josephik Napisano 13 września 2011 Udostępnij #1 Napisano 13 września 2011 WitamKupiłem dom. Ma około 60 lat.Pod połową jego powierzchni jest piwnica, która kiedyś była uzytkowana. Na dodatek znajduje się w niej nieużytkowana, zasypana studnia :OPiwnica ma ok. 1,4m wysokości z czego 1,2 m jest poniżej gruntu.Piwnica nie ma posadzki, sam piach. Ściany nie są zabezpieczone w żaden sposób przed wodą ani od wewnątrz ani z zewnątrz.W tej chwili do piwnicy nie ma drzwi - jest tylko małe okienko ponad gruntem, z którego robiłem zdjęcia.W piwnicy podczas deszczowej aury od razu zbiera się woda, a w kilkudniowe ulewy potrafi sięgnąć poziomu gruntu !!Wydaję mi się ze woda dostaje sie z ziemi od spodu bo przeciez nie ma zadnej posadzki a nie przez ściany.Wcześniej okienko było zamknięte nonstop i pojawił sie grzyb ( widać na zdjęciach). Gdy kupiłem zostawiłem okno otwarte i grzybek lekko przysechł. Obawiam się ze w porze deszczowej grzybek moze przejść mi do domu przez podłoge. Choć sprzedający zapewnial mnie ze izolacja pozioma była robiona.Dodatkowo w piwnicy mam na wierzchu rury od wodociągu. W tej chwili opatulone otulina z tworzywa sztucznego. Zamierzam owinąć je jeszcze wełną żeby w zime nie pomarzły.Zastanawiam się jak sobie z tym poradzić. Naczytałem i nasłuchałem się już różnych opcji.Myślałem o masie bitumicznej od zewnątrz na to styropian w celu ocieplenia. W środku wylać posadzkę ok. 15 cm i czekac co się będzie działo. Chciałem tez całość łącznie z sufitem wymazac od środka masą bitumiczną ale przez to podobno ściany nie będą miały gdzie odparowywać i cała wilgoć kapilarnie podciągnie mi do góry.Czytałem też o folii kubełkowej ale nie mam do niej przekonania ze zatrzyma taką ilość wody a w dodatku problem by byl z przyklejeniem do niej styro.Podrzućcie jakiś pomysł bo sam nie wiem jak to rozwiązać.Zdjęcie 1Zdjęcie 2Zdjęcie 3Zdjęcie 4 Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 13 września 2011 Udostępnij #2 Napisano 13 września 2011 Witajnapiszę co nie podoba mi się od środka1 słupki z silikatów - nie ich miejsce w strefie wodnej - do wymiany2 tynki przynajmniej 10-15 cm ponad poziom planowanej posadzki do zdjęciawylewka betonowa dolana szczelnie do czystych ścian bez żadnych mazideł między nią a ścianami . od zewnątrzoczywiście możesz wykonać izolację z tym że problematyczne będzie jej wykonanie na tej ścianie która znajduje się pod budynkiem bo piszesz że częściowo podpiwniczony .wymiana słupków na cegłę pełną czerwoną a jeszcze lepiej bloczki betonowe , oraz wylanie posadzki w sposób wyżej opisany pozwoli na myślenie w przyszłości o kompleksowym zabezpieczeniu tej piwnicypozdrawiam 1 Link do komentarza
josephik Napisano 14 września 2011 Autor Udostępnij #3 Napisano 14 września 2011 (edytowany) dziękuję za odpowiedźz wymiana tych słupków będzie ciężkoz izolacją ścian rzeczywiście będzie problem, bo jedna jest pod budynkiem a od drugiej od zewnątrz jest wylany wysoki taras betonowya powiedz jaki beton zastosować B15 czy B20 ? i jakiej grubości?i czy kłaść pod beton na ten mokry piasek jakąś folię ? Edytowano 14 września 2011 przez josephik (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 14 września 2011 Udostępnij #4 Napisano 14 września 2011 z czego są te ściany w "piwnicy"? Link do komentarza
josephik Napisano 14 września 2011 Autor Udostępnij #5 Napisano 14 września 2011 (edytowany) Cytat z czego są te ściany w "piwnicy"? Rozwiń czerwona cegła Edytowano 14 września 2011 przez josephik (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 14 września 2011 Udostępnij #6 Napisano 14 września 2011 tu by się przydały oględziny na żywca kogoś, kto się na tym znaale wiząłbym pod rozwagę:1. nie robiłbym posadzki i jakiś tam izolacji pion i poziomych na dnie tego czegoś2. ocieplił styro tego stropu z "zachlapaniem" go zaprawą3. być może pokombinował z odcięciem poziomym ścian fundamentowych tuż pod tym stropem (dość kosztowna sprawa, jak woda nie podciąga ścianami to nie robić)4. wybił istniejące okno, zrobił dodatkowe po przeciwnej stronie, na to jakieś prymitywne żaluzje do regulowania hulającego