Gość mhtyl Napisano 31 maja 2015 Udostępnij #201 Napisano 31 maja 2015 Cytat Nie ciągnijmy już dalej mego wątku w tym dzienniku. Bo to już musztarda po obiedzie Cytat ... Co do tej działki Pani notariusz powiedziała , że ona ma już określone warunki zabudowy nie wiem jak to interpretować poczekam na wz do 12 czerwca powinna być decyzja.Po za tym jak by ta działka nie mogła by dostać WZ to podział był by niemożliwy ,też tak usłyszałem.Czas Pokaże Na razie Geodeta Magik miał rację Moi Drodzy chciałbym się was zapytać czy ma ktoś jakieś swoje zdanie o ( gazobeton termalica) myślę aby z tego murować.I czy fundamenty lepiej zalać czy murować z bloczków ? Działka może być wytyczona bez WZ, bo nie wszystkie działki musza być budowlane.Termalica jest podobno tańsza od Ytonga,a w jakości mu nie ustępuje. Jeżeli masz hurtownię pod nosem z tym materiałem to muruj z niego.'Jakiej grubości chcesz dać na ściany zew?To zależy jak chcesz je zalewać. Jeżeli w wykopie to taniej i szybciej będzie zalać, jeżeli będziesz dawał szalunek to lepiej murować z bloczków. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 31 maja 2015 Autor Udostępnij #202 Napisano 31 maja 2015 myślę nad Bloczek komórkowy Termalica T2/400 24/25/60Mam duży rabat na ich wyroby. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 31 maja 2015 Udostępnij #203 Napisano 31 maja 2015 Cytat myślę nad Bloczek komórkowy Termalica T2/400 24/25/60Mam duży rabat na ich wyroby. To nie co się zastanawiać, kupować i murować Ale proponuje i tak pomimo tych dużych rabatów sprawdzić jeszcze cenę w innych źródłach. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 2 czerwca 2015 Autor Udostępnij #204 Napisano 2 czerwca 2015 Szanowni Państwo chcę wam przedstawić mojego pierwszego pracownika na budowie ;) Mój Pierworodny Syn Maksymilian.Urodził się dzisiaj o 9:25Waży 2750g50cmSKALA APGAR - 10/10Właśnie chłodzi się kilka butelek Absoluta zapraszam na imprezę ;)ps a w niedalekiej przyszłości zapraszam do kopania fundamentów ^^ Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 czerwca 2015 Udostępnij #205 Napisano 2 czerwca 2015 Syna masz, teraz dom wybudujesz i drzewo jeszcze musisz posadzić Link do komentarza
daggulka Napisano 2 czerwca 2015 Udostępnij #207 Napisano 2 czerwca 2015 Nie no , kurcze .... chłop jak dąb Gratulacje, Przemku Link do komentarza
Przemek89 Napisano 2 czerwca 2015 Autor Udostępnij #208 Napisano 2 czerwca 2015 dzi ękuje teraz nawet o wzz nie my sla pozdrawiammm:*:*:*: Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 czerwca 2015 Udostępnij #209 Napisano 2 czerwca 2015 Cytat dzi ękuje teraz nawet o wzz nie my sla pozdrawiammm:*:*:*: Faktycznie widać poruszenie u Ciebie z faktu urodzenia synka Link do komentarza
Przemek89 Napisano 10 czerwca 2015 Autor Udostępnij #210 Napisano 10 czerwca 2015 Witam mój Architekt poprosił abym, wysłał wniosek o przyłącze elektroniczne ,właśnie dostałem umowę z Taurona do dopisania.Czy w gminie ,aby wydali PnB potrzebuje samą umowę? jeszcze nie podpisaną przeze mnie i Tauron? Czy musi ona być podpisana przez dwa podmioty?Następnie skoro wchodzi w życie nowe PnB i wtedy będę składać wniosek o PnB po co im ta umowa z Tauronem.Na razie się wstrzymam do uzyskania WZ z podpisaniem umowy które mam otrzymać do poniedziałku.I jakie są koszty przyłączeniowe w Warunkach przyłączenia do sieci w punkcie 14 pisze 8,2tyś zł ?? Czy ponoszę tylko to co w umowie skan niżej. Link do komentarza
