikiem.
A jak chcesz dać wełnę w poprzek jak masz zamiar przykręcić płytę osb?
To poddasze użytkowe czy strych będzie? Bo jeżeli użytkowe to zapomnij o płycie tylko regips. Ciekawy jestem kto Ci tak doradził żeby położyć płytę osb.
Napisano (edytowany)
Cytat

Co do ocieplenia to grubość może być , rodzaj to są tańsze wełny na rynku z takim samy współczynnikiem.
A jak chcesz dać wełnę w poprzek jak masz zamiar przykręcić płytę osb?
To poddasze użytkowe czy strych będzie? Bo jeżeli użytkowe to zapomnij o płycie tylko regips. Ciekawy jestem kto Ci tak doradził żeby położyć płytę osb.



Zdecydowałem się na Supermatę Isover bo dostałem dobrą cenę. Będę ją kładł 15cm równolegle oraz 10cm prostopadle. Jest to poddasze użytkowe. Propozycja padła taka, żeby zrobić OSB a do tego przy wykończeniu to co będę chciał czyli KG, tapety itd. Przyjąłem takie rozwiązanie ponieważ, zaproponował to człowiek, który kilkukrotnie wykonywał dla nas wykończenie (dach, okna, kominy etc.) i robił to niespotykanie solidnie, zwracając uwagę na koszty. U siebie budując dom, też skorzystał z tego rozwiązania, dał mi możliwość wyboru, ale sam oceniając konstrukcje i wykończenie mojego dachu tak polecił. Edytowano przez wszystkozajeli (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Zdecydowałem się na Supermatę Isover bo dostałem dobrą cenę. Będę ją kładł 15cm równolegle oraz 10cm prostopadle. Jest to poddasze użytkowe. Propozycja padła taka, żeby zrobić OSB a do tego przy wykończeniu to co będę chciał czyli KG, tapety itd. Przyjąłem takie rozwiązanie ponieważ, zaproponował to człowiek, który kilkukrotnie wykonywał dla nas wykończenie (dach, okna, kominy etc.) i robił to niespotykanie solidnie, zwracając uwagę na koszty. U siebie budując dom, też skorzystał z tego rozwiązania, dał mi możliwość wyboru, ale sam oceniając konstrukcje i wykończenie mojego dachu tak polecił.


Nie słyszałem aby kłaść płytę osb a potem na to regipsy. Nie będę twierdził ,że ten Twój fachowiec nie robi solidnie ale co do kosztów to uwagę zwraca oczywiście ale żeby koszty były jak największe, bo robiąc tak jak on mówi taniutko nie będzie.
Gdyby to rozwiązanie było tak dobre to nie wiem po co są na rynku profile i po co robi się stelaż pod regipsy.
Napisano
Cytat

Nie słyszałem aby kłaść płytę osb a potem na to regipsy. Nie będę twierdził ,że ten Twój fachowiec nie robi solidnie ale co do kosztów to uwagę zwraca oczywiście ale żeby koszty były jak największe, bo robiąc tak jak on mówi taniutko nie będzie.
Gdyby to rozwiązanie było tak dobre to nie wiem po co są na rynku profile i po co robi się stelaż pod regipsy.



Dlatego napisałem na forum. Cena samego OSB na tę powierzchnie pokrywa koszty karton-gipsu razem z robocizną. Z resztą podzielę się opinią jak tylko będę miał czas z nim porozmawiać. Pierwszy raz się spotkałem z tym, że fachowiec nie został zwyzywany ze względu na swoje podejście do tematu - dzięki. Co do kosztów powiedział na wstępie, że są dwa rozwiązania - sam wolałbym mieć od razu regips przygotowany pod wykończenie.
Napisano
O ile (w domyśle) płytę OSB można potraktować jako usztywnienie całej konstrukcji (ścianka działowa) to w przypadku zabudowy poddasza użytkowego/sufitu rozwiązanie bez sensu podrażające inwestycję.
Już taniej wyjdzie położenie dwóch warstw K-G... tylko po co?
Napisano
Cytat

Dlatego napisałem na forum. Cena samego OSB na tę powierzchnie pokrywa koszty karton-gipsu razem z robocizną. Z resztą podzielę się opinią jak tylko będę miał czas z nim porozmawiać. Pierwszy raz się spotkałem z tym, że fachowiec nie został zwyzywany ze względu na swoje podejście do tematu - dzięki. Co do kosztów powiedział na wstępie, że są dwa rozwiązania - sam wolałbym mieć od razu regips przygotowany pod wykończenie.


