Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Tylko małe ale, pokrycie będzie z blachy i pod znacznym kątem i powierzchnia też mniejsza niż przy domu, czyli wątpię aby śnieg tam zalegał tak aby obciążyć więźbę jak przy pokryciu strzechą.


Zapominasz o jednym - to jest budynek nie ogrzewany. Śnieg będzie zalegał dokładnie tak samo jak przy pokryciu strzechą.
Napisano
Dla przypomnienia:
- "budynek" 3 x 3,5m,
- nachylenie połaci więcej niż 35o,
- powierzchnia połaci 4 x 2,5m,
- krokwie co 1m, "podparte" na około 2m,
- maksymalny obliczeniowy ciężar śniegu na takim dachu (nieogrzewanym) od 85 do 140 kg/m2 (w zależności od strefy).
Napisano
Cytat

Zapominasz o jednym - to jest budynek nie ogrzewany. Śnieg będzie zalegał dokładnie tak samo jak przy pokryciu strzechą.


My tu piszemy o szopce a Ty dalej porównujesz z domem.
bajbaga już któryś raz przypomina o czym piszemy icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Dla przypomnienia:
- "budynek" 3 x 3,5m,
- nachylenie połaci więcej niż 35o,
- powierzchnia połaci 4 x 2,5m,
- krokwie co 1m, "podparte" na około 2m,
- maksymalny obliczeniowy ciężar śniegu na takim dachu (nieogrzewanym) od 85 do 140 kg/m2 (w zależności od strefy).


No tak, zasugerowałem się szkicem, pomijając podany wymiar - sądziłem, że kąt nachylenia dachu oscyluje w okolicach 30 stopni.
Przy niemal 45 stopniach nachylenia dachu obciążenie śniegiem nie powinno stanowić żadnego problemu.
Krokiew w takim przypadku dałbym 12x6
Napisano (edytowany)
Cytat

No tak, zasugerowałem się szkicem, pomijając podany wymiar - sądziłem, że kąt nachylenia dachu oscyluje w okolicach 30 stopni.


Łe tam, wymiary i kąty są mało ważne, najważniejszy jest szkic, sugestia i chęć szczera - to taka norma u dokładnych. icon_lol.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
czy ma jakieś znaczenie z jakiej grubości blachy wykonana jest ta podstawa słupa? są z blachy 4 mm i 5 mm?
z 4mm blachy kupię na alll.......... za 10 zł a 5mm w hurtowni za 15 zł

jakie długie wkręty ciesielskie do zamocowania oczepu do słupa?
Napisano
Cytat

No tak, zasugerowałem się szkicem, pomijając podany wymiar - sądziłem, że kąt nachylenia dachu oscyluje w okolicach 30 stopni.
Przy niemal 45 stopniach nachylenia dachu obciążenie śniegiem nie powinno stanowić żadnego problemu.
Krokiew w takim przypadku dałbym 12x6


czyli proponujesz 1:2, to jest nieekonomiczne i nieefektywne panie projektancie, o co kamam?

i wcale nie chodziło tu o kąt nachylenia, a o rozmiar/skalę przedsięwzięcia, panie projektancie
Napisano
Cytat

czy ma jakieś znaczenie z jakiej grubości blachy wykonana jest ta podstawa słupa? są z blachy 4 mm i 5 mm?
z 4mm blachy kupię na alll.......... za 10 zł a 5mm w hurtowni za 15 zł
jakie długie wkręty ciesielskie do zamocowania oczepu do słupa?


Dla mnie ma znaczenie - w tym przypadku (małe rozpiętości i spora ilość miejsc podparcia) można by się pokusić o oszczędniejsze rozwiązanie... Dwa wkręty 22cm

Cytat

czyli proponujesz 1:2, to jest nieekonomiczne i nieefektywne panie projektancie, o co kamam?


