Skocz do zawartości

Cena za stan surowy otwarty


Recommended Posts

Napisano
a i jescze jedno głupie pytanie jak chce dodac nowy temat to kaza mi jakis plik wybrac i jak biore przegladaj to ich jest bardzo duzo ktory mam wybrac?
Napisano
Z ostatnich informacji wynikałoby że ceny drewna mogą iść dość sporo do góry - poza tym bardzo drewna i tak już brakuje. Ceny materiałów budowlanych pójdą już raczej niewiele do góry - za to cena robocizny będzie rosnąć.
jeżeli chodzi o wyposażenie domu - to już kwestia gustu.
Ja raczej będę unikać kupowania dość drogich kompletów mebli (za wyjątkiem jedynie kuchni i może pokoi dziecięcych).
Raczej zainstaluję po prostu szafy wnękowe. Pojemniejsze, praktyczniejsze i bez zagracania domu icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Z ostatnich informacji wynikałoby że ceny drewna mogą iść dość sporo do góry - poza tym bardzo drewna i tak już brakuje. Ceny materiałów budowlanych pójdą już raczej niewiele do góry - za to cena robocizny będzie rosnąć.
jeżeli chodzi o wyposażenie domu - to już kwestia gustu.
Ja raczej będę unikać kupowania dość drogich kompletów mebli (za wyjątkiem jedynie kuchni i może pokoi dziecięcych).
Raczej zainstaluję po prostu szafy wnękowe. Pojemniejsze, praktyczniejsze i bez zagracania domu icon_wink.gif


Zapomnij o 300tys na gotowa ja też tak myślałam ,ale to było jesienią zeszłego roku.Mamy też dach dwuspadowy z jednym wcieciem na dach nad garażem dom ma 125 m2 powierzchni użytkowej. Zależy z jakiego będziesz robił materiałów.musisz dołożyć 100-150 tys.
Napisano
Prosty dach ok. 160 m2 powierzchni z dachówki betonowej kosztował nas ok. 28 tysięcy razem z dwoma oknami dachowymi.
Prace zakończono w styczniu ...
Napisano
Cytat

podaję namiary Mirek Pancerz 600519502 robi naprawdę dobrze i solidnie pracują od rana do wieczora od poniedziałku do piątku na budowie było czysto .Zresztą widziałeś sam .Na budowie nie ma alkoholu, Szef jest młodym inżynierem ,ale pracuje na równi nasza więżba to jego praca .Wszyscy dostawcy chwalili pracę tej ekipy .Życzę powodzenia



DZIEKI wielkie za namiary na ekipę ,umówiłem sie na spotkanie wstepne
pozdrawiam
Napisano
Cytat

DZIEKI wielkie za namiary na ekipę ,umówiłem sie na spotkanie wstepne
pozdrawiam


mam nadzieję ,że dogadacie się jak chcesz zobaczyć budowę to jedż do rudna zobaczyć możesz zadzwonić do nas podałam ci na asystencie nie chcę na forum podawać telefonu maja
Napisano
Cytat