Zawsze można podyskutować, od tego właśnie jest forum icon_biggrin.gif
Pisząc, że cena płyt osb pokrywa koszty płyt kg+robocizna, czyli do tego musisz doliczyć jeszcze płyty kg,tak? Czyli żeby nie było niejasności regipsów dawał nie będziesz.
Napisano
Cytat

Zawsze można podyskutować, od tego właśnie jest forum icon_biggrin.gif
Pisząc, że cena płyt osb pokrywa koszty płyt kg+robocizna, czyli do tego musisz doliczyć jeszcze płyty kg,tak? Czyli żeby nie było niejasności regipsów dawał nie będziesz.



Nie, na razie regipsów nie będzie, tylko potem kwestia tego jak tę płytę wykończyć. W projekcie nie ma wymogów co do wykorzystanych materiałów. mhtyl wszystko wzięło się z tego, że zmieniła się koncepcja dotycząca inwestycji, poddasze chcę ocieplić i przez jakiś czas pozostawić niezamieszkane a skupić się na parterze, początkowo wszystko na poddaszu miało być w karton gipsie łącznie ze ściankami zrobione w tydzień i po sprawie. Jak się okazało, że trzeba wymienić membranę bo przez 3 lata pustostanu się podniszczyła i nikt pod to wełny nie da (opinia niezależnych od siebie osób trudniących się budowlanką) to i pojawila się koncepcja użycia OSB i ewentualnego "dowolnego wykończenia" tej konstrukcji, wiem że można to tynkować, czy nawet dawać regipsy czy tapety. Z racji tego, że nie mam doświadczenia a zawsze jestem zdania żeby doinwestować a zrobić lepiej (jeśli jest to w jakiś sposób uzasadnione) to przyjąłem to rozwiązanie. Dzisiaj spotkam się z fachmanami i powiem wam czego się dowiedziałem. Dzięki za dotychczasową pomoc.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Nie, na razie regipsów nie będzie, tylko potem kwestia tego jak tę płytę wykończyć. W projekcie nie ma wymogów co do wykorzystanych materiałów. mhtyl wszystko wzięło się z tego, że zmieniła się koncepcja dotycząca inwestycji, poddasze chcę ocieplić i przez jakiś czas pozostawić niezamieszkane a skupić się na parterze, początkowo wszystko na poddaszu miało być w karton gipsie łącznie ze ściankami zrobione w tydzień i po sprawie. Jak się okazało, że trzeba wymienić membranę bo przez 3 lata pustostanu się podniszczyła i nikt pod to wełny nie da (opinia niezależnych od siebie osób trudniących się budowlanką) to i pojawila się koncepcja użycia OSB i ewentualnego "dowolnego wykończenia" tej konstrukcji, wiem że można to tynkować, czy nawet dawać regipsy czy tapety. Z racji tego, że nie mam doświadczenia a zawsze jestem zdania żeby doinwestować a zrobić lepiej (jeśli jest to w jakiś sposób uzasadnione) to przyjąłem to rozwiązanie. Dzisiaj spotkam się z fachmanami i powiem wam czego się dowiedziałem. Dzięki za dotychczasową pomoc.


Czyli ja bym Ci doradzić to ocieplić, zrobić stelaż pod regipsy i folię paroizolacyjną i to bym zostawił do momentu położenia regipsów.
Jak zaczniesz wykończać płyty osb to nie raz będziesz klął a z drugiej strony to po tak obciążać więźbę.
A pokrycie jakie masz?
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Witam,
Czy możecie mi powiedzieć czy takie ocieplenie będzie ok?