powietrza w środku5. "zdrenował" powierzchniowo dno tej piwnicy i rurą na zewnątrz do prymitywnej studzienki z pompą, coby zabierać nadmiar wody, gdy napływaa to dlatego, że nie zrobisz 100% odcięcia napływania wody gruntowej to tej nory, a koszty tej zabawy mogą być duże i nie adekwatne do uzyskanych korzyścinie unikniesz wilgoci w tej "piwnicy"jak sam zauważyłeś zaizolowanie może spowodować większe/wyższe podciąganiewykorzystać tę piwnicę na cokolwiek również raczej się nie da 1 Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 14 września 2011 Udostępnij #7 Napisano 14 września 2011 Cytat tu by się przydały oględziny na żywca kogoś, kto się na tym znaale wiząłbym pod rozwagę:1. nie robiłbym posadzki i jakiś tam izolacji pion i poziomych na dnie tego czegoś2. ocieplił styro tego stropu z "zachlapaniem" go zaprawą3. być może pokombinował z odcięciem poziomym ścian fundamentowych tuż pod tym stropem (dość kosztowna sprawa, jak woda nie podciąga ścianami to nie robić)4. wybił istniejące okno, zrobił dodatkowe po przeciwnej stronie, na to jakieś prymitywne żaluzje do regulowania hulającego powietrza w środku5. "zdrenował" powierzchniowo dno tej piwnicy i rurą na zewnątrz do prymitywnej studzienki z pompą, coby zabierać nadmiar wody, gdy napływaa to dlatego, że nie zrobisz 100% odcięcia napływania wody gruntowej to tej nory, a koszty tej zabawy mogą być duże i nie adekwatne do uzyskanych korzyścinie unikniesz wilgoci w tej "piwnicy"jak sam zauważyłeś zaizolowanie może spowodować większe/wyższe podciąganiewykorzystać tę piwnicę na cokolwiek również raczej się nie da Rozwiń no dzięki Barbossa z wykorzystaniemfakt jest jakiś problem bo wymiarowa zbytnio to nie jestdno betonowe jak pisałem bez izolacji pionowych na ścianach bym dał - B15 wydaje się byś wystarczającymz drenami wewnątrz jak wiadomo powszechnie się nie zgodzę zrobisz odcięcie wody w tej piwnicy - fakt jest to zależne od wielu czynników choćby czaso - okresu przepływu wody i jej wypompowywania ( Wypłukanie materiału ).problematyczne lecz osiągalne.koszty no cóż ta kwestia zgadza się z opinią przedmówcy - nie najmniejsze alenie masz wilgoci nie kisi ci się nic pod posadzką nie niszczeje przez to reszta budynkunie masz drenów wewnątrz - nie ściągają ci gruntu razem z wodą i w ostateczności nie podmywają fundamentów.wracając do silikatówwredny to materiał do przerobienia na wodoodporny iniekcje ciśnieniowe , żywice - ponoć się da .ja dla zasady wywalam bo jest to zawsze słabe ogniwo - a trudne nie znaczy niemożliwe - tylko kosztowne lub wymagające dużej wiedzy i jeszcze większej pracy lub odwrotnie jak komu pasuje - nadzór konstruktora bezdyskusyjnybilans zysków i strat niestety jest po stronie inwestorapozdrawiam 1 Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 15 września 2011 Udostępnij #8 Napisano 15 września 2011 O skutecznej izolacji przeciwwodnej takiej piwnicy można zapomnieć - parcie wody, która podobno sięga poziomu gruntu wymaga wykonania betonowej "wanny" do wysokości przenikania wody. Piwnica jest nieużytkowa i w zasadzie chodzi jedynie o zapobieżenie jej zalewania, a można to osiągnąć układając drenaż podpodłogowy przykryty betonową wylewką. Jedyny problem to, gdzie można będzie odprowadzić wodę z drenażu. Warto też zwrócic uwagę na starą studnię - to właśnie ona może być przyczyną zalewania, gdyż sięga do warstwy wodonośnej w której poziom wody może znacznie się podnosić.Wykonanie betonowego zamknięcia studni pozwoli stwierdzić czy nie ona powoduje wnikania wody.O skutecznej izolacji przeciwwodnej takiej piwnicy można zapomnieć - parcie wody, która podobno sięga poziomu gruntu wymaga wykonania betonowej "wanny" do wysokości przenikania wody. Piwnica jest nieużytkowa i w zasadzie chodzi jedynie o zapobieżenie jej zalewania, a można to osiągnąć układając drenaż podpodłogowy przykryty betonową wylewką. Jedyny problem to, gdzie można będzie odprowadzić wodę z drenażu. Warto też zwrócic uwagę na starą studnię - to właśnie ona może być przyczyną zalewania, gdyż sięga do warstwy wodonośnej w której poziom wody może znacznie się podnosić.Wykonanie betonowego zamknięcia studni pozwoli stwierdzić czy nie ona powoduje wnikania wody. 1 Link do komentarza
