Skocz do zawartości

domy drewniane


Recommended Posts

Napisano
Cytat

bomy z bali wiedzę gorący temat ... czytam i czytam ale do czytać się nie mogę. Czy domy z bali są czy nie są energooszczędne, to że wymagają mniejszych nakładów na utrzymanie w sensie malowania (nie sądzę żeby właściciel takiego domu położył na ścianę tapetę ) itp. jest bez sprzeczne. Patnie zasadnicze:
czy do ogrzania 100 m2 domu z bali zużyjemy mniej energii niż do domu wykonanego tradycją metodą (beton)?




powiem inaczej, drewno izoluje termicznie dużo gorzej niż beton.
Napisano
Witam,
Ja słyszałem o nowoczesnej Technologii SIP - pokrótce, jest to budownictwo niskopiętrowe każdej złożoności według kanadyjskiej technologii, która wykorzystuje konstrukcyjne termoizolacyjne panele. Podobno ten sposób umożliwia duży wybór projektów domów, szybką budowę, bo łatwy montaż i gwarantuje trwałość. A mnie trochę zależy na czasie i niezbyt wysokich kosztach.
Znalazłem nawet firmę w Mielcu, która się tym zajmuje. O ile się nie mylę PPHU Kismiels.
Dysponują jeszcze inną Technologią - Mitek.
Widziałem zdjęcia wykonanych domów i przyznam, że robią wrażenie, tylko jeszcze się nie zdecydowałem.
Powodzenia!
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam ,
właśnie jestem na etapie budowaniu domu z drewna , przez ponad rok dobierałem technologię i cenę przyszłej inwestycji z drewna . Wymyśliłem własną technologię która w wyliczeniach daje ścianę o U=0,14W/ (m2K) przy cenie przynajmniej jak na razie na poziomie domu szkieletowego , wiem też że popełniłem kilka błędów ale zobaczymy co wyjdzie . Z założenia ma to być dom energooszczędny a nie pasywny ze względu na to że domy pasywne to cały system podejścia do budowy i zapotrzebowania na energię w wykonanym domu , choć wydaje mi się że przy niewielkim zwiększeniu kosztów można byłoby się pokusić o rozwiązania typowo pasywne .........ale pożyjemy zobaczymy .
Pozdrawiam
p.s. z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że drewno jest wdzięcznym materiałem do budowy .
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ja jednak mimo wszystko stawiam na beton. Przy użyciu bk można bez problemu uzyskać taki sam współczynnik, a mimo wszystko czułbym się dużo bardziej komfortowo i bezpiecznie.
Napisano
Witam
konik0 a coś bliżej na temat tych rozwiązań które wprowadziłeś , bo właśnie jestem na etapie szukania technologi budowy domu tzn.na pewno drewno icon_biggrin.gif ale szkielet ,bal czy cuś icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Ja jednak mimo wszystko stawiam na beton. Przy użyciu bk można bez problemu uzyskać taki sam współczynnik, a mimo wszystko czułbym się dużo bardziej komfortowo i bezpiecznie.



Witam , ależ oczywiście że można osiągnąć taki sam współczynnik , ale jest kilka różnic między domkami z drewna a budowanych w nowoczesnych technologiach , ja zwrócę tylko uwagę na mikroklimat panujący w pudełku z drewna .
Jak każda konstrukcja to drewno ma wady i zalety , ale jak na dzień dzisiejszy nikt nie wymyślił materiałów idealnych , to zresztą rzecz gustu i upodobań biustu.
Ja tylko zwrócę uwagę że ściana domku ma grubość 31 cm i coś mi się wydaje że przy takiej grubości budyneczku z betonu będzie bardzo trudno osiągnąć taki współczynnik U.
Pozdrawiam konik0

Napisano
Cytat

Witam , ależ oczywiście że można osiągnąć taki sam współczynnik , ale jest kilka różnic między domkami z drewna a budowanych w nowoczesnych technologiach , ja zwrócę tylko uwagę na mikroklimat panujący w pudełku z drewna .
Jak każda konstrukcja to drewno ma wady i zalety , ale jak na dzień dzisiejszy nikt nie wymyślił materiałów idealnych , to zresztą rzecz gustu i upodobań biustu.
Ja tylko zwrócę uwagę że ściana domku ma grubość 31 cm i coś mi się wydaje że przy takiej grubości budyneczku z betonu będzie bardzo trudno osiągnąć taki współczynnik U.
Pozdrawiam konik0


a na cholere ma sie ograniczac do grubosci sciany 31cm, chyba raczej daze aby sciana byla ciepla i tania, wiec nie tedy droga, chyba ze sa ulgi podatkowe dla scian do 31cm!

nie ma co kombinowac dmy z drewna nie wazne w jakiej technologii sa u nas malo popularne material drogi, wiecej zagrozen, gorsze ubezpieczenie etc etc

nie latwiej wygodniej i pewniej uzyc bk i docieplic go, sicana wyjdzie 42 ale za to jaka ciepla solidna i trwala.
Napisano
Cytat

a na cholere ma sie ograniczac do grubosci sciany 31cm, chyba raczej daze aby sciana byla ciepla i tania, wiec nie tedy droga, chyba ze sa ulgi podatkowe dla scian do 31cm!

nie ma co kombinowac dmy z drewna nie wazne w jakiej technologii sa u nas malo popularne material drogi, wiecej zagrozen, gorsze ubezpieczenie etc etc

nie latwiej wygodniej i pewniej uzyc bk i docieplic go, sicana wyjdzie 42 ale za to jaka ciepla solidna i trwala.




