Skocz do zawartości

Pomoc w doborze grzejników


Recommended Posts

Napisano
Witam

Chciałbym prosić o pomoc w doborze grzejników. Mam piec miałowy, temp na kotle będzie od 50 do 60 tak mysl stopni
Nie mogę zdecydować się jakie dobrać grzejniki , a hydraulik wydaje mi się ze chce dać zbyt małe.
Parter prawej części(remontowanej) domu to 24m2, z czego 6m2 wydzielone na łazienkę( bez ściany łazienka ma około 5,5m2), tam jest podłogówka rurki co 15cm + drabinka 80x50cm,
Kuchnia ma 13m2(rurki co 20cm) + przechodni korytarz 4m2(rurki co 25-30cm) w kuchni mam okno 140cm, a w korytarzu 60cm, hydraulik chce mi pod to okno 140cm dać grzejnik C22 stalowy 600x800, ja myślę nad C11 600x1100. Wysokość 2,43cm.
Strop drewniany ocieplony(wygłuszony) wełna 15cm 0,044
Poddasze nad kuchnią i łazienką 24m2, dwa okna U=1,1 120cm o wysokości 100cm. Poddasze uśredniając(skos) ma wysokość 2,25cm, tam hydraulik chce dać dwa grzejniki c22 600x800, a ja myślę nad 90cm albo nawet 1m.
4,2mx5,6mx2,25 to jest 53m3 i dając 30w na metr wychodzi 1590W, a dwa grzejniki 600x900 maja 1540 przy temp 55 stopni.

Dach (betonowy) ocieplony wełną uśredniając 18cm 0,032( w części 15cm wełny, a dalej 20cm)
Podłoga na gruncie 10cm styropianu
Ściana zachodnia 10cm styropianu, ściana południowa złączona z domem rodziców, ściana wschodnia będzie ocieplona w przyszłym roku, a ściana północna w środku domu.

Pozdrawiam
Napisano (edytowany)
Rozpisałeś się a policzyć samemu to nie łaska icon_smile.gif
Masz tu wzór i sobie policz - powierzchnia pomieszczenia X 100W i wyjdzie Ci moc jakiego grzejnika potrzebujesz.
Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Rozpisałeś się a policzyć samemu to nie łaska icon_smile.gif
Masz tu wzór i sobie policz - powierzchnia pomieszczenia X 100W i wyjdzie Ci moc jakiego grzejnika potrzebujesz.

Rozwiń  



Ano rozpisałem się, aby wszystko było dobrze opisane.
Co czytam, to każdy przyjmuje inna ilość W/m2 w zależności od ocieplenia.
Wydaje mi się ze tak ocieplony dom jak mój powinien zużyć naprawdę maksymalnie 30-35w/m3

Czyli jeżeli w pokoju 24m2 mam dwa okna szerokie 120cm i dałbym pod nimi grzejniki 600X900, takie jakie chce dać, a one przy temp 55stropni maja 770w to mi wyjdzie 1540W, podnosząc temp do 70stopni uzyskam 2400W, a wolał bym żeby na kotle było max 60 stopni. wiec wg. twojej porady powinienem zastosować tam tak duże grzejniki, że one nie wiem czy mi wejdą pod te okna... a dom będzie dość ocieplony.
Napisano
  Cytat

Ano rozpisałem się, aby wszystko było dobrze opisane.
Co czytam, to każdy przyjmuje inna ilość W/m2 w zależności od ocieplenia.
Wydaje mi się ze tak ocieplony dom jak mój powinien zużyć naprawdę maksymalnie 30-35w/m3

Czyli jeżeli w pokoju 24m2 mam dwa okna szerokie 120cm i dałbym pod nimi grzejniki 600X900, takie jakie chce dać, a one przy temp 55stropni maja 770w to mi wyjdzie 1540W, podnosząc temp do 70stopni uzyskam 2400W, a wolał bym żeby na kotle było max 60 stopni. wiec wg. twojej porady powinienem zastosować tam tak duże grzejniki, że one nie wiem czy mi wejdą pod te okna... a dom będzie dość ocieplony.

Rozwiń  

Nie twierdzę ,że źle czy było za mało napisane icon_biggrin.gif
Jeżeli chodzi o dobór kotła to ocieplenie domu jest brane pod uwagę natomiast co do doboru grzejników to nie spotkałem się z tym ,może jeszcze za krótko żyję na tym świecie icon_smile.gif
Jeżeli dasz grzejniki obojętnie jakie to na pewno i dasz głowice termostatyczne a one będą regulować temperaturą w danym pomieszczeniu.
Puki co jeszcze popytaj co z tymi grzejnikami w przypadku domu ocieplonego "dość dobrze" icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
To jakie byś na moim miejscu dał grzejniki do tego pokoju który ma 24m2(2,25m wysokości) i 53m3 i dwa okna 120cm. Chodzi mi o dwa grzejniki z zasilaniem bocznym pod tymi dwoma oknami. Temp na kotle jaka bym chciał utrzymywać to od 50 do 60 stopni Edytowano przez tusiu (zobacz historię edycji)
Napisano
Dobór mocy grzejników określa się na podstawie strat cieplnych pomieszczenia, parametrów pracy instalacji grzewczej oraz najniższej temperatury na zewnątrz.

Orientacyjnie przyjmuje się że straty ciepła w ocieplonych domach kształtują się na poziomie 60 - 70 W/m2 powierzchni przy temp. zewnętrznej -20 st C. W sezonie grzewczym zapotrzebowanie na ciepło waha się w bardzo szerokich granicach i przez długi czas instalacja pracuje ze znacznie mniejszą wydajnością.

Do wyznaczenia mocy grzejnika przyjmuje się takie parametry pracy instalacji (temp. wody zasilającej i powrotnej) jakie są optymalne dla określonego źródła ciepła /kotła/. Dla kotłów węglowych wynoszą one najczęściej 75/65 st C i w odniesieniu do tych wartości należy dobrać wielkość grzejnika.

