Skocz do zawartości

Jak ogrzewać dom energooszczędny - aspekt ekologiczny i finansowy


Gość uzytkownik pieca na węgiel

Recommended Posts

Gość uzytkownik pieca na węgiel
Dlaczego PC + solary ??? Do pieca węglowego lub gazowego też można zamontować solary. Porównujmy PC do pieca na gaz lub węgiel bo teraz to artykuł jest tendencyjny i na siłę chcecie pokazać wyższość PC wbrew logice.
Link do komentarza
Gość Rato
Jak już ogrzejemy dom/mieszkanie to trzeba dopilnować by jak uciekało nam jak najmniej ciepła. Najczęściej bardzo pomocna często okazuje się wymiana starych okien.
Link do komentarza
Gość stach
Cytat

2676 kg węgla emituje 7500 kg CO2???


I takie pytanie zadaje INŻYNIER??? icon_eek.gif
Ta dwójka w nicku oznacza podniesienie do kwadratu icon_mrgreen.gif wiedzy inżynierskiej?

Stechiometrycznie spalenie 2676 kg węgla daje 10258 kg ditlenku węgla, ale uwzględniając różne okoliczności, takie jak np. niepełne spalanie (z części - w zależności od doprowadzenia stałej i odpowiedniej ilości powietrza - powstanie tlenek węgla) czy zanieczyszczenia spalanego węgla, można to tak oszacować na 7500 kg ditlenku węgla.
Link do komentarza
Cytat

Bez problemow można kupić kocioł węglowy o mocy 5 kW - wbrew temu co napisał autor tej reklamówki.

Co do solarów i PCi - energia uzyskana z PCi jest na tyle tania i bezobsługowa, że dublowanie jej (PCi) solarami jest nieporozumieniem - moim zdaniem, oczywiście.



Ponoc najlepiej, gdy PC włączy się raz i działa cały sezon. I najlepiej, żeby nie podnosiła temperatury wody powyżej 45 stopni, bo wtedy COP jest najwyższy? A co z podgrzaniem wody użytkowej poza sezonem grzewczym, czy np. ogrzewaniem podłogowym w chłodnym czerwcu? Póki co, trwa walka między drogimi źródłami dającymi tanie ciepło, a tańszymi źródłami dającymi niekoniecznie droższe ciepło. Póki co, to pierwsze przegrywają, choć są ekologiczne i bezobsługowe. Skoro kogoś stać na dwa drogie źródła ciepła, to niech ma, w końcu nie można opierać się na jednym źródle?

Cytat

Dlaczego w artykule deprecjonowana jest rola bufora ciepła?



Bo to droga impreza, a autorzy sugerują, że można mieć super-instalację za 30 tysięcy złotych. W pełni zautomatyzowana i akumulująca ciepło instalacja grzewcza z czujnikami temperatury i mieszaczami, to koszt powyżej 100 tysięcy na dom 200 m kw.
Link do komentarza
Cytat

Ponoc najlepiej, gdy PC włączy się raz i działa cały sezon.


To taka sama prawda jak to, że ponoć na świecie żyją jednorożce.
Ale faktem jest że dobrze dobrana pompa ciepła będzie pracowała w jakiś konkretnych cyklach, a nie "pulsowała" jak kierunkowskaz w samochodzie.
Aby tak się działo potrzebny jest odbiornik o dużej akumulacji ciepła (masa wylewki w podłogówce) lub, i inwerter w pompie ciepła.
Drugim plusem podłogówki (ogrzewania płaszczyznowego) przy współpracy z PCi jest fakt, że ze względu na dużą powierzchnie grzewczą pracuje ona na niskiej temperaturze zasilania, co z kolei sprzyja osiąganiu wysokiego COP.
45 stopni na zasilaniu świadczy o złym wykonaniu/doborze całego ogrzewania opartego na pompie ciepła względem zapotrzebowania na ciepło konkretnego domu.
Co się tyczy CWU to w przypadku pompy ciepła dobiera się zasobniki o większej pojemności, tak oby zgromadzona w nich ciepła woda o temperaturze do max 55oC wystarczała dla przewidzianego jej rozbioru.
Zasobnik CWU dla PCI to nie terma która grzeje do 70-90oC.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Cytat

45 stopni na zasilaniu świadczy o złym wykonaniu/doborze całego ogrzewania opartego na pompie ciepła względem zapotrzebowania na ciepło konkretnego domu.
Co się tyczy CWU to w przypadku pompy ciepła dobiera się zasobniki o większej pojemności, tak oby zgromadzona w nich ciepła woda o temperaturze do max 55oC wystarczała dla przewidzianego jej rozbioru.
Zasobnik CWU dla PCI to nie terma która grzeje do 70-90oC.