Może dla ciebie nie, dla mnie jak najbardziej - drewno z tartaku - bezklasowe najprawdopodobniej.
Napisano
Cytat

....
Może dla ciebie nie, dla mnie jak najbardziej - drewno z tartaku - bezklasowe najprawdopodobniej.




to jaką przyjmujesz wytrzymałość na zginanie dla bezklasowego drewna?
Napisano (edytowany)
cytat p. Irbis strzecharstwo

Słup z oczepem połączyłbym na jednego krokwiaka z max. dwu centymetrowym wycięciem w oczepie na słupek, aby zapobiec jego skręceniu.





tak patrzałem na te beleczki co już je mam (leżą już ze 3 lata więc dobrze wyschły) i niestety delikatnie się wypaczyły. W związku z tym obawiam się że mogę mieć problem z dobrym dopasowaniem tego wcięcia w oczepie na słup.
Zatem czy błędem byłoby połączenie za pomocą wkręta oraz dwóch kątowników.

szopat.bmp

DSC01446.jpg

szopat.bmp

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

tak patrzałem na te beleczki co już je mam (leżą już ze 3 lata więc dobrze wyschły) i niestety delikatnie się wypaczyły. W związku z tym obawiam się że mogę mieć problem z dobrym dopasowaniem tego wcięcia w oczepie na słup.
Zatem czy błędem byłoby połączenie za pomocą wkręta oraz dwóch kątowników.


lukalo to jest drewno i ma prawo buc nierówne, jak chcesz a widzę że do tego dążysz zrobić wszystko równiutkie, mocne, wytrzymałe to proponuje zrobić szopkę z profilu metalowego.
Napisano
Cytat

lukalo to jest drewno i ma prawo buc nierówne, jak chcesz a widzę że do tego dążysz zrobić wszystko równiutkie, mocne, wytrzymałe to proponuje zrobić szopkę z profilu metalowego.



Może to i jest jakaś opcja.
Napisano (edytowany)
Cytat

tak patrzałem na te beleczki co już je mam (leżą już ze 3 lata więc dobrze wyschły) i niestety delikatnie się wypaczyły. W związku z tym obawiam się że mogę mieć problem z dobrym dopasowaniem tego wcięcia w oczepie na słup.
Zatem czy błędem byłoby połączenie za pomocą wkręta oraz dwóch kątowników.


Błąd to nie będzie żaden - może uda się kątownikami ściągnąć wypaczony oczep.
Ja nie bawiłbym się kątownikami, ale po prostu przed wkręceniem wkrętów (dwa w takim razie) ściągnął pasami aby wszystko idealnie przylegało. Pas możesz puścić pod słupem (masz tam dystans). Dodatkowo można ściągnąć słupy do siebie:

Przykładowe użycie pasów przy składaniu konstrukcji drewnianej:
Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Płakał nie będę z tego powodu, ale czegoś będzie mi brakować icon_biggrin.gif



w sumie nie wiem co chcecie od chłopa?icon_smile.gif
no ale ja jakoś często nie siedzę na forum (tylko jak czegoś potrzebuję), więc się nie wypowiadam.


te wkręty o których pisaliście to te:

w markecie strasznie drogie (ponad 7 zł za szt)
na a.......... tańsze

długość ma być 220 a średnica 8 czy 10 (różnica w cenie nawet 2-krotna)

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

w sumie nie wiem co chcecie od chłopa?icon_smile.gif
no ale ja jakoś często nie siedzę na forum (tylko jak czegoś potrzebuję), więc się nie wypowiadam.


te wkręty o których pisaliście to te:

w markecie strasznie drogie (ponad 7 zł za szt)
na a.......... tańsze

długość ma być 220 a średnica 8 czy 10 (różnica w cenie nawet 2-krotna)


6
Napisano
Cytat

te wkręty o których pisaliście to te:

w markecie strasznie drogie (ponad 7 zł za szt)
na a.......... tańsze

długość ma być 220 a średnica 8 czy 10 (różnica w cenie nawet 2-krotna)


Nie kupuj w marketach wkrętów czy gwoździ bo tam maja ceny uśrednione i zapewniam Cie , że kupisz o wiele taniej w podrzędnym sklepiku metalowym niż w markecie.
Wiem to sam po sobie bo kiedyś w Casto chciałem kupić wkręty i cena było coś kolo 30 zł za kg i nie ważne czy małe czy duże, ja potrzebowałem akurat małe i w sklepie żelaznym w mojej miejscowości zapłaciłem niecałe 15 zł za kg takich samych wkrętów.
Wiem, że te są na szt ale nie wiadomo czy w innym sklepie nie kupisz na kg.

