przemty Napisano 20 lipca 2012 Udostępnij #1 Napisano 20 lipca 2012 (edytowany) Poczytałem trochę o deskowaniu dachu,ociepleniu takiego dachu i zrobiłem szkic dla aby zobrazować to co zrozumiałem ze wszystkich tematów.Oto szkic: Czy ocieplenie przy pełnym deskowaniu wykonane w ten sposób bedzie zgodne ze sztuką?Czy szczelina wentylacyjna pomiędzy deskowaniem a wełną jest prawidłowo wykonana i zakończona, szczególnie w obszarze okapu?Co daje się na zakończenie szczeliny w okapie (czerwony element) ? Edytowano 20 lipca 2012 przez przemty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
lukalo Napisano 21 lipca 2012 Udostępnij #2 Napisano 21 lipca 2012 Witaj ja mam deskowanie + papę.zastanawiam się jeszcze nad zamontowaniem w takim układzie jak przedstawiłeś na rysunku nad zamontowaniem dodatkowo membrany wysokoparoprzepuszczalnej bezpośrednio na wełnie pod deskowniem (ma to niby zabezpieczać przed przewiewaniem wełny a co za tym idzie wychładzaniem poddasza). Niestety nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. wełny szklane (o mniejszej gęstości będą bardziej podatne na to "przewiewanie ) te o większej gęstości mniej narażone (rockwool).Wg Mnie rysunek jest poprawny, a w miejscu czerwonego elementu widziałem że dają np kratki ze siatki metalowej (własnej konstrukcji) bo ciężko znaleźć gotowe rozwiązania przy nadbitce.na deskach masz papę, czy membranę? 1 Link do komentarza
przemty Napisano 21 lipca 2012 Autor Udostępnij #3 Napisano 21 lipca 2012 Cytat Witaj ja mam deskowanie + papę. Cytat na deskach masz papę, czy membranę? a tak mniej więcej ile cię kosztowało ( na jaką powierzchnię ) deskowanie plus papa?pytam ponieważ ja jeszcze nie mam nic i ogólnie zastanawiam się czy wybrać blachodachówkę tylko z membraną czy dachówkę z pełnym deskowaniem dachu... Link do komentarza
lukalo Napisano 22 lipca 2012 Udostępnij #4 Napisano 22 lipca 2012 sporo ale dokładnie nie pamiętam ile to kosztowało, teraz ceny na pewno się zmieniły .z deskowaniem jest więcej problemów przy ocieplaniu Link do komentarza
przemty Napisano 22 lipca 2012 Autor Udostępnij #5 Napisano 22 lipca 2012 Cytat sporo ale dokładnie nie pamiętam ile to kosztowało, teraz ceny na pewno się zmieniły . Tak dla upewnienia, ilość drewna do deskowania [m3] oblicza się: pow. dachu x gr. desek ??Jaką dawałeś dokładnie papę? Cytat z deskowaniem jest więcej problemów przy ocieplaniu to co do tej pory doczytałem to jedyny problem przy deskowaniu to utrzymanie szczeliny wentylacyjnej pod deskami...jest jeszcze coś o czym powinienem wiedzieć? Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 30 lipca 2012 Udostępnij #6 Napisano 30 lipca 2012 Cytat Poczytałem trochę o deskowaniu dachu,ociepleniu takiego dachu i zrobiłem szkic dla aby zobrazować to co zrozumiałem ze wszystkich tematów.Oto szkic:[attachment=14208:Szczelin...ylacyjna.jpg]Czy ocieplenie przy pełnym deskowaniu wykonane w ten sposób bedzie zgodne ze sztuką?Czy szczelina wentylacyjna pomiędzy deskowaniem a wełną jest prawidłowo wykonana i zakończona, szczególnie w obszarze okapu?Co daje się na zakończenie szczeliny w okapie (czerwony element) ? Aby mieć pewność, że będzie zachowana pustka powietrzna nad ociepleniem a deskami z papą można wykonać odpowiednie zabezpieczenie ze sznurka. Rozpięcie sznurka pomiędzy krokwiami stworzy ruszt, dzięki czemu nie nastąpi przypadkowe zapchanie szczeliny wentylacyjnej. Pierwsza warstwa ocieplenia powinna mieć grubość wysokości krokwi pomniejszoną o grubość szczeliny wentylacyjnej. Kratka wentylacyjna, która zapewni wlot przy okapie można wykonać z listwy metalowej np.: http://www.protektor.com/pl/produkty/db/?n...p;intProduct=52 1 Link do komentarza
