MrTomo Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #1 Napisano 9 kwietnia 2017 Macie jakiś sposób, żeby domowymi narzędziami (kątówka, piła tarczowa itp) podciąć drzwi od 0 do 6 mm na drugim końcu, tak żeby ich nie wystrzępić? Link do komentarza
Gość stach Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #2 Napisano 9 kwietnia 2017 Dużo zależy od tego, czym wykończone są drzwi - jeśli folią, to najpierw ostrym nożem natnij tę folię i wtedy weź się za cięcie tarczówką, najlepiej z jak najmniejszym ząbkiem. Można też wyrzynarką z długim brzeszczotem z drobnymi zębami. Dobrze jest przymocować ściskami sztywną listwę, np. poziomicę - jako "culagę" - prowadnicę, wymierzoną odpowiednio, aby uwzględnić odległość brzegu stopy piły od krawędzi brzeszczotu. Można również jako zabezpieczenia przed strzępieniem użyć z obu stron drzwi podłożyć paski płyty hdf (stary panel na przykład) i przez nie ciąć - wtedy zmniejszy się ryzyko uszkodzenia krawędzi cięcia. Link do komentarza
MrTomo Napisano 9 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #3 Napisano 9 kwietnia 2017 Dzięki Stachu, dzięki. Cała gama rozwiązań. Super. Takie proste a ja się głowię! To zwykłe drzwi sosnowe, lakierobejcą malowane. Link do komentarza
Buster Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #4 Napisano 9 kwietnia 2017 Może przerost formy nad treścią ale jeśli by mi zależało to zawiózłbym drzwi do stolarza,tam dotną Wiem,łatwo mi mówić gdy w odległości 2 kilometrów mam dwóch ale efekt byłby lepszy. Link do komentarza
MrTomo Napisano 9 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #5 Napisano 9 kwietnia 2017 Nie zależy mi aż tak. jakby mi zależało, sadziłbym na nowo tą futrynę (bo jednak od pionu odstaje). Zależy mi tylko, żeby drzwi nie ocierały o płytki. Link do komentarza
joks Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #6 Napisano 9 kwietnia 2017 Piła tarczowa , warunek - ostra tarcza .. ręczna piła , w sensie pilarka ręczna.. i pomału ....się nie śpieszyć .. Link do komentarza
MrTomo Napisano 9 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #7 Napisano 9 kwietnia 2017 Czy ma znaczenie od której strony zacząć? Od tej z mięsem czy od tej drugiej? Link do komentarza
joks Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #8 Napisano 9 kwietnia 2017 wsio ryba , ja bym zaczął od węższej , i taka uwaga , aby tarczówka miała jelec za tarczą.... Link do komentarza
Buster Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #9 Napisano 9 kwietnia 2017 4 minuty temu, MrTomo napisał: Czy ma znaczenie od której strony zacząć? Od tej z mięsem czy od tej drugiej? Od tej strony od której zaczniesz piła będzie wyrywać strzępki do góry (jeśli będzie wyrywać) Uważaj żeby jechać po prostej linii bo łatwo zrobić fale.Zastosuj jakąś tzw culagę,prowadnicę.Jeśli możesz to tnij troszkę więcej bo zaczynać od zera jest trudno,piła zbacza. Link do komentarza
Gość stach Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #10 Napisano 9 kwietnia 2017 Ja zacząłbym od "mięsa", dociął z 1-2 mm dokładnością i ręcznym/elektrycznym heblem (bo mam - radzieckiej jeszcze produkcji) dostrugał do wymiaru wymaganego. Jeszcze rok temu transport do stolarza nie byłby problemem, ale teraz musiałbym szukać środka transportu - miałem mondeo kombi i spokojnie drzwi się mieściły, teraz mam mondeo sedana i to już za mało miejsca... O culadze już wspomniałem... Link do komentarza
MrTomo Napisano 9 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #11 Napisano 9 kwietnia 2017 6 minut temu, joks napisał: i taka uwaga , aby tarczówka miała jelec za tarczą.... Co żeby miała? Link do komentarza
