Skocz do zawartości

jaki kominek wybrać


Recommended Posts

Napisano
jako mieszkaniec bloku, wyobrażam sobie prawie codzienne zimowe wieczory spędzone z rodziną przy cieple kominka...

...dlaczego ludzie nie używaja kominków, bo może nie warto inwestować w komin i kominek
Napisano
Jest jeszcze jedna funkcja kominka, ważna a pomijana.
Kominek działa na psychikę, bo stanowi źródło awaryjnego ogrzewania. Nawet jak zabraknie prądu, gazu itp, to i tak w zimie będziemy mieli źródło ciepła, być może ułomne, ale będzie się gdzie i przy czym ogrzać.
Napisano
Cytat

Jest jeszcze jedna funkcja kominka, ważna a pomijana.
Kominek działa na psychikę, bo stanowi źródło awaryjnego ogrzewania. Nawet jak zabraknie prądu, gazu itp, to i tak w zimie będziemy mieli źródło ciepła, być może ułomne, ale będzie się gdzie i przy czym ogrzać.


głównie z DGP, a nie z PW

no chyba że ma się tak skonstruowaną instalację że działa bez prądu z sieci
Napisano
Stawianie sobie kominka z PW bez zabezpieczenia UPS jest delikatnie mówiąc nierozsądnym, chyba że jak piszesz instalacja jest wykonana tak, że wszystka hula grawitacyjnie, ale w takim układzie bez blisko zlokalizowanego bufora się nie obejdzie.
Napisano
Witam. W załączeniu wstawiam zdjęcie salonu w którym ma stać kominek. Zaznaczyłem komin przed którym ma stać kominek, w związku z tym , iż będzie wtedy zajmował sporo miejsca pomyślałem nad kominkiem trzy szybowym dzięki któremu będzie tak jakby więcej widocznej przestrzeni po bokach kominka.
Nie wiem czy dobrze rozumuję, ale wydaje mi sie zę powinno byc wtedy dobrze.
Co myślicie o takim rozwiązaniu.

DSC01446.jpg


Poydrawiam
Napisano
Witam. To byłoby najlepsze rozwiązanie, ale niestety z boku komina idą rury od co, solarów i dlatego muszę go postawić od czoła. Razem z kominem będzie dużo wchodził na salon, ale musi tak zostać, nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Pozdrawiam
Napisano
Daje, ale bardzo niewiele. Większość "wali" prosto w komin. Drewna też idą niewyobrażalne ilości :(
Mam takie coś, ale już nie używam z tego powodu.
Napisano
Do tego "przerób" powietrza jest wielokrotnie większy, a którędyś musi ono dostać do środka.

Cytat

Witam. To byłoby najlepsze rozwiązanie, ale niestety z boku komina idą rury od co, solarów i dlatego muszę go postawić od czoła. Razem z kominem będzie dużo wchodził na salon, ale musi tak zostać, nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Pozdrawiam


A na tych rurach są jakieś zawory że musisz mieć do nich dostęp?
Nie możesz ich zaizolować (odizolować) i zapomnieć że są wewnątrz zabudowy kominka?
Napisano
Cytat

A na tych rurach są jakieś zawory że musisz mieć do nich dostęp?
Nie możesz ich zaizolować (odizolować) i zapomnieć że są wewnątrz zabudowy kominka?



Witam. Na rurach nie ma zaworów, nie potrzebuję do nich dostępu, ale czy mogę je zabudować i jak odizolować od temperatury icon_question.gif .
Ponadto dochodzi drugi problem - należy przerobić komin, a wiadomo jak to z przeróbkami.
No i rozprowadzenie ciepłego powietrza jest po drugiej stronie kominka, ale z tym to można sobie spokojnie poradzić np. podwieszając sufit i tam umieszczając kanały do rozprowadzenia powietrza.
Pozdrawiam
Napisano
Zaizolowanie rur to jak mi się wydaje najmniejszy problem.
Obłóż je wełną kominkową i obuduj płytami np. krzemianowo wapniowymi lub czymś o podobnych parametrach, kładąc większy nacisk na rury od solarów, bo te w okresie pracy kominka będą wyłączone z obiegu.
Co do reszty, to Ty to widzisz i jak piszesz jest możliwość (trochę się gimnastykując) rozwiązać inne zagadnienia.
Napisano (edytowany)
Cytat

