Skocz do zawartości

Cena za stan surowy otwarty


Recommended Posts

Napisano
Hi
Cos mi sie nie chce wiezyc w te cenniki za kilknascie tysiecy, przeciez nikt za darmo pracowac nie bedzie a dom srednio stawiaja w trzy miesiace 4-6 osob... wiec latwo mozna sobie obliczyc ile to przypada na jednego miesiecznie... nie wiem jak Wy ale ja bym za tyle nie robil takiej roboty...
Ale jezeli gdzies sa jeszcze tacy co za tyle robia to sie podzielcie namiarami...

Pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
hej!zwracam sie do walkera.
ja rowniez buduje dom w okolicy rzeszowa tj 25 km od centrum.

za robocizne domu o podobnej powierzchni tj 120 m i dodatkowo jeszzce spry garaz o pow.60 m placimy 26 tys. mysle ze to nie jest wygurowana kwota
Napisano
Cytat

ja mam budowę pod Warszawą i za samą robociznę do stanu surowego otwartego z dachem pokrytym jedną warstwą papy zaplace 80 tys. netto Podobno to nie dużo. Dom ma 260 pow.całkowitej + piwnica prawie pod całoscią

Witaj
Ja też mam zamiar budować pod warszawą, a gdzie można znaleźć ekipę (za tę cenę)???
Pozdrowienia
wojtek




Pan jest z Białołęki. Ma własną ekipę i sprzęt. Te 80 tys. to kwota netto bez prac ziemnych i tarasów ale i tak wydaje mi sie sensowna. Mój projekt jest dość skomplikowany a dach duży (400m!) i pogmatwany. Przy prostrzym projekcie może być taniej icon_biggrin.gif Nie jestem w stanie powiedzieć jak Pan i jego ekipa działaja w praktyce bo zaczynam dopiero na wiosnę. Ale namiary na niego dostałam z polecenia na forum. Jeśli jesteś zainteresowany namiarami to wyślę mailem. A gdzie pod W-wą sie budujesz? -jeśli można wiedzieć
Napisano
Cytat

Wykonawca zaproponował za robociznę cenę 35tyś.zł za stan surowy otwarty (dom z poddaszem użytkowym,110m2,dach dwuspadowy). Czy według Was to dużo?
PS.okolice Rzeszowa (podkarpackie)


Jeżeli jest to cena za ściany + dach - to jest to raczej typowa cena (zależy jeszcze z czego ściany itd). Znajoma za stan surowy większego domu - dwupiętrowego - (150m2) płaci ok.33tys.zł - koło Warszawy.
Napisano
Cytat

Nam budowali dom 140m użytkowych, dwa kominy, schody lane, działówki,dach z dachówki L-15, strop terriva zapłacilismy 19000PLN. Trzeba uważać na wszystkie szczegóły bo ustalisz cene a póżniej Ci powie a schody osobno kominy osobno i się uzbiera 25% więcej. Ja naszczęście trafiłem uczciwego wykonawce wszedł w połowie kwietnia a wyszedł 5 sierpnia 8) Bolesławiec Dolnośląskie




Jeśli nie sprawi ci to kłopotu, podaj mi proszę namiary na tego twojego wykonawcę. Zaczynam na wiosnę 2008 w ok. Jeleniej Góry, rozpocząłem poszukiwania ekipy już teraz i jak do tej pory miałem do czynienia wyłącznie z "krwiopijcami".

pzdr
Napisano
Cytat

TAK CZYTAM ICZYTAM I NIE WIERZE JA ZA DOMEK CO PRAWDA MALY ZAPLACE ZA CALA ROBOCIZNE OD PODSTAW PO DACH 16 TYS WIEC NIE WIEM CZY CO KRAJ TO OBYCZAJ JESTEM Z LUBUSKIEGO