joks Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #12 Napisano 9 kwietnia 2017 1 minutę temu, MrTomo napisał: Co żeby miała? taki półąkrągły dzyndzel blaszany , cieńszy od zęba tarczy .....wygląda jakby coś miał ochraniać a w rzeczywistości pomaga utrzymać linię cięcia wystaje za tarczą Link do komentarza
Buster Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #13 Napisano 9 kwietnia 2017 3 minuty temu, MrTomo napisał: Co żeby miała? ubiegnę joksa chociaż widzę Go na pasku,miał na myśli klin rozszczepiający nie ubiegłem Link do komentarza
MrTomo Napisano 9 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #14 Napisano 9 kwietnia 2017 Hm, szerze powiem panowie - nie znam się na tym, jak się co nazywa w pile Wiem jak zmienić tarczę dbając o kierunek, gdzie się włącza, ma być osłona, okulary i ... wio. Link do komentarza
joks Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #15 Napisano 9 kwietnia 2017 2 minuty temu, Buster napisał: ubiegnę joksa chociaż widzę Go na pasku,miał na myśli klin rozszczepiający nie ubiegłem Przed chwilą, MrTomo napisał: Hm, szerze powiem panowie - nie znam się na tym, jak się co nazywa w pile Wiem jak zmienić tarczę dbając o kierunek, gdzie się włącza, ma być osłona, okulary i ... wio. no i gitarrra .....więcej nic nie trzeba oprócz chęci ....aha.....i jak pisałem wcześniej , ostra tarcza z widią i bez pośpiechu... jak coś się postrzępi z lekka to zjechać ręcznie delikatnie glancpapierem.... Link do komentarza
Gość stach Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #16 Napisano 9 kwietnia 2017 Masz plusa za glancpapier Link do komentarza
Buster Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #17 Napisano 9 kwietnia 2017 MrTomo,nie masz szlifierki taśmowej,małej? Link do komentarza
joks Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #18 Napisano 9 kwietnia 2017 1 minutę temu, stach napisał: Masz plusa za glancpapier dzięki Stachu , Link do komentarza
Buster Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #19 Napisano 9 kwietnia 2017 trzeba zbierać po troszku i już Link do komentarza
MrTomo Napisano 9 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #20 Napisano 9 kwietnia 2017 8 minut temu, Buster napisał: MrTomo,nie masz szlifierki taśmowej,małej? Nie. Mam tylko taką przystawkę na rzepy do kątówki Link do komentarza
Buster Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #21 Napisano 9 kwietnia 2017 1 minutę temu, MrTomo napisał: Nie. Mam tylko taką przystawkę na rzepy do kątówki Taśmową można fajnie wyrównać gdyby nie udało się równo uciąć ale jak nie masz to trudno,powinno udać się samą piłą . Link do komentarza
demo Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #22 Napisano 9 kwietnia 2017 Do usunięcia tak małych ilości materiału najlepsza jest szlifierka taśmowa z taśmą z możliwie grubym nasypem. Ja tak zawsze robię i nie ma problemu ze strzępieniem materiału. Link do komentarza
Buster Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #23 Napisano 9 kwietnia 2017 4 minuty temu, demo napisał: Do usunięcia tak małych ilości materiału najlepsza jest szlifierka taśmowa z taśmą z możliwie grubym nasypem. Ja tak zawsze robię i nie ma problemu ze strzępieniem materiału. Dokładnie,zebrałbym trochę piłą ,nawet z ręki,bez prowadnicy a dokończył szlifierką Link do komentarza
retrofood Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #24 Napisano 9 kwietnia 2017 Równie dobry efekt mozna uzyskać tarczą na rzepy do wiertarki. Szlifowałem tym nawet żerdzie do płotu i dobrze szło. Zdjęcie z netu, u mnie nie ma tej nakretki w centrum, papier jest na rzepy. Link do komentarza
MrTomo Napisano 9 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #25 Napisano 9 kwietnia 2017 To się musiałeś namęczyć z tym płotem Link do komentarza