Bardzo ciekawe icon_smile.gif

To znaczy, że palenisko otwarte nie daje ciepła - np. w domku letniskowym, leśniczówce etc.


oczywiście, że coś grzeje, ale nie jest to ekonomiczne rozwiązanie, dlatego otwarty kominek nadaje się tylko do funkcji rekreacyjnej. Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Zaizolowanie rur to jak mi się wydaje najmniejszy problem.
Obłóż je wełną kominkową i obuduj płytami np. krzemianowo wapniowymi lub czymś o podobnych parametrach, kładąc większy nacisk na rury od solarów, bo te w okresie pracy kominka będą wyłączone z obiegu.
Co do reszty, to Ty to widzisz i jak piszesz jest możliwość (trochę się gimnastykując) rozwiązać inne zagadnienia.



Witam. Widzę Jani , że się zainteresowałeś moim problemem i Wielkie Ci dzięki. Ja jednak cały czas nad tym rozmyślam. Już nawet wymyśliłem, że kominek postawię z boku komina lekko go wysuwając aby podłączyć rurę do odprowadzania spali, a rurki biegnące po kominie zaizoluję jak mi poleciłeś. Jednak , jak to na budowie, pokazał się kolejny problem, otóż stawiając kominwek z boku komina pod wylewką betonową mam styropian /przed kominem sam beton/ a ciężar kominka jednak jest spory, rozwalać posadzkę trochę mi się nie widzi. Pozostaje jeszcze problem doprowadzenia powietrza do kominka, ale to można jakoś rurą spiro wykręcić i jakość podejść w to miejsce, no ale tego styropianu chyba nie obejdę /chyba że rozwałka i nowa wylewka/.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. Widzę Jani , że się zainteresowałeś moim problemem i Wielkie Ci dzięki. Ja jednak cały czas nad tym rozmyślam. Już nawet wymyśliłem, że kominek postawię z boku komina lekko go wysuwając aby podłączyć rurę do odprowadzania spali, a rurki biegnące po kominie zaizoluję jak mi poleciłeś. Jednak , jak to na budowie, pokazał się kolejny problem, otóż stawiając kominwek z boku komina pod wylewką betonową mam styropian /przed kominem sam beton/ a ciężar kominka jednak jest spory, rozwalać posadzkę trochę mi się nie widzi. Pozostaje jeszcze problem doprowadzenia powietrza do kominka, ale to można jakoś rurą spiro wykręcić i jakość podejść w to miejsce, no ale tego styropianu chyba nie obejdę /chyba że rozwałka i nowa wylewka/.
Pozdrawiam



U ciebie przez ten wystający komin to jakbyś miał już kominek wstawiony w salonie .Może zastanów się nad kominkiem elektrycznym jest węższy nie odstawał by już tak od tej ściany i wygodniejszy w użyciu -pilot.
Napisano
Cytat

U ciebie przez ten wystający komin to jakbyś miał już kominek wstawiony w salonie .Może zastanów się nad kominkiem elektrycznym jest węższy nie odstawał by już tak od tej ściany i wygodniejszy w użyciu -pilot.



No niestety tak to wygląda i muszę jakoś to rozwiązać, kominek elektryczny nie wchodzi w grę.
Cytat

Witam,
Miałem ten sam problem i rozwiązałem.
Trzeba było obrócić wlot spalin o 90*. Po lewej jest komin



Myślałem także nad takim rozwiązaniem, nawet wcześniej o tym pisąłem, ale stawiając kominek z boku muszę zerwać posadzkę, aby wybrać styropian i wylać sam beton /na posadzce pod którą jest styro chyba nie zabradzo można postawić kominek - on w końcu trochę waży/, no i przerobieniu wlotu komina muszę przerobić rury które biegną po kominie, ale to mniejszy problem.
Pozdrawiam
Napisano (edytowany)
Cytat

Myślałem także nad takim rozwiązaniem, nawet wcześniej o tym pisąłem, ale stawiając kominek z boku muszę zerwać posadzkę, aby wybrać styropian i wylać sam beton /na posadzce pod którą jest styro chyba nie zabradzo można postawić kominek - on w końcu trochę waży/, no i przerobieniu wlotu komina muszę przerobić rury które biegną po kominie, ale to mniejszy problem.
Pozdrawiam