Te 45 stopni na zasilaniu, to temperatura wody w zbiorniku buforowym, zapewniającym również podgrzanie wody użytkowej.
W zasobniku CWU jest grzałka elektryczna, podgrzewająca wodę powyżej 60 stopni. Okresowo ta woda musi być podgrzana do takiej temperatury, by zminimalizować namnażanie bakterii Legionella. Natomiast zbiornik buforowy daje ciepło zarówno dla ogrzewania podłogowego, jak i dla wody użytkowej.
Link do komentarza
Cytat

Natomiast zbiornik buforowy daje ciepło zarówno dla ogrzewania podłogowego, jak i dla wody użytkowej.


Chyba to nie jest standardowe rozwiązanie aby poprzez zbiornik buforowy ogrzewać dom.
Link do komentarza
Cytat

Chyba to nie jest standardowe rozwiązanie aby poprzez zbiornik buforowy ogrzewać dom.


Pewnie, że nie. Wcześniej pisałem, że to droga impreza, a źródła ciepła trzeba mieć co najmniej dwa. Jednak ani solary, ani kominek z płaszczem wodnym nie pracują stale, a nadmiar ciepła powstały podczas ich pracy, warto zagospodarować, prawda? Zasobnik CPU jest mały, zasobnik buforowy jest duży. I jakoś nie mam zaufania do instalacji PCi pracującej teoretycznie na okrągło, a praktycznie wyłączającej się przy przekroczeniu zadanych temperatur w pomieszczeniach. Bufor zmniejsza to ryzyko, chyba?
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
Cytat

Najlepiej ogrzac dom solarami, pobierasz darmowa energie ze slonca i przemieniasz ja na cieplo. Brzmi prosto, ale jest troche bardziej skomplikowane. Przeszedlem to jak budowalem swoj dom.



Solarami można wspomagać już istniejące ogrzewanie centralne.
Do domów energooszczędnych stosuje się decentralne systemy grzewcze, np. ogrzewania powierzchniowe podczerwienią.
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
Cytat

Solarami można wspomagać już istniejące ogrzewanie centralne.
Do domów energooszczędnych stosuje się decentralne systemy grzewcze, np. ogrzewania powierzchniowe podczerwienią.



Witam,

Pozwolę sobie dołączyć do rozmowy jako konsultant marki Buderus. W roli źródła ciepła dla budynku energooszczędnego doskonale sprawdzi się pompa ciepła. Dzięki dobrze zaizolowanym przegrodom zewnętrznym budynek energooszczędny posiada znacznie obniżone zapotrzebowanie na moc cieplną. Dzięki temu pompa ciepła będzie pracować z większą sprawnością, co pozwoli na obniżenie kosztów eksploatacyjnych. Polecam pompy ciepła z rodziny Logatherm WPS marki Buderus. Gruntowa pompa ciepła dzięki wykorzystaniu gruntu jako dolnego źródła ciepła osiąga sprawność 480%. Ciekawym rozwiązaniem może być także zastosowanie kolektorów słonecznych do wspomagania pompy ciepła w sezonie grzewczym oraz do podgrzewania ciepłej wody użytkowej w sezonie letnim.
W razie pytań jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam,

________________________________
Konsultant marki Buderus
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

W roli źródła ciepła dla budynku energooszczędnego doskonale sprawdzi się pompa ciepła. Dzięki dobrze zaizolowanym przegrodom zewnętrznym budynek energooszczędny posiada znacznie obniżone zapotrzebowanie na moc cieplną. Dzięki temu pompa ciepła będzie pracować z większą sprawnością, co pozwoli na obniżenie kosztów eksploatacyjnych.