Barbossa Napisano 15 września 2011 Udostępnij #9 Napisano 15 września 2011 MTW Orlestąd moje drenaż w cudzysłowi-u (-e?) i wytłuszczone powierzchniowochodzi o zebranie wody, która spiętrza się ponad klepichem i jej odprowadzenie, tak, aby nie tworzył się basennie naruszy to złożonego układu geologicznego omawianej formacji, nie spowoduje wypłukania "materiału"ja nie jestem zwolennikiem ściągania wody do chałupy, tylko odciagania jej odco ro reszty (m.in. nawiązując do wypowiedzi Pana Cezarego) to wydaje się, że z tej "piwnicy" i tak nic się nie da zrobić, stąd moja propozycja zajęcia się bardziej tym co zaczyna się pod stropem, niż klepichem, z którego i tak pożytku żadnego nie będzie 1 Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 września 2011 Udostępnij #10 Napisano 15 września 2011 (edytowany) A ten dom nie jest przypadkiem na ”stoku” lub w „depresji” terenowej?Ktoś, kiedyś, z jakiś powodów wybudował tak a nie inaczej – może warto dojść jakie to były powody.Jeśli z jakiś powodów chcesz mieć utwardzone to klepisko – połóż płyty ażurowe.Też uważam, że ta studnia może być newralgiczna – opcja aby ją „przywrócić” jest chyba najwłaściwsza.W studni możesz zainstalować pompę z zaworem „spłuczkowym” - koszt niewielki a śpisz spokojnie.dopisałem:I co bardzo ważne: Cytat ....... to wydaje się, że z tej "piwnicy" i tak nic się nie da zrobić, stąd moja propozycja zajęcia się bardziej tym co zaczyna się pod stropem, niż klepichem, z którego i tak pożytku żadnego nie będzie Rozwiń Edytowano 15 września 2011 przez bajbaga (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
josephik Napisano 15 września 2011 Autor Udostępnij #11 Napisano 15 września 2011 (edytowany) Dziękuję za odpowiedziDom nie jest na stoku, a czy jest położony w depresji to nie wiem - ale teren na około raczej podmokły.Z tego co mi wiadomo to dom był kiedyś budynkiem gospodarczym (letniak + obora + strych na zboże + piwnica)W 2005 roku przeszedł remont (dach, ocieplenie styro, wyłożenie od wewnątrz płytami g-k, ścianki działowe itd.) z przeznaczeniem na mieszkalny i wygląda jak "normalny" dom.Ja kupiłem go w takiej postaci. Część letnia przekształciłem na salon z aneksem i właśnie pod nim znajduje się owa piwnica. Obawiam się że ta wilgoć przeniesie się z piwnicy na górę do salonu.Mówiono mi że kiedyś wejście do piwnicy było z dzisiejszego salonu poprzez właz w podłodze, który jest teraz zamurowany. W piwnicy widać stara skrzynkę elektr. , pozostałości po jakichś rurach więc była chyba raczej normalnie użytkowana. Niestety nikt nie udzielił mi odpowiedzi czy od "nowości" były zalania.Studnia w 2005 była zasypana piachem, gruzem, cegłami i innymi śmieciami, które zostały poprzednim właścicielom po remoncie wiec odkopanie jej raczej niemożliwe.Do rzeczy:czyli proponujecie tak:- od zewnątrz na 2 ścianach ( na pozostałych 2 jest taras i pozostała część mieszkalna na rys. ) posmarować bitumem i na to styro - a co na styro ? - w środku zrobić drenaż i wyprowadzić jedną rurą przez dziurę w fundamencie na zewnątrz do umieszczonego w ziemi zbiornika z pompą i pompować wodę gdzieś dalej ?- drenaż zalać betonem - jaka grubość?- i teraz tak co ze ścianami i sufitem? w jaki sposób je zabezpieczyć? - tez masa bitumiczna na całość a na sufit dodatkowo styro?- i wentylacja - zabudować okno i pozostawić otwór fi 100 na kratkę z żaluzją i na prawej ścianie tez otwór fi 100 na kratkę z żaluzją : czy to wystarczy?zastanawiałem się czy zamiast tego drenażu nie zrobić w piwnicy przed wylewką zagłębienia ( dołu na pompę, tez wylanego na około betonem - nawet w miejscu studni - w jej górnym kregu) na pompę z pływakiem na wypadek zalania i wyprowadzić wężem na zewnątrz Edytowano 15 września 2011 przez josephik (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 września 2011 Udostępnij #12 Napisano 15 września 2011 Cytat Z tego co mi wiadomo to dom był kiedyś budynkiem gospodarczym (letniak + obora + strych na zboże + piwnica)Ja kupiłem go w takiej postaci. Część