Skocz do zawartości

domek pasywny


Recommended Posts

Napisano

pare informacji o projekcie.
jest to mocno przerobiony Harold I z Archipelagu.
akurat ten projekt pasowal nam pod wzgledem wielkosci i bryly, poniewaz chcielismy prosta parterówke.
po zmianach dom jest kwadratowy i troche wiekszy. ma 131 m2 powierzchni mieszkalnej. duzy garaz musial byc budowany osobno.
caly projekt zostal zoptymalizowany pod wzgledem energetycznym.
tzn. zamienilismy lawy fundamentowe na plyte. pogrubilismy warstwy ocieplenia. dostosowalismy stolarke pod katem stron swiata. bedzie rekuperacja i pompa ciepla. dzieki temu dom nie ma kominów.

pozdrawiam

http://budowagryfice.blogspot.de/

Napisano
  Cytat

Oj tam, mhtyl ... gdyby "ochowała i achowała" firmę budującą rzucając po oczach linkami do ich strony , to rozumiem.
Ale se kobita dom buduje, i dopiero teraz trafiła na forum BD. No nie wymagajmy kasowania bloga i przenoszenia wszystkiego, bez przesady icon_biggrin.gif
Niech pisze, radzi sie, chwali .... skoro cieszy ją budowa to niech sie dzieli wrażeniami nawet jeśli są one w większości na prywatnym blogu w innym miejscu internetu icon_biggrin.gif

Chamskiej reklamy na forum jeszcze przemycanej "jak dla idiotów" - też nie cierpię. Ale cóż ona reklamuje? swoją budowę tylko icon_wink.gif

Domekpasywny. Witamy na forum ... pisz, pytaj , buduj icon_smile.gif
Licz się też z krytyką, ponieważ tu szczerzy ludzie siedzą i pewnie będą też komentarze które niezupełnie pokrywają się z Twoja wizją icon_wink.gif
Powodzenia icon_biggrin.gif

Rozwiń  


icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg

Napisano
dzien dobry!

dzis na budowie znowu nic sie nie dzieje. jutro cos bedzie, to wtedy wstawie nowe zdjecia.
kto jest zainteresowany np. jak sie robi plyte fundamentowa na szkle piankowym, znajdzie zdjecia na moim blogu:
http://budowagryfice.blogspot.com/

mimo przestoju nie próznuje. poprawiam projekt wnetrz.

po co mi projekt wnetrz?
gdy tylko wstawimy okna i drzwi, przyjdzie elektryk i bedzie pytal: ile gniazdek, gdzie i jakie lampy, jaki system alarmowy i inteligentny. projekt wnetrz pokazuje i uzmyslawia zapotrzebowanie na tego typu sprzet. taniej wychodzi, gdy unika sie pózniejszych poprawek lub przygotuje budynek do pózniejszej rozbudowy systemu.

Uwaga! teraz bedzie REKLAMA
kto nie chce, zamyka oczy icon_wink.gif

10-11.10. czyli w ten weekend sa Targi Wykonczenia i Wyposazenia Wnetrz w Szczecinie
"Wszystko dla domu" w hali MTS. wstep wolny dla zwiedzajacych!

pozdrawiam wszystkich i milego dnia!



Napisano
  Cytat

tez kiedyś myślałem o szkle piankowym.