DZIEKI wielkie za namiary na ekipę ,umówiłem sie na spotkanie wstepne
pozdrawiam


mamy również tartak na więżbę dachową w wilczej solidna firma ,Piasek nam wozili panwie z rudna piasek był z kopalni piasku w kotlarni jak chcesz namiary to pisz a gdzie budujesz w okolicy gliwic
Napisano
Witam
Mała kryptoreklama - nie wiem czy piszę w dobrym temacie ale kiedyś się tu wypowiadałem jako wykonawca,więc napiszę teraz również tutaj.Mam wolną ekipę na początek tego roku(tak od kwietnia).Jesteśmy z Bytomia i Zabrza.Ekipa czterech chłopa i robimy stany surowe od fundamentów po dach.Miałem zaklepane terminy i podpisaną umowę wstępną na początek roku,ale inwestor niestety nie może dostać kredytu i zaczynają się klocki,wrrr.Najchętniej cos niewielkiego,gdyż musiałbym zamknąć to do wrzesnia ,na wrzesień mam następną budowę.Informacje proszę na priv,cena za jaka podejmę się stanu surowego zamkniętego to w zależności z czego dach,czy stropy lane,czy schody itd,ogólnie muszę oglądnąć projekt,ale wachała by się od 350 do 450 zł netto za metr powierzchni.W Polsce za dużym dorobkiem budowlanym pochwalić się za bardzo nie mogę,zaledwie dwa projekty,wcześniej budowaliśmy (jako pracownicy oczywiście) na zachodzie,Austria ,Dania.A i ważne-wolałbym aby ta budowa była w okolicach Bytomia,Katowic,Zabrza Gliwic,ogólnie śląsk, może jakiś początek województwa opolskiego.Po prostu moi ludzie chcą być przy domu,twierdzą że jak mają być na wyjeździe to jadą za granicę icon_biggrin.gif Pozdrawiam.Tomek
Napisano
Niektóre ceny robocizny są kosmicznie wysokie a niektóre nieprawdopodobnie tanie. Zastanawiam się z czego to wynika- przecież żołądki wszyscy mają takie same. Marycha 78 pisze (8.09.2007) że w 2007r za 19 tyś postawili jej dom 140 m kw z 2 kominami schodami i dachem z dachówką - to denerwująco tanio. Za tydzień przychodzi murarz stawiac I kondygnację (bez ław i fundamentów) same ściany i strop lany gruszką za 15 tyś (pow kondygnacji 90mkw). Nie wiem czy mam się cieszyc, że tanio czy włosy z głowy rwac bo dałam się oskubac. Murarz powiedział, że teraz to jest taniej, bo akurat wypadła mu budowa, ponieważ nie zdążyli załatwic pozwolenia ale później będzie drożej. Jeszcze nie rozmawiałam o cenie za II kondygnację bo aż się boję pytac. Co o tym sądzicie? Tylko już nie dołujcie mnie śmiesznie niskimi cenami. Buduję 20 km od Gdańska. Ten murarz ma dobrą renomę chociaż kiedyś miał lepszą. Miał lepszych fachowców. No ale cóż takie czasy- dobrzy fachowcy wyemigrowali.
Napisano
Pytanko:czy? w województwie mazowieckim okolice Ostrołęki jest drogo w porownaniu do innych regionów Polski?chodzi ,mi tu o robocizne i materiały.i czy kosztorysy ktore sa podane w projektach to sa kosztorysy jesli buduje firma deweloperska ?bo jesli system gospodar czy to ile gdzies moze sie roznic cena?a i jeszc ze pytanko jaki radzicie zbudowac mi dom do 140metrów kwadratowych z garazem tani w budowie,ciepły i ładny(na dole tylko salon ,kuchnia,hol,garaż,pom.gospodarcze a na gorze 3 pokoje)co byscie mi proponowali?i czym w takim domu grzac by było nei za drogo i w miare wygodnie?(gaz,olej odpada)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Niektóre ceny robocizny są kosmicznie wysokie a niektóre nieprawdopodobnie tanie. Zastanawiam się z czego to wynika- przecież żołądki wszyscy mają takie same. Marycha 78 pisze (8.09.2007) że w 2007r za 19 tyś postawili jej dom 140 m kw z 2 kominami schodami i dachem z dachówką - to denerwująco tanio. Za tydzień przychodzi murarz stawiac I kondygnację (bez ław i fundamentów) same ściany i strop lany gruszką za 15 tyś (pow kondygnacji 90mkw). Nie wiem czy mam się cieszyc, że tanio czy włosy z głowy rwac bo dałam się oskubac. Murarz powiedział, że teraz to jest taniej, bo akurat wypadła mu budowa, ponieważ nie zdążyli załatwic pozwolenia ale później będzie drożej. Jeszcze nie rozmawiałam o cenie za II kondygnację bo aż się boję pytac. Co o tym sądzicie? Tylko już nie dołujcie mnie śmiesznie niskimi cenami. Buduję 20 km od Gdańska. Ten murarz ma dobrą renomę chociaż kiedyś miał lepszą. Miał lepszych fachowców. No ale cóż takie czasy- dobrzy fachowcy wyemigrowali.