letnia przekształciłem na salon z aneksem i właśnie pod nim znajduje się owa piwnica. Obawiam się że ta wilgoć przeniesie się z piwnicy na górę do salonu.Mówiono mi że kiedyś wejście do piwnicy było z dzisiejszego salonu poprzez właz w podłodze, który jest teraz zamurowany. W piwnicy widać stara skrzynkę elektr. , pozostałości po jakichś rurach więc była chyba raczej normalnie użytkowana. Niestety nikt nie udzielił mi odpowiedzi czy od "nowości" były zalania. Rozwiń To mi wygląda tak:Studnia była na potrzeby gospodarcze np. pojenie bydła, wykorzystując wody „powierzchniowe” (opadowe). Jednocześnie pełniła funkcje „osuszacza” terenu, bo pobór wody był w miarę stabilny.Jeśli tak jest (było), to wydaje się, że „odblokowanie” tej studni jest najskuteczniejszym i najtańszym rozwiązaniem. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 15 września 2011 Udostępnij #13 Napisano 15 września 2011 (edytowany) Cytat To mi wygląda tak:Studnia była na potrzeby gospodarcze np. pojenie bydła, wykorzystując wody „powierzchniowe” (opadowe). Jednocześnie pełniła funkcje „osuszacza” terenu, bo pobór wody był w miarę stabilny.Jeśli tak jest (było), to wydaje się, że „odblokowanie” tej studni jest najskuteczniejszym i najtańszym rozwiązaniem. Rozwiń obawiam sięże właz nigdy nie był nad studnią ?pomieszczenie 140 cm wys też nie specjalnie mi pasuje jako użytkowe.znaczy w/g mnie coś tu nie pasujestudnie najczęściej budowane są w ten sposób by 1 krąg wystawał ponad poziom po którym się łazi żeby przypadkiem się nie wtarabanić - tak przynajmniej drzewiej budowalipiwnica 190 cm już mogła być użytkowa .czyli wziąłbym szpadel i zrobił odkrywkę na pół metra by zobaczyć co jest niżej i jak głęboko sięga fundament.co do niemożliwości to się nie zgodzęszybciej można użyć argumentów - nieopłacalne lub nieuzasadnione ekonomicznie tylko jak inaczej zabezpieczyć w 100% to co jest wyżej nie narażając substancji budynku na niekontrolowane procesy niszczenia czy nawet nierównomiernego osiadania ?pozdrawiam Edytowano 16 września 2011 przez MTW Orle (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 16 września 2011 Udostępnij #14 Napisano 16 września 2011 widzę, że temat spać Ci nie dajewydaje mi się, że to co miało osiąść już dawno to zrobiło,to właśnie ingerencja w stan obecny może coś zmienić (zazwyczaj jak coś schnie to i pęka przy okazji)a piwnica mogła być tylko na przechowanie towaru, stąd wysokość taka a nie inna, swoją drogą fundamenty warto byłoby zobaczyć (te pod ścianami, jak i pod słupkami) Link do komentarza
josephik Napisano 16 września 2011 Autor Udostępnij #15 Napisano 16 września 2011 kurna nie straszcie mnie tak :Ojeszcze dziś po robocie albo jutro od rana odkopie fundament i zerknę jak to wygląda a słupki trochę się boje odkopywać, mam nadzieję że nie osiądą Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 16 września 2011 Udostępnij #16 Napisano 16 września 2011 Cytat kurna nie straszcie mnie tak :Ojeszcze dziś po robocie albo jutro od rana odkopie fundament i zerknę jak to wygląda a słupki trochę się boje odkopywać, mam nadzieję że nie osiądą Rozwiń Tylko nie cały jedynie kawałeczek.Co do straszenia - w zasadzie prowadzimy dyskusję akademicką, rzeczy o których piszemy mogą mieć miejsce lecz wcale nie muszą. Pewne wskazania choćby te słupki są na tyle poważne żeby się nad nimi głębiej zastanowić.Resztę tak jak napisałeś należy sprawdzić, ale ze spokojem pozdrawiam Link do komentarza
josephik Napisano 26 września 2011 Autor Udostępnij #17 Napisano 26 września 2011 witamwreszcie znalazłem trochę czasu i mogłem zejść do piwnicyzacząłem od zlikwidowania komarów bo zalęgły się setkiw planie spryskanie ścian czymś na grzybano i wziąłem się za sprzątanie i okazało się że pod "kupą" gruzu, piachu i innych odpadków jest wylewkaale jest powybijana i potłuczona w okolicach studni i przy wejściach rur i wielu innych miejscachpo namyśle zrobię takna zewnątrz izohan + styrood środka na suficie ekofolia paro przepuszczalna (zejście na ściany powiedzmy do 50 cm od sufitu) i na to styro na placki z kleju bitumicznegow ściany od wewnątrz od dołu wstrzyknę środek do iniekcji krystalicznej aby zapobiec podciąganiupozostaje tylko kwestia podłogi:- czy zalewac całą, łącznie ze studnią?- czy zalać ale bez studni? studnie tylko odkopać na metr powiedzmy i do środka pompę? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 10 grudnia 2011 Udostępnij #18 Napisano 10 grudnia 2011 no i jak efekty ??? Link do komentarza