Ja tez oczy przecieram z niedowierzaniem bo w tych wszystkich wycenach jakby zera brakowalo. W marcu 2008 chce rozpoczac budowe domu w Lomiankach pod Warszawa. Szukam firmy budowlanej, ale dwie z ktorymi juz rozmawialem ustawily poprzeczke na poziomie 1200 zl/m2 za stan surowy, czyli za dom 200m2 wyszlo by co najmniej 240 tys zl ! A tu wszyscy mowia o 16-60 tys zl ??? Moze mi ktos poleci takich tanich i solidnych budowlanych ? Rozumiem ze w Wwie drozej ale zeby az tak ? To nie do wiary.
Napisano
Z tym,że te 16 - 60 to pewnie po odliczeniu wkładu własnego. Kto buduje systemem gospodarczym i ma siłe by wszystkiego dopilnować ucząc się przy okazji trochę murarki ten oszczędza. A poza tym Warszawa ma ambicje by mieć ceny ma poziomie Nowego Yorku.
Napisano
Cytat

czy moze mi ktos powiedziec ile kosztuje postawienie domu ok 150 m2 w okolicach krakowa


myślę , krakowskie ma ceny podobne do śląskiego budujemy dom pod gliwicami 155m2 z garażem podwójnym parterowy podaję mój album http://picasaweb.google.pl/maja.max8 zobacz jak czysto robią.To są górale z okolic nowego sącza biorą 55tys za stan surowy otwarty.Dach jest krokwiowo-kleszczowy samonośny ,deskowanie,papa i dachówka ceramiczna.Powierzchnia dachu 270m2
Napisano
Cytat

Ja tez oczy przecieram z niedowierzaniem bo w tych wszystkich wycenach jakby zera brakowalo. W marcu 2008 chce rozpoczac budowe domu w Lomiankach pod Warszawa. Szukam firmy budowlanej, ale dwie z ktorymi juz rozmawialem ustawily poprzeczke na poziomie 1200 zl/m2 za stan surowy, czyli za dom 200m2 wyszlo by co najmniej 240 tys zl ! A tu wszyscy mowia o 16-60 tys zl ??? Moze mi ktos poleci takich tanich i solidnych budowlanych ? Rozumiem ze w Wwie drozej ale zeby az tak ? To nie do wiary.


Masz rację ja też czytam te wszystkie ceny śmiesznie tanie ,już pisali ,że w okolicach Gliwic buduję stan surowy za 55tys tak drogo.Nie potrafię sobie wyobrazić wybudowania domu za 16tys. czy 30tys.jedzenie ,spanie ,maszyny spalinowe piły do ciecia, palnik na gaz do połozenia papy, opłata robotników5-7,a gdzie zarobek.Czasami podejrzewam, że te ceny są z innej bajki
Napisano
mam małą rodzinna firme budowlaną ojciec działał na terenie warszawy 7 lat teraz ja zaczynam , narazie u siebie czyli na podlaskiu ( już niedługo ponieważ są tu dośc niskie ceny ) ale szukam juz zleceń w okolicach warszawy, co do tych cen na poziomie 16-20 tysięcy to niestety prawda ostatnio za dom ok 150-160 mterów powiedziałem cene 20 tyś(kolega za taki sam w okolicach warszawy bierze ok 30) zącznie z dachem, pan ten chciał się kilka dni zastanowić i po 2 dniach zadzwonił, ze jak zejde ponizej 10 tyś to moge robić jak usłyszałem to wyśmiałem go, ale fakt faktem ze jakas ekipa zbudowała ten dom i zajeło im to 4miesiące nie wiem jak im się to opłacało. Tak na koniec jakby ktoś szykał ekipy budowlanet po proszę na emeila adrian.zb@wp.pl wykonujemy stany surowe, tynki tradycyjne, szpachlowanie, sufity podwieszane, adaptacje poddaszy, glazura, terakota, ścianki z płytg/k, malowanie, panele.