Leszek4 Napisano 10 czerwca 2015 Udostępnij #211 Napisano 10 czerwca 2015 Nic się nie martw - płacisz tylko to, co jest na ostatnim obrazku. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 12 czerwca 2015 Autor Udostępnij #212 Napisano 12 czerwca 2015 (edytowany) Architekt tylko potrzebuje warunki przyłączeniowe do uzyskania PnB nie muszę jeszcze podpisywać umowy z elektrownią.Mam problem zleciłem geodecie mapę do celów projektowych ,wszystko było by pięknie tylko , że krąg leżał na działce on myślał , że to studnia i zaznaczył na mapie studnie:/. Następnie mam zwykłą z drewna na szybko zrobioną szopę, gdzie trzymam deski na budowę i też szopa jest zaznaczona. Jeszcze mam zjazd zaznaczony a takiego nie ma. Czy mam mu kazać wykonanie nowych map z usunięciem tych elementów?. Nie wiem czy mojemu architektowi nie będzie to przeszkadzać. Zmiany mam w cenie. Co myślicie o tym ?[attachment=22227:zzzzzz.jpg]Jeszcze jedno czy da się powiększyć.Użyta przestrzeń dostępna dla załączników. Edytowano 12 czerwca 2015 przez Przemek89 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Przemek89 Napisano 15 czerwca 2015 Autor Udostępnij #213 Napisano 15 czerwca 2015 Będę mieć stworzoną nową mapę do celów projektowych, studnia zostanie zlikwidowana tak jak jej nie ma. a co do reszty obiektów to ,chyba w niczym nie przeszkadzają.Byłem dzisiaj w gminie o zapytanie WZ w niedziele był termin dwóch miesięcy. Pani powiedziała , że właśnie piszą decyzje , że w przyszłym tygodniu będzie. :/ cóż i tak będę składać wniosek o PnB po 28 czerwca. Link do komentarza
retrofood Napisano 15 czerwca 2015 Udostępnij #214 Napisano 15 czerwca 2015 Cytat Mam problem zleciłem geodecie mapę do celów projektowych ,wszystko było by pięknie tylko , że krąg leżał na działce on myślał , że to studnia i zaznaczył na mapie studnie:/. Następnie mam zwykłą z drewna na szybko zrobioną szopę, gdzie trzymam deski na budowę i też szopa jest zaznaczona. Jeszcze mam zjazd zaznaczony a takiego nie ma. Czy mam mu kazać wykonanie nowych map z usunięciem tych elementów?. Powinieneś się cieszyć! Bo później wybudujesz prawdziwą szopę w miejsce tej nieistniejącej i nawet PINB w przypadku donosu nie bedzie się mogł przyczepić! Ja tak "załatwiłem" przypadkowo samowolę sąsiadki. Dzielili moją współwłasność, geodeta zinwentaryzował sasiednie działki, zmiany wprowadzili do operatu, władza zatwierdziła i... teraz sąsiadka śmieje, bo przecież budynek jest na mapach! A że PINB nie ma dokumentów... Sama im zarzuciła, że mają bałagan i pogubili. A że się przenosili już ze dwa razy... Link do komentarza