Jolka3 Napisano 18 grudnia 2011 Udostępnij #19 Napisano 18 grudnia 2011 Cytat no i jak efekty ??? Rozwiń Dołączam się. To byłaby ciekawa lektura. Link do komentarza
retrofood Napisano 18 grudnia 2011 Udostępnij #20 Napisano 18 grudnia 2011 Jolka, nie masz co czytać? Link do komentarza
josephik Napisano 23 grudnia 2011 Autor Udostępnij #21 Napisano 23 grudnia 2011 jakoś tam z pomocą Waszych rad sobie poradziłemdokładnie opisze co i jak po świętach Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 24 grudnia 2011 Udostępnij #22 Napisano 24 grudnia 2011 no to czekamy Link do komentarza
Humbak Napisano 1 stycznia 2012 Udostępnij #23 Napisano 1 stycznia 2012 Cytat jakoś tam z pomocą Waszych rad sobie poradziłemdokładnie opisze co i jak po świętach Rozwiń Już po świętach Link do komentarza
josephik Napisano 3 stycznia 2012 Autor Udostępnij #24 Napisano 3 stycznia 2012 witam zrobiłem to po swojemu, obniżając maksymalnie koszty co do produktów, które wypiszę to nie pamiętam dokładnie nazw z zewnątrz odkopałem fundamenty po ławę przeczyściłem je z piasku i innych zanieczyszczeń kupiłem w NOMI masę dysperbit "coś tam" do gruntowania pod masę właściwą ( małe wiaderko 5l bodajze do rozcieńczania z wodą - koszt niewielki ok. 35 zł) pomazałem tym raz, gdy wyschło=zczerniało pomazałem tym samym drugi raz następnie kupionym w OBI dysperbit "coś tam" (wiadro 30kg bodajze - cena koło 80 zł chyba) pomazałem raz, jak wyschło drugi raz gdy wyschlo=zczernialo przykleiłem płyty styropianowe twarde EPS klej to styrbit 2000 z OBI ( wiadro 20 kg bodajze, cena chyba ok. 80) na ten stytropian dalem jeszcze siatke z klejem=zaprawą poczekalem az wyschnie i zasypałem w pizdu jezeli chodzi o wnętrze piwnicy to: odkopałem studnie na jakis metr powiedzmy i w pogotowiu trzymam pompe przeczyscilem wszystkie sciany na wysokosc ok. 50 cm od podlogi i podloge 50 cm od sciany ( na podłodze mialem jednak wylewke) wysmarowalem to ( czyli łaczenie podlogi ze scianami) 2 razy tym gruntem dysperbit i studnie na około i maznąłem jeszcze raz tą masą własciwa Dysperbit z OBI na sufit piwnicy przykleiłem styropian i zarzuciłęm go siatką z klejem i ogólnie wyszlo mi bardzo tanio, nie uzywalem drogich srodkow - potrzbea oszczednosci póki co w piwnicy mam sucho ale deszczów tez za duzo nie bylodziekuje wszystkim za dobre rady Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 3 stycznia 2012 Udostępnij #25 Napisano 3 stycznia 2012 Cytat jezeli chodzi o wnętrze piwnicy to: odkopałem studnie na jakis metr powiedzmy i w pogotowiu trzymam pompe przeczyscilem wszystkie sciany na wysokosc ok. 50 cm od podlogi i podloge 50 cm od sciany ( na podłodze mialem jednak wylewke) wysmarowalem to ( czyli łaczenie podlogi ze scianami) 2 razy tym gruntem dysperbit i studnie na około i maznąłem jeszcze raz tą masą własciwa Dysperbit z OBI na sufit piwnicy przykleiłem styropian i zarzuciłęm go siatką z klejem i ogólnie wyszlo mi bardzo tanio, nie uzywalem drogich srodkow - potrzbea oszczednosci póki co w piwnicy mam sucho ale deszczów tez za duzo nie bylo Rozwiń Trzymaj trzymaj nie odkładaj do garażu Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 4 stycznia 2012 Udostępnij #26 Napisano 4 stycznia 2012 Cytat witam zrobiłem to po swojemu, obniżając maksymalnie koszty co do produktów, które wypiszę to nie pamiętam dokładnie nazw z zewnątrz odkopałem fundamenty po ławę przeczyściłem je z piasku i innych zanieczyszczeń kupiłem w NOMI masę dysperbit "coś tam" do gruntowania pod masę właściwą ( małe wiaderko 5l bodajze do rozcieńczania z wodą - koszt niewielki ok. 35 zł) pomazałem tym raz, gdy wyschło=zczerniało pomazałem tym samym drugi raz następnie kupionym w OBI dysperbit "coś tam" (wiadro 30kg bodajze - cena koło 80 zł chyba) pomazałem raz, jak wyschło drugi raz gdy wyschlo=zczernialo przykleiłem płyty styropianowe twarde EPS klej to styrbit 2000 z OBI ( wiadro 20 kg bodajze, cena chyba ok. 80) na ten stytropian dalem jeszcze siatke z klejem=zaprawą poczekalem az wyschnie i zasypałem w pizdu jezeli chodzi o wnętrze piwnicy to: odkopałem studnie na jakis metr powiedzmy i w pogotowiu trzymam pompe przeczyscilem wszystkie sciany na wysokosc ok. 50 cm od podlogi i podloge 50 cm od sciany ( na podłodze mialem jednak wylewke) wysmarowalem to ( czyli łaczenie podlogi ze scianami) 2 razy tym gruntem dysperbit i studnie na około i maznąłem jeszcze raz tą masą własciwa Dysperbit z OBI na sufit piwnicy przykleiłem styropian i zarzuciłęm go siatką z klejem i ogólnie wyszlo mi bardzo tanio, nie uzywalem drogich srodkow - potrzbea oszczednosci póki co w piwnicy mam sucho ale deszczów tez za duzo nie bylodziekuje wszystkim za dobre rady Rozwiń ponoć oszczędzają bogaci i nam się opłacia dobrymi radami piekło wybrukowane Cytat Trzymaj trzymaj nie odkładaj do garażu Rozwiń niestetyw/g mojej oceny musiałbyś mieć od groma szczęścia , aby wody pozbyć się skutecznie i długookresowo - w ten sposób , jednak zawsze mogę się mylić lub mogłeś urodzić się w czepku Link do komentarza
bobiczek Napisano 4 stycznia 2012 Udostępnij #27 Napisano 4 stycznia 2012 Cytat jezeli chodzi o wnętrze piwnicy to: odkopałem studnie na jakis metr powiedzmy i w pogotowiu trzymam pompe Rozwiń ona będzie ratowałaale dyperbity, i maście różne...........Nie ma szansWiem co gadamRobiłem kosztowniej (papy termozgrzewalne, na gorącą, dociskałem grubą płytą betonową........)Nic z tegoW zeszłym roku wiosną znalazła woda 2 miejsca - i wlazła Link do komentarza
Franek_Janek Napisano 1 maja 2012 Udostępnij #28 Napisano 1 maja 2012 Bo piwnica to nieustanny kłopot jest! Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #29 Napisano 9 maja 2012 Cytat Bo piwnica to nieustanny kłopot jest! Rozwiń tylko do pierwszego właściwego załatwienia sprawypotem kłopotem jest jak tą piwnicę wykorzystać bo nagle i niespodziewanie przybywa Ci parędziesiąt metrów 2 w domu Link do komentarza
lingon_sylt Napisano 8 czerwca 2013 Udostępnij #30 Napisano 8 czerwca 2013 (edytowany) Witam serdecznie. Jestem tutaj "świeży" jak szczypiorek więc jeśli coś nie tak to sorry. A teraz do rzeczy . Liczę na waszą pomoc. Problem mam podobny do założyciela wątku. Wiem ,że wątek jest nieaktywny od dawna ale może ktoś to otworzy. Od niedawna zamieszkuję domek z lat 20-tych ub. wieku. Po ostatnich deszczach zaczęła mi się sączyć/napływać woda do zabezpieczonej w sumie dosyć sensownie piwnicy. Zamieszczam kilka zdjęć które więcej powiedza niż tekst. Po wiosennych roztopach użyłem pompy tylko raz , po obecnych deszczach woda przez powstałą w betonowej wannie szczelinę napływa niezależnie czy pada ,czy nie ze zmienną prędkością - poulewach około 200 - 300 litrów na 2-3 godziny . Teraz gdy nie pada od trzech dni napływa około 120 - 150 l. co cztery godziny. Nie muszę dodawać co się z tym wiąże gdy pompa jest włączana ręcznie a nie automatycznie. Dyżury dzień i noc. Gdyby problem miał zniknąć wraz z opadami to jeszcze pół biedy ale obawiam się ,że teraz gdy woda "przedziurawiła" tę betonową wannę wody gruntowe będą sączyły się bez ustanku. Dodam ,żę dom wynajmuję i wielkie inwestycje nie wchodzą w grę. Na załączonych zdjęciach / zapałka dla określenia skali/ widać chyba wyraźnie w czym problem. Proszę o radę. Jak zatkać/zalepić coś co jest cały czas mokre i na dodatek pod grawitacyjnym ciśnieniem wody. Czy jest jakiś środek który szczelnie zwiąże i zabezpieczy na mokro ? Nie zatkam przecież kołkiem by napęczniał i uszczelnił bo mogę powiększy ć wypłukiwany otwór. Pomocy - Porady -Proszę. Z góry dziękuję. Edytowano 8 czerwca 2013 przez lingon_sylt (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Värmepumpsägare Napisano 8 czerwca 2013 Udostępnij #31 Napisano 8 czerwca 2013 (edytowany) @ lingonsyltPiszesz ze wynajmujesz... a co na to wlasciciel...?Hm... ta rurka wyglada na to ze "z jakiegos powodu tam jest".Czy przy domu sa jakies studnie chlonne... odprowadzenie wody... ? Edytowano 8 czerwca 2013 przez Värmepumpsägare (zobacz historię edycji) Link do komentarza