lukalo Napisano 4 sierpnia 2012 Udostępnij #7 Napisano 4 sierpnia 2012 Ja właśnie jestem w trakcie ocieplania zdecydowałem się na isoveranad wełną nie daję membrany (podobno nie ma takiego czegoś jak przewiewanie wełny- nikt tego nie badał a przepływ powietrza w szczelinie jest laminarny-podobno:) isover zaleca takie rozwiązanie ale tylko po to aby ewentualna woda , która małaby się przedostać przez papę nie zamoczyła wełny-trochę to małoprawdopodobne:)do deskowania przybijam 3 cm listwy pomiędzy krokwiami (równolegle do nich) od 2 do 3 rzędów (w zależności od odległości pomiędzy krokwiami). między krokwiami rozciągam dodatkowo sznurek i przybijam zszywkami.mam nadzieję że wytrzyma 1 Link do komentarza
Jonny Napisano 19 sierpnia 2012 Udostępnij #8 Napisano 19 sierpnia 2012 Nadzieję to można mieć jak się wysyła kupon totolotka. Tutaj chłopie musisz mieć pewność, zleć stosowne badania i po problemie. Link do komentarza
przemty Napisano 25 sierpnia 2012 Autor Udostępnij #9 Napisano 25 sierpnia 2012 Zapomniałem przedtem zapytać się jeszcze o górne zabezpieczenie szczeliny.Jak widać na poniższym rysunku ocieplenie nie bedzie szło do kalenicy tylko bedzie do jętek tak, żę nad jetkami planuję zostawić nieocieplony strych wyłożony od spodu deskami a pod nimi ocieplenie.Czy zakończenie szczeliny na strychu - czerwony element- jest prawidłowe, można tu zastosować taki sam element jak w części okapowej?Czy tak wykonana szczelina a wiec szczelina która nie kończy się w kalenicy a w jakiejś tam odległości od niej będzie prawidłowo funkcjonować?Czy przy tak zakończonej szczelinie w kalenicy też trzeba robić otwory? Link do komentarza
PeZet Napisano 25 sierpnia 2012 Udostępnij #10 Napisano 25 sierpnia 2012 Przemty,mam podobne co Ty pomysły i konstrukcję dachu. Jestem przed tym etapem, research robiłem i moje wnioski są takie, żeby przestrzeń nad jętkami też ocieplić ze względu na parę wodną. Ta przestrzeń musi być wentylowana, skoro tam dochodzi wentylacja połaci. Koszty będą porównywalne - ocieplać jętki czy ciągnąć ocieplenie do kalenicy.Szczyt ściany,pod dachem - rób samodzielnie, oszczędzisz kilka stów. W castoramie kupiłem siatkę o oczku 1mm, metalową, aluminiową, nierdzewną i klejem z pistoletu przyklejałem. Z bliska widać, w którym miejscu zaczynałem, bo się uczyłem, ale z dołu nie. A tam, gdzie kończyłem to już jest git. Chodzi o to, żeby nie wlatywały osy, szerszenie, myszy nie wlazły i małe ptaki. Link do komentarza
przemty Napisano 25 sierpnia 2012 Autor Udostępnij #11 Napisano 25 sierpnia 2012 Cytat Jestem przed tym etapem, research robiłem i moje wnioski są takie, żeby przestrzeń nad jętkami też ocieplić ze względu na parę wodną. ale skąd tam niby ma się wziąść para jak pod izolacją w jętkach będzie paroizolacja? Cytat Ta przestrzeń musi być wentylowana, skoro tam dochodzi wentylacja połaci. Koszty będą porównywalne - ocieplać jętki czy ciągnąć ocieplenie do kalenicy. no ale wtedy nie ocieplać sufitu poddasza czyli pomiedzy jetkami?dac tam tylko płytę KG i paroizolację a pod deskowaniem dachu aż do kalenicy ciągnąc ocieplenie? Cytat Szczyt ściany,pod dachem - rób samodzielnie, chodzi ci o zabepieczenia połączenia ściany szczytowej zewnętrznej z dachem? Link do komentarza
PeZet Napisano 25 sierpnia 2012 Udostępnij #12 Napisano 25 sierpnia 2012 Cytat ale skąd tam niby ma się wziąść para jak pod izolacją w jętkach będzie paroizolacja? No więc i mnie to zdziwiło, nie pamiętam kto mi o tym pisał, ale wiedział o czym pisze.Już wiem. Para wejdzie ci szczeliną wentylacyjną... ewentualnie wchodzi tu kwestia punktu rosy...a z całą pewnością wentylacja połaci musi być wyprowadzona na zewnątrz i dlatego musi być wentylowana ta przestrzeń....albo jakoś tak. Cytat no ale wtedy nie ocieplać sufitu poddasza czyli pomiedzy jetkami?dac tam tylko płytę KG i paroizolację a pod deskowaniem dachu aż do kalenicy ciągnąc ocieplenie? Dokładnie. Masz wtedy jakby nieocieplony sufit. Cytat chodzi ci o zabepieczenia połączenia ściany szczytowej zewnętrznej z dachem? Tak, na zewnątrz. Tam, gdzie wchodzi powietrze wentylujące.Zajrzyj do dziennia Tinka 'Tinek Marysię buduje' - bardzo ładnie sam to zrobił, elegancko.Dobrze, żeby w sprawie tego wentylowania poddasza ktoś biegły w sprawie się wypowiedział. Link do komentarza