DACH NAD MIESZKANIEM
• Blacha stalowa powlekana, na rąbek stojący producent DTC
• Deskowanie - deski 10cm w rozstawie co 15 cm,
• Kontrłaty / pustka wentylacyjna
• Membrana Dachowa Matrix JD Sd>0,02m mocowana do wierzchu krokwi
• Maty z wełny mineralnej w grubości krokwi (3cm poniżej wierzchu krokwi) Isover Uni-mata gr 16cm
• Płyty z wełny mineralnej mocowane do spodu krokwi Isover Uni-mata gr 8 cm
• Podkonstrukcja pod płytę g-k firmy Rigips
• Folia paroizolacyjna
• Poszycie z płyt gipsowo-kartonowych grubości 15 mm firmy Rigips
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Witam!
Mam problem z obraniem sposobu ocieplenia dachu od wewnątrz ale po kolei. Jest to to weranda (wejście do domu) murowana, ocieplona od zewnątrz będzie prawdopodobnie w przyszłym roku, dach na krokwiach 5/10 cm odeskowany 3 warstwy papy ( 2 termo zgrzewalne), dach ma skos około 15 stopni, sufit na stelażach będzie podwieszony płasko tzn. równolegle do posadzki. Nie można tu mówić o strychu bo przestrzeń raczej za mała ale sposób myślę, że należy obrać podobny dlatego podpiąłem się pod ten temat. Pomieszczenie to będzie spełniało funkcje przedpokoju będzie z niego przejście do kuchni. Będzie ogrzewane grzejnikiem. Jeżeli jeszcze jakieś informacje są potrzebne dopisze. Rozmawiałem z różnymi osobami niektórzy polecają wełne do ociepleń elewacji, że zda lepiej egzamin. Z góry dziękuję za pomoc.


Nie ten ten temat, nie to forum, nie to co? Za trudne pytanie, źle zadane?

DSC01446.jpg

Edytowano przez Danielgdynia (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam!
Mam problem z obraniem sposobu ocieplenia dachu od wewnątrz ale po kolei. Jest to to weranda (wejście do domu) murowana, ocieplona od zewnątrz będzie prawdopodobnie w przyszłym roku, dach na krokwiach 5/10 cm odeskowany 3 warstwy papy ( 2 termo zgrzewalne), dach ma skos około 15 stopni, sufit na stelażach będzie podwieszony płasko tzn. równolegle do posadzki. Nie można tu mówić o strychu bo przestrzeń raczej za mała ale sposób myślę, że należy obrać podobny dlatego podpiąłem się pod ten temat. Pomieszczenie to będzie spełniało funkcje przedpokoju będzie z niego przejście do kuchni. Będzie ogrzewane grzejnikiem. Jeżeli jeszcze jakieś informacje są potrzebne dopisze. Rozmawiałem z różnymi osobami niektórzy polecają wełne do ociepleń elewacji, że zda lepiej egzamin. Z góry dziękuję za pomoc.


Nie ten ten temat, nie to forum, nie to co? Za trudne pytanie, źle zadane?



Witam.

czy udało Ci się już jakoś rozwiązać temat? A myślałeś o termoizolacji natryskowej z wykorzystaniem pianki PUR?
Napisano
Cytat

Witam.

czy udało Ci się już jakoś rozwiązać temat? A myślałeś o termoizolacji natryskowej z wykorzystaniem pianki PUR?


Po prostu dałem wełne 5cm, od dachu jest przerwa a od zewnątrz dam kratki wentylacyjne. Docelowo na krokwie dam jeszcze wełne 10 lub 15 cm. Mury wukułem przy łączeniu z dachem aby wełna tworzyła całość ze styropianem. Nie mam w planach żadnych pianek ani nic podobnego. Jest to tylko remont starej chałupy małymi krokami i niekoniecznie największymi wkładami finansowymi. Pzdr
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam

Chciałbym dołączyć do tematu ocieplenia poddasza nieużytkowego.
Dom parterowy - 145m2, Dach 266m2 (dwu-kopertowy)
Strop Terriva ocieplony styropianem 2 x 5 cm na zakładkę + folia izolacyjna
Na chwile obecną zastanawiam się nad ociepleniem poddasza wełną Isover "15" między krokwiami + podbicie całości płytą OSB 10mm (jestem praktycznie 2 dni od foliowania) - czy takie ocieplenie będzie prawidłowe ???

Poddasze przeznaczone na tzw. składzik rzeczy "różnych"

Będę wdzięczny za komentarze

Pozdrawiam
  • 1 rok temu...
Napisano
Czy koniecznie ocieplając poddasze trzeba dać dwie prostopadłe do siebie warstwy, czy wystarczy jedna grubsza? Pytam bo mam krokwie 20 - więc myślę, aby dać tam 20 cm wełny, czy to nie wystarczy?
Napisano
Cytat

Czy koniecznie ocieplając poddasze trzeba dać dwie prostopadłe do siebie warstwy, czy wystarczy jedna grubsza? Pytam bo mam krokwie 20 - więc myślę, aby dać tam 20 cm wełny, czy to nie wystarczy?