Odrębną sprawa jest regulacja mocy grzewczej kotła węglowego zależnie od aktualnego zapotrzebowania na ciepło. Dłuższa praca przy niskiej temperaturze zasilania prowadzi do intensywnego osadzania się sadzy na wymienniku,
zawilgocenia komina i w efekcie zmniejszenia sprawności kotła.
Napisano


Witam,
  Cytat

Nie twierdzę ,że źle czy było za mało napisane icon_biggrin.gif
Jeżeli chodzi o dobór kotła to ocieplenie domu jest brane pod uwagę natomiast co do doboru grzejników to nie spotkałem się z tym ,może jeszcze za krótko żyję na tym świecie icon_smile.gif

Rozwiń  


Ciepło wyprodukowane musi być jednak oddane

  Cytat

To jakie byś na moim miejscu dał grzejniki do tego pokoju który ma 24m2(2,25m wysokości) i 53m3 i dwa okna 120cm. Chodzi mi o dwa grzejniki z zasilaniem bocznym pod tymi dwoma oknami. Temp na kotle jaka bym chciał utrzymywać to od 50 do 60 stopni

Rozwiń  

Kiedyś liczono to tak, ze "na oko" przyjmowano 100 W/m2. W Twoim przypadku z prostych wyliczeń wychodzi 2400 W. Teraz patrzysz w tabelę doboru grzejników (Moc cieplna grzejników (W) według normy PN-EN 442).
http://www.purmo.com/docs/Karta-katalogowa...iki-Compact.pdf

Wybrałem grzejniki Compact z oferty Purmo. W tabelach na stronie 4-7 weryfikujesz moc grzewczą przy zasilaniu grzejników wodą o temperaturze 60 stopni - no załóżmy, że tyle będzie miała - tak jest w tabeli: 55/45/20 (zasilanie, powrót, w pomieszczeniu).
Ty patrzysz w połowie tabeli szerokość 1100 lub 1200 i wysokość załóżmy 550-600 mm. Masz do wyboru grzejniki C11, C21sC22, C33 (grubość/głębokośc odpowiednio 60, 70, 102, 152 mm).

Oczywiście przy tych samych wymiarach długość /szerokość wraz z kolejnym typem C moc grzewcza rośnie.
Myślę, że dwa grzejniki C22 o wymiarach 1200/600 lub 1100/600 to wstępnie dobry wybór.

Przyjąłem 100 W/m2 ale obecnie te wymagania są jeszcze bardziej restrykcyjne i 80W/m to koniec skali.

To taka wstępna przymiarka.

PS. W czasie edycji przedmówca ujął temat bardziej przystępnie. Mam nadzieję, że mój post tez będzie przydatny.
Napisano
Bardzo serdecznie dziękuję za zainteresowanie moim tematem.
Temp na piecu będzie od 50 do max 60-65stopni.
Dwa grzejniki w pomieszczeniu 53m3 o wielkości 1200x600 to wg moich obliczeń naprawdę dużo, przyjmując że dach będzie miał Rd=5 czyli 0,2 oporu cieplnego, ściany będą miały 0,3 (jedna ocieplona w tym roku a druga na przyszły rok), oprócz jednej, która jest przybudowana do domu rodziców, po drugiej stronie temp nie mniejsza jak 10stopni.
Napisano
  Cytat

Bardzo serdecznie dziękuję za zainteresowanie moim tematem.
Temp na piecu będzie od 50 do max 60-65stopni.
Dwa grzejniki w pomieszczeniu 53m3 o wielkości 1200x600 to wg moich obliczeń naprawdę dużo, przyjmując że dach będzie miał Rd=5 czyli 0,2 oporu cieplnego, ściany będą miały 0,3 (jedna ocieplona w tym roku a druga na przyszły rok), oprócz jednej, która jest przybudowana do domu rodziców, po drugiej stronie temp nie mniejsza jak 10stopni.

Rozwiń  



Nie doczytałem chyba o ociepleniu domu. Tak czy inaczej - droga jest przetarta. Są jeszcze grzejniki cienkie C11 i oczywiście można jeszcze korygować moc cieplną samą powierzchnią grzejników. Wybór jest i co ważne, nie Jesteś przywiązany do jednej marki. To były tylko rozważania.

Życzę udanego doboru
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Mam bardzo podobne pomieszczenie co Ty i zamontowałem sobie grzejniki C11. Wybrałem dwa o wymiarach 1200x300 i według mnie to wystarcza. Dają one wystarczająco dużo ciepła, więc nie narzekam. Grzejnik firmy Purmo o takiej mocy 75/65/20C= 655 WAT i 70/55/20C= 526 WAT.
Napisano
  Cytat

Mam bardzo podobne pomieszczenie co Ty i zamontowałem sobie grzejniki C11. Wybrałem dwa o wymiarach 1200x300 i według mnie to wystarcza. Dają one wystarczająco dużo ciepła, więc nie narzekam. Grzejnik firmy Purmo o takiej mocy 75/65/20C= 655 WAT i 70/55/20C= 526 WAT.

Rozwiń  



Wychodzi na to, że to juz pewien synonim. Nie zmienia to faktu, że nie ma sensu przewymiarowywać ponieważ ustawienie głowicy na pozycję 3 zamiast na 5 przy mniejszej mocy grzewczej to błąd w sztuce. Znajomość pewnych niezbędnych wielkości jest podstawowym kryterium doboru.
Napisano
  Cytat

Witam

Chciałbym prosić o pomoc w doborze grzejników. Mam piec miałowy, temp na kotle będzie od 50 do 60 tak mysl stopni
Nie mogę zdecydować się jakie dobrać grzejniki , a hydraulik wydaje mi się ze chce dać zbyt małe.
Parter prawej części(remontowanej) domu to 24m2, z czego 6m2 wydzielone na łazienkę( bez ściany łazienka ma około 5,5m2), tam jest podłogówka rurki co 15cm + drabinka 80x50cm,
Kuchnia ma 13m2(rurki co 20cm) + przechodni korytarz 4m2(rurki co 25-30cm) w kuchni mam okno 140cm, a w korytarzu 60cm, hydraulik chce mi pod to okno 140cm dać grzejnik C22 stalowy 600x800, ja myślę nad C11 600x1100. Wysokość 2,43cm.
Strop drewniany ocieplony(wygłuszony) wełna 15cm 0,044
Poddasze nad kuchnią i łazienką 24m2, dwa okna U=1,1 120cm o wysokości 100cm. Poddasze uśredniając(skos) ma wysokość 2,25cm, tam hydraulik chce dać dwa grzejniki c22 600x800, a ja myślę nad 90cm albo nawet 1m.
4,2mx5,6mx2,25 to jest 53m3 i dając 30w na metr wychodzi 1590W, a dwa grzejniki 600x900 maja 1540 przy temp 55 stopni.

