Skocz do zawartości

Stropy - mity i fakty


Recommended Posts

  • 6 lata temu...
Gość andrzej
Napisano
Czy mogę z istniejącego stropu ackermana (podobnego jak na rysunku w artykule) wybić dół pustaka, tak by zostały tylko belki (żebra). Chciałem zwiększyć wizualnie wysokość pomieszczenia i wyłożyć strop drewnem
Napisano

Prawdopodobnie tak, chociaż ostatecznie powinien się o tym wypowiedzieć konstruktor po "wizji lokalnej". Generalnie, w stropach gęstożebrowych pustaki nie są elementem konstrukcyjnym.

Pozostaje jednak kwestia pogorszenia parametrów akustycznych i cieplnych takiego stropu. Efekt wizualny też może być wątpliwy.

Napisano

Pomysł co najmniej dziwny, jeśli nie obłędny. Pustak i nadbeton tworzy konstrukcję nośną stropu, a zbrojenie poprzeczne belek musi spoczywać na stabilnej podstawie (pełnym pustaku tworzącym strukturę skrzynkową). Zupełnie niezrozumiały jest cel takich działań - poziom sufitu się nie zmieni powstaną jedynie kanały o szerokości pustaka - po co?

Napisano

pustaki to w zasadzie "szalunek tracony" (są przecież i wypełnienia choćby ze styro, a ten niby nie jejst nośny, ale tworzy strukturę czasami niezbędną dla choćby bepieczeństwa ustroju), ale czy można je wybić to kwestia indywidualna, dla konkretnego przypadku, nie ogólna zasada; akustyki i izolacji do tego bym nie mieszał, bo to trochę śmieszne;

konstrukcja w gęstożebrowym to belka i nadbeton

sam autor pytani napisał "podobnego jak na rysunku w artykule", więc niekoniecznie musi wiedzieć o czym pisze (ackeram to czy tlko podobny?), tu trzeba wiedzieć czemu służy strop, który chce burzyć

niemniej wybijanie garów przy rozstawie osiowym belek 30cm i szerokości każdej belki 7cm (czy tam ile ma ackerman) to skrajna głupota, bo ile zostanie pomiędzy? łeb wlezie? może, ale obkręci go jak uszy obetnie

Napisano

Ale pająkom będzie łatwiej się zadomowić.

No i tynkarz, albo monter g/k puści kilkanaście wiązanek więcej, musząc kombinować przy kilkunastu, zupełnie poronionych winklach na suficie. A jak coś skrzywi, to gospodyni nigdy nie  legnie na plecach, bo spoglądanie na taką fuszerkę zupełnie pozbawiłoby ją uciechy z pożycia małżeńskiego.

Napisano
1 godzinę temu, aru napisał:

sam autor pytani napisał "podobnego jak na rysunku w artykule", więc niekoniecznie musi wiedzieć o czym pisze (ackeram to czy tlko podobny?), tu trzeba wiedzieć czemu służy strop, który chce burzyć

Myślę że wiedział - wpisał się w temat ackermana, wskazał jaki ma strop

124277-sciany_stropy_acker_600.jpg

strop ma istniejący, więc coś o tym wie - a jeśli zaproponował wybicie taakie, żeby potem wyłożyć drewnem - to znaczy, że wie jak wygląda on po tym wybiciu spodu

No i on nie chce burzyć stropu - chce usunąć część jego wypełnienia.

1 godzinę temu, aru napisał:

niemniej wybijanie garów przy rozstawie osiowym belek 30cm i szerokości każdej belki 7cm (czy tam ile ma ackerman) to skrajna głupota, bo ile zostanie pomiędzy? łeb wlezie?

To rzecz gustu. Bo to jest aranżacja wnętrza. Wygląd. A ten zależy od gustu, który nie podlega dyskusji. No i na pewno nie trzeba tam wkładać głowy. A zostanie ok. 25, może mniej cm - chce wyłożyć drewnem - czyli mitacja stropu z gęstym belkowaniem.

 

1 godzinę temu, retrofood napisał:

Ale pająkom będzie łatwiej się zadomowić.

To prawda - ale pająk w domu to szczęście. 

Napisano
10 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Pomysł co najmniej dziwny, jeśli nie obłędny. Pustak i nadbeton tworzy konstrukcję nośną stropu, a zbrojenie poprzeczne belek musi spoczywać na stabilnej podstawie (pełnym pustaku tworzącym strukturę skrzynkową). Zupełnie niezrozumiały jest cel takich działań - poziom sufitu się nie zmieni powstaną jedynie kanały o szerokości pustaka - po co?