________________________________
Konsultant marki Buderus



Tak - pompa ciepła w miejscu generowania energii nie emituje również do otoczenia żadnych zanieczyszczeń i mogą być stosowana zarówno do budynków nowych jak i termomodernizowanych!

Pobieranie ciepła wprost z otaczającego nas powietrza i wykorzystanie go do ogrzewania lub chłodzenia budynku oraz ogrzewania ciepłej wody użytkowej - brzmi zachęcająco. Ale, w zimie, kiedy potrzeba dużo ciepła do ogrzewania budynku, powietrze ma niską temperaturę. Jednak, pompie ciepła Vitocal 300-A wcale to nie przeszkadza. Efektywnie pozyskuje ciepło z powietrza, nawet przy temperaturach zewnętrznych -20°C. Przy temperaturze powietrza 6°C może ogrzewać wodę zasilającą instalację grzewczą do 60°C.
Jeśli są pytania - zachęcam do dyskusji!
Link do komentarza
  • 10 miesiące temu...

Pompa ciepła radzi sobie z temperaturą -20, ale jej sprawność wtedy zdecydowanie spada i jest bliska 2. Generalnie, pompy powietrze woda mają porównywalny lub nawet wyższy sumaryczny współczynnik COP w okresie całego sezonu grzewczego wody do ogrzewania i wody użytkowej, niż pompy gruntowe. Dobrze by było mieć tak duży bufor wody, by ogrzewać ją wyłącznie w taniej taryfie, najlepiej weekendowej i aby tego na cały tydzień starczyło :-) 

Link do komentarza
47 minut temu, bodzio1962 napisał:

(...) Dobrze by było mieć tak duży bufor wody, by ogrzewać ją wyłącznie w taniej taryfie, najlepiej weekendowej i aby tego na cały tydzień starczyło :-) 

Policzmy... :)

Bardzo dobrze ocieplony dom o pow podłóg około 120m2 (pow użytkowa będzie około 105m2)
ma moc strat ciepła na poziomie około 5000W.
Tydzień grzania to 24h * 7 dni = 168h
Trzeba zatem zgromadzić 5000W * 168h = 840kWh energii cieplnej.

Jeśli przyjąć, że bufor ogrzewający chatę pracuje w zakresie temperatur
od 80stC naładowany do 25stC rozładowany,
wychodzi, że powinien mieć pojemność około 13,5m3 czyli szambo i pół szamba.

I teraz zaczyna się zabawa:

  1. weź to ociepl,
  2. weź się do tego dostań,
  3. weź z tego wybierz ciepło z jak najmniejszymi stratami

I policzmy objętość naczynia wzbiorczego wyrównawczego. Dla bezpieczeństwa weźmy do obliczeń maksymalny przyrost objętości 0,0356 dm3/kg (przy T=90stC)

Mnie wychodzi, że naczynie musiałoby mieć pojemność blisko 600dm3 plus trochę, czyli jakieś 800dm3.
Trzeba je zamontować conajmniej 3m powyżej najwyższego punktu instalacji grzewczej. Innymi słowy: jeśli mamy poddasze ogrzewane tym układem, to pod kalenicą wypadałoby wpakować 800litrowe naczynie wzbiorcze, ważące w skrajnych sytuacjach coś koło 1 tony. O wymiarach nie wspomnę.

I kolejny etap zabawy:

  1. weź to zamontuj tak by nie spadło
  2. weź to ociepl
  3. i mieszkaj pod ważącą tonę bańką.

Myślę sobie, że być może przesadzam albo i źle liczę zawyżając pewne wartości, ale tak to widzę. Z błędu, jeśli popełniłem,  chętnie zostanę wyprowadzony.

---------------------------

dopisałem:

A teraz grzanie tej bańki.

Gdybyśmy chcieli baniak nabić ciepłem w ciągu weekendu,
to musimy mu w ciągu weekendu dostarczyć 840kWh energii.

Dzieląc to przez 48 godzin, bo weekend tyle ma i nie chce mieć więcej, wychodzi, że trzeba mieć grzałkę lub pompę ciepła o mocy 17,5kW.