Rozwiń  


wychodzi drozej, ale jestem bardzo zadowolona.
mamy tereny gliniaste, a te trzymaja wode.
im mniej wody wnika w dom, mniejsze podciaganie kapilarne w scianach i fundamentach, tym mniejsze szkody budowlane.
dzieki temu ocieplilam plyte i odizolowalam dom od wilgoci z gruntu jednoczesnie.
szklo piankowe sluzy tez jako warstwa drenazowa i nosna zarazem. nie trzeba dodawac nic innego. szklo piankowe nie podciaga wody, jest bardzo wytrzymale i prawie niezniszczalne, ale sie kruszy. ma rózna fakture i nalezy je dobrze zagescic warstwami, aby uzyskac dobra warstwe nosna.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
[quote name='domekpasywny' date='9.10.2015, 12:10 ' post='481379']
wychodzi drozej, ale jestem bardzo zadowolona.
mamy tereny gliniaste, a te trzymaja wode.
im mniej wody wnika w dom, mniejsze podciaganie kapilarne w scianach i fundamentach, tym mniejsze szkody budowlane.
dzieki temu ocieplilam plyte i odizolowalam dom od wilgoci z gruntu jednoczesnie.
szklo piankowe sluzy tez jako warstwa drenazowa i nosna zarazem. nie trzeba dodawac nic innego. szklo piankowe nie podciaga wody, jest bardzo wytrzymale i prawie niezniszczalne, ale sie kruszy. ma rózna fakture i nalezy je porządnie zagescic warstwami, aby uzyskac dobra warstwe

Szkło piankowe ociepla dwa razy gorzej od styropianu. Dlatego, by uzyskać ten sam współczynnik należy dać go dwa razy więcej. A to podraża inwestycje. Edytowano przez domekpasywny (zobacz historię edycji)
Napisano
Ja zawsze miałem obiekcje do dawania pod płytę eps100. A tak się daje. Ale nawet jak to będzie jakiś lepszy styro to nie jest to żaden problem dla gryzoni. O ile wełen na dachu po kunach można sobie naprawić to pod chałupa się już nic nie zrobić :(
Napisano
  Cytat

Ja zawsze miałem obiekcje do dawania pod płytę eps100. A tak się daje. Ale nawet jak to będzie jakiś lepszy styro to nie jest to żaden problem dla gryzoni. O ile wełen na dachu po kunach można sobie naprawić to pod chałupa się już nic nie zrobić :(

Rozwiń  


Masz racje.
Napisano
  Cytat

Ja zawsze miałem obiekcje do dawania pod płytę eps100. A tak się daje. Ale nawet jak to będzie jakiś lepszy styro to nie jest to żaden problem dla gryzoni. O ile wełen na dachu po kunach można sobie naprawić to pod chałupa się już nic nie zrobić :(

Rozwiń  



jeszcze taka ciekawostka. choc przyznam, ze to na razie rzadki przypadek:

w Niemczech wybudowano dom na plycie fundamentowej i ocieplono styrodurem. pod domem zagniezdzily sie mrówki. styropian jest bardzo atrakcyjny dla zwierzat, ptaków i owadów. albo go jedza, albo buduja gniazda albo jak mrówki skladaja jaja w kuleczkach styropianu. w tym przypadku bylo ich tak wiele, ze potraktowano mrówki ogromna dawka chemikaliów przekraczajac norme 600-krotnie. po tym zabiegu dwuletni (!) dom nie nadawal sie juz do mieszkania i musieli go rozebrac! dodam tylko, ze po rozbiórce okazalo sie, ze mrówki jeszcze zyly icon_eek.gif

relacje ze zdjeciami znajdziecie:
http://www.ksta.de/burscheid/abriss-eines-...4,20943954.html
http://www.express.de/koeln/kammerjaeger-p...6,20951200.html

zeby nie bylo: osobiscie bardzo lubie styropian i bedzie na moich scianach. ale wole go miec tam, gdzie moge kontrolowac sytuacje i naprawiac szkody. jak slusznie kolega powyzej zauwazyl.
Napisano
W sobote byla piekna pogoda.
skorzystalismy i zabudowalismy studnie oraz podlaczylismy wode do budynku.
ale teraz goni nas zima.
mam nadzieje, ze zdaze ze wszystkim przed duzymi mrozami: jeszcze instalacje w budynkach, elektryka, tynki wewnatrz, stolarka, test szczelnosci i ocieplenie na elewacjach.
to chyba duzo tego zostalo. chcialam, zeby ogrzewanie i wentylacja dzialaly w ocieplonym domu na zime. wtedy mozna by bylo pomalu wykanczac wnetrza od zimy do lata.
zobaczymy, czy sie uda.

http://budowagryfice.blogspot.com/

DSC01446.jpg

Napisano
Witaj, domekpasywny icon_smile.gif
Część kabli układałem przed wstawieniem okien. Miało to tę dobrą stronę, że łatwo mi było wywiać pył, jaki powstawał podczas robienia bruzd. Kable bowiem kładłem w bruzdach, dzięki czemu tynk mógł mieć mniejszą grubość. Ale to jest kwestia uznania, jak co kto uznaje, że warto czy nie warto.