Cytat

w sumie nie wiem co chcecie od chłopa?icon_smile.gif


Raczej nie wiadomo czego on chce od Nas. Widocznie zabrał swoje zabawki i poszedł do innej piaskownicy icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

te wkręty o których pisaliście to te:
w markecie strasznie drogie (ponad 7 zł za szt)
na a.......... tańsze
długość ma być 220 a średnica 8 czy 10 (różnica w cenie nawet 2-krotna)



Dokładnie takie wkręty tydzień temu kupowałem w tartaku w Mikołowie za 2,80zł za sztukę.
Napisano (edytowany)
Cytat

6




a 8 do tych belek 12 może być???

czym różnią sie te wkręty ciesielskie od takich zwykłych np z łbem sześciokątnym lub zwykłe hartowane z łbem kielichowym oprócz tego że te ciesielskie mają łeb podkładkowy i pewnie można je wkręcać bez nawiercania (ale pewnie moja wkrętarka nie da rady:) (zdjęcia poniżej)

Cytat

Dokładnie takie wkręty tydzień temu kupowałem w tartaku w Mikołowie za 2,80zł za sztukę.




na all.............
znalazłem takie:
Wkręty ciesielskie samowiercące (SPEED) TORX z łbem podkładkowym 8x220
za 1.49 za szt

czy to dobra cena?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
te 6 to tak trochę przez przekorę, vide posty wyżej w temacie "ósemek"
a po wyglądzie nie widzisz czym się różnią? czy nie widzisz różnic przy możliwościach mocowania różnych elementów?
nazewnictwo też nic nie sugeruje?

pod te z łbem sześciokątnym to i tak z podkładką
Napisano
Cytat

te 6 to tak trochę przez przekorę, vide posty wyżej w temacie "ósemek"
a po wyglądzie nie widzisz czym się różnią? czy nie widzisz różnic przy możliwościach mocowania różnych elementów?
nazewnictwo też nic nie sugeruje?

pod te z łbem sześciokątnym to i tak z podkładką




coś tam wcześniej pisałeś o 8 ale skąd miałem wiedzieć czego to dotyczyło?

czyli 8 będzie ok?

sory ale że w nazwie wkręt ma łeb sześciokątny lub kielichowy nic mi nie sugeruje do mocowania czego może służyć.
(o różnicy między tymi a ciesielskimi napisałem-chodzi mi o to czy do połączenia belek można użyć tych z sześciokątnym lub kielichowym bo są tańsze, a to że nie nazywają się ciesielskie czy je dyskwalifikuje do tego zastosowania)
Napisano
8 są ok i albo ciesielskie, albo "sześciokątne" z podkładką
używając kielichowych to sobie możesz co najwyżej ten szalecik ogacić dechami

i co jest tańsze? ile Ty tego potrzebujesz? kilka/naście szt? zastanów się, walisz konstrukcję jak dla bunkra, a zaoszczędzić chcesz pewnie jakieś 10 PLN na łącznikach, to jeszcze taniej wyjdzie sznurek do snopowiązałki unsure.gif

wszystko co można było na ten temat napisać zostało napisane
jeżeli jednak masz dalej wielkie wątpliwości, to może odpuść sobie, przestaniesz się zadręczać
Napisano
Cytat

8 są ok i albo ciesielskie, albo "sześciokątne" z podkładką
używając kielichowych to sobie możesz co najwyżej ten szalecik ogacić dechami

i co jest tańsze? ile Ty tego potrzebujesz? kilka/naście szt? zastanów się, walisz konstrukcję jak dla bunkra, a zaoszczędzić chcesz pewnie jakieś 10 PLN na łącznikach, to jeszcze taniej wyjdzie sznurek do snopowiązałki unsure.gif

wszystko co można było na ten temat napisać zostało napisane
jeżeli jednak masz dalej wielkie wątpliwości, to może odpuść sobie, przestaniesz się zadręczać



nie zamierzam się zastanawiać nad wkrętami kupię na all.... ciesielskie 8*220.
Ceny w marketach za takie wkręty sa zabójcze (7 zł za szt!!!!!!!!!!!!!!!) więc sam widzisz że koszt byłby znaczący. a W sklepach budowlanych w okolicy ich nie mieli.

dzięki
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
wykopałem już dziury pod fundamenty 40*40 głębokość 80. czy tą podstawę słupa zabetonowuje się po prostu czy trzeba dawać jakieś zbrojenie na te fundamenty.
Napisano (edytowany)
Cytat

wykopałem już dziury pod fundamenty 40*40 głębokość 80. czy tą podstawę słupa zabetonowuje się po prostu czy trzeba dawać jakieś zbrojenie na te fundamenty.