wiesz jestem zdziwiona małą cena my mamy dom tylko parterowy zapłaciliśmy 50 tys za stan surowy otwarty dzisiaj był facet od kuchni i innych mebli wymierzył wszystkie ściany i otwory na oknach i nie ma odchyłów od pionu i wszystkie wymiary trzymają sie projektu, jestem zadowolona z wykonawców i ciesze się ,że będą wykańczać dom są dokładni. Nie wierz w te niskie ceny na forum to podpucha policz koszty utrzymania firmy podatek zus
Napisano
Witam wszystkich,
jestem na etapie poszukiwania ekipy do budowy domu, moim najwiekszym zmartwieniem sa oczywiscie koszty.. zastanawiam sie czy moje finanse to wytrzymaja, dlatego zwracam sie z prosba do tych ktorzy juz zakonczyli budowe lub sa w trakcie. czy 600 tys zl starczy mi na wybudowanie i wykonczenie 320 m domu, bardzo prostego w wykonaniu, z plaskim dachem, gdzie owszem sa trzy pietra, ale kazde jest powtorzeniem parteru? blagam o kazda informacje, czy ja czasami nie zwariowalam..icon_smile.gif i porywam sie z motyka na slonce?
Napisano
Cytat

Witam wszystkich,
jestem na etapie poszukiwania ekipy do budowy domu, moim najwiekszym zmartwieniem sa oczywiscie koszty.. zastanawiam sie czy moje finanse to wytrzymaja, dlatego zwracam sie z prosba do tych ktorzy juz zakonczyli budowe lub sa w trakcie. czy 600 tys zl starczy mi na wybudowanie i wykonczenie 320 m domu, bardzo prostego w wykonaniu, z plaskim dachem, gdzie owszem sa trzy pietra, ale kazde jest powtorzeniem parteru? blagam o kazda informacje, czy ja czasami nie zwariowalam..icon_smile.gif i porywam sie z motyka na slonce?


Obawiam się że fundusze ok których wspominasz na wybudowanie domu o pow. 320 m2 to rzeczywiście za mało.
Jeżeli masz możliwość (np. jesteście na etapie doboru projektu) to radziłbym zastanowić się nad celowością budowy domu o tak dużej powierzchni lub o obniżenie domu przynajmniej o jedną kondygnację (np. o piwnice).
Dom o powierzchni do 160 m2 wydaje mi się że macie szansę wybudować za tą kwotę przy prostym projekcie i odrobinie "fartu"
Napisano
dom do 160 metrów za 600 tysiecy?to co on z marmuru bedzie chyab przesadzasz,a tak serio to dom do 150 metrów z grazem ile moze kosztowac z wykonczeniem?a i podczas budowy bierze sie uwage powierzchnei netto czy uzytkowa?
Napisano
Przerażacie mnie niektórymi kosztami. Może trza było kiedys uczyć się na murarza, a nie historyka icon_wink.gif

Spodobał się mi taki projekt: http://www.dom-jednorodzinny.pl/?&p=3&o=1122
Czy koszt budowy tego domu mieści się w granicach podanych na stronie? Gdzie mozna "urwać", by zaoszczędzić? Ile moze kosztować robocizna przy jego budowie (woj lubuskie)?
Napisano
Witam
Dzieki Mikha za odpowiedz. Kilka sprostowan z mojej strony. Buduje nie domek, ale malutki pensjonacik. Projekt byl robiony na specjalne zamowienie, wiec tu jestem pewna, ze konstrukcja i sam budynek, sa najprostrze jakie moga byc i bez zadnych udziwnien. To jak wiem ( a moze nie wiem), znacznie obniza koszty budowy.. Dla tych , ktorych to interesuje jestem juz po kilku rozmowach z budowlancami i cennik za stan surowy otwarty przedstawia sie tak: 1. robocizna ok. 100 tys, 2. materialy (zamawiane przeze mnie) ok 150 tys. To sie pewnie zmieni, ale mam nadzieje ze nie przekroczy 50 tys, inaczej po prostu nie dam rady i bedzie klops icon_sad.gif Pozdrawiam wszystkich i zycze szczescia oraz wytrwalosci, bo pewnie sie przyda icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Przerażacie mnie niektórymi kosztami. Może trza było kiedys uczyć się na murarza, a nie historyka icon_wink.gif

Spodobał się mi taki projekt: http://www.dom-jednorodzinny.pl/?&p=3&o=1122
Czy koszt budowy tego domu mieści się w granicach podanych na stronie? Gdzie mozna "urwać", by zaoszczędzić? Ile moze kosztować robocizna przy jego budowie (woj lubuskie)?