Dach (betonowy) ocieplony wełną uśredniając 18cm 0,032( w części 15cm wełny, a dalej 20cm)
Podłoga na gruncie 10cm styropianu
Ściana zachodnia 10cm styropianu, ściana południowa złączona z domem rodziców, ściana wschodnia będzie ocieplona w przyszłym roku, a ściana północna w środku domu.

Pozdrawiam

Rozwiń  

Jestem na tym forum od niedawna jednak szokuje mnie pewien fakt. Drodzy inwestorzy dlaczego nie szanujecie własnych pieniędzy. Jak to hydraulik dobiera Wam grzejniki?. Ja nie mam nic przeciwko instalatorom jednak jeśli macie projekt i KIEROWNIKA BUDOWY to zapewne są tam wszystkie dane potrzebne do rozwiązania Waszego problemu. Proponuję Wam doświadczenie weźcie rzuty Waszego projektu udajcie się do handlowca oraz porównajcie to co proponuje Wam hydraulik a gwarantuję że to co Wam zaproponują będzie cenowo o 50% droższe niż to co rzeczywiście jest Wam potrzebne. Bo sprawa jest prosta instalator ma upusty a handlowiec również patrzy by sprzedać Wam jak najdrożej bo obydwaj mają większy zysk. Z góry przepraszam tych uczciwych handlowców i instalatorów jednak większość z nich postępuje tak jak opisałem wiem bo przekonałem się na własnej skórze.

  Cytat

Bardzo serdecznie dziękuję za zainteresowanie moim tematem.
Temp na piecu będzie od 50 do max 60-65stopni.
Dwa grzejniki w pomieszczeniu 53m3 o wielkości 1200x600 to wg moich obliczeń naprawdę dużo, przyjmując że dach będzie miał Rd=5 czyli 0,2 oporu cieplnego, ściany będą miały 0,3 (jedna ocieplona w tym roku a druga na przyszły rok), oprócz jednej, która jest przybudowana do domu rodziców, po drugiej stronie temp nie mniejsza jak 10stopni.

Rozwiń  

Moja rada wybierz sobie konkretnego producenta grzejników . Każdy z producentów ma katalog swoich wyrobów odnośnie co do typu, mocy i wymiaru. Ty na miejscu zamontowania grzejnika zweryfikuj jakie wymiary powinien posiadać Twój grzejnik i z tabeli mocy sobie dobierzesz. Ważne też jest że wizualnie sam jesteś w stanie sobie określić czy masz miejsce na jednopłytowy czy musisz ze względu na moc wybrać o tych samych wymiarach ale dwuplytowy. Wybacz ale te wybory to już musisz sam dokonać.
  • 1 rok temu...
Napisano
Witam.
Zdecydowałem się na kupno grzejników w których producent podaje moc grzewczą pojedynczego żeberka 160W.
Mój problem polega na tym że nie wiem jaką moc należy przyjąć na ogrzanie 1 m. przestrzennego.
Proszę o fachową poradę.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Witam.
Zdecydowałem się na kupno grzejników w których producent podaje moc grzewczą pojedynczego żeberka 160W.
Mój problem polega na tym że nie wiem jaką moc należy przyjąć na ogrzanie 1 m. przestrzennego.
Proszę o fachową poradę.

Rozwiń  

Gdybyś nie był takim leniem to bez problemu znalazłbyś potrzebne informacje np TU albo TU i TU Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Witam

Chciałbym prosić o pomoc w doborze grzejników. Mam piec miałowy, temp na kotle będzie od 50 do 60 tak mysl stopni
Nie mogę zdecydować się jakie dobrać grzejniki , a hydraulik wydaje mi się ze chce dać zbyt małe.
Parter prawej części(remontowanej) domu to 24m2, z czego 6m2 wydzielone na łazienkę( bez ściany łazienka ma około 5,5m2), tam jest podłogówka rurki co 15cm + drabinka 80x50cm,
Kuchnia ma 13m2(rurki co 20cm) + przechodni korytarz 4m2(rurki co 25-30cm) w kuchni mam okno 140cm, a w korytarzu 60cm, hydraulik chce mi pod to okno 140cm dać grzejnik C22 stalowy 600x800, ja myślę nad C11 600x1100. Wysokość 2,43cm.
Strop drewniany ocieplony(wygłuszony) wełna 15cm 0,044
Poddasze nad kuchnią i łazienką 24m2, dwa okna U=1,1 120cm o wysokości 100cm. Poddasze uśredniając(skos) ma wysokość 2,25cm, tam hydraulik chce dać dwa grzejniki c22 600x800, a ja myślę nad 90cm albo nawet 1m.
4,2mx5,6mx2,25 to jest 53m3 i dając 30w na metr wychodzi 1590W, a dwa grzejniki 600x900 maja 1540 przy temp 55 stopni.

Dach (betonowy) ocieplony wełną uśredniając 18cm 0,032( w części 15cm wełny, a dalej 20cm)
Podłoga na gruncie 10cm styropianu
Ściana zachodnia 10cm styropianu, ściana południowa złączona z domem rodziców, ściana wschodnia będzie ocieplona w przyszłym roku, a ściana północna w środku domu.

Pozdrawiam

Rozwiń  


"Profesjonalista" ma rację i trzymaj się jego wypowiedzi.

1. sprawdź jaką temp. zaleca producent kotła.
2. musisz wydzielić dwie strefy grzania 1- strefa grzejników, 2- strefa podłogówki ( beton nie lubi wysokich temp. traci parametry)
3. na jednej ze stref powinien być zawór mieszający
4. na zaworze termostatowym ustawia się moc grzejnika i nic więcej
dobór mocy grzejników musi ktoś Ci wyliczyć ze strat ciepła przez ściany, sufit, podłogę, drzwi i okna.
nie należy nieprzewymiarowywać grzejników bo podczas obliczania strat ciepła jest przyjęta najniższa temp. dla danej strefy klimatycznej (http://www.hvacr.pl/strefy-klimatyczne-polski-i-temperatury-obliczeniowe-322).


Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

"Profesjonalista" ma rację i trzymaj się jego wypowiedzi.

1. sprawdź jaką temp. zaleca producent kotła.