Przemek89 Napisano 17 czerwca 2015 Autor Udostępnij #215 Napisano 17 czerwca 2015 Retrofood W moim przypadku było nie możliwością zostawienie istniejących na mapie obiektów, ponieważ nie dał bym radę wybudować się na działce. jak dobrze pamiętam 5m od studni może budynek stać po za tym studnia musi się znajdować 6m od granicy.Już jest igiełka No teraz Czekamy na Biurokracje Ps dziękuje , że nie załamaliście mnie kompletnie teraz się dowiedziałem , że jak dostane Wz muszą minąć , dwa tygodnie by się decyzja uprawomocniła :/ Coś czuje , że Łopatę dopiero wbije w ziemie koniec Sierpnia.Możecie mi pomóc coś ciężko z liczeniem mi idzie ,nie wiem czy samemu betoniarą zalewać ławy fundamentowe i stopy czy lepiej gruszką zalać , chyba , źle liczę bo wychodzi mi z gruszki Taniej . 1m3 Betonu b20 z gruszki z pompą kosztuje 190zł Brutto.Nie wiem czy ten przelicznik jest dobry na 1m3 potrzebuje 400kg cementu , 600kg piasku i 1300kg żwiru. Cement 8zł 25kg 400kg 128zł Piasek tona 25zł 600kg z 15złżwir tona 50zł 1300kg 65zł 208zł 1m3 betoniarą Nie licząc prądu wysiłku i wody ^^ Coś mi tu nie pasuje :/ Link do komentarza
PeZet Napisano 17 czerwca 2015 Udostępnij #216 Napisano 17 czerwca 2015 Cytat Możecie mi pomóc coś ciężko z liczeniem mi idzie ,nie wiem czy samemu betoniarą zalewać ławy fundamentowe i stopy czy lepiej gruszką zalać , chyba , źle liczę bo wychodzi mi z gruszki Taniej .(...)1m3 Betonu b20 z gruszki z pompą kosztuje 190zł Brutto.(...)208zł 1m3 betoniarą Nie licząc prądu wysiłku i wody ^^Coś mi tu nie pasuje :/ Są dwie możliwości, mym zdaniem. Patrząc po skrajnościach: albo dobrze liczysz i m3 z betoniarki tyle cię będzie kosztował, ile policzyłeś, Przemku89. Albo, patrząc po skrajnościach: oszacuj koszt budowy całego domu, następnie podziel go przez ilość m3 betonu na fundament i pomnóż przez dwa, a na koniec dodaj te obliczone przez ciebie 208zł. Zakładając optymistycznie koszt budowy domu na 300.000zł i 10m3 betonu, wychodzi, że m3 betonu na fundament kręconego w betoniarce wyniesie cię: (300.000zł/10)*2 + 208zł =60.208zł za m3Upraszczając: nigdy w betoniarce nie ukręcisz B20 i nigdy nie będziesz miał pewności, czy zrobiłeś dobrą mieszankę. Przemo! Zapomnij o fundamentach z betoniarki, bo w najgorszym wypadku będziesz jeszcze raz chałupę budował. Stąd mnożenie przez dwa. Wniosek: z gruchy taniej. Link do komentarza
daggulka Napisano 17 czerwca 2015 Udostępnij #217 Napisano 17 czerwca 2015 Ja też obstawiam beton z betoniarni. Nie zastanawiaj się - bierz taki No i gratuluję pozytywnego załatwienia "papierków" ... naprawdę myślałam, że gorzej z tym będzie - a tu proszszszz.... dało się Link do komentarza
Buster Napisano 17 czerwca 2015 Udostępnij #218 Napisano 17 czerwca 2015 [quote name='Przemek89' date='17.06.2015, 17:34 ' post='472535']1m3 Betonu b20 z gruszki z pompą kosztuje 190zł Brutto.Nie wiem czy ten przelicznik jest dobry na 1m3 potrzebuje 400kg cementu , 600kg piasku i 1300kg żwiru. Cement 8zł 25kg 400kg 128zł Piasek tona 25zł 600kg z 15złżwir tona 50zł 1300kg 65zł 208zł 1m3 betoniarą Nie licząc prądu wysiłku i wody ^^ Jeśli u Ciebie są takie różnice w cenie betonu z gruchy i z betoniarki to lej z gruchy.Ja ławy w zeszłym roku w sierpniu lałem z betoniarki.Piach,bardzo ładny,z kamyczkami w cenie 10 zł za tonę miałem z pobliskiej kopalni.Cement poniżej 300 zł za tonę plus woda.Czyli metr wyniósł mnie około 120-130 zł nie licząc robocizny.400 kg cementu na metr betonu to za dużo.Gdy rozpoczynałem lać ławy to dawałem ok 320 kg ale ponieważ było ciepło to za godzinę,dwie pojawiały się rysy skurczowe więc zmniejszałem ilość cementu.Ostatecznie stanęło na około 270-280 kg.Gdy będzie upał to nie dawaj cementu jedynki,weź dwójkę,trójkę a nawet hutniczy. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 17 czerwca 2015 Autor Udostępnij #219 Napisano 17 czerwca 2015 No Macie rację nie ma sensu Bawić się w betoniarce, skoro cenowo widać jak wychodzi. Ja byłem przekonany , że to wygląda inaczej tak jak 15 lat temu jak mój Tata się budował ,wszyscy lali z betoniary , ale w Tamtych czasach gruszka raczej dużo gorzej finansowo wychodziła.Teraz nawet nie wiem czy nie lepiej będzie mi wylać fundamenty betonem czy murować z kostki wypożyczenie szalunków mam nie daleko domu. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 19 czerwca 2015 Autor Udostępnij #220 Napisano 19 czerwca 2015 Witam nie chce robić tu reklamy ! ,ale tylko się zapytać waszym zdaniem czy taka taczka , będzie się nadawała na budowę potrzeby , do wywożenia , piasku czy do ładowania betonu z betoniary do murowania. Czy uważacie ,że za mała za słaba ? może ktoś mi linka podeśle na jakaś dobrą Taczkę (Kare) ;)http://allegro.pl/taczki-taczka-budowlana-...5438943422.html Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 19 czerwca 2015 Udostępnij #221 Napisano 19 czerwca 2015 Taczka jak taczka - jak opis będzie się faktycznie zgadzał z towarem to budowe wytrzyma.Normalnie w miare dobrą taczkę kupuje się za ok. 300 zł Link do komentarza
Draagon Napisano 19 czerwca 2015 Udostępnij #222 Napisano 19 czerwca 2015 Cytat Witam nie chce robić tu reklamy ! ,ale tylko się zapytać waszym zdaniem czy taka taczka , będzie się nadawała na budowę potrzeby , do wywożenia , piasku czy do ładowania betonu z betoniary do murowania. Czy uważacie ,że za mała za słaba ? może ktoś mi linka podeśle na jakaś dobrą Taczkę (Kare) ;)http://allegro.pl/taczki-taczka-budowlana-...5438943422.html W taczce najważniejsze jest:1) opukiwanie młotkiem - stal ma wytrzymać2) ma być lekka3) Koło najlepiej bezdętkowe i łożyskowane -żaden tam dętkowiec z plastikową wkładką ( zdecydowanie odradzam - w ciągu 1 dnia 4 koła dętkowe załatwiłem ) Link do komentarza
Buster Napisano 20 czerwca 2015 Udostępnij #223 Napisano 20 czerwca 2015 Cytat W taczce najważniejsze jest:3) Koło najlepiej bezdętkowe i łożyskowane -żaden tam dętkowiec z plastikową wkładką ( zdecydowanie odradzam - w ciągu 1 dnia 4 koła dętkowe załatwiłem ) Święte słowa,ja w końcu,po kilku naprawach kółek kupiłem solidne,ale kosztowało tyle co cała ta taczka.W tej najpierw nie wytrzymają nóżki,są z blachy,potem może "pójdą" wsporniczki przy kółku,to też blacha.Ale jeśli jesteś spawający to dasz radę. Link do komentarza