Mąż mówi że za dom ok 150m2 to cena stanu surowego otwartego nie powinna przekroczyć
35tys/mazowieckie bez W-wy i okolic/ icon_smile.gif
Napisano
Witam, ja zaczynam 2-3 kwietnia. Mam sprawdzoną ekipę za 38 tyś za stan surowy zamknięty (dom z użytkowym poddaszem, powieżchnia netto 235mkw). Przy założeniu, że ceny materiałów niewiele się zmienią, myślę że ok. 150-160 tyś starczy na realizację.
Napisano
Cytat

a jak myslicie ile moze kosztowac budowa domu według tych dwoch projektów? w miare przyblizone koszty i czy ktos je budował?
http://www.projekty.ign.com.pl/index.php?p=detail&id=250

http://www.projekty.ign.com.pl/index.php?p=detail&id=284
chodzi mi tu o stan gotowy do zamieszkania bez mebli,ile moze chciec ekipa za budowe, moze tez byc ile wyniesie stan surowy zamkniety i inne wazne informacje


W magazynie Budujemy Dom jest artykuł : twój dom-twoje pieniądze - gdzie krok po kroku analizują budowę domu pod kątem racjonalizacji kosztów. Dla tych co budują pierwszy raz...
W pierwszym numerze był odcinek I - podwaliny domu, a w drugim - odc. II - z piwnicą czy bez? Jakie ściany? . Warto kupić gdyż można sie dużo dowiedzieć - np. "ile zapłacić wykonawcom" - podane są ceny robocizny z poszczególne prace budowlane. "po ile materiały i produkty?" - gdzie są aktualne ceny pustaków, cegły,izolacji, dachówek itd. itd.
Przeczytasz - i masz jasny obraz ile co będzie cię kosztować
Napisano
To zależy od technologii
Budownictwo drewniane w systemie prefabrykacji, cena kształtująca się na poziomie około 1600-1800 zł +7% VAT za m2 powierzchni / cena obejmuje materiał, transport oraz robociznę – elewacja zew. wykończona w 100% łącznie z stolarką okienną, drzwiową, rynny, pokrycie dachowe dachówka Brass itp. / możliwość realizacji dowolnego projektu tz dokumentacja może być w technologii murowanej czy drewnianej
meil inz.k.slaga@interia.pl
tel 604940591
Napisano
Mąż mówi że za dom ok 150m2 to cena stanu surowego otwartego nie powinna przekroczyć
35tys/mazowieckie bez W-wy i okolic/ icon_smile.gif
Myślę że na robociznę od fundamentów po dach to 35 tyś na pewno nie wystarczy.
Napisano
Cytat

Podzielam głos o najwyrzszych cenach w Szczecinie , po wstepnej rozmowie z wykonawcą wycenił koszty tylko robocizny na 150 tyś zł. icon_eek.gif , Moj projekt http://www.domywstylu.pl/projekty/jednorod...ault.asp?id=162



Skąd wy bierzecie te niedorzeczne ceny za robociznę - chyba że jest to robocizna z elektryką , hydrauliką, kaflkarzem połozeniem podłóg, malowaniem na gotowo do zamieszkania. Jestem w trakcie budowy, jutro zalewają jakieś wieńce i może wchodzic cieśla i nie wiem co może jeszcze tyle kosztowac żeby uzbierało się 150 tyś za robociznę- no chyba że to jest pałac (nie mogę otworzyc tej strony- błędny adres).
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Podzielam głos o najwyrzszych cenach w Szczecinie , po wstepnej rozmowie z wykonawcą wycenił koszty tylko robocizny na 150 tyś zł. , Moj projekt http://www.domywstylu.pl/projekty/jednorod...aszem/sopran_5/.


Cytat

No chyba brałeś tylko wycenę dewelopera. Ja buduję 40 km od Szczecina i 50 tyś na stan surowy z dachem spokojnie wystarczy. Tylko że u mnie nie robi deweloper.


Cytat

Skąd wy bierzecie te niedorzeczne ceny za robociznę - chyba że jest to robocizna z elektryką , hydrauliką, kaflkarzem połozeniem podłóg, malowaniem na gotowo do zamieszkania. Jestem w trakcie budowy, jutro zalewają jakieś wieńce i może wchodzic cieśla i nie wiem co może jeszcze tyle kosztowac żeby uzbierało się 150 tyś za robociznę- no chyba że to jest pałac (nie mogę otworzyc tej strony- błędny adres).