Rozwiń  

Dla tego pieca (o którym pisze autor tematu), ale i do innych na paliwo stałe to zakres temp 50-60 stopni.
  Cytat

2. musisz wydzielić dwie strefy grzania 1- strefa grzejników, 2- strefa podłogówki ( beton nie lubi wysokich temp. traci parametry)

Rozwiń  

W jakim sensie musi wydzielić te strefy?
Przecież jeżeli ma instalacje mieszaną grzejniki-podłogówka to mówi samo przez się, że ma to rozdzielone, czyli dwa obwody grzewcze.
A jakie to parametry ma tracić beton przy wysokich temperaturach? icon_biggrin.gif Prawidłowo wykonana podłogówka nie puści więcej na grzanie jak 50 stopni, odpowiada za to głowica z kapilarą, więc jaka tu mowa o wysokiej temperaturze?
  Cytat

3. na jednej ze stref powinien być zawór mieszający

Rozwiń  

Powinien być na oby dwóch obwodach, ale nie musi, a jeżeli już powinien być ten zawór mieszający na jednym obwodzie to na pewno na podłogówce.
  Cytat

4. na zaworze termostatowym ustawia się moc grzejnika i nic więcej
dobór mocy grzejników musi ktoś Ci wyliczyć ze strat ciepła przez ściany, sufit, podłogę, drzwi i okna.
nie należy nieprzewymiarowywać grzejników bo podczas obliczania strat ciepła jest przyjęta najniższa temp. dla danej strefy klimatycznej (http://www.hvacr.pl/strefy-klimatyczne-polski-i-temperatury-obliczeniowe-322).

Rozwiń  

A co to za zawór termostawowy? jak już to termostatyczny icon_smile.gif i nie ustawia się nim mocy grzejnika tylko żądaną temperaturę i to za pomocą głowicy termostatycznej która stanowi całość wraz z zaworem termostatycznym.
Co do obliczania mocy grzejników zostało już tu napisane i opisane dość szczegółowo.
Napisano
  Cytat

A co to za zawór termostawowy? jak już to termostatyczny icon_smile.gif i nie ustawia się nim mocy grzejnika tylko żądaną temperaturę i to za pomocą głowicy termostatycznej która stanowi całość wraz z zaworem termostatycznym.
Co do obliczania mocy grzejników zostało już tu napisane i opisane dość szczegółowo.

Rozwiń  


Dziękuje za korektę czasami człowiek ma problemy z prawidłową polszczyzną. Ja nie piszę o głowicy termostatycznej a o zaworze termost. zawór w głowicy ma cyferki od 1 do 7 to zależy od firmy i tam ustawia się jedną z cyfr w zależności od mocy grzejnika. Można to odczytać z tabel lub obliczyć ( mam nadzieje że wiesz co to jest kv i kvs). Przy grzejniku jeszcze mamy zawór kryzujący, który monter powinien ustawić przed oddaniem CO do eksploatacji.
Ach do pomieszczeń należy też dobierać moc grzejników w/g strat ciepła przez ściany, okna itd. Szanujący się instalator w XXI w nie dobiera mocy grzejników do pow. podłogi.
Napisano
  Cytat

Witam

Chciałbym prosić o pomoc w doborze grzejników. Mam piec miałowy, temp na kotle będzie od 50 do 60 tak mysl stopni
Nie mogę zdecydować się jakie dobrać grzejniki , a hydraulik wydaje mi się ze chce dać zbyt małe.
Parter prawej części(remontowanej) domu to 24m2, z czego 6m2 wydzielone na łazienkę( bez ściany łazienka ma około 5,5m2), tam jest podłogówka rurki co 15cm + drabinka 80x50cm,
Kuchnia ma 13m2(rurki co 20cm) + przechodni korytarz 4m2(rurki co 25-30cm) w kuchni mam okno 140cm, a w korytarzu 60cm, hydraulik chce mi pod to okno 140cm dać grzejnik C22 stalowy 600x800, ja myślę nad C11 600x1100. Wysokość 2,43cm.
Strop drewniany ocieplony(wygłuszony) wełna 15cm 0,044
Poddasze nad kuchnią i łazienką 24m2, dwa okna U=1,1 120cm o wysokości 100cm. Poddasze uśredniając(skos) ma wysokość 2,25cm, tam hydraulik chce dać dwa grzejniki c22 600x800, a ja myślę nad 90cm albo nawet 1m.
4,2mx5,6mx2,25 to jest 53m3 i dając 30w na metr wychodzi 1590W, a dwa grzejniki 600x900 maja 1540 przy temp 55 stopni.

Dach (betonowy) ocieplony wełną uśredniając 18cm 0,032( w części 15cm wełny, a dalej 20cm)
Podłoga na gruncie 10cm styropianu
Ściana zachodnia 10cm styropianu, ściana południowa złączona z domem rodziców, ściana wschodnia będzie ocieplona w przyszłym roku, a ściana północna w środku domu.

Pozdrawiam

Rozwiń  



Nikt Ci nie pomoże bo nie podałeś danych pomieszczeń tj. ściana zewnętrzna wym. 2,78m x 6,48m=~18,0 m2 przykładowo od wew. tynk wapcementowy gr. 1cm, cegła silka gr. 24cm, wełna lub styro 25cm lambda 0,39 tynk przy styro 1cm itd. Tak muszą być rozpisane wszystkie przegrody jak podłogi, sufit itd.Również musisz podać w jakiej strefie klimatycznej mieszkasz.
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

Dziękuje za korektę czasami człowiek ma problemy z prawidłową polszczyzną. Ja nie piszę o głowicy termostatycznej a o zaworze termost. zawór w głowicy ma cyferki od 1 do 7 to zależy od firmy i tam ustawia się jedną z cyfr w zależności od mocy grzejnika. Można to odczytać z tabel lub obliczyć ( mam nadzieje że wiesz co to jest kv i kvs). Przy grzejniku jeszcze mamy zawór kryzujący, który monter powinien ustawić przed oddaniem CO do eksploatacji.
Ach do pomieszczeń należy też dobierać moc grzejników w/g strat ciepła przez ściany, okna itd. Szanujący się instalator w XXI w nie dobiera mocy grzejników do pow. podłogi.

Rozwiń  

Janku, te cyferki to są właśnie do regulacji wstępnej/kryzowania. A napisałem przecież, że zawór termostatyczny wraz głowica stanowi komplet. Oczywiście, że zawór termostatyczny może być bez głowicy, ale wg mnie mija się z celem stosowania samego zaworu bez głowicy.
I dodam, że nie wszystkie zawory termostatyczne posiadają pierścień do kryzowania czy do ustawień wstępnych.
Znowu wkradł sie chyba błąd w Twojej wypowiedzi, bo piszesz,
  Cytat

Ja nie piszę o głowicy termostatycznej a o zaworze termost.