retrofood Napisano 9 kwietnia 2017 Udostępnij #26 Napisano 9 kwietnia 2017 12 minut temu, MrTomo napisał: To się musiałeś namęczyć z tym płotem Wcale nie. Żerdzie dawały się wyszlifować w takim samym czasie jak strugiem elektrycznym. Sprawdzałem, miałem jedno i drugie. Jakość powierzchni też porównywalna. A cenną, dodatkową zaletą jest odmienny sposób trzymania narzędzia. Dzięki temu wymieniając je co jakiś czas nie męczyłem zbytnio rąk. Jak się cieplej zrobi, w tym roku czeka mnie to samo. Tak ze czterdzieści żerdzi oszlifować i pomalować jakimś drewnochronem. Link do komentarza
zenek Napisano 15 kwietnia 2017 Udostępnij #27 Napisano 15 kwietnia 2017 Ja ciąłem drzwi (też sosnowe) taką podobną piłą ręczną : potem kanty ręcznie glanzpapierem (minimalne zaokrąglenie) i na końcu szlifierką do równa. Linię prostą krawędzi sprawdzałem przykładając płaskownik. Dlaczego ręczną piłą - bo ma małe ząbki , więc nie szczerbiła trudność - utrzymanie pionu cięcia Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 18 kwietnia 2017 Udostępnij #28 Napisano 18 kwietnia 2017 Mam wrażenie, że chyba nie byliście świadkami podcinania drzwi Zamówiłem drzwi do łazienki - przywożą bez podcięcia. Monter będący na usługach salonu zabiera do zakładu i wg formatki przycina. Ostatecznie można to zrobić samemu ale nie polecam. Zabezpieczyć od dołu przed wodą lakierem bezbarwnym. Wyrzynarka od biedy może być - tylko ostra piłka musi być. 1 Link do komentarza
retrofood Napisano 18 kwietnia 2017 Udostępnij #29 Napisano 18 kwietnia 2017 34 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał: Mam wrażenie, że chyba nie byliście świadkami podcinania drzwi Owszem, byliśmy i widzieliśmy jak się to robi profesjonalnie, ale byliśmy też uczestnikami, kiedy lepszych od nas blisko nie było. Bo drzwi nie chciały jakoś poczekać. Kiedy podcinałem drzwi po raz pierwszy, monterów na usługach salonu jeszcze nie było, oni rodzili się dopiero później. Salonów zresztą też nie było. Link do komentarza
bajbaga Napisano 18 kwietnia 2017 Udostępnij #30 Napisano 18 kwietnia 2017 6 mm (sześć milimetrów) - czyli raczej piłą, zwłaszcza ręczną tego nie wykona. Tak jak pisali poprzednicy - wytrasować, zeszlifować i finito. Ps. Pilnik do drewna (zwłaszcza tarnik) i max. kilka minut roboty (dla tego przypadku). Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 18 kwietnia 2017 Udostępnij #31 Napisano 18 kwietnia 2017 1 godzinę temu, retrofood napisał: Owszem, byliśmy i widzieliśmy jak się to robi profesjonalnie, ale byliśmy też uczestnikami, kiedy lepszych od nas blisko nie było. Bo drzwi nie chciały jakoś poczekać. Kiedy podcinałem drzwi po raz pierwszy, monterów na usługach salonu jeszcze nie było, oni rodzili się dopiero później. Salonów zresztą też nie było. Miałem napisać, Większość nie była . Fakt kiedyś salonów nie było, byli tylko stolarze, GS-y etc. Jak tak patrzę na te czasy, to mam wrażenie, ze tylko nazwy się zmieniły i tytuły tych , co sprzedają. A i tak wszystko sprowadza się do patrzenia na ręce lub zakasania rękawów. PS. Komentarz przyszedł mi na myśl po tym, jak zobaczyłem piłkę ręczną w załączniku Link do komentarza