Pozwolę wyjaśnić kilka kwestii związanych z pudełkami z drewna , wbrew wszelkim oczekiwaniom gruba ściana nie oznacza ciepła , zastosowania w warstwowej ścianie przegrody wykonanej z próżni znacząco poprawia izolacje cieplną . Budynek wykonany z drewna ( nie mylić z konstrukcją szkieletową ) na samym początku jest ciut droższy w zakupie materiałów ale znacznie łatwiejszy w budowaniu i wykończeniu , a z doświadczenia i obserwacji wiem że schody i znaczące koszty zaczynają się na wykończeniu domów budowanych z ceramiki lub innych materiałów .
Co do wytrzymałości konstrukcji drewnianych ( a przynajmniej takiego rozwiązania jakie przyjąłem) , śmiem twierdzić że ściana drewniana jest bardziej wytrzymała niż ściana z ceramiki lub gazobetonu tej samej grubości na siły jakie może przenosić w każdą stronę , wynika to z długości bala i sposobu połączeń i zamków wykonanych w ścianach .
Co do popularności budynków z drewna , w naszym społeczeństwie tkwi wizerunek domów z drewna z lat 60-70 XX w .........przypominających bardziej budyneczki wykonane z boazerii i pomalowanych lakierem bezbarwnym nitro .
Ja sam wybrałem wstępnie do budowy domu gazobeton + ocieplenie , ale przyjrzawszy się dokładnie kosztom związanym z wybudowaniem i wykończeniem stwierdziłem że jest to dosyć droga zabawka .......... i stąd się wzięło się najpierw zainteresowanie konstrukcjami szkieletowymi a później typowo drewnianymi . Po porównaniu za i przeciw , kosztów , i co dana technika wykonania domu nam daje wybrałem drewno .
Samo przekonywanie żony do drewna i wybór optymalnej konstrukcji drewnianej zajęło mi 3 lata , zwiedziłem dużo zakładów specjalizujących się w budyneczkach z drewna , był nawet moment że wybrałem wstępnie wykonawce ale gdy przyszło do podpisania umowy wykonawca niespodziewanie podniósł cenę domu o ponad 100 000 zł .
I od tego momentu wymyśliłem sobie ścianę o grubości 31 cm o współczynniku przenikania 0,14 W/mk.
Jak się mieszka napiszę jak skończę pudełko z drewna .
Na dzień dzisiejszy dzięki temu że pudełko miało mieć ścianę o grubości 52 cm a ma ściankę 31 cm zyskałem kilka metrów powierzchni dodatkowej .
Jedna bardzo ważna uwaga do projektowania konstrukcji z drewna aby była funkcjonalna i ładna należy mieć KONSTRUKTORA i ARCHITEKTA którzy czują drewno .
pzdr
konik0
Napisano
juz sie naczytalem o podobnych konstrukcjach i jakos mnie nie przekonuja, wiec czemu ma mi nie wystarczyc 24bk plus 20cm styro, w czym taka sciana Jani 63 ma byc slaba, bo srednio ciepla to ona raczej nie bedzie!
Napisano
To jaki współczynnik "U" uzyska ściana 24cm BK + 15cm styro + tynki zewnętrzny i wewnętrzny = 42cm grubości, bo o takiej grubości grubości ściany zewnętrznej pisałeś?
20cm samej izolacji zmienia trochę obraz, ale przegroda nie będzie miała 42cm grubości.
Napisano
Cytat

juz sie naczytalem o podobnych konstrukcjach i jakos mnie nie przekonuja, wiec czemu ma mi nie wystarczyc 24bk plus 20cm styro, w czym taka sciana Jani 63 ma byc slaba, bo srednio ciepla to ona raczej nie bedzie!




Kwestia gustu i upodobań do biustu , bardzo dobrze że są różnice w zdaniach bo gdyby ich nie było mielibyśmy wszystkie domy zrobione na jedno kopyto .Zostaje zawsze otwarta kwestia ceny mkw wykończenia ...........
pzdr Konik0
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

a czego się boisz?
czasy najazdów (militarnych) bezpowrotnie minęły




hehe węszę duże spiski i chce sie zabezpieczyć.
A tak zupełnie poważnie mówiąc chodzi mi o bezwładność cieplną. Mam do wyboru szybko nagrzać i potem równie szybko stracić całe ciepło, lub też poczekać chwilę aż się nagrzeje, ale później ściany już trzymają i zdecydowanie wybieram to drugie.
Napisano
zapewne cena m2 drewna do sciany murowanej jest duzo wieksza bo nie inaczej, chyba ze sie ma dojscia i mzna zalatwic cos taniej dla zwyklego zjadacza chleba zawsze bedzie pod gork, dwa niestety sciana to nie wszystko i duzo zalezy od formy ogrzewania wiec to nie jest tak proste jak by sie wydawalo, tylko koscioly buduje sie wciaz z cegly...
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Ja buduje dom z bali 24 cm . Na razie wszystko ok. Szybko i solidnie. Jak masz pytania chętnie odpowiem.