Rozwiń  
a w następnym zdaniu
  Cytat

zawór w głowicy ma cyferki od 1 do 7 to zależy od firmy i tam ustawia się jedną z cyfr w zależności od mocy grzejnika.

Rozwiń  
icon_biggrin.gif zapewne chodzi Ci o cyferki które są na zaworze termo.
Np tak jak na fotce poniżej

Napisano
  Cytat

Janku, te cyferki to są właśnie do regulacji wstępnej/kryzowania. A napisałem przecież, że zawór termostatyczny wraz głowica stanowi komplet. Oczywiście, że zawór termostatyczny może być bez głowicy, ale wg mnie mija się z celem stosowania samego zaworu bez głowicy.
I dodam, że nie wszystkie zawory termostatyczne posiadają pierścień do kryzowania czy do ustawień wstępnych.
Znowu wkradł sie chyba błąd w Twojej wypowiedzi, bo piszesz, a w następnym zdaniu icon_biggrin.gif zapewne chodzi Ci o cyferki które są na zaworze termo.
Np tak jak na fotce poniżej

Rozwiń  



Tak tak o te cyferki mi chodziło. Drugi zawór jest na powrocie służy do kryzowania. Często montowane są nieprawidłowe zawory tzw otwórz zamknij. Nawet w niektórych hurtowniach nie posiadają tych zaworów kryzujących, a może miałem pecha.

Pozdr.

Janek
Napisano (edytowany)
  Cytat

Witam

Chciałbym prosić o pomoc w doborze grzejników. .
Strop drewniany ocieplony(wygłuszony) wełna 15cm 0,044
Pozdrawiam

Rozwiń  



Wyliczyłem Ci wartość U dla powyższego stropu i tak przyjąłem: deska sosnowa grub. 25 mm lamb. 0,13
wełna mineralna grub. 150mm lamb. 0,04
temperatura zew. -18 st C
" wew. +20 st C
NIe wiem co jest jeszcze w tym stropie bo mogą wyliczenia się zmienić na twoją korzyść.

To U= 0,24 W/m2K to musisz pomnożyć przez pow. tego stropu drewnianego. Pozostałe ściany, podłogę, drzwi i okna należy też tak zrobić.

Co daje w roku grzewczy( połowa września do końca kwietnia) straty energii 19kWh/a na m2

Pozdr.

Janek Edytowano przez janek17 (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

Tak tak o te cyferki mi chodziło. Drugi zawór jest na powrocie służy do kryzowania. Często montowane są nieprawidłowe zawory tzw otwórz zamknij. Nawet w niektórych hurtowniach nie posiadają tych zaworów kryzujących, a może miałem pecha.

Pozdr.

Janek

Rozwiń  

Janku, jesteś w błędzie, zawór na dole grzejnika nie służy do kryzowania (być może kiedyś dawno, dawno temu gdy nie było głowic termo z nastawą wstępną) tylko do zamknięcia dopływu wody w razie wymiany grzejnika czy jego uszkodzenia. Być może jeszcze ktoś kryzuje za pomocą tych dolnych zaworów, tylko po co, jeżeli robi się to pierścieniem nastawy wstępnej w zaworze termo.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Janku, jesteś w błędzie, zawór na dole grzejnika nie służy do kryzowania (być może kiedyś dawno, dawno temu gdy nie było głowic termo z nastawą wstępną) tylko do zamknięcia dopływu wody w razie wymiany grzejnika czy jego uszkodzenia. Być może jeszcze ktoś kryzuje za pomocą tych dolnych zaworów, tylko po co, jeżeli robi się to pierścieniem nastawy wstępnej w zaworze termo.

Rozwiń  


mhtyl
nastawa wstępna służy do dostarczenia energii według mocy grzejnika. To się dobiera z wykresów lub tabel i nic więcej. Sama nazwa mówi nastawa wstępna to gdzie jest nastawa główna? Nie wiem kim jesteś z zawodu, ale spróbuje wytłumaczyć. W instalacji CO woda jest napędzana pompą. W grzejnikach najbliżej położonych pompy będzie najwyższe ciśnienie niż w grzejnikach najbardziej oddalonych. To w bliższych automatycznie będzie większy przepływ cieczy (mniejsze opory tarcia). Ciecz płynąc do najdalej położonych grzejników musi pokonać dużo większą drogę a zatem i większe opory tarcia cieczy o instalację CO (rur). I dlatego należy zrównoważyć ciśnienie w całej instalacji kryzując grzejnik na powrocie. Często właściciele narzekają, że na parterze grzejniki są gorące a na piętrze są chłodniejsze a co robią monterzy a dają większą pompę. A co tam właściciel płaci za prąd nie instalator. Jak widzisz woda jest leniwa tak samo jak ludzie. Edytowano przez janek17 (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

mhtyl
nastawa wstępna służy do dostarczenia energii według mocy grzejnika. To się dobiera z wykresów lub tabel i nic więcej. Sama nazwa mówi nastawa wstępna to gdzie jest nastawa główna? Nie wiem kim jesteś z zawodu, ale spróbuje wytłumaczyć. W instalacji CO woda jest napędzana pompą. W grzejnikach najbliżej położonych pompy będzie najwyższe ciśnienie niż w grzejnikach najbardziej oddalonych. To w bliższych automatycznie będzie większy przepływ cieczy (mniejsze opory tarcia). Ciecz płynąc do najdalej położonych grzejników musi pokonać dużo większą drogę a zatem i większe opory tarcia cieczy o instalację CO (rur). I dlatego należy zrównoważyć ciśnienie w całej instalacji kryzując grzejnik na powrocie. Często właściciele narzekają, że na parterze grzejniki są gorące a na piętrze są chłodniejsze a co robią monterzy a dają większą pompę. A co tam właściciel płaci za prąd nie instalator. Jak widzisz woda jest leniwa tak samo jak ludzie.

Rozwiń  

Jaką ty definicje tworzysz i skąd ją wytrzasnąłeś? icon_eek.gif
  Cytat

Kryzowanie w latach 90-tych polegało na tym, że między zawór a kaloryfer montowano zwykłą podkładkę z małą dziurką, przez co woda krążyła dużo wolniej (czasami duży grzejnik potrafił być ciepły tylko do połowy swojej długości), ale bez problemu docierała do wszystkich grzejników, nawet tych najdalej oddalonych, a system ten wspomagany był (i jest nadal) zmienną średnicą rur w budynku – im dalej/wyżej tym cieńsze. Dzisiaj podkładki zastąpiono termozaworami. Ale…
Nie każdy jednak wie, że te nowoczesne termozawory także posiadają funkcję kryzowania, nazywaną szumnie „wstępną regulacją”.