PeZet Napisano 20 czerwca 2015 Udostępnij #224 Napisano 20 czerwca 2015 (edytowany) Najlepsza jest taczka dwukołowa. Taka ze 230l. Wtedy spokojnie przetransportujesz w niej WSZYSTKO.Mam taki wózek:Taczki używam właściwie tylko do wożenia narzędzi. Edytowano 20 czerwca 2015 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 20 czerwca 2015 Udostępnij #225 Napisano 20 czerwca 2015 Cytat Witam nie chce robić tu reklamy ! ,ale tylko się zapytać waszym zdaniem czy taka taczka , będzie się nadawała na budowę potrzeby , do wywożenia , piasku czy do ładowania betonu z betoniary do murowania. Czy uważacie ,że za mała za słaba ? może ktoś mi linka podeśle na jakaś dobrą Taczkę (Kare) ;)http://allegro.pl/taczki-taczka-budowlana-...5438943422.html Grunt to dobra rasowa reklama.Taczka - mercedes... Za taką cenę nawet jak się rozwali to kupisz nową i nie będzie szkoda Cytat Najlepsza jest taczka dwukołowa. Taka ze 230l. Wtedy spokojnie przetransportujesz w niej WSZYSTKO.Mam taki wózek:Taczki używam właściwie tylko do wożenia narzędzi. Sporo tych narzędzi tym wozisz? Link do komentarza
bajbaga Napisano 20 czerwca 2015 Udostępnij #226 Napisano 20 czerwca 2015 Mocarna taczka (ta z allegoro) - tzn. mocarny musi być ten co ja targa - nawet na pusto. Wybór taczki jest godny zastanowienia i dobrania dla własnych potrzeb.Tak poglądowo: http://www.altrad.com/pl/wyroby-branza-bud...sadzkarz-altrad Link do komentarza
PeZet Napisano 20 czerwca 2015 Udostępnij #227 Napisano 20 czerwca 2015 Cytat Sporo tych narzędzi tym wozisz? Bywa, że taczka po brzegi wypełniona narzędziami - wiertarka, wkrętarka, szlifierka, przecinarka, wyrzynarka, młotki, gwoździe, ściski, sznurki, deski, kątowniki, poziomnica, wkręty. Potem myk - i wszystko jest w garażu. A wózek na dwóch kołach wygodny jest, bo stabilny jest, nie walczysz z utrzymaniem równowagi. Link do komentarza
BIGL Napisano 22 czerwca 2015 Udostępnij #228 Napisano 22 czerwca 2015 Taczka z allegro ma tragiczne mocowanie przedniego koła - do ogrodu jak najbardziej, na budowę odpada.Ps. Szukaj taczki z pałąkiem z przodu (przy kole) - podglądowo np.http://allegro.pl/taczka-budowlana-ogrodowa-spawana-120l-oslona-kola-i5462757718.html - zdecydowanie niezbędna rzecz przy wysypywaniu czy wylewaniu zawartości.Ja swoja taczkę kupiłem z lokalnym metaliku - zawsze jest parę do wyboru i można porównać. Link do komentarza
PeZet Napisano 23 czerwca 2015 Udostępnij #229 Napisano 23 czerwca 2015 Czegoś tu nie rozumiem, to mnie zastanawia: Cytat Gdy będzie upał to nie dawaj cementu jedynki,weź dwójkę,trójkę a nawet hutniczy. Buster, jak wyobrażasz sobie zmienianie rodzaju cementu? Radzisz kupować po kilka worków każdego rodzaju cementu i w zależności od pogody używać tego czy tamtego? I tak codziennie? A co z pogodą przez kolejne przynajmniej siedem dni? Cement to nie kurtka, z podpinką albo bez. Wyjaśnij, proszę, bo ja tego nie ogarniam. Link do komentarza
Buster Napisano 23 czerwca 2015 Udostępnij #230 Napisano 23 czerwca 2015 Cytat Czegoś tu nie rozumiem, to mnie zastanawia:Buster, jak wyobrażasz sobie zmienianie rodzaju cementu? Radzisz kupować po kilka worków każdego rodzaju cementu i w zależności od pogody używać tego czy tamtego? I tak codziennie? A co z pogodą przez kolejne przynajmniej siedem dni? Cement to nie kurtka, z podpinką albo bez. Wyjaśnij, proszę, bo ja tego nie ogarniam. Nie,nie proponuję aż takiego próbkowania Zalewałem w zeszłym roku podczas upałów ławy i zastosowałem ,wg.potocznych opinii gorszy cement,nie pamiętam dwójkę czy