PeZet

Edytowano przez PeZet
podłogi i użytki, grzanie bańki (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 27.05.2014 o 00:07, Jani_63 napisał:

 

Wypowiedź Janiego_63 uświadomiła mi, że pompa ciepła nie nabije bufora do temperatury 80stC.  Jeśli przyjmiemy górną temperaturę jako 55stC, to bufor musi mieć pojemność 24m3 czyli dwa szamba i pół szamba. Może nie jest to jeszcze cysterna kolejowa, ale jest to już pół cysterny.

Za to naczynie wyrównawcze mogłoby mieć (dla T=60stC) 272dm3 plus zapas, czyli w jakichś 400litrach by się zmieściło.

Niezmiennie taka pompa ciepła musi mieć moc 17,5kW. :D

Link do komentarza

Zastanawiam się nad ekonomią inwestycji pt pompa ciepła.

Jesli jest to wydatek ok 30 tysięcy (z montażem calości) i co prawda 4 razy mniej pobiera energii - to i tak kiedy się zwróci. A naprawy?

Teraz jest wiadomość z rządu (w odpowiedzi na smog), że jest propozycja taniej taryfy nocnej prądu! Moim zdaniem to jest to - pod warunkiem np. 50% ceny obecnej. Kocioł elektryczny jest stosunkowo tani (czy do CO czy do powietrza) - są tez promienniki.

Wydaje mi sie sensowna całkowita rezygnacja z gazu na rzecz elektryki w takim wypadku.

Awaryjność też jest mała a naprawa nieskomplikowana.

Wiemże mieszam wam w rozważaniach - ale pompa będzie OK, gdy bedzie o polowę tańsza.

Elektryk do kotła weźmie za naprawę 150 - 300 zł. Za naprawę pompy myśle że więcej, nie mowiąc o częściach. 

A przecież sprzęt powinien działać z 15 lat, anie 5!

Link do komentarza
8 godzin temu, Razmes napisał:

idąc tym tokiem rozumowania miesięcznie należy dostarczyć 4 x 840kWh =3360 kWh ? Grzałby wtedy ktoś prądem?

Gdyby mróz -20stC trzymał cały miesiąc, tak by to zapewne wyglądało. Na szczęście nie trzyma. Wiesz, myślę, że tak to właśnie wygląda z grzaniem prądem - 0,18zł za kWh * 3360 to raptem 604zł. Przy permanentnym -20 za oknem. A tak nie ma nigdy. To jest realne.

0,18 zł wyssałem z palca jako wypadkowa II-giej taryfy i wysokiej sprawności pompy ciepła.

5 godzin temu, zenek napisał:

... taniej taryfy nocnej prądu...

To byłoby bardzo atrakcyjne.

Link do komentarza
1 godzinę temu, PeZet napisał:

Gdyby mróz -20stC trzymał cały miesiąc, tak by to zapewne wyglądało. Na szczęście nie trzyma. Wiesz, myślę, że tak to właśnie wygląda z grzaniem prądem - 0,18zł za kWh * 3360 to raptem 604zł. Przy permanentnym -20 za oknem. A tak nie ma nigdy. To jest realne.

0,18 zł wyssałem z palca jako wypadkowa II-giej taryfy i wysokiej sprawności pompy ciepła.

To byłoby bardzo atrakcyjne.

akurat ja mam do końca 2018 cenę prądu w taniej taryfie niecałe 0,19zł za 1kwh

średnia cena z faktur dla samej PC (zakładając COP=3,5) wyjdzie 0,094-0,117

to z 2 ostatnich faktur

Link do komentarza
7 godzin temu, zenek napisał:

Zastanawiam się nad ekonomią inwestycji pt pompa ciepła.

Jesli jest to wydatek ok 30 tysięcy (z montażem calości) i co prawda 4 razy mniej pobiera energii - to i tak kiedy się zwróci. A naprawy?

 Kocioł elektryczny jest stosunkowo tani (czy do CO czy do powietrza) - są tez promienniki.

Wydaje mi sie sensowna całkowita rezygnacja z gazu na rzecz elektryki w takim wypadku.

Awaryjność też jest mała a naprawa nieskomplikowana.

Wiemże mieszam wam w rozważaniach - ale pompa będzie OK, gdy bedzie o polowę tańsza.