Rozwiń  

Więc gdybyś nie był taki leniwy to byś bez problemu w necie znalazł definicje kryzowania i nastawy wstępnej.
Jak chcesz podwójnie kryzować grzejnik to życzę Ci powodzenia w ogrzewaniu.
  Cytat

Nastawa wstępna odpowiedzialna jest za regulowanie przepływu gorącej wody przez grzejnik. W konstrukcji nowoczesnych zaworów uwzględnia się najczęściej od 5 do 8 pozycji nastawy. Ustawiając nasz zawór na najniższej wartości, uzyskamy maksymalne stłumienie przepływu wody, a co za tym idzie, minimalny jej przepływ. Jeżeli wybierzemy maksymalną wartość woda będzie przepływała przez zawór z możliwie największą wydajnością. Zmniejszając przepływ wody w jednym z grzejników, zwiększamy przepływ w pozostałych elementach instalacji grzejnej. Stąd też każda zmiana nastawy, któregokolwiek z zaworów, pociąga za sobą zmianę wielkości przepływu w pozostałych grzejnikach.
Zalet wynikających ze stosowania zaworów termostatycznych z nastawą wstępną jest wiele. Istotne jest przede wszystkim zmniejszenie zapotrzebowania na ciepło, które może osiągnąć około 6%. Oprócz tego zyskuje się mniejsze zużycie energii elektrycznej przez pompę obiegową. Szacuje się, że w tym przypadku oszczędności mogą osiągnąć do 20 % wartości poboru prądu przez pompę. Przy stosowaniu zaworów z nastawą wstępną mamy możliwość bardzo dokładnej regulacji i precyzyjnego ustawienia całego systemu grzewczego. Wszystkie wyżej wymienione elementy mają również pozytywny wpływ na świadectwo energetyczne budynku.
Jak działa nastawa wstępna? Dłuższe odgałęzienia, od głównego przewodu zasilającego, prowadzące do dalszych grzejników cechują się większym oporem hydrostatycznym w porównaniu z odcinkami krótszymi. Właśnie te różnice chcemy wyrównać za pomocą zaworu. Jeżeli w naszej instalacji przewidziano kilka grzejników podobnej wielkości, przy położeniu w różnej odległości od głównego przewodu, najbardziej odległy grzejnik powinien mieć nastawę maksymalnie otwartą. Im grzejnik znajduje się bliżej kotła nastawa wstępna powinna mieć mniejszą wartość. Tym sposobem zyskamy wyrównanie przepływu czynnika grzewczego przez poszczególne grzejniki. Analogiczna sytuacja ma miejsce w przypadku różnych wielkości grzejników występujących w tej samej instalacji. Im większy grzejnik tym wyższa wartość nastawy - im mniejszy tym niższa.

Rozwiń  

Nie lubię podpierać się cytatami z netu ale tobie inaczej się nie wytłumaczy, jeżeli to co zacytowałem nie przemówi do Ciebie to cóż trudno, ja chciałem naprowadzić Cie na dobra drogę.
Napisano
  Cytat

Jaką ty definicje tworzysz i skąd ją wytrzasnąłeś? icon_eek.gif

Więc gdybyś nie był taki leniwy to byś bez problemu w necie znalazł definicje kryzowania i nastawy wstępnej.
Jak chcesz podwójnie kryzować grzejnik to życzę Ci powodzenia w ogrzewaniu.

Nie lubię podpierać się cytatami z netu ale tobie inaczej się nie wytłumaczy, jeżeli to co zacytowałem nie przemówi do Ciebie to cóż trudno, ja chciałem naprowadzić Cie na dobra drogę.

Rozwiń  



Nie denerwuj się bo jesteś b. młody, i nie zarzucaj komuś lenistwa jak sam masz mierne wiadomości na temat CO. Spójrz ile godzin siedzisz i czasami tak niedorzecznie piszesz. A może poszedłbyś się trochę poduczyć. Piszesz że w latach 90-tych kryzowano grzejniki przy zaworze term.. A co ty robisz teraz pomyśl tak samo walisz klocki. Myśl logiczne od tego głowa nie boli. Zrozum jedno że nastawa znaczy tyle co nastawiać na dany parametr, a kryzowanie znaczy co innego. Ja widzę że masz dużo wypowiedzi i plusów. Wiesz plusy nic nie znaczą jak chodziłem do szkoły to też dawali plusy i co na okres i tak trzeba było dostać stopień bo plus się nie liczył. A więc jak ustaliliśmy to zatrzymałeś się z wiedzą na temat ogrzewania w latach 90-tych.

Pozdr.

Janek
Napisano
  Cytat

Myśl logiczne od tego głowa nie boli. Zrozum jedno że nastawa znaczy tyle co nastawiać na dany parametr, a kryzowanie znaczy co innego. Ja widzę że masz dużo wypowiedzi i plusów. Wiesz plusy nic nie znaczą jak chodziłem do szkoły to też dawali plusy i co na okres i tak trzeba było dostać stopień bo plus się nie liczył. A więc jak ustaliliśmy to zatrzymałeś się z wiedzą na temat ogrzewania w latach 90-tych.
Pozdr.

Janek

Rozwiń  


To jakaś nowa forma porady próba ataku?
Napisano
  Cytat

To jakaś nowa forma porady próba ataku?

Rozwiń  


Tłumaczyłem, ale nie chciał zrozumieć nazywając innych "leniwymi" to musiał zobaczyć jak sam wygląda. Jest mi b. przykro, ale czasami kubeł zimny wody robi dobrze.

Pozdrawiam

Janek

  Cytat

a po polsku? może być prosto, nie mam obiekcji

Rozwiń  


Co masz na myśl?
Napisano
  Cytat

mhtyl
... To w bliższych automatycznie będzie większy przepływ cieczy (mniejsze opory tarcia). Ciecz płynąc do najdalej położonych grzejników musi pokonać dużo większą drogę a zatem i większe opory tarcia cieczy o instalację CO (rur). I dlatego należy zrównoważyć ciśnienie w całej instalacji kryzując grzejnik na powrocie.
...

Rozwiń  

A ja myślałem, że do tego celu służą regulatory różnicy ciśnień?
Ale ja się nie znam.
Napisano (edytowany)
  Cytat

A ja myślałem, że do tego celu służą regulatory różnicy ciśnień?
Ale ja się nie znam.