Trzymam kciuki za pasywność!
Napisano
Tylko gdzie ta pasywność, bo ja jak na razie to tylko w nazwie ją widzę.
Napisano
  Cytat

Witaj, domekpasywny icon_smile.gif
Część kabli układałem przed wstawieniem okien. Miało to tę dobrą stronę, że łatwo mi było wywiać pył, jaki powstawał podczas robienia bruzd. Kable bowiem kładłem w bruzdach, dzięki czemu tynk mógł mieć mniejszą grubość. Ale to jest kwestia uznania, jak co kto uznaje, że warto czy nie warto.

Trzymam kciuki za pasywność!

Rozwiń  


Dzieki wielkie!

  Cytat

Tylko gdzie ta pasywność, bo ja jak na razie to tylko w nazwie ją widzę.

Rozwiń  


Pasywnosc mojego domku bedzie zalezala od testu szczelnosci. jesli wynik bedzie dobry, to nam sie uda.
Dom byl liczony w najnowszej wersji PHPP.

Moze napisze pare informacji na temat domów pasywnych.

1. dom pasywny moze powstac w kazdej technice: murowany, drewniany, szkieletowy lub z ksztaltek styropianowych.

2. wybór dzialki, jej polozenie wzgledem stron swiata oraz jej zacienienie sa bardzo wazne. takze potencjalni przyszli sasiedzi i ich budynki/drzewa wplywaja na bilans naszego domu.

3. dom pasywny moze miec teoretycznie kazdy ksztalt. tzn. wygladac jak stodola, jak nowoczesny, szklany kubik lub calkiem normalnie, jak kazdy inny dom. w praktyce o bryle decyduje stosunek powierzchni scian/przegród do ogrzewanej kubatury domu. tzn. ze im prostsza bryla, tym lepiej. najlepszy wspólczynnik A/V ma iglo icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

Dom byl liczony w najnowszej wersji PHPP.

Rozwiń  

No i o to chodzi, nic nie piszesz jakie materiały i jakie parametry ma mieć ten dom. Bo projekt tego domku nie jest wykonany jako pasywny. A same wyliczenie tez niczego nie mówią jak użyjesz byle jakich materiałów do izolacji domku.

  Cytat

Moze napisze pare informacji na temat domów pasywnych.

1. dom pasywny moze powstac w kazdej technice: murowany, drewniany, szkieletowy lub z ksztaltek styropianowych.

2. wybór dzialki, jej polozenie wzgledem stron swiata oraz jej zacienienie sa bardzo wazne. takze potencjalni przyszli sasiedzi i ich budynki/drzewa wplywaja na bilans naszego domu.

3. dom pasywny moze miec teoretycznie kazdy ksztalt. tzn. wygladac jak stodola, jak nowoczesny, szklany kubik lub calkiem normalnie, jak kazdy inny dom. w praktyce o bryle decyduje stosunek powierzchni scian/przegród do ogrzewanej kubatury domu. tzn. ze im prostsza bryla, tym lepiej. najlepszy wspólczynnik A/V ma iglo icon_smile.gif

Rozwiń  

Co to jest dom pasywny to wiem, ale dzięki za info, w tym dzienniku na pewno się przyda.
Jeszcze raz powtórzę, że nie chodzi o założenia (teorię) tylko o materiały i sposób ich użycia, bo to w końcowym efekcie decyduje o pasywności domku.
Napisano
  Cytat

No i o to chodzi, nic nie piszesz jakie materiały i jakie parametry ma mieć ten dom. Bo projekt tego domku nie jest wykonany jako pasywny. A same wyliczenie tez niczego nie mówią jak użyjesz byle jakich materiałów do izolacji domku.