Cytat

Masz rację ja też czytam te wszystkie ceny śmiesznie tanie ,już pisali ,że w okolicach Gliwic buduję stan surowy za 55tys tak drogo.Nie potrafię sobie wyobrazić wybudowania domu za 16tys. czy 30tys.jedzenie ,spanie ,maszyny spalinowe piły do ciecia, palnik na gaz do połozenia papy, opłata robotników5-7,a gdzie zarobek.Czasami podejrzewam, że te ceny są z innej bajki

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam

Planujemy z żoną budowę domu jednorodzinnego w Łomiankach koło Warszawy...
możecie nas uświadomić ile może wziąć ekipa budowlana za stan surowy otwarty??
domek z poddaszem użytkowym z Tu kliknij icon_wink.gifB-1001 kadryl
(bliźniaczy ale budujemy tylko jedna połowę i bez piwnicy wyjdzie ok 120m2 )

no i poszukujemy solidnej ekipy budowlanej jeśli ktoś z Was ma namiary proszę o kontakt na maila dabramczyk@op.pl

pozdrawiam
i Życzę Wszystkim Wesołych Świąt
Napisano
Cytat

TAK CZYTAM ICZYTAM I NIE WIERZE JA ZA DOMEK CO PRAWDA MALY ZAPLACE ZA CALA ROBOCIZNE OD PODSTAW PO DACH 16 TYS WIEC NIE WIEM CZY CO KRAJ TO OBYCZAJ JESTEM Z LUBUSKIEGO


Witam!
Ja tez jestem z lubuskiego Zielona Góra. Właśnie próbuje dotrzeć do kogoś z rejonu i poznać ceny budowy domku. Jeżeli masz chwile to proszę o kontakt. Mój e-mail frytkam1@wp.pl
Napisano
Witam!
korzystając z tego że wielu forumowiczów poszukuje wykonawcy do budowy domku chciałem sie polecić icon_wink.gif taka kryptoreklama. Wykonujemy stany surowe (niestety bez dachu a mamy zaprzyjaźnioną ekipę od dachu), ale nie tylko oferujemy wszelkie usługi remontowo budowlane w szerokim zakresie. Działamy w powiecie warszawskim zachodnim. Zainteresowanych zapraszam do kontaktu na maila nikodem.r@gmail.com, tam podam ceny i ewentualne dostepne terminy
Pozdrawiam i przepraszam za spam icon_rolleyes.gif
Napisano
Witam, jesteśmy właśnie po podpisaniu umowy z firma budowlaną z Częstochowy, stan surowy otwarty domu 100m + garaż 45m fundamenty, ściany, działówki, strop, więźba, pokrycie dachu za robociznę 39 000 zł netto. Ciekawe jak wypadają inni Częstochowianie????
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Czyli tak jak się spodziewałem, chyba przejdę na metodę gospodarczą icon_neutral.gif


A mam takie pytanko-co uważasz za metodę gospodarczą? Czy zamierzasz sam to budować? Podałem Ci orientacyjny koszt budowy przez ekipę a nie przez dewelopera. Jest to duży dom i wydaje mi się, że sam (nawet z bratem i wujkiem) nie dasz rady.
Napisano
Cytat

Witam wszystkich bardziej doświadczonych ode mnie
Mam do Was pytanie:

jakich kosztów robocizny można się spodziewać za postawienie stanu surowego z pokryciem dachu i ścianki działowe dla projektu (rejon zachodniopomorskie okolice koszalina):