lingon_sylt Napisano 8 czerwca 2013 Udostępnij #32 Napisano 8 czerwca 2013 Cytat @ lingonsyltPiszesz ze wynajmujesz... a co na to wlasciciel...?Hm... ta rurka wyglada na to ze "z jakiegos powodu tam jest".Czy przy domu sa jakies studnie chlonne... odprowadzenie wody... ? Rozwiń Hmm , właściciel , na razie trudno sie z nim skomunikować a i tak będę musiał sobie radzić sam . Rurka jest pewnie od drenażu pod betonową posadzką ale z niej nic nie płynie , no ew. lekkie kap , kap ... Cieknie z tego miejsca pod rurką. Studnia jest , stara niezasypana ,ale zabudowana . Muszę ją otworzyć i zajrzeć . Link do komentarza
bobiczek Napisano 8 czerwca 2013 Udostępnij #33 Napisano 8 czerwca 2013 zastanawiam sie, czy tam nie jest zrobiona pod posadzką rząpia - a to jest zrobiony w późniejszym czasie przy remoncie i betonowaniu - jakiś jej odpływ.Musisz jednak zasięgnąć chyba informacji u właściciela.Spytaj kto i kiedy robił to obniżenie w piwnicy i co to jest za rurka bezpieczeństwa Link do komentarza
Värmepumpsägare Napisano 8 czerwca 2013 Udostępnij #34 Napisano 8 czerwca 2013 Cytat zastanawiam sie, czy tam nie jest zrobiona pod posadzką rząpia - a to jest zrobiony w późniejszym czasie przy remoncie i betonowaniu - jakiś jej odpływ.Musisz jednak zasięgnąć chyba informacji u właściciela.Spytaj kto i kiedy robił to obniżenie w piwnicy i co to jest za rurka bezpieczeństwa Rozwiń Tez tak mysle, trzeba spytac Husägaren, lingonsylt.Powinnien wiedziec co i jak zanim zaczniesz kombinowac dalej.Piszesz ze cieknie przy rurce , nie zniej.... A skad rurka leci.... A jak sie po drodze zapchala i woda sobie nowe ujscie znalazla. Pytaj wlasciciela.... Wynajmujesz jego dom, powinno my zalezec na rozwiazaniu i pomocy. Link do komentarza
lingon_sylt Napisano 8 czerwca 2013 Udostępnij #35 Napisano 8 czerwca 2013 Dostałem dzisiaj dwie sugestie zaradzenia problemowi. Ciekawe co o tym sądzicie. 1/Jak najgłębiej wstrzyknąć dwuskładnikową piankę Tytana o symbolu K2 by choć na krótko zatamować napływ wody, błyskiem zaczopować resztę otworu zaczopować "plombą" z Ceresitu CX 5 ,/ew. CX 1 tylko kto w minutę od dodania wody wymiesza, uformuje plombę i ją zaaplikuję . CX 1 jest szybsza niż gips bud./ który jest hydroodporny. Potem ew. pozostałe szczeliny zasmarować uszczelniaczem Ceresitu CS 29.2/Skontaktować się z Firmą Semex /Kraków, - stąd piszę / która ma w ofercie produkty firmy KOESTER lub KOSTER/ ,szczególnie przydatne w takich przypadkach. Są to ... !!! iniekcje z alg !!! które ponoć w wilgotnym środowisku błyskawicznie się rozmnażają tworząc barierę - czop- korek czy jak to zwał . Science fiction ? Może, będę dzwonił do nich w poniedziałek . Mam nadzieję ,że nikt mnie nie wpuszcza w maliny i nie zrobię z siebie głupa. Ciekawe co o tym sądzicie . Link do komentarza
Värmepumpsägare Napisano 8 czerwca 2013 Udostępnij #36 Napisano 8 czerwca 2013 Nadal nie wiesz skad ta rura idzie i po co tam jest.... Z przypadku? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 9 czerwca 2013 Udostępnij #37 Napisano 9 czerwca 2013 Cytat Dostałem dzisiaj dwie sugestie zaradzenia problemowi. Ciekawe co o tym sądzicie. 1/Jak najgłębiej wstrzyknąć dwuskładnikową piankę Tytana o symbolu K2 by choć na krótko zatamować napływ wody, błyskiem zaczopować resztę otworu zaczopować "plombą" z Ceresitu CX 5 ,/ew. CX 1 tylko kto w minutę od dodania wody wymiesza, uformuje plombę i ją zaaplikuję . CX 1 jest szybsza niż gips bud./ który jest hydroodporny. Potem ew. pozostałe szczeliny zasmarować uszczelniaczem Ceresitu CS 29.2/Skontaktować się z Firmą Semex /Kraków, - stąd piszę / która ma w ofercie produkty firmy KOESTER lub KOSTER/ ,szczególnie przydatne w takich przypadkach. Są to ... !!! iniekcje z alg !!! które ponoć w wilgotnym środowisku błyskawicznie się rozmnażają tworząc barierę - czop- korek czy jak to zwał . Science fiction ? Może, będę dzwonił do nich w poniedziałek . Mam nadzieję ,że nikt mnie nie wpuszcza w maliny i nie zrobię z siebie głupa. Ciekawe co o tym sądzicie . Rozwiń Koluniu że tak powiemna po 1 musisz wiedzieć co chcesz zrobić i z jakim ryzykiem się to wiążea dopiero później dobierać chemię i technologię uszczelnianiamateriały są skuteczne allllleeeee nie we wszystkich przypadkach jak zwykle to bywa.a pompy to najlepiej wyłączyć bo za chwilę będziesz musiał jeszcze ze 2 dołożyć żeby starczyłopozdrawiam Link do komentarza