Można to rozwiązać na kilka sposobów:
1.Siatka zbrojeniowa z fi 4,5 - fi 8 / o większej 2 x powierzchni niż podstawa pieca/ w szlichtę
i kilka otworów /po obwodzie i w środku/ wywierconych w styropianie i zalanych razem ze szlichtą.
2. Wybrać styro w czterech miejscach i położyć bloczki fundamentowe. Wykonać zbrojenie, które zostanie zalane posadzką (ja tak wykonałem - zdjęcie jeszcze bez zbrojenia).
3.W chudziaku, w rejonie kominka można zatopić arkusz siatki zbrojeniowej.
Położyć styropian w całym pomieszczeniu i następnie wykonać kilka otworów
w tym styropianie, w miejscu kominka (n.p. fi=8cm). Otwory wypełnić zaprawą ciepłą.
[attachment=15097:Miejsce_..._kominek.jpg] Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Można to rozwiązać na kilka sposobów:
1.Siatka zbrojeniowa z fi 4,5 - fi 8 / o większej 2 x powierzchni niż podstawa pieca/ w szlichtę
i kilka otworów /po obwodzie i w środku/ wywierconych w styropianie i zalanych razem ze szlichtą.
2. Wybrać styro w czterech miejscach i położyć bloczki fundamentowe. Wykonać zbrojenie, które zostanie zalane posadzką (ja tak wykonałem - zdjęcie jeszcze bez zbrojenia).
3.W chudziaku, w rejonie kominka można zatopić arkusz siatki zbrojeniowej.
Położyć styropian w całym pomieszczeniu i następnie wykonać kilka otworów
w tym styropianie, w miejscu kominka (n.p. fi=8cm). Otwory wypełnić zaprawą ciepłą.



U mnie prawie 600 kg kocioł C.O. stoi od 4 m-cy na posadzce z płytek gresów i betonu zbrojonego cienką typową siatką a pod nią 10 cm styropianu ,po wstawieniu napełniłem go wodą , wsypuję codziennie 50 kg węgla .

Pytanie czy i kiedy mam się zacząć martwić, może mniej sypać węgla i ile te kominki ważą ? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

U mnie prawie 600 kg kocioł C.O. stoi od 4 m-cy na posadzce z płytek gresów i betonu zbrojonego cienką typową siatką a pod nią 10 cm styropianu ,po wstawieniu napełniłem go wodą , wsypuję codziennie 50 kg węgla .

Pytanie czy i kiedy mam się zacząć martwić, może mniej sypać węgla i ile te kominki ważą ?


Też odnoszę wrażenie że problemem (i to poważnym) mógłby być dopiero kominek kumulacyjny (hypokaustum), którego masa wynosi 500-1000kg, a czasami i więcej.
W przypadku wkładu powietrznego rozwiązanie zaproponowane przez Barbossa lub cokół na siatce zbrojeniowej powinno w zupełności wystarczyć.
W głównej mierze chodzi o rozłożenie nacisku punktowego z czterech nóg na większej powierzchni, a jeszcze lepiej równej rzutowi pionowemu samego wkładu.
Napisano
Witam. Tak skłaniam się ku postawieniu kominka jednak z boku komina tylko zastanawiam się czy muszę przerabiać komin, a dokładnie wlot do komina z kominaka, czy mogę kominek zamontować z boku i rurami spalinowymi za pomocą kolanek podejść od czoła komina. Czy nie będzie problemów z odprowadzaniem spalin. Wtedy zamiast 60 cm od czoła /w przypadku montażu kominak od czoła komina/ robię zabudowę na około 25 cm /rura 200mm/.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

U mnie prawie 600 kg kocioł C.O. stoi od 4 m-cy na posadzce z płytek gresów i betonu zbrojonego cienką typową siatką a pod nią 10 cm styropianu ,po wstawieniu napełniłem go wodą , wsypuję codziennie 50 kg węgla .

Pytanie czy i kiedy mam się zacząć martwić, może mniej sypać węgla i ile te kominki ważą ?


4 miesiące to niewiele. Napisz za 4 lata, w jakim stanie jest Twój gres wokół kotła.