Co to jest dom pasywny to wiem, ale dzięki za info, w tym dzienniku na pewno się przyda.
Jeszcze raz powtórzę, że nie chodzi o założenia (teorię) tylko o materiały i sposób ich użycia, bo to w końcowym efekcie decyduje o pasywności domku.

Rozwiń  



materialy izolacyjne, które do tej pory zostaly zabudowane:
ocieplenie plyty fundamentowej szklem piankowym. warstwa pod plyta jest grubosci 90 cm.
ocieplenie stropu welna drzewna firmy Steico grubosc warstwy 50 cm.
stolarki i styropianu jeszcze nie mamy.
Napisano
  Cytat

Tylko gdzie ta pasywność, bo ja jak na razie to tylko w nazwie ją widzę.

Rozwiń  

spoko, są tu pasywniaki, dla których zamawia się ponad 20kW mocy, także ten będzie zapewne hiperpasywny (porównując) :hahaha2:

intryguje mnie te 90 centów pod płytą - co to?
Napisano
Widzisz, już trochę zaczęłaś pisać o użytych materiałach, ale sama grubość i nazwa materiału nic jeszcze nie mówi, jeszcze trzeba podać współczynnik.
Mnie ciekawi jaki ma współczynnik to szkło piankowe, bo to raczej nie jest popularny materiał do ociepleń.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Widzisz, już trochę zaczęłaś pisać o użytych materiałach, ale sama grubość i nazwa materiału nic jeszcze nie mówi, jeszcze trzeba podać współczynnik.
Mnie ciekawi jaki ma współczynnik to szkło piankowe, bo to raczej nie jest popularny materiał do ociepleń.

Rozwiń  


Lambda szkła jest 0,08 czyli dwa i pół razy gorsza od styropianu. Dlatego mam grubą warstwę.
Edytowano przez domekpasywny (zobacz historię edycji)
Napisano
witam wszystkich!

mam nadzieje, ze nasz dom bedzie mial male zapotrzebowanie na cieplo.
ale to nie wszystko. chcialabym odzyskac energie z cieplej wody uzytkowej zanim zniknie w kanalizacji.

sa juz takie systemy. przypomina to troche rekuperacje.
powstaly w Stanach i w Holandii. sa równiez sprzedawane w Polsce.

na czym to polega?
pod prysznicem montujemy spirale z miedzianej rury (miedz dobrze przwodzi cieplo), która bedzie szla zimna woda do góry do glowicy prysznica. spirala otula odplyw z prysznica. woda nie miesza sie ze soba.

dzialanie:
z góry spada na nas woda o temperaturze okolo 40 stopni. w odplywie ma ona jeszcze okolo 36 stopni i jest w stanie, w krótkim czasie podwyzszyc temperature zimnej wody z 5-10 do 25 stopni.

efekt:
nie musimy odkrecac duzo goracej wody aby dogrzac zimna wode. zuzycie energii podczas kazdego prysznica maleje o okolo 45-66 % w zaleznosci od systemu.

zaleta:
prosta instalacja, która dziala bez pradu i dodatkowych zbiorników.
im dluzej stoimy pod prysznicem, im wiecej osób korzysta z jednego prysznica, tym wieksze zyski.

mam nadzieje, ze system nie jest drogi, bo wlasnie musze sobie jeden zamówic. zeby nie bylo reklamy, nie podaje producenta.

milego dnia!

zdjecia z naszej budowy:
http://budowagryfice.blogspot.com/
Napisano
No własnie.

Bez wad to jest tylko kobieta, i tylko w okresie kiedy ją zdobywamy. icon_mrgreen.gif

Nawet jeśli ta wężownica ma odpowiednią moc do podgrzania o te 10 - 15 stopni, to pozostaje jeszcze kwestia przepływu wody i odpływu "ścieków".