lingon_sylt Napisano 11 czerwca 2013 Udostępnij #38 Napisano 11 czerwca 2013 Cytat Koluniu że tak powiemna po 1 musisz wiedzieć co chcesz zrobić i z jakim ryzykiem się to wiążea dopiero później dobierać chemię i technologię uszczelnianiamateriały są skuteczne allllleeeee nie we wszystkich przypadkach jak zwykle to bywa.a pompy to najlepiej wyłączyć bo za chwilę będziesz musiał jeszcze ze 2 dołożyć żeby starczyłopozdrawiam Rozwiń Värmepumpsägare - No, już wiem wszystko. Ta rurka PCV to tylko odprowadzenie z kratki podłogowej w drugiej piwnicy, suchej zresztą, dlatego z niej nic się nie sączy. Wypływy wody ze szczeliny są coraz większe. ale i ulewy mamy /Kraków / niewąskie. Co do technologi to mądrzejszy już się chyba nie zrobię i pozostanę przy poradach i materiałach firmy Koester Bautechnik - po zelżeniu opadów, obniżeniu poziomu wód gruntowych a co za tym idzie ciśnienia i wycieku zaaplikować plombę ze środka o nazwie Wasser-stop która wypełnia szczeinę "puchnąc". Potem krótka modlitwa i czekanie na kolejne deszcze w celu upewnienia sie o ew. stracie kasy i czasu :( lub opijanie sukcesu Środek trochę podobny jest w działaniu ,obróbce i cenie jak CX 1 Henkla, około stówy za wiaderko 5 kg. .Na razie pozdrawiam nowych i sympatycznych kolegów życząc końca tej durnej pogody . Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 11 czerwca 2013 Udostępnij #39 Napisano 11 czerwca 2013 wasser - stop zaklei i owszem ale wymaga jeszcze czegoś na wierzch bo sam długo nie potrzyma Link do komentarza
Barbossa Napisano 12 czerwca 2013 Udostępnij #40 Napisano 12 czerwca 2013 a nie prościejwybić tę rurkę (warunek konieczny przy KAŻDEJ technologii)zaprawę hydrauliczną w dziurę (np szybkowiążącą do łatania awarii) w głąb otworualbo waterstop, albo jakikolwiek materiał z bentonitem (może wyżebrać gdzieś na większej budowie kawałek taśmy bentonitowej)i na koniec tą samą zaprawą hydrauliczną docisnąć bentonit, bo jak Kolega wyżej zauważył, żaden materiał z bentonitem nie znosi luzu, musi być masełkiem w ciasnej kanapcei zatka to na wieki Link do komentarza
lingon_sylt Napisano 16 czerwca 2013 Udostępnij #41 Napisano 16 czerwca 2013 Cytat a nie prościejwybić tę rurkę (warunek konieczny przy KAŻDEJ technologii)zaprawę hydrauliczną w dziurę (np szybkowiążącą do łatania awarii) w głąb otworualbo waterstop, albo jakikolwiek materiał z bentonitem (może wyżebrać gdzieś na większej budowie kawałek taśmy bentonitowej)i na koniec tą samą zaprawą hydrauliczną docisnąć bentonit, bo jak Kolega wyżej zauważył, żaden materiał z bentonitem nie znosi luzu, musi być masełkiem w ciasnej kanapcei zatka to na wieki Rozwiń Barbossa , czyżbyś miał na myśli coś takiego jak Puder Ex Heydi , pierwsze co znalazłem w sieci pod hasłem zaprawa hydrauliczna. Tylko jak to zaaplikować ?jeśli "to-to" wiąże w sekundach ? /cyt.Puder-Ex po zetknięciu z wodą wiąże w ciągu sekund. Zaprawa hydrauliczna do zatrzymywania przecieków wody. Tamuje wycieki wody pod ciśnieniem./I jeszcze jedna kwestia. Tej rurki PCV nie mogę usunąć bo to jest spust z kratki podłogowej w sąsiedniej piwnicy. Gdybym miał ją usunąć tzn. rozkuć betonową wannę ,odkryć choćby metr rurki ... i co dalej ? jak z nią wrócić w stare miejsce i do roli jaką ma spełniać.? No i wreszcie - mając na myśli jakikolwiek materiał z bentonitem nie masz na myśli np żwirku dla kota , bo tego mam pod dostatkiem Na razie wypompowałem wodę ze studni oddalonej o jakieś 15 m. , obniżyłem poziom wody z 0,9 od poziomu gruntu do 3,60 / w momencie pompowania ,oczywiście/. powinno to w znaczący sposób wpłynąć na ściągnięcie nadmiaru wody z sąsiedztwa domu.Pozdrawiam Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się