trójkę 32.5 czyli cement wolniej wiążący żeby beton nie popękał ale i tak ciepło hydratacji było tak duże że jak pisałem zaczął pękać. Rano na ławach wylegiwały się jak długie pies i kot Gdy było zimniej zalewałem wieńce i zastosowałem wtedy jedynkę 42.5 bo raz że zimno a dwa że wieńce mają małą masę,mały przekrój i było potrzebne szybsze wiązanie.Nie jestem specjalistą od betonów,opierałem się na tym co podał któryś z naszych kolegów na forum na temat cementów. Było to takie bardziej naukowe opracowanie,zmieniałem komputer gdzie miałem zapisane to opracowanie a teraz tak na szybko nie mogę znaleźć. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 29 czerwca 2015 Autor Udostępnij #231 Napisano 29 czerwca 2015 Witam ciągle coś poprawiam lekko w projekcie puki mogę ,chciałbym się doradzić ,zapytać o możliwość zmiany komina czy Tak jak To wymyśliłem jest to możliwe?Obecnie mam w projekcie komin systemowy schiedel , ale coraz poważniej myślę nad murowanym z cegły.w domu będzie piec na paliwo stałe.1 Czy jest Możliwe wymurowanie komina w ścianie nośnej tak jak przedstawiłem w wersji 1 czyli w samym środku dachu.2 Czy istnieje możliwość postawienia tego komina w ścianie frontowej bocznej tak jak przedstawiłem na Wersji 23 Ile komór musi posiadać mój komin ? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 29 czerwca 2015 Udostępnij #232 Napisano 29 czerwca 2015 (edytowany) Ale po co kombinujesz? Sądzisz, że murowany wyjdzie Ci taniej? Zwróć uwagę ile miejsca zajmuje systemowy a ile murowany, co do jakości między systemowym a murowanym nie będę wspominał to oczywiste.Ale jeżeli chcesz znać odpowiedź to powiem, że jest taka możliwość.(mam na myśli postawienie komina zamiast systemowego - murowany)Tylko wytłumacz mi w jaki sposób w wersji nr 2 chcesz dać kanały wentylacyjne jak ten komin jest w ścianie szczytowej.Pytasz ile kanałów a nie komór powinien posiadać komin, a ile masz ich w projekcie? Edytowano 29 czerwca 2015 przez mhtyl (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Przemek89 Napisano 29 czerwca 2015 Autor Udostępnij #233 Napisano 29 czerwca 2015 Dlatego się pytam bo się nie znam na kominach , Tylko słyszałem opinie , że murowane są jednak lepsze a jeżeli systemowy to ,który jest dobry schiedel ? a cenowo to chyba porównywalnie.Taki mam w projekcie Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 29 czerwca 2015 Udostępnij #234 Napisano 29 czerwca 2015 Cytat Dlatego się pytam bo się nie znam na kominach , Tylko słyszałem opinie , że murowane są jednak lepsze a jeżeli systemowy to ,który jest dobry schiedel ? a cenowo to chyba porównywalnie.Taki mam w projekcie [attachment=22412:12321.jpg] Jest to komin z kanałem wentylacyjnym a od czoła (w ścianie zew nośnej) jest potrójny pustak wentylacyjny.Dużo jest dobrych kominów systemowych. Schiedel jest jednym z nich. Jak pogadasz z naszym ekspertem systemowym od Schiedla to może załatwi Ci dobry rabat na zakup komina i kanałów wentylacyjnych Link do komentarza