Rozwiń  


Nie to nie służy do tego. Tu chodzi o wyrównanie ciśnienia w całej instalacji CO. Jak wiesz woda płynąc w instalacji musi pokonać opory tarcia, dlatego na końcu instalacji jest spadek ciśnienia. Co w efekcie daje że przy pompie największe ciśnienie i w pierwszych grzejnikach przepływa większa ilość wody, a grzejniki ostatnie nie mają zadanej ilości wody (energii ,woda jest tylko nośnikiem energii). Na zaworze term. ustawiasz nastawę zależnie od mocy grzejnika. Jak masz zamontowany np. grzjnik o mocy 1200 W to nastawę nastawisz przykładowo na 4 a przy grzejniku o mocy 600 w nastawiasz na 2. Te parametry wyciągasz z tabel. Nie można kryzować grzejników przy zaworze i zaworem term. bo mogą powstać szumy lub świsty. Dlatego zakłada się na powrocie zawory kryzujące, którymi wyrównuje się ciśnienie w całej instalacji. nie wstępuje spadek ciśnienia na końcowych grzejnikach. Co daje tak wykonanej instalacji? Założony przez projektanta przesył energii, oszczędność energii nawet 15%, dlatego watro walczyć. Zawory na powrocie, które często montują instalatorzy to są zawory zamknij otwórz proszę nie mylić z zaworami kryzującymi. Zewnętrznie one nie różnią się niczym. Zawór kryzujący ma stożek. Regulacja polega na tym że odkręca się zawór kluczem imbusowym. Ilość obrotów wyciąga się z tabel lub liczy na piechotkę


Mam nadzieje że zrozumiałeś o co chodzi.

Pozdr.

Janek Edytowano przez janek17 (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

...
4. na zaworze termostatowym ustawia się moc grzejnika i nic więcej
...

Rozwiń  



  Cytat

Dziękuje za korektę czasami człowiek ma problemy z prawidłową polszczyzną. Ja nie piszę o głowicy termostatycznej a o zaworze termost. zawór w głowicy ma cyferki od 1 do 7 to zależy od firmy i tam ustawia się jedną z cyfr w zależności od mocy grzejnika. ...

Rozwiń  



  Cytat

Janku, te cyferki to są właśnie do regulacji wstępnej/kryzowania. A napisałem przecież, że zawór termostatyczny wraz głowica stanowi komplet.

Rozwiń  



  Cytat

Tak tak o te cyferki mi chodziło.

Rozwiń  



  Cytat

Nie denerwuj się bo jesteś b. młody, i nie zarzucaj komuś lenistwa jak sam masz mierne wiadomości na temat CO. Spójrz ile godzin siedzisz i czasami tak niedorzecznie piszesz. A może poszedłbyś się trochę poduczyć. Piszesz że w latach 90-tych kryzowano grzejniki przy zaworze term.. A co ty robisz teraz pomyśl tak samo walisz klocki. Myśl logiczne od tego głowa nie boli. Zrozum jedno że nastawa znaczy tyle co nastawiać na dany parametr, a kryzowanie znaczy co innego. Ja widzę że masz dużo wypowiedzi i plusów. Wiesz plusy nic nie znaczą jak chodziłem do szkoły to też dawali plusy i co na okres i tak trzeba było dostać stopień bo plus się nie liczył.A więc jak ustaliliśmy to zatrzymałeś się z wiedzą na temat ogrzewania w latach 90-tych.

Pozdr.

Janek

Rozwiń  

O cho, i zaczęło się icon_biggrin.gif Kolego drogi, łaskawie i uprzejmie zwróciłem Ci uwagę na Twoje nazewnictwo (dla przypomnienia podałem wyżej) za które mi podziękowałeś, jestem wyrozumiały tak samo jak uważałem że i Ty jesteś, ale widzę że Twoje ego jest wyżej. Widzisz, problem to Ty masz sam ze sobą, z pisaniem ze zrozumiem i czytanie ze zrozumieniem (domniemywam że za długo przebywałeś w niemcach icon_biggrin.gif ) a klocki sam walisz a drugiemu wypominasz, oj nie ładnie.
Gdzie ja piszę, że w latach 90 kryzowano grzejniki przy zaworze termostatycznym icon_eek.gif icon_exclaim.gif po pierwsze jest to cytat pochodzący z niezależnego źródła z netu, po drugie kłania się czytanie ze zrozumieniem.
Kryzowanie i ustawienie wstępne to jedno i to samo, choć to dwa różne słowa icon_biggrin.gif
To może oświecisz mnie jaki parametr ustawia się poprzez ustawianie wstępne a jaki parametr ustawia się kryzowaniem.
Co do moich plusów to g.... Cie to powinno obchodzić, po pierwsze sam sobie ich nie dawałem a po drugie czekam kiedy mi wypomnisz 16 tys napisanych postów icon_biggrin.gif

A tak zapytam się z ciekawości, piszesz ustaliliśmy czyli kto? bo mam wrażenie że to cam bac jakiegoś usera który chce zrobić zadymę za coś co było kiedyś.

  Cytat

Kolego proszę przejdź temat CO chyba to jest główny temat.

Pozdrawiam

Janek

Rozwiń  

I kto to pisze? Ten sam kto w temacie o U poruszał wątek o zaworach icon_lol.gif
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

Tłumaczyłem, ale nie chciał zrozumieć nazywając innych "leniwymi" to musiał zobaczyć jak sam wygląda. Jest mi b. przykro, ale czasami kubeł zimny wody robi dobrze.