Ta wycena była niby po rodzinie icon_lol.gif (miało byc taniej) , na dzien dzisiejszy jestem troszke zorientowany co do cen i po moich zapytaniach do wykonawcow cena jest w granicach ok 75-80 tys za stan surowy zamkniety (ciagle drogo) icon_confused.gif??: . link był dobry tylko strona została przebudowana przez biuro projektowe.
LARA czy mozesz podesłac mi namiary na Twoja ekipe Edytowano przez wp93 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ta wycena była niby po rodzinie icon_lol.gif (miało byc taniej) , na dzien dzisiejszy jestem troszke zorientowałem co do cen i po moich zapytaniach do wykonawcow cena jest w granicach ok 75-80 tys za stan surowy zamkniety (ciagle drogo) icon_confused.gif??: . link był dobry tylko strona została przebudowana przez biuro projektowe.
LARA czy mozesz podesłac mi namiary na Twoja ekipe wp93@wp.pl


Witam. Domek obejrzałam i muszę powiedzieć że ładny icon_smile.gif ale dużo większy od mojego. Ja mam tylko 115m2, bez garażu i bez piwnicy(ten chyba podpiwniczony)no i dach trochę bardziej złożony. Ja jestem z ekipy bardzo zadowolona. Jak budują możesz zobaczyć w galerii. Spytam czy mogę podać namiary na nich i dam Ci znać. A kiedy planujesz zaczynac.
Napisano
Cytat

Ta wycena była niby po rodzinie icon_lol.gif (miało byc taniej) , na dzien dzisiejszy jestem troszke zorientowałem co do cen i po moich zapytaniach do wykonawcow cena jest w granicach ok 75-80 tys za stan surowy zamkniety (ciagle drogo) icon_confused.gif??: . link był dobry tylko strona została przebudowana przez biuro projektowe.
LARA czy mozesz podesłac mi namiary na Twoja ekipe wp93@wp.pl


Witam. Domek obejrzałam i muszę powiedzieć że ładny icon_smile.gif ale dużo większy od mojego. Ja mam tylko 115m2, bez garażu i bez piwnicy(ten chyba podpiwniczony)no i dach trochę bardziej złożony. Ja jestem z ekipy bardzo zadowolona. Jak budują możesz zobaczyć w galerii. Spytam czy mogę podać namiary na nich i dam Ci znać. A kiedy planujesz zaczynac.
Napisano
Cytat

Witam. Domek obejrzałam i muszę powiedzieć że ładny icon_smile.gif ale dużo większy od mojego. Ja mam tylko 115m2, bez garażu i bez piwnicy(ten chyba podpiwniczony)no i dach trochę bardziej złożony. Ja jestem z ekipy bardzo zadowolona. Jak budują możesz zobaczyć w galerii. Spytam czy mogę podać namiary na nich i dam Ci znać. A kiedy planujesz zaczynac.


Moj jest nie wiele wieksz ok 130 powierzchni urzytkowej reszta to tylko miejsca na skladowiska rupieci,
budowe planuje rozpoczac jakos na jesien ( wszystko zalezy jak finansowo bede stac)
Napisano
Cytat

Moj jest nie wiele wieksz ok 130 powierzchni urzytkowej reszta to tylko miejsca na skladowiska rupieci,
budowe planuje rozpoczac jakos na jesien ( wszystko zalezy jak finansowo bede stac)


Ja muszę zmieścić się z wszelkimi rupieciami na 115m2.Ale to był mój wybór. Co do namiarów to sprawa wygląda tak. Ceny ustalają z klientem po spotkaniu i obejrzeniu projektu (podpowiem że można negocjować szef jest w porzadku). Jak bedziesz zaczynał dopiero jesienią to wtedy podam Ci namiary. Problem jest w tym że dzwonią do niego inni wykonawcy pytają o ceny w wiadomym celu. Szkoda że nie budujesz teraz bo my narazie wstrzymujemy budowę musimy nazbierać pieniążki na zbrojenie i beton. Pozdrawiam.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Wykonawca zaproponował za robociznę cenę 35tyś.zł za stan surowy otwarty (dom z poddaszem użytkowym,110m2,dach dwuspadowy). Czy według Was to dużo?
PS.okolice Rzeszowa (podkarpackie)