Przemek89 Napisano 30 czerwca 2015 Autor Udostępnij #235 Napisano 30 czerwca 2015 mhtyl no masz racje Architekt odradzał mi komin murowany. lepsze już są systemowe tylko tak Oglądam a Tu wszyscy Mają murowane czy PeZet czy Draggon czy Daggulka i jak Tu nie myśleć o murowanym :p Końcowa wersja projektu powstała rozkład pomieszczeń będzie wyglądać Następująco.Dół Góra ogólnie będzie w bryle 9x8. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 czerwca 2015 Udostępnij #236 Napisano 30 czerwca 2015 Cytat mhtyl no masz racje Architekt odradzał mi komin murowany. lepsze już są systemowe tylko tak Oglądam a Tu wszyscy Mają murowane czy PeZet czy Draggon czy Daggulka i jak Tu nie myśleć o murowanym :p Z tego co pamiętam to Draggon czy Daggulka teraz postawili by systemowy.Murowany jest dobry gdy palisz np kominkiem czy kozą. Natomiast przy piecach na paliwo stałe z dmuchawą czy z podajnikiem to już jest inna bajka bo tam skrapla się kondensat. Sam to przerabiałem u siebie w domu. Gdy paliło się w piecu c.o. że tak powiem zwykłym było wszystko ok, po zmianie na piec uniwersalny i paleniu między innymi miałem dziadostwo powyłaziło między fugami, smród niesamowity w pomieszczeniu. Z resztą kiedyś tu o tym był założony temat.Kupując komin systemowy musisz zwrócić uwagę na jego przeznaczenie oraz średnicę odpowiednią do pieca c.o. Cytat Końcowa wersja projektu powstała rozkład pomieszczeń będzie wyglądać Następująco.Dół [attachment=22414:zxzz.jpg]Góra[attachment=22415:G_ra__2_.jpg]ogólnie będzie w bryle 9x8. Na parterze wyrzuciłbym okno w kuchni, to od tarasu. Masz tak dobrze doświetlone pomieszczenie (salon), że to okno jest zbyteczne. W miejsce tego okna powiesisz szafkę/ki bo tego w kuchni nigdy nie za dużo. A wyjście na taras zrobiłbym drzwi podwójne o ruchomym słupku.Ten taras duży będzie? Szkoda, że nie jest on od strony tam gdzie są te trzy okna (domniemywam że jest to strona południowa), bo wtedy przedłużyłbyś krokwie z dachu i zadaszył taras. Bo uwierz mi taras nie zadaszony praktycznie nie nadaje się do niczego. Gdy słońce grzeje nie usiedzisz, gdy deszcz pada też nie posiedzisz sobie.Dodam jeszcze co do parteru. Zrobiłbym z kotłowni wyjście na zewnątrz, łatwiej będzie wchodzić/wnosić opał czy inne tam.I w kotłowni zamontowałbym tez małą umywalkę, wracając z prac w ogródku czy podobnych nie musisz wchodzić z buciorami do domu tylko w kotłowni sobie łapki opłuczesz Link do komentarza
PeZet Napisano 30 czerwca 2015 Udostępnij #237 Napisano 30 czerwca 2015 Mój komin jest z cegły, bo jest najtańszy. DO tego zostało mi cegieł z murowania ścian, w efekcie komin mam za friko. Systemowy jest bardzo drogim kominem.Chociaż, bardzo poważnie zastanawiałem się nad kupnem systemowego. I pewnie gdybym sam miał go stawiać (komin mi pomógł postawić mój zaje.bisty Wujek), to robiłbym systemowy. Ale tylko kanał dymowy.Ale, ale...Ty kombinujesz z lokalizacją komina, więc pamiętaj, że musisz nim wentylować: - kotłownię- łazienki- kuchnię.Gdybyś postawił komin centralnie pośrodku, to być może miałbyś szansę obskoczyć jednym kominem wszystkie wymagane pomieszczenia. Pod ścianą nie ma na to szans.Oraz wentylować spiżarnię i garderobę. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 30 czerwca 2015 Autor Udostępnij #238 Napisano 30 czerwca 2015 :::MAM PRZYZNANE WZ:
Recommended Posts