Ja mam piec akumulacyjny, który razem z kaflami waży ponad 1300 kg. Z tym, że codziennie wsypuję jedynie 10 kg drewna. Może tu tkwi haczyk? icon_confused.gif
Szanujące się firmy kominkowe nie dają gwarancji w przypadku posadowienia wkładu kominkowego wraz zabudową na posadzce o grubości 6 cm, pod którą znajduje się styropian. Przerabiałem już ten temat i proponuję dmuchać na zimne, nawet jeżeli wkład kominkowy waży 160 kg, a jego zabudowa będzie z wełny i płyt g-k.
Nawet zazbrojenie samej posadzki spowoduje, że nie będzie ona reagować dużymi skurczami na zmiany temperatur.

Cytat

Witam. Tak skłaniam się ku postawieniu kominka jednak z boku komina tylko zastanawiam się czy muszę przerabiać komin, a dokładnie wlot do komina z kominaka, czy mogę kominek zamontować z boku i rurami spalinowymi za pomocą kolanek podejść od czoła komina. Czy nie będzie problemów z odprowadzaniem spalin. Wtedy zamiast 60 cm od czoła /w przypadku montażu kominak od czoła komina/ robię zabudowę na około 25 cm /rura 200mm/.
Pozdrawiam


Bez problemu zdun, czy firma kominkowa wykona w kominie "wejście" z boku. Te od czoła zostanie "zamknięte".
Należy unikać kolanek w rurach spalinowych, aby nie osłabiać ciągu kominowego.
Napisano (edytowany)
Cytat

4 miesiące to niewiele. Napisz za 4 lata, w jakim stanie jest Twój gres wokół kotła.
Ja mam piec akumulacyjny, który razem z kaflami waży ponad 1300 kg. Z tym, że codziennie wsypuję jedynie 10 kg drewna. Może tu tkwi haczyk?

Tak tylko że wcześniej w tym miejscu stał kocioł śmieciuch 38KW który ważył prawie 500 kg z komorą zasypową na 70 kg węgla i niestety po 10 latach dostał kataru .Był niższy i trochę szerszy stał na większej powierzchni 90 x 70 cm.
Nie chciałem rezygnować z izolacji w kotłowni mam pod całą posadzką ,zdarza się że z drugiej strony tej posadzki leżą wory z wunglem i jest tego 2 tony .Wiem zamęczę kiedyś tą posadzkę albo już zagęścił się styropian . icon_lol.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Tak tylko że wcześniej w tym miejscu stał kocioł śmieciuch 38KW który ważył prawie 500 kg z komorą zasypową na 70 kg węgla i niestety po 10 latach dostał kataru .Był niższy i trochę szerszy stał na większej powierzchni 90 x 70 cm.
Nie chciałem rezygnować z izolacji w kotłowni mam pod całą posadzką ,zdarza się że z drugiej strony tej posadzki leżą wory z wunglem i jest tego 2 tony .Wiem zamęczę kiedyś tą posadzkę albo już zagęścił się styropian . icon_lol.gif


Pewnie w kotłowni również bym postawił kocioł na styropianie, szybciej styrodurze, oczywiście zbrojąc posadzkę. Jednak w salonie nie chciałem podejmować ryzyka. Choć na tę chwilę to więcej czasu w kotłowni spędzam icon_smile.gif.
Napisano

Wita. Za namową żony będzie kominek narożny z jedną boczną szybą postawiony delikatnie na prawo od komina na ceówkach /z prawej jest styropian pod posadzką/, nie przerabiam komina, ale za to obudowa nad samym wkładem zostanie zwężona. Jakoś tak chyba będzie. Jeszcze myślę.
Pozdrawiam

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
lepsze są płyty (od kilku lat tylko z płyt składam obudowy) wygodniejsze, bardziej odporne na temperaturę.
Tylko uważaj z przeznaczeniem w zależności od rodzaju płyt.
Napisano
Cytat

Jestem zwolennikiem kominka akumulacyjnego. Jest to dość obszerny temat, ale proponuję wpisać w google hasło i poczytać. Poniżej również kilka dyskusji:
https://forum.budujemydom.pl/budowa-kominka...782#entry287782
https://forum.budujemydom.pl/Kominek-do-CO-...835#entry264835



Przyłączam się do tej opinii, osobiście nabyłem taki piec w Leroy Merlin i jestem zadowolony, nawet moja teściowa zastanawia się nad taką zmianą icon_smile.gif
Napisano
Cytat

lepsze są płyty (od kilku lat tylko z płyt składam obudowy) wygodniejsze, bardziej odporne na temperaturę.
Tylko uważaj z przeznaczeniem w zależności od rodzaju płyt.