przemty Napisano 25 sierpnia 2012 Autor Udostępnij #13 Napisano 25 sierpnia 2012 (edytowany) Cytat No więc i mnie to zdziwiło, nie pamiętam kto mi o tym pisał, ale wiedział o czym pisze.Już wiem. Para wejdzie ci szczeliną wentylacyjną... ewentualnie wchodzi tu kwestia punktu rosy...a z całą pewnością wentylacja połaci musi być wyprowadzona na zewnątrz i dlatego musi być wentylowana ta przestrzeń....albo jakoś tak. no ale jeżęli zrobię tak jak na rysunku plus szczelina w kalenicy to chyba dalej będzie "cug" i para będzie usuwana - to jest tylko moje głośne rozmyślanie i być może jestem w błędzie Cytat Zajrzyj do dziennia Tinka 'Tinek Marysię buduje' - bardzo ładnie sam to zrobił, elegancko. bardzo ciekawe rozwiazanie, pewnie jakbym sie zdecydował na rozwiazanie z rysunku to podobnie na górze można by zrobic Cytat Dobrze, żeby w sprawie tego wentylowania poddasza ktoś biegły w sprawie się wypowiedział. no też bym chciał usłyszeć opinię eksperta Edytowano 25 sierpnia 2012 przez przemty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 25 sierpnia 2012 Udostępnij #14 Napisano 25 sierpnia 2012 Cytat No więc i mnie to zdziwiło, nie pamiętam kto mi o tym pisał, ale wiedział o czym pisze.Już wiem. Para wejdzie ci szczeliną wentylacyjną... ewentualnie wchodzi tu kwestia punktu rosy...a z całą pewnością wentylacja połaci musi być wyprowadzona na zewnątrz i dlatego musi być wentylowana ta przestrzeń....albo jakoś tak. Dokładnie.Wilgoć w ociepleniu będzie się zbierać na wskutek mikro przecieków, różnicy ciśnień pary wodnej w zależności od temperatur panujących po obu stronach przegrody.Dlatego przy pełnym deskowaniu musi być pozostawiona drożna szczelina wentylacyjna.Wyprowadzenie tej szczeliny musi kończyć otwarta kalenica. Cytat no ale wtedy nie ocieplać sufitu poddasza czyli pomiedzy jetkami?dac tam tylko płytę KG i paroizolację a pod deskowaniem dachu aż do kalenicy ciągnąc ocieplenie? No nie do końca tak. Praktyką jest przeniesienie drugiej warstwy izolacji (tej podkrokwiowej) na sufit pomieszczenia. 1 Link do komentarza
przemty Napisano 25 sierpnia 2012 Autor Udostępnij #15 Napisano 25 sierpnia 2012 (edytowany) Cytat Dokładnie.Wilgoć w ociepleniu będzie się zbierać na wskutek mikro przecieków, różnicy ciśnień pary wodnej w zależności od temperatur panujących po obu stronach przegrody. no ale jeżeli nie ocieplę sufitu poddasza ( EDIT: lub ocieplę tylko tą jedną warstwą) a ocieplę całą powierzchnie pod deskowaniem to i tak bedzie wystepowac róznica temperatur w zimie pomiędzy pokojem a stryszkiem i to będzie dobre ? Cytat Dlatego przy pełnym deskowaniu musi być pozostawiona drożna szczelina wentylacyjna.Wyprowadzenie tej szczeliny musi kończyć otwarta kalenica. przy mojej propozycji szczelina zostaje drożna i w kalenicy też byłby otwór jedynie szczelina kończyłaby sie powiedzmy 2 m. przed kalenicaczy jednak to jest co innego? Edytowano 25 sierpnia 2012 przez przemty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 25 sierpnia 2012 Udostępnij #16 Napisano 25 sierpnia 2012 Cytat no ale jeżeli nie ocieplę sufitu poddasza ( EDIT: lub ocieplę tylko tą jedną warstwą) a ocieplę całą powierzchnie pod deskowaniem to i tak bedzie wystepowac róznica temperatur w zimie pomiędzy pokojem a stryszkiem i to będzie dobre ? Tu chodzi o temperatury wewnątrz/zewnątrz i wilgotność względna powietrza po obu stronach przegrodyW zależności od pór roku następuje zwrot wektora ciśnienia pary wodnej. Cytat przy mojej propozycji szczelina zostaje drożna i w kalenicy też byłby otwór jedynie szczelina kończyłaby sie powiedzmy 2 m. przed kalenicaczy jednak to jest co innego? Właściwie nie... taki ocieplony stryszek staje się komorą powietrzną z której powietrze jest usuwane przez kalenicę. Link do komentarza