1. PCi nie zwraca się - to nie jest nieświeży śledź.

2. Bez trudu znajdziesz bezawaryjne PCi, które pracują od 10 i więcej lat.

3. Czystą elektrycznością można (ustawowo) grzać tylko domy, których EU/EK (dla ogrzewania powierzchni, CWU i wentylacji) wynosi mniej jak 32kWh/m2/rok.

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

3. Czystą elektrycznością można (ustawowo) grzać tylko domy, których EU/EK (dla ogrzewania powierzchni, CWU i wentylacji) wynosi mniej jak 32kWh/m2/rok.

Sprawdzę - ale w Krakowie jest wiele mieszkań ogrzewanych prądem -a w starych kamienicach to częste.

3200 kwh /m2 na rok na 100 m2 domu? Nie chcę się upierać, ale nawet energooszczędny dom więcej potrzebuje energii. To kuchnia elektryczna z piekarnikiem 2.4 kW więcej na rok pobiera. Coś chyba tu nie pasuje. Ale nie upieram się. Sprawdzę:icon_lol:

Link do komentarza
9 minut temu, zenek napisał:

To kuchnia elektryczna z piekarnikiem 2.4 kW więcej na rok pobiera. Coś chyba tu nie pasuje. Ale nie upieram się. Sprawdzę:icon_lol:

A co ma kuchnia do ogrzewania wentylacji, powierzchni, CWU ?

Odpowiadam - nic, bo nie jest przedmiotem wyliczeń dla zużycia energii na cele grzewcze budynku.

Ps. Podstawa prawna:  Rozporządzenie w sprawie WT ....... -  § 329.2 - dotyczy budynków nowych i przebudowywanych.

Link do komentarza
46 minut temu, bajbaga napisał:

Ps. Podstawa prawna:  Rozporządzenie w sprawie WT ....... -  § 329.2 - dotyczy budynków nowych i przebudowywanych.

Może nowych - ale ja ma 10 kilowatów przydzielonych i wystarczy. Natomiast dowiedziałem się od kolegi elektryka, że bez kłopotu elektrownia przydziela dodatkowe kilowaty - tyle, ze każdy kilowat kosztuje w opłacie przesyłowej.

Dodatkowo - teraz rząd obraduje nad smogiem i prądem - dałem temat taki na forum:

wiec zapraszam cię tam rownież do dyskusji. Myślę, że nawet jesli są zaostrzone wymogi, to jak  zwykle, da się obejść albo je zmienią:11_blush:

Zapraszam 

Aha -naturalnie zakładam maksymalne ocieplenie budynku, więc to nie tak, że chciałbym ogrzewać prądem budynek energochłonny - poszedłbym z torbami za jedną zimę oczywiście..

I dzięki - bo ściągnąłem sobie troche o tym materiałów - głównie o wymogach cieplnych:

http://www.izolacje.com.pl/artykul/id208,jakosc-energetyczna-szklanych-domow?print=1

http://www.zae.org.pl/Portals/ZAE/docs/ASas-Micun_Forum Termomodernizacja 2014.pdf

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
14 minut temu, zenek napisał:

Może nowych - ale ja ma 10 kilowatów przydzielonych i wystarczy. Natomiast dowiedziałem się od kolegi elektryka, że bez kłopotu elektrownia przydziela dodatkowe kilowaty - tyle, ze każdy kilowat kosztuje w opłacie przesyłowej.

:zalamka:

A co ma piernik do wiatraka ??????????

18 minut temu, zenek napisał:

wiec zapraszam cię tam rownież do dyskusji. Myślę, że nawet jesli są zaostrzone wymogi, to jak  zwykle, da się obejść albo je zmienią:11_blush:

Tiiiiaaaaa - pewnie że zmienią - od 2021r. będzie to nie więcej jak 23kWh/m2/rok (EU/EK dla ogrzewania powierzchni, wentylacji i CWU)

Link do komentarza
Dnia 11.01.2017 o 08:50, bajbaga napisał:

2. Bez trudu znajdziesz bezawaryjne PCi, które pracują od 10 i więcej lat.

OK - ale to jest i tak 3000 na rok w tył tylko za pompę - a nie tylko pompa ale i instalacja jest awaryjna - a instalację podziemną naprawiać to chyba nie jest tanio.