Pozdrawiam

Janek

Rozwiń  

Leniwy sam jesteś bo wymyślasz definicje takie, że szkoda ich komentować.
Przykro mi jest, bo wyciągnąłem do Ciebie rękę a Ty ja oplułeś, panie mścicielu z zachodu.
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

Nie to nie służy do tego. Tu chodzi o wyrównanie ciśnienia w całej instalacji CO. Jak wiesz woda płynąc w instalacji musi pokonać opory tarcia, dlatego na końcu instalacji jest spadek ciśnienia. Co w efekcie daje że przy pompie największe ciśnienie i w pierwszych grzejnikach przepływa większa ilość wody, a grzejniki ostatnie nie mają zadanej ilości wody (energii ,woda jest tylko nośnikiem energii). Na zaworze term. ustawiasz nastawę zależnie od mocy grzejnika. Jak masz zamontowany np. grzjnik o mocy 1200 W to nastawę nastawisz przykładowo na 4 a przy grzejniku o mocy 600 w nastawiasz na 2. Te parametry wyciągasz z tabel. Nie można kryzować grzejników przy zaworze i zaworem term. bo mogą powstać szumy lub świsty. Dlatego zakłada się na powrocie zawory kryzujące, którymi wyrównuje się ciśnienie w całej instalacji. nie wstępuje spadek ciśnienia na końcowych grzejnikach. Co daje tak wykonanej instalacji? Założony przez projektanta przesył energii, oszczędność energii nawet 15%, dlatego watro walczyć. Zawory na powrocie, które często montują instalatorzy to są zawory zamknij otwórz proszę nie mylić z zaworami kryzującymi. Zewnętrznie one nie różnią się niczym. Zawór kryzujący ma stożek. Regulacja polega na tym że odkręca się zawór kluczem imbusowym. Ilość obrotów wyciąga się z tabel lub liczy na piechotkę


Mam nadzieje że zrozumiałeś o co chodzi.

Pozdr.

Janek

Rozwiń  

Janku, opory tarcia czy raczej parcia na szkło to Ty masz ale nie woda w co.
Pokaż te zawory kryzujące które zakłada się na powrocie, pokaz mi te tabele które służą do liczenia obrotów icon_biggrin.gif
A tak to imbusem możesz sobie ... w latach 90 kryzować gdy nie były tak powszechne głowice termo z nastawa wstępną.
Boże broń tych którzy czytają te porady kolegi Janka zalamka.jpg


  Cytat

żeby znowu redaktor(lub inna postać) mi banana założył? lub skasował post?
eee, nie, nielzjia
a tak dokładniej to te nastawy dołem, po kiego :scratching:

Rozwiń  

Ale gościu jest kolejnym niereformowalnym userem, więc po co mu udowadniać jak On wie lepiej.
Jeżeli na zaworze termo ustawia się /dławi przepływ/kryzuje to wystarczy, ale Janek wie lepiej icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
  Cytat

żeby znowu redaktor(lub inna postać) mi banana założył? lub skasował post?
eee, nie, nielzjia
a tak dokładniej to te nastawy dołem, po kiego :scratching:

Rozwiń  


Dla oszczędności i komfortu.
Może czytałeś posty gdzie niektórzy narzekają np. że na górnym piętrze grzejniki nie są gorące jak na dole. TO też morze być tego przyczyna. Jak już pisałem niektórzy dają silniejszą pompę i w ten sposób łatają dziurę, a to też strata pieniążków.
Na dole nie ma nastaw lecz kryzowanie(dławienie), aby uzyskać równomierne ciśnienie. Jak masz wszystko pozakręcane to w instalacji jest równe ciśnienie, ale jak odkręcisz zawory to spada ciśnienie nierównomiernie. Dlatego kryzujesz całą instalację dla wyrównania ciśnienia. Edytowano przez janek17 (zobacz historię edycji)
Napisano
morze nie czytałem
ale od kiedy cyrkulacja jest wymuszona, nastawy (wstępne) się dobiera projektując instalację co, to po kiego te na dole?
zresztą przy grawitacji te dołem to dla mnie też novum, ale ja nie instalator
Napisano (edytowany)
  Cytat

morze nie czytałem
ale od kiedy cyrkulacja jest wymuszona, nastawy (wstępne) się dobiera projektując instalację co, to po kiego te na dole?
zresztą przy grawitacji te dołem to dla mnie też novum, ale ja nie instalator

Rozwiń  


Kolego jesteśmy w XXI w i zapomnijmy o grawitacyjnym ogrzewaniu. Ja też nie jestem instalatorem. Prawidłowo zrobiony projekt ma podane nastawy zaworu term. i ilość obrotów przy kryzach itd....
Nie wiem jak w polsce z pomocami bo np. w niemcach przy nastawie masz tabele dla DIN 10bis DIN 20 dla kv(kvs) wartości. Tak samo jest z kryzowaniem instalacji np. V=1800l/h 4100Pa daje niepełne trzy obroty.

edit:
Ale co ty dobierasz przy projektowaniu? W nastawach wstępnych jak sama nazwa mówi ustawiasz zawór do grzejnika a nie do instalacji. np masz grzejnik 900 W to musisz tak dobrać nastawę, żeby dana ilość wody max. dostarczyła te 900 W energii i na tym się kończy rola nastawy. W obiekcie masz różnej wielkości grzejniki i do każdego jest inna nastawa. Następnie kryzujesz Instalację aby wyrównać ciśnienie w całej instalacji. Edytowano przez janek17 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

...
Na dole nie ma nastaw lecz kryzowanie(dławienie), aby uzyskać równomierne ciśnienie. Jak masz wszystko pozakręcane to w instalacji jest równe ciśnienie, ale jak odkręcisz zawory to spada ciśnienie nierównomiernie. Dlatego kryzujesz całą instalację dla wyrównania ciśnienia.

Rozwiń  


Jeśli już chcesz tak chcesz "na dole", to wtedy dajesz zawór który właśnie posiada nastawę wstępną i funkcję powrotu (odcięcie), ale wtedy u "góry" wstawiasz głowicę termostatyczną bez nastawy wstępnej
I odwrotnie: u góry głowica termostatyczna z nastawą a u dołu zwykły zawór powrotny bez nastawy.
I to chyba tyle.
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

Dla oszczędności i komfortu.
Może czytałeś posty gdzie niektórzy narzekają np. że na górnym piętrze grzejniki nie są gorące jak na dole. TO też morze być tego przyczyna. Jak już pisałem niektórzy dają silniejszą pompę i w ten sposób łatają dziurę, a to też strata pieniążków.
Na dole nie ma nastaw lecz kryzowanie(dławienie), aby uzyskać równomierne ciśnienie. Jak masz wszystko pozakręcane to w instalacji jest równe ciśnienie, ale jak odkręcisz zawory to spada ciśnienie nierównomiernie. Dlatego kryzujesz całą instalację dla wyrównania ciśnienia.

Rozwiń  

Przestań pieprzyc o tym ciśnieniu. Ciśnienie jest jednakowe w całej instalacji , tylko dławi się przepływ, szybkość jego.
Ja ma na piętrze grzejniki , ustawiłem ustawienia wstępne na zaworach termo i nie musiałem pompki zmieniać.
Ciśnienie to zaraz ja będę miał od prostowania tych pałamucnych Twoich porad.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...