Spokojnie betonuj - nie potrzebujesz zbrojenia do tego.
Cytat

W takich stopach pod szopkę to dobrze jest zatopić zdechłego szczura. Najlepiej jeden szczur na jedną stopę.



Demo a tak się zapytam - leki ci się skończyły czy jakiś zły dzień po prostu ? Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Spokojnie betonuj - nie potrzebujesz zbrojenia do tego.


Demo a tak się zapytam - leki ci się skończyły czy jakiś zły dzień po prostu ?



dzięki nie czekałem na odpowiedź, betonowałem bez żadnego zbrojenia.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

dzięki nie czekałem na odpowiedź, betonowałem bez żadnego zbrojenia.


Lałeś sam beton czy wypełniłeś ten wykop kamieniami polnymi zatopionymi w betonie?
Napisano
Mhtyl - tylko nie mów, że nie jesteś zwolennikiem kamieni polnych ?icon_smile.gif

Ja ci powiem, że ostatnio zamówiłem takie małe kamyki polne do jakiś 4cm średnica jako grys do betonu - tak mocnego betonu jeszcze na budowie nie widziałem - młotem to skruszyć to mordęga jest.
A duże kamiory dostałem w prezencie z 4 wywrotki z rozbiórki starego domu. Z nich muruję sobie grilla do wiaty - oczywiście kamiory takie z 30kg jeden (średnica piłki do siatkówki) polazły też w fundament - pod budynek też by poszły, ale mi ich szkoda było icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Mhtyl - tylko nie mów, że nie jesteś zwolennikiem kamieni polnych ?icon_smile.gif

Ja ci powiem, że ostatnio zamówiłem takie małe kamyki polne do jakiś 4cm średnica jako grys do betonu - tak mocnego betonu jeszcze na budowie nie widziałem - młotem to skruszyć to mordęga jest.
A duże kamiory dostałem w prezencie z 4 wywrotki z rozbiórki starego domu. Z nich muruję sobie grilla do wiaty - oczywiście kamiory takie z 30kg jeden (średnica piłki do siatkówki) polazły też w fundament - pod budynek też by poszły, ale mi ich szkoda było icon_smile.gif


No wiesz, mieszkając na wsi nie sposób nie lubić kamieni polnych icon_biggrin.gif od małego co wiosnę zbieraliśmy kamienie na polach aby ich nie było.
U każdego rolnika za stodołą jest usypany niezły kopiec z kamieni icon_biggrin.gif Kiedy, kiedyś kto zbroił fundamenty? każdy sypał kamienie ,lał cement z betoniarki i domy stoją do dziś icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Lałeś sam beton czy wypełniłeś ten wykop kamieniami polnymi zatopionymi w betonie?



kamieni polnych nie miałem zbyt wiele ale kilka na dno wrzuciłem.
miałem gruz ale to raczej byłaby technologia z PRL-u

P.S.
Duże kamienie to raczej osłabiają beton (oczywiście w tym przypadku to nie ma znaczenia)
Gość mhtyl
Napisano
Jeżeli był to gruz betonowy to spoko, natomiast cegły czy bk sie nie wrzuca.
Napisano
Cytat

Jeżeli był to gruz betonowy to spoko, natomiast cegły czy bk sie nie wrzuca.



pewnie trochę bym zaoszczędził ale czy warto?

teraz mam kolejne pytanie:)

chcę jako podłogę dać wylewkę betonową, zamierzam zrobić tak:
-zebrać darń (zielsko, perz)i trochę ziemi czarnej (nie całą)-jakieś na oko 15-20 cm pod spodem jest glina
-wsypać gruz plus tłuczeń gruzowy (trochę zanieczyszczony ziemią)-ktoś mi poradził aby gruz zalać bardzo rzadkim betonem
aby zagęścić podłoże (brak zagęszczarki)
-wylewka 10 cm
czy tak będzie ok?
Gość mhtyl
Napisano
Dla pewności daj zbrojenie, bo jeżeli pod spodem jest glina to może w zimie wysadzić i posadzka popęka.
Jak zbierzesz cały humus aż do gliny to wysyp warstwę z piasku (około 10 cm) dla stabilizacji a potem na to gruz i wylewka.
Napisano
Lukalo a jak dużą przestrzeń chcesz zalać betonem ?
Jak powiedzmy 2x3m to zbrojenia dawać nie musisz - ale jak masz to się "posadzka" nie obrazi tak jak mhtyl radzi.
I po wylewce nie zapomnij o jej podlewaniu - bo ci na dzień dobry popęka w tym skwarze.
Napisano
Cytat