A przecież jeszcze i tak za prąd trzeba płacić.

Poza tym gdzie mam gwarancje na te 10 lat. przecież takich gwarancji prawie nie man produkty. Ja zam dwie: jedna dysk SSD (mam) i na mikrofon.

Ale to nie budowlanka - na promienniki jest 5 lat gwarancji.

Kto mi pokaże pompę z instalacją z gwarancją na 10 lat?

 

Link do komentarza
Dnia 13.01.2017 o 15:42, bajbaga napisał:

Wszystkie pozostałe kotły grzewcze maja gwarancje na więcej niż 10 lat.

To była ironia czy twierdzenie?

Obojętne - bo który kocioł z instalacją - bez rozprowadzenia po domu - kosztuje 30 i więcej tysięcy.

I wtedy ryzykujesz również odpowiednio wysokie koszty napraw. I odpowiednio wyższe koszty łączne użytkowania i zasilania.

Uważam więc że bez dopłat ekonomia użytkowania pompy w domu jednorodzinnym - jest co najmniej dyskusyjna, jeśli nie nieopłacalna. 

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 20.02.2017 o 22:29, mazi88 napisał:

pompa ciepła to ekologiczne rozwiązanie.
A gdybyśmy mieli się martwić czy coś ma 2,5,10 lat gwarancji to nadal mieszkalibyśmy w jaskiniach i ogrzewali ogniskiem. 

To jest demagogia i bezsens. Brak argumentów plus frazes.

Własnie dlatego,że mamy 2, 3 letnie gwarancje na urzadzenia, jesteśmy (europa, świat) społęcznościa śmieciowa - produkujemy śmieci, angażujac energię, skutkiem czego zatruwamy srodowisko i śmieciami i gazami. I tyramy w kółko, by mieć trochę lepszy sprzęt (a czasem ten sam, tylko że zepsuł się tuż po gwarancji i nie opłaca się naprawić)   co 2 lata. Idiotyzm!

 I to jest antyekologiczne!

A nie brać pod uwagę kosztów może tylko nadmiernie bogaty albo lekkomyślny.

Link do komentarza
11 godzin temu, bajbaga napisał:

Drogi Zenonie.

Masz jakiś uraz/uprzedzenie do pomp ciepła ?

Wypisujesz farmazony na podstawie doniesień radia Erewań ?

A może cytujesz porady redaktora Rumiana ?

Drogi Bajbago.

Myślę trzeźwo - i nie przyjmuję bezkrytycznie doniesień radia Erewań, że PC najlepsze są, najbardziej ekonomiczne i bezawaryjne. 

A cocytuję - to widzisz w ramkach w postach :yahoo:

Link do komentarza

a

Dnia 26.02.2017 o 13:21, zenek napisał:

To jest demagogia i bezsens. Brak argumentów plus frazes.

Własnie dlatego,że mamy 2, 3 letnie gwarancje na urzadzenia, jesteśmy (europa, świat) społęcznościa śmieciowa - produkujemy śmieci, angażujac energię, skutkiem czego zatruwamy srodowisko i śmieciami i gazami. I tyramy w kółko, by mieć trochę lepszy sprzęt (a czasem ten sam, tylko że zepsuł się tuż po gwarancji i nie opłaca się naprawić)   co 2 lata. Idiotyzm!

 I to jest antyekologiczne!

A nie brać pod uwagę kosztów może tylko nadmiernie bogaty albo lekkomyślny.

ja też nie rozumiem twojej wypowiedzi. A co ma gwarancja 2-3 letnia? A gdyby miała 12 miesięcy to było by ok? To nie idiotyzm, to postęp technologiczny przed którym nie uciekniemy i na którego nie mamy wpływu (na zatrzymanie tego rozwoju oczywiście).

Link do komentarza
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

ja też nie rozumiem twojej wypowiedzi. A co ma gwarancja 2-3 letnia? A gdyby miała 12 miesięcy to było by ok? To nie idiotyzm, to postęp technologiczny przed którym nie uciekniemy i na którego nie mamy wpływu (na zatrzymanie tego rozwoju oczywiście).