http://www.projekty.ign.com.pl/?id=254&p=detail

Dziękuje


Jakieś 65-70-tyś (przy pokryciu z blachy, ściana 2-warstwowa).Uwaga tak jak w przypadku post wcześniej (Pawel01)
Napisano
Chodzi mi o to, że będę czynnie uczestniczył w budowie domu, nie będę siedział z zalożonymi rękoma. Nie potrzebuje całej ekipy murarzy i pomocników, wystarczy mi jeden dobry, pomocników zwerbuję sam. Jeżeli chodzi o dach to bez dobrego dekarza sie nie obejdzie, ale wystarczy 1 a nie kilku, a pomocnicy to moja sprawa. Trochę tu, trochę tu i kwota się zmniejszy. Obym się nie mylił. Nie spieszy mi się z budową, bo mam gdzie mieszkać, jak nawet będzie to stan surowy przez cały sezon to nic nie szkodzi:) Damy radę icon_smile.gif a jeżeli się mylę to sprowadźcie mnie na ziemie icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Chodzi mi o to, że będę czynnie uczestniczył w budowie domu, nie będę siedział z zalożonymi rękoma. Nie potrzebuje całej ekipy murarzy i pomocników, wystarczy mi jeden dobry, pomocników zwerbuję sam. Jeżeli chodzi o dach to bez dobrego dekarza sie nie obejdzie, ale wystarczy 1 a nie kilku, a pomocnicy to moja sprawa. Trochę tu, trochę tu i kwota się zmniejszy. Obym się nie mylił. Nie spieszy mi się z budową, bo mam gdzie mieszkać, jak nawet będzie to stan surowy przez cały sezon to nic nie szkodzi:) Damy radę icon_smile.gif a jeżeli się mylę to sprowadźcie mnie na ziemie icon_sad.gif


Nie było moim zamiarem gaszenia w Tobie entuzjazmu i woli samodzielnego budowania.Absolutnie.
U mnie była ekipa 4-ro osobowa. Zbrojarz, 2 dekarzy i pomocnik - budowali wszyscy, bez względy czy to było murowanie, wylewanie stropu czy montaż dachu. Miałem na tyle szczęścia, że byli na tyle doświadczeni, że nie tylko nie musiałem ich pilnować ale również poprawiali drobne błędy wynikające z niekompletności lub braku w dokumentacji. I gdyby nie fakt,że miałem problemy z materiałami to dom stanąłby w 2 miesiące (stan surowy). Ja też mam gdzie mieszkać, ale ...chyba mam mniejszy komfort niż Ty. Załatw sobie dobrego kierownika budowy, żeby często doglądał budowy i wspierał was wiedzą i radą. Życzę wszystkiego najlepszego.
Napisano
podaj namiary do tych fachowcow chetnie skorzystam z ich uslug

a poza tym czy wie moze ktos ile bedzie kosztowal mnie stan surowy otwarty??
projekt na stronie http://www.domus.wroc.pl/projekt1.html?id=81&flip=1

zastanawiaja mnie ceny ktore padaja na forum, nie wiem jak jest na prawde.
prosze o pomoc, planuje zaczac wczesna wiosna, wszystkie pozwolenia juz mam,

somesmile@tlen.pl


i prosze wlaczcie sie do dyskusji zalezy mi na Waszej opini
Napisano
masz moze namiary do tego murarza?? chetnie go wezme jak jest taki tani (o ile jest dobrym fachowcem)!!
Powiem szczerze ze nawet nie ma w Kuj-pom ekip budowlanych, nie wspomne o cenach jakie wolaja za postawienie domu!!
wykonczyc go to nie jest problem, ale postawic to juz katastrofa jest niestety malo fachowcow wiec nie ma komu domow stawiac
Napisano
Cytat

masz moze namiary do tego murarza?? chetnie go wezme jak jest taki tani (o ile jest dobrym fachowcem)!!
Powiem szczerze ze nawet nie ma w Kuj-pom ekip budowlanych, nie wspomne o cenach jakie wolaja za postawienie domu!!
wykonczyc go to nie jest problem, ale postawic to juz katastrofa jest niestety malo fachowcow wiec nie ma komu domow stawiacz


Mój murarz jest średniej klasy fachowcem. Widziałam lepiej i szybciej zbudowane domy, ale gorzej też.
Kazimierz Hegedorn Murowana Goślina (25 km od Poznania). 509434505
Szczerze za to polecam ekipę pana, który postawił mi dach. Można mu (jego firmie) zlecić zbudowanie całego domu,
Dariusz Kamiński, też z Murowanej 693355686
pozdrawiam
Napisano
mam jeszcze tylko pytanie, gdyz nie wiem czy cena podana dotyczyla zeszlego roku i nie wiem jaki jest to rodzaj domku.
Bylabym wdzieczna za przeslanie linka strony z projektem do domku ktory zostal wybudowany, chce mniej wiecej porownac z moim i mniej wiecej oczacowac koszt budowy.
Jutro bede sie kontaktowac z obiema ekipami, do mojej miejscowosci bedzie jakies 80 km jestem ciekawa czy sie podejmą tego wyzwania.