retrofood Napisano 18 kwietnia 2017 Udostępnij #32 Napisano 18 kwietnia 2017 3 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał: Miałem napisać, Większość nie była . Fakt kiedyś salonów nie było, byli tylko stolarze, GS-y etc. Jak tak patrzę na te czasy, to mam wrażenie, ze tylko nazwy się zmieniły i tytuły tych , co sprzedają. A i tak wszystko sprowadza się do patrzenia na ręce lub zakasania rękawów. PS. Komentarz przyszedł mi na myśl po tym, jak zobaczyłem piłkę ręczną w załączniku Cały przedpokój, w tym jedna ściana z funkcjonalnymi "meblami" wykonałem kiedyś z paneli mdf. Przedpokój o kształcie T i to z uskokiem, czyli mnóstwo paneli cięcia wzdłużnego, poprzecznych to nawet nie zliczę. Wszystko ciąłem ręczną piłką, opierając panel na dwóch stołkach. I prosto było! Tak wyglądały lata 80 -te. A Ty chciałbyś, by z jednym skrzydłem zasuwać do stolarza... Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 18 kwietnia 2017 Udostępnij #33 Napisano 18 kwietnia 2017 Stolarz sam wziął pod bok i następnego dnia przyniósł. Fakt, że na początku wspominał, ze przytnie na miejscu ale podrapał się w głowę i rzekł "biorę na zakład, podetnę od szablonu, jutro jestem" I tak zrobił. Tyle, że i tak płaciłem za usługę w całości i najzwyczajniej w świecie czekałem aż dopełnią umowy. A chodziło dokładnie o takie drzwi z tym dokładnie podcięciem Link do komentarza
retrofood Napisano 18 kwietnia 2017 Udostępnij #34 Napisano 18 kwietnia 2017 To wygląda na frezowane, ale dałoby się zrobić i ręczną wiertarką z papierową tarczą szlifierską. Jest tylko różnica w czasie, aby wszystko przyzwoicie wyglądało. Zaś napisanie programu na frezarkę CNC to zaledwie parę linijek... Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 18 kwietnia 2017 Udostępnij #35 Napisano 18 kwietnia 2017 2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał: PS. Komentarz przyszedł mi na myśl po tym, jak zobaczyłem piłkę ręczną w załączniku A kto dał taki pomysł no wiadomo kto 3 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał: Zamówiłem drzwi do łazienki - przywożą bez podcięcia. Monter będący na usługach salonu zabiera do zakładu i wg formatki przycina. Ostatecznie można to zrobić samemu ale nie polecam. Zabezpieczyć od dołu przed wodą lakierem bezbarwnym. Wyrzynarka od biedy może być - tylko ostra piłka musi być. Jeżeli przycięcie drzwi jest na całej szerokości jednakowe to na formatce przytnie się bez problemowo, ale u autora tematu przycięcie idzie po skosie i to zaledwie w najgrubszym miejscu 5-6 mm. Dnia 9.04.2017 o 18:49, MrTomo napisał: 1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał: A chodziło dokładnie o takie drzwi z tym dokładnie podcięciem Tak wygląda szczelina wentylacyjna zamiast kratki czy otworów wentylacyjnych jakie stosuje się w drzwiach łazienkowych. Taka szczelina uważam, że mniej szpeci drzwi niż kratki wentylacyjne. Link do komentarza
Gość stach Napisano 18 kwietnia 2017 Udostępnij #36 Napisano 18 kwietnia 2017 tylko nie wiem czy to podcięcie ma 200 cm kwadratowych powierzchni... Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 19 kwietnia 2017 Udostępnij #37 Napisano 19 kwietnia 2017 U mnie stolarz podciął więcej. To z perspektywy zdjęcia faktycznie wygląda na płytkie. Link do komentarza
aaaa Napisano 19 kwietnia 2017 Udostępnij #38 Napisano 19 kwietnia 2017 tak w kwestii formalnej, to podcięcie musi mieć określoną wielkość (w zgodzie z przepisami) tak na przysłowiowe "oko", to na tym zdjęciu jest ono za małe....właśnie teraz patrzę, że stach wyżej juz o tym pisał Link do komentarza
retrofood Napisano 19 kwietnia 2017 Udostępnij #39 Napisano 19 kwietnia 2017 18 minut temu, aaaa napisał: tak w kwestii formalnej, to podcięcie musi mieć określoną wielkość (w zgodzie z przepisami) tak na przysłowiowe "oko", to na tym zdjęciu jest ono za małe....właśnie teraz patrzę, że stach wyżej juz o tym pisał a tę szparę pod całym skrzydłem liczycie? Taż to ponad 100 cm kwadratowych! Część wyfrezowana tylko ją powiększa. Link do komentarza
MrTomo Napisano 19 kwietnia 2017 Autor Udostępnij #40 Napisano 19 kwietnia 2017 A drzwi wciąż nie pocięte, czekają na pogodę Dnia 18.04.2017 o 14:09, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał: Zabezpieczyć od dołu przed wodą lakierem bezbarwnym. Dzięki, to ważne. Link do komentarza