Pierwszą warstwę ocieplenia poddasza grubości 10–20 cm układa się między drewnianymi elementami konstrukcji dachu. Z odcinków o długości do 6 m docina się kawałki o 1,5-2 cm szersze od odległości w świetle między krokwiami. Taki naddatek i sprężystość skalnej wełny pozwalają na samodzielne utrzymywanie się tak dociętego ocieplenia poddasza między nimi.

Ocieplanie dachu jedynie między krokwiami to za mało, aby uzyskać energooszczędne poddasze. Dlatego stosuje się drugą warstwę ocieplenia poddasza o grubości równej różnicy między łączną grubością energooszczędnego ocieplenia poddasza, a grubością pierwszej warstwy izolacji. Drugą warstwę ocieplenia poddasza układa się między spodem krokwi a okładzinami poddasza, np. płytami gipsowo-kartonowymi lub boazerią. Ruszt stalowy odsuwa się poniżej spodu krokwi najczęściej o 5–15 cm, stosując wieszaki stalowe lub klocki drewniane. Druga warstwa ocieplenia poddasza ułożona pod krokwiami eliminuje podłużne mostki termiczne, jakimi są krokwie, jętki czy kleszcze drewnianej więźby dachowej.

W walce o energooszczędność nie ma kompromisów.
Napisano
Cytat

Pierwszą warstwę ocieplenia poddasza grubości 10–20 cm układa się między drewnianymi elementami konstrukcji dachu. Z odcinków o długości do 6 m docina się kawałki o 1,5-2 cm szersze od odległości w świetle między krokwiami. Taki naddatek i sprężystość skalnej wełny pozwalają na samodzielne utrzymywanie się tak dociętego ocieplenia poddasza między nimi.



Witam. Co racja to racja. Ale żeby wełna sama się utrzymała pomiędzy krokwiami to czasami nie wystarczy wyciąć jej z zapasem, bo tania i marna wełna i tak się osunie i powstanie mostek. Widziałem jak wełna taka po czasie się zsunęła, a po zamknięciu poddasza nic nie zobaczymy i nie naprawimy.
Mówiąc o wełnie Isover, to ta się trzyma, ale i tak bym wszystko sznurkował, sznurek tani, a pewność jest.
Co do warstw, są różne szkoły, ale dając tyle co poleca Budujemy Dom - budownictwo ogólne będziesz miał cieplutko. Są szkoły co na drugą warstwę dają 10 cm, mi się wydaje że taka grubośc 20 +10 także by wystarczyła.
Pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam. Co racja to racja. Ale żeby wełna sama się utrzymała pomiędzy krokwiami to czasami nie wystarczy wyciąć jej z zapasem, bo tania i marna wełna i tak się osunie i powstanie mostek. Widziałem jak wełna taka po czasie się zsunęła, a po zamknięciu poddasza nic nie zobaczymy i nie naprawimy.
Mówiąc o wełnie Isover, to ta się trzyma, ale i tak bym wszystko sznurkował, sznurek tani, a pewność jest.
Co do warstw, są różne szkoły, ale dając tyle co poleca Budujemy Dom - budownictwo ogólne będziesz miał cieplutko. Są szkoły co na drugą warstwę dają 10 cm, mi się wydaje że taka grubośc 20 +10 także by wystarczyła.
Pozdrawiam



Tania i marna - brzmi jak prowokacja icon_biggrin.gif icon_eek.gif

Ko przy zdrowych zmysłach bierze kredyt, zaczerpnie wiedzy w Prasie branżowej (np. miesięcznik Budujemy Dom) a potem zaoszczędzi na "taniej marnej wełnie" ??

Sznurkowanie nie zaszkodzi ale można i bez sznurkowania.

Między krokwiami
Napisano
Cytat

Tania i marna - brzmi jak prowokacja icon_biggrin.gif icon_eek.gif

Ko przy zdrowych zmysłach bierze kredyt, zaczerpnie wiedzy w Prasie branżowej (np. miesięcznik Budujemy Dom) a potem zaoszczędzi na "taniej marnej wełnie" ??

Sznurkowanie nie zaszkodzi ale można i bez sznurkowania.