Pozdrawiam
Napisano
My w Czestochowie zaplacimy za stan surowy otwarty, fundament, sciany zewnetrzne i wewnetrzne, stropy, caly dach z pokryciem dachowka za dom 103m2 i garaz 45m2 zaplacimy 39 000 netto. czy to duzo
Napisano
Cytat

My w Czestochowie zaplacimy za stan surowy otwarty, fundament, sciany zewnetrzne i wewnetrzne, stropy, caly dach z pokryciem dachowka za dom 103m2 i garaz 45m2 zaplacimy 39 000 netto. czy to duzo


Cena jest dobra!!! Nawet powiedziałbym - okazyjna!
Napisano
Rozmawiawiałem z budowlańcem na temat mojego domu
http://projekty.budujemydom.pl/projekty.ph...ymek_-_horyzont

i za ławy fundamentowe, fundamenty ściany i więżbę (bez pokrycia dachowego i tynków) chce 45 tyś za samą robociznę.

Według mnie to bardzo dużo, bo dach jest dwuspadowy i nie będzie duż kombinacji z więźbą.

Woj. mazowieckie
Napisano
Dodam jeszcze, że firma nie jest z tych najtańszych w naszym mieście, ale tez nie najdroższa. dostaliśmy kontakt z polecenia i podobno robią bez niespodzianek, czyli mnie będziemy musieli nic poprawiaćicon_smile.gif...
Napisano
Cytat

mam małą rodzinna firme budowlaną ojciec działał na terenie warszawy 7 lat teraz ja zaczynam , narazie u siebie czyli na podlaskiu ( już niedługo ponieważ są tu dośc niskie ceny ) ale szukam juz zleceń w okolicach warszawy, co do tych cen na poziomie 16-20 tysięcy to niestety prawda ostatnio za dom ok 150-160 mterów powiedziałem cene 20 tyś(kolega za taki sam w okolicach warszawy bierze ok 30) zącznie z dachem, pan ten chciał się kilka dni zastanowić i po 2 dniach zadzwonił, ze jak zejde ponizej 10 tyś to moge robić jak usłyszałem to wyśmiałem go, ale fakt faktem ze jakas ekipa zbudowała ten dom i zajeło im to 4miesiące nie wiem jak im się to opłacało. Tak na koniec jakby ktoś szykał ekipy budowlanet po proszę na emeila adrian.zb@wp.pl wykonujemy stany surowe, tynki tradycyjne, szpachlowanie, sufity podwieszane, adaptacje poddaszy, glazura, terakota, ścianki z płytg/k, malowanie, panele.


Adria.zb-ja szukam ekipy do budowy dwóch domów pod Warszawą jak jesteś zainteresowany to daj znać k.wroniewicz@op.pl
Napisano
Witam! Poszukuje ekipy do budowy domu 120 mkw w okolicach Zgorzelca( dolnośląskie). Będę wdzięczna za pomoc. Może być i z daleka byle by tanio i się opłacało. kontakt : ninoagata@op.pl
Napisano
ja mam domek EM20 z Muratora ale na Podhalu wicie ile mi rzucili za stan surowy otwarty (160m2)?
145000 zł sama robocizna! Po prostu rzuciło mnie o ścianę
Napisano
Cytat