chcę jako podłogę dać wylewkę betonową, zamierzam zrobić tak:
-zebrać darń (zielsko, perz)i trochę ziemi czarnej (nie całą)-jakieś na oko 15-20 cm pod spodem jest glina
-wsypać gruz plus tłuczeń gruzowy (trochę zanieczyszczony ziemią)-ktoś mi poradził aby gruz zalać bardzo rzadkim betonem
aby zagęścić podłoże (brak zagęszczarki)
-wylewka 10 cm
czy tak będzie ok?


A wg mnie nie będzie OK. Glina poniżej 20cm będzie jesienią pracowała, zimą pracowała i wiosną pracowała.
Nie wiem co zrobić.
Stach pisał kiedyś o przypadku schodów bodajże albo tarasu, żeby gdzieś folię położyć. Nie pamiętam szczegółów.

Sądzę, że ta wylewka za 4 lata wylewką popękaną będzie.
Chyba że zejdziesz z wykopaliskami poniżej poziomu przemarzania
albo zdylatujesz tę glinę, np styropianem.
Ja bym położył choćby 5cm styropianu.

I wrzuciłbym zbrojenie z prętów.
Napisano
Pezet ale co ci folia da ? Nic
Glina i tak wodę podciągnie sobie z boków. Styro też masz dosyć małe rozmiary - więc też to nic nie da, bo i tak z boków mu przemarznie. Dlatego pytałem się o powierzchnię jaką ma do wylania - ja bym po prostu podzielił płytę betonową powiedzmy szkłem by w tym miejscu pracowała sobie posadzka - na autostradach właśnie po to nacinają płytę betonową co kilka metrów by właśnie sobie pracowała w kontrolowany sposób. I robią to na podsypce z piachu.
Chociaż przy tych cenach budowy autostrad w Polsce - kto wie może faktycznie dają zbrojenie, styro i folię po całości ;)
Napisano (edytowany)
Cytat

Dla pewności daj zbrojenie, bo jeżeli pod spodem jest glina to może w zimie wysadzić i posadzka popęka.
Jak zbierzesz cały humus aż do gliny to wysyp warstwę z piasku (około 10 cm) dla stabilizacji a potem na to gruz i wylewka.



humusa zdjąłem tak jak pisałem ok 15 cm (sztych łopaty) i zacząłem sypać tłuczeń trochę zmieszany z ziemią a na to dam czysty gruz i trochę żwiru.

ta wylewka ma powiedzmy 4,3*3.3 m
trochę prętów fi 6 oraz siatki zgrzewanej (trochę grubszej niż przeciwskurczowa) dam.
jak mi trochę popęka to płakać nie będe:) to przecież szopa
wybierać więcej humusu i tym bardzie gliny też (koszty piachu i zagęszczarki)
wylewka będzie wystawać jakieś 15 do 20 cm nad powierzchnię ziemi czyli
-40 cm humusu + 20 cm nad ziemią więc policzcie sobie ile materiału na to musiało by pójśćicon_smile.gif
najwyżej zrobię dylatacje. Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
Wiem że już o to pytałem ale chcę się upewnićicon_smile.gif

wcześniej pisałem o mocowania oczepu ze słupem wkrętem 8*220.
Nie wiem skąd mi się wzięła ta długość, więc wolę się upewnić czy będzie ok. Ponieważ w ten słup będę wkręcał się wzdłuż włókien więc nie wiem czy będzie się to dobrze trzymać?
słup i oczep 12*12
do tego i tak pewnie dam jeszcze kątowniki ciesielskie (2 na jeden słup)-ale to jeszcze zobaczę

i czy tak długi wkręt wkręce zwykłą wkrętarką

DSC01446.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Nie wiem czy ktoś jeszcze czyta ten wątek ale zapytam.

Czy krokwie 6*12 łączyć na zakładkę prostą (czy przy tak cienkich krokwiach można wykonać takie połączenie?)-drugi obrazek

czy dać płatew kalenicową i na to krokwie połączone na styk? (jak wtedy łączy się krokwie) (pierwszy obrazek)

czy połączyć te dwa rozwiązania czyli na płatwi kalenicowej dać krokwie połączone na zakładkę prostą?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...