przemty Napisano 25 sierpnia 2012 Autor Udostępnij #17 Napisano 25 sierpnia 2012 (edytowany) czyli jednak muszę dociągnąć ocieplenie miedzy krokwiami do kalenicy natomiast ocieplenie podkrokwiowe wyciagnac pod jętkiale na strychu dawac tez paroizolacje czy wystarczy jak cały dół nią obłożę tzn. skosy i pod jętkami?jeżeli dociągnę ocieplenie do kalenicy to pewnie na strychu pasuje zamknąć je też jakimiś płytami - chociażby OSB ?EDIT: trochę się już gubię, napisałeś Cytat Właściwie nie... taki ocieplony stryszek staje się komorą powietrzną z której powietrze jest usuwane przez kalenicę. mowisz o ociepleniu sposobem który ty podałeś czy ja?jezeli tyczy się to mojej propozycji to chyba dobrze, jak powietrze jest usuwane przez kalenicę Edytowano 25 sierpnia 2012 przez przemty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 25 sierpnia 2012 Udostępnij #18 Napisano 25 sierpnia 2012 (edytowany) Mowa o Twoim sposobie ocieplenia.----------------------------------------Folią paroizolacyjną odgradzasz strefę ogrzewaną od nieogrzewanej (kierunek parcia pary wodnej).Jeśli stryszek ma być częściowo używany to można płytą OSB... jak najbardziej.Jak nie używany to wełnę zabezpieczyć folią przytwierdzoną do krokwi takerem żeby się nie pyliło i tyle... zawsze to taniej. Edytowano 25 sierpnia 2012 przez Jani_63 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
przemty Napisano 25 sierpnia 2012 Autor Udostępnij #19 Napisano 25 sierpnia 2012 (edytowany) Cytat Mowa o Twoim sposobie ocieplenia. za dużo już tych informacji na dziś i trochę się gubiętak jak wyżej pisałem to chyba dobrze ze z tej komory powietrze bedzie usuwane kalenicą a nawiewane będzie szczeliną wentylacyjną która kończyć będzie się na poziomie deskowania podłogi strychu ?---------------------------------------- Cytat Folią paroizolacyjną odgradzasz strefę ogrzewaną od nieogrzewanej (kierunek parcia pary wodnej). czyli obkładam skosy i jętki od spodu Edytowano 25 sierpnia 2012 przez przemty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
przemty Napisano 26 sierpnia 2012 Autor Udostępnij #20 Napisano 26 sierpnia 2012 Przemyślałem to wszystko i chyba faktycznie opcja z dociągnięciem warstwy ocieplenia poddasza do kalenicy będzie najlepszaczyli idąc od wewnątrz:- płyta K-G- paroizolacja- izolacja pod krokwiowa która następnie idzie pod jętki- izolacja miedzy krokwiowa dociągnięta do kalenicy i na strychu obłożona płytą OSB- szczelina wentylacyjna- deskowanie dachuZastanawiam się tylko czy w kalenicy do zabezpieczenia otworu szczeliny wentylacyjnej wystarczy sama taśma kalenicowa podgąsiorowa czy jakoś inaczej przy samym deskowaniu zabezpieczyć otwór? Link do komentarza
przemty Napisano 27 sierpnia 2012 Autor Udostępnij #21 Napisano 27 sierpnia 2012 Im więcej człowiek czyta tym więcej niejasności pojawia się.Czy podjęcie decyzji, że samemu wykona się deskowanie dachu jest dobrym pomysłem?Chodzi mi dokładnie o to czy do wykonania tej roboty potrzebuję mieć jakaś specjalistyczną wiedzę aby czegoś nie "spaprolić" czy po prostu bijemy deskę za deską od dołu i tak do samej kalenicy? Link do komentarza