Ja za stan surowy otwarty zapłacę około 14 tyś. zł
Tez mam dom z poddaszem uzytkowym.
Dom stawiam koło miasta Łodzi




witam.
chciałabym się dowiedzieć o namiary do tej firmy. Mam również pytanie, czy były również inne koszty doliczone do tej ceny, np.wyżywienie? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedz - mamy zamiar z mężem budować się koło Łodzi....
zapomniałam - mój e-mail: ewapawcio@tlen.pl
Napisano
Witam
Czytam wasze wypowiedzi i oczom nie wierze za postawienie domu 50 tyś to dużo niestety sam miałem problem za ile się zgodzić z ekipą przychodzili i odchodzili i szczerze mówiąc zaczęło mnie to denerwować podobno jak fachowiec pije to dobry wcale że nie. Według mnie jeśli chodzi o dobór ekipy czy są dobrzy najlepiej z polecenia a jak nie to niech podadzą adres poprzedniego zlecenia i spytać się właściciela jak robota postępowała. Mam domek 10 na 10 i powiem że ściany piwniczne postawili w dwóch w 4 dni parter w 4 dni i poddasze w 1,5 dnia pracę zaczynali o 4.00 a kończyli 21.00 jedynie sam zaszalowałem strop , schody i dach. To było w 2006 roku i zwieli 6tyś.
Napisano
Cytat

myślę , krakowskie ma ceny podobne do śląskiego budujemy dom pod gliwicami 155m2 z garażem podwójnym parterowy podaję mój album http://picasaweb.google.pl/maja.max8 zobacz jak czysto robią.To są górale z okolic nowego sącza biorą 55tys za stan surowy otwarty.Dach jest krokwiowo-kleszczowy samonośny ,deskowanie,papa i dachówka ceramiczna.Powierzchnia dachu 270m2



Witam serdecznie jestem nowym użytkownikiem i jak się zapewne domyślacie nie trafiłem na to forum przypadkiem .Jestem na etapie poszukiwania ekipy budowlanej do budowy domu w okolicach Gliwic i oglądałem wasze zdjęcia z budowy i jestem naprawdę pod wrażeniem ,czy moglibyście podac namiary na tą firmę z Nowego Sącza która wam wybudowała ten fajny domek
Pozdrwaiam Andrew Mercedes
Napisano
Cytat

Witam serdecznie jestem nowym użytkownikiem i jak się zapewne domyślacie nie trafiłem na to forum przypadkiem .Jestem na etapie poszukiwania ekipy budowlanej do budowy domu w okolicach Gliwic i oglądałem wasze zdjęcia z budowy i jestem naprawdę pod wrażeniem ,czy moglibyście podac namiary na tą firmę z Nowego Sącza która wam wybudowała ten fajny domek
Pozdrwaiam Andrew Mercedes


podaję namiary Mirek Pancerz 600519502 robi naprawdę dobrze i solidnie pracują od rana do wieczora od poniedziałku do piątku na budowie było czysto .Zresztą widziałeś sam .Na budowie nie ma alkoholu, Szef jest młodym inżynierem ,ale pracuje na równi nasza więżba to jego praca .Wszyscy dostawcy chwalili pracę tej ekipy .Życzę powodzenia
Napisano
Witam wszytskich,Zamierzam budować sie na jesieni ,czytałem juz wile artykułwo o cenach budownaia domu, ale chce sie dowiedziec co tutaj pisza inni, ci ktorzy buduja i na własnej skorze sie o tym dowiaduja, dom prosty dach dwuspadowy, około 130 m kwadratowych,ile moz ekosztowac?da rade 300 tysiecy z wykonczeniem w srodku?
Napisano
Sebo !
Zależy gdzie i na jakiego wykonawcę trafisz oraz z jakiego materiału będziesz robić.
Powinno jednak wystarczyć na dach pokryty dachówką betonową - przy odrobinie fartu może nawet na słabszą ceramikę.
O ile tylko ceny (szczególnie drewna) nie pójdą zanadto do góry .. icon_confused.gif
Napisano
Dzieki mikha,a jakis prognozy na jesień ceny materiałó?czy bede podwyzki ktos wie moze?a takei wyszykowanie domu w meble i srodki do zycia ile gdzies moze kosztowac?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...