W najprostszej formie, może się toto sprawdzić, ale tylko w przypadku ciągłego (długiego) korzystania z prysznica.
Przy 3 - 4 min natrysku, bezwładność spowoduje, że zakładany efekt oszczędności będzie w połowie kąpieli.

Do kosztów tego ustrojstwa doliczyć trzeba zakup, niezłej jakości baterii termostatycznej, bo inaczej (przy zakładanych "oszczędnościach" jedna ręka będzie "uwiązana" do zaworu lub zaworów.
Napisano
  Cytat

No własnie.

Bez wad to jest tylko kobieta, i tylko w okresie kiedy ją zdobywamy. icon_mrgreen.gif

Nawet jeśli ta wężownica ma odpowiednią moc do podgrzania o te 10 - 15 stopni, to pozostaje jeszcze kwestia przepływu wody i odpływu "ścieków".

W najprostszej formie, może się toto sprawdzić, ale tylko w przypadku ciągłego (długiego) korzystania z prysznica.
Przy 3 - 4 min natrysku, bezwładność spowoduje, że zakładany efekt oszczędności będzie w połowie kąpieli.

Do kosztów tego ustrojstwa doliczyć trzeba zakup, niezłej jakości baterii termostatycznej, bo inaczej (przy zakładanych "oszczędnościach" jedna ręka będzie "uwiązana" do zaworu lub zaworów.

Rozwiń  


sprawnosc "mojego" systemu byla testowana na 6 minut prysznica. odzysk wynosil 54%.

ale zapytam o baterie termostatyczna. dzieki za wskazówke! icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

Nawet jeśli ta wężownica ma odpowiednią moc do podgrzania o te 10 - 15 stopni, to pozostaje jeszcze kwestia przepływu wody i odpływu "ścieków".

W najprostszej formie, może się toto sprawdzić, ale tylko w przypadku ciągłego (długiego) korzystania z prysznica.
Przy 3 - 4 min natrysku, bezwładność spowoduje, że zakładany efekt oszczędności będzie w połowie kąpieli.

Do kosztów tego ustrojstwa doliczyć trzeba zakup, niezłej jakości baterii termostatycznej, bo inaczej (przy zakładanych "oszczędnościach" jedna ręka będzie "uwiązana" do zaworu lub zaworów.

Rozwiń  

Pytałem czysto z ciekawości bo u mnie już po ptokach, ale nie ukrywam, że zastanawiałem się na tym. Można by częściowo takie coś samemu zrobić... A co do tych "wad" to nie wiem czy przejmowałbym się tym co piszesz bo: nie wierzę aby odzyskać te 10-15% ale jeżeli ktoś ma worek pieniędzy na budowę to w dalszej perspektywie nawet ten 1% mógłby być wart zachodu. Bateria termostatyczna pod prysznicem to myślę, że jakby standard zwłaszcza jeśli mamy wodę ciepłą z bojlera (ale to inna dyskusja). Chyba, że jest coś jeszcze o czym nie wiem. To co nasuwa mi się na myśl to co jeśli taka wężownica się przytka (włosy pod prysznicem się skołtunią)? To mógłby być faktyczny problem.
Napisano
Koniecznie zapytaj o wady - jak stwierdzi, że wad brak, to omijaj toto szerokim łukiem.

Ps. A kto sprawdzał i jak ten 54% odzysk - niezależna firma, czy producent?

Masz jakiś namiar na nich ? strona .........

Ps.2. Od kilkunastu lat pojawiają się takie systemy - pojawiają się i znikają. Ciekawe dlaczego.
Napisano
  Cytat

Koniecznie zapytaj o wady - jak stwierdzi, że wad brak, to omijaj toto szerokim łukiem.

Ps. A kto sprawdzał i jak ten 54% odzysk - niezależna firma, czy producent?

Koniecznie zapytaj o wady - jak stwierdzi, że wad brak, to omijaj toto szerokim łukiem.