PeZet Napisano 27 sierpnia 2012 Udostępnij #22 Napisano 27 sierpnia 2012 Deska za deską. Kup sobie młotek ciesielski - z czubem i z magnesem. Dalej sięgniesz. I naucz się wbijać gwoździe, poważnie!, bo rozwalisz sobie łokieć sam nie wiesz kiedy.Mi tak to szło:I tak: Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 27 sierpnia 2012 Udostępnij #23 Napisano 27 sierpnia 2012 Cytat Im więcej człowiek czyta tym więcej niejasności pojawia się. Przypomniałeś mi słowa mojego kolegi jak chciał podajże kupić aparat fotograficzny i czytał opisy,recenzje i powiedział tak,że gdyby człowiek miał się opierać na tych opisach i recenzjach to by nic nie kupił Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 27 sierpnia 2012 Udostępnij #25 Napisano 27 sierpnia 2012 Cytat Czy podjęcie decyzji, że samemu wykona się deskowanie dachu jest dobrym pomysłem?Chodzi mi dokładnie o to czy do wykonania tej roboty potrzebuję mieć jakaś specjalistyczną wiedzę aby czegoś nie "spaprolić" czy po prostu bijemy deskę za deską od dołu i tak do samej kalenicy? Tak jak kolega PeZet napisał dobry młotek no i dodam jeszcze dobrą piłkę i wio Piłkę do drewna oczywiście Link do komentarza
przemty Napisano 27 sierpnia 2012 Autor Udostępnij #26 Napisano 27 sierpnia 2012 Cytat Przypomniałeś mi słowa mojego kolegi jak chciał podajże kupić aparat fotograficzny i czytał opisy,recenzje i powiedział tak,że gdyby człowiek miał się opierać na tych opisach i recenzjach to by nic nie kupił do wielu opinii, wpisów na forach internetowych podchodzę z dużym dystansem bo nie każda osoba, która coś pisze musi się na tym dobrze znać...A co do tematu to zaciekawił mnie jeden wpis w sieci o mniej wiecej takiej treśći: teraz zaoszczędzisz pieniądze na robocie za deskowanie a w przyszłości wydasz drugie tyle na naprawienie tego co spartoliłeś samemu deskując dach.Dlatego zastanowiło mnie co trudnego jest w samodzielnym deskowaniu, że można coś spartolić Cytat Deska za deską. Kup sobie młotek ciesielski - z czubem i z magnesem. Dalej sięgniesz. I naucz się wbijać gwoździe, poważnie!, bo rozwalisz sobie łokieć sam nie wiesz kiedy.Mi tak to szło: Czyli żadna tajemna wiedza nie jest do tego potrzebna ale skoro już jesteś na dachu to zanim zejdziesz jeszcze o coś zapytam:- z którego miejsca na okapie zaczynamy deskować?- w nazwijmy to newralgicznych miejscach takich jak kalenica oraz połączenie lukarny z dachem deskujemy w taki sposób, aby deska do deski doszła tzn. deski z lukarny aby od czoła połączyły się z deskami dachu a deski z dachu w kalenicy również bokami się zeszły czy należy zostawić jakieś szczeliny itp.? Link do komentarza
PeZet Napisano 28 sierpnia 2012 Udostępnij #27 Napisano 28 sierpnia 2012 Cytat - z którego miejsca na okapie zaczynamy deskować?- w nazwijmy to newralgicznych miejscach takich jak kalenica oraz połączenie lukarny z dachem deskujemy w taki sposób, aby deska do deski doszła tzn. deski z lukarny aby od czoła połączyły się z deskami dachu a deski z dachu w kalenicy również bokami się zeszły czy należy zostawić jakieś szczeliny itp.? Zaczynasz od dołu. Ja nie zacząłem od dołu, bo nie miałem rusztowania, by tam sięgnąć, a z kozłów bałem się. Kilka etapów później już bym się nie bał.Pierwsza decha musi być równo, bo przekosisz pokrycie i przy kalenicy się rozjedzie. Trochę musisz poskakać po więźbie obmierzając boki i przekątne.Dechy z tartaku przybijałem nastyk, a po roku, może dwóch szczeliny same się porobiły.Gorąco namawiam cię do zaimpregnowania desek przed położeniem, albo kup zaimpregnowane.Impregnacja na dachu to masakra.Wykop rów, wyłóż folią, wlej co trzeba i wkładaj tam dechy. A potem na dach.W kalenicy - szczelina, nie wiem ile. Zostawiłem około 10cm, tak by dało się ją nakryć gąsiorem.Samodzielne deskowanie to bardzo relaksujące zajęcie. Taki bardziej fitness, stretching. Kłopotliwe jest samodzielne kładzenie papy.Jeśli masz możliwość - od razu papuj. Metr deskowania i pasek papy.Nie tnij papy pod kątem prostym, tylko po skosie, żeby woda pod zakład nie spływała. 1 Link do komentarza
przemty Napisano 6 września 2012 Autor Udostępnij #28 Napisano 6 września 2012 (edytowany) Obejrzałem film instruktażowy ISOVER-a o ocieplaniu dachów skośnych http://www.youtube.com/watch?v=vbGH6T3jpsEWszystko jest tam niemal tak jak wcześniej było narysowane i opisane w tym temacie.Jedynie zaciekawiła mnie wiatroizolacja którą najpierw wykłada się poddasze formując z niej jednocześnie szczelinę wentylacyjną.Czy faktycznie powinno dawać się wiatroizolację przed położeniem wełny przy pełnym deskowaniu - nikt wcześniej tutaj o niej nic nie wspominał? Edytowano 6 września 2012 przez przemty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
przemty Napisano 16 września 2012 Autor Udostępnij #29 Napisano 16 września 2012 Czy deskowanie dachu w takiej części jak kosz przy lukarnie powinno być wykonane w ten sposób jak na szkicu czyli deska nazwijmy to dachu powinna przylegać do deski lukarny szczelnie ? Link do komentarza
Forest1989 Napisano 16 września 2012 Udostępnij #30 Napisano 16 września 2012 (edytowany) Cytat Obejrzałem film instruktażowy ISOVER-a o ocieplaniu dachów skośnych http://www.youtube.com/watch?v=vbGH6T3jpsEWszystko jest tam niemal tak jak wcześniej było narysowane i opisane w tym temacie.Jedynie zaciekawiła mnie wiatroizolacja którą najpierw wykłada się poddasze formując z niej jednocześnie szczelinę wentylacyjną.Czy faktycznie powinno dawać się wiatroizolację przed położeniem wełny przy pełnym deskowaniu - nikt wcześniej tutaj o niej nic nie wspominał? Wydaje mi się ze tą wiatroizolacje stosuje się gdy nie ma się pełnego deskowania w przypadku gdy masz dachówkę samą. Chociaż mogę sie mylić... Edytowano 16 września 2012 przez Forest1989 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
przemty Napisano 16 września 2012 Autor Udostępnij #31 Napisano 16 września 2012 (edytowany) Cytat Wydaje mi się ze tą wiatroizolacje stosuje się gdy nie ma się pełnego deskowania w przypadku gdy masz dachówkę samą. Chociaż mogę sie mylić... gdy nie ma deskowania to raczej oczywiste ale na filmie widać, że jest deskowanie i dają wiatroizolacjęczy istnieje coś takiego jak przewiwewanie wełny przez "wiatry" w szczelinie wentylacyjnej pod pełnym deskowaniem?? Edytowano 16 września 2012 przez przemty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Forest1989 Napisano 16 września 2012 Udostępnij #32 Napisano 16 września 2012 ja osobiscie sie na tym w ogole nie znam dlatego też siedze cały wieczór na tym forum + youtubie i probuje sie dokształcić bo właśnie czeka mnie ocieplanie poddasza, wiec ja nie pomogę... ale mam pytanie bo ktos ostatnio mi powiedział że obecnie stosuje się ocieplenie poddaszy watą ale 3 warstwy 1. pomiedzy krokwie2. kolejna poziomo na krokwie3. ostatnia pionowo na poprzednia warstwe...Czy ktoś to stosował? i czy jest to dobra metoda??? Link do komentarza
Buduj z drewna Napisano 27 września 2012 Udostępnij #33 Napisano 27 września 2012 Cytat Jak nie używany to wełnę zabezpieczyć folią przytwierdzoną do krokwi takerem żeby się nie pyliło i tyle... zawsze to taniej. Myślisz, że takie rozwiązanie jest poprawne? Nie sądzę. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 27 września 2012 Udostępnij #34 Napisano 27 września 2012 A to niby czemu? Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 28 września 2012 Udostępnij #35 Napisano 28 września 2012 Cytat ja osobiscie sie na tym w ogole nie znam dlatego też siedze cały wieczór na tym forum + youtubie i probuje sie dokształcić bo właśnie czeka mnie ocieplanie poddasza, wiec ja nie pomogę... ale mam pytanie bo ktos ostatnio mi powiedział że obecnie stosuje się ocieplenie poddaszy watą ale 3 warstwy 1. pomiedzy krokwie2. kolejna poziomo na krokwie3. ostatnia pionowo na poprzednia warstwe...Czy ktoś to stosował? i czy jest to dobra metoda??? Raczej nie spotyka się rozwiązań 3 warstwowych. Nie oznacza to jednak że nie jest to możliwe do wykonania, pytanie tylko po co? Są sprawdzone rozwiązania bazujące na 2 warstwowej izolacji poddasza, które zapewniają bardzo dobrą izolacyjność termiczną np.: U≤0,15 [W/mK] przy relatywnie niewielkim obciążeniu konstrukcji. Więcej można poczytać w zeszycie rozwiązań „2.1 Stropodachy wentylowane i poddasza „ http://www.rockwool.pl/doradztwo/broszury-ulotki Link do komentarza
Jani_63 Napisano 28 września 2012 Udostępnij #36 Napisano 28 września 2012 Trójwarstwowa izolacja byłaby zasadna tylko w przypadku chęci uzyskania standardu pasywnego izolacji poddasza.Wygodniej jest dołożyć trzecią warstwę niż kłaść pojedynczą warstwę o grubości np.25cm.Tak jak piszesz, w normalnych warunkach jest to niezasadne. Link do komentarza
Buduj z drewna Napisano 29 września 2012 Udostępnij #37 Napisano 29 września 2012 Cytat A to niby czemu? To jest właśnie efekt zakładania izolacji cieplnej i folii paroizolacyjnej na nieogrzewanym poddaszu - by wełna nie pyliła. Link do komentarza
przemty Napisano 29 września 2012 Autor Udostępnij #38 Napisano 29 września 2012 Cytat Przemyślałem to wszystko i chyba faktycznie opcja z dociągnięciem warstwy ocieplenia poddasza do kalenicy będzie najlepsza no i plan poszedł w kosz Jakiś czas temu napisałem do producentów wełny i teraz dostałem odpowiedzi.Każdy z nich poleca zakończyć ocieplenie na jętkach ( szczelinę wentylacyją zakończyć na poziomie podłogi strychu) a strych jak bedzie nieogrzewany nie ocieplać.Tylko teraz rodzą się dwa kolejne pytania:- czy pomiędzy podłogą strychu a ociepleniem zostawiamy też szczelinę i łączymy ją ze szczeliną skosu - podejrzeam,że tak ale wolę się upewnić?- jeżeli szczelina wentylacyjna kończy się na poziomie podłogi sufitu to do prawidłowego jej przewietrzania wystarczy szczelina w deskowaniu w kalenicy czy należy zastosować dodatkową wentylację w postaci kratek wentylacyjnych w ścianach szczytowych? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 29 września 2012 Udostępnij #39 Napisano 29 września 2012 Cytat To jest właśnie efekt zakładania izolacji cieplnej i folii paroizolacyjnej na nieogrzewanym poddaszu - by wełna nie pyliła. Mam nadzieję że to nie Twoje dzieło.Ta ściana jest całkowicie pozbawiona wentylacji, więc nic dziwnego że pleśń pojawiła się od strony zewnętrznej przegrody.Przykład całkowicie nietrafiony... ma się nijak do izolacji cieplnej pod pełnym deskowaniem z pozostawioną drożną szczeliną wentylacyjną. Link do komentarza
Buduj z drewna Napisano 30 września 2012 Udostępnij #40 Napisano 30 września 2012 (edytowany) Cytat Jak nie używany to wełnę zabezpieczyć folią przytwierdzoną do krokwi takerem żeby się nie pyliło i tyle... zawsze to taniej. Wybacz, ale nic tu nie piszesz o szczelinie wentylacyjnej. Sorry.A przy okazji - od kiedy wentyluje się ściany? Edytowano 30 września 2012 przez Buduj z drewna (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 30 września 2012 Udostępnij #41 Napisano 30 września 2012 Jakie ściany?Skąd Ci w ogóle przyszło do głowy że mowa w tym wątku jest o ścianach?Temat wątku brzmi - "Ocieplenie poddasza pod pełne deskowanie"Tak to jest jak się wyrywa jedno zdanie z kontekstu.Zacytowane przez Ciebie zdanie jest kontynuacją odpowiedzi zawartej w postach #14 Cytat Dlatego przy pełnym deskowaniu musi być pozostawiona drożna szczelina wentylacyjna.Wyprowadzenie tej szczeliny musi kończyć otwarta kalenica. i #16, a dotyczyło pytania zadanego w poście #11.BTWNa przyszłość czytaj uważnie ze zrozumieniem żeby nie trzeba było udowadniać że się nie jest wielbłądem.OT Link do komentarza
Buduj z drewna Napisano 1 października 2012 Udostępnij #42 Napisano 1 października 2012 Cytat Ta ściana jest całkowicie pozbawiona wentylacji, więc nic dziwnego że pleśń pojawiła się od strony zewnętrznej przegrody. Czyż to nie jest Twoje zdanie? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 1 października 2012 Udostępnij #43 Napisano 1 października 2012 Jak widać.Ty jesteś jeszcze wczorajszy że stawiasz tak skomplikowane pytania?... o co Ci chodzi człowieku? Cytat Tylko teraz rodzą się dwa kolejne pytania:- czy pomiędzy podłogą strychu a ociepleniem zostawiamy też szczelinę i łączymy ją ze szczeliną skosu - podejrzeam,że tak ale wolę się upewnić?- jeżeli szczelina wentylacyjna kończy się na poziomie podłogi sufitu to do prawidłowego jej przewietrzania wystarczy szczelina w deskowaniu w kalenicy czy należy zastosować dodatkową wentylację w postaci kratek wentylacyjnych w ścianach szczytowych? 1- Widziałeś kiedy wentylowaną podłogę poza Twoim przypadkiem? Jak byś chciał to powietrze odprowadzać z pod podłogi?2- W Twoim przypadku wystarczy. Przecież to będzie stryszek a nie strych o powierzchni podstawy domu Link do komentarza
przemty Napisano 1 października 2012 Autor Udostępnij #44 Napisano 1 października 2012 Cytat 1- Widziałeś kiedy wentylowaną podłogę poza Twoim przypadkiem? Jak byś chciał to powietrze odprowadzać z pod podłogi? w dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe a tak na poważnie, jeżeli dałbym na podłogę płyty OSB i wilgoć jakimś sposobem dostała się pomiedzy ocieplenie a plyty to w jaki sposób ją wtedy usunąć?myślałem, że zastosowanie szczeliny wentylacyjnej połączonej z obu stron ze szczelina skosów będzie dobrym sposobem Link do komentarza
Jani_63 Napisano 1 października 2012 Udostępnij #45 Napisano 1 października 2012 Połóż płyty OSB na krzyżowym ruszcie drewnianym zostawiając pustkę powietrzną.Po obwodzie pozostaw szczeliny i ewentualnie umieść na środku jakieś kratki wentylacyjne.A w sumie o jakiej powierzchni my rozmawiamy... 60, 80 czy więcej tych m2? 1 Link do komentarza
przemty Napisano 1 października 2012 Autor Udostępnij #46 Napisano 1 października 2012 Cytat Połóż płyty OSB na krzyżowym ruszcie drewnianym zostawiając pustkę powietrzną.Po obwodzie pozostaw szczeliny i ewentualnie umieść na środku jakieś kratki wentylacyjne.A w sumie o jakiej powierzchni my rozmawiamy... 60, 80 czy więcej tych m2? ok a jeżeli dawałbym deski zamiast płyt to rownież kłaść to na ruszcie czy na samych jętkach i spokojnie para "ulotni się" ?a powierzchnia to będzie rzędu 20 m2 Link do komentarza
Jani_63 Napisano 1 października 2012 Udostępnij #47 Napisano 1 października 2012 Wszystko zależy od efektu jaki chcesz uzyskać.Zrobienie rusztu pozwoli na wykonanie izolacji krzyżowej na jętkach i likwidację mostków cieplnych od nich.Szczeliny między deskami będą zapewniały wentylację, tylko nie wiem czy płyta OSB3 przez swoją naturalna odporność na wilgoć nie będzie jednak lepszym rozwiązaniem. Link do komentarza
przemty Napisano 1 października 2012 Autor Udostępnij #48 Napisano 1 października 2012 Cytat Wszystko zależy od efektu jaki chcesz uzyskać. nie mam jakiś wizji co do efektu, ma być poprostu wykonane dobrzecały czas mnie korci zeby było to zrobione w ten sposób jak pisałęm powyżej czyli idąc od wnętrza poddasza sufit (warstwy) wyglądałby tak:- płyta KG- paroziolacja- warstwa wełny pod jetkami- warstwa wełny miedzy jetkami- szczelina wentylacyjna połączona po obu stronach dachu dwuspadowego ze szczeliną skosów - wspólne ujście na poziomie podłogi strychu- na jetkach nabite deski jako podłoga Link do komentarza
łukasz307 Napisano 29 października 2012 Udostępnij #49 Napisano 29 października 2012 Jak chcecie oszczędzić kupę kasy przez lata to zadbajcie o odpowiednią izolację cieplną budynku, taką a że ciepło nie ucieka zimą a latem zapobiega przegrzewanie się pomieszczeń, zapewnia niezłą oszczędność kasy . Jak decydujecie się na ocieplanie dachu przy użyciu wełny mineralnej tak jak ja, to zwracajcie szczególną uwagę na zabezpieczenie przed wykraplaniem pary wodnej w przegrodach dachowych i na to czy nie dostaje się zimne powietrze z zewnątrz przez nieszczelności pokrycia dachowego i warstwy ocieplającej do pomieszczeń. Z doświadczenia wiem, że materiał izolacyjny powinien być zabezpieczony od strony zimnej warstwą tzw. wiatroszczelną, a od strony ciepłej warstwą paroszczelną ograniczającą przenikanie pary wodnej do przegrody. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się