Czy możesz napisać jak poszła budowa. pewnie już mieszkasz w swoimnowym domku. Ech, chałupa z drewna już od dawna mi sie marzy. Tylko nie moge sie zdecydować, czy bala czy szkieletor no i kase trzeba zebrać. A swoją drogą to ile taka chawira bedzie ksoztować? Podobno już się nie opłacają drewniane domy...? Prawda to?
Napisano
Cytat

powiem inaczej, drewno izoluje termicznie dużo gorzej niż beton.



A jak to jest z izolacją akustyczną? Przeczytałam gdzieś, że w środku wpawdzie jest większy hałas niż w murowanych domach, ale hałas zzewnątrz drewniane domy lepiej tłumią niż murowane. Czy to prawda?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

A jak to jest z izolacją akustyczną? Przeczytałam gdzieś, że w środku wpawdzie jest większy hałas niż w murowanych domach, ale hałas zzewnątrz drewniane domy lepiej tłumią niż murowane. Czy to prawda?



Ściany zewnętrzne domów szkieletowych są bardzo dobrymi izolatorami akustycznymi - pod tym względem nie dorównuje im wiele konstrukcji murowych. Jednakże stropy drewniane dość łatwo przenoszą dźwięki uderzeniowe (np. tupot dzieci biegających na piętrze). Sztywne stropy żelbetowe zaś znacznie lepiej pochłaniają dźwięki uderzeniowe, ale przenoszą dość dużo dźwięków tzw. powietrznych, np. odgłosy rozmowy.

Aby zniwelować przenoszone dźwięki w domach szkieletowych, należy legary stropowe odizolować od ścian taśmą brzegową oraz zastosować materiały wyciszające. Najlepszym materiałem izolującym dźwięki jest wełna mineralna.


Cytat

Ech, chałupa z drewna już od dawna mi sie marzy. Tylko nie moge sie zdecydować, czy bala czy szkieletor no i kase trzeba zebrać. A swoją drogą to ile taka chawira bedzie ksoztować? Podobno już się nie opłacają drewniane domy...? Prawda to?



Domy drewniane nadal "się opłacają". Jednym z tańszych i szybkich rozwiązań jest technologia szkieletowa (różnica w cenie w stosunku do technologii murowanej wynosi średnio od 5 do 10 % na korzyść technologii szkieletowej), jednak cieszy się ona mniejszą popularnością. Jednak oszczędności uzyskiwane podczas eksploatacji takiego domu, dochodzą do 50 % w porównaniu z domem tradycyjnym.

Cena domu zależy od wielu czynników. Po dokładne informacje zapraszamy do kontaktu (na naszej stronie lub poprzez wiadomość na tym forum).
Edytowano przez Stollux (zobacz historię edycji)
  • 5 lata temu...
Napisano
Dnia 27.02.2011 o 21:50, grzegorz l napisał:

tylko przy domku drewnianym lepiej sąsiadom nie podpadać, bo troszke benzynki, zapałka i płoniemy płoniemy:P Mimo wszystkich argumentów za, jakoś nie mam przekonania do drewna jako dobrego materiału na dom.

W sumie to samo może spotkać dom murowany, a i na takich sąsiadów nie jest chyba zbyt łatwo trafić :) 

Ja zbudowałem mały domek drewniany całoroczny. Ma dobre właściwości cieplne (oczywiście dociepliłem go), jest wygodny, skrojony na moje potrzeby. Jak dla mnie dom drewniany to dobry wybór, choć zdaje się że postawienie podobnego, ale z innych materiałów byłoby tańsze. Jeśli ktoś jest chętny, podzielę się doświadczeniami.

Napisano

Ja jestem zdecydowanym zwolennikiem domu z bali drewnianych. Wiem, że taki dom wymaga specjalnej konserwacji ścian zewnętrznych, ale to nic przy całym romantyzmie takiego domu i znacznie mniejszych nakładach na ogrzewanie niż w domu murowanym. Mój ulubiony projekt takiego domu, do m z tarasem z MG Prokejt

 

 

pogodnyd_images_wd1.jpg

Napisano (edytowany)
Dnia 18.09.2017 o 23:06, stobejczyk napisał:

ale to nic przy całym romantyzmie takiego domu i znacznie mniejszych nakładach na ogrzewanie niż w domu murowanym.

W porównaniu z domem murowanym ocieplonym, czy nie? Nawet jeśli to jest murowany pasywny???

Był taki cykl o domach z bali w TV - otóż ocieplano je - tyle że od środka - chyba że bale by z sekwoi po 2000 lat i bale były olbrzymie. I też pewnie nie osiągnęły termoizolacji porównywalnej z np 25cm styropianu.

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...