według mnie typowo, mówimy oczywiście o małym prywatnym przedsiębiorcy, na Żuławach za Dom w Daliach 2 w tym samym stanie wykończeniowym muszę zapłaci 40 tys.
Napisano
Witam.
Szykuje sie do budowy domu.
Domek nie za duży 112 m2 (Z23 ze Studia Z500) stan surowy z dachem 55 tysiecy-tak
wycenil murarz.Oczywiscie to koszty robocizny.
Wydaje mi sie ze ciut za duzo.Liczylem na 40-45 tysiecy.
Co Wy o tym sądzicie.
Napisano
Witam,

jesteśmy na etapie kupna działki w okolicach Grudziądza. Za projekt Faworyt II (174 m2 powierzchni użytkowej) murarz zawołał 30.000 zł. Zawiera się w tym wszystko od wylania ław po stawianie kominów (bez więźby). Więźba dachowa dodatkowo 20-25 zł za metr dachu (w naszym przypadku 320m2) +35 za położenie dachówki. Razem wychodzi około 19.000 za cały dach z pokryciem.
Co o tym sądzicie?
Napisano
Cytat

Witam.
Szykuje sie do budowy domu.
Domek nie za duży 112 m2 (Z23 ze Studia Z500) stan surowy z dachem 55 tysiecy-tak
wycenil murarz.Oczywiscie to koszty robocizny.
Wydaje mi sie ze ciut za duzo.Liczylem na 40-45 tysiecy.
Co Wy o tym sądzicie.


Cena przyzwoita wcale nie wygórowana jak dobra ekipa widziałeś jak buduje.Zobacz jego budowy jak masz możliwości.
Napisano
Ekipa podobno dobra.Osobiscie nie widzialem jego roboty ale u znajomych stawial dom i sa zadowoleni.
Ja jednak poszukam troche tanszej ekipy.Mysle ze w 45 tysiacach za SSO moge sie zmiescic.
Pozdrawaim
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Wykonawca zaproponował za robociznę cenę 35tyś.zł za stan surowy otwarty (dom z poddaszem użytkowym,110m2,dach dwuspadowy). Czy według Was to dużo?
PS.okolice Rzeszowa (podkarpackie)




U mnie ekipa za pobudowanie domu (po podłodze 3x90m) piwnica, parter, i poddasze użytkowe z dachem odeskowanym i pokrytym papą - bierze 28 000
Buduję pod Gdańskiem
Napisano
cześć,

buduje się pod Warszawą (ok. Wołomina), dom piętrowy + poddasze nieużytkowe, powierzchnia uż. 196m2 + 43m2 pomieszczeń gospod. (garaż, kotłownia, itd)
dom wg. indywidualnego projektu: elewacje ; parter ; piętro

jestem dopiero na etapie kończenia projektu ale mam już kilka wstępnych wycen stanu surowego mojego domu:
firma spod warszawy - 85 tys brutto
mała ekipa z lubelskiego - 45 tys + konstrukcja dachu i krycie deskami i papą (pewnie dodatkowo 10-15 tys)
firma z mazur (budują na mazowszu) - 54 tys brutto
firma z miejscowości w której buduję - 55 tys brutto

wszystkie wyceny sa bez negocjacji, wszędzie taki sam zakres robót: ławy, fundament, ściany, schody, stropy (u mnie są 2!), konstrukcja dachu, deski+papa


pozdrawiam
Darek ZET
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Wykonawca zaproponował za robociznę cenę 35tyś.zł za stan surowy otwarty (dom z poddaszem użytkowym,110m2,dach dwuspadowy). Czy według Was to dużo?
PS.okolice Rzeszowa (podkarpackie)


Witam raczej nie u nas Warmia-Mazury płaca tak samo nawet 40 tyś ..... Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam,

jesteśmy na etapie kupna działki w okolicach Grudziądza. Za projekt Faworyt II (174 m2 powierzchni użytkowej) murarz zawołał 30.000 zł. Zawiera się w tym wszystko od wylania ław po stawianie kominów (bez więźby). Więźba dachowa dodatkowo 20-25 zł za metr dachu (w naszym przypadku 320m2) +35 za położenie dachówki. Razem wychodzi około 19.000 za cały dach z pokryciem.
Co o tym sądzicie?


Szybko podpisz umowe bo sie rozmyślą.Bob icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...