Między krokwiami



Oj, sprzedawcy, oczywiście nie wszyscy, żeby mnie źle nie zrozumieć, potrafią sprzedać wszystko, ale także i inwestorzy celem zaoszczędzenia ,oczywiście pozornego, kupią produkt tańszy nie zwracając uwagi na jego parametry ani opinie innych użytkowników np. z naszgo forum.
Pozdrawiam
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Witam, podłącza się do tematu wykonania ocieplenia poddasza.
Mam dach kryty dachówką, potem membrana wysokoparoprzepuszczalna i między krokwie 16 cm dałem wełnę 15 cm isovera unimate. Zanim zdążyłem przejść do kolejnego etapu zauważyłem, że w niektórych miejscach na skosach wkładając rękę pomiędzy wełnę na membranie pojawila się wilgoć. Było to jak na dworze panowały mrozy i membrana była oszroniona. Kiedy mrozy odpuściły w większości wilgoć odparowała, jednak nad oknami połaciowymi wełna zrobiła się mokra. W związku z tym chciałbym się poradzić, czy wełna wyschnie bez wyciągania jej z pomiędzy krokwi i czym zaistniała sytuacja mogła być spowodowana, bo teraz nie wiem czy kontynuować pracę, czy lepiej zaczekać na lepszą pogodę. Nadmienię, że w czasie dużych mrozów dogrzewalem poddasze nagrzewnica i utrzymywalem temp. ok. 5 stopni, pomieszczenia nie były wentylowane. Tynki były robione na wiosnę, a wylewki na początku października.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Zdecydowanie w celu uniknięcia mostków cieplnych i straty ciepła przez "dziurawą" izolację wskazana izolacja dwuwarstwowa, np. Super-Mata 18 cm między krokwie i potem 5 lub 10 cm w poprzek pod krokwiami, a na to paroizolacja i płyty karton-gips na dystansach.
Bardziej szczegółowo:
http://www.isover.pl/izolacja-dachu-skosnego

Cytat

Witam !!

Z racji na brak zbędnej gotówki postanowiłem ocieplić poddasze własnoręcznie. Chce położyc warstwe wełny o grubości 25 cm ( 20 między krokwie i 5 prostopadle). I w związku z tym, że będe to robił pierwszy raz w życiu prosze o porady jak to zrobic żeby było dobrze i ciepło. Pod sufitem z kartongipsów nie mam problemów daje dwie warstwy tak jak napisałem wyżej. Problem z tym co bedzie ponad sufitem. Dołączam rysnek żeby było łatwiej. Ile dać grubości między krokwie a ile na sufit żeby było ekonomicznie i jak najmniej strat ciepła ??. Mam jeszcze problem jak obłożyć sam wierzchołek. Czy tam się zostawia jakieś puste miejsca żeby to ciepło miało gdzie wylecieć czy obłożyć to szczelnie do samego końca ? Dodam że mam dachówkę ceramiczną i dość dobrą folię paroprzepuszczalną. Czy tą wełnę mam ułożyć ( upchać ) na ciasno do tej folii czy zostawić jakąś przestrzeń między folią a wełną. I na jakich stelażach układać tę warstwę druga w poprzek ?? Wogóle jak ktoś ma jakąś instrukcję jak to powinno być wykonane zgodnie ze sztuką to byłbym wdzięczny za rady.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

rentgen


  • 9 miesiące temu...
Napisano
Witam,
Z góry przepraszam jeżeli odpowiedź na moje pytanie znajduje się już wcześniej w wątku. Co zrobić jeżeli pierwsza warstwa ocieplenia wełną mineralną znajduje się już pod bezpośrednio pod dachem, a nie między krokwiami na stropie? Wiem, że powinno być to zrobione w ten sposób, że ociepla się tylko powierzchnię ogrzewaną czyli w moim przypadku idąc od ścian zewnętrznych najpierw po skosie, a w momencie gdy skos łączy się z "jętkami" powinno iść już prosto po stropie. Czy mogę drugą warstwę dać między krokwiami po stropie tak by była bezpośrednio nad płytami regipsowymi? W jaki sposób wykończyć to ocieplenie bez konieczności zrywania istniejącej już warstwy? W załączeniu przesyłam prowizoryczny rysunek. Z góry dziękuję za odpowiedź