Ps. A kto sprawdzał i jak ten 54% odzysk - niezależna firma, czy producent?

Masz jakiś namiar na nich ? strona .........

Ps.2. Od kilkunastu lat pojawiają się takie systemy - pojawiają się i znikają. Ciekawe dlaczego.

Rozwiń  



ten producent ma akurat certyfikat Instytutu Domów Pasywnych z Darmstadt oraz atest KIWA Nederland.

dla mnie to wystarczy.
nie wiem, moze chce wierzyc, ze technika idzie do przodu.


PS o wlosy w odplywie nie ma sie co martwic. bo albo nie maja stycznosci ze spirala (plyna ze sciekami w zwyklej rurze jak zawsze), albo jest ona do wyjecia i do wyczyszczenia - jak w modelach, które mozna zastosowac przy okazji remontu.
Napisano
Najprawdopodobniej chodzi o takie cóś:




Nie bez przyczyny pisałem o przepływie wody.
Ten osobnik ma zapodaną sprawność przy przepływie około 5l/min.
Popatrzcie na średnicę przyłącza zimnej wody i odpływu "ścieków"
Napisano
Ok.
Nie jestem profesjonalistą budowlanym, ani nawet uzdolniona technicznie.
Od 3 lat siedzę w budownictwie energooszczędnym tylko ze względu na budowę własnego domu.
Czytam literaturę niemiecką na ten temat. byłam też dwa razy na targach i wykładach o budownictwie pasywnym w Brukseli.
Dlatego podpatrzyłam parę pomysłów, jak budować energooszczędnie i chciałam coś tu o tym napisać.

Ale czuję się niemile widziana na tym forum.
Dlatego uciekam na inne.

Jeśli ktoś ma do mnie pytania lub problem, chętnie pomogę. Proszę pisać na priv lub na moim blogu.

Dziękuję za uwagę!
Napisano (edytowany)
  Cytat

Ten producent ma 4 różne produkty do odzysku ciepła z wody.

Rozwiń  


Ale wszystkie są podobne co do zasady działania, "oszczędności", budowa w zasadzie też taka sama - no oprócz pionowego.

  Cytat

Ale czuję się niemile widziana na tym forum.
Dlatego uciekam na inne.

Rozwiń  


icon_eek.gif bo mam wątpliwości co do "celowości" zastosowania ??????

Raczej studzę rozbudzone przez producenta nadzieje - co nie jest ani krytyką, ani chęcią dyskryminacji czegoś lub kogoś.

Ps. Dla przykładu - niektórzy producenci PCi podają COP =7 swoich PCi - natomiast praktyka wykazuje, że w warunkach normalnych maja maksymalny coś około 4,5. A mimo to jestem orędownikiem stosowania PCi.

dopisałem:

Jeśli jednak przyjąć, że sumaryczne oszczędności bedą wynosiły około 25% (bo pomijając sprawność) trochę energii pójdzie na "walkę" z legionellą i mając na uwadze dobro Matki Ziemi, to warto.
Aspekt ekonomiczny pomijam, bo w takiej sytuacji nie jest istotny.

Również dla potrzeb wyliczeń OZC, Ep i kryteriów pasywności budynku - swoje zrobi. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Ale czuję się niemile widziana na tym forum.
Dlatego uciekam na inne.

Jeśli ktoś ma do mnie pytania lub problem, chętnie pomogę. Proszę pisać na priv lub na moim blogu.

Dziękuję za uwagę!

Rozwiń  

Nawet po mojej krytyce wobec wklejania linków nie byłem wrogo nastawiony do Ciebie a teraz jak ktoś chce Ci uświadomić coś to zaraz obraza majestatu.
Nie musisz się wcale zgadzać ze zdaniem innych, ale wysłuchać możesz i swoje zdanie wyrazić.

Ale jeżeli już na prawdę odchodzisz z tego forum to rozumiem , że temat i Twoje posty do wykasowania, tak?
A ja dziękuję za dyskusje icon_cool.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...