No to nie zrozumiałeś! Jak by miała gwarancja 5 lub 10lat - to jest OK!

 

To proste. Mam lodówkę - 30 lat - z PRL - pali tyle, ile obecne - w ciagu 30 lat 2 naprawy, w tym wymiana plynu  - za stówke - i jedyna wada - muszę ja rozmrażać.

Moi znajomi w tym czasie wymienili nowsze lodówki co 3 d 5 lat. Ekologiczne???????

Mam stary odkurzacz (chyba ze 40 lat) Zelmera. Działa do dziś - wymieniony wyłącznik i szczotki w silniku - 50 zł u zaprzyjaźnionego emeryta. (trzymam go jako antyk. Jakiś 10 lat temu kupiłem elegancki odkurzacz Zelmera, 2400 Vat , dwubiegowy, wiele szczotek, filtry - 2 lata i do wyrzucenia - naprawa nieopłacalna.

Ostatnio kupiłem w promocji odkurzacz warsztatowy Karchera 1600 Vat - ma rok - jest świetny - ale zobaczymy jak długo.

Kupiłem imbryk elektryczny angielski - dzialal na okrągło 5 lat, spalił sie wyłącznik - koszt - 10 zł - sam wymieniłem - i działa nadal. 

Kupilem maszynkę elektr. chińską (kuchnię) - działała 1 rok - oddali pieniądze - maszynke wyrzucili na złom.  Ekologiczne?????

Itd, itd.

Teraz sobie sam odpowiedz, co jest ekologiczne, co jest postępem, a co jest zwyklym badziewiem. I co jest produktem ekonomicznym, a co tylko wciskanym kitem. 

A jeżeli masz wątpliwości - to oczywiscie wymysłem nowoczesnym (dawniej było o to trudiej) jest programowanie tak urzadzeń, by psuły się po okresie gwarancji! Psuły bezpowrotnie!

  

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

ale co te przypadki wymienione przez ciebie mają wspólnego z pompami ciepła???

słyszałeś może o planowanym postarzaniu produktów?

to tak ogólnie - a w temacie PC to może lepiej się nie wypowiadaj, bo tylko się kompromitujesz

a co do sprzętu AGD....

jak kupowałem mieszkanie w 2005r i cała kuchnię robiłem, to kupiłem lodówkę do zabudowy. Pod koniec zeszłego roku pierwsza awaria, koszt naprawy 150zł. Zmywarka kupiona w tym samym czasie działa do dzisiaj bezawaryjnie. Pralkę która kupiłem w tamtym okresie naprawiałem tuz po gwarancji, od tamtego czasu pracuje bezawaryjnie....

to teraz czas na 2010r.....płyta indukcyjna- koszt naprawy 100zł(po 6 latach), zmywarka - koszt naprawy około 500zł(tutaj ewidentnie planowane postarzanie produktu) Lodówka pracuje bezawaryjnie od momentu zakupu.

czas na pompę ciepła. Użytkuję już prawie 8 lat. W miedzyczasie, wymieniłem czujnik zaniku fazy(część elektryczna - 50zł), wymieniałem także zawór zwrotny (miał plastikowy trzpień, stopił się przy wygrzewaniu zasobnika, aktualnie jest z metalowym trzpieniem, koszt - na pewno nie więcej niż czujnik. Żadnych więcej awarii nie stwierdzono w tym czasie. No chyba ze liczyć fakt, że był dłuższy zanik napięcia i trzeba było na nowo zaprogramować sterowniki...no fakt, to poważny problem :P

Link do komentarza

Z pompami ciepła jest taki problem, że najpierw straszą człowieka kosztami montażu a potem jeszcze mówią, że to wszystko jest na prąd :icon_cool: A znam takich co wolą na gazie czajnik postawić, bo elektryczny ich niby wykończy finansowo. I teraz proponuję takiemu Gościowi sprzedać pompę ciepła. Powodzenia 

 

PS. Gminy promują pompy ciepła i OZE bez ładu i składu. A ci co je promują nawet nie mają w domu. A burmistrz by zaprosił do domu pokazał, że ma od kilku lat i sobie chwali. Ale nie ma i jeszcze wysyła do banku po kredyt jak niektórzy jeszcze domu nie spłacili.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...