Witam. Płyty są lepsze, ale dużo droższe i chyba jednak bedą to płyty z wełny.
Czy ktś może mi powiedzieć jak montuje się takie płyty z wełny do ściany.
Pozdrawiam
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Witam. Kominek zakupiony Maja z prawą boczną szybą w kratki.pl.
Do obudowy chyba jednak będą płyty zamiast wełny, ale to się zobaczy.
Myślę intensywnie nad obudową, żona koniecznie chce belkę drewnianą i musze ją jakoś wkomponować w całośc.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. Płyty są lepsze, ale dużo droższe i chyba jednak bedą to płyty z wełny.
Czy ktś może mi powiedzieć jak montuje się takie płyty z wełny do ściany.
Pozdrawiam


Przy wełnie z folią musisz zrobić duuuuuuuuuuży przepływ powietrza miń 0,5 m2 otworów na dole i u góry.
Przykleić nawet na gips można icon_confused.gif
Napisano
Witam. Dzięi, jednak mimo wszystko oraz bardziej przemawiają za mną płyty, muszę teraz dokładnie policzyć koszty.
Jak możesz powiedz mi czy płyty należy kleić do ściny i przykręcać śrubami, czy wystarczy sam klej.
Na necie widziałem, że jeszcze dokręcają śrubami i zastanawiam się jak przykręcić płyty do komina.
Jaki płyty możesz polcić.
Pozdrawiam
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam. Dzięi, jednak mimo wszystko oraz bardziej przemawiają za mną płyty, muszę teraz dokładnie policzyć koszty.
Jak możesz powiedz mi czy płyty należy kleić do ściny i przykręcać śrubami, czy wystarczy sam klej.
Na necie widziałem, że jeszcze dokręcają śrubami i zastanawiam się jak przykręcić płyty do komina.
Jaki płyty możesz polcić.
Pozdrawiam


Może być klejone jak płyty z wełny + przykręcane płyta z płytą. Na istniejącą ścianę można dać najtańszą płytę promasil (zwykła o wymiarach 50x100cm), ale na obudowę minimum silka.

edit.gruntowane płyty tylko od strony klejonej, nigdy od wewnętrznej strony obudowy! Edytowano przez an-bud (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam. Niestety, ale w okolicy znalazłem tylko płyty SUPER ISOL.
Czy będą dobre i mogą być na ścianę i na obudowę, czy szukać dalej innych.
Pozdrawiam




Alternatywa - płyty szamotowe i perlitowe

http://www.kominki-unico.pl/kominki-szamot-perlit-kleje.html
i tu link bezpośredni

http://www.owo.pl/120,pl_termo-plyty-szamotowe-tps.html

jest też sprzedaż wysyłkowa - płyty krzemianowo-wapniowe

http://www.owo.pl/pl_plyty-izolacyjne,80.html
Napisano
Dzięki za odpowiedź i nakierowanie/strony. Czy możesz coś powiedzieć o tych co ja napisałem, ewentualnie ktoś inny może zabrać głos lub nakierować na jekieś inne płyty.
Pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Witam. Już to przerabiałem, ale żona nie jest zainteresowana.
Kominek już zakupiony, szukam płyt do obudowy i trochę czasu aby go zacząć robić. /no i muszę trochę poczytać co by nie poprawiać/.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. Już to przerabiałem, ale żona nie jest zainteresowana.
Kominek już zakupiony, szukam płyt do obudowy i trochę czasu aby go zacząć robić. /no i muszę trochę poczytać co by nie poprawiać/.
Pozdrawiam



Zalecam lekturę - chociaż w Internecie jest wiele sprzecznych informacji...

Bardziej wskazany byłby telefon do firmy kominkowej, mającej rozeznanie w budowie kominków w różnych technologiach.
- kominki zimne (z zimnymi ścianami)
- kominki ciepłe (z ciepłymi ścianami) grzejącymi całą swoją obudową przez promieniowanie.

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Zalecam lekturę - chociaż w Internecie jest wiele sprzecznych informacji...

Bardziej wskazany byłby telefon do firmy kominkowej, mającej rozeznanie w budowie kominków w różnych technologiach.
- kominki zimne (z zimnymi ścianami)
- kominki ciepłe (z ciepłymi ścianami) grzejącymi całą swoją obudową przez promieniowanie.

Pozdrawiam



Kogo me oczy widzą .... icon_biggrin.gif cześć

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...