mazwoj Napisano 22 lipca 2017 Udostępnij #41 Napisano 22 lipca 2017 Jak jeszcze nie podciąłeś to polecam Ci zakup frezarki górnowrzecionowej. Przyda Ci się później w pracach domowych, bo widzę, że sporo dłubiesz i masz o tym pojęcie. Ja kupiłem sobie jakąś średnio-niskiej półki za 350-400zł. Do tego frez z łożyskiem. Ostatnio przycinałem drzwi u Klienta właśnie takim sprzętem, bo trzeba było właśnie lekko liznąć je od dołu jak Twoje. Ustawiłem z jednej strony szablon (może być poziomica lub coś innego prostego) za pomocą ścisków. Odwróciłem go tak aby leżące na płasko skrzydło miało ten szablon od dołu. Powierzchnię górną zabezpieczyłem taśmą aby nie rysować laminatu. Tu uważaj jakich taśm używasz - żadna Tesa bo jest za mocna. Później to już formalność, bo ustalasz głębokość frezowania, czyli tak ustawiasz aby łożysko chodziło po wzorniku i kopiowało jego układ na skrzydle drzwiowym. Źródło: http://www.stolfrez.com Tylko taki frez z łożyskiem od dołu, bo te co mają na górze kosztują 10-20x więcej, a śmiało poradzisz sobie tym. Poza tym frezarką możesz nawet obrabiać płyty meblowe tak, że nic się nie wyszczerbi, bo spod frezarki wychodzi idealnie obrobiona krawędź. A swoją drogą frezarka przyda się w domu. Ja kupiłem i na prawdę jak masz pomysł jak jej użyć, to możesz sporą ilość narzędzi sobie nią zastąpić - zależnie od frezu. Ja mam B&D, ale zgapiłem się, bo nie ma tam za bardzo opcji aby przerobić ją na stołową (niby można ale zbyt bezpiecznie nie będzie). 1 Link do komentarza
Marian55 Napisano 25 kwietnia 2019 Udostępnij #42 Napisano 25 kwietnia 2019 Dziękuję za powyższy wpis, mi sie przyda. A powiedz mi czy jest mi tez potrzebne np oprogramowanie CNC? Takie, które by sterowało pracę frezarki ? https://www.cs-lab.eu/sklep-kat/oprogramowanie-sterujace-simcnc-mach3-4/ Myślisz, że kupno czegoś takiego ma sens czy niebardzo ? Będę wdzieczny za odpowiedź Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 kwietnia 2019 Udostępnij #43 Napisano 25 kwietnia 2019 1 godzinę temu, Marian55 napisał: Dziękuję za powyższy wpis, mi sie przyda. A powiedz mi czy jest mi tez potrzebne np oprogramowanie CNC? Takie, które by sterowało pracę frezarki ? https://www.cs-lab.eu/sklep-kat/oprogramowanie-sterujace-simcnc-mach3-4/ Wiesz co, nie wiem czy twoja wiedza jest tak mała czy wiedzę masz tylko chcesz kogoś tu ogłupić. Odpowiadasz na post gdzie jest wymieniona frezarka górnowrzecionowa, jeżeli nie wiesz jak ona wygląda to przez grzeczność wypadałoby sprawdzić w necie. Jak chcesz do frezarki górnowrzecionowej stosować oprogramowanie jakie sie stosuje do maszyn sterowanych komputerowo to jak żyję takich bzdur nie widziałem i nie słyszałem do dzisiaj. 1 godzinę temu, Marian55 napisał: Myślisz, że kupno czegoś takiego ma sens czy niebardzo ? Będę wdzieczny za odpowiedź Myślę że ma to sens i to bardzo głęboki, wydasz prawie tysiaka na oprogramowanie + kilkadziesiąt tysiaków za maszynę aby przyciąć drzwi bardzo, ale to bardzo precyzyjnie I nie musisz dziękować za odpowiedź, odpowiedziałem z dobroci serca. Link do komentarza
Buster Napisano 25 kwietnia 2019 Udostępnij #44 Napisano 25 kwietnia 2019 3 godziny temu, Marian55 napisał: A powiedz mi czy jest mi tez potrzebne np oprogramowanie CNC? No pewnie,ja nie wyobrażam sobie życia bez tego oprogramowania Link do komentarza
zenek Napisano 25 kwietnia 2019 Udostępnij #45 Napisano 25 kwietnia 2019 6 godzin temu, Marian55 napisał: Myślisz, że kupno czegoś takiego ma sens czy niebardzo ? Będę wdzieczny za odpowiedź do podcięcia drzwi nie bardzo Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się