  • Pomysł dziwny, ale dlaczego obłędny.
  • Nie pustak i nadbeton - ale belki i nadbeton tworzą konstrukcję stropu
  • ??? o jakim zbrojeniu poprzecznym belek piszesz???? a w ogóle to zbrojenienie nie może na czymkolwiek spoczywać, oprócz betonu - musi być w otulinie betonu. Dodatkowo: a na czym spoczywa zbrojenie płyty balkonu?
  • na koniec: sufit będzie pewnie taki, jak w stropie belkowym drewnianym - w strefie górnej belki. Gosć napisal, że chce mieć wyłożone drewnem - czyli imitacja stropu belkowego drewnianego.
Napisano
11 godzin temu, zenek napisał:

Myślę że wiedział - wpisał się w temat ackermana, wskazał jaki ma strop

124277-sciany_stropy_acker_600.jpg

strop ma istniejący, więc coś o tym wie - a jeśli zaproponował wybicie taakie, żeby potem wyłożyć drewnem - to znaczy, że wie jak wygląda on po tym wybiciu spodu

No i on nie chce burzyć stropu - chce usunąć część jego wypełnienia.

To rzecz gustu. Bo to jest aranżacja wnętrza. Wygląd. A ten zależy od gustu, który nie podlega dyskusji. No i na pewno nie trzeba tam wkładać głowy. A zostanie ok. 25, może mniej cm - chce wyłożyć drewnem - czyli mitacja stropu z gęstym belkowaniem.

napisał wyraźnie - PODOBNY

a skąd tam zostanie 25cm?  jeszcze obłożone drewnem, policz zanim popełnisz taki wpis

no chyba, że sam ten temat spłodziłeś bo tak łatwo włazisz w buty autora - wtedy z pewnością wiesz co miałeś ma myśli, ale nikt poza tobą

Napisano
1 godzinę temu, aru napisał:

napisał wyraźnie - PODOBNY

No właśnie. 

1 godzinę temu, aru napisał:

a skąd tam zostanie 25cm?  jeszcze obłożone drewnem,

stąd:

__graf.dom.pl_techn_200242_15.gif

 To jest taki stary tradycyjny pustak jak w artykule. Inne są większe! Jak obłoży sklejką to ile mu trzeba miejsca? A nie pisze jakim drewnem, ani gdzie - może to ty włożyłeś posta, bo wiesz?

1 godzinę temu, aru napisał:

no chyba, że sam ten temat spłodziłeś bo tak łatwo włazisz w buty autora -

No właśnie - widzisz jak łatwo obracać pytanie. Żadnej wiedzy nie trzeba - wystarczy podejrzliwoś i zła wola!

A wejść w buty pytającego - no przecież nie wiem dokladnie, co chce - domyślam się. Jak inwetor przychodzi do projektanta, to ten domyśla się, o co chodzi inwestorowi z jego mglistym marzeniem. Jak kobitka przychodzi do fryzera, to ten zazwyczaj domysla się, o co jej chodzi. Bo potem jest już po ptokachi winny jest fryzjer. Proste! 

Napisano

czyli nie umiesz policzyć? i generalnie przemyśleć o co chodzi? napisz jak tę boazerię widzisz

bo jak pierd... se fototapetę z lasem, to się zgodzę, że dołem zostanie mu fizycznie z 24-25 centów i dziura na głębokość 15-22 centy

no i ... se powiększy optycznie - chyba kibel lub garderobę, wnękę....

Napisano
9 godzin temu, aru napisał:

napisz jak tę boazerię widzisz

może możliwości wyglądu, niekoniecnie boazerii  - oczywiście mocno przybliżone:

742768_ceiling.jpg.5c77f1a43ca7de854afbcac5fec0232b.jpg

774046-54376392-234330.jpg.b23af36b966b5e6ac0e50ae4e657abab.jpg

get_picture3.png.81442802840a6462c3538633e618e71a.pngstrop-drewniany-z-belek.jpg.90695ef3c1b5fef6b384ec6cf1d9a961.jpg

oczywiście trzeba troszkę wyobraźni do tego - ale da się zrobić cos koło tego np.

Dnia 26.06.2017 o 10:29, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Efekt wizualny też może być wątpliwy.

a co powiesz na te obrazki - mocno poglądowe - gdyby tak przerobić płaski stop - nie chodzi o logikę, tylko  raczej w pojęciu kaprysu 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...