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Witam,
Z góry przepraszam jeżeli odpowiedź na moje pytanie znajduje się już wcześniej w wątku. Co zrobić jeżeli pierwsza warstwa ocieplenia wełną mineralną znajduje się już pod bezpośrednio pod dachem, a nie między krokwiami na stropie? Wiem, że powinno być to zrobione w ten sposób, że ociepla się tylko powierzchnię ogrzewaną czyli w moim przypadku idąc od ścian zewnętrznych najpierw po skosie, a w momencie gdy skos łączy się z "jętkami" powinno iść już prosto po stropie. Czy mogę drugą warstwę dać między krokwiami po stropie tak by była bezpośrednio nad płytami regipsowymi? W jaki sposób wykończyć to ocieplenie bez konieczności zrywania istniejącej już warstwy? W załączeniu przesyłam prowizoryczny rysunek. Z góry dziękuję za odpowiedź


Izolacji pod dachem nie trzeba usuwać jeśli zapewnione jest odparowanie wilgoci na strychu (paroprzepuszczalność termoizolacji, wentylacja). Na jętkach układa się (kolejno od dołu) - płyty g-k , paroizolację, wełnę, folię parpprzepuszczalną i ewentualnie pokrycie podłogowe np. z desek.
Napisano (edytowany)
Cytat

Izolacji pod dachem nie trzeba usuwać jeśli zapewnione jest odparowanie wilgoci na strychu (paroprzepuszczalność termoizolacji, wentylacja). Na jętkach układa się (kolejno od dołu) - płyty g-k , paroizolację, wełnę, folię parpprzepuszczalną i ewentualnie pokrycie podłogowe np. z desek.



Zapomniałem dodać jeszcze jednego. Powierzchnia nad jętkami jest bardzo mała i nie będzie użytkowa. W takim wypadku pokrycie podłogowe z desek chyba odpada? Reasumując na istniejącą już warstwę pod dachem mam dać folię parapszepuszczalną, a między jętkami dać kolejną warstwę wełny. Od góry przykryć ją folią paraprzepuszczalną, a od dołu paroizolację i i kartongips? Edytowano przez Dominus (zobacz historię edycji)
Napisano
Przy niskim strychu (tzw. powierzchnia nieprzełazowa) ocieplenie można układać jako dwuwarstwowe (na jętkach i połaci dachowej) bez jakichkolwiek dodatkowych warstw między nimi, pod warunkiem wcześniejszego ułożenia folii paraprzepuszczalnej od zewnątrz ocieplenia dachowego (bezpośrednio pod pokryciem dachowym z pustką wentylacyjną). Przy braku takiego układu warstw konieczne będzie zapewnienie wentylacji strychu (otwory w szczytach, kominki) i ułożenie wełny na jętce wg podanego uprzednio układu (bez przykrycia deskami).
Napisano
Cytat

Przy niskim strychu (tzw. powierzchnia nieprzełazowa) ocieplenie można układać jako dwuwarstwowe (na jętkach i połaci dachowej) bez jakichkolwiek dodatkowych warstw między nimi, pod warunkiem wcześniejszego ułożenia folii paraprzepuszczalnej od zewnątrz ocieplenia dachowego (bezpośrednio pod pokryciem dachowym z pustką wentylacyjną). Przy braku takiego układu warstw konieczne będzie zapewnienie wentylacji strychu (otwory w szczytach, kominki) i ułożenie wełny na jętce wg podanego uprzednio układu (bez przykrycia deskami).



Sporo się już wyjaśniło. Wczoraj zauważyłem przeciekanie wody przez wełne, która jest już położona na połaci dachowej. Gdy ściągnąłem kawałek w którym występowało przeciekanie okazało się, że na folii położonej bezpośrednio pod blachą skrapla się woda. Jak narazie nie jestem w stanie powiedzieć czy występuje to na całej powierzchni dachu czy tylko w tym konkretnym miejscu. Czy jest to spowodowane brakiem odpowiedniej wentylacji? Co mam zrobić w takim wypadku?
Napisano
Cytat

Sporo się już wyjaśniło. Wczoraj zauważyłem przeciekanie wody przez wełne, która jest już położona na połaci dachowej. Gdy ściągnąłem kawałek w którym występowało przeciekanie okazało się, że na folii położonej bezpośrednio pod blachą skrapla się woda. Jak narazie nie jestem w stanie powiedzieć czy występuje to na całej powierzchni dachu czy tylko w tym konkretnym miejscu. Czy jest to spowodowane brakiem odpowiedniej wentylacji? Co mam zrobić w takim wypadku?


Ten przeciek jest powyżej okna dachowego czy komina?
Chyba kontrłaty są położone pod łatami.

Pamiętasz jaka membrana została położona.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...