Skocz do zawartości

Ocieplenie poddasza pod pełne deskowanie


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Poczytałem trochę o deskowaniu dachu,ociepleniu takiego dachu i zrobiłem szkic dla aby zobrazować to co zrozumiałem ze wszystkich tematów.
Oto szkic:

DSC01446.jpg



Czy ocieplenie przy pełnym deskowaniu wykonane w ten sposób bedzie zgodne ze sztuką?

Czy szczelina wentylacyjna pomiędzy deskowaniem a wełną jest prawidłowo wykonana i zakończona, szczególnie w obszarze okapu?

Co daje się na zakończenie szczeliny w okapie (czerwony element) ? Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Napisano
Witaj

ja mam deskowanie + papę.
zastanawiam się jeszcze nad zamontowaniem w takim układzie jak przedstawiłeś na rysunku nad zamontowaniem dodatkowo membrany wysokoparoprzepuszczalnej bezpośrednio na wełnie pod deskowniem (ma to niby zabezpieczać przed przewiewaniem wełny a co za tym idzie wychładzaniem poddasza). Niestety nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. wełny szklane (o mniejszej gęstości będą bardziej podatne na to "przewiewanie ) te o większej gęstości mniej narażone (rockwool).
Wg Mnie rysunek jest poprawny, a w miejscu czerwonego elementu widziałem że dają np kratki ze siatki metalowej (własnej konstrukcji) bo ciężko znaleźć gotowe rozwiązania przy nadbitce.

na deskach masz papę, czy membranę?
Napisano
Cytat

Witaj

ja mam deskowanie + papę.


Cytat

na deskach masz papę, czy membranę?



a tak mniej więcej ile cię kosztowało ( na jaką powierzchnię ) deskowanie plus papa?
pytam ponieważ ja jeszcze nie mam nic i ogólnie zastanawiam się czy wybrać blachodachówkę tylko z membraną czy dachówkę z pełnym deskowaniem dachu...



Napisano
sporo ale dokładnie nie pamiętam ile to kosztowało, teraz ceny na pewno się zmieniły .
z deskowaniem jest więcej problemów przy ocieplaniu
Napisano
Cytat

sporo ale dokładnie nie pamiętam ile to kosztowało, teraz ceny na pewno się zmieniły .



Tak dla upewnienia, ilość drewna do deskowania [m3] oblicza się: pow. dachu x gr. desek ??
Jaką dawałeś dokładnie papę?


Cytat

z deskowaniem jest więcej problemów przy ocieplaniu



to co do tej pory doczytałem to jedyny problem przy deskowaniu to utrzymanie szczeliny wentylacyjnej pod deskami...
jest jeszcze coś o czym powinienem wiedzieć?
Napisano
Cytat

Poczytałem trochę o deskowaniu dachu,ociepleniu takiego dachu i zrobiłem szkic dla aby zobrazować to co zrozumiałem ze wszystkich tematów.
Oto szkic:
[attachment=14208:Szczelin...ylacyjna.jpg]

Czy ocieplenie przy pełnym deskowaniu wykonane w ten sposób bedzie zgodne ze sztuką?

Czy szczelina wentylacyjna pomiędzy deskowaniem a wełną jest prawidłowo wykonana i zakończona, szczególnie w obszarze okapu?

Co daje się na zakończenie szczeliny w okapie (czerwony element) ?



Aby mieć pewność, że będzie zachowana pustka powietrzna nad ociepleniem a deskami z papą można wykonać odpowiednie zabezpieczenie ze sznurka. Rozpięcie sznurka pomiędzy krokwiami stworzy ruszt, dzięki czemu nie nastąpi przypadkowe zapchanie szczeliny wentylacyjnej. Pierwsza warstwa ocieplenia powinna mieć grubość wysokości krokwi pomniejszoną o grubość szczeliny wentylacyjnej.
Kratka wentylacyjna, która zapewni wlot przy okapie można wykonać z listwy metalowej np.: http://www.protektor.com/pl/produkty/db/?n...p;intProduct=52
Napisano
Ja właśnie jestem w trakcie ocieplania
zdecydowałem się na isovera
nad wełną nie daję membrany (podobno nie ma takiego czegoś jak przewiewanie wełny- nikt tego nie badał a przepływ powietrza w szczelinie jest laminarny-podobno:) isover zaleca takie rozwiązanie ale tylko po to aby ewentualna woda , która małaby się przedostać przez papę nie zamoczyła wełny-trochę to małoprawdopodobne:)

do deskowania przybijam 3 cm listwy pomiędzy krokwiami (równolegle do nich) od 2 do 3 rzędów (w zależności od odległości pomiędzy krokwiami). między krokwiami rozciągam dodatkowo sznurek i przybijam zszywkami.

mam nadzieję że wytrzyma
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Nadzieję to można mieć jak się wysyła kupon totolotka. Tutaj chłopie musisz mieć pewność, zleć stosowne badania i po problemie.
Napisano

Zapomniałem przedtem zapytać się jeszcze o górne zabezpieczenie szczeliny.
Jak widać na poniższym rysunku ocieplenie nie bedzie szło do kalenicy tylko bedzie do jętek tak, żę nad jetkami planuję zostawić nieocieplony strych wyłożony od spodu deskami a pod nimi ocieplenie.
Czy zakończenie szczeliny na strychu - czerwony element- jest prawidłowe, można tu zastosować taki sam element jak w części okapowej?
Czy tak wykonana szczelina a wiec szczelina która nie kończy się w kalenicy a w jakiejś tam odległości od niej będzie prawidłowo funkcjonować?
Czy przy tak zakończonej szczelinie w kalenicy też trzeba robić otwory?

szczelina%20wentylacyjna%20j%C4%99tka.jpg

Napisano
Przemty,
mam podobne co Ty pomysły i konstrukcję dachu.
Jestem przed tym etapem, research robiłem i moje wnioski są takie, żeby przestrzeń nad jętkami też ocieplić ze względu na parę wodną. Ta przestrzeń musi być wentylowana, skoro tam dochodzi wentylacja połaci. Koszty będą porównywalne - ocieplać jętki czy ciągnąć ocieplenie do kalenicy.

Szczyt ściany,pod dachem - rób samodzielnie, oszczędzisz kilka stów. W castoramie kupiłem siatkę o oczku 1mm, metalową, aluminiową, nierdzewną i klejem z pistoletu przyklejałem. Z bliska widać, w którym miejscu zaczynałem, bo się uczyłem, ale z dołu nie. A tam, gdzie kończyłem to już jest git. Chodzi o to, żeby nie wlatywały osy, szerszenie, myszy nie wlazły i małe ptaki.
Napisano
Cytat

Jestem przed tym etapem, research robiłem i moje wnioski są takie, żeby przestrzeń nad jętkami też ocieplić ze względu na parę wodną.



ale skąd tam niby ma się wziąść para jak pod izolacją w jętkach będzie paroizolacja?

Cytat

Ta przestrzeń musi być wentylowana, skoro tam dochodzi wentylacja połaci. Koszty będą porównywalne - ocieplać jętki czy ciągnąć ocieplenie do kalenicy.



no ale wtedy nie ocieplać sufitu poddasza czyli pomiedzy jetkami?
dac tam tylko płytę KG i paroizolację a pod deskowaniem dachu aż do kalenicy ciągnąc ocieplenie?

Cytat

Szczyt ściany,pod dachem - rób samodzielnie,



chodzi ci o zabepieczenia połączenia ściany szczytowej zewnętrznej z dachem?
Napisano
Cytat

ale skąd tam niby ma się wziąść para jak pod izolacją w jętkach będzie paroizolacja?



No więc i mnie to zdziwiło, nie pamiętam kto mi o tym pisał, ale wiedział o czym pisze.
Już wiem. Para wejdzie ci szczeliną wentylacyjną... ewentualnie wchodzi tu kwestia punktu rosy...a z całą pewnością wentylacja połaci musi być wyprowadzona na zewnątrz i dlatego musi być wentylowana ta przestrzeń.
...albo jakoś tak.

Cytat

no ale wtedy nie ocieplać sufitu poddasza czyli pomiedzy jetkami?
dac tam tylko płytę KG i paroizolację a pod deskowaniem dachu aż do kalenicy ciągnąc ocieplenie?


Dokładnie. Masz wtedy jakby nieocieplony sufit.

Cytat

chodzi ci o zabepieczenia połączenia ściany szczytowej zewnętrznej z dachem?


Tak, na zewnątrz. Tam, gdzie wchodzi powietrze wentylujące.
Zajrzyj do dziennia Tinka 'Tinek Marysię buduje' - bardzo ładnie sam to zrobił, elegancko.

Dobrze, żeby w sprawie tego wentylowania poddasza ktoś biegły w sprawie się wypowiedział.
Napisano (edytowany)
Cytat

No więc i mnie to zdziwiło, nie pamiętam kto mi o tym pisał, ale wiedział o czym pisze.
Już wiem. Para wejdzie ci szczeliną wentylacyjną... ewentualnie wchodzi tu kwestia punktu rosy...a z całą pewnością wentylacja połaci musi być wyprowadzona na zewnątrz i dlatego musi być wentylowana ta przestrzeń.
...albo jakoś tak.



no ale jeżęli zrobię tak jak na rysunku plus szczelina w kalenicy to chyba dalej będzie "cug" i para będzie usuwana - to jest tylko moje głośne rozmyślanie i być może jestem w błędzie icon_rolleyes.gif

Cytat

Zajrzyj do dziennia Tinka 'Tinek Marysię buduje' - bardzo ładnie sam to zrobił, elegancko.



bardzo ciekawe rozwiazanie, pewnie jakbym sie zdecydował na rozwiazanie z rysunku to podobnie na górze można by zrobic

Cytat

Dobrze, żeby w sprawie tego wentylowania poddasza ktoś biegły w sprawie się wypowiedział.



no też bym chciał usłyszeć opinię eksperta Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

No więc i mnie to zdziwiło, nie pamiętam kto mi o tym pisał, ale wiedział o czym pisze.
Już wiem. Para wejdzie ci szczeliną wentylacyjną... ewentualnie wchodzi tu kwestia punktu rosy...a z całą pewnością wentylacja połaci musi być wyprowadzona na zewnątrz i dlatego musi być wentylowana ta przestrzeń.
...albo jakoś tak.


Dokładnie.
Wilgoć w ociepleniu będzie się zbierać na wskutek mikro przecieków, różnicy ciśnień pary wodnej w zależności od temperatur panujących po obu stronach przegrody.
Dlatego przy pełnym deskowaniu musi być pozostawiona drożna szczelina wentylacyjna.
Wyprowadzenie tej szczeliny musi kończyć otwarta kalenica.

Cytat

no ale wtedy nie ocieplać sufitu poddasza czyli pomiedzy jetkami?
dac tam tylko płytę KG i paroizolację a pod deskowaniem dachu aż do kalenicy ciągnąc ocieplenie?


No nie do końca tak. Praktyką jest przeniesienie drugiej warstwy izolacji (tej podkrokwiowej) na sufit pomieszczenia.
Napisano (edytowany)
Cytat

Dokładnie.
Wilgoć w ociepleniu będzie się zbierać na wskutek mikro przecieków, różnicy ciśnień pary wodnej w zależności od temperatur panujących po obu stronach przegrody.



no ale jeżeli nie ocieplę sufitu poddasza ( EDIT: lub ocieplę tylko tą jedną warstwą) a ocieplę całą powierzchnie pod deskowaniem to i tak bedzie wystepowac róznica temperatur w zimie pomiędzy pokojem a stryszkiem i to będzie dobre ?


Cytat

Dlatego przy pełnym deskowaniu musi być pozostawiona drożna szczelina wentylacyjna.
Wyprowadzenie tej szczeliny musi kończyć otwarta kalenica.



przy mojej propozycji szczelina zostaje drożna i w kalenicy też byłby otwór jedynie szczelina kończyłaby sie powiedzmy 2 m. przed kalenica
czy jednak to jest co innego? Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

no ale jeżeli nie ocieplę sufitu poddasza ( EDIT: lub ocieplę tylko tą jedną warstwą) a ocieplę całą powierzchnie pod deskowaniem to i tak bedzie wystepowac róznica temperatur w zimie pomiędzy pokojem a stryszkiem i to będzie dobre ?


Tu chodzi o temperatury wewnątrz/zewnątrz i wilgotność względna powietrza po obu stronach przegrody
W zależności od pór roku następuje zwrot wektora ciśnienia pary wodnej.

Cytat

przy mojej propozycji szczelina zostaje drożna i w kalenicy też byłby otwór jedynie szczelina kończyłaby sie powiedzmy 2 m. przed kalenica
czy jednak to jest co innego?


Właściwie nie... taki ocieplony stryszek staje się komorą powietrzną z której powietrze jest usuwane przez kalenicę.
Napisano (edytowany)
czyli jednak muszę dociągnąć ocieplenie miedzy krokwiami do kalenicy natomiast ocieplenie podkrokwiowe wyciagnac pod jętki

ale na strychu dawac tez paroizolacje czy wystarczy jak cały dół nią obłożę tzn. skosy i pod jętkami?

jeżeli dociągnę ocieplenie do kalenicy to pewnie na strychu pasuje zamknąć je też jakimiś płytami - chociażby OSB ?


EDIT: trochę się już gubię, napisałeś

Cytat

Właściwie nie... taki ocieplony stryszek staje się komorą powietrzną z której powietrze jest usuwane przez kalenicę.



mowisz o ociepleniu sposobem który ty podałeś czy ja?
jezeli tyczy się to mojej propozycji to chyba dobrze, jak powietrze jest usuwane przez kalenicę
Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Mowa o Twoim sposobie ocieplenia.

----------------------------------------

Folią paroizolacyjną odgradzasz strefę ogrzewaną od nieogrzewanej (kierunek parcia pary wodnej).
Jeśli stryszek ma być częściowo używany to można płytą OSB... jak najbardziej.
Jak nie używany to wełnę zabezpieczyć folią przytwierdzoną do krokwi takerem żeby się nie pyliło i tyle... zawsze to taniej. Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Mowa o Twoim sposobie ocieplenia.



za dużo już tych informacji na dziś i trochę się gubię
tak jak wyżej pisałem to chyba dobrze ze z tej komory powietrze bedzie usuwane kalenicą a nawiewane będzie szczeliną wentylacyjną która kończyć będzie się na poziomie deskowania podłogi strychu ?




----------------------------------------
Cytat

Folią paroizolacyjną odgradzasz strefę ogrzewaną od nieogrzewanej (kierunek parcia pary wodnej).



czyli obkładam skosy i jętki od spodu icon_biggrin.gif Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Napisano

Przemyślałem to wszystko i chyba faktycznie opcja z dociągnięciem warstwy ocieplenia poddasza do kalenicy będzie najlepsza

ociplenie%20poddasza%20szczelina.jpg

czyli idąc od wewnątrz:
- płyta K-G
- paroizolacja
- izolacja pod krokwiowa która następnie idzie pod jętki
- izolacja miedzy krokwiowa dociągnięta do kalenicy i na strychu obłożona płytą OSB
- szczelina wentylacyjna
- deskowanie dachu

Zastanawiam się tylko czy w kalenicy do zabezpieczenia otworu szczeliny wentylacyjnej wystarczy sama taśma kalenicowa podgąsiorowa czy jakoś inaczej przy samym deskowaniu zabezpieczyć otwór?

Napisano
Im więcej człowiek czyta tym więcej niejasności pojawia się.

Czy podjęcie decyzji, że samemu wykona się deskowanie dachu jest dobrym pomysłem?
Chodzi mi dokładnie o to czy do wykonania tej roboty potrzebuję mieć jakaś specjalistyczną wiedzę aby czegoś nie "spaprolić" czy po prostu bijemy deskę za deską od dołu i tak do samej kalenicy?



Napisano
Deska za deską. Kup sobie młotek ciesielski - z czubem i z magnesem. Dalej sięgniesz. I naucz się wbijać gwoździe, poważnie!, bo rozwalisz sobie łokieć sam nie wiesz kiedy.
Mi tak to szło:


I tak:
Napisano
Cytat

Im więcej człowiek czyta tym więcej niejasności pojawia się.


Przypomniałeś mi słowa mojego kolegi jak chciał podajże kupić aparat fotograficzny i czytał opisy,recenzje i powiedział tak,że gdyby człowiek miał się opierać na tych opisach i recenzjach to by nic nie kupił icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Czy podjęcie decyzji, że samemu wykona się deskowanie dachu jest dobrym pomysłem?
Chodzi mi dokładnie o to czy do wykonania tej roboty potrzebuję mieć jakaś specjalistyczną wiedzę aby czegoś nie "spaprolić" czy po prostu bijemy deskę za deską od dołu i tak do samej kalenicy?


Tak jak kolega PeZet napisał dobry młotek no i dodam jeszcze dobrą piłkę i wio icon_biggrin.gif

Piłkę do drewna oczywiście icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Przypomniałeś mi słowa mojego kolegi jak chciał podajże kupić aparat fotograficzny i czytał opisy,recenzje i powiedział tak,że gdyby człowiek miał się opierać na tych opisach i recenzjach to by nic nie kupił icon_biggrin.gif



do wielu opinii, wpisów na forach internetowych podchodzę z dużym dystansem bo nie każda osoba, która coś pisze musi się na tym dobrze znać...
A co do tematu to zaciekawił mnie jeden wpis w sieci o mniej wiecej takiej treśći: teraz zaoszczędzisz pieniądze na robocie za deskowanie a w przyszłości wydasz drugie tyle na naprawienie tego co spartoliłeś samemu deskując dach.
Dlatego zastanowiło mnie co trudnego jest w samodzielnym deskowaniu, że można coś spartolić icon_biggrin.gif

Cytat

Deska za deską. Kup sobie młotek ciesielski - z czubem i z magnesem. Dalej sięgniesz. I naucz się wbijać gwoździe, poważnie!, bo rozwalisz sobie łokieć sam nie wiesz kiedy.
Mi tak to szło:



Czyli żadna tajemna wiedza nie jest do tego potrzebna icon_mrgreen.gif

ale skoro już jesteś na dachu to zanim zejdziesz jeszcze o coś zapytam:
- z którego miejsca na okapie zaczynamy deskować?
- w nazwijmy to newralgicznych miejscach takich jak kalenica oraz połączenie lukarny z dachem deskujemy w taki sposób, aby deska do deski doszła tzn. deski z lukarny aby od czoła połączyły się z deskami dachu a deski z dachu w kalenicy również bokami się zeszły czy należy zostawić jakieś szczeliny itp.?
Napisano
Cytat

- z którego miejsca na okapie zaczynamy deskować?
- w nazwijmy to newralgicznych miejscach takich jak kalenica oraz połączenie lukarny z dachem deskujemy w taki sposób, aby deska do deski doszła tzn. deski z lukarny aby od czoła połączyły się z deskami dachu a deski z dachu w kalenicy również bokami się zeszły czy należy zostawić jakieś szczeliny itp.?


Zaczynasz od dołu. Ja nie zacząłem od dołu, bo nie miałem rusztowania, by tam sięgnąć, a z kozłów bałem się.
Kilka etapów później już bym się nie bał.
Pierwsza decha musi być równo, bo przekosisz pokrycie i przy kalenicy się rozjedzie.
Trochę musisz poskakać po więźbie obmierzając boki i przekątne.

Dechy z tartaku przybijałem nastyk, a po roku, może dwóch szczeliny same się porobiły.
Gorąco namawiam cię do zaimpregnowania desek przed położeniem, albo kup zaimpregnowane.
Impregnacja na dachu to masakra.
Wykop rów, wyłóż folią, wlej co trzeba i wkładaj tam dechy. A potem na dach.
W kalenicy - szczelina, nie wiem ile. Zostawiłem około 10cm, tak by dało się ją nakryć gąsiorem.

Samodzielne deskowanie to bardzo relaksujące zajęcie. Taki bardziej fitness, stretching.

Kłopotliwe jest samodzielne kładzenie papy.
Jeśli masz możliwość - od razu papuj. Metr deskowania i pasek papy.
Nie tnij papy pod kątem prostym, tylko po skosie, żeby woda pod zakład nie spływała.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Obejrzałem film instruktażowy ISOVER-a o ocieplaniu dachów skośnych http://www.youtube.com/watch?v=vbGH6T3jpsE
Wszystko jest tam niemal tak jak wcześniej było narysowane i opisane w tym temacie.
Jedynie zaciekawiła mnie wiatroizolacja którą najpierw wykłada się poddasze formując z niej jednocześnie szczelinę wentylacyjną.
Czy faktycznie powinno dawać się wiatroizolację przed położeniem wełny przy pełnym deskowaniu - nikt wcześniej tutaj o niej nic nie wspominał? Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Czy deskowanie dachu w takiej części jak kosz przy lukarnie powinno być wykonane w ten sposób jak na szkicu czyli deska nazwijmy to dachu powinna przylegać do deski lukarny szczelnie ?Deskowanie.jpg

Napisano (edytowany)
Cytat

Obejrzałem film instruktażowy ISOVER-a o ocieplaniu dachów skośnych http://www.youtube.com/watch?v=vbGH6T3jpsE
Wszystko jest tam niemal tak jak wcześniej było narysowane i opisane w tym temacie.
Jedynie zaciekawiła mnie wiatroizolacja którą najpierw wykłada się poddasze formując z niej jednocześnie szczelinę wentylacyjną.
Czy faktycznie powinno dawać się wiatroizolację przed położeniem wełny przy pełnym deskowaniu - nikt wcześniej tutaj o niej nic nie wspominał?


Wydaje mi się ze tą wiatroizolacje stosuje się gdy nie ma się pełnego deskowania w przypadku gdy masz dachówkę samą.
Chociaż mogę sie mylić...

Edytowano przez Forest1989 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Wydaje mi się ze tą wiatroizolacje stosuje się gdy nie ma się pełnego deskowania w przypadku gdy masz dachówkę samą.
Chociaż mogę sie mylić...



gdy nie ma deskowania to raczej oczywiste icon_biggrin.gif

ale na filmie widać, że jest deskowanie i dają wiatroizolację

czy istnieje coś takiego jak przewiwewanie wełny przez "wiatry" w szczelinie wentylacyjnej pod pełnym deskowaniem?? Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Napisano
ja osobiscie sie na tym w ogole nie znam icon_biggrin.gif dlatego też siedze cały wieczór na tym forum + youtubie i probuje sie dokształcić bo właśnie czeka mnie ocieplanie poddasza, wiec ja nie pomogę... ale mam pytanie
bo ktos ostatnio mi powiedział że obecnie stosuje się ocieplenie poddaszy watą ale 3 warstwy
1. pomiedzy krokwie
2. kolejna poziomo na krokwie
3. ostatnia pionowo na poprzednia warstwe...
Czy ktoś to stosował? i czy jest to dobra metoda???
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

ja osobiscie sie na tym w ogole nie znam icon_biggrin.gif dlatego też siedze cały wieczór na tym forum + youtubie i probuje sie dokształcić bo właśnie czeka mnie ocieplanie poddasza, wiec ja nie pomogę... ale mam pytanie
bo ktos ostatnio mi powiedział że obecnie stosuje się ocieplenie poddaszy watą ale 3 warstwy
1. pomiedzy krokwie
2. kolejna poziomo na krokwie
3. ostatnia pionowo na poprzednia warstwe...
Czy ktoś to stosował? i czy jest to dobra metoda???



Raczej nie spotyka się rozwiązań 3 warstwowych. Nie oznacza to jednak że nie jest to możliwe do wykonania, pytanie tylko po co? Są sprawdzone rozwiązania bazujące na 2 warstwowej izolacji poddasza, które zapewniają bardzo dobrą izolacyjność termiczną np.: U≤0,15 [W/mK] przy relatywnie niewielkim obciążeniu konstrukcji. Więcej można poczytać w zeszycie rozwiązań „2.1 Stropodachy wentylowane i poddasza „ http://www.rockwool.pl/doradztwo/broszury-ulotki
Napisano
Trójwarstwowa izolacja byłaby zasadna tylko w przypadku chęci uzyskania standardu pasywnego izolacji poddasza.
Wygodniej jest dołożyć trzecią warstwę niż kłaść pojedynczą warstwę o grubości np.25cm.
Tak jak piszesz, w normalnych warunkach jest to niezasadne.
Napisano
Cytat

Przemyślałem to wszystko i chyba faktycznie opcja z dociągnięciem warstwy ocieplenia poddasza do kalenicy będzie najlepsza



no i plan poszedł w kosz icon_cry.gif

Jakiś czas temu napisałem do producentów wełny i teraz dostałem odpowiedzi.
Każdy z nich poleca zakończyć ocieplenie na jętkach ( szczelinę wentylacyją zakończyć na poziomie podłogi strychu) a strych jak bedzie nieogrzewany nie ocieplać.
Tylko teraz rodzą się dwa kolejne pytania:
- czy pomiędzy podłogą strychu a ociepleniem zostawiamy też szczelinę i łączymy ją ze szczeliną skosu - podejrzeam,że tak ale wolę się upewnić?
- jeżeli szczelina wentylacyjna kończy się na poziomie podłogi sufitu to do prawidłowego jej przewietrzania wystarczy szczelina w deskowaniu w kalenicy czy należy zastosować dodatkową wentylację w postaci kratek wentylacyjnych w ścianach szczytowych?
Napisano
Cytat

Brak obrazka

To jest właśnie efekt zakładania izolacji cieplnej i folii paroizolacyjnej na nieogrzewanym poddaszu - by wełna nie pyliła.


Mam nadzieję że to nie Twoje dzieło.
Ta ściana jest całkowicie pozbawiona wentylacji, więc nic dziwnego że pleśń pojawiła się od strony zewnętrznej przegrody.
Przykład całkowicie nietrafiony... ma się nijak do izolacji cieplnej pod pełnym deskowaniem z pozostawioną drożną szczeliną wentylacyjną.
Napisano (edytowany)
Cytat

Jak nie używany to wełnę zabezpieczyć folią przytwierdzoną do krokwi takerem żeby się nie pyliło i tyle... zawsze to taniej.


Wybacz, ale nic tu nie piszesz o szczelinie wentylacyjnej. Sorry.
A przy okazji - od kiedy wentyluje się ściany? Edytowano przez Buduj z drewna (zobacz historię edycji)
Napisano
icon_eek.gif
Jakie ściany?
Skąd Ci w ogóle przyszło do głowy że mowa w tym wątku jest o ścianach?
Temat wątku brzmi - "Ocieplenie poddasza pod pełne deskowanie"
Tak to jest jak się wyrywa jedno zdanie z kontekstu.
Zacytowane przez Ciebie zdanie jest kontynuacją odpowiedzi zawartej w postach #14
Cytat

Dlatego przy pełnym deskowaniu musi być pozostawiona drożna szczelina wentylacyjna.
Wyprowadzenie tej szczeliny musi kończyć otwarta kalenica.


i #16,
a dotyczyło pytania zadanego w poście #11.

BTW
Na przyszłość czytaj uważnie ze zrozumieniem żeby nie trzeba było udowadniać że się nie jest wielbłądem.
OT
Napisano
Jak widać.
Ty jesteś jeszcze wczorajszy że stawiasz tak skomplikowane pytania?... o co Ci chodzi człowieku?

Cytat

Tylko teraz rodzą się dwa kolejne pytania:
- czy pomiędzy podłogą strychu a ociepleniem zostawiamy też szczelinę i łączymy ją ze szczeliną skosu - podejrzeam,że tak ale wolę się upewnić?
- jeżeli szczelina wentylacyjna kończy się na poziomie podłogi sufitu to do prawidłowego jej przewietrzania wystarczy szczelina w deskowaniu w kalenicy czy należy zastosować dodatkową wentylację w postaci kratek wentylacyjnych w ścianach szczytowych?


1- Widziałeś kiedy wentylowaną podłogę poza Twoim przypadkiem? icon_biggrin.gif
Jak byś chciał to powietrze odprowadzać z pod podłogi?
2- W Twoim przypadku wystarczy. Przecież to będzie stryszek a nie strych o powierzchni podstawy domu
Napisano
Cytat

1- Widziałeś kiedy wentylowaną podłogę poza Twoim przypadkiem? icon_biggrin.gif
Jak byś chciał to powietrze odprowadzać z pod podłogi?



w dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe icon_biggrin.gif

a tak na poważnie, jeżeli dałbym na podłogę płyty OSB i wilgoć jakimś sposobem dostała się pomiedzy ocieplenie a plyty to w jaki sposób ją wtedy usunąć?
myślałem, że zastosowanie szczeliny wentylacyjnej połączonej z obu stron ze szczelina skosów będzie dobrym sposobem


Napisano
Połóż płyty OSB na krzyżowym ruszcie drewnianym zostawiając pustkę powietrzną.
Po obwodzie pozostaw szczeliny i ewentualnie umieść na środku jakieś kratki wentylacyjne.
A w sumie o jakiej powierzchni my rozmawiamy... 60, 80 czy więcej tych m2?
Napisano
Cytat

Połóż płyty OSB na krzyżowym ruszcie drewnianym zostawiając pustkę powietrzną.
Po obwodzie pozostaw szczeliny i ewentualnie umieść na środku jakieś kratki wentylacyjne.
A w sumie o jakiej powierzchni my rozmawiamy... 60, 80 czy więcej tych m2?



ok a jeżeli dawałbym deski zamiast płyt to rownież kłaść to na ruszcie czy na samych jętkach i spokojnie para "ulotni się" ?

a powierzchnia to będzie rzędu 20 m2 icon_smile.gif
Napisano
Wszystko zależy od efektu jaki chcesz uzyskać.
Zrobienie rusztu pozwoli na wykonanie izolacji krzyżowej na jętkach i likwidację mostków cieplnych od nich.
Szczeliny między deskami będą zapewniały wentylację, tylko nie wiem czy płyta OSB3 przez swoją naturalna odporność na wilgoć nie będzie jednak lepszym rozwiązaniem.
Napisano
Cytat

Wszystko zależy od efektu jaki chcesz uzyskać.



nie mam jakiś wizji co do efektu, ma być poprostu wykonane dobrze

cały czas mnie korci zeby było to zrobione w ten sposób jak pisałęm powyżej czyli idąc od wnętrza poddasza sufit (warstwy) wyglądałby tak:
- płyta KG
- paroziolacja
- warstwa wełny pod jetkami
- warstwa wełny miedzy jetkami
- szczelina wentylacyjna połączona po obu stronach dachu dwuspadowego ze szczeliną skosów - wspólne ujście na poziomie podłogi strychu
- na jetkach nabite deski jako podłoga

icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Jak chcecie oszczędzić kupę kasy przez lata to zadbajcie o odpowiednią izolację cieplną budynku, taką a że ciepło nie ucieka zimą a latem zapobiega przegrzewanie się pomieszczeń, zapewnia niezłą oszczędność kasy .
Jak decydujecie się na ocieplanie dachu przy użyciu wełny mineralnej tak jak ja, to zwracajcie szczególną uwagę na zabezpieczenie przed wykraplaniem pary wodnej w przegrodach dachowych i na to czy nie dostaje się zimne powietrze z zewnątrz przez nieszczelności pokrycia dachowego i warstwy ocieplającej do pomieszczeń. Z doświadczenia wiem, że materiał izolacyjny powinien być zabezpieczony od strony zimnej warstwą tzw. wiatroszczelną, a od strony ciepłej warstwą paroszczelną ograniczającą przenikanie